15-07-2014 19:20:59 | ||
---|---|---|
michaben
|
In de periode van zaterdag 2 augustus tot en met dinsdag 5 augustus werkt ProRail aan het spoor in de Willemsspoortunnel in Rotterdam. Hierdoor is er in het weekend op 2 en 3 augustus zeer beperkt treinverkeer tussen Rtd en Ddr (slechts 2 van de 11 treinen per uur) en op maandag en dinsdag beperkt treinverkeer (6 ipv 11 treinen per uur). Ook de ICd zal deze dagen niet rijden tussen Rtd en Bd. Ondanks de vakantie zal dit zeker op maandag en dinsdag wel de nodige gevolgen hebben voor de spits. Maatregelen zoals deze in de reisinformatie lijken te zitten: Zaterdag & zondag: 900 opgeheven Rtd-Bd 1200 opgeheven Gv-Rsd 1900 opgeheven Gvc-Ddr 2200 opgeheven Rtd-Ddr 2600 stopt extra te Rlb 5100 opgeheven Gvc-Rlb 15100 opgeheven Gvc-Rlb 28500 ingelegd Gvc-Rtd Stopbus tussen Rlb en Rtz Maandag & dinsdag: 900 opgeheven Rtd-Bd 1200 opgeheven Gv-Rsd 1900 opgeheven Gvc-Ddr 5000 opgeheven Gvc-Ddr Op zaterdag en zondag is er slechts 1 spoor in de Willemsspoortunnel beschikbaar, alleen de 2600 en de Thalys rijden dan. Op maandag en dinsdag zijn er twee sporen, de 2200, 2600, 5100/15100 (samen halfuurdienst) en Thalys rijden dan. De 2600 zal worden versterkt, hier en daar worden treinstellen vandaag geplukt uit andere series (de 555 lijkt 8 bakken ipv 10 te worden, om wat meer zesjes vrij te spelen waarschijnlijk). Zou ook een mooi moment zijn om DDZ12 in de praktijk te gaan testen. Laatst bewerkt door michaben op 15-07-2014 19:23 |
15-07-2014 21:48:32 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Ik kan er uit opmaken dat er tussen Gvc/Gv en Rtd in het weekend maar drie treinseries rijden (4 IC's en 2 sprinters p/u) Die 28500 serie is dan neem ik aan een sprinter? Vind maar dat er daar dan zoveel minder treinen rijden terwijl er daar helemaal geen werkzaamheden zijn en er normaal gesproken nog twee IC series (4 IC's p/u) meer rijden daar. De 1200 korten ze ook maar helemaal in tot Rsd, waarom niet in Ddr? Op maandag en dinsdag dan 4 IC's en 2 sprinters per uur minder tussen Den Haag en Rtd. |
15-07-2014 21:59:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
1200 tot Ddr is niet zo handig omdat je ook nog met de loc moet omlopen dan. Daar is Ddr qua infra niet zo heel praktisch voor: je mag dan alle sporen gaan overkruisen naar de beschikbare kopsporen. Sowieso vreet de kerende 1900 al capaciteit daar, want dat zal wel een kering van 33 minuten (en niet 3) worden. En dan zit je door de opzet van het emplacement ook met een korte overkruising. Of je moet iets doen met eerste 1900 die binnenkomt op 1a, 33 minuten later via 2b vertrekken terwijl de volgende dan op 1b binnenkomt en doorrijdt zodra de voorgaande trein weg is. Perron 1 is daarvoor wel lang genoeg met twee fasen van ruim 200 meter. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 15-07-2014 21:59 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-07-2014 22:03:27 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 1900 heeft een robuuste kering van 6 minuten te Ddr zo te zien, 1926 komt om 09:28 aan op Ddr3 en de 1931 vertrekt om 09:34 vanaf Ddr3. Laatst bewerkt door michaben op 15-07-2014 22:03 |
15-07-2014 22:08:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ah wat speling gebruikt dus om later te vertrekken, dan gaat het allemaal wel wat makkelijker ja. (Verhindert ook lastige situaties omdat de 2600 en (1)5100 tegelijk op Ddr zijn, waardoor je maar 1 spoor over hebt om te keren met de 1900) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-07-2014 22:30:19 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Rijden er geen TD's meer in de 1900? |
15-07-2014 22:50:00 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Nee, al een paar weken niet meer. Alleen nog DDZ en ICM. |