Nuclear Security Summit
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
17-03-2014 20:18:35
michaben
michaben
Op 24 en 25 maart is in Den Haag de Nuclear Security Summit 2014. Vanwege de vele afsluitingen op snelwegen verwacht de NS extra reizigers richting Den Haag, hierdoor zullen de treinen hier verlengd worden. Dit betekend indirect echter ook dat op andere trajecten in het land kortere treinen gaan rijden. De NS waarschuwt voor kortere treinen, maar geeft niet aan welke treinen dit betreft.

In de reisplanner is echter wel het een en ander te zien, met name spoorwijzigingen van treinen naar een andere perronfase, wat duidt op korter materieel. Zo snel gekeken lijkt het erop dat op maandag de 524, 555, 559 en 567 een stel moeten inleveren. Op dinsdag lijken de 524, 556, 555, 12561, 12565 en 567 het slachtoffer te worden van de NSS. Ongetwijfeld zullen er bij meer treinseries wel stellen weggehaald worden.

Ook andersom is te zien, spoorwijzigingen van een perronfase naar het hele perron, een verlenging dus. Dit is onder andere te zien bij Ledn in de 2200, vanaf 10 bakken worden deze op spoor 4 gepland ipv 4a, en er zijn inderdaad een aantal treinen extra op spoor 4 aangegeven, onder andere de 2254, 2256 en 2258 die er dus een stel bij te krijgen. In Zl worden de 718 (ma) en 722 (ma&di) aangegeven als verlengd op deze manier.
 

17-03-2014 20:41:33
maigoda
maigoda
Nog even een tip voor hen die vanaf zaterdag 22 maart om 18.00 uur tot woensdag 26 maart 18.00 uur binnen de gemeente Haarlemmermeer menen een camera te moeten gebruiken: in de genoemde periode geldt een noodverordening en mag niemand in Haarlemmermeer een camera en aanverwante artikelen bij zich hebben. Zie ook:

http://nos.nl/artikel/620322-fotoverbod-in-haarlemmermeer.html

Qua stations betreft dat Schiphol, Hoofddorp en Nieuw Vennep. Voor de spoorlijn betreft het de Schiphollijn vanaf de Nieuwemeerdijk in Badhoevedorp tot de provinciegrens met Zuid Holland.
Groetjes,
Emiel
 

17-03-2014 20:44:15
Bert13
Bert13
Dat zal zeker op een zondag nog wel een probleem gaan worden, nietsvermoedende treinspotters die ineens verdacht worden van het plannen van een terroristische aanslag...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

17-03-2014 20:51:37
jorgo
jorgo
Beetje ongenuanceerd bericht lijkt me? In de hele gemeente is het rijden met een brommer en het meenemen met een gsm met camerafunctie verboden?  


17-03-2014 21:03:04
aarclay
aarclay
Ik denk dat ze alleen zullen controleren op strategische plekken. Als je op station Nieuw Vennep met een camera staat, zal het vast wel meevallen, dan dat je op de spottersplekken wilt fotograferen (wat ze verboden hebben om overlast tegen te gaan).

Er zal echt niet overal op elke hoek van de straat een agent met zijn bonnenboekje staan te wapperen.

Blijft een vreemde verordening, want ze hadden net zo goed een paar spottersplekken open kunnen gooien en daar wat agenten neer kunnen zetten om de boel in het gareel te houden zonder dat er sprake is van verkeersoverlast.
Er geld toch persvrijheid? Maar goed, dit hele voorbeeld ligt buiten de scope van Somda.

Laatst bewerkt door aarclay op 17-03-2014 21:06


Choo choo.....
 

17-03-2014 21:39:07
ZJ37
ZJ37
Heeft ook zijn voordelen, je mag geen helm dragen op de motor en als je geflitst wordt dan is dat illegaal. %08%  

17-03-2014 22:46:27
mdj
mdj
Zo lastig is het allemaal niet hoor.

Op het moment dat een agent je betrapt op het fotograferen in gebied dat men niet wil, hebben ze een "stok" om mee te slaan.

(Hetzelfde dat je met een paar biertjes teveel langs een politiebus loopt: Ze gaan je dan echt niet aanhouden wegens "Openbare Dronkenschap". (Totdat je irritant/vervelend begint te worden, dan gooien ze het daarop...)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

18-03-2014 06:48:51
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (ma 17 mrt 2014 20:18:35 https://www.somda.nl/forum/14701/p488893/): In de reisplanner is echter wel het een en ander te zien, met name spoorwijzigingen van treinen naar een andere perronfase, wat duidt op korter materieel. Zo snel gekeken lijkt het erop dat op maandag de 524, 555, 559 en 567 een stel moeten inleveren. Op dinsdag lijken de 524, 556, 555, 12561, 12565 en 567 het slachtoffer te worden van de NSS. Ongetwijfeld zullen er bij meer treinseries wel stellen weggehaald worden.
Ergens zal in elk geval nog wat voor de maandagochtendspits vandaan moeten komen, want daar levert dit nog niks voor op.
Zeker van die 12561 trouwens? Zonder slimme ruiling ergens levert dat een los ICMetje op waar je met de extra drukte ook niet zoveel aan hebt (andere inkortingen maken immers IRM vrij)
De 12561 met een stel minder levert ook nog een losse ICM vol in de spits op en legt daarmee hoe dan ook extra druk op omliggende treinen waarin je eigenlijk ook geen extra reizigers kunt gebruiken. Immers redden die het zo vroeg in de week nog wel met een stel minder, maar met extra aanbod levert het alsnog problemen op.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-03-2014 06:52:34
mdeen
mdeen
Quote
maigoda (ma 17 mrt 2014 20:41:33 https://www.somda.nl/forum/14701/p488896/): Nog even een tip voor hen die vanaf zaterdag 22 maart om 18.00 uur tot woensdag 26 maart 18.00 uur binnen de gemeente Haarlemmermeer menen een camera te moeten gebruiken: in de genoemde periode geldt een noodverordening en mag niemand in Haarlemmermeer een camera en aanverwante artikelen bij zich hebben. Zie ook:

http://nos.nl/artikel/620322-fotoverbod-in-haarlemmermeer.html



Ik zie daar nergens staan dat je geen camera bij je mag hebben. Ik lees alleen dat camera's en telelenzen niet gebruikt mogen worden, en dat dat ook nog eens om een belachelijke reden. Men wil overlast voorkomen van vliegtuigspotters. Dus het gaat nog niet eens om het fotograferen, laat staan het fotograferen van treinen. Totaal oneigenlijk gebruik van een verbod (want waarom zou je een algemeen fotografieverbod instellen als je alleen overlast van vliegtuigspotters wil aanpakken, sowieso, veroorzaken die dan overlast?). Maar daar zijn we in Nederland wel goed in (A verbieden om B niet te laten gebeuren).
 

18-03-2014 06:59:09
damart
damart
Quote
michaben (ma 17 mrt 2014 20:18:35 https://www.somda.nl/forum/14701/p488893/): Dit is onder andere te zien bij Ledn in de 2200, vanaf 10 bakken worden deze op spoor 4 gepland ipv 4a, en er zijn inderdaad een aantal treinen extra op spoor 4 aangegeven, onder andere de 2254, 2256 en 2258 die er dus een stel bij te krijgen.


2254 vertrekt sowieso al van spoor 4 met een los stel. Maar verlenging is ook buiten die NSS welkom, dus dat eventuele extra stel mogen ze best laten zitten als die top voorbij is .
 

18-03-2014 08:06:48
phantom
phantom
Quote
jorgo (ma 17 mrt 2014 20:51:37 https://www.somda.nl/forum/14701/p488900/): het meenemen met een gsm met camerafunctie is verboden?

Dan wordt half nederland achter de tralies gezet als men dat echt doorduwt.
Elke moderne 06 heeft een ingebouwde camera,of moet je die er dan zelf uitslopen ofzo als je toch wilt reizen en bellen ? %03%%08%

Laatst bewerkt door phantom op 18-03-2014 19:49


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-03-2014 09:18:37
aarclay
aarclay
Afplakken met de webcam-sticker, dan is hij niet meer zichtbaar.

Laatst bewerkt door aarclay op 18-03-2014 09:18


Choo choo.....
 

18-03-2014 10:18:39
MasterE
MasterE
Het gaat er puur om, dat men verbiedt dat er foto's worden gemaakt van de diverse regeringstoestellen waaronder de Airforce One.  

18-03-2014 10:25:41
visscher
visscher
Wat te denken van alle vakantiegangers op Schiphol (gemeente Haarlemmermeer) zelf, deze hebben ook meestal wel een camera bij zich, ook een telelens is geen vreemde accessoires als je op vakantie gaat. Vaak maak ik zelf ook nog wel enkel foto's op Schiphol van het klaar staande vliegtuig voordat ik instap, iets wat nu dus ook verboden is.

Ik vermoed dan ook dat de controle op dit verbod zich vooral zal toespitsen op mensen die zich op "vreemde" plekken (spotters plaatsen) ophouden en daarmee nu een geldige reden hebben om verwijderd te worden.
 

18-03-2014 11:00:03
Jon-0
Jon-0
NOu om precies te zien, in de link staat de noodverordening als PDF, uiteraard heb ik een brief richting Gemeente gestuurd om opheldering, maar volgens wat ik zo met puzzelen hebben kunnen bedenken, denk ik dat het gebruikt gaat worden als 'kapstokartikel'. Doe je niet wat we zeggen, dan hebben we een reden en een geldig excuus. http://www.haarlemmermeer.nl/dsresource?objectid=50313&type=org

Blijft dat het een vreemde zaak is, wat inderdaad, bijna iedere mobiel heeft wel een camera en als je het tot in het belachelijke door wilt trekken, zou je bij het binnenrijden van die zone met helm op, deze af moeten doen. Dat is tegen de wegenverkeerswet en dus zou de regel ongrondwettig zijn. Net zoals je dus niet meer mag stoppen met fietsen of lopen als je in dat gebied bent. Rode stoplichten dienen dus genegeerd te worden. Ik denk dat er nog zat te verhapstukken gaat worden als er op Hoofddorp een aantal mensen met camera's rondloopt om treinen te gaan fotograferen. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het fotograferen van de Airforce one b.v., maar meer om de gelijkende feiten van een schietapparaat en een telelens. In het artikel staat ook duidelijk aangegeven binnen welke zone je wel en niet dingen mag en hoe groot deze is.
 

18-03-2014 11:06:14
rolandrail
rolandrail
Quote
MasterE (di 18 mrt 2014 10:18:39 https://www.somda.nl/forum/14701/p488950/): Het gaat er puur om, dat men verbiedt dat er foto's worden gemaakt van de diverse regeringstoestellen waaronder de Airforce One.
Waarvan ongetwijfeld foto's van te vinden zijn op internet dus wat het is probleem? Dat is er niet. gebrek aan inleving/inzicht in een hobbywereld, maar wel het zelfinzicht hebben dat je dat niet hebt en dus doe je als burgemeester het enige wat je ook snapt: een noodverordering. In dit geval is die al bijtijds uitgebracht maar bij andere gelegenheden kan dat ook veel korter van te voren en kan je weggestuurd worden zonder dat de KLPD die noodverordering hoeft te kunnen laten zien. Laat mij nou al eens overkomen zijn dat die noodverordering er helemaal niet bleek te zijn. Excuses achteraf gekregen, dat hielp!
 

18-03-2014 11:37:40
treinfan
treinfan
Quote
Jon-0 (di 18 mrt 2014 11:00:03 https://www.somda.nl/forum/14701/p488957/): Rode stoplichten dienen dus genegeerd te worden.
Nee, een rood stoplicht is een geldige reden om te stoppen en stoppen met geldige reden is nog gewoon toegestaan.

Overigens zullen treinreizigers er rekening meet moeten houden dat treinen rond Gvc zomaar last-minute niet zullen rijden. Het spreekt immers voor zich dat als de snelweg wordt afgesloten voor verkeer, ook de spoorlijn ernaast geen veiligheidsrisico mag geven.
 

18-03-2014 11:50:34
Arjan73
Arjan73
Als inwoner van de Haarlemmermeer en als treinforens gaat het voor mij nog een hele onderneming worden om volgens de hier eerder genoemde noodverordening op het station te komen.
Maar stel dat dat lukt, er is namelijk een dringend advies om thuis te blijven, dan ben ik wel erg benieuwd naar de aanpassingen in de treindienst.
Volgens het gerucht gaat NS namelijk extra langere treinen inzetten.
 

18-03-2014 15:10:15
jor[D]1
jor[D]1
Het zo mij niks verbazen als dit soort zaken en regels zeer serieus worden aangepakt.
Sinds eind december heb ik ze al regelmatig oefeningen zien houden waarbij kosten nog moeite werd gespaard.

Zo lagen er regelmatig figuren een soort meel bommen te gooien naar oefen colonnes. Daarna gevolgd door complete (voet)achtervolgingen.

Laatst bewerkt door jor[D]1 op 18-03-2014 17:02
 

18-03-2014 16:17:06
charta
charta
Ook gezien wie er won en wie tweede werd? %08%  

18-03-2014 17:06:24
maigoda
maigoda
Quote
mdeen (di 18 mrt 2014 06:52:34 https://www.somda.nl/forum/14701/p488937/):
Quote
maigoda (ma 17 mrt 2014 20:41:33 https://www.somda.nl/forum/14701/p488896/): Nog even een tip voor hen die vanaf zaterdag 22 maart om 18.00 uur tot woensdag 26 maart 18.00 uur binnen de gemeente Haarlemmermeer menen een camera te moeten gebruiken: in de genoemde periode geldt een noodverordening en mag niemand in Haarlemmermeer een camera en aanverwante artikelen bij zich hebben. Zie ook:

http://nos.nl/artikel/620322-fotoverbod-in-haarlemmermeer.html



Ik zie daar nergens staan dat je geen camera bij je mag hebben. Ik lees alleen dat camera's en telelenzen niet gebruikt mogen worden, en dat dat ook nog eens om een belachelijke reden. Men wil overlast voorkomen van vliegtuigspotters. Dus het gaat nog niet eens om het fotograferen, laat staan het fotograferen van treinen. Totaal oneigenlijk gebruik van een verbod (want waarom zou je een algemeen fotografieverbod instellen als je alleen overlast van vliegtuigspotters wil aanpakken, sowieso, veroorzaken die dan overlast?). Maar daar zijn we in Nederland wel goed in (A verbieden om B niet te laten gebeuren).

Ik zou zeggen: lees van het bericht de tweede alinea. Daat staat het echt.
Groetjes,
Emiel
 

18-03-2014 17:20:04
Lenny
Lenny
Quote
Arjan73 (di 18 mrt 2014 11:50:34 https://www.somda.nl/forum/14701/p488968/): Volgens het gerucht gaat NS namelijk extra langere treinen inzetten.
Volgens een van de antwoorden in deze FAQ: https://www.nss2014.com/nl/nss-2014/faq (en dan onder het kopje mobiliteit en bereikbaarheid) is er tijdens de spits capaciteit voor 22000 reizigers per uur, 10000 meer dan normaal.
 

18-03-2014 17:38:57
Frontier
Frontier
Quote
rolandrail (di 18 mrt 2014 11:06:14 https://www.somda.nl/forum/14701/p488959/):
Quote
MasterE (di 18 mrt 2014 10:18:39 https://www.somda.nl/forum/14701/p488950/): Het gaat er puur om, dat men verbiedt dat er foto's worden gemaakt van de diverse regeringstoestellen waaronder de Airforce One.
Waarvan ongetwijfeld foto's van te vinden zijn op internet dus wat het is probleem? Dat is er niet. gebrek aan inleving/inzicht in een hobbywereld, maar wel het zelfinzicht hebben dat je dat niet hebt en dus doe je als burgemeester het enige wat je ook snapt: een noodverordering.

Dat fotoverbod heeft natuurlijk een achterliggende reden, en die heeft helemaal niets van doen met of het nou wel of geen regeringstoestel is, dat zal ze namelijk echt aan de bips roesten, want op internet kun je duizenden kiekjes vinden. De enige reden is om verkeerschaos te voorkomen. Als je namelijk geen verbod instelt krijg je gegarandeerd vele duizenden spotters uit binnen - en buitenland plus alle andere dagjesmensen, die vervolgens overal massaal in de berm gaan staan/lopen/zitten/parkeren/etc. En met die paar wegen in het gebied die toevallig nog wel open blijven is dat wel het allerlaatste wat je wilt. Daarom voer je terecht een schrikbewind d.m.v. een noodverordening, zodat je van te voren al zoveel mogelijk mensen kunt ontmoedigen om toch te komen en die hardleerse lieden die uiteindelijk toch komen meteen kunt bekeuren en/of kunt sommeren op te donderen uit de gemeente.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

18-03-2014 18:21:50
michaben
michaben
Quote
daniel_ddr (di 18 mrt 2014 06:48:51 https://www.somda.nl/forum/14701/p488936/): Zeker van die 12561 trouwens? Zonder slimme ruiling ergens levert dat een los ICMetje op waar je met de extra drukte ook niet zoveel aan hebt (andere inkortingen maken immers IRM vrij)

Ik heb even gekeken naar de (1)1700, ook daarin de nodige wijzigingen ten opzichte van het wijzigingsblad, de 11763 lijkt ook een stel in te leveren. Ik vermoed dat men dus ICM sprokkelt om bijvoorbeeld in de 2000/2800 te ruilen tegen het VIRM aldaar, de 2063 is bijvoorbeeld ook verlengd, deze rijdt nu met VIRM-6, dus misschien dat dit voor ICM-7 geruild wordt.
 

18-03-2014 18:30:30
maigoda
maigoda
Quote
MasterE (di 18 mrt 2014 10:18:39 https://www.somda.nl/forum/14701/p488950/): Het gaat er puur om, dat men verbiedt dat er foto's worden gemaakt van de diverse regeringstoestellen waaronder de Airforce One.

Enige jaren geleden was er een grote top in Zwitserland, waarbij zelf Poetin aanwezig was. En wat denk je dat de plaatselijke autoriteiten hebben ondernomen tegen spotters: helemaal niets. Er mocht gewoon gefotografeerd worden. Dat er nu bij deze top een fotografeerverbod afgekondigd is, is omdat schijtlijsterland Nederland alle noodzakelijke veiligheidsbenodigdheden graag op 200% wil hebben omdat ze gewoon het braafste jongetje willen uithangen. Meer is het eigenlijk niet.
Groetjes,
Emiel
 

18-03-2014 18:42:35
nohab
nohab
We zijn na 'Enschede' en 'Volendam' een land geworden dat zeer op veiligheid is gericht, op het hysterische af. Was altijd al wel zo, maar na beide rampen is dat flink verergerd, vooral bij overheden want die kregen er in de onderzoeken flink van langs. En dus heeft de gemeente Haarlemmermeer alle ook maar enigszins denkbare risico's voor 100% willen uitsluiten, uiteraard e.e.a. in nauw overleg met Schiphol. De centrale gedachte: iedereen die iets doet richting iets dat met die top te maken heeft zonder dat die daar een professionele reden voor heeft (een vliegtuigspotter die langs de baan staat met zijn camera bijvoorbeeld): opgehoepeld. En camera's zijn juridisch niet moeilijk te verbieden want daar is jurisprudentie genoeg voor. Je kunt het iemand die buiten loopt moeilijk verbieden zijn ogen dicht te doen.

Laatst bewerkt door nohab op 18-03-2014 18:47


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

18-03-2014 18:53:04
dennistd
dennistd
Gewoon met z'n allen op station Hfd gaan staan zou ik zeggen, en dan kijken wat er gebeurt... (ik denk niks)  

18-03-2014 18:56:26
nohab
nohab
Met camera's om iedereen z'n nek bedoel je denk ik? Het zal op de stations vermoedelijk zwart zien van het particuliere bewakingspersoneel en die zijn er berucht om dat ze je aanspreken op elke wind die je laat. Kun je dat namelijk weer lekker rapporteren. Dus of er niks gebeurt in zo'n geval....


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

18-03-2014 19:05:58
dlm4yjp
dlm4yjp
Allemaal aardig en leuk allemaal dat schapengeblaat hier, maar een aantal concrete feiten m.b.t. Fotografieverbod.
-Vliegtuigen zijn voorzien van geheime aanval en verdedigensapparatuur (radarscrables e.d.)
-Bepaalde personen mogen niet in beeld komen, denk aan persoonlijke undercover beveiliging
-Men kan niet inzien hoe ver jij kunt fotograveren, vandaar het ruime verbodsgebied
-Schiphol moet 100% veilig zijn, beveiligingslekken op de gevoelige plaat leggen doet niemand goed.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-03-2014 19:15:15
wouter15
wouter15
Ik hoop wel dat ze het VIRM-6 in de 8800 laten zitten. En als ze die dan toch weg willen halen dat ze daar dan echt een ICM7 of 8 plaatsen en geen bak minder. Anders past het toch echt niet.

Weet iemand of de (1)9800 ook verlengt gaat worden? Ik hoop in ieder geval niet dat ze de SLT6 eruit halen voor een andere serie en er SLT4 voor in de plaats doen. Dat word dan namelijk wel erg krap.
 

18-03-2014 19:34:53
mren
mren
Quote
dennistd (di 18 mrt 2014 18:53:04 https://www.somda.nl/forum/14701/p489032/): Gewoon met z'n allen op station Hfd gaan staan zou ik zeggen, en dan kijken wat er gebeurt... (ik denk niks)

Daar gaan wel permanent twee DDZ's incl mcn/hc op reserve klaarstaan om in te sprinhen waar nodig.
 

18-03-2014 19:35:52
mren
mren
Quote
dlm4yjp (di 18 mrt 2014 19:05:58 https://www.somda.nl/forum/14701/p489038/):
-Schiphol moet 100% veilig zijn,

Kansloze missie
 

18-03-2014 19:38:13
Frontier
Frontier
Quote
maigoda (di 18 mrt 2014 18:30:30 https://www.somda.nl/forum/14701/p489029/): Enige jaren geleden was er een grote top in Zwitserland, waarbij zelf Poetin aanwezig was. En wat denk je dat de plaatselijke autoriteiten hebben ondernomen tegen spotters: helemaal niets. Er mocht gewoon gefotografeerd worden. Dat er nu bij deze top een fotografeerverbod afgekondigd is, is omdat schijtlijsterland Nederland alle noodzakelijke veiligheidsbenodigdheden graag op 200% wil hebben omdat ze gewoon het braafste jongetje willen uithangen. Meer is het eigenlijk niet.

WEF vergelijken met NSS? Hilarisch, appels met peren vergelijken is er werkelijk niets bij. %08% Verdiep je nog eens in de feiten van een WEF-bijeenkomst en een NSS-bijeenkomst en stel vervolgens jezelf de vraag of je die vergelijking nog steeds terecht vind.

Quote
dlm4yjp (di 18 mrt 2014 19:05:58 https://www.somda.nl/forum/14701/p489038/): Allemaal aardig en leuk allemaal dat schapengeblaat hier, maar een aantal concrete feiten m.b.t. Fotografieverbod.
-Vliegtuigen zijn voorzien van geheime aanval en verdedigensapparatuur (radarscrables e.d.)
-Bepaalde personen mogen niet in beeld komen, denk aan persoonlijke undercover beveiliging
-Men kan niet inzien hoe ver jij kunt fotograveren, vandaar het ruime verbodsgebied
-Schiphol moet 100% veilig zijn, beveiligingslekken op de gevoelige plaat leggen doet niemand goed.

Lariekoek! Is er ooit om een van deze redenen tijdens bijvoorbeeld een staatsbezoek een fotoverbod geweest? Welnee!

Nogmaals, het heeft puur met de omvang te maken van het festijn, dat trekt vele (tien)duizenden lieden aan die er in feite niets te zoeken hebben maar dus wel onnodig de resterende delen van de beschikbare infrastructuur belasten. Neem 2010, toen de A380 voor het eerst kwam, gezien wat voor kansloze chaos het toen overal was? En dat was met alle wegen beschikbaar, nu is nog niet eens de helft beschikbaar terwijl er wel zestig keer zoveel kisten komen.

Ik vind als vliegtuigspotter en inwoner van de gemeente Haarlemmermeer dat ze volkomen gelijk hebben, ik zou precies hetzelfde doen als ik het voor het zeggen had. Zoveel mogelijk mensen zien te weren en direct maatregelen kunnen nemen tegen hardleerse types die toch komen, dat alles om te zorgen dat niet de gehele Haarlemmermeer vastloopt. %02%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

18-03-2014 19:44:53
Frontier
Frontier
Quote
mren (di 18 mrt 2014 19:34:53 https://www.somda.nl/forum/14701/p489043/): Daar gaan wel permanent twee DDZ's incl mcn/hc op reserve klaarstaan om in te sprinhen waar nodig.

Ah kijk eens aan, meteen ook het betrouwbaarste materieel gekozen, wat een geruststelling. %08%

Beter sommeert men ProRail om de rookmelders en de verlichting in de tunnel een paar dagen uit te zetten...


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

18-03-2014 19:58:42
trdl85
trdl85
Zetten we gelijk de ATB en alle "dodenmannen" uit. Veiligheidssystemen zijn er natuurlijk alleen maar om last van te hebben.  

18-03-2014 20:02:27
phantom
phantom
Quote
mren (di 18 mrt 2014 19:35:52 https://www.somda.nl/forum/14701/p489044/):
Quote
dlm4yjp (di 18 mrt 2014 19:05:58 https://www.somda.nl/forum/14701/p489038/):
-Schiphol moet 100% veilig zijn,

Kansloze missie


Hier moet ik me voor een deel toch bij aansluiten.
Als je niks met wat voor camera dan ook mag en op schiphol vind je meer dan genoeg toeristen die of komen om een vliegtuig te zien en een foto te maken of komen om bv naar Amsterdam of scheveningen/de haag te komen kijken.
Ga je die wellicht vele onwetende fotograferende toeristen dan allemaal opsluiten of de camera's afpakken ?
En dan ook gelijk hun telefoon ?
(omdat daar ook een camera in zal zitten)
Tuurlijk staat veiligheid voorop als er zoveel hoog geplaatste figuren komen,maar om het nou zover door te drukken,ook met weg en spoor afsluitingen/aanpassingen,dat word zoals men het wil gaan doen toch mijn inziens wel wat overdreven aangepakt %03%
Ik wil Den haag en omstreken die paar dagen best mijden hoor,maar gaat de regering dan 1st even regelen bij mijn baas dat ik die dagen betaald vrij krijg en dat klanten hun bestelling even wat later krijgen aangevoerd omdat mijn vrachtwagen ergens niet kan komen door die alternatieve groepstherapie die men NSS noemt
Dan vind ik t best,beloof dan ook gelijk dat ik niet met iets wat fotos kan maken die buurt op zal zoeken %08%
Everbody happy,behalve m'n baas miss,maar ja dat zoekt hij dan maar weer met dan haag uit


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-03-2014 20:03:53
Pim530
Pim530
Quote
Frontier (di 18 mrt 2014 19:44:53 https://www.somda.nl/forum/14701/p489046/):
Quote
mren (di 18 mrt 2014 19:34:53 https://www.somda.nl/forum/14701/p489043/): Daar gaan wel permanent twee DDZ's incl mcn/hc op reserve klaarstaan om in te sprinhen waar nodig.

Ah kijk eens aan, meteen ook het betrouwbaarste materieel gekozen, wat een geruststelling. %08%

Beter sommeert men ProRail om de rookmelders en de verlichting in de tunnel een paar dagen uit te zetten...
Dat lijkt me niet meer dan logisch? Als je het per definitie inzet en het raakt defect staat het ergens het spoor te blokkeren, waardoor je ook niets meer aan een reserve bestaand uit een ander materieeltype hebt.
 

18-03-2014 20:10:28
Frontier
Frontier
Quote
trdl85 (di 18 mrt 2014 19:58:42 https://www.somda.nl/forum/14701/p489050/): Zetten we gelijk de ATB en alle "dodenmannen" uit.

Worden daar dikwijls Schipholtunnels door afgesloten dan? %03%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

18-03-2014 20:21:31
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
%vane%Frontier (di 18 mrt 2014 19:38:13 https://www.somda.nl/forum/14701/p489045/):

Quote
dlm4yjp (di 18 mrt 2014 19:05:58 https://www.somda.nl/forum/14701/p489038/): Allemaal aardig en leuk allemaal dat schapengeblaat hier, maar een aantal concrete feiten m.b.t. Fotografieverbod.
-Vliegtuigen zijn voorzien van geheime aanval en verdedigensapparatuur (radarscrables e.d.)
-Bepaalde personen mogen niet in beeld komen, denk aan persoonlijke undercover beveiliging
-Men kan niet inzien hoe ver jij kunt fotograveren, vandaar het ruime verbodsgebied
-Schiphol moet 100% veilig zijn, beveiligingslekken op de gevoelige plaat leggen doet niemand goed.

Lariekoek! Is er ooit om een van deze redenen tijdens bijvoorbeeld een staatsbezoek een fotoverbod geweest? Welnee!



Eet die lariekoek zelf maar op en slik maar even goed door, NIETS van mijn verhaal is onzin, wat ik opnoem is een keihard FEIT.
De vergelijkingen die jij neerzet zijn niet in verhouding met wat voor veiligheidsnorm hier nodig is.
Want denk je nou serieus echt dat de overheid dit doet om een overenthousiaste treinplaatjesklikker dwars te zitten?
Ik denk en weet wel zeker van niet
Vergeet niet dat we aan de andere kant van de wereld een "vliegende bom" spoorloos verdwenen is en dat dit een zeer groot potentieel gevaar is?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

18-03-2014 20:31:58
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (di 18 mrt 2014 18:21:50 https://www.somda.nl/forum/14701/p489027/): %Ik heb even gekeken naar de (1)1700, ook daarin de nodige wijzigingen ten opzichte van het wijzigingsblad, de 11763 lijkt ook een stel in te leveren. Ik vermoed dat men dus ICM sprokkelt om bijvoorbeeld in de 2000/2800 te ruilen tegen het VIRM aldaar, de 2063 is bijvoorbeeld ook verlengd, deze rijdt nu met VIRM-6, dus misschien dat dit voor ICM-7 geruild wordt.
Dat valt ook wel bijzonder te noemen... treinen van/naar Den Haag inkorten terwijl men juist adviseert met het OV naar Den Haag te reizen als je daar toch moet zijn. Logisch natuurlijk dat men niet overal treinen kan verlengen, maar inkorten in het gebied waar je het OV het hardste nodig hebt is natuurlijk weer een ander uiterste.
Autoverkeer vanuit Utrecht in westelijke richting wordt deels aangeraden de A12 te mijden, juist dan lijkt me dat je de treinverbinding daar op pijl moet houden. Desnoods door series te knippen op Ut om materieel uit te sparen


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-03-2014 20:48:44
michaben
michaben
Ik vermoed dat ze vooral de oude lijn willen versterken. Als je kijkt naar dagplan 24 maart zie je bijvoorbeeld bij de 1718 en 1734 dat deze gespoorwijzigd zijn van ut8 naar ut8a. Beide rijden nu met ICM-10, op basis van deze spoorwijziging vermoed ik dat het viertje eraf gaat en het ICM-6 wordt.

Laatst bewerkt door michaben op 18-03-2014 20:50
 

18-03-2014 20:55:15
aarclay
aarclay
Quote
MasterE (di 18 mrt 2014 10:18:39 https://www.somda.nl/forum/14701/p488950/): Het gaat er puur om, dat men verbiedt dat er foto's worden gemaakt van de diverse regeringstoestellen waaronder de Airforce One.

Ze willen juist met een fotoverbod ervoor zorgen dat er geen ongeregeldheden plaatsvinden met duizenden vliegtuigspotters op een locatie.
Als het niet langs de weg mag, dan wordt het ook op andere lcoaties verboden en tja... dan ga je maar tot het uiterste.
Het heeft niks met de regeringstoestellen te maken, die mogen normaal gesproken wel gefotografeerd worden in de lucht.

Verder is de Polderbaan behoorlijk potdicht, dus met een tele-tele-telelens zou je de personen al niet eens kunnen fotograferen.

Laatst bewerkt door aarclay op 18-03-2014 20:57


Choo choo.....
 

18-03-2014 21:32:12
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (di 18 mrt 2014 20:48:44 https://www.somda.nl/forum/14701/p489058/): Ik vermoed dat ze vooral de oude lijn willen versterken. Als je kijkt naar dagplan 24 maart zie je bijvoorbeeld bij de 1718 en 1734 dat deze gespoorwijzigd zijn van ut8 naar ut8a. Beide rijden nu met ICM-10, op basis van deze spoorwijziging vermoed ik dat het viertje eraf gaat en het ICM-6 wordt.
Dat lijkt me een behoorlijke miskleun qua keuze dan en allesbehalve afgestemd op de verdere communicatie (bv. op de website van de NSS).
De 1718 heeft in het verleden al een tijd met ICM7 gereden en dat was toen met name tussen Ut en Gvc nogal problematisch. Juist daar kan je door alle adviezen begin volgende week extra reizigers verwachten, maar als die vervolgens niet in de trein passen dan werkt dat natuurlijk ook niet.

Zoals al gezegd: als je toch nog wilt besparen, dan was het handiger geweest ergens te knippen. Met de (1)1700 past dat niet lekker op Ut, maar desnoods had je dan een 11700 i.p.v. een 1700 en dan ook een 1600 in de plaats van een 11600 kunnen laten rijden zodat je de tussen Ut en Gvc nodige inzet niet elke keer helemaal heen en weer naar Es laat rijden.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-03-2014 01:30:04
guuglurg
guuglurg
Voor maandag weet ik dat de omloop 714/2116/2235/2228 etc. met ICM zal rijden.

Op dinsdag wordt de omloop met 2050/2063 ICM. In de 8800 gaat naar verwachting niks veranderen.
 

19-03-2014 05:42:06
anton_
anton_
Quote
michaben (di 18 mrt 2014 20:48:44 https://www.somda.nl/forum/14701/p489058/): Ik vermoed dat ze vooral de oude lijn willen versterken. Als je kijkt naar dagplan 24 maart zie je bijvoorbeeld bij de 1718 en 1734 dat deze gespoorwijzigd zijn van ut8 naar ut8a. Beide rijden nu met ICM-10, op basis van deze spoorwijziging vermoed ik dat het viertje eraf gaat en het ICM-6 wordt.

kan ook betekenen: Minder capaciteit tussen Ut en Amf, meer tussen Ut en Gvc.
Dus 1700 en 11700 korter en de 2000 veel langer (misschien zelfs 12 bakken).
Heeft zelfs als voordeel dat de 2800 ook kunt verlengen (nog meer capaciteit tussen Utrecht en Rotterdam / Den Haag)
 

19-03-2014 08:02:40
daniel_ddr
daniel_ddr
Wat jij schrijft betekend niet meer capaciteit, je bent slechts capaciteit aan het verplaatsen tussen series op hetzelfde traject dan. 2800 verlengen lijkt me een beetje zonde van het materieel.
Wil alleen de 2000 verlengen nuttig zijn dan zou je de reizigers specifiek moeten adviseren die treinen te nemen, anders zit straks je ingekorte trein propvol en rijdt er een kwartier later een vrijwel lege lange trein.

Ik blijf erbij dat je beter Ut-Gvc los kunt knippen van de doorgaande series en dan die minstens op normale sterkte rijden. Eventueel benodigd materieel kan je dan o.a. van het andere trajectdeel van die series halen.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 19-03-2014 08:04


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-03-2014 10:38:42
robbertc
robbertc
Uitgangspunt is: geen wijzigingen in de dienstregeling en verbinding Ledn-Gv/Gvc versterken.  

19-03-2014 15:00:26
bloemkool
bloemkool
En dat sluit mooi aan bij de wegafsluitingen in de regio Ledn. Wil helaas niet zeggen dat de as Ut-Gvc langs de A12 dan niet versterkt hoeft te worden.

Overigens geldt het dringende advies om thuis te werken en als je echt niet anders kan de weg te mijden en per trein te reizen %06%
 

20-03-2014 09:57:49
charta
charta
Ik heb het idee dat het met het treinvervoer net zo'n chaos wordt als met de Oranjedienstregeling van een paar jaar geleden, toen er lange treinen naar Asd reden met nauwelijks reizigers en de overige treinen uitpuilden, omdat de sms verkleind was.  

20-03-2014 11:02:43
rolandrail
rolandrail
Dat zit er dik in, een beetje mens blijft weg uit de NSS-regio. Maar NSR denkt niet als mens.  

20-03-2014 13:56:39
Klaasje
Klaasje
Quote
robbertc (wo 19 mrt 2014 10:38:42 https://www.somda.nl/forum/14701/p489092/): Uitgangspunt is: geen wijzigingen in de dienstregeling en verbinding Ledn-Gv/Gvc versterken.

Waarom worden er dan niet extra pendels op bijvoorbeeld Ledn-Rtd gereden? Dat lijkt mij een efficiëntere manier om pieken op te vangen dan van Lelystad naar Roosendaal met een enorme trein rijden die gedurende de helft van het traject vooral lucht vervoert.
 

20-03-2014 14:27:43
daniel_ddr
daniel_ddr
Omdat er geen plek voor is. Zover mij bekend wordt er trouwens in elk geval aan de zuidkant gesplitst te Rtd dus gaat de versterking niet helemaal door naar Rsd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

20-03-2014 14:51:17
Klaasje
Klaasje
Met een paar minutenverschuivingen en hier en daar plannen op de afkeurnorm moet je een heel eind kunnen komen.  

20-03-2014 15:31:23
Klaasje
Klaasje
Even gekeken:
Het grootste probleem zal keren in Rotterdam zijn samen met het overkruisen bij Gv. Verder is er in principe genoeg capaciteit als tijdens de spitsen tijdelijk een goederenpad uitgesloten kan worden.
 


20-03-2014 17:39:16
michaben
michaben
Quote
daniel_ddr (do 20 mrt 2014 14:27:43 https://www.somda.nl/forum/14701/p489228/): Omdat er geen plek voor is. Zover mij bekend wordt er trouwens in elk geval aan de zuidkant gesplitst te Rtd dus gaat de versterking niet helemaal door naar Rsd.

Dat doet men sowieso al een tijdje met de 2600. Vaak met de logica dat midden in de spits het tweede stel er in Rtd afgaat (bij de 2616 en 2618), en in de naweeën van de spits met tweede stel wel tot Rsd mee mag (bij de 2620, 2622 en 2630). Met aftrappen bespaar je in de praktijk echter vooral bakkilometers en HC's, de piek van de spits duurt vaak te kort om een afgetrapt stel opnieuw in te zetten in de andere richting. Aftrappen, omrijden en bijplaatsen is alleen reëel bij een brede spits die een uur of twee à drie duurt.
 

20-03-2014 18:55:18
b2py
b2py
Quote
Klaasje (do 20 mrt 2014 15:31:23 https://www.somda.nl/forum/14701/p489235/): Even gekeken:
Het grootste probleem zal keren in Rotterdam zijn samen met het overkruisen bij Gv. Verder is er in principe genoeg capaciteit als tijdens de spitsen tijdelijk een goederenpad uitgesloten kan worden.
En voor twee dagen met dit als reden kan je die makkelijk opheffen..
 

20-03-2014 23:41:06
ZJ37
ZJ37
Voor elke oplossing bedenken we immers een probleem i.p.v. andersom..  

21-03-2014 09:49:36
trdl85
trdl85
Maandag ingekort naar...
IRM4: 819, 1563, 3054, 2867
IRM6: 520, 555, 559, 854, 859, 3067, 2663, 2665
IRM4+4: 856
ICM3+3: 1718
ICM3+4: 527, 1926
ICM4+4: 2116

Dinsdag ingekort naar...
IRM4: 725, 821, 2118, 2644, 2867, 3054, 3130, 3530, 12728
IRM6: 718, 761, 854, 859, 3052, 12720
IRM4+4: 856, 860, 863, 3054
ICM4: 1751, 9117
ICM3+3: 527
ICM3+4: 1665, 2827, 1554
ICM4+4: 765, 1522, 12724
 

21-03-2014 10:52:24
Bert13
Bert13
Hum, beetje tegenstrijdig om juist de 718, 2663 en 2665 in te korten. En volstrekt belachelijk dat de 3054 met 6 bakken VIRM verkleind wordt, arme reizigers en personeel (geldt overigens ook voor de 1563, 3052 en 854). Misschien handig om in Asd om te roepen dat je ook ri. Amr beter buiten de spits kunt reizen...  

21-03-2014 10:53:46
sfj
1554 is ook niet echt feest inderdaad, zeker omdat de 14554/14556 niet op Hnk stopt en veel van die reizigers dus in de 1554 zitten.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

21-03-2014 11:23:16
rob_ehv
rob_ehv
Trein 859 is vaak met 10 of 12 bakken virm al overvol!


robq
 

21-03-2014 11:40:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Verrassend ook om juist een drukke trein op Ut-Gvc in te korten op een dag als deze in was sowieso al de drukste ochtendspits van de week is. NS stelt op nu.nl dat er op dat traject geen langere treinen kunnen rijden, dan zou je toch verwachten dat ze minstens hetzelfde inzetten als normaal. Vooral ook omdat het hier om slechts één trein gaat wat daarmee eigenlijk amper materieel vrijmaakt.

De enkele ingekorte treinen tussen Rtd en Gvc en Gvc en Ledn zijn ook wel behoorlijk apart gezien waar de extra drukte verwacht wordt.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

21-03-2014 12:43:37
trdl85
trdl85
Maandag verlengd naar..
IRM4+4: 2233, 2239, 2241, 2243, 2245, 2145, 2251, 12748, 750.
IRM6+4: 2622, 2237, 2642, 2257, 2644, 2261, 2648, 2263, 2650.
IRM6+6: 718, 722.

Dinsdag verlengd naar..
IRM6: 2151, 2153, 2642, 12748, 12764.
IRM4+4: 2149, 738, 2251, 2638, 2255, 2259, 2159, 750, 12752, 2167, 2171, 12760, 2273, 762, 2275, 2662.
IRM6+4: 2249, 2636, 2644, 2646, 2261, 2648, 2263, 2265, 2267, 12756, 2269, 2658, 2660.
IRM6+6: 2652, 2654, 2656.
ICM3+4: 2155.
 

21-03-2014 14:48:25
ZJ37
ZJ37
Quote
rob_ehv (vr 21 mrt 2014 11:23:16 https://www.somda.nl/forum/14701/p489308/): Trein 859 is vaak met 10 of 12 bakken virm al overvol!
859 met een solo VIRM VI lijkt me ook geen grandioos succes. Maar goed, het NS personeel is al zoveel mogelijk opgeroepen om buiten de spits te reizen of indien mogelijk thuis te gaan werken. Misschien scheelt het een beetje...
 

23-03-2014 00:36:06
charta
charta
Dan mag je dus pas na 9 uur vertrekken en moet je voor 16.00 uur weer terug zijn. Leuke dienstjes zijn dat. Aankomst op kantoor, koffie drinken, brood opeten, pauzewandelingetje, even naar de koffieautomaat, tas inpakken en weer naar huis! %08%  

23-03-2014 01:35:17
dennistd
dennistd
Je kunt in plaats van van 8u tot 17u ook van 10u tot 19u werken bijvoorbeeld, of van 6u tot 15u.  

23-03-2014 09:31:36
phantom
phantom
Als het zulke vroege NS diensten worden dan is dat ook leuk voor forenzen die toch s'morgens vroeg op hun werk moeten verschijnen van de baas en op de trein zijn aangewezen
Helaas mensen de 1ste trein vertrekt pas om 09:00,drink maar een extra bak koffie ofzo %08%


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

23-03-2014 22:54:19
thom
thom
Die opmerking is natuurlijk bedoeld voor het personeel wat zelf hun werktijden kan invullen zoals kantoorpersoneel, en natuurlijk niet voor uitvoerend personeel als oa Mcn en Hc's...

Bedenk maar eens hoeveel mensen er werkzaam zijn op het hoofdkantoor bijvoorbeeld..

Laatst bewerkt door thom op 23-03-2014 22:55
 

23-03-2014 23:26:23
train85
train85
Ik ga het zien de komende dagen. Mijn afstand valt wel mee en denk dat ik er geen last heb van, route die ik moet doen is Vndc-Ut v.v.  

24-03-2014 12:57:48
trdl85
trdl85
Omgeving Den Haag opvallend rustig vanochtend in de ochtendspits.
Zijn de mensen toch allemaal thuisgebleven, of komen ze vandaag allemaal op de fiets
 

24-03-2014 13:31:20
charta
charta
En hoe is het op de baanvakken buiten het besmette gebied?  

24-03-2014 14:23:33
bloemkool
bloemkool
Het kan een hoop schelen dat de Rijksambtenaren opgeroepen zijn om thuis te werken of een dagje vrijaf te nemen. Scheelt in drukte in de treinen.