Ontwikkelingen revisie BM 73
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
09-05-2014 13:40:11
david_meye
david_meye
Nedtrain in Haarlem krijgt een opdracht voor Noorse treinstellen te renoveren.

Zie hier voor meer info http://www.mp-produktie.nl/2014-05-09_NedTrain_krijgt_opdracht_voor_revisie_van_20_Noorse_Treinstellen.html

Laatst bewerkt door moderator op 12-01-2016 15:13
 

09-05-2014 17:29:45
Nelis
Nelis
Mooi dat ze per spoor nederland binnen gebracht worden. Dat wordt weer leuk plaatjes schieten.  

09-05-2014 17:32:58
broek53
broek53
Ja, en er is een realistische kans dat het eerste stel komen weekend in Nederland arriveert. Dat is dan het prototype: mij is verteld dat het stel 9 zou zijn.  

09-05-2014 20:08:20
bart
bart
Ik las op een ander forum dat ze in Duitsland niet op het spoor toegelaten worden en zodoende over de weg naar Nederland moeten komen. Al was dat bericht wel zonder bron vermelding... (?)

Laatst bewerkt door bart op 09-05-2014 20:08
 


09-05-2014 20:26:44
Nelis
Nelis
Hmm dat zou mij verbazen, als het een gesleept transport is binnen het PVR is er volgens mij geen bezwaar om dit door duitsland te voeren. Volgens mij is het PVR in duitsland zelfs ruimer dan in NL. Ik zal eens uitzoeken of drehscheibe er iets over zegt.  

09-05-2014 21:22:10
broek53
broek53
NedTrain Haarlem is al sinds eind vorig jaar bezig een stel naar Nederland te krijgen. Struikelblok was daarin niet Duitsland, maar Nederland; men heeft zelfs ernstig overwogen om de stellen aan de Duits-Nederlandse grens op diepladers te zetten.  

09-05-2014 21:35:12
timtrein
timtrein
Materieeltoelating is tegenwoordig een drama... kan me wel voorstellen dat ze daar driekwart jaar mee bezig zijn inderdaad.  

09-05-2014 22:00:15
broek53
broek53
Het meest onbegrijpelijk in dezen vind ik dat het niet gaat om iets dat op eigen kracht moet rijden of zo, maar gewoon om een paar kortgekoppelde rijtuigen(wij noemen dat een treinstel) geschikt voor een spoorwijdte van 1435 mm en voorzien van een remsysteem. Profiel bekijken, eventueel BP-voorwaarden stellen en klaar, zou je zeggen.  

09-05-2014 22:41:27
kiekkiek
kiekkiek
Ook bij ILT trekken managers aan de touwtjes die alleen een beslissing durven nemen als een hele waslijst aan cijfertjes klopt. Een brede algemene kennis van het spoorsysteem ontbreekt steeds vaker, waardoor maatwerk ver te zoeken is.  

10-05-2014 11:39:25
salieri
salieri
Ik heb vanuit betrouwbare bron vernomen dat Locon deze klus gaat uitvoeren en dat er momenteel een loc op weg is om het treinstel op te halen. Morgen komt deze dan terug met het treinstel.

De planning is (garantie tot de voordeur) dat deze tussen 3 en 5 in Bad Bentheim is. Máár het kan ook zo zijn dat het stel via Nieuweschans de grens over komt. Zodra mijn bron meer weet, zal hij het mij melden.
 

10-05-2014 11:43:37
nohab
nohab
Leid ik daar uit af dat het om een V100 gaat die het treinstel ergens in Duitsland (misschien zelfs Padborg) gaat ophalen?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

10-05-2014 11:56:24
salieri
salieri
Als het goed is wel, mijn bron had het over een dieselloc. De plaatsnaam waar het treinstel werd opgehaald is mij wel verteld, maar die ben ik vergeten (het was wel een plaats in Duitsland dacht ik).  

10-05-2014 12:01:33
rolandrail
rolandrail
Quote
broek53 (vr 09 mei 2014 22:00:15 https://www.somda.nl/forum/14868/p493817/): Het meest onbegrijpelijk in dezen vind ik dat het niet gaat om iets dat op eigen kracht moet rijden of zo, maar gewoon om een paar kortgekoppelde rijtuigen(wij noemen dat een treinstel) geschikt voor een spoorwijdte van 1435 mm en voorzien van een remsysteem. Profiel bekijken, eventueel BP-voorwaarden stellen en klaar, zou je zeggen.
Het enige probleem is het bij de vervoerders ontbreken van voldoende expertise bij het aanvragen van Bijzonder Vervoer-regelingen. Zelfs DBS struikelt nog steeds regelmatig met BV-regelingen en Buiten Profiel-regelingen. Er is amper iemand die echt goed op de hoogte is van wat er allemaal geleverd moet worden aan materieelgegevens, (douane)papieren en andere papierwinkels. En dus ontstaat er ook in dit geval weer een lang soap-serie van contact tussen diverse bedrijven en instanties. Als je als Nedtrain en vervoerder niet goed voorbereid dan duurt het lang. Nedtrain is wat dat betreft ook hardleers, elk materieeltype wat weer eens de grens over moet naar testcentrum, klimaatkamer of iets anders levert steevast gedoe op dat helemaal niet nodig is. Het aanstellen van een échte expert zou vrijwel al het gedoe kan voorkomen. Van de vervoerders hoef je weinig te verwachten, voor hun is het gewoon een spotvervoertje wat geld oplevert.
 

10-05-2014 12:46:15
broek53
broek53
Mijn Skandinavisch is niet zo best, dus details weet ik niet, maar een paar fora in Zweden en Denemarken melden het vertrek van een Noorse BM73 op vrijdag naar Nederland.  

11-05-2014 11:13:51
HZwoferink
HZwoferink
Op Facebook wordt inmiddels gemeld dat het treinstel gisteravond in Rostock is aangekomen. Locon 1571 verzorgd vanaf daar het transport naar Nederland.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

11-05-2014 11:25:24
nielsie600
nielsie600
Is het al bekend welke grensovergang wordt genomen?  

11-05-2014 11:30:07
AgentX
AgentX
Ik weet niet precies hoe laat ze zijn vertrokken uit Rostock, maar ik acht de kans groter dat hij morgen de grens over komt dan vandaag.  

11-05-2014 11:37:46
Railfapper
Railfapper
Die foto is gisteravond al gemaakt in Rostock... Inclusief pauzes zou 15:00 aan de grens een haalbare tijd zijn.  

11-05-2014 12:40:39
slifor2
slifor2
Als ze Nscg nemen dan nemen ze wel een flink risico. Volgens mij is het enige beschikbare pad (kregen wij ook 2 keer vorige week) om 2140u uit Leer, met beperkte vertragingsmogelijkheid ivm de Weichenwachter in Irrhofen....  

11-05-2014 13:01:30
nielsie600
nielsie600
Dat is op zondag wel anders gesteld. Dan rijdt er maar eens per 2 uur een trein.  

11-05-2014 19:35:48
timtrein
timtrein
Stel is via Bentheim het land binnengekomen, zie o.a. facebook van Op de Rails http://www.facebook.com/OpdeRails  

11-05-2014 19:39:07
KvdLee
KvdLee
Zoals in het OD topic al veelvuldig is vermeld, van gisteravond tot vandaag bracht Locon's 1571 het eerste treinstel, de 73009, over van Rostock naar Haarlem. 15:45 vertrok men uit Bh naar Hlm als trein 13491. Plaatje in de Haarlemmerliede, vlak voor z'n eindbestemming: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/14161885815/

Edit: Op andere kop van het treinstel staat 73109, neem aan dat dat het juiste nummer is?

Laatst bewerkt door KvdLee op 12-05-2014 10:29, reden: Zie edit


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

12-05-2014 11:29:39
rolandrail
rolandrail
Nee, dat stel bestaat uit BM 73009, BFR 73209, BFM 73809 en BFR 73109. In z'n geheel de 73009 voor het gemak.

Laatst bewerkt door rolandrail op 12-05-2014 11:30
 

12-05-2014 11:41:16
snowie
snowie
Bij een foto op Flickr staat vermeld dat dit in Noorwegen aangeduid wordt als stel 9 van BM 73 ...

Laatst bewerkt door snowie op 12-05-2014 11:42
 

12-05-2014 12:52:59
KvdLee
KvdLee
Ah zo, bedankt voor de opheldering!  

12-05-2014 18:50:28
aarclay
aarclay
Hoe zit het straks met proefrijden als alles klaar is?
Er zullen vast geen tractiesystemen worden aangepast, maar toch zal er vast wel een proefrit plaats moeten vinden?

Zal dit in Wildenrath dan gaan plaatsvinden? Want ik denk dat de deze trein geen vriendjes zal worden met de Nederlandse 'prik'. Misschien dat deze uiteindelijk in de werkplaats van Haarlem wel op een geisoleerde bovenleiding met de juiste spanning kan proefdraaien, maar een proefrit lijkt me ook belangrijk.

Hoe zit dit?


Choo choo.....
 

12-05-2014 18:57:00
sfj
Ze rijden op 15 kV 16 2/3 Hz als ik goed geinformeerd ben, dus het zal wel Duitsland worden gok ik, maar ik denk nog meer dat je ontzettend op de feiten vooruit speculeert. Geduld is een schone zaak.

Als ik het verder goed lees wordt vooral een cosmetische revisie uitgevoerd.

Laatst bewerkt door sfj op 12-05-2014 18:58


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

12-05-2014 18:57:33
nohab
nohab
In Noorwegen en Zweden wordt gereden op 15 kV dus in Nederland gaat dat niet. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat het treinstel na uitgebreid in Haarlem te zijn gecontroleerd terugkeert naar Noorwegen waarna een team van Nedtrain ook naar Noorwegen afreist om eventuele problemen op te lossen.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

12-05-2014 23:24:52
Edb3
Edb3
Exact, dat is ook wat ik hoorde. Stellen worden in Haarlem op alle systemen excl. tractie/HS gecheckt en daarna retour klant. Omdat vooral het interieur en laagspanningssystemen onder handen worden genomen, is dat geen probleem.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-05-2014 00:32:09
cuneo56
cuneo56
Niet anders als met "onze" SGM'en in Randers gebeurde dus.
Daar werd de HS installatie toch behoorlijk gewijzigd, ver van zowel de Nederlandse als Deense 1500 Volt.
 

13-05-2014 11:08:59
rolandrail
rolandrail
In Randers bij Bombardier was wel een klein stukje spoor aanwezig met bovenleiding om in elk geval de HS-installatie te kunnen testen. Daardoor konden de stellen na terugkomt zonder testen op eigen kracht van Hgl naar Ldd.
Overigens gaat de Bombardier-vestiging in Randers binnenkort sluiten maar dat terzijde.
 

13-05-2014 11:23:22
cuneo56
cuneo56
Weer wat geleerd, dank.  

13-05-2014 11:33:15
BGM104
BGM104
Heeft NT in OB Wgm niet 15 kV 16 2/3 hz mogelijkheden? Schakelen tussen 1500 V en 25 kV kan sowieso in de loods. Omdat ICE onderhoud geniet in OB Wgm zou 15 kV 16 2/3 hz daar wel handig zijn.  

13-05-2014 14:17:46
cuneo56
cuneo56
Helaas niet, enkel de 3 spanningen voor HSL-Zuid en verder.  

13-05-2014 15:19:40
Nelis
Nelis
15 kV 16 2/3 hz AC is een vrij speciale spanning, die heel wat minder makkelijk te maken is dan bijvoorbeeld 25 KV 50 hz AC of 1,5 en 3 KV DC. Volgens mij worden alle bovenleiding in duitsland ook gevoed door electriciteitscentrales die speciaal daarvoor gebouwd zijn.

Laatst bewerkt door Nelis op 14-05-2014 12:03
 

13-05-2014 16:08:21
dvdhoven
dvdhoven
Moeten die 1,5 en 3 KV niet DC zijn? En geen Hz erbij?


Dick van den Hoven
 

13-05-2014 17:56:34
Apda
Apda
Quote
Nelis (di 13 mei 2014 15:19:40 https://www.somda.nl/forum/14868/p494131/): Volgens mij worden alle bovenleiding in duitsland ook gevoed door electriciteitscentrales die speciaal daarvoor gebouwd zijn.

Voornamelijk in het oosten van Duitsland is er ook voeding vanuit het openbare net. Hier staat een lijst van de "Dezentrale Umformer-/Umrichterwerke", die 50 Hz omvormen naar 16,7 Hz (vroeger 16 2/3 Hz): http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrom#Dezentrale_Umformer-.2FUmrichterwerke
 

13-05-2014 19:58:38
dlm4yjp
dlm4yjp
bestaat/bestond er niet een omrichterwagon van DB ergens? Kan me vaag herinneren dat deze ooit gebruikt is in de jaren '90.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

13-05-2014 20:39:31
koploper1
koploper1
Quote
BGM104 (di 13 mei 2014 11:33:15 https://www.somda.nl/forum/14868/p494114/): Heeft NT in OB Wgm niet 15 kV 16 2/3 hz mogelijkheden? Schakelen tussen 1500 V en 25 kV kan sowieso in de loods. Omdat ICE onderhoud geniet in OB Wgm zou 15 kV 16 2/3 hz daar wel handig zijn.
NT kan in OB WGM 25kV 50hz schakelen en 1500V gelijkspanning.
Voorbereid is 3000V gelijkspanning. 15kV 16 2/3 hz is niet mogelijk of voorbereid.
 

11-08-2014 23:00:22
krokodil
krokodil
Vond deze update op de Facebookpagina van Nedtrain. Ziet er strak uit:
https://www.facebook.com/NedTrain/photos/a.223966090980650.54434.222141231163136/760945097282744/?type=1&theater
 

12-08-2014 01:16:46
mich
mich
Quote
dvdhoven (di 13 mei 2014 16:08:21 https://www.somda.nl/forum/14868/p494139/): Moeten die 1,5 en 3 KV niet DC zijn? En geen Hz erbij?
Nee zonder Hz = DC.
 

12-08-2014 12:53:25
thom
thom
Als je kijkt was het het bericht waar Dick op reageerde is dat bewerkt dus er zal eerder wel iets anders gestaan hebben... Het was ookal een tijdje oud al.

Laatst bewerkt door thom op 12-08-2014 12:54
 

12-08-2014 13:40:14
Nelis
Nelis
Jep ik had in dat bericht toen de fout gemaakt qua DC en Hz, dus er is niks geks aan de hand.  

13-08-2014 18:52:59
aarclay
aarclay
Even voor de goede orde. Dit jaar zal er nog geen tweede transport gaan aanvangen van de BM73.


Choo choo.....
 

03-11-2014 08:54:50
PimTH
PimTH
Toch wel: https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/590482604391346 (Rail Magazine-Facebookpagina). Vandaag (3-11) moet er dus nog een het land binnen gaan via Bh vanuit Rostock.  

03-11-2014 08:58:33
Bert13
Bert13
In één dag van Rostock naar Haarlem? Daar hoef je als het goed is niet op te rekenen hoor. Als ze haast hebben, dan kan het in theorie wel.

Laatst bewerkt door Bert13 op 03-11-2014 08:59


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

03-11-2014 10:02:36
hellfire
hellfire
Er staat helemaal niet dat hij in één dag die reis aflegt. Enkel dat hij vandaag vertrekt.  

03-11-2014 11:58:58
coenormel
coenormel
Rostock-Haarlem is met doorgaande drgl ca. 10 uur rijden, geen probleem in 1 dag lijkt me.

Laatst bewerkt door coenormel op 03-11-2014 11:59
 

03-11-2014 12:03:10
PimTH
PimTH
En de trein was vanochtend vroeg (let op het woordje vroeg) vertrokken.  

03-11-2014 12:46:02
dlm4yjp
dlm4yjp
De actuele tractie is de LTE 186 237, verwachting is dat deze eind van de middag bij Bh aankomt aldus DSO.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

03-11-2014 18:21:29
moderator
Moderator
moderator
Berichten over de daadwerkelijke spot verhuisd naar het OD van 3 november: https://www.somda.nl/forum/15678/Opvallende+dingen+3+november/

Laatst bewerkt door moderator op 03-11-2014 18:40
 

05-11-2014 12:48:55
Bert13
Bert13
Voor de volledigheid: op 3 november is dus BM73 73014 overgebracht naar Hlmwph t.b.v. revisie.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

22-02-2015 14:13:32
dennistd
dennistd
Weet iemand hoe het er nu voor staat met dit project? Bij de overbrenging in november was de planning dat in januari nog een stel zou komen, en in februari de eerste terug zou gaan gaan Noorwegen. Van beide overbrengingen heb ik nog niets gehoord/gezien, heb ik wat gemist of loopt het vertraging op?  

22-02-2015 15:40:36
broek53
broek53
Het loopt vertraging op. De terugkeer van het eerste stel naar Noorwegen staat voorlopig op de rol voor (vrijdag) 13 maart.

@ edit: vertrek op 13 maart wordt bevestigd. Drgl niet bekend, wel dat het konvooi erg vroeg uit Haarlem zal vertrekken.

Laatst bewerkt door broek53 op 11-03-2015 13:14
 


16-03-2015 11:24:51
Rolffiej19
Rolffiej19
Hier even een plaatje van het transport van de eerste gereviseerde BM73109 %08%
http://www.postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=914655


MCN ASD
 

16-03-2015 11:27:41
aarclay
aarclay
Plaatjes aan de buitenkant zijn altijd leuk.
Maar ook is het interessant hoe het interieur er van binnen uit ziet. Hoe het vroeger was, en hoe het mogelijk nu geworden is (impression sheets eventueel).

http://www.jernbane.net/upload4/oversikt_bm73b.jpg
Dit is de indeling (vroeger?)

Dit is het enige wat ik vond het het oude interieur:
http://en.wikipedia.org/wiki/NSB_Class_73#/media/File:NSB_Class_73_-_BMU73_-_Interior_in_standard_seating_area.jpg

Laatst bewerkt door aarclay op 16-03-2015 11:32


Choo choo.....
 

16-04-2015 11:01:09
Bert13
Bert13
Voor de administratie: stel 73016 is vandaag door LTE 189 095 naar Hlmwph gebracht via Bh.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

16-04-2015 21:24:25
aarclay
aarclay
Dit is dus ongeveer een jaar andat de eerste, en een half jaar nadat de tweede naar Haarlem is overgebracht. Ik neem aan dat het serieproces nu echt van start gaat na een paar prototypes?

Enig idee wat de frequentie ongeveer moet gaat worden met de aflevering?


Choo choo.....
 

02-08-2015 16:22:06
PimTH
PimTH
Vandaag is stel 14 overgebracht vanaf Hlmwph naar Bh door de LC 1506. Even een overzichtje:
Stelnummer — datum binnenkomst Hlmwph — datum verlaten Hlmwph
1 — 08/09-01-2016 — 18-03-2016
3 — 11-12-2015 — 25-02-2016
4 — 18-05-2016 — 01-07-2016
8 — 22-10-2015 — 21-12-2015
9 — 11-05-2014 — 13-03-2015
11 — 25-03-2016 — 31-05-2016
14 — 03-11-2014 — 02-08-2015
16 — 16-04-2015 — 04-11-2015
42 — 04-03-2016 — 13-05-2016
44 — 05/06-06-2016 — -
? — 06-07-2016 — -
Als er meer nieuws is, zal ik het overzicht in dit bericht bijwerken.

Laatst bewerkt door PimTH op 06-07-2016 19:02
 

02-08-2015 16:26:41
Bert13
Bert13
Je zegt 9 maar bedoelt de 73 014 (/114) toch?  

02-08-2015 16:27:39
PimTH
PimTH
Ja, foutje. Bedankt voor het melden!  

11-12-2015 18:08:57
PimTH
PimTH
Vandaag is stel 3 overgebracht van Bh naar Hlmwph door de HSLL 1832. In Hlmwph staan dan nu als het goed is 2 stellen (3 en 8).  

11-12-2015 20:46:07
moderator
Moderator
moderator
Spotmelding verwijderd. Deze mogen in het topic OD geplaatst worden.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

21-12-2015 09:08:54
PimTH
PimTH
Vandaag is stel 8 overgebracht van Hlmwph naar Bh door de HSLL 1832.  

21-12-2015 09:58:44
DDZ7504
DDZ7504
Er staat 21-21 in het overzicht  

21-12-2015 10:22:39
PimTH
PimTH
Scherp, aangepast!  

12-01-2016 06:12:49
thieskes
thieskes
Uit de Opvallende dingen topic van 11 januari:
Quote
broek53 (ma 11 jan 2016 13:33:21 https://www.somda.nl/forum/17670/p565079/): Ik kan er geen topic over vinden, daarom hier maar even de losse mededeling dat in de nacht van vrijdag op zaterdag jl. het Noorse stel 73-01 in Haarlem RB is aangekomen.



http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

25-02-2016 20:13:12
martijn
martijn
Vandaag is de 73 003 door Captrain 1619 van Haarlem naar Bad Bentheim gebracht.  

04-03-2016 22:42:01
sfj
Vanavond bracht CT 1621 de 73 042 naar Hlm, dit is vziw de eerste roodgrijze die Nederland binnen kwam.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-03-2016 15:51:55
PimTH
PimTH
Vandaag heeft de CT 1621 stel 1 van Hlmwph naar Bh gebracht.  

18-03-2016 16:31:40
sfj
Betreft de 73 001, zag ik te Ndb


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-03-2016 16:38:45
PimTH
PimTH
Daarom dan ook 'stel 1' in mijn verhaal. Elke bak heeft een ander nummer, en de Noren zelf zeggen het ook zo.

Laatst bewerkt door PimTH op 18-03-2016 16:39
 

23-03-2016 13:21:44
AgentX
AgentX
Naar ik heb vernomen is onze @mich met een BM73 onderweg vanuit Noorwegen naar Rostock.  

23-03-2016 21:58:21
JuliandeB
JuliandeB
En wel met deze keer een blauw treinstel aldus dezelfde bron  

25-03-2016 10:00:10
mich
mich
Ja. Rode treinstel van de vorige keer was er trouwens eentje die al een tijdje rood bestickerd was in Noorwegen, er is geen treinstel voor de 2de keer hierheen gehaald.  

25-03-2016 13:17:07
nathanvos2
nathanvos2
Er zijn van oorsprong 6 rode en 16 blauwe stellen gebouwd. De rode stellen hebben iets meer zitplaatsen. De blauwe heeft 205 zitplaatsen en de rode 250.  

13-05-2016 16:16:58
erwin_6610
erwin_6610
Vandaag bracht Captrain 1621 weer een stel vanuit Haarlem naar Noorwegen  

13-05-2016 17:50:43
rob46
rob46
Betreft NSB 73042 (hier bij Sto)https://www.flickr.com/photos/rob46/26386362763/in/dateposted-public/


57 jaar OV-fotografie.
 

13-05-2016 17:56:16
PimTH
PimTH
Dit stel is drie maanden en negen dagen in Nederland geweest, net als de vorige (1). Beide keren was het transport op de vrijdag, dus met een beetje rekenwerk kan 3 juni 2016 heel goed de vertrekdag worden van de 11. Deze is dan ook drie maanden en negen dagen in Nederland geweest (!).  

18-05-2016 14:39:59
wouterder
wouterder
Vandaag komt als het goed is de 73004 naar Hlm.  

18-05-2016 15:40:42
AgentX
AgentX
Check, zou nu in Bentheim moeten staan in afwachting van verder transport naar Hlm.  

18-05-2016 19:13:14
moderator
Moderator
moderator
Spotmelding verwijderd.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

01-06-2016 21:17:55
broek53
broek53
De 73011 is op 31 mei vertrokken/overgebracht naar Bentheim (en verder).  

03-07-2016 08:59:57
icetha
icetha
En stel 73004 werd door CT 1619 op 1 Juli overgebracht van Haarlem naar Bad Bentheim, getuige deze https://www.flickr.com/photos/peter_boere/27438290883  

04-07-2016 17:30:51
mich
mich
Er is er ook weer een onderweg terug. Nummer niet op gelet, maar hij is blauw. Vertrekt woensdag ochtend vanaf Rostock.  

04-07-2016 17:35:57
martijn
martijn
Ik zou zeggen dat 'terug' naar Noorwegen zou betekenen, maar gok dat je bedoelt dat ie naar Haarlem gaat?  

04-07-2016 19:34:17
mich
mich
jazeker  

06-07-2016 17:56:51
wouterder
wouterder
Aldus het OD topic van vandaag (6 juli), heeft CT 1619 een BM73 naar Hlmwph gebracht. Iemand bekend welk nummer dit is?  

28-08-2016 21:00:00
wouterder
wouterder
Deze avond brengt de Captrain 1619 BM73 stel 73115 over naar Hlmwph.  

28-08-2016 22:19:54
joahn93
joahn93
Overnacht vannacht in Asd en gaat morgenochtend door naar Hlm


FR1908
 

17-09-2016 18:48:41
Apda
Apda
De glimmende RRF-loc 4401, in dienst bij Captrain, bracht vandaag het rode treinstel NSB 73046 / 94 76 0473 046-7 naar Bh. Op de rijtuigen stonden de volgende 'nummers': BFM 73B146 + BMU 73B246 + B 73B846 + BM 73B046.  

18-09-2016 14:28:06
tonnie12
tonnie12
dan is er met 3 a 4 dagen weer een nieuwe aanvoer voor Haarlem on te gaan reviseren denk ik !  

18-09-2016 17:16:09
sfj
Volgens de planning komt 'ie dinsdag aan. Geen idee hoe laat.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-09-2016 23:36:40
tonnie12
tonnie12
bedankt voor de tip.  

19-10-2016 11:42:32
KvdLee
KvdLee
Voor de volledigheid; gisteren (18-10-2016) bracht CapTrain 1621 het blauwe, ongereviseerde treinstel 73*06 over van Bh naar Hlmwph als trein 47702. Kwam iets over twaalven aan in Haarlem.


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

10-11-2016 14:29:26
ToH
ToH
Vandaag (10-11-2016) is BM 73045 door Captrain 1254 van Haarlem naar Bh gebracht. Dit onder treinnummer 47702.

https://www.youtube.com/watch?v=7-4dHeybjVg
 

02-12-2016 13:23:21
KvdLee
KvdLee
De op 18 oktober 2016 binnen gebrachte 73006 is gereviseerd weer afgeleverd voor transport vanmorgen (02-12). CapTrain 1621 had de taak om het treinstel op weg te helpen, samen met GrenlandRail 6448 en 6446 in opzending mee.


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

07-12-2016 20:24:47
KvdLee
KvdLee
.. En vandaag werd weer een stel uit noorwegen overgebracht naar Haarlem. Iets na het middaguur kwam treinstel 73*05 aan te Haarlem. Opvallend was het kleurschema van dit (rode) stel: zelfs de striping was bijna gelijk aan hoe ze door Hlmwph worden afgeleverd. Foto te Hlms: https://www.flickr.com/photos/koendetreinman/31489579835/in/dateposted-public/


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 

07-12-2016 20:46:22
wouterder
wouterder
Volgensmij gaat het hier om de 73015.  

07-12-2016 20:50:22
KvdLee
KvdLee
Nee hoor, die kwam 28-08 in blauwe kleurstelling naar Haarlem toe.


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl