Riekje Buivenga overleden
Forum: Algemeen - Algemeen
09-02-2014 15:07:09
krokodil
krokodil
Lees net dit bericht op RTV Noord: http://www.rtvnoord.nl/mobiel/i/index.asp?p=130200

Een markant mens heeft ons verlaten.
 

09-02-2014 15:16:39
edje
edje
Groot verlies voor haar gezin, familie, vrienden en de spoorwegwereld....  

09-02-2014 23:01:02
aarclay
aarclay
Ik hoorde het al afgelopen vrijdag, en reed toevallig net langs haar huisje met de trein.

Een jaar of acht geleden heb ik wel eens haar museumpje bezocht wat een leuke ervaring voor mij was. Een leuke vrouw waar ik een hoop mee heb gepraat over alles en nog wat wat maar over het spoor ging. Haar collectie wat ze me toen liet zien was echt verbazingwekkend groot te noemen.

Ik wens de familie veel sterkte met het verlies van Riekje, een bijzondere treinenvrouw met een hart voor treinen.


Choo choo.....
 

10-02-2014 00:08:47
ricohallo
ricohallo
Heel erg om dit te horen, iemand met zo'n passie voor treinen vind je niet gauw nog een keer. Gecondoleerd aan haar gezin, haar familie en haar kennissen. Ik wilde haar museum al een tijdje bezoeken maar het is er niet op tijd van gekomen... Nogmaals gecondoleerd aan alle naasten voor dit grote verlies van deze zeer unieke vrouw die zeker iets bijzonders heeft gemaakt wat niemand anders haar nog heeft nagedaan.  


10-02-2014 01:41:53
dan2tem
dan2tem
Ik reis elke dag voor me werk op het traject Vdm - Gn en blijf altijd uitkijken tot ik vanuit de verte het huisje van Riekje Buivenga zie. het was een vrouw met een enorme passie voor haar hobby, en ik weet zeker dat er iemand is die haar museum bij Wha wilt voortzetten, zoals ze vast ook wel zal hebben gewild.

R.I.P. Riekje
 

10-02-2014 17:20:24
Erikvd12
Erikvd12
Ook al jaren geleden gehoord over Riekje, door de site van Nico Spilt.
Erg jammer, want ook ik had al een tijdje plannen om naar haar museum toe te gaan.
 

10-02-2014 20:12:02
aarclay
aarclay
Ik had ook plannen om recentelijk nog naar het museum te gaan, en had eind vorig jaar nog met de VVV in Haren gebeld of het museum nog open was.

Wie weet gaat het museum wel weer open op termijn, en zal een familie-lid de boel overnemen. De tijd zal het leren.....


Choo choo.....
 

11-02-2014 17:34:34
vislijntje
vislijntje
Afgezien van haar geweldige passie iemand die ons veel te vroeg verlaten heeft. Mijn condoleances aan alle nabestaanden. Zeer triest.