Werkzaamheden Ut-Wd 22 en 23 maart 2014
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
19-03-2014 14:17:31
martw
martw
Komend weekend zijn er werkzaamheden tussen Ut en Wd, waardoor de treindienst flink aangepast is. Hieronder een overzicht van de wijzigingen.

Zaterdag 22 maart
Er rijden helemaal geen treinen tussen Ut en Wd v.v. Er rijden stop- en snelbussen.
- Snelbussen Wd-Ut: Wd vertrek .00/.30, Ut aankomst .25/.55
- Snelbussen Ut-Wd: Ut vertrek .05/.35, Wd aankomst .30/.00
- Stopbussen Wd-Ut: Wd vertrek .15/.45, Vtn .35/.05, Utt .45/.15, Utlr .49/.19, Ut aankomst .57/.27
- Stopbussen Ut-Wd: Ut vertrek .15/.45, Utlr .23/.53, Utt .27/.57, Vtn .37/.07, Wd aankomst .57/.27

- Treinseries (1)1700 rijden niet tussen Ut en Gvc, treinseries (12)500 rijden niet tussen Ut en Rtd.
- Treinserie 2000 rijdt helemaal niet.
- Treinserie 8800 rijdt slechts Wd-Ledn v.v., op dat traject volgens normale dienstregeling.
- Treinserie 9800 rijdt slechts Wd-Gvc v.v., op dat traject volgens de normale dienstregeling.
- Treinserie 2800 rijdt Rtd-Wd v.v., aankomst Wd .19/.49 uit Rtd en vertrek Wd .10/.40 naar Rtd (op Gd-Rtd v.v. de normale dienstregeling).
- Treinserie 4000 rijdt normaal.

Zondag 23 maart
Er rijden minder treinen tussen Ut en Wd v.v. Er rijden wel stopbussen, geen snelbussen.
- Stopbussen Wd-Ut: Wd vertrek .10/.40, Vtn .30/.00, Utt .40/.10, Utlr .44/.14, Ut aankomst .52/.22
- Stopbussen Ut-Wd: Ut vertrek .10/.40, Utlr .18/.48, Utt .22/.52, Vtn .32/.02, Wd aankomst .52/.22

- Treinserie 8800 rijdt slechts Wd-Ledn v.v., op dat traject volgens de normale dienstregeling.
- Treinseries (1)1700 stoppen van Es/Amfs naar Gvc(/Rtd) extra in Wd, om .09/.39. De andere kant op stoppen deze treinen niet in Wd.
- Treinseries (12)500 stoppen van Rtd naar Gn/Lw extra in Wd, om .06/.36. De andere kant op stoppen deze treinen niet in Wd.
- Treinserie 2000 rijdt helemaal niet.
- Treinserie 9800 rijdt alleen van Wd naar Gvc, met de normale dienstregeling.
- Van Gvc naar Wd rijdt treinserie 19800. Deze rijdt van Gvc naar Gdg de "normale" (doordeweekse) dienstregeling, vertrek Gdg om .18/.48, aankomst Wd .28/.58.
- Treinserie 4000 rijdt normaal.

Laatst bewerkt door martw op 19-03-2014 15:19


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

19-03-2014 15:05:19
gvttreinen
gvttreinen
Hulpbruggen over A2 thv Leidsche Rijn moeten verwijderd worden en verder werkzaamheden aan de noordzijde Utrecht Centraal tbv DSSU.  

19-03-2014 15:46:55
tochjo
tochjo
Weet iemand waarom de stopbussen niet op beide dagen volgens dezelfde patroontijden rijden?  

19-03-2014 16:40:51
treinfan
treinfan
Simpelweg omdat de treinen ook anders rijden  


19-03-2014 19:17:25
b2py
b2py
Overigens is die 'dienstregeling' maar een indicatie, vaak wordt er gewoon af en aan gereden.  

19-03-2014 19:56:21
Bert13
Bert13
Feit is wel dat de bussen niet uitblinken in snelheid: als je vanuit Utlr/Utt naar Wd of verder wilt, kun je eigenlijk beter terug naar Ut en daar de IC pakken...
Verder begrijp ik de logica niet achter het stoppen van de extra IC's op zondag. Nu er geen 8800 Ut-Wd is, laat men de verkeerde IC op Wd stoppen, zodat er ri. Ledn een subtiele overstap van 27 minuten ontstaat. (De reisplanner geeft zelfs als alternatief op zondagochtend om de 5700 buitenom dan maar te pakken!) Dat had beter gekund, lijkt het.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

19-03-2014 20:10:42
guuglurg
guuglurg
Op zondag rijdt de 19800 na Wd door naar Bkl als 809800 en keert daar op de 7400 ri Rhn. Andersom hetzelfde verhaal, 7400->809800->9800.  

19-03-2014 21:21:16
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
gvttreinen (wo 19 mrt 2014 15:05:19 https://www.somda.nl/forum/14709/p489128/): Hulpbruggen over A2 thv Leidsche Rijn moeten verwijderd worden en verder werkzaamheden aan de noordzijde Utrecht Centraal tbv DSSU.
Verwijderd omdat ze ergens bij moeten dan? Lijkt me immers niet dat ze daar in één dag even een nieuw definitief stuk hoog spoor bouwen?

De werkzaamheden aan DSSU zullen wel te maken hebben met de wissels die ik vanmiddag klaar zag liggen bij het voormalige Utdd. Zo te zien was men die daar, op het grindbed van de eerder opgebroken sporen, alvast deels in elkaar aan het zetten.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

20-03-2014 06:41:48
NS1707
NS1707
De 80518 en 80519, rijden die wel?  

20-03-2014 06:52:09
Bert13
Bert13
Die komen niet langs Ut-Wd, toch? Die rijden langs dat traject de route van de 4000, en zoals Martijn zegt, die blijft zijn normale route doen. Wel kan het altijd zijn dat het door het ledig mat 809800 niet meer zou passen op Wd-Bkl, maar dat is het gebruikelijke voorbehoud.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

21-03-2014 16:10:53
gvttreinen
gvttreinen
Over werkzaamheden te Utrecht a.s weekeinde: http://www.prorail.nl/nieuws/prorail-vernieuwt-verder-in-utrecht-en-twente  

22-03-2014 17:32:53
tochjo
tochjo
Quote
b2py (wo 19 mrt 2014 19:17:25 https://www.somda.nl/forum/14709/p489164/): Overigens is die 'dienstregeling' maar een indicatie, vaak wordt er gewoon af en aan gereden.

Dat was inderdaad ook mijn ervaring bij eerdere geplande werkzaamheden, op Hlm-Ass een aantal jaren geleden en enkele malen op Ut-Db de afgelopen tijd. Maar vandaag stond ik van 12:10 tot 12:43 op de bushalte bij station Utt te wachten op een treinvervangende bus richting Ut. Toen er uiteindelijk een bus verscheen, sloeg deze op de kruising voor de halte opeens linksaf, om ergens aan de andere kant van het station te stoppen. Een goede sprint zorgde ervoor dat ik de bus nog net haalde en vervolgens was de chauffeur zo vriendelijk om even te keren en ook langs de bushalte aan de doorgaande weg te rijden. Uiteindelijk een stuk langer dan de in de reisplanner aangegeven 12 minuten onderweg geweest, want de situatie rond Utrecht Centraal leek de chauffeur wat te verwarren. Met +45 ten opzichte van de reisplanner uiteindelijk in Ah aangekomen.

Situatie te Utt was verder nogal onduidelijk. Trappen naar perrons en liften waren met linten afgezet en een mobiele cico was ook geplaatst, maar de met plakband bevestigde papieren informatie over de werkzaamheden zag ik wegwaaien toen ik aan de overkant van de weg op de bus zat te wachten en informatie over de halteplaatsen van de treinvervangende bussen ontbrak volledig. Maar misschien was die al eerder weggewaaid %03%
 

22-03-2014 18:57:44
dvdhoven
dvdhoven
Quote
b2py (wo 19 mrt 2014 19:17:25 https://www.somda.nl/forum/14709/p489164/): Overigens is die 'dienstregeling' maar een indicatie, vaak wordt er gewoon af en aan gereden.
Laatst bij de werkzaamheden tussen Hrv en Mp hielden de chauffeurs zich strikt aan de tijden. De bus van Mp naar Hr van 15:50 uit Swk, was er al om 15:40, maar bleef 10 minuten wachten. Commentaar van de chauffeur: "Mensen kunnen nog op het laatste moment komen en dan mag ik niet weg zijn." De bus naar Mp, ook vertrek 15:50 uit Swk, heeft ruim 5 minuten staan wachten tot het tijd was.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-03-2014 18:59


Dick van den Hoven
 

22-03-2014 19:45:14
jeanne
jeanne
Het een en ander kan wel eens te maken hebben met het feit dat bij de vorige grote buitendienststelling er bussen tamelijk willekeurig vertrokken. Het gevolg was dat bussen soms al weg waren, maar ook dat ze soms ze erg krap aan de tijd op het station waar naar de trein overgestapt werd aan kwamen. de reizigers moesten dan rennen om de trein te halen. Ik weet dat er bij het personeel op het perron en in de treinen geklaag is.


Jeanne Kok
 

23-03-2014 19:55:08
ari
ari
Bij Vtn ging het za.middag ook niet helemaal soepel. Achterblijvers door een volle bus naar Ut. En een bus naar Wd die niet is komen opdagen...