Plandampf Ottbergen
Forum: Algemeen - Buitenlands spoor
22-04-2014 17:59:48
jbt
jbt
Van donderdag 18 tot en met zaterdag 20 september wordt er een 'Plandampf' rondom Ottbergen georganiseerd. Het plan is dat er wordt gereden op de landschappelijk bijzonder fraaie lijn van Paderborn via Altenbeken naar Ottbergen, als ook van Ottbergen naar Bodenfelde en van Bodenfelde naar Adelebsen en naar Northeim. De planning is op dit moment de inzet van 41 360 en 41 018, zoals ook een 44-er, een 78-er en 01 1075 van de SSN. Ook de dieselloks V200 116 und V100 2084 zijn gepland.
Haast bij de aanmelding is geboden, want die sluit op 12 mei a.s.

Zie: http://www.eisenbahn-nostalgiefahrten-bebra.de/plandampf-weserbergland-2014/index.php

Hoewel de prijzen hoog zijn (EURO 150 voor een dag, EURO 280 voor twee dagen en EURO 375 voor drie dagen) kan ik deze manifestatie nu al van harte aanbevelen.

Laatst bewerkt door jbt op 23-04-2014 10:11
 

23-04-2014 11:28:08
class66fan
class66fan
Waarom zijn die prijzen zo hoog? En rijden er personen wagons mee, kunnen mensen dan mee reizen? Of kunnen de mensen alleen met eigen vervoer achter deze treinen aan?  

23-04-2014 13:22:21
jbt
jbt
Het kost nogal wat om een dergelijk evenement op poten te zetten. De loc's moeten naar Altenbeken (depot) worden overgebracht, onder meer uit Noerdlingen (Beieren) en uit Rotterdam (om maar meteen wat uitersten te noemen). Voor dergelijke overbrengingsritten wordt veel geld gevraagd, wat de organisatie moet voorschieten. Verder vragen de deelnemende organisatie's, zoals het Bayrisches Eisenbahnmuseum, DTO in Oberhausen en - naar ik aanneem - ook onze SSN een bijdrage aan de organisatie. Er moeten wagens naar het gebied worden gehaald en er moet ter plaatse een hele logistieke organisatie worden ingericht. Het kost allemaal veel geld. Dit evenement wordt niet gesubsidieerd, maar wordt gewoon volledig door de deelnemende liefhebbers gefinancierd.
Ik heb begrepen dat je met de (daarvoor vrijgegeven) personentreinen kunt meerijden. De tickets geven daar toegang toe.
Overigens rijden op zondag 21 september ook stoomtreinen tussen Paderborn en Ottbergen. Die horen niet bij dit evenement, maar rijden in verband met een feest in Bad Driburg.

Laatst bewerkt door jbt op 23-04-2014 13:22