Ontwikkelingen Dieseltraxxen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
19-02-2014 19:33:48
nathanvos2
nathanvos2
Ik heb een vraag over de dieseltraxx van Akiem (DE76). Deze locs zijn oorspronkelijk besteld door SNCF fret voor diensten onder andere in Nederland en Duitsland. Door interne veranderingen is de hele bestelling op losse schroeven komen te staan. Vorig jaar reden ze nog proefritten en ik las dat er toen nog steeds niet duidelijk was hoeveel van deze locs zouden worden besteld. Inmiddels zijn wij al bijna een jaar verder en is er al schot in deze zaak?

Ik heb ook een vraagje over de dieseltraxxen van rheincargo. Ik hoorde dat deze locs de class 66 gaat vervangen. Klopt dit?
 

19-02-2014 20:36:50
snowie
snowie
De Diesel Traxx van Rheincargo (DE 80x) vervangen de G2000 locs die nu niet meer in dienst zijn, Class 66 vervanging is zover ik weet niet aan de orde.

Laatst bewerkt door snowie op 19-02-2014 20:37
 

20-02-2014 03:57:14
mich
mich
Class66 gaat inderdaad vervangen worden ook voor de kolentreinen.  

20-02-2014 10:00:54
Railfapper
Railfapper
Wat ik heb opgevangen is dat de treinen naar de Maasvlakte als eerst aan de beurt zijn.  


20-02-2014 19:18:51
thieskes
thieskes
Daar werd de DuKo shuttle mee bedoelt, deze wordt al geregeld met dieseltraxx gereden


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

21-02-2014 12:51:45
Edb3
Edb3
RheinCargo meldt mij dat drie nieuwe dieseltraxxen inderdaad vanuit D naar Rotterdm met de containershuttles rijden en daarbij de Class66-en hebben vervangen, die dus niet meer in de DuKo's te zien zijn.
De twee andere nieuwe dieseltraxxen rijden hier en daar treinen, maar vooral in Duitsland.
 

21-02-2014 21:04:57
SchuurB
SchuurB
Waarom diesel i.p.v. elektro?  

21-02-2014 21:32:02
Edb3
Edb3
dat weet ik niet. Voor verkeer met NL heeft RheinCargo alleen maar diesels.  

21-02-2014 23:05:27
AlexNL
AlexNL
De enige reden die ik me daarvoor kan bedenken is het kunnen bedienen van terminals e.d., maar daarvoor lijkt een locomotief met Last Mile Diesel-functie (zoals de Traxx 3) me een economisch veel interessantere optie.  

21-02-2014 23:55:11
jeanne
jeanne
Maar die zijn er nog niet voor onder gelijkstroom.


Jeanne Kok
 

22-02-2014 13:39:00
mich
mich
de 804 en 805 staan nu op de maasvlakte. Zal wel niet voor de sier zijn