Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Spoorzone Delft

Zondag 19 jul 2015 - 18:27:49
sjoerd
sjoerd
Ik heb de draaideuren niet waargenomen, maar in de deuropeningen van na de reconstructie waren boven en onder hun draaipunten te zien. De vervangende zwenkdeuren zijn segmentvormig en schuiven/draaien naar opzij weg tot zij zich in de cirkelvormige doorgangen bevinden.
Overigens kon ik destijds niemand uitleggen waarom een draaideur die aan beide zijden wordt belast met winddruk, plotseling sneller zou gaan draaien. Persberichten, maar ook de berichten van ProRail dienaangaande waren vaag.
De zwenkdeuren worden veel minder zwaar belast met drukkracht doordat zij anders bewegen: ze zwenken/schuiven in feite naar binnen/opzij. John, ik ken geen vergelijkbare deuren bij jou in de buurt: je zult op reis moeten.
Dank voor de mededeling over de TSB!

Laatst bewerkt door sjoerd op Zondag 19 jul 2015 om 18:31:33

Zondag 19 jul 2015 - 21:04:39
cuneo56
cuneo56
Ik niet, en vorig weekend ook gezien dat de draaideuren zelf ook verwijderd zijn ( al een tijdje volgens mij), dus waarom er nog een TSB van kracht is????

Zondag 19 jul 2015 - 21:38:03
MasterE
MasterE
Ik ga er vanuit dat de TSB van kracht blijft tot de gehele tunnel en station zijn opgeleverd. Waarschijnlijk is dan ook het probleem opgelost, want dan klopt alles zoals het berekend en getekend is!

Mcn Asd

Zondag 19 jul 2015 - 22:42:55
treinfan
treinfan
@sjoerd Bekijken we het moment dat de deuren draaien (bijna altijd dus) en er een hogere luchtdruk binnen dan buiten is. De draaideur zal dan zorgen voor verplaatsing van blokken lucht met hoge luchtddruk van binnen naar buiten en van blokken lucht met 'normale' luchtdruk van buiten naar binnen. Aan de buitenzijde van de draaideuren zal het luchtdrukverschil zorgen voor een zuigende werking van lucht (met de hogere luchtdruk) naar buiten. Deze zuigende werking kan er dan voor zorgen dat de draaideur sneller gaat draaien.

De draaideur is in feite dus gewoon een luchtpomp. Vergelijk het met een (vol) glas en een (lang) rietje waarvan het ene uiteinde in het drinken zit en het andere uiteinde buiten het glas, lager dan de bodem van het glas (zet het glas maar op dr rand van de gootsteen). Een korte slurp aan het rietje zal ervoor zorgen dat het volledige glas leeg zal lopen door het rietje, ondanks dat het drinken eerst omhoog moet.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 20 jul 2015 - 10:13:47
sjoerd
sjoerd
Dank voor de uitleg. Ik ken de constructie van de draaideuren, zoals ik al opmerkte, niet. Maar bij IKEA en bij ziekenhuizen hebben ze vergelijkbaar spul. Een enkelvoudige draaideur zal niet harder gaan draaien want die wordt links en rechts gelijk belast met extra luchtdruk en dan doet het er niet toe of de luchtdruk binnen hoger is dan buiten.
Een draaideur met luchtkamers is om de tocht tegen te gaan als een enkelvoudige te beschouwen, behalve op het moment dat een nieuwe kamer volstroomt met hogere luchtdruk. Maar die hogeluchtdrukkamer doet op zich niets aan de beweging van de draaideur. Ik blijf het daarom vreemd vinden.
Helaas soms voor anderen geloof ik niets, en wat je eigen zintuigen je ingeven is ook nog geen verklaring. Ik zoek nog steeds naar de verklaring, of ik begrijp de vorige geachte inzender niet.

Maandag 20 jul 2015 - 11:32:22
daniel81
daniel81
Wat is er nu eigenlijk nog nodig om de TSB eraf te krijgen?
Moeten er proefritten gereden worden? Is er een soort keuring nodig? Of is er simpelweg iemand die een handtekening moet zetten maar dit niet durft omdat hij dan de pisang is als het onverhoopt toch eens mis zou gaan?

Maandag 20 jul 2015 - 17:08:30
cuneo56
cuneo56
Waarschijnlijk het laatste, maar ook dat prorail incidenten regie het ingang gezet heeft en het na het plaatsen van de TSB voor hun eigenlijk "af" is.
Dat de draaideuren al gelijk open zijn gezet en vervolgens weggehaald en daarmee het potentiele gevaar, speelt blijkbaar dus geen rol.

Woensdag 21 dec 2016 - 15:57:44
Dennis1977
Dennis1977
Weer een fase verder m.b.t. spoorverdubbeling Delft - Rijswijk

www.prorail.nl

www.platformparticipatie.nl

Woensdag 21 dec 2016 - 19:12:46
didam2009
didam2009
Kunnen ze niet beter de boel doortrekken naar schiedam ?
door de sporen te gebruiken die nu naar Hoek van Holland gaan.

Groeten uit het weinig spoorse Montferland

Woensdag 21 dec 2016 - 19:19:02
sjoerd
sjoerd
Een uitgebreide beschrijving van de viersporigheid Rijswijk Zuid - Delft Zuid en verder staat in OdR 2015 Spoortunnel Delft. Daarin staat ook al wat er naar Schiedam toe te gebeuren staat.

Woensdag 21 dec 2016 - 19:29:50
cuneo56
cuneo56
Ik zat nog even wat te bladeren in de info van de spoorzone Delft en las o.a. dat "in het voorjaar"de draaideuren teruggeplaatst zouden worden.
zie www.prorail.nl
Nu was ik het laatst zo'n twee maanden terug in Delft , maar iets van draaideuren niet gezien, wel nog steeds een TSB.
Heb ik iets gemist of was dat een loze belofte?

Woensdag 21 dec 2016 - 21:14:10
wouterder
wouterder
Flickr wouterder
Waren die niet terug geplaatst en dat er weer dezelfde problemen waren?

Overigens, betekent dit ook dat de tweede spoortunnel in dienst komt bij Delft?

Woensdag 21 dec 2016 - 21:22:26
cuneo56
cuneo56
1e : maar kennelijk meldt men dan enkel positief nieuws daar, mij verbaasd het een paar keer per jaar.
2e : Ja, t/m Delft-zuid dan 4 sporig.

Woensdag 21 dec 2016 - 22:40:38
Astraea
Astraea
Wat mij uit het TB niet duidelijk wordt, mede doordat de ombouw van de Hoekse Lijn ertussendoor fietst, wat de eindsituatie van de sporen bij Sdm wordt. Ik krijg namelijk de indruk aan de hand van het kaartmateriaal en de tekst dat spoor 1 en 2 simpelweg buiten dienst gaan. Klopt dit?

Woensdag 21 dec 2016 - 23:24:40
koos
koos
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Er zouden toch goederentreinen blijven rijden van en naar VLD (Vopak)?

Donderdag 22 dec 2016 - 02:40:58
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Correct, nieuwe aansluiting naar Vopak komt bij station Vdo, aansl. bij Vdg (niet VLD...) vervalt evenals het emplacement in Vdg.

Donderdag 22 dec 2016 - 06:44:56
maarten83
maarten83
Kan er geen apart topic komen viersporigheid Rijswijk - Rotterdam? De discussie loopt nu ook in spoorsanering.

Donderdag 22 dec 2016 - 08:46:17
maarten83
maarten83
Quote
Astraea (wo 21 dec 2016 22:40:38 www.somda.nl): Wat mij uit het TB niet duidelijk wordt, mede doordat de ombouw van de Hoekse Lijn ertussendoor fietst, wat de eindsituatie van de sporen bij Sdm wordt. Ik krijg namelijk de indruk aan de hand van het kaartmateriaal en de tekst dat spoor 1 en 2 simpelweg buiten dienst gaan. Klopt dit?
Neem aan dat zodra Sdm -Dtz 4 sporig is deze sporen weer in dienst komen. Overigens verbaasd het mij dat de viersporigheid Rsw-Rtd niet als 1 project gezien wordt. Nu gaan we straks wissels en het sporenplan te Sdm aanpassen i.v.m. de ombouw van de Hoekse Lijn om vervolgens bij de uitbreiding vanaf Dt naar Sdm nogmaals aan het sporenplan te gaan knutselen.

Donderdag 22 dec 2016 - 08:48:02
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Als ik het trajectplan mag geloven gaat dat zelfs in 5 fasen, waarvan er nu al 2 afgerond zijn.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 08 jan 2017 - 21:58:55
Dubbele_P
Dubbele_P
Ik ben zelf al enige tijd meer in de omgeving van Delft geweest en vraag me af wat de status van de oude post T is. Staat deze er nog of is die inmiddels gesloopt?

Maandag 09 jan 2017 - 09:29:49
broek53
broek53
@maarten83: Voordat Dtz - Sdm viersporig zal zijn, is het weer tien jaar later - als het al ooit gaat gebeuren.

Maandag 09 jan 2017 - 17:32:07
wattman
wattman
Twitter de_wattman Youtube Wattman7000 Flickr mars1940
Quote
Dubbele_P (zo 08 jan 2017 21:58:55 www.somda.nl): Ik ben zelf al enige tijd meer in de omgeving van Delft geweest en vraag me af wat de status van de oude post T is. Staat deze er nog of is die inmiddels gesloopt?
Het Post T gebouwtje in Delft is reeds lange tijd verleden tijd. Begin december 2015 stond hij er al niet meer. Ik meen dat hij november 2015 afgebroken is. Het enige dat nog herinnert aan de oude situatie is het oude stationsgebouw en het trafohuis van de HTM dat nabij de (ook al voormalige) Prins Irenetunnel staat (of wellicht inmiddels ook al weer verleden tijd is). Oh, ja om volledig te zijn: de twee overgebleven pijlers van het spoorviaduct in het huidige "Bolwerk" wachten nog geduldig op omvorming tot monument.

Laatst bewerkt door wattman op Maandag 09 jan 2017 om 17:40:34, reden: aanvulling periode van sloop

Zaterdag 13 mei 2017 - 17:52:09
cuneo56
cuneo56
Vandaag met een Benelux weer eens door Delft gereden.
Zal maar niet weer beginnen over de onzinnigheid van zowel ontbrekende deuren ( al 2 jaar ) en eveneens een TSB ( ook al ruim 2 jaar) terwijl juist de combinatie problemen gaf.
Maar wat wel opviel: van enige heraanleg van sporen naar/ voor de gistfabriek is geen enkele sprake, de situatie is nog steeds zoals destijds opgeleverd, enkel een aftakkend spoortje zonder verdere verbinding naar fabriek/ lospunt!
Komt dit ooit nog of is dit weggegooid geld?

Zaterdag 13 mei 2017 - 18:01:48
broek53
broek53
Je mag vrezen dat de gistfabriek tjdens de verbouwing van Dt heeft gemerkt dat het zonder spoorvervoer ook best goed gaat...l

Zaterdag 13 mei 2017 - 20:53:28
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Vanuit mijn werk heb kan ik vertellen dat er zeker een raccordement komt, anders had ik het voor niets gedaan

Zaterdag 13 mei 2017 - 21:11:09
cuneo56
cuneo56
Mooi, maar je moet toch toegeven dat er nu al zo'n twee jaar niets gebeurd daar, tel daar de bouwtijd bij op dan zit ik meer op de lijn van Michiel

Zaterdag 13 mei 2017 - 22:20:56
Astraea
Astraea
Bij het PHS programma spoorverdubbeling Rijswijk - Delft Zuid gaat men er vooralsnog gewoon van uit dat het raccordement blijft.

Zaterdag 13 mei 2017 - 23:17:13
broek53
broek53
Uiteraard. Maar dat wil nog niet zeggen dat Gist 'm weer gaat gebruiken.

Maandag 15 mei 2017 - 09:42:13
treinfan
treinfan
Quote
cuneo56 (za 13 mei 2017 21:11:09 www.somda.nl): Mooi, maar je moet toch toegeven dat er nu al zo'n twee jaar niets gebeurd daar, tel daar de bouwtijd bij op dan zit ik meer op de lijn van Michiel
Bij het aanvang van het project was het de bedoeling dat het spoorvervoer weer zou herstarten bij oplevering van de tweede tunnel (met sporen 3 en 4) bij station Delft (een vertrekkende goederentrein moet dan over het linker-linkerspoor tot aansluiting Delft Zuid). Inmiddels is het duidelijk dat die tunnel over een paar maanden opgeleverd gaat worden, zonder sporen. De verwachte ingebruikname van sporen 3 en 4 te Delft is nu 2022

[Bezig met laden...]

Maandag 15 mei 2017 - 17:04:52
sjoerd
sjoerd
Je hebt aan twee extra tunnelsporen pas echt iets als je het dubbelspoor van Delft Noord Aansluiting kunt doortrekken naar de overloopwissels ten zuiden van Delft Zuid. Anders moet men extra tijdelijke wissels inbouwen tussen Delft tunneluitgang zuid en Delft Zuid. Zie voor de lay-out als het gereed is de artikelenreeks in ik meen 2015 rond de opening van de tunnel.

Maandag 15 mei 2017 - 17:38:09
treinfan
treinfan
Het scheelt 1 minuut in de opvolgtijden bij alternerend spoorgebruik (3 in plaats van 4). De wissels die jij noemt, moeten er toch komen als men geen andere rare wissels wil neerleggen tussen Dt en Rsw. De spoorverdubbeling tussen Dt en Sdm lijkt pas 2023 (of later) klaar te zijn, dus een jaar na de verdubbeling Dt - Rsw.
Het lijkt er op dat men bang is wissels aan te leggen die mogelijk binnen 10 jaar niet meer nodig zijn. Een overloopwissel tussen Dt en Dtz maakt een vertrekkende trein vanuit Ngsf mogelijk en dat zou prima zonder extra spoorverdubbeling kunnen. Helaas.

[Bezig met laden...]

Maandag 15 mei 2017 - 20:08:44
cuneo56
cuneo56
Quote
treinfan (ma 15 mei 2017 09:42:13 www.somda.nl):
Quote
cuneo56 (za 13 mei 2017 21:11:09 www.somda.nl): Mooi, maar je moet toch toegeven dat er nu al zo'n twee jaar niets gebeurd daar, tel daar de bouwtijd bij op dan zit ik meer op de lijn van Michiel
Bij het aanvang van het project was het de bedoeling dat het spoorvervoer weer zou herstarten bij oplevering van de tweede tunnel (met sporen 3 en 4) bij station Delft (een vertrekkende goederentrein moet dan over het linker-linkerspoor tot aansluiting Delft Zuid). Inmiddels is het duidelijk dat die tunnel over een paar maanden opgeleverd gaat worden, zonder sporen. De verwachte ingebruikname van sporen 3 en 4 te Delft is nu 2022
Das toch raar, want pas vorig jaar is besloten dat het tweede deel van de tunnel Delft ook spoortechnisch afgebouwd gaat worden. Dus zou er bij start van het project überhaupt geen datum voor heringebruikname van de spooraansluiting naar de Gist zijn geweest!
Kan me zeer moeilijk voorstellen dat de Gistfabriek daarmee een toekomst planning kan maken en dat er dus ook ontwerpen daarvoor zouden zijn gemaakt zonder maar de geringste kans dat deze ooit gebruikt zouden worden. Voor mij weer eens duidelijk dat projecten een eigen leven lijden zonder oog voor realiteit en maatschappelijke ontwikkelingen

Maandag 15 mei 2017 - 21:42:35
Henk1619
Henk1619
Honderden miljoenen verder en de enige tastbare resultaten zijn dat een goederenklant is verdwenen en de reizigers worden gepest met een ritje door nog een rioolbuis. Erg nuttig allemaal weer...

Dinsdag 06 jun 2017 - 17:02:15
johnb
johnb
Meer dan twee jaar geleden meldde ik dat het nog wel even zou duren voordat de spooraansluiting bij DSM-Delft gereed zou zijn. Zoals velen hebben vastgesteld is er sinds dien weinig gebeurd, in elk geval vanaf de buitenkant gezien. In het blad voor gepensioneerden en omwonenden van mei j.l. laat de projectleider het volgende noteren: "Nu gaan we een nieuw raccordement realiseren. Daarvoor moeten we het maaiveld ruim twee meter ophogen en de sporen en verlaadstations aanbrengen. Omdat er weinig ruimte is voor het nieuwe raccordement, verplaatst ProRail momenteel het Kolenpad, de verbinding tussen de DSM-terreinen Oost en Noord, van de huidige locatie naar het voormalige Calvéterrein." Dit bericht komt dus overeen met wat ik twee jaar geleden al meldde. Het duurt dus echt wel wat langer. En dan hebben we het nog niet eens over de spoorverdubbeling. Daarvoor moeten ook nog allerlei kabels en leidingen verlegd worden.

Vrijdag 07 sep 2018 - 16:41:48
maarten83
maarten83
Is er inmiddels al wat meer bekend over de spooraansluiting bij de Gist. Er gebeurd nog vrij weinig. Of blijft het bij het aansluitwissel?

Vrijdag 07 sep 2018 - 18:30:03
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Deze week is er over de aanleg ervan getekend.

Vrijdag 07 sep 2018 - 21:13:50
cuneo56
cuneo56
En is daarbij ook verteld wanneer er weer deuren in het station Delft komen, danwel de TSB er af gaat?

Zaterdag 08 sep 2018 - 09:51:59
MasterE
MasterE
Als alles 4-sporig in dienst is, gok ik.

Mcn Asd

Zaterdag 08 sep 2018 - 10:40:18
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Ik geloof onafhankelijk daarvan.

Woensdag 15 mei 2019 - 16:38:33
maarten83
maarten83
Het viel me vandaag op dat bij de aansluiting naar de gist tussen de wissels in het spoor verwijderd is. Zal deze aansluiting ooit nog is gebruikt gaan worden?

Maandag 24 jun 2019 - 17:27:30
daniel81
daniel81
Quote
cuneo56 (vr 07 sep 2018 21:13:50 www.somda.nl): En is daarbij ook verteld wanneer er weer deuren in het station Delft komen, danwel de TSB er af gaat?
Er wordt gewerkt aan een oplossing:
www.spoorpro.nl

Donderdag 18 jul 2019 - 10:08:33
wattman
wattman
Twitter de_wattman Youtube Wattman7000 Flickr mars1940
Inmiddels zijn de draaideuren weer geplaatst.

Donderdag 18 jul 2019 - 14:58:31
cuneo56
cuneo56
Tsjonge, na ruim 4 jaar ! En zover mij bekend rijden de treinen nog even hard ( langzaam) als toen de deuren er uit gingen en is er bouwkundig evenmin iets aan de tunnel veranderd!


Het zou mij tenminste zeer verbazen als men binnen 4 weken na de eerste mededeling kleppen geplaatst heeft, testen gedaan, analyses gemaakt en besluiten heeft genomen!En dat na er eerst 4 Jaar over nagedacht te hebben

Donderdag 18 jul 2019 - 16:09:30
kiekkiek
kiekkiek
Was een snelheidsregelaar op de deuren niet goedkoper geweest? Veel draaideuren kenen die al. Als je ze duwt, remmen ze af. Simpel toch?

Donderdag 18 jul 2019 - 16:27:09
thom
thom
En vervolgens ploft het glas uit de sponningen door een drukgolf van een trein die de tunnel doorraast

Donderdag 18 jul 2019 - 17:01:06
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Prop je dr plexiglas in,ben je daar ook vanaf

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Donderdag 18 jul 2019 - 19:38:20
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
cuneo56 (do 18 jul 2019 14:58:31 www.somda.nl): Tsjonge, na ruim 4 jaar ! En zover mij bekend rijden de treinen nog even hard ( langzaam) als toen de deuren er uit gingen en is er bouwkundig evenmin iets aan de tunnel veranderd!
Bouwkundig is er wel degelijk wat aan de tunnel veranderd: er ligt nu over de hele lengte een tweede buis naast in plaats van alleen bij het station

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Donderdag 18 jul 2019 - 19:49:52
cuneo56
cuneo56
Die tweede buis is ook al weer meer dan een jaar afgebouwd hoor,( om over de ruwbouw al helemaal niet te spreken)

Vrijdag 19 jul 2019 - 06:06:38
nohab
nohab
Flickr bvisser
Quote
daniel_ddr (do 18 jul 2019 19:38:20 www.somda.nl):
Quote
cuneo56 (do 18 jul 2019 14:58:31 www.somda.nl): Tsjonge, na ruim 4 jaar ! En zover mij bekend rijden de treinen nog even hard ( langzaam) als toen de deuren er uit gingen en is er bouwkundig evenmin iets aan de tunnel veranderd!
Bouwkundig is er wel degelijk wat aan de tunnel veranderd: er ligt nu over de hele lengte een tweede buis naast in plaats van alleen bij het station.
Die tweede tunnelbuis is gewoon meegebouwd met de eerste. Hij is alleen niet gelijktijdig in gebruik genomen.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Vrijdag 19 jul 2019 - 09:53:13
bobo90
bobo90
De tweede tunnel is deels pas later aangelegd, omdat het spoorviaduct nog in de weg zat

Vrijdag 19 jul 2019 - 10:00:06
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Exact, alleen de tweede tunnel ter hoogte van het station is gelijk meegebouwd, maar de rest die onder het oude spoorviaduct lag niet.

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Vrijdag 19 jul 2019 - 11:46:17
waalkade
waalkade
Quote
phantom (do 18 jul 2019 17:01:06 www.somda.nl): Prop je dr plexiglas in,ben je daar ook vanaf
Als er iets lelijk splintert is het wel plexiglas.
Je bedoelt waarschijnlijk polycarbonaat.

Vrijdag 19 jul 2019 - 18:22:36
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Klopt,foutje van mijn kant

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Vrijdag 19 jul 2019 - 21:59:46
bond
bond
De test is voor wat betreft de draaideuren geslaagd: www.prorail.nl
De maximumsnelheid echter blijft voorlopig 80km/u, totdat de problemen met de deuren van de fietsenstalling zijn opgelost.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zaterdag 20 jul 2019 - 10:43:06
didam2009
didam2009
Polycarbonaat is sterker als Acrylaat(plexiglas).
is is ook brand veiliger plexiglas brand zeer snel.
Wel mooi voor tuin fakkels.
Maar het het beste is gewoon gelaagd glas

Groeten uit het weinig spoorse Montferland

Zaterdag 20 jul 2019 - 15:19:53
cuneo56
cuneo56
Ben vandaag even wezen kijken in Delft.
De kleppen waar men over spreekt zijn eigenlijk een soort bovenlichten van de ramen van de gevel en van een bewegen met een drukgolf kon ik niets waarnemen, ze staan gewoon open.
De draaideuren zijn elektrisch ( met bewegings detectie voor als iemand er in/uit wil) En de draaideuren van de fietsen stalling werkten ook normaal.
Op het eerste gezicht lijkt het dus nu opgelost.



( en ik moet nog kritischer zijn bij meldingen van SpoorPro )

Donderdag 25 jul 2019 - 11:05:05
broek53
broek53
Spoorpro.nl meldt nu:

De luchtkleppen die begin juni in de gevel van station Delft werden aangebracht, blijken in het geval van de deuren in de stationshal te werken. De deuren die toegang geven tot de fietsenstalling blijken nog steeds gevoelig te zijn voor rukwinden vanuit de tunnels onder het station. In sommige gevallen klappen deze deuren plotseling dicht wanneer er een trein voorbij komt.

Drukgolven van passerende treinen veroorzaken al sinds de opening van het station in 2015 zoveel wind dat de draaideuren vanzelf ronddraaien. Om te voorkomen dat mensen zich aan de deuren bezeerden, zijn de deuren destijds verwijderd en mochten treinen niet harder dan 80 kilometer per uur rijden in de tunnel. Daardoor kon de drukgolf naar buiten zonder hinder te veroorzaken. Sinds die tijd werkt ProRail aan een oplossing voor het probleem.

Tests

Vooralsnog is ervoor gekozen om over de lengte van de gevel kleppen te plaatsen die met de luchtstroom meebewegen. Die kleppen werken als een ventiel dat lucht in en uit het station laat als treinen hard langsrijden. Technici van ProRail voerden in juni en juli tests uit. Zo stonden de afgelopen weken de nieuwe kleppen open, om te kijken of de draaideuren dan goed functioneerden. Dat bleek het geval te zijn.

Afgelopen week werd getest of de deuren ook goed blijven draaien als de kleppen gesloten zijn. In de stationshal ging dat goed, maar in de fietsenstalling bleek dat niet zo te zijn. Tot ook daarvoor een oplossing is gevonden, blijven de kleppen in een vaste positie open en mogen de doorgaande treinen niet harder dan 80 kilometer per uur rijden bij station Delft.

Donderdag 25 jul 2019 - 11:10:28
MasterE
MasterE
Ik verwacht dat het probleem zich uiteindelijk vanzelf zal oplossen als het station volledig 4 sporig in dienst is en de tijdelijke wand in het station is verwijderd.

Laatst bewerkt door MasterE op Donderdag 25 jul 2019 om 11:10:46

Mcn Asd

Donderdag 25 jul 2019 - 11:49:56
Oldskool
Oldskool
Dan kan het goedkoper! Gewoon die tijdelijke wand vervangen door een hekwerk.