Internet in de trein
Forum: Algemeen - Algemeen
28-01-2014 18:41:38
j.jager
j.jager
Met die 3 treintypes kom ik op 365 stellen.

Laatst bewerkt door j.jager op 28-01-2014 18:43
 

28-01-2014 19:06:29
2f4st4y4h
2f4st4y4h
ok bedankt voor de informatie. Enig idee wanneer ze weggaan?  

28-01-2014 19:21:45
nohab
nohab
Bedoel je de ICR-rijtuigen? Dat duurt nog wel een aantal jaar en is sterk afhankelijk van de ontwikkelingen op en rond de HSL-Zuid. Anders gezegd: daar is nog geen beslissing over genomen.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

28-01-2014 20:55:35
vrijgezel
vrijgezel
Ik heb in "Op de Rails" 12-2013 gelezen op blz. 611 dat bij de komende revisie van ICR (in ieder geval de rijtuigen die op de HSL worden ingezet) dat naast het geschikt zijn voor inzet met Traxx-locs (incl. stuurrijtuigen), voorzien worden van magneetremmen ook OBIS wordt ingebouwd en dat de ICR-Binnenland [ICR-2] verbouwd worden tot ICR-Buurland.  


28-01-2014 23:13:28
broek53
broek53
Jazeker. Vanwege de diensten over de HSL die ze moeten gaan rijden, worden de ICR opnieuw gereviseerd en ze krijgen in ieder geval OBIS - dus internet.

Laatst bewerkt door broek53 op 28-01-2014 23:14
 

28-01-2014 23:20:17
Frontier
Frontier
Het zou ook vrij belachelijk zijn als het 'nieuwe' 'hoge-kwaliteitsproduct' van de NS iets simpels als internet niet eens zou hebben.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

28-01-2014 23:30:52
dh3201
dh3201
Bij de buren heeft hun 'hoge-kwaliteitsproduct' ICE nog geen eens internet.
Wat een achterlijk ouderwetse zooi %08%%08%%08%


Shqiperise-lopers?
 

28-01-2014 23:46:11
Frontier
Frontier
Dat betreft toch alleen die paar stellen die naar Nederland, Belgie en Frankrijk worden ingezet? Alle overige ICE's hebben al jaren internet volgens mij.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

29-01-2014 00:22:57
guuglurg
guuglurg
Was het maar zo'n feest. De trajecten waarop men kan internetten (http://www.bahn.com/i/view/mdb/bahnintern/services/mobilitaet_service/zug/wlan/mdb_113497_karte_railnet_ausbau_2013_vektor_apu.pdf), op dit moment (of niet lang geleden) is het echter alleen nog in alle ICE-3 treinen mogelijk, maar als het goed is eind 2014 in elke IC/ICE (http://www.welt.de/wirtschaft/article114946130/Deutsche-Bahn-stattet-alle-ICE-Zuege-mit-WLAN-aus.html). Kost je wel €29,- per maand.  

29-01-2014 14:28:36
aarclay
aarclay
Quote
broek53 (di 28 jan 2014 23:13:28 https://www.somda.nl/forum/14545/p484385/): Jazeker. Vanwege de diensten over de HSL die ze moeten gaan rijden, worden de ICR opnieuw gereviseerd en ze krijgen in ieder geval OBIS - dus internet.

Grappig, eerder hoorde ik nog zeggen (reactie van de NS??) ze geen internet aan zouden gaan bieden omdat er geen dekking zou zijn in tunnels (buiten de Schipholtunnel om).
En gezien de HSL uit een handjevol daarvan bestaat....

Of ze zouden in de tunnels dergelijke repeaters aan moeten leggen, maar dat is dan weer een kostbare grap.

Laatst bewerkt door aarclay op 29-01-2014 14:30


Choo choo.....
 

29-01-2014 19:00:20
AlexNL
AlexNL
Repeaters in de tunnels gaan er alleen komen als iemand wil betalen voor de daarvoor noodzakelijke hardware.

NS en ProRail/Infraspeed vinden het waarschijnlijk een taak van de providers ("het is jullie netwerk") terwijl de providers op hun beurt weer zullen denken "Ja, maar het zijn jullie klanten en het is jullie tunnel."
 

29-01-2014 23:59:20
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
guuglurg (wo 29 jan 2014 00:22:57 https://www.somda.nl/forum/14545/p484390/): Was het maar zo'n feest. De trajecten waarop men kan internetten (http://www.bahn.com/i/view/mdb/bahnintern/services/mobilitaet_service/zug/wlan/mdb_113497_karte_railnet_ausbau_2013_vektor_apu.pdf), op dit moment (of niet lang geleden) is het echter alleen nog in alle ICE-3 treinen mogelijk, maar als het goed is eind 2014 in elke IC/ICE (http://www.welt.de/wirtschaft/article114946130/Deutsche-Bahn-stattet-alle-ICE-Zuege-mit-WLAN-aus.html). Kost je wel €29,- per maand.


Inmiddels is iedere ICE ermee voorzien, m.u.v. ICE-3M.
Bij de IC loopt het langzaam aan binnen, evenals bij regionale vervoerders.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-06-2016 14:34:27
DingeZ
DingeZ
Even een bump van een oud draadje omdat deze het meest geschikt lijkt. Er lijkt een nieuwe versie van OBIS uitgerold te worden. In ieder geval in stel 4212 is dit geïnstalleerd. De inlogpagina is in dezelfde stijl als de rest van de site. http://imgur.com/dUIPz63 De schermen zijn ook wat aangepast, de meeste info is nu met blauwe letters op een witte achtergrond. Ook lijkt het font iets strakker en kleiner en het blauw iets donkerder.  

15-06-2016 14:49:17
PimTH
PimTH
Mét Plan V.  

15-06-2016 15:23:47
dennistd
dennistd
Benieuwd of die nieuwe versie ook nog altijd aangeeft 'U bevindt zich in de Intercity' terwijl je in een DDZ zit als sprinter %08%  

15-06-2016 22:18:04
jordy94
jordy94
Dat zal wel hoor.. Een DDZ hoort ook helemaal niet als Sprinter te rijden met al die luxe erin, tenminste dat was nooit het plan van de term Sprinter. Straks met de FLIRT's in dienst, is een Sprinter zelfs nog luxer dan bijvoorbeeld een VIRM.. Kwam daar nou ook internet in?

Laatst bewerkt door jordy94 op 15-06-2016 22:19
 

15-06-2016 22:20:04
thom
thom
Het mag bekend zijn dat het ook de bedoeling is om DDZ door te schuiven, als daar de mogelijkheid voor is.  

15-06-2016 22:58:55
marciekemp
marciekemp
In de FLIRT komt ook OBIS met internet ja, dus er zullen vast wat aanpassingen komen zodat er ook sprinter getoond kan worden bij het inloggen  

16-06-2016 00:56:06
aarclay
aarclay
De schermen kunnen het al wel aan, dus technisch zou het voor in de inlog-portal via de browser ook mogelijk moeten zijn.


Choo choo.....