12-10-2011 11:39:16
rob46
rob46
Quote
broek53 (zo 25 sep 2011 11:26:01 https://www.somda.nl/forum/7831/p356799/): 3446 wordt begin volgende week aan Syntus overgedragen.
Is de 3446 al inmiddels bij Syntus in dienst gekomen ?


57 jaar OV-fotografie.
 

12-10-2011 11:55:56
ZJ37
ZJ37
Gezien de spots lijkt het daar wel op.  

12-10-2011 12:44:03
kmark
kmark
Sinds een week of twee geleden al verscheidene keren zien rijden tussen Zv en Did.  

12-10-2011 13:53:42
rob46
rob46
Ik zag het inderdaad in de spots maar ben benieuwd per wanneer de 3446 bij Syntus in dienst is gekomen.


57 jaar OV-fotografie.
 


12-10-2011 14:12:56
Geerrritt
Geerrritt
Per 26 september.  

12-10-2011 22:12:55
jeanpierre
jeanpierre
Volgens opgave Syntus was de eerste rit op 23/9 in trein 30924.  

24-10-2011 20:40:13
sik214
sik214
Stel 3428 is vorig winterseizoen als enig niet gereactiveerd en waarschijnlijk als plukstel gebruikt. Nu zag ik net dat dit stel in juli voor het laatst gespot is in Hlm. Zou deze daar nog steeds staan en hersteld worden?


(DM'90 3428 GDST 20:00 alleen ABk sp 901 do 28 jul 2011 guuglurg Hlmwph)
 

25-10-2011 08:58:45
bnv
bnv
Staat volgens mij al geruime tijd in Hgl tegenover de "werkplaats" van Nedtrain. Samen met nog tien andere als (in principe) warme reserve.
Vanuit trein nummer niet goed zichtbaar.

Verder: Mogelijk dat er een of twee DM 90 opnieuw in gebruik genomen worden wegens uitval van twee linten. (3445?).

Edith door Spiketrain: verboden gedeelte verwijderd.

Laatst bewerkt door spiketrain op 25-10-2011 10:06
 

25-10-2011 15:15:04
roosendaal
roosendaal
Ik betwijfel of de 3428 ooit in Haarlem is geweest in die periode. Ik vermoed dat men toen de 3426 heeft gezien in Haarlem, aangezien deze in die periode aanwezig is geweest  

25-10-2011 15:52:27
110573
110573
Die voldoet inderdaad meer aan de beschrijving. Heb daar op de 25e Juni de losse ABk bak van zien staan, in het rijtje waar de DDM rijtuigen ook stonden.  

25-10-2011 15:52:34
bnv
bnv
De 3426 is idd in Hlm geweest maar voor schadeherstel. Dat gedurende een aantal weken afgelopen zomer. Rijdt intusen weer gewoon zijn baantjes in Overijssel.Dus niet verwarren met de 3428.  

30-10-2011 21:48:25
bnv
bnv
Intussen is de 3445 dus gesignaleerd za.29.10 tussen Ah en Ww.
Voor de statistiek: in hoeverre is deze definitief naar Syntus gegaan en vanaf wanneer?
En: volgen er nog meer?:
Kijk in de dagrapporten van 29/30.10 en er onbreken maandagochtend 8 stellen voor de dienst op een totaal van 38 (44, 45 en 3436 even niet meegeteld). Helemaal overbodig zou het dus niet zijn maar het zou ook nog wel eens beleid kunn zijn het er op te gokken niet te kleine treinen te kunnen hebben en het allemaal wel aan te kunnen.
 

30-10-2011 22:46:37
nickeyboy
nickeyboy
en dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat de stellen die op halve kracht rijden hier nog niet bij horen...%07%  

31-10-2011 08:46:34
bnv
bnv
Intussen zou het kunnen dat de 3444 er ook bij hoort (bij Sytus). Stond vanochtend (ma.31.10) niet in het rijtje (meer) in Hgl tegenover de Wpl.(???)Waar is die gebleven?  

31-10-2011 08:51:16
martijnmet
Moderator
martijnmet
Die stond afgelopen vrijdag (net als de 3413) GDST te Ahbo.  

31-10-2011 18:30:07
kleine_man
kleine_man
De 3447 en 3435 reden vandaag hun rondjes tussen Arnhem en Doetinchem.

De andere stellen heb ik nog niet gezien.
 

01-11-2011 09:03:18
bnv
bnv
Het is nu wel duidelijk, gelezen dit topic van de laatste dagen,dat de 3435, de 3444 en de 3445 zijn toegevoegd aan het Syntuspark. Nadat eerder de 3446 en de 3447 waren toegevoegd.
Wie weet vanaf wanneer (statistiek!)dat het geval is en voor hoe lang? (gedurende schadeherstel of voor een langere periode).
De andere stellen van de warme reserve staan op dit moment (di.1.11) allemaal in Hgl. Dat zijn dan de 3427-3434 en de 3443.
 

01-11-2011 15:09:21
Geerrritt
Geerrritt
3444 en 3445 zijn gekomen ter vervanging van de Lintjes 32 en 34 (botsing VIRM Zp). Daarnaast staat/stond de 36 ook met botsschade bij Voith, maar hiervoor is volgens mij geen extra stel gekomen. 3435, 3446 en 3447 zijn gekomen om 2 ritten te versterken met een extra stel en de reserve wat groter te maken.
Die laatste 3 zullen zover ik heb begrepen blijven tot eind 2012. Vanwege de bediening van Westervoort moeten er, per december 2011, 2 a 3 extra stellen gehuurd worden vanwege een extra omloop. Denk dus dat ook de 3444 en 3445 tot eind 2012 blijven. Misschien dat er nog een aantal stellen bijkomen, als de Lintjes nog niet hersteld zijn.

3447: per 2 september 2011
3446: per 23 september 2011
3435: per 1 oktober 2011
3444: per 28 oktober 2011
3445: per 28 oktober 2011

Laatst bewerkt door Geerrritt op 01-11-2011 15:12
 

01-11-2011 18:47:49
tonnie12
tonnie12
lint 34 schijnt een knik in het dak te hebben opgelopen en de apparatenkasten schijnen een flink stuk opgeschoven door de klap en ontzet. dit vernomen van een syntus medewerker. dus terugkomst van dit stel lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. de 32 is ook ontzet door de klap.  

01-11-2011 19:09:46
110573
110573
Bedoel je dat het stel helemaal niet meer terugkomt bij syntus?  

01-11-2011 19:45:32
timtrein
timtrein
De leasemaatschappij zal uiteindelijk wel beslissen, als die voor 14 maanden liever een paar buffels verhuurt dan een dure schade herstelt...  

01-11-2011 19:54:17
sik214
sik214
De 32 en 34 zijn op eigen kracht gespot in Ah op de middag na de botsing, dus de schade zal wel (relatief) meevallen als dat op eigen kracht kan.  

01-11-2011 19:54:17
edje
edje
Quote
tonnie12 (di 01 nov 2011 18:47:49 https://www.somda.nl/forum/7831/p362735/): lint 34 schijnt een knik in het dak te hebben opgelopen en de apparatenkasten schijnen een flink stuk opgeschoven door de klap en ontzet. dit vernomen van een syntus medewerker. dus terugkomst van dit stel lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. de 32 is ook ontzet door de klap.


Ben ik benieuwd welke apparatenkasten zijn opgeschoven.
 

02-11-2011 18:35:59
superboer
superboer
Quote
Geerrritt (di 01 nov 2011 15:09:21 https://www.somda.nl/forum/7831/p362698/): 3444: per 28 oktober 2011

3444 is donderdag 27 oktober al naar Ah gekomen. Vraag me wel af of ie ook al daadwerkelijk voor Syntus rijdt.


Garantie tot aan de voordeur.
 

03-11-2011 11:51:58
broek53
broek53
Neen, die is wel voorbestemd, maar er nog niet klaar voor. In plaats daarvan(?) gaat morgen 4/11 de 3422 in huur over naar Syntus.

@ edit: 3408 gewijzigd in 3422)

Laatst bewerkt door broek53 op 03-11-2011 14:29
 

03-11-2011 21:21:40
roosendaal
roosendaal
Is wel toevallig, dat stel 3422 weer naar Syntus gaat. Medio maart/april 2007 was dit stel ook al actief voor Syntus.

Laatst bewerkt door roosendaal op 03-11-2011 21:21
 

03-11-2011 21:48:36
superboer
superboer
Dat had toen te maken met het in dienst stellen van het hulspoor t.b.v Almelo verdiept. De stellen 3412, 3422, 3424, 3429, 3432 en 3435 hebben toen van 26 maart 2007 bij Syntus gereden. Voor de 3412, 3424, 3432 en 3435 eindigde dat avontuur op 18 april 2007, de 3422+3429 mochten de volgende dag nog aan de bak totdat ze als trein 31237 werden vervangen door een lint.


Garantie tot aan de voordeur.
 

03-11-2011 22:26:09
jeanpierre
jeanpierre
Afgelopen weekend zouden er twee DM'90 naar Syntus gaan, maar dat werd er dus maar 1. Planning is nu dat er dit weekend twee bijkomen (3444 en 3408), maar als ik Michiel z'n reactie lees wordt de laatste blijkbaar de 3422.

De drie Linten zijn in ieder geval tot februari 2012 niet inzetbaar, en Syntus sluit niet uit dat het nog langer duurt. De kreukelzones schijnen inderdaad gefunctioneerd te hebben.
 

03-11-2011 22:34:21
Geerrritt
Geerrritt
Lijkt me dan dat de 3422 nog ingewisseld gaat worden voor eentje van de 3427-3434 of 3443?  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


04-11-2011 14:28:42
ZJ37
ZJ37
De 3422 heeft vanmorgen nog op Zl-Nvdw gereden en ging tegen het middaguur vanuit Zl naar Ah.  

04-11-2011 14:58:48
Geerrritt
Geerrritt
3445 vandaag voor het eerst in rijdende dienst bij Syntus gezien.  

05-11-2011 08:34:26
kmark
kmark
Quote
Geerrritt (do 03 nov 2011 22:34:21 https://www.somda.nl/forum/7831/p363225/): Lijkt me dan dat de 3422 nog ingewisseld gaat worden voor eentje van de 3427-3434 of 3443?
Want?
 

06-11-2011 23:15:56
broek53
broek53
Omdat dat terzijde staande stellen zijn en de 3422 een actief stel (bij NS).  

18-11-2011 21:00:28
broek53
broek53
Uit NS-kringen wordt gemeld dat de 3444 het wel eens zou kunnen gaan doen volgende week. Niet duidelijk is of dan de 3422 bij NS terugkeert.
Wel duidelijk is dat er nog twee stellen van terzijde weer gestart gaan worden en aan Syntus geleverd (zoals voorspeld, ten behoeve van de nieuwe dienstregeling).

Laatst bewerkt door broek53 op 19-11-2011 09:11
 

19-11-2011 08:57:30
roosendaal
roosendaal
Men heeft gister wel de 3429 gestart in Hengelo en deze naast de andere terzijde stellen gezet. Geen idee of dit ook iets met bovenstaande te maken heeft......  

19-11-2011 16:05:38
110573
110573
Weet iemand wat de 3423 in Zp doet? Het stel staat daar op dit moment gdst.  

19-11-2011 18:19:52
mdj
mdj
Tijdelijk ZAP-stel. Er stond gister een ZAPper in Hgl.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

19-11-2011 18:57:57
110573
110573
aah bedankt  

19-11-2011 19:23:36
sik214
sik214
Quote
mdj (za 19 nov 2011 18:19:52 https://www.somda.nl/forum/7831/p365918/): Tijdelijk ZAP-stel. Er stond gister een ZAPper in Hgl.
Hoeft niet perse, ZAP heeft 5 stellen en max 4 nodig.
 

19-11-2011 19:45:06
Apda
Apda
Gisteren pendelde 3423 tussen Apd en Zp.  

19-11-2011 19:51:40
roosendaal
roosendaal
Wat is er aan de hand met ZAP stel 3402. Deze heeft al anderhalve maand geen dienst meer gedaan op Zutphen - Apeldoorn, volgens de spots.  

19-11-2011 21:02:53
mdj
mdj
Dan is dit het stel wat al vrij lang in Hengelo staat. Staat op spoor 27/28, blijkbaar vrij lang.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

25-11-2011 11:57:00
bnv
bnv
Al de hele afgelopen week staan er zeven stellen in de warme reserve in Hgl: 3427-3428 en 3430-3434.
Ontbreekt sinds een week de 3429 en de 3443.
Wie weet waar die gebleven zijn? Of zijn dat die twee aaangekondigde stellen die nog naar Syntus gaan, of intussen gegaan zijn voor de periode vanaf 11 december, de start van de nieuwe dienstregeling. Het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat uit de mottenballenvloot van die 7 stellen er nog twee gaan (???) en dat bovengenoemde twee extra waren bestemd voor ???.
 

25-11-2011 14:01:41
jeanpierre
jeanpierre
Op dit moment zou er nog 1 stel naar Syntus moeten gaan als vervanging van beschadigde Linten. Dat zou de 3444 worden (had er eigenlijk al moeten zijn). Per 11/12 komen er nog twee bij ivm de lange kering in Arnhem van de 30900. Daarnaast is er sprake van nog 1 of 2 stellen om de verwachte reizigersgroei op te vangen. De komst van die twee stellen is echter nog niet zeker.  

26-11-2011 07:10:43
NS-APD
NS-APD
Quote
roosendaal (za 19 nov 2011 19:51:40 https://www.somda.nl/forum/7831/p365932/): Wat is er aan de hand met ZAP stel 3402. Deze heeft al anderhalve maand geen dienst meer gedaan op Zutphen - Apeldoorn, volgens de spots.


Sinds deze week is het stel weer terug bij de ZAP, stel moest alleen deze week wel samen met een stel rijden, i.v.m. een veiligheidsstoring!


Werkzaam bij Arriva
 

28-11-2011 09:07:57
bnv
bnv
Quote
bnv (vr 25 nov 2011 11:57:00 https://www.somda.nl/forum/7831/p366894/): Al de hele afgelopen week staan er zeven stellen in de warme reserve in Hgl: 3427-3428 en 3430-3434.
Ontbreekt sinds een week de 3429 en de 3443.
Wie weet waar die gebleven zijn? Of zijn dat die twee aaangekondigde stellen die nog naar Syntus gaan, of intussen gegaan zijn voor de periode vanaf 11 december, de start van de nieuwe dienstregeling. Het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat uit de mottenballenvloot van die 7 stellen er nog twee gaan (???) en dat bovengenoemde twee extra waren bestemd voor ???.


Intussen is de 3443 sinds vrijdagmiddag weer toegevoegd aan de warme reserve in Hgl.Is de 3429 soms opgedoken bij Syntus?
 

02-12-2011 11:35:48
Apda
Apda
ZAP-stel 3402 rijdt nog altijd niet zelfstandig, maar steeds samen met een ander stel (ook in de daluren).  

02-12-2011 11:40:40
Harold27
Harold27
In het DDM-1 topic https://www.somda.nl/forum/6358/Ontwikkelingen+DDM-1/ speelt momenteel ook zo'n discussie over het maar doorrijden met materieel met storingen, zonder dat te repareren.  

02-12-2011 11:45:31
daniel81
daniel81
Quote
Apda (vr 02 dec 2011 11:35:48 https://www.somda.nl/forum/7831/p367965/): ZAP-stel 3402 rijdt nog altijd niet zelfstandig, maar steeds samen met een ander stel (ook in de daluren).

Toch wel gek, want waarom rijdt z'n maatje dan niet solo in de daluren?
En DM'90 is er in overvloed dus het zou toch ook geen probleem moeten zijn een ander stel naar ZAP te dirigeren.
 

02-12-2011 15:14:00
sik214
sik214
Quote
bnv (ma 28 nov 2011 09:07:57 https://www.somda.nl/forum/7831/p367231/):
Quote
bnv (vr 25 nov 2011 11:57:00 https://www.somda.nl/forum/7831/p366894/): Al de hele afgelopen week staan er zeven stellen in de warme reserve in Hgl: 3427-3428 en 3430-3434.
Ontbreekt sinds een week de 3429 en de 3443.
Wie weet waar die gebleven zijn? Of zijn dat die twee aaangekondigde stellen die nog naar Syntus gaan, of intussen gegaan zijn voor de periode vanaf 11 december, de start van de nieuwe dienstregeling. Het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat uit de mottenballenvloot van die 7 stellen er nog twee gaan (???) en dat bovengenoemde twee extra waren bestemd voor ???.


Intussen is de 3443 sinds vrijdagmiddag weer toegevoegd aan de warme reserve in Hgl.Is de 3429 soms opgedoken bij Syntus?

De 3429 stond zojuist (15:00 uur) op Arnhem Berg gekoppeld aan de NedTrain Niteq. Mogelijk dus idd naar Syntus.
 

03-12-2011 13:39:26
Geerrritt
Geerrritt
3444 inmiddels wel in dienst bij Syntus, is deze gisteren naar Ww gekomen?  

03-12-2011 13:54:21
superboer
superboer
Gisteravond(19:15) stond er wel een "huur-DM'90" in Winterswijk maar kon geen nummer zien.


Garantie tot aan de voordeur.
 

03-12-2011 14:23:51
stefanvdw
stefanvdw
Quote
Harold27 (vr 02 dec 2011 11:40:40 https://www.somda.nl/forum/7831/p367967/): In het DDM-1 topic https://www.somda.nl/forum/6358/Ontwikkelingen+DDM-1/ speelt momenteel ook zo'n discussie over het maar doorrijden met materieel met storingen, zonder dat te repareren.


Je hoeft niet te reageren hoor, als je niks zinnigs te melden hebt. Want deze valse implicatie slaat natuurlijk helemaal nergens op.
 

03-12-2011 23:57:24
broek53
broek53
Inmiddels ben ik de tel wel zo'n beetje kwijt van wat er nu wel en niet bij Syntus rijdt, terug is of gaat rijden, maar het zal ons ooit allemaal onthuld worden. Inmiddels snap ik overigens wel waarom er nog steeds geen zekerheid is over twee stellen extra naar Syntus per nieuwe dienstregeling. Het staat allemaal wat warrig in de publiciteit, alsof er vertraging zou optreden door de opening van Westervoort als er geen stellen bij komen - terwijl er toch al stellen naar Syntus over zijn gegaan. Het gaat dan ook niet over vertraging, maar over te volle treinen. En vervolgens over "wie zal dat betalen". Syntus vindt van niet en de opdrachtgever ook niet.
Boeiend: er is toch zo'n vijf jaar de tijd geweest om dat netjes te kunnen regelen, zou ik zeggen.
 


04-12-2011 00:35:16
jeanpierre
jeanpierre
Tsja, het is inderdaad enigzins vaag allemaal. Op basis van de berichten die ik heb gekregen zou er nog 3x DM'90 bij moeten komen (2x t.b.v. lange kering, 1x voor langere treinen), maar of dat gebeurt..... (de 3444 hoort dan bij de 3 stellen die tijdelijk kapotte Linten vervangen).
Saillant detail: In een folder over de nieuwe dienstregeling doet Syntus voorkomen dat er 3 Linten gekocht worden (!!). En als er iets is wat zeker niet gaat gebeuren is dat het wel.
 

04-12-2011 11:14:24
Harold27
Harold27
Quote
stefanvdw (za 03 dec 2011 14:23:51 https://www.somda.nl/forum/7831/p368083/):
Quote
Harold27 (vr 02 dec 2011 11:40:40 https://www.somda.nl/forum/7831/p367967/): In het DDM-1 topic https://www.somda.nl/forum/6358/Ontwikkelingen+DDM-1/ speelt momenteel ook zo'n discussie over het maar doorrijden met materieel met storingen, zonder dat te repareren.


Je hoeft niet te reageren hoor, als je niks zinnigs te melden hebt. Want deze valse implicatie slaat natuurlijk helemaal nergens op.


Dit was een volkomen te goeder trouw geplaatste observatie van een belangstellende leek.
Over vals gesproken.....
 

05-12-2011 08:44:22
bnv
bnv
Quote
broek53 (za 03 dec 2011 23:57:24 https://www.somda.nl/forum/7831/p368132/): Inmiddels ben ik de tel wel zo'n beetje kwijt van wat er nu wel en niet bij Syntus rijdt, terug is of gaat rijden, maar het zal ons ooit allemaal onthuld worden. Inmiddels snap ik overigens wel waarom er nog steeds geen zekerheid is over twee stellen extra naar Syntus per nieuwe dienstregeling. Het staat allemaal wat warrig in de publiciteit, alsof er vertraging zou optreden door de opening van Westervoort als er geen stellen bij komen - terwijl er toch al stellen naar Syntus over zijn gegaan. Het gaat dan ook niet over vertraging, maar over te volle treinen. En vervolgens over "wie zal dat betalen". Syntus vindt van niet en de opdrachtgever ook niet.
Boeiend: er is toch zo'n vijf jaar de tijd geweest om dat netjes te kunnen regelen, zou ik zeggen.


Komt dan blijkbaar weer eens aan op het laatste moment, nog geen week voor ingang van de nieuwe dienstregeling.
Hedenochtend om 8.00 uur in Hgl is de warme reserve nog ongewijzigd: 8 stellen: 3427-3428, 3430-3434 en 3443.
 

05-12-2011 09:27:41
Geerrritt
Geerrritt
Is wel te begrijpen, stellen kosten €1000,- per dag om te huren. Als je ze dan een paar dagen werkloos hebt staan is dat een beetje weggegooid geld. Zullen wel eind van de week komen.  

05-12-2011 10:49:31
broek53
broek53
Ik refereerde aan berichten in de Gelderlander dat er nog hevige discussies zijn tussen Syntus en de opdrachtgevers over "wie zal dat betalen". Volgens mij komt het erop neer dat er materieel genoeg is om de keringen in Arnhem lang te maken (op papier althans) en niet om de treinen te versterken n.a.v. de opening van Westervoort.  

05-12-2011 11:23:30
sik214
sik214
Quote
bnv (ma 05 dec 2011 08:44:22 https://www.somda.nl/forum/7831/p368215/):
Quote
broek53 (za 03 dec 2011 23:57:24 https://www.somda.nl/forum/7831/p368132/): Inmiddels ben ik de tel wel zo'n beetje kwijt van wat er nu wel en niet bij Syntus rijdt, terug is of gaat rijden, maar het zal ons ooit allemaal onthuld worden. Inmiddels snap ik overigens wel waarom er nog steeds geen zekerheid is over twee stellen extra naar Syntus per nieuwe dienstregeling. Het staat allemaal wat warrig in de publiciteit, alsof er vertraging zou optreden door de opening van Westervoort als er geen stellen bij komen - terwijl er toch al stellen naar Syntus over zijn gegaan. Het gaat dan ook niet over vertraging, maar over te volle treinen. En vervolgens over "wie zal dat betalen". Syntus vindt van niet en de opdrachtgever ook niet.
Boeiend: er is toch zo'n vijf jaar de tijd geweest om dat netjes te kunnen regelen, zou ik zeggen.
Komt dan blijkbaar weer eens aan op het laatste moment, nog geen week voor ingang van de nieuwe dienstregeling.
Hedenochtend om 8.00 uur in Hgl is de warme reserve nog ongewijzigd: 8 stellen: 3427-3428, 3430-3434 en 3443.
Is die 3428 werkelijk warme reserve? Vorig winterseizoen is die namelijk niet geactiveerd en bestempeld als plukstel.
 

05-12-2011 11:51:51
bnv
bnv
Quote
stefanvdw (do 29 sep 2011 14:54:02 https://www.somda.nl/forum/7831/p357504/): Vandaag, 29-9, hebben de 3428+3429+3430+3431 hun conditieritje Hgl-Apd-Amf-Zl-Dv-Hgl gemaakt


Of de 3428 plukstel is: bovengenoemd bericht gevonden.Was van de zomer in Hlm voor (schade)herstel en is weer terugekomen als warme reserve naar Hgl. Heeft blijkbaar in september conditieritje gemaakt dus ik zou niet weten waarom die nog als plukstel zou fungeren. Staat gewoon in het midden van het rijtje tussen de anderen in Hgl. Mij lijkt het niet logisch als een plukstel daar gewoon tussen zou staan. (???) Wie anders weet mag het zeggen.

Laatst bewerkt door bnv op 05-12-2011 11:53
 

05-12-2011 12:19:33
sik214
sik214
Natuurlijk hoeft de status van vorig jaar voor dit jaar niets uit te sluiten…. Schadeherstel in Hlm was trouwens van de 3426, zoals eerder opgehelderd. Dat conditieritje is me ontgaan waaraan de 3428 deelgenomen heeft.  

05-12-2011 12:46:31
salieri
salieri
En daarbij, de 3428 hoeft zelf nog niet eens draaiende motoren gehad te hebben. Als ie ingesloten is door twee anderen, kan ie gewoon mee. Denk dat hij meegegaan is voor die lagers. Die schijnen bij stilstand kapot te gaan ofzo.  

05-12-2011 16:52:40
mdj
mdj
Een ritje zodat de lagers weer ronddraaien kan ook op hetzelfde spoor. (zie ICK te Nm). Deze stellen maakten een rit Hgl-Amf-Hgl, waarbij er geen ander tractievoertuig voor de terzijdegestelde DM90 stond. De stellen reden dus gewoon zelf. De 3428 maakte samen met de 3429, 3430 en 3431 deze proefrit.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

05-12-2011 20:34:19
jeanpierre
jeanpierre
Quote
broek53 (ma 05 dec 2011 10:49:31 https://www.somda.nl/forum/7831/p368239/): Ik refereerde aan berichten in de Gelderlander dat er nog hevige discussies zijn tussen Syntus en de opdrachtgevers over "wie zal dat betalen". Volgens mij komt het erop neer dat er materieel genoeg is om de keringen in Arnhem lang te maken (op papier althans) en niet om de treinen te versterken n.a.v. de opening van Westervoort.
Het bezwaarschrift van Syntus tegen het besluit van de opdrachtgever (stadsregio) is inmiddels ongegrond verklaard.
 

05-12-2011 20:57:20
mren
mren
Quote
Geerrritt (ma 05 dec 2011 09:27:41 https://www.somda.nl/forum/7831/p368224/): Is wel te begrijpen, stellen kosten €1000,- per dag om te huren. Als je ze dan een paar dagen werkloos hebt staan is dat een beetje weggegooid geld. Zullen wel eind van de week komen.
Quote
Geerrritt (ma 05 dec 2011 09:27:41 https://www.somda.nl/forum/7831/p368224/): Is wel te begrijpen, stellen kosten €1000,- per dag om te huren. Als je ze dan een paar dagen werkloos hebt staan is dat een beetje weggegooid geld. Zullen wel eind van de week komen.

Mwa, dat is wat overdreven denk ik. Een jaar of rwee geleden was de prijs officieel 16.000/maand, dat kan vandaag de dag niet veel meer zijn, lijkt me?
 

05-12-2011 21:05:42
broek53
broek53
Het is logisch dat men stellen pas huurt als ze nodig zijn. Het ging er hier om dat allerminst zeker was dat er ueberhaupt stellen bij gehuurd zouden gaan worden (om een reden die al jaren geleden beslecht zou hebben moeten zijn).  

05-12-2011 21:07:37
thom
thom
Dat bedrag kan goed afhankelijk zijn van te te verwachten huurtermijn...  

06-12-2011 14:43:38
mdj
mdj
3443 staat te Hgl bij de werkplaats. Toekomstig Syntusstel?;)

EDIT: staat weer bij de terzijdegestelde DM90'en.

Laatst bewerkt door mdj op 09-12-2011 11:01


Bij twijfel: gebruik beton.
 

21-12-2011 15:59:47
bnv
bnv
Intussen is de nieuwe dienstregeling alweer tien dagen oud. Voor die tijd was er veel discussie in dit topic over welke stellen wel en niet naar Syntus zouden gaan. Maar hier bij Somda stokt de discussie alweer meer dan twee weken.

Wie kan vertellen hoe het er nu definitief uitziet vanaf 11 december?
Geen nieuwe stellen meer bijgekomen?
(de 3443 overigens nog steeds in Hglkoude reserve).
 

21-12-2011 16:29:11
jeanpierre
jeanpierre
De 3429 is er afgelopen weekend nog bij gekomen (1 van de drie door Syntus beloofde Linten die gekocht zijn ). Het lijkt erop dat Syntus gokt dat de beschadigde Linten weer snel in dienst komen. Verwachting is eind januari/ februari.  

21-12-2011 18:14:20
NS-APD
NS-APD
Sterker nog, Lint 36 komt aanstaande vrijdag weer terug uit Duitsland naar Winterswijk!, de andere twee komen halverwege februari!


Werkzaam bij Arriva
 

21-12-2011 21:04:07
kleine_man
kleine_man
Quote
broek53 (ma 05 dec 2011 10:49:31 https://www.somda.nl/forum/7831/p368239/): Ik refereerde aan berichten in de Gelderlander dat er nog hevige discussies zijn tussen Syntus en de opdrachtgevers over "wie zal dat betalen". Volgens mij komt het erop neer dat er materieel genoeg is om de keringen in Arnhem lang te maken (op papier althans) en niet om de treinen te versterken n.a.v. de opening van Westervoort.


Wat ik mij afvraag is hoe dit straks met Breng/Arriva gaat. Arriva gaat de 30900 rijden, Breng de 30700. Als deze 2 series op elkaar gaan keren wordt het leuk. Of de stellen staan 27 minuten nutteloos in Arnhem. Nog 359 dagen wachten %08%

De dienstregeling is al aangepast aan de nieuwe situatie. De treinen uit de richting Zevenaar komen binnen op 6A. De treinen in de richting Zevenaar vertrekken van 6B.

Laatst bewerkt door kleine_man op 21-12-2011 21:06
 

21-12-2011 21:31:38
ZJ37
ZJ37
Dat schijnt allemaal een goedkopere en efficientere manier van exploiteren te zijn...  

21-12-2011 23:07:12
Geerrritt
Geerrritt
30700 en 30900 keren niet op elkaar, maar op zichzelf. Omdat de 30700 niet op Wtv stopt, kan deze wel kort keren. Arriva denkt volgend jaar ook weer kort te kunnen keren, omdat de Spurtjes sneller zouden zijn. Sneller dan DM'90 zullen ze wel zijn, maar veel sneller dan de Lintjes kan ik me niet voorstellen!  

22-12-2011 08:05:57
ZJ37
ZJ37
Overdag wel, maar 's avonds rijdt er een 30900 Ww-Ah die keert op de 30900 Ah-Dtc (en v.v.). Dus dan zou je lange keringen in Ah krijgen (of anders in Ww of Dtc).

Maar laten we het hier verder over DM'90 hebben.
 

22-12-2011 18:05:07
tochjo
tochjo
De treindiensten zijn "per serie aanbesteed", niet letterlijk per traject. Arriva zorgt dus voor de serie 30900, inclusief de korte slagen tot Dtc 's avonds en in het weekend, en Hermes gaat de 30700 uitvoeren.  

23-12-2011 07:15:46
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: over Arriva in de Achterhoek hebben we een topic: https://www.somda.nl/forum/7027/6/Arriva+in+de+Achterhoek/. Hier s.v.p. weer terug naar DM'90.


Groet, Spiketrain
 

23-12-2011 20:21:18
sik214
sik214
Quote
Apda (vr 02 dec 2011 11:35:48 https://www.somda.nl/forum/7831/p367965/): ZAP-stel 3402 rijdt nog altijd niet zelfstandig, maar steeds samen met een ander stel (ook in de daluren).

Sinds 25 nov komt de 3402 niet meer in de spots voor. De opmerking hierboven van 2 dec lijkt het laatste tot nu toe. Iemand enig idee waar het stel uithangt en of het defect 'flink' is?

Laatst bewerkt door sik214 op 23-12-2011 20:21
 

23-12-2011 20:40:30
jeanpierre
jeanpierre
De 3402 is hersteld en is sinds begin deze week weer inzetbaar.

Laatst bewerkt door jeanpierre op 23-12-2011 20:43
 

27-12-2011 08:22:03
ZJ37
ZJ37
De 3443+3431+3428 zijn 23/12 van Hgl naar On verhuisd.  

27-12-2011 08:43:06
bnv
bnv
Zal wel waar zijn, dit laatste bericht.
Maar................wat doen ze daar eigenlijk? Conditieritje en vandaag of morgen weer terug naar Hgl?

Overigens: waar is de 3427 gebleven? Twijfel aan zijn aanwezigheid in Hgl. (???). Kan op dit moment niet goed zien (er zijn stellen voor geplaatst en het is 's ochtends en 's avonds donker) wat er aan DM 90 in Hgl precies staat.
 

27-12-2011 11:57:00
ZJ37
ZJ37
Sorry voor de verwarring, de stellen waren dezelfde dag al teruggekeerd naar Hgl...  

28-12-2011 12:41:23
mdj
mdj
Quote
bnv (di 27 dec 2011 08:43:06 https://www.somda.nl/forum/7831/p371174/):
Overigens: waar is de 3427 gebleven? Twijfel aan zijn aanwezigheid in Hgl. (???). Kan op dit moment niet goed zien (er zijn stellen voor geplaatst en het is 's ochtends en 's avonds donker) wat er aan DM 90 in Hgl precies staat.

Staat gewoon in Hgl. Staat als 4de, geteld vanaf Es.

Laatst bewerkt door mdj op 29-12-2011 14:10


Bij twijfel: gebruik beton.
 

10-01-2012 12:40:53
broek53
broek53
Voor eigen gebruik laat NSR de 3432 in het park terugkeren. Officieel per vandaag, in de praktijk na een onderhoudsbeurt in Hengelo.  

10-01-2012 13:17:48
mdj
mdj
Stond zondag al niet meer in het rijtje van terzijde gestelde stellen. (ik miste al een stel...)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

12-01-2012 16:58:56
NS-APD
NS-APD
Stel 53 van Syntus gaat na 14-01 op oproep naar Hengelo voor het vervangen van de nokkenas van 1 motor.

Stel 3446 staat te Hengelo, maar wacht op onderdelen, BK/ABK motor moeten vervangen worden.

Stel 3429 gaat zodra er onderdelen zijn naar Hengelo, vanwege een defecte vliegwiel van de BK motor.

Stel 3447 heeft Olielekkage in de BK motor, nog geen data voor Hengelo.

Stel 3444 staat te Hengelo, staat daar voor ombouw van oa. Eenmansbediening.

Stel 3422 zal maandag 30 januari om 11:00 retour gaan naar NSR.

Tot zover de Syntus Buffels.


Werkzaam bij Arriva
 

12-01-2012 22:46:52
tonnie12
tonnie12
Quote
broek53 (di 10 jan 2012 12:40:53 https://www.somda.nl/forum/7831/p373049/): Voor eigen gebruik laat NSR de 3432 in het park terugkeren. Officieel per vandaag, in de praktijk na een onderhoudsbeurt in Hengelo.
dit stel is deze week ook by syntus gezien. was dinsdag j.l. gezien in Ww.

Laatst bewerkt door tonnie12 op 12-01-2012 22:47
 

13-01-2012 08:22:07
sik214
sik214
Quote
tonnie12 (do 12 jan 2012 22:46:52 https://www.somda.nl/forum/7831/p373487/):
Quote
broek53 (di 10 jan 2012 12:40:53 https://www.somda.nl/forum/7831/p373049/): Voor eigen gebruik laat NSR de 3432 in het park terugkeren. Officieel per vandaag, in de praktijk na een onderhoudsbeurt in Hengelo.
dit stel is deze week ook by syntus gezien. was dinsdag j.l. gezien in Ww.

Ter vervanging van de 3422 misschien (al zit daar dan nog 2 weken tussen).



Quote
NS-APD (do 12 jan 2012 16:58:56 https://www.somda.nl/forum/7831/p373437/): Stel 3444 staat te Hengelo, staat daar voor ombouw van oa. Eenmansbediening.

Die is dus schijnbaar na zijn ZAP-periode weer terugverbouwd van eenmansbediening af.
 

13-01-2012 08:35:24
NS-APD
NS-APD
Nee bij ZAP had hij ook geen eenmansbediening


Werkzaam bij Arriva
 

13-01-2012 09:05:23
Geerrritt
Geerrritt
Welke stellen die nu bij Syntus rijden hebben nog meer eenmansbediening? Zover ik weet hebben alleen de 3446 en 3447 eenmansbediening. En krijgen nog meer stellen dit ingebouwd?  

13-01-2012 09:51:09
NS-APD
NS-APD
JA, de 3435, 3445 en de 3444 krijgen het,
de 3422 en 3429 niet!


Werkzaam bij Arriva
 

13-01-2012 20:53:29
mdj
mdj
Quote
tonnie12 (do 12 jan 2012 22:46:52 https://www.somda.nl/forum/7831/p373487/):
Quote
broek53 (di 10 jan 2012 12:40:53 https://www.somda.nl/forum/7831/p373049/): Voor eigen gebruik laat NSR de 3432 in het park terugkeren. Officieel per vandaag, in de praktijk na een onderhoudsbeurt in Hengelo.
dit stel is deze week ook by syntus gezien. was dinsdag j.l. gezien in Ww.

Echter vandaag in dienst bij NSR. Trein 7964-V (Es) voor de statistieken.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

14-01-2012 14:42:01
superboer
superboer
Quote
NS-APD (vr 13 jan 2012 09:51:09 https://www.somda.nl/forum/7831/p373513/): JA, de 3435, 3445 en de 3444 krijgen het,
de 3422 en 3429 niet!
En 3436? Of heeft die dat al?


Garantie tot aan de voordeur.
 

14-01-2012 16:20:52
nickeyboy
nickeyboy
Daar zit standaard een HC op, ik denk dat die dan het sleutelen doet  

23-01-2012 11:40:58
roosendaal
roosendaal
Volgens de spotmeldingen, is er de laatste week wat activiteit rondom enige terzijde gestelde dm'90 stellen. De 3431 staat voor instructie in Arnhem, maar de 3433 en 3430 hebben naar Groningen gereden en inmiddels zijn de 3427 en 3433 in Zwolle gespot. Worden er misschien stellen gereactiveerd, of moet er in Hengelo ruimte worden gemaakt of is een andere reden voor?  

23-01-2012 11:48:09
mdj
mdj
In Hengelo staan nu de 3428 + 3414 + 3443 voor de stellen 3434 + 3432 + 3431. Twee rijtjes van 3 stellen dus, terwijl eerst alle DM90'en in een lange rij stonden. Ruimte kan het dus niet zijn, het achterste spoortje wordt nooit gebruikt...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-01-2012 16:25:35
edje
edje
Quote
roosendaal (ma 23 jan 2012 11:40:58 https://www.somda.nl/forum/7831/p374847/): Worden er misschien stellen gereactiveerd.
Dit dus, er schijnen nog al wat problemen te zijn met de dieselmotoren, die nu toch echt dringend aan een revisie toe zijn.

Laatst bewerkt door spiketrain op 23-01-2012 18:51, reden: Quoot hersteld.
 

23-01-2012 16:45:44
broek53
broek53
Quote
mdj (ma 23 jan 2012 11:48:09 https://www.somda.nl/forum/7831/p374849/): In Hengelo staan nu de 3428 + 3414 + 3443 voor de stellen 3434 + 3432 + 3431. Twee rijtjes van 3 stellen dus, terwijl eerst alle DM90'en in een lange rij stonden. Ruimte kan het dus niet zijn, het achterste spoortje wordt nooit gebruikt...
3432 weer buiten dienst, dan?
 

23-01-2012 16:56:47
mdj
mdj
Uuhm, foutje, had nog een oude volgorde in m'n hoofd.


Bij twijfel: gebruik beton.