Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Ontwikkelingen ICNG

Donderdag 28 nov 2019 - 00:14:12
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Inmiddels is er een ICNG bij WOlfsburg gespot:
twitter.com

Mogelijk gaat dit om het stelletje wat binnenkort naar Nederland komt.

Choo choo.....

Donderdag 28 nov 2019 - 00:19:06
Oldskool
Oldskool
Niet dus: www.somda.nl

Donderdag 28 nov 2019 - 00:40:17
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Oké, geen sigaar voor dus mij

Choo choo.....

Donderdag 28 nov 2019 - 07:54:25
treinfan
treinfan
Wolfsburg is ook gewoon vlak naast een Alstom-locatie, dus niets aan de hand. Eerste ICNG naar NL komt, als alles goed gaat, tussen 5 en 12 december naar Nederland.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 28 nov 2019 - 09:46:19
mtlx
mtlx
Ik zou tussen 5 en 12 december niet langs de baan gaan staan wachten, want dan wacht je tevergeefs

Donderdag 28 nov 2019 - 10:25:37
Trainplaza
Trainplaza
Youtube TrainplazaNL Flickr 148430591@N02/
Ik heb gehoord dat de planning was dat de eerste ICNG 7 december het land in komt. Wijzigingen uiteraard voorbehouden...

Donderdag 28 nov 2019 - 10:40:32
mtlx
mtlx
Ook op de 7e ga je tevergeefs wachten op een ICNG
Er is op dit moment nog geen definitieve datum bekend voor wanneer de eerste ICNG naar Nederland gaat komen. Er moeten nog enkele tests en aanpassingen gebeuren, en daarvan moeten de resultaten uiteraard weer geverifieerd worden voordat de eerste naar Nederland komt.

Laatst bewerkt door mtlx op Donderdag 28 nov 2019 om 10:45:49

Donderdag 28 nov 2019 - 11:03:55
Trainplaza
Trainplaza
Youtube TrainplazaNL Flickr 148430591@N02/
Hoe kan het dan dat er gisteren een 700 op de Cartesiusweg in Utrecht is afgeleverd, om met ICNG te gaan rangeren? Het lijkt me niet dat ze die daar al neerzetten terwijl er nog geen ICNG onderweg is.

Laatst bewerkt door Trainplaza op Donderdag 28 nov 2019 om 11:04:30

Donderdag 28 nov 2019 - 11:07:03
thom
thom
Als dat gepland is en dat ding is tochal vrij gespeeld en het transport geregeld waarom zou je dat dan af gaan zeggen?

Laatst bewerkt door thom op Donderdag 28 nov 2019 om 11:07:31

Donderdag 28 nov 2019 - 11:09:14
treinfan
treinfan
Quote
thom (do 28 nov 2019 11:07:03 www.somda.nl): Als dat gepland is en dat ding is tochal vrij gespeeld en het transport geregeld waarom zou je dat dan af gaan zeggen?
Stel die vraag dan ook maar over ICNG


Donderdag 28 nov 2019 - 11:12:04
thom
thom
Ja, omdat blijkbaar dat stel of de proefnemingen eraan nog niet klaar zijn waardoor het niet gereed is voor transport, da's toch wat anders dan een 700 die al klaar staat ?

Donderdag 28 nov 2019 - 12:42:57
VIRMm1
VIRMm1
Oorspronkelijke planning was 7dec maar die wordt idd nog niet gehaald. De 700 staat los van de ICNG natuurlijk.

Vrijdag 29 nov 2019 - 11:07:31
Edb3
Edb3
Quote
mtlx (do 28 nov 2019 10:40:32 www.somda.nl): Ook op de 7e ga je tevergeefs wachten op een ICNG
Er is op dit moment nog geen definitieve datum bekend voor wanneer de eerste ICNG naar Nederland gaat komen. Er moeten nog enkele tests en aanpassingen gebeuren, en daarvan moeten de resultaten uiteraard weer geverifieerd worden voordat de eerste naar Nederland komt.
Volgens bronnen dichter bij het vuur wordt het idd later, op z'n vroegst einde voorjaar 2020.

Laatst bewerkt door Edb3 op Vrijdag 29 nov 2019 om 11:08:02

Vrijdag 29 nov 2019 - 11:19:33
Daan!
Daan!
Dat is dus een half jaar later! Dat vind ik vrij veel.

Vrijdag 29 nov 2019 - 11:58:01
mtlx
mtlx
Quote
Edb3 (vr 29 nov 2019 11:07:31 www.somda.nl):
Quote
mtlx (do 28 nov 2019 10:40:32 www.somda.nl): Ook op de 7e ga je tevergeefs wachten op een ICNG
Er is op dit moment nog geen definitieve datum bekend voor wanneer de eerste ICNG naar Nederland gaat komen. Er moeten nog enkele tests en aanpassingen gebeuren, en daarvan moeten de resultaten uiteraard weer geverifieerd worden voordat de eerste naar Nederland komt.
Volgens bronnen dichter bij het vuur wordt het idd later, op z'n vroegst einde voorjaar 2020.
Nog dichter bij het vuur? Dan moeten ze wel in vlammen opgaan

Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, maar dat is wel een heel pessimistische schatting.
Dat betekent uiteraard niet dat het uiteindelijk geen half jaar later gaat worden (dat kan altijd), maar daar is op dit moment nog geen sprake van.

Vrijdag 29 nov 2019 - 17:25:25
VIRMm1
VIRMm1
Sommige mensen roepen maar wat.

Er is idd nog niets zeker nu. Men streeft er gewoon naar het eerste stel zsm naar NL te halen maar weet nog niet wanneer dat kan gaan gebeuren.

Daarnaast is er wel veel speling in de planning dus dat ie iets later komt betekend gelukkig niet meteen dat dec 2020 niet gehaald kan worden.

Vrijdag 29 nov 2019 - 18:14:47
diesels
diesels
Ik heb het idee dat ik het cirkeltje hij komt wel - hij komt niet - hij komt wel - hij komt niet nu al wekenlang blijf horen als een vastgelopen langspeelplaat

kan een déjà vu zijn, maar misschien is het fijner gewoon even af te wachten?

Zaterdag 30 nov 2019 - 11:29:07
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
diesels (vr 29 nov 2019 18:14:47 www.somda.nl):hij komt wel - hij komt niet - hij komt wel - hij komt niet ,nu al wekenlang blijf horen als een vastgelopen langspeelplaat
Lijkt veel op het jaarlijkse "debacle" met sinterklaas,komt hij wel/komt hij niet en zal alles wel goed gaan met de goedheiligman

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Zaterdag 30 nov 2019 - 12:00:11
VIRMm1
VIRMm1
Quote
diesels (vr 29 nov 2019 18:14:47 www.somda.nl): Ik heb het idee dat ik het cirkeltje hij komt wel - hij komt niet - hij komt wel - hij komt niet nu al wekenlang blijf horen als een vastgelopen langspeelplaat

kan een déjà vu zijn, maar misschien is het fijner gewoon even af te wachten?
Er zijn hier leden/meelezers die graag van te voren al willen weten wanneer iets gaat gebeuren. Als de planning zegt dat het gaat gebeuren, is het dan niet een mooi gebaar dat andere leden hier (die meer weten dan de rest) dat laten weten?

Nu ga jij roepen dat we ons beter gewoon stil kunnen houden en afwachten.

En zo kun je dus nooit iedereen tevreden houden.

Zaterdag 30 nov 2019 - 13:21:39
treinhobby
treinhobby
Maar, zoals ook al vaker gezegd, moeten we ook blij zijn met de info die hier wel gedeeld wordt.
Wie zegt (en weet het eigenlijk wel zeker) dat de mensen die nu al meer weten het ook daadwerkelijk mogen zeggen??

Zelfs dat '7 december' niets komt, is al bedrijfsinterne informatie.

Dus wacht het nou maar gewoon rustig af.
Wil je wel zelfs alles als eerste weten, solliciteer dan bij de NS bij de afdeling die dit kan weten en vermeld vooral in je sollicitatiebrief dat de reden van solliciteren is om als eerste alle belangrijke info naar buiten te willen brengen.

Zaterdag 30 nov 2019 - 13:50:35
Oldskool
Oldskool
Quote
treinhobby (za 30 nov 2019 13:21:39 www.somda.nl):
Wil je wel zelfs alles als eerste weten, solliciteer dan bij de NS bij de afdeling die dit kan weten en vermeld vooral in je sollicitatiebrief dat de reden van solliciteren is om als eerste alle belangrijke info naar buiten te willen brengen.
Deze dooddoener, solliciteren, kennen we zo langzamerhand wel

Zaterdag 30 nov 2019 - 14:33:32
moderator
Moderator
moderator
Genoeg gekibbeld.
Terug naar de ontwikkelingen ICNG.

Met vriendelijke groet, Het moderator team

Zondag 01 dec 2019 - 10:05:55
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Leuk weetje wat ik net op Facebook tegenkwam. De Alstom Coradia Stream heeft een soort motorkap. Wel bijzonder om te zien...

Vraag mij echter niet wat eronder zit voor apparatuur.

i.ibb.co

Laatst bewerkt door aarclay op Zondag 01 dec 2019 om 10:07:20

Choo choo.....

Zondag 01 dec 2019 - 11:20:05
VIRMm1
VIRMm1
Klimaatinstallaties en ruitenwisser installatie.

SLT heeft trouwens ook zo'n frontplaat die omhoog kan

Laatst bewerkt door VIRMm1 op Zondag 01 dec 2019 om 11:21:25

Zondag 01 dec 2019 - 11:35:01
icened
icened
Is de neus aangepast aan de modernste bots normen? De Velaro Deutschland heeft daarom een andere neus dan de Velaro España/ICE 3.

Ben benieuwd wat het totale vermogen van de vijfdelige/achtdelige ICNG zal zijn onder 1500 volt en 25 KV. Hoeveel motoren de ICNG zal hebben. Ben nog wat ongeduldig.

Zondag 01 dec 2019 - 12:31:30
VIRMm1
VIRMm1
M = 5 delige:

6 motoren over 6 assen/3 draaistellen
2545KW vermogen (versnelling 0,71m/s2)


L = 8 delige:

8 motoren over 8 assen/4 draaistellen
3390KW vermogen (versnelling 0,79m/s2)


LB = 8 delige België:

8 motoren over 8 assen/4 draaistellen
Vermogen ???

Topsnelheid 200km/h bij solo of gekoppeld onder AC.
Gekoppeld onder DC nog onbekend.


Ik weet niet welke vermogens bij welke voedingsspanning horen.

Zondag 01 dec 2019 - 15:03:00
icened
icened
Interessant om het vermogen van de vijfdelige ICNG met 2545 KW (110,4 meter) te vergelijken met de vierdelige ICM-M: 6 motoren x 312 KW = 1872 kW. Of vijfdelige ICNG (2545 KW) te vergelijken met vierdelige V-IRM(-M): 1608 kW. Of achtdelige ICNG (3390 KW) met zesdelige V-IRM (M): 2412 kW.

We weten het gewicht niet van de ICNG. Wel opmerkelijk dat de achtdelige ICNG in verhouding minder vermogen heeft. Niet vreemd dat de versnelling van de vijfdelige ICNG sneller is.

Zondag 01 dec 2019 - 17:19:38
bultena
bultena
Ik lees het net andersom

Zondag 01 dec 2019 - 17:26:33
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Is dat onder 25 kV of 1500 V?

Zondag 01 dec 2019 - 19:15:51
icened
icened
Quote
bultena (zo 01 dec 2019 17:19:38 www.somda.nl): Ik lees het net andersom
Klopt. Niet goed gelezen.

Vrijdag 06 dec 2019 - 15:11:38
yappa
yappa
De top van NS is zelf maar eens gaan kijken hoe het gaat in Polen.
mobile.twitter.com

Maandag 06 jan 2020 - 14:05:35
tmk787
tmk787
is er al een datum wanneer de ICNG naar Nederland komt

Maandag 06 jan 2020 - 14:15:22
koekje
koekje
nee

Maandag 06 jan 2020 - 14:17:35
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Als dat bekend wordt, dan wordt het hier wel gemeld.

Laatst bewerkt door aarclay op Maandag 06 jan 2020 om 14:17:49

Choo choo.....

Donderdag 16 jan 2020 - 22:09:28
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Hoe zit het eigenlijk met de loungebankjes? Daar was best een hoop kritiek op. Ik zat net de technische tekening van de ICNG te bekijken, maar ik zie hier geen loungebankjes. Wel perch-seats, maar dat zijn de 'stit' bankjes die je ook in de SNG vindt in de doorloopruimte naast het toilet. En de tip-up seatch zijn de klapzittingen.

Zie deze tekening:
ibb.co (Was op de open dag in Berkel-Enschot te bewonderen)

Choo choo.....

Donderdag 16 jan 2020 - 22:14:43
gose91
gose91
Het zijn vier geschakelde stoeltjes van klapzitting formaat. Dus geen loungebank als in ddz en virm.

Donderdag 16 jan 2020 - 22:34:33
mtlx
mtlx
Quote
aarclay (do 16 jan 2020 22:09:28 www.somda.nl): Hoe zit het eigenlijk met de loungebankjes? Daar was best een hoop kritiek op. Ik zat net de technische tekening van de ICNG te bekijken, maar ik zie hier geen loungebankjes. Wel perch-seats, maar dat zijn de 'stit' bankjes die je ook in de SNG vindt in de doorloopruimte naast het toilet. En de tip-up seatch zijn de klapzittingen.

Zie deze tekening:
ibb.co (Was op de open dag in Berkel-Enschot te bewonderen)
Dat is een tekening van de SNG, daar zitten inderdaad geen loungebanken in

Dit is een tekening voor de ICNG: payload.cargocollective.com

Donderdag 16 jan 2020 - 23:16:08
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Kak, je hebt gelijk
Ik moet mijn mapjes maar even goed op orde brengen

Aan die van jouw hebben we meer aan

Laatst bewerkt door aarclay op Donderdag 16 jan 2020 om 23:20:14

Choo choo.....

Maandag 20 jan 2020 - 10:21:55
icened
icened
In een brief van de Ministerie van I & W is te lezen op hoeveel de kosten van de ICNG geraamd wordt:

www.rijksoverheid.nl

Op blz. 2 lees je dat de 20 achtdelige ICNG België 300 miljoen gaat kosten. En zoals bekend zullen de 30 achtdelige en 49 vijfdelige nationale ICNG 800 miljoen gaan kosten. Gemiddeld kost de nationale ICNG per rijtuig bijna 1,6 miljoen per stuk. En de ICNG België per rijtuig gemiddeld 1,87 miljoen.