07-07-2014 15:56:36 | ||
---|---|---|
mich
|
voor de leesbaarheid een nieuw topic gemaakt. Dinsdag gaat HSL Logistik een trein met dwarsliggers van Bh naar On rijden. Helaas is van de 1832 een alma defect en is het onderdeel voor morgen niet binnen. Gelukkig is Locon behulpzaam en rijdt de trein met een Locon loc. Vertrek Bh rond 7 uur. Donderdag gaan we de 1832 weer maken. Dan gaat hij als alles goed gaat vrijdag een olietrein van Em naar O brengen en zaterdag weer retour. Tijden onbekend, andere machinist ik ga met de 115 op pad. Laatst bewerkt door spiketrain op 08-07-2014 09:29, reden: Topictitel gewijzigd. |
07-07-2014 17:13:12 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Bedankt voor de info mich, is het misschien bekend of de 1832 in O overnacht of dat hij terug gaat naar Nm na dat hij de olietrein afgeleverd heeft. |
07-07-2014 17:21:36 | ||
---|---|---|
mkns
|
Zag om 17:00 uur de 1832 op Almelo staan, met stroomafnemers omlaag. |
07-07-2014 18:51:48 | ||
---|---|---|
mich
|
Ja, staat nu in Almelo tot hij gemaakt wordt. We hebben het gehad over overnachten in Oss, maar wat het wordt weet ik niet. |
07-07-2014 19:39:05 | ||
---|---|---|
thijss
|
Quote Wat is een alma? |
07-07-2014 19:59:46 | ||
---|---|---|
mich
|
Een soort voeding die van hoogspanning een 220v 400hz maakt dat o.a. naar de statische omzetter gaat. |
09-07-2014 16:46:27 | ||
---|---|---|
mich
|
Loc weer gemaakt. Morgen los naar Nm. De trein naar Oss komt later, waarschijnlijk maandag. Laatst bewerkt door mich op 10-07-2014 09:03 |
10-07-2014 09:03:55 | ||
---|---|---|
mich
|
Losse loc vandaag vertrek Aml rond 12 uur. |
18-08-2014 19:15:50 | ||
---|---|---|
mich
|
In mijn vakantie is de 1832 een paar keer in Oss geweest. foto: https://www.flickr.com/photos/kevin_piket/14704482056/ Morgen gaat de loc los Nm-Kfh. Bijzonderheid: onder de vlag van HHPI. Vertrek rond 10.00-10.30 |
19-08-2014 07:28:56 | ||
---|---|---|
Edb3
|
oh, interessant waarom onder de vlag van Heavy Haul Power eigenlijk? |
19-08-2014 08:15:38 | ||
---|---|---|
mich
|
Je moet voor je Licentie eens in de zoveel tijd een stuk rijden. |
19-08-2014 08:18:14 | ||
---|---|---|
nohab
|
Rijdt HSLL dan altijd onder de licentie van HHPI? Anders is het geen antwoord op de vraag. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
19-08-2014 08:21:27 | ||
---|---|---|
mich
|
Nee eenmalig in opdracht van. Normaal onder eigen licentie uiteraard. |
19-08-2014 08:34:12 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dus HSLL rijdt nu een stukje op verzoek van HHPI zodat zij hun licentie niet verliezen? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
19-08-2014 08:35:13 | ||
---|---|---|
mich
|
Ja. |
03-09-2014 14:11:41 | ||
---|---|---|
mich
|
Na de beladen trein van de week volgt morgen de lege versie. Vertrek Kfh verwacht rond half 10, route onderlangs via tb-ht-dv kopmaken. Daarna los retour kfh via ut. |
18-09-2014 15:50:00 | ||
---|---|---|
mich
|
Vrijdag gaat een van de twee begin deze week gebrachte treinen weer leeg retour. V Ijsm rond 7.30. Daarna via Dmnz naar Bh. Laatst bewerkt door mich op 18-09-2014 21:30 |
20-09-2014 10:38:41 | ||
---|---|---|
mich
|
Vandaag gaat de loc ook weer op pad om de andere lege trein van Kfh naar Bh te brengen. Dit keer onderlangs via bd-ht-ah-dv kopmaken. |
02-10-2014 17:17:44 | ||
---|---|---|
mich
|
Hsl logistik gaat volgende week dinsdag weer eens wat nieuws proberen: een autotrein naar PON. Vertrek in de nacht van Bh, aankomst smorgens in Amf. Vervolgens met een strukton 2200 (!) naar Pon, incl de 1832. Eind van ochtend gaat de zaak leeg retour. Bedoeling is dat dit vast gaat gebeuren, 2 keer in de week. Tijden volgen. Daartussendoor worden de keteltreinen gereden, ongeveer 1 per week. Db schenker blijft ook rijden op pon 4-5 x per week, hsl neemt de 2 extra treinen over, BLG autowagens met voornamelijk Volkswagen Up. Laatst bewerkt door mich op 04-10-2014 20:15 |
02-10-2014 17:19:47 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Wauw, hele mooie ontwikkeling! Dank voor het delen alvast! |
06-10-2014 13:35:27 | ||
---|---|---|
Edb3
|
HQuoteHet gaat om 30 wagens per week uit de fabriek in Devinska (Bratislava) die voorheen met de DB Schenker-trein uit Osnabrück meeliepen. Betreft de Up's, Citi-Go's en Mii's van Volkswagen. Vanuit het rangeerterrein in Falkenberg rijdt HSLL tot Leusden. Morgen zou dus de eerste trein moeten rijden. Laatst bewerkt door Edb3 op 06-10-2014 13:54 |
06-10-2014 18:57:28 | ||
---|---|---|
mich
|
Tijden voor vanavond/vannacht en morgen: Vanavond rond 21.00 rijdt de 1832 eerst een keteltrein Kfh-Bh. Vervolgens rond 3.30 van Bh met de autotrein, die inderdaad uit Valkenberg komt naar Amf. Aldaar met een strukton loc naar Pon. Bij Pon tot 7.00 wachten voor de overweg, om 7.00 plaatsen. Om 12.30 de trein weer retour Amf, rond 15.00 vertrek Amf-Bh. Vrijdag en misschien ook zondag komen er nog keteltreinen, volgende week een autotrein op dinsdag en donderdag. |
06-10-2014 19:15:17 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Rijden er dan voortaan twee treinen, terwijl de lading eerst in één ging? Begrijp ik dat goed uit het verhaal? |
06-10-2014 19:16:53 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Welke tractie gebruikt HSLL eigenlijk tussen Falkenberg en Bad Bentheim, is dat bij iemand bekend? |
06-10-2014 19:26:24 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Dat is de bedoeling. Treinen worden ook langer, vanavond 580 meter en kijken of het naar 600-620 kan. Tractie Hsl-D is meestal een rode SBB. |
06-10-2014 20:14:14 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteMooi dat je die tijd even meldt, dat wordt voor mij in de gaten houden dat ik een beetje bijtijds ben om niet voor de gesloten spoorbomen te staan. Duurt bij die PON-treinen immers altijd wat langer voor ze voorbij zijn... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-10-2014 20:39:49 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Uit reacties op het bericht van 3 oktober op www.facebook.com/amfktr over dit vervoer (directe link is niet mogelijk) maak ik op dat de tractie Amf - Amfpon niet een Strukton 2200 is, maar een Deutz dieselloc. Iemand die weet wat juist is? Laatst bewerkt door treinefan op 06-10-2014 20:40 |
06-10-2014 20:48:24 | ||
---|---|---|
mich
|
Ik weet het zelf ook niet zeker, we gaan het zien (machinist HSL) |
06-10-2014 20:52:25 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Ja, er werd verteld dat de Strukton 2200 locs (VST's) geen geschikte motor meer hebben voor dit werk. Goeie dienst alvast en bedankt voor het melden! Ik zal proberen om wat foto's te scoren voor bovengenoemde pagina. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-10-2014 21:46:48 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Even lichtelijk offtopic, want we zien het morgen wel. Maar er zit geen 2200 voor want G1206 mag niet want de Deutz mag alleen op raccondementen rijden. Dat staat ongeveer in de reactie waar volgens mij aan gerefereerd wordt. De logica van de redenering ontgaat me even (of de groepentheorie van dit weekend heeft mijn taalvermogen flink aangetast %08% ) Laatst bewerkt door BjarneK op 06-10-2014 22:16 |
06-10-2014 21:59:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij is je zin een beetje onduidelijk |
06-10-2014 22:16:04 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Dan komt mijn gevoel over de reactie waaraan gerefereerd wordt goed over |
06-10-2014 23:01:10 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Klopt, de reactie is ook niet heel duidelijk. Verder vraag ik me dan af of het stuk van Amfge naar Amfpon niet onder raccordement valt. (Voldoet wel zo ongeveer aan de kenmerken die op http://www.infrasite.nl/definitions/definition.php?ID_content=756 gesteld worden.) Maar dit heeft inderdaad niet heel veel meer met HSL te maken. (Misschien afsplitsen als er nog wat zinnigs over gezegd kan worden?) |
07-10-2014 00:08:24 | ||
---|---|---|
mich
|
Het is hoofdspoor dus atb is verplicht. 1 deutz heeft dat. |
07-10-2014 18:28:43 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Dat zou de 303006 moeten zijn als ik me het goed herinner |
07-10-2014 18:29:56 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Geen koelkast gewonnen - in ieder geval ging de 303003 vandaag mee naar de PON. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-10-2014 20:54:58 | ||
---|---|---|
sik214
|
De 303003 "Janine" heeft inderdaad als enigste Deutz ATB. |
07-10-2014 22:29:07 | ||
---|---|---|
Edb3
|
QuoteEven ter verduidelijking: ligt er ATB naar Pon? Is de baanvaksnelheid dan hoger dan 40 km/h? |
07-10-2014 22:30:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, en de lijn nar PON is ook geen hoofdbaan, maar station Amersfoort wel |
07-10-2014 23:37:19 | ||
---|---|---|
mich
|
De lijn naar pon is wel hoofdbaan. Max snelheid 40 en een vv baken voor het seintje. |
08-10-2014 00:16:13 | ||
---|---|---|
thom
|
MJa, het S-bord staat bij het uitrijden van het emplacement van Pon natuurlijk? |
08-10-2014 07:56:32 | ||
---|---|---|
sik214
|
Op pagina 92 van https://www.prorail.nl/sites/default/files/netverklaring_2014_gemengde_net_initieel.pdf staat het omschreven door ProRail. |
08-10-2014 08:07:57 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik neem aan dat de betreffende mcn wel weet of ie over de hoofdbaan heeft gereden ja Maar "Amersfoort - Leusden" is inderdaad ook zo'n traject. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
08-10-2014 13:40:29 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Ja. En dan begint ook de detectie, de trdl ziet wanneer je het s bord voorbij rijdt. Andersom hoef je je daarom niet binnen te melden. Laatst bewerkt door mich op 08-10-2014 13:41 |
08-10-2014 13:45:07 | ||
---|---|---|
mich
|
Vrijdagavond brengt HSL 1832 weer een keteltrein Bh-Kfh. Daarna los terug naar Bh. Zondag avond weer een keteltrein Bh-Kfh, dan blijft de loc op Kfh. Maandagavond de eerste keteltrein leeg Kfh-Bh, vervolgens weer een Pon trein voor dinsdag ochtend. |
08-10-2014 17:35:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet gaat wat of topic, maar om geen verkeerde ideeën te laten bestaan: de PON-lijn heeft geen beveiliging en geen doorgaande spoordetectie. De overwegen worden automatisch bediend met behulp van assentellers en de overwegen hebben ook nog een middensectie, maar met treinbeveiliging op het baanvak hebben die niets te maken. De aankodigingen van de overwegen "kiezen richting" als de eerste overweg bij station Amf wordt gesleuteld, of de overweg bij PON. De treindienstleider Amf is ervoor verantwoordelijk dat er maar één trein tegelijk op het baanvak zit. |
08-10-2014 19:19:12 | ||
---|---|---|
mich
|
Volgens de treindienstleider zit er wel doorgaande detectie op, maar die kan het fout hebben natuurlijk. |
08-10-2014 19:40:37 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat is zeer bedenkelijk: wij moeten de treindienstleider uitleggen tot waar de spoorisolatie loopt. Broek heeft volkomen gelijk en hij zal, net als ik, dit kunnen staven met de tekeningen uit het BVS van Amersfoort. Ik mag aannemen dat als je in Amersfoort achter de knoppen zit, je het BVS uit je hoofd kent. Al eerder heb ik twijfels gehad over opleidingen, zeker waar het de veiligheid betreft. En het gaat hier niet over fantasie- of would-be-veiligheid! De spoorisolatie stopt bij de inrijder van Amfpon naar Amersfoort, seintje 204. Precies zoals Broek zegt: de overwegen worden aangereden met richtinggevoelige pedalen en hebben een middensectie om die dicht te houden als het eerste voertuig aan de andere zijde de overweg al open rijdt. Tot en met PON is er geen spoorisolatie. Onder het S-bord te Amfpon staat dat je contact moet opnemen met de trdl (!) om te vragen of je terug mag; er kan namelijk juist gerangeerd worden tot juist voorbij seintje 204. Dat dit technisch kan, wil niet zeggen dat het ook is toegestaan. |
08-10-2014 19:43:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vaak twijfel ik wel aan dingen, maar hier niet aan. Ik heb niet lang geleden een tekstvoorstel over de PON-lijn moeten doen om in het BVS van Amersfoort op te nemen, en heb daartoe mij de hele beveiliging laten uitleggen. Overigens zou doorgaande detectie weinig zin hebben, want er staan immers geen seinen. |
08-10-2014 19:56:58 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
En je zou de rest van de dag roest moeten rijden.%02% |
09-10-2014 06:50:31 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Dat ligt er maar net aan hoe je de beveiliging inricht. Hoewel, Prorail kennende zullen ze vast ook de eis tot minstens x (20?) assen per 24 uur hebben ingesteld op baanvakken die met assentellers zijn uitgerust. |
09-10-2014 13:55:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Assentellers zijn een heel ander verhaal. Op de de spoorweg Amfpon - Amf liggen pedalen. De middensecties van de overwegen zullen op de spoorstaven gelaste strips hebben (al een heel oud middel) om het rail-wielcontact te bevorderen. |
10-10-2014 06:44:16 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Het punt is dat het niet noodzakelijk waar moet zijn dat je moet roestrijden als je er beveiliging aanlegt. Roestrijden is alleen nodig als je met spoorstroomlopen werkt. En ja, die pedalen is ook al een voorbeeld waarom het niet nodig is. Je kunt overwegdetectie natuurlijk ook met een spoorstroomloop maken, maar dat is in dit geval niet handig omdat je dan moet gaan roestrijden. |
10-10-2014 12:57:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
We praten denk ik langs elkaar heen. Het ging over de spoorweg Amfpon - Amf. En dat de middensecties van de overwegen daar wel degelijk een spoorstroomloop hebben en dus waarschijnlijk opgelaste contactstrips. Hier rijden hoogstens twee treinen per dag en dan zijn assentellers veel te duur. Je verhaal klopt wel voor vele baanvakken in het oosten en noorden, maar bijvoorbeeld ook voor de Maaslijn. Op de baanvakken waar met lichter materieel en minder frequent wordt gereden is onvoldoende gegarandeerd dat de spoorstroomlopen werken. Oplassen is over al die kilometers geen optie en daarom zijn er assentellers voor de detectie. Daar komt nog bij dat materieel met schijfremmen geen remblokken heeft die de wielen blank houden, hetgeen de detectie ook belemmert. Terug naar het topic, zou ik zeggen. Laatst bewerkt door sjoerd op 10-10-2014 12:57 |
10-10-2014 13:06:23 | ||
---|---|---|
john2
|
Nog even buiten het topic om en nog eventjes inhaken wat Sjoerd over de Maaslijn zegt. Het stuk Roermond - Venlo is een ander verhaal dan het stuk Venlo - Nijmegen. Over het stuk Roermond - Venlo rijden meer goederen treinen als op het stuk Venlo - Nijmegen. |
15-10-2014 20:53:36 | ||
---|---|---|
mich
|
Donderdag avond gaat HSL 1832 een keteltrein rijden Kfh-Bh. Eerst Los Amf-Kfh, v rond 16.00. Zondag komt er weer een beladen keteltrein, Bh-Kfh. Dinsdag weer een autotrein. edit: plannen gewijzigd. Laatst bewerkt door mich op 16-10-2014 09:19 |
16-10-2014 16:13:15 | ||
---|---|---|
mich
|
kfh bh gaat onderlangs vandaag. |
18-10-2014 09:39:34 | ||
---|---|---|
mich
|
Volgende week komen er 3 beladen keteltreinen, en 1 autotrein. Deze gaan ook allemaal leeg terug, dus maarliefst 8 ritten. Een nieuw record voor HSL Logistik in 1 week tijd. |
18-10-2014 18:37:01 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Gefeliciteerd. Dat is een mooie ontwikkeling voor HSL! |
19-10-2014 22:26:23 | ||
---|---|---|
mich
|
dank. omdat er vraag is naar tijden: morgen vroeg gaat de 1832 met keteltrein om 10 uur vertrekken van Odz via Dmnz naar Kfh. drgl: odz v 10.15 amf 11.58 gd 13.29 kfh 14.15. erg langzame dienstregeling helaas. Laatst bewerkt door mich op 20-10-2014 07:44 |
20-10-2014 09:30:46 | ||
---|---|---|
mich
|
trein gaat voorlopig niet rijden 4de wagon afgekeurd die moet eruit in oldenzaal. vertrek nu 11.15 en een extra half uur onnodig wachten in odw. Laatst bewerkt door mich op 20-10-2014 11:08 |
20-10-2014 17:32:59 | ||
---|---|---|
mich
|
hsl 1832 gaat los terug naar Odz. morgenvroeg om 8 uur naar Bh om de volgende keteltrein op te halen. |
20-10-2014 18:29:54 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Dank je wel voor het melden. Laatst bewerkt door spiketrain op 21-10-2014 08:56, reden: Ook gemeld in OD-topic. |
21-10-2014 08:59:12 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Het topic is opgeschoond van meldingen, die ook in het topic opvallende dingen gedaan zijn (en thuishoren). Edit: tevens vraag naar dienstregeling verwijderd. Laatst bewerkt door spiketrain op 21-10-2014 09:50 Groet, Spiketrain |
21-10-2014 18:07:29 | ||
---|---|---|
mich
|
Morgenochtend gaat een keteltrein retour kfh-Bh. Daarna komt de autotrein, ik weet niet hoelaat. |
24-10-2014 09:42:50 | ||
---|---|---|
mich
|
vandaag vertrekt om 10 uur een lege ketelwagentrein van kfh via dmnz naar bh. vanmorgen is de trein al omgereden via zlw omdat hij op spoor 126 stond. |
24-10-2014 10:09:03 | ||
---|---|---|
Sully123
|
@mich Reed jij de loc gisteren dan? T is en blijft een mooie loc. |
24-10-2014 17:17:22 | ||
---|---|---|
mich
|
Nee, gisteren waren 2 andere machinisten. Kan ook niet, je zou dan laat nacht dag vroeg achter elkaar draaien. |
24-10-2014 18:16:02 | ||
---|---|---|
mich
|
Zondag de volgende keteltrein. Door diverse werkzaamheden zal er omgereden moeten worden. Route waarschijnlijk: Bh - Amf - Ut - Ht - Tb - Kfh. Vertrek te Bh verwacht rond 18.00 Laatst bewerkt door mich op 25-10-2014 14:53 |
27-10-2014 11:12:26 | ||
---|---|---|
mich
|
Vanavond eerst nog een keteltrein, dan Dinsdag weer de autotrein, beladen Bh - PON s'nachts en begin middag leeg retour. Laatst bewerkt door mich op 27-10-2014 12:31 |
27-10-2014 20:19:57 | ||
---|---|---|
mich
|
Vanwege teveel treinen voor 1 loc blijft vanavond een keteltrein in Amf achter die naar de Kfh moet en gaat de 1832 weer los naar Bh voor de autotrein. Ook donderdag komt een autotrein. |
29-10-2014 13:51:13 | ||
---|---|---|
mich
|
donderdag vervalt de autotrein. in plaats daarvan gaat de 1832 los om 8 uur van bh naar kfh en dan rond 12.00 inclusief de verblijfswagons naar bh onderlangs. in zp of dv worden de verblijfswagons achter gelaten. loc gaat los van bh naar zp. daar gaan de loc met wagons volgende week de hele week naar binnen bij strukton. de autotrein wordt volgende week geheel door strukton gereden. |
29-10-2014 14:09:45 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Onderhoud van de loc en/of wagens in Zp? |
29-10-2014 20:02:51 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
Wat neem je/neemt hij mee behalve de verblijfswagons? |
29-10-2014 20:34:59 | ||
---|---|---|
mich
|
Oja, keteltrein Ja onderhoud, revisie er reparatie werkzaamheden. De 1832 krijgt een nieuwe ruit, roestbehandeling, onderhoud aan het remwerk en revisie van luchtketels en dempers. De werkwagon met de schuifdeuren krijgt een nieuwe revisie en het dak wordt geschilderd. |
30-10-2014 12:47:13 | ||
---|---|---|
mich
|
vertrek kfh 13.00 achter de loc de verblijfswagens en dan de keteltrein. door brand breda nu 14.00.... Laatst bewerkt door mich op 30-10-2014 13:46 |
10-11-2014 08:25:40 | ||
---|---|---|
mich
|
rond 10.00 gaat de 1832 met de verblijfswagens en 1 ketelwagen van Nm via Tb naar Kfh. |
10-11-2014 20:45:35 | ||
---|---|---|
mich
|
HSL 1832 is zojuist naar Bh gereden, tot vreugde van de machinist in een goederenpad. Dit voor de autotrein vannacht. Donderdag komt er ook een volgens de planning van dit moment. Laatst bewerkt door mich op 10-11-2014 20:46 |
21-11-2014 19:52:43 | ||
---|---|---|
mich
|
Naast de PON trein die ook deze week weer komt op dinsdag en donderdag maarliefst 2 keer een extra autotrein naar Sloe! Zondag middag/avond Bh-Kfh, dan maandag ochtend Kfh-Sloe, vertrek 5.00. De loc gaat dan naar Goes, tot de autotrein weer retour kan. Aan het eind van de week komt de 2de. Verdere tijden mij (nog) niet bekend. Laatst bewerkt door mich op 21-11-2014 19:53 |
23-11-2014 12:04:16 | ||
---|---|---|
mich
|
Autotrein naar Sloe heeft vertraging, wordt vervolgt. |
23-11-2014 13:57:45 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Zou dit structureel vervoer zijn, of alleen spotvervoer? En waar gaan de auto's heen? |
23-11-2014 21:18:11 | ||
---|---|---|
mich
|
naar sloe is spotvervoer. trein gaan morgenvroeg pas rijden vanaf bh. |
23-11-2014 21:25:58 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Vraag naar dienstregeling verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
23-11-2014 22:14:21 | ||
---|---|---|
mich
|
vertrektijd rond 8.00 denk onderlangs. morgenvroeg kunnen we pas een pad aanvragen omdat je zeker moet weten dat de trein uit duitsland dan ook aanwezig is. |
23-11-2014 22:59:33 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotehoeveel machinisten ryden op deze loc? jij alleen of ook nog anderen ? |
23-11-2014 23:02:51 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotekan dat betekenen dat er bij meer werk ook meer loc,s bij kunnen komen ? loc 1632 is en blijft een juweeltje in deze uitvoer!ing Laatst bewerkt door tonnie12 op 25-11-2014 00:12 |
23-11-2014 23:24:30 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Zul je eerst NS dan wel een andere vervoerder moeten zien over te halen om er een te verkopen, alle 1600/1800 locs die te koop waren zijn inmiddels verkocht. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-11-2014 23:33:57 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Er wordt niet gesproken over een 16/17/1800 loc. Dus sluit een 189 of een 186 ook niet uit, En dan ook nog dieseltraktie mogelijk.%08% |
23-11-2014 23:36:39 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Is dat zo? Ik heb blijkbaar iets gemist ... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-11-2014 23:44:34 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Een moderne (lees: dure) loc kopen of huren lijkt me nou niet zo heel aantrekkelijk voor een vervoerder van het formaat wat HSL nu in Nederland is, en dieselen terwijl er op de meeste plekken een draad hangt al helemaal niet. %08% Quote Alle 1800's die te koop waren zijn verkocht, alle 1800's die nu nog in Nm/Dgr/Mt staan zijn van NS zelf en die wil ze vooralsnog niet verkopen voor zover ik weet. Dit in tegenstelling tot de locs die de afgelopen jaren wel verkocht zijn, die waren van NSFS. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-11-2014 23:50:56 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ik ben vandaag in Crailoo geweest. Daar staat een rijtje wat naar de verhalen vertellen te koop staat, Ex-DBS/HUSA machines. En naar het schijnt overweegt DBS zelf de roden ook van de hand te gaan doen, aangezien ze sinds Em dicht is minder flexibel ingezet kunnen worden. We gaan het wel merken. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-11-2014 23:58:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zal wel meevallen, die DBS lokken krijgen net een revisie. En die lokken in Crailoo staan daar om bekeken te worden op de technische staat en je laat die lokken niet over brengen en bekijken als je er evt plannen mee hebt dus ik denk dat iemand die al op het oog heeft Laatst bewerkt door thom op 23-11-2014 23:59 |
24-11-2014 08:51:12 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
De cargofora melden nog geen HSL + autotrein dus het lijkt dat deze nog wat nader vertraagd is. It's nice to be important, but it's more important to be nice. |
24-11-2014 08:53:58 | ||
---|---|---|
mich
|
klopt machinist zit net als zondagavond weer gereed op de 1832 maar wederom op het laatste moment een melding dat het veel later wordt. Als ze niet opschieten in D rijden we hem helemaal niet meer. |
24-11-2014 09:20:08 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Wij hebben 25 machinisten in vaste dienst bij Railwork daarvan rijden er 9 op de 1832. Maar meestal ik zelf. de rest van de tijd rijden onze machinisten voor o a. Ns International Nedtrain Rrf Kombiverkehr en Rheincargo. een tweede loc komt er wanneer er een in goede staat tegen een redelijke prijs tekoop wordt aangeboden. Mocht er tot die tijd meer tractie nodig zijn huren we in zoals we nu ook doen voor de haven en pon. |
24-11-2014 09:54:54 | ||
---|---|---|
mich
|
prognose aankomst autotrein bh 13.00 |
24-11-2014 10:56:07 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Een lange dienst dus. Ik hoop dat jullie via Dv en Apd gaan! |
24-11-2014 11:43:52 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteAlle zestien op Nm/Dgr/Mt staande 1800-en worden in 2015 bij HKS Metals aangeboden en gesloopt. 57 jaar OV-fotografie. |
24-11-2014 12:18:27 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote nee, dv kopmaken en onderlangs. dat is sneller. wordt uiteraard afgelost door een late dienst, die wordt vannacht weer afgelost door de pon nachtdienst en diegene op zijn beurt door de pon dagdienst. vandaar ook die 9 machinisten dat is soms echt nodig. |
24-11-2014 12:21:49 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote ja helaas wel. afgezien van een enkele printplaat of ander onderdeel zijn de loccen in nm nog compleet en tussen matige en redelijk goede staat. |