Dienstregeling 2014, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
13-10-2012 00:02:52
wadloper96
wadloper96
Ik weet dat het te vroeg is (14 maanden) maar%08%:
Vanaf drgl 2014 veranderen van vervoerders:
-Almelo � Mari�nberg zal worden ge�xploiteerd door Arriva i.p.v. Connexxion
-Zutphen � Hengelo � Oldenzaal zal worden ge�xploiteerd door Twents (onderdeel van Syntus en Connexxion) i.p.v. Syntus

Opening stations vanaf 2014:

-Maastricht Noord
-Gorinchem Noord
-Leerdam Broekgraaf
-Utrecht Leidsche Rijn
-Nijmegen Goffert

Verder is er nog niks bekend over dienstregeling 2014.

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-01-2014 20:17


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

13-10-2012 00:31:09
maurits
maurits
Quote
wadloper96 (za 13 okt 2012 00:02:52 https://www.somda.nl/forum/12519/p413869/):
Vanaf drgl 2014 veranderen van vervoerders:
-Zutphen – Hengelo – Oldenzaal zal worden geëxploiteerd door Twents (onderdeel van Syntus en Connexxion) i.p.v. Syntus



Syntus neemt de hele busconcessie Twente en de spoorlijn Zp-Hgl-Odz over, Connexxion verdwijnt helemaal uit Twente. Het is wel zo dat de treinen en bussen in de rode Twente-huisstijl gaan rijden.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

13-10-2012 01:21:55
waalkade
waalkade
En de treinen met een toilet, waarvoor 1 cent per kilometer extra gerekend mag worden.  

13-10-2012 08:04:11
tochjo
tochjo
Quote
wadloper96 (za 13 okt 2012 00:02:52 https://www.somda.nl/forum/12519/p413869/):
Opening stations vanaf 2014:
-Utrecht Leidsche Rijn

Die staat voor juni 2013 gepland.
 


13-10-2012 08:08:29
Dre
Dre
Quote
wadloper96 (za 13 okt 2012 00:02:52 https://www.somda.nl/forum/12519/p413869/): Ik weet dat het te vroeg is (14 maanden) maar%08%:
Vanaf drgl 2014 veranderen van vervoerders:
-Zutphen – Hengelo – Oldenzaal zal worden geëxploiteerd door Twents (onderdeel van Syntus en Connexxion) i.p.v. Syntus

Ook de formulering van dit is verkeerd. De naam "Twents" was een merknaam van Connexxion voor de uitvoering van het OV in de concessie Twente (zoals die tot 6-12-2013 is, dus zonder de concessie ZHO). Sommige diensten (waaronder Aml-Mrb) worden uitbesteedt, waardoor ook Syntus-materieel met het Twents logo rondrijdt). De naam is op dit moment echter eigendom van Connexxion en daartoe had Syntus de merknaam "Syntus Twente" bedacht voor de eploitatie (zie bijv. ook website http://www.syntustwente.nl/ ). Bij begin van de concessie op 7-12-2013 wordt de Regio Twente echter eigenaar van de merknaam (gezien het feit dat de gemeenschappelijke regelingen op de helling staan zal deze naar verloop van tijd wel eigendom worden van de Provincie Overijssel). Daardoor kan de nieuwe concessienemer ook met die merknaam rijden.

Verder is al bekend:
- Syntus gaat in de ochtend- en avondspits 4x per uur een treindienst Odz-Go v.v. bieden.

- De Grensland Express (Hgl-Odz-Bh v.v.) komt mogelijk te vervallen (de eerste geluiden daaromtrent stemmen bepaaldelijk niet hoopvol).
 

13-10-2012 09:37:42
abbm
abbm
Quote
wadloper96 (za 13 okt 2012 00:02:52 https://www.somda.nl/forum/12519/p413869/): -Maastricht Noord



Wordt ook al medio 2013 geopend voor zover ik weet.

http://www.l1.nl/nieuws/189573-oplevering-station-maastricht-weer-vertraagd
 

13-10-2012 14:47:51
ZJ37
ZJ37
Er zitten voor 2014 nog wel wat dingen in die spannend zijn:

- Werkzaamheden Asra waardoor alles van/naar Asd via het binnenspoor moet worden geperst tussen Shl en Asra. DVM kan dan niet meer worden toegepast op de wijze van huidig.
- HiSpeed: Zou de Fyra Bd-Asd met V250 gaan rijden? Het is wel zo bedacht, het is te hopen dat er niet weer een terugvalscenario nodig is (met alle gevolgen van dien).
- Kwartiersdienst Sprinters Tb-Bd, dus doortrek 5200 naar Bd. Vergt nogal het nodige in geheel Brabant.
- Nu zou deze zeker moeten zijn: spitstrein Lw-Mp met hoek-om aansluiting richting Hgv en v.v.

Uiteraard is nog lang niet alles zeker en de details laat ik daarom verder achterwege.
 

13-10-2012 17:34:59
R1-2010
R1-2010
Quote
ZJ37 (za 13 okt 2012 14:47:51 https://www.somda.nl/forum/12519/p413941/): Er zitten voor 2014 nog wel wat dingen in die spannend zijn:

- Kwartiersdienst Sprinters Tb-Bd, dus doortrek 5200 naar Bd. Vergt nogal het nodige in geheel Brabant.
Hee, die is wel leuk, nodig, aardig en nog meer van dies meer zij. Als frequent bezoeker van Gz juich ik die ontwikkeling natuurlijk toe. Maar inderdaad, als je een strakke kwartiersligging wil betekent dat nogal wat rondom Tilburg en Eindhoven...
 

13-10-2012 17:58:26
ZJ37
ZJ37
Is wel wat van te maken hoor. Alleen de provincie Brabant moet nog willen (mee)betalen.  

13-10-2012 20:14:09
raymond16
raymond16
Leeft de wens van de kwartiersdienst op Ehv-Dn met sprinters eigenlijk nog? (of beter gezegd: heeft de provincie daar ook geld voor)

Laatst bewerkt door raymond16 op 13-10-2012 20:17
 

13-10-2012 21:39:47
ZJ37
ZJ37
Is voor 2014 niet aan de orde.  

14-10-2012 07:04:03
sjoerd
sjoerd
Eerst maar een een hele dag halfuurdienst voor Prinsenbeek, Zevenbergen en Oudenbosch zou ik zeggen. Die uurdienst blijft een gruwel, terwijl je tot in de uithoeken van het land halfuurdiensten hebt.  

14-10-2012 09:29:22
waalkade
waalkade
Ravenstein heeft ook niet de hele dag een halfuursdienst.
En Stavoren kent geen nachtleven, buiten een uursdienst is het kort na 21h00 afgelopen. (De vraag zal er wel niet zijn, zo groot is Stavoren niet)

Laatst bewerkt door waalkade op 14-10-2012 09:34
 

14-10-2012 10:10:06
ZJ37
ZJ37
@sjoerd: Halfuursdienst is in de dal niet aan de orde voor de 5100 en 5000 bezuiden Ddr. Wel schuift in de dal de Bd-tak een kwartier op om zo een 30/30 ligging te krijgen tussen Ddr en Zlw.

Bovendien draaien de 5000 en 5100 sowieso al een kwartier zodat Rsd een volledige knoop krijgt. Dat was niet perse gevraagd maar meer een gevolg van het moeten verleggen van de 5000 tussen Bd en Zlw door andere ligging van Fyra en cargo's.

Maar goed, er kan nog veel veranderen.
 

14-10-2012 10:50:48
waalkade
waalkade
Half OT, de NS dochter Qbuzz gaat trams rijden in Utrecht eo.  

14-10-2012 11:31:23
Harold27
Harold27
Het kan verkeren. In de 40 en 50-er jaren deed NS er nog alles aan om (interlokale) trams de nek om te draaien, en nu gaan ze ze indirect zelf rijden.

Laatst bewerkt door Harold27 op 14-10-2012 11:32
 

16-10-2012 10:35:58
Klaasje
Klaasje
De tram in Utrecht is ooit nog door NS aangelegd. Ze zouden er met SGM gaan rijden.

Nu on-topic: Er was voor 2014 een overbelastverklaring op Arnhem - Nijmegen waar men al PHS wou gaan rijden door de 3600 te versnellen. Er is vooralsnog nog geen oplossing voor het capaciteitsprobleem te Elst. Van wat ik aanneem betekent dat dat de 3600 voorlopig blijft stopperen. Ik kan er naast zitten natuurlijk.
 

16-10-2012 10:41:47
ZJ37
ZJ37
In 2014 nog wel inderdaad. In 2015 gaat de 3600 wel nonstop Ah-Nm, omdat er dan 4x per uur een 'echte' SPR moet rijden: 2x Zp-Wc en 2x Ah-Ht.  

19-10-2012 14:20:40
ma60
ma60
Quote
wadloper96 (za 13 okt 2012 00:02:52 https://www.somda.nl/forum/12519/p413869/):
Opening stations vanaf 2014:

-Maastricht Noord
-Gorinchem Noord
-Leerdam Broekgraaf
-Utrecht Leidsche Rijn
-Nijmegen Goffert

Nog stééds geen Boskoop Snijdelwijk dus... die halte is al bijna twee jaar afgerond. %03%
 

19-10-2012 14:46:55
gvttreinen
gvttreinen
Quote
ZJ37 (di 16 okt 2012 10:41:47 https://www.somda.nl/forum/12519/p414430/): In 2014 nog wel inderdaad. In 2015 gaat de 3600 wel nonstop Ah-Nm, omdat er dan 4x per uur een 'echte' SPR moet rijden: 2x Zp-Wc en 2x Ah-Ht.
Is het niet 2 x Ht - Zp en 2 x Wc - Ah?
Overigens, weing PHS althans geen 10` frequenties, stoptreinen in een 16/14 minuten en IC`s in 16/3/11 minuten frequentie! (richting Nm - Ah)
 

19-10-2012 16:23:31
wadloper96
wadloper96
Voor een echte snelle 3600 zal ik de 7600 doortrekken naar Zl zodat de 3600 non-stop Zl-Dv en Ah-Nm kan rijden en de 4400/9600 Ah-Nm-Ht-Ehv en vanaf Ehv als 9600 naar Vl zodat de 1900 non stop Hm-Vl kan rijden.
Verder rijd er tussen Ah-Nm 6 IC's. De sprinters kunnen wel aansluiten op Est-Tl.

Laatst bewerkt door wadloper96 op 19-10-2012 16:26, reden: 6 i.p.v 4 intercity's fout verbeterd.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

19-10-2012 18:10:40
ZJ37
ZJ37
Volgens mij is dit niet het fantasietopic, maar 4x per uur Hm-Vl is echt wel wat overdreven. En 1x 1900 en 1x 9600 is weer erg karig voor o.a. Dn.  

19-10-2012 19:15:20
waalkade
waalkade
Quote
wadloper96 (vr 19 okt 2012 16:23:31 https://www.somda.nl/forum/12519/p415147/): Voor een echte snelle 3600 zal ik de 7600 doortrekken naar Zl zodat de 3600 non-stop Zl-Dv en Ah-Nm kan rijden en de 4400/9600 Ah-Nm-Ht-Ehv en vanaf Ehv als 9600 naar Vl zodat de 1900 non stop Hm-Vl kan rijden.
Verder rijd er tussen Ah-Nm 6 IC's. De sprinters kunnen wel aansluiten op Est-Tl.
Wat betreft Est - Tl : http://www.destadsregio.nl/college-stadsregio-stemt-in-met-planstudie-en-financiering-spoorzone-elst
 

19-10-2012 19:50:41
sjoerd
sjoerd
Quote
ZJ37 (zo 14 okt 2012 10:10:06 https://www.somda.nl/forum/12519/p414083/): @sjoerd: Halfuursdienst is in de dal niet aan de orde voor de 5100 en 5000 bezuiden Ddr. Wel schuift in de dal de Bd-tak een kwartier op om zo een 30/30 ligging te krijgen tussen Ddr en Zlw.
Maar goed, er kan nog veel veranderen.

Tja, dat de halfuurdienst niet aan de orde is, vind ik nog iets anders dan mijn conclusie dat het al jaren zeer lastig en vervelend is. Je kunt de uurdienst naar Prinsenbeek wel plannen als je uit de richting Den Bosch komt, maar met de aansluiting te Breda van 2 minuten is deze planning vaak een luchtkasteel en moet je in Breda een UUR wachten. Dat hoeft vrijwel nergens in Nederland.
Hopelijk wordt de aansluiting in Breda nog eens iets ruimer.
 

19-10-2012 20:06:34
Pim530
Pim530
Quote
ZJ37 (vr 19 okt 2012 18:10:40 https://www.somda.nl/forum/12519/p415159/): Volgens mij is dit niet het fantasietopic, maar 4x per uur Hm-Vl is echt wel wat overdreven. En 1x 1900 en 1x 9600 is weer erg karig voor o.a. Dn.


Dan wordt 't 2x 9600 en 1x 1900
 

19-10-2012 20:18:43
ZJ37
ZJ37
Dat wordt het niet, dus we kunnen verder naar het volgende onderwerp.  

19-10-2012 20:53:40
bart84
Moderator
bart84
Quote
wadloper96 (vr 19 okt 2012 16:23:31 https://www.somda.nl/forum/12519/p415147/): Voor een echte snelle 3600 zal ik de 7600 doortrekken naar Zl zodat de 3600 non-stop Zl-Dv en Ah-Nm kan rijden...

Ik vrees dat je nog geen rekening hebt gehouden met het enkelvoudige spoor tussen Ost en Dv. Veel extra treinen kunnen daar niet rijden.


Mvg. Bart
 

19-10-2012 21:06:19
daniel81
daniel81
Quote
ma60 (vr 19 okt 2012 14:20:40 https://www.somda.nl/forum/12519/p415116/): Nog stééds geen Boskoop Snijdelwijk dus... die halte is al bijna twee jaar afgerond. %03%

Met een vervoersprognose van 1 haas en 20 muggen per dag loont het waarschijnlijk nog niet om daar te stoppen
 

19-10-2012 21:08:28
daniel81
daniel81
Quote
wadloper96 (vr 19 okt 2012 16:23:31 https://www.somda.nl/forum/12519/p415147/): Voor een echte snelle 3600 zal ik de 7600 doortrekken naar Zl zodat de 3600 non-stop Zl-Dv en Ah-Nm kan rijden en de 4400/9600 Ah-Nm-Ht-Ehv en vanaf Ehv als 9600 naar Vl zodat de 1900 non stop Hm-Vl kan rijden.
Verder rijd er tussen Ah-Nm 6 IC's. De sprinters kunnen wel aansluiten op Est-Tl.


Je hebt dit topic zelf 'wat is waar' gedoopt en niet 'wat zou ik leuk vinden', dus laten we het hier vooral bij de feiten houden %06%
In diverse andere draadjes is al geschreven over de wensen en mogelijkheden van stoptreinen Dv-Zl, en bovendien met drgl 2014 heeft het al helemaal niets te maken.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-10-2012 22:48:05
mren
mren
Quote
wadloper96 (vr 19 okt 2012 16:23:31 https://www.somda.nl/forum/12519/p415147/): Voor een echte snelle 3600 zal ik de 7600 doortrekken naar Zl

Ik kan mezelf goed onder controle houden om niet overal op te reageren, maar er is een behoorlijk verschil tussen "zal ik de 7600 doortrekken" en "zou ik de 7600 doortrekken"

Er zijn overigens wel eens plannen gemaakt om in Dv een zakperron te bouwen en een stoppertje Dv-Zl Hogeschool te laten rijden, maar ik geloof dat dat niet van ProRail of een vervoerder af kwam.

Laatst bewerkt door mren op 19-10-2012 22:49
 

19-10-2012 23:43:41
wadloper96
wadloper96
Quote
bart84 (vr 19 okt 2012 20:53:40 https://www.somda.nl/forum/12519/p415178/):
Quote
wadloper96 (vr 19 okt 2012 16:23:31 https://www.somda.nl/forum/12519/p415147/): Voor een echte snelle 3600 zal ik de 7600 doortrekken naar Zl zodat de 3600 non-stop Zl-Dv en Ah-Nm kan rijden...

Ik vrees dat je nog geen rekening hebt gehouden met het enkelvoudige spoor tussen Ost en Dv. Veel extra treinen kunnen daar niet rijden.
Er gaat in het begin van drgl 2013 tot april 2013 een 3600 en een 27900 rijden tussen Dv en Zl. Ofhoewel 2 sprinters (die non stop Dv-Zl rijdt%08%) en een intercity (die op Ost en Wh stopt%08%). Dus opzich zal dat wel kunnen.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

19-10-2012 23:57:04
Pim530
Pim530
Die 27900 rijdt maar in één richting tegelijk.  

22-10-2012 15:04:15
Klaasje
Klaasje
In 2014 rijdt dat als het goed is al 8 maanden niet meer.  

26-10-2012 13:08:28
abcde
abcde
Quote
mren (vr 19 okt 2012 22:48:05 https://www.somda.nl/forum/12519/p415216/): ... Er zijn overigens wel eens plannen gemaakt om in Dv een zakperron te bouwen en een stoppertje Dv-Zl Hogeschool te laten rijden, maar ik geloof dat dat niet van ProRail of een vervoerder af kwam.

Of een sprinter Zl - Dv - Apd. Deze is beter inpasbaar met de 3600 op het enkelspoor Dv - Ost, en zo krijg je gelijk de gewenste verbinding Zl - Apd. De 7000 komt dan overigens niet meer in Apd.

Laatst bewerkt door abcde op 02-11-2012 17:40
 

07-11-2012 18:31:19
Coryza
Coryza
http://arnhem.nieuws.nl/93081..

4 Sprinters in 1 uur tussen Arnhem/Nijmegen, 6 IC's in 1 uur tussen Arnhem/Nijmegen, en dan ook nog de Stoptreinen van Syntus tussen Elst/Arnhem.

Ben benieuwd hoe dit gaat passen? Tegenwoordig is het bijna elke ochtend al fileparkeren als het stoptreintje van Syntus te laat is bij Elst (want die krijgt blijkbaar voorrrang). Zie regelmatig 3600 met +7/+8, daarachter weer IC's die vervolgens vertraagd zijn etc.....

IC's .07/.17/.27 ? Sprinters .10/.20 en dan vanaf Elst met de Syntus stoptrein samen een /10. Iig een flinke puzzel voor de boeg %08%

Laatst bewerkt door Coryza op 07-11-2012 18:45
 

07-11-2012 18:34:12
Jannn2009
Jannn2009
In het artikel kopt: "Eind 2014 vier Sprinters tussen Arnhem en Wijchenvermeld". Ik neem aan dat we dit kunnen opvatten als Dienstregeling 2015?

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 07-11-2012 18:35
 

07-11-2012 18:45:58
tochjo
tochjo
Quote
Coryza (wo 07 nov 2012 18:31:19 https://www.somda.nl/forum/12519/p418386/):
4 Sprinters in 1 uur tussen Arnhem/Nijmegen, 6 IC's in 1 uur tussen Arnhem/Nijmegen, en dan ook nog de Stoptreinen van Syntus tussen Elst/Arnhem. Ben benieuwd hoe dit gaat passen?

Als ik de laatste plannen goed begrepen heb, komt er een derde spoor bij Elst waar de stoptreinen uit Tiel gaan keren (http://www.provincialegids.nl/articles/College-stadsregio-stemt-in-met-planstudie-en-financiering-Spoorzone-Elst-a328.html). Bij voldoende capaciteit op Ah-Est kunnen de treinen toch doorrijden naar Ah. Daarvoor is er in Ah ook een aanpassing nodig, zoals het onderverdelen van spoor 4 in twee perronfases.
 

07-11-2012 19:05:32
ZJ37
ZJ37
En er komt een extra spoor te Wc om te kunnen keren.  

08-11-2012 16:46:47
treinefan
treinefan
Alles ligt in Ah net een beetje op zijn plek.


Met vriendelijke groet,
 

08-11-2012 23:06:37
BGM104
BGM104
Tja, dat is het nadeel van infra bouwen volgens Japanisme/minimalisme. Als de lijnvoering of het aantal treinen veranderd loop je meteen tegen de grenzen van de infra aan.

Dit inzicht is binnen ProRail nog niet in voldoende mate aanwezig.
 

08-11-2012 23:17:51
broek53
broek53
Ja, en om de infra alsnog aan te leggen, heeft ProRail bedacht dat er voor elk individueel wissel etc een MKBA gemaakt moete worden (maatschappelijke kosten-baten analyse). Dit terwijl je in het geval van Arnhem de extra infra voor een fooitje had kunnen meenemen, en als je er een apart project van moete maken, het een veelvoud daarvan kost. Dan mag je nog hopen dat de MKBA positief uitvalt, anders gebeurt het alsnog niet.  

08-11-2012 23:20:47
Klaasje
Klaasje
Er zijn bij grote projecten al een hoop vraagtekens te plaatsen bij MKBA's omdat diverse effecten met bijbehorende risico's niet goed meegenomen kunnen worden. Bij kleine projecten voor kleine winsten en zaken als bijsturing is het helemaal verwerpelijk omdat de rekenmethodieken daar helemaal niet geschikt voor zijn.

Laatst bewerkt door Klaasje op 08-11-2012 23:21
 

08-11-2012 23:32:24
broek53
broek53
Het is nog erger: elk individueel bijsturingswissel gaat eraan onderworpen worden. Dat betekent dat er natuurlijk nooit meer eentje bij zal komen.
Maar inmiddels zijn we weer bij de heilige wisseloorlog van Prorail terecht gekomen en daar hebben we andere topics voor.
 

09-11-2012 10:19:47
sjoerd
sjoerd
Toen ik twee jaar terug het artikel voor Op de Rails over Arnhem aan het schrijven was, kreeg ik de beschikking over tekeningen. Omdat ik altijd een eigen tekening maak, die meer geënt is op de historie, was ik niet blij toen ik deze tot tweemaal toe moest veranderen omdat de plannen bijgesteld waren. Daarbij is vooral rond spoor 4, 5 en 6 veel versobering toegepast die zich nu wreekt. Ondermeer liep spoor 5 helemaal door en waren er halverwege de perrons meer wisselverbindingen. Allemaal gesneuveld, want toen kennelijk niet MKBA-proof. En nu: tja...  

09-11-2012 10:39:05
broek53
broek53
Moet jij eens zien wat er gebeurt met DoorStroomStation Utrecht straks. Daar liggen de wensen tot wijzigingen er zonder enige twijfel al nog voordat het is aangelegd.. Maar we dwalen weer af!  

09-11-2012 14:24:46
R1-2010
R1-2010
Is er al bekend of de 5200 vanuit Tbu door gaat rijden naar Bd?  

09-11-2012 14:37:50
Mat75
Mat75
Tot wanneer blijft Klp eigenlijk een station met IC status , is daar wat over bekend?  

09-11-2012 15:10:07
reisthijs
reisthijs
Voor de verbouwing van Db klaar is (in 2019) hoef je geen grote veranderingen te verwachten tussen Ut en Ah.  

09-11-2012 16:57:13
ZJ37
ZJ37
Ook voor 2015 blijft waarschijnlijk dezelfde constructie overeind met 2 IC's die stoppen in Klp en de andere 2 te Db.

@R1-2010: Zeer waarschijnlijk niet, maar voor 2015 komt deze wel nadrukkelijker in beeld.
 

09-11-2012 21:38:16
waalkade
waalkade
Quote
Coryza (wo 07 nov 2012 18:31:19 https://www.somda.nl/forum/12519/p418386/): http://arnhem.nieuws.nl/93081..

4 Sprinters in 1 uur tussen Arnhem/Nijmegen, 6 IC's in 1 uur tussen Arnhem/Nijmegen, en dan ook nog de Stoptreinen van Syntus tussen Elst/Arnhem.

Ben benieuwd hoe dit gaat passen? Tegenwoordig is het bijna elke ochtend al fileparkeren als het stoptreintje van Syntus te laat is bij Elst (want die krijgt blijkbaar voorrrang). Zie regelmatig 3600 met +7/+8, daarachter weer IC's die vervolgens vertraagd zijn etc.....

IC's .07/.17/.27 ? Sprinters .10/.20 en dan vanaf Elst met de Syntus stoptrein samen een /10. Iig een flinke puzzel voor de boeg %08%
Van die 6 IC's tussen Nm en Ah gaan er 4 naar Shl wanneer je het voorstel van de stadregio leest.
Terwijl ik maar een keer van mijn leven naar Shl moest, maar vele keren naar Asd en verder.
 

09-11-2012 22:31:20
ZJ37
ZJ37
Het is in 2014 en ook later vooralsnog niet de bedoeling om aan vaste lijnvoeringen vast te houden. Ehv en Ah/Nm houden dus elk directe verbindingen met Shl en Asd.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 09-11-2012 22:32
 

10-11-2012 10:18:21
Klaasje
Klaasje
Ik geloof dat de combinatie van alterneren en PHS helemaal niet gaat passen in Utrecht. Ik ben al jaren benieuwd welke van de twee het onderspit gaat delven.  

10-11-2012 10:26:58
dennistd
dennistd
Waarom zou alterneren niet passen dan? Ze moeten toch achter elkaar over Ut-Asb rijden. Of bedoel je de wat langere stoptijd in Utrecht omdat soms de ene en soms de andere voor mag?  

10-11-2012 10:50:29
RoelZ1
RoelZ1
Bij 10' diensten zonder alterneren hoef je maar een kort stationnement in Utrecht te maken, bij alterneren met 10'-diensten moet je stationnementen van minimaal 2 en 5 minuten maken. Als daar ook nog een Sprinter Bkl - Db tussendoor moet wordt het wel erg krap.  


10-11-2012 15:07:45
ZJ37
ZJ37
Quote
Klaasje (za 10 nov 2012 10:18:21 https://www.somda.nl/forum/12519/p418826/): Ik geloof dat de combinatie van alterneren en PHS helemaal niet gaat passen in Utrecht. Ik ben al jaren benieuwd welke van de twee het onderspit gaat delven.
Ik verwacht een 10-minuten systeem dat lijkt op zoals dat met ETMET is toegepast. Dus per saldo Asd-Ehv elke 10 minuten en per saldo Shl-Ah elke 15 minuten. Omdat de corridor Asd-Ehv onderdeel uitmaakt van een 15-minuten systeem ten noorden van Asd en ten zuiden van Ehv, zul je inderdaad een serie 5 extra minuten moeten laten inwachten in Asd en Ehv.

Maar voor de lijnvoering maakt het verder niks uit, tussen Ut en Asb moeten alle IC's toch over hetzelfde spoor. En tussen Ut en Utma moet alles en iedereen (IC's, SPR en cargo) over spoor 33, dat stroomt lekker door naar het schijnt.
 

10-11-2012 15:09:54
b2py
b2py
Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat alle treinen van Nijmegen/Arnhem naar Schiphol gaan en alle treinen uit Eindhoven naar Amsterdam?  

10-11-2012 15:11:55
mren
mren
Als je autistisch aan lijnvoering wil doen ipv aan het creëren van vervoerswaarde voor je klanten wel...  

10-11-2012 15:30:42
ZJ37
ZJ37
Ik geloof dat Prorail daar een grotere fan van is dan NS.  

10-11-2012 15:33:04
Klaasje
Klaasje
Quote
ZJ37 (za 10 nov 2012 15:07:45 https://www.somda.nl/forum/12519/p418884/):
Quote
Klaasje (za 10 nov 2012 10:18:21 https://www.somda.nl/forum/12519/p418826/): Ik geloof dat de combinatie van alterneren en PHS helemaal niet gaat passen in Utrecht. Ik ben al jaren benieuwd welke van de twee het onderspit gaat delven.
Ik verwacht een 10-minuten systeem dat lijkt op zoals dat met ETMET is toegepast. Dus per saldo Asd-Ehv elke 10 minuten en per saldo Shl-Ah elke 15 minuten. Omdat de corridor Asd-Ehv onderdeel uitmaakt van een 15-minuten systeem ten noorden van Asd en ten zuiden van Ehv, zul je inderdaad een serie 5 extra minuten moeten laten inwachten in Asd en Ehv.

Ga er maar vanuit dat de vervoersgroei op Ut-Asb-Asdz-Shl de komende jaren veel groter zal zijn dan op Ut-Asa-Asd. Het is dus of beiden of geen van beiden. Dat past niet in het ETMET-plaatje van de proef een tijd terug.
 

10-11-2012 17:54:07
ZJ37
ZJ37
Maar past ook zeker niet zolang er nog geen viersporigheid Dvaw-Asra is.  

25-02-2013 16:09:49
visscher
visscher
Vandaag verschenen op de site van het LOCOV, de adviesaanvraag van de NS tbv Dienstregeling 2014 http://locov.nl/actueel/publicaties/locov_2013_adviesaanvraag_basisuurpatroon_en_detailuitwerking_dienstregeling_2014.aspx  

25-02-2013 16:16:30
Bert13
Bert13
Een opvallende wijziging wat mij betreft:
Quote
NSR (http://locov.nl/Images/642%20Adviesaanvraag%20dienstregeling%202014_tcm311-340337.pdf):
De Sprinter tussen de Amsterdamse regio en Hoorn hoeft straks niet meer te keren op het eerstvolgende station Hoorn Kersenboogerd, maar doet dat op station Hoorn zelf.
Reizigers uit Hnk worden subtiel verwezen in Hn op te stappen, of te wachten in Hn tijdens de overstap 1500 -> 3300. De 3300 gaat blijkbaar in een ander pad rijden, met hopelijk als voordeel dat deze beter op de 3400 aansluit. In de bijlage wordt vermeld dat in de spits de 3300 in een ander patroon zal rijden vanwege de 14500.
Bijkomend voordeel is dat ProRail Hnko kan saneren


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-02-2013 16:24:35
broek53
broek53
ja, de spooropstelling van Hoorn zal daar wel heel erg robust van worden. (not)  

25-02-2013 16:36:20
Klaasje
Klaasje
Willen ze daar structureel op geel knipper gaan binnenkomen dan?  

25-02-2013 16:40:26
jeanne
jeanne
Jammer dat er ook nu weer twee bijlage niet gepubliceerd worden/zijn (het Basis-uur-patroon en de uitwerking 7x24 uur specificaties per treinserie).


Jeanne Kok
 

25-02-2013 17:11:11
broek53
broek53
Quote
Klaasje (ma 25 feb 2013 16:36:20 https://www.somda.nl/forum/12519/p437695/): Willen ze daar (Hoorn) structureel op geel knipper gaan binnenkomen dan?

Neen, keren op spoor 2. 3300 zes minuten naar voren, resp. naar achteren. NSR is in weinig anders meer geïnteresseerd dan bezuinigen (de concessie 2015 is binnen) en dus gaan we dit soort knollen nog wel vaker voor citroenen verkocht zien worden. Reken dat maar.
O ja, voor degenen die wat later hebben ingeschakeld: keren in Hoorn spaart een compositie materieel en personeel. Met enige vorm van robuustheid heeft het niets meer te maken en degenen die in Hoorn Kersenboogerd wonen en naar Purmerend of Zaandam willen, nemen voortaan vanzelf de auto.

Laatst bewerkt door broek53 op 25-02-2013 17:12
 

25-02-2013 17:18:35
ZJ37
ZJ37
Die inkorting van de 3300 tot Hn wordt ook inderdaad verkocht alsof het stukje Hn-Hnk altijd een extraatje is geweest.  

25-02-2013 17:33:56
daniel81
daniel81
Erger nog: alsof het een noodzakelijk kwaad was, en dat we blij mogen zijn dat het nu niet meer hoeft

('we' zijn dan hoogstwaarschijnlijk de direct omwonenden)
 

25-02-2013 18:08:09
abcde
abcde
In de adviesaanvraag van de NS tbv Dienstregeling 2014 lees je :

* sprinter Lw - Mp overdag ieder uur, met in Mp aansluiting ri Zl, en ri Hgv - Gn
* Nijverdal weer doorgaand, maar dat gaat a.s. april al in
* Dordrecht - Lage Zwaluwe in de daluren ook precies om het half uur. Sprinter naar Breda verschuift een kwartier
* sprinter Shl - Hoorn niet meer naar Hnk

Ik lees niets over de aanvankelijk hier genoemde doortrekking van de 5200 (Ehv - Tbu) naar Breda. Is dit van de baan ?
 

25-02-2013 19:49:54
BGM104
BGM104
Ja, Bd is nog zwaar in de verbouwing, hoe is nog niet helder.  

25-02-2013 20:01:04
wadloper96
wadloper96
En hoe zit het met Regio KAN%01% keerspoor Wc?


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

25-02-2013 20:01:42
daniel_ddr
daniel_ddr
En ook veel hinder door de start van de werkzaamheden aan DSSU op het emplacement aan de noordzijde van Ut wordt erin vermeld. Handig om dat te gaan doen in een periode waarin het station nog volop in verbouwing is en je dus juist de flexibiliteit van het kunnen schuiven met vertreksporen hard nodig hebt. Dat worden hele corridors buiten dienst als ze wat onderdelen van de nieuwe hal naar hun plek aan het takelen zijn (juist in 2014 begint met immers aan het midden van de hal, waarbij al het hijswerk dus over de sporen heen gaat die dan niet in dienst kunnen zijn...)

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 25-02-2013 20:01


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

25-02-2013 20:32:20
broek53
broek53
Ja, daar is over nagedacht.

Maar niet over overlegd
 

25-02-2013 20:35:31
dennistd
dennistd
Interessante overbelastverklaring van ProRail voor Groningen-Leer: Arriva wil een sneltrein Groningen-Leer 1x p.u. laten rijden naast de halfuursdienst Groningen-Winschoten en Groningen-Veendam
http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteitsverdeling/knelpuntenincapaciteit/Documents/OBV%202014-03%20Sneltrein%20Groningen-Leer%20%28definitief%29.pdf

En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteitsverdeling/knelpuntenincapaciteit/Documents/OBV%202014-04%20Overkruisconflict%20Almelo%20%28definitief%29.pdf

Laatst bewerkt door dennistd op 25-02-2013 20:35
 

25-02-2013 20:41:27
Bert13
Bert13
Zo'n goederentrein in Aml een halfuurtje laten wachten, lijkt me iets goedkoper dan een heel nieuw perron (en een tunnel?!) te bouwen, om een conflict met een (onzichtbare) goederentrein te voorkomen.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-02-2013 20:45:21
martijn
martijn
Er rijden (overdag) redelijk wat goederentreinen door Aml hoor... Extra tunnel is niet nodig, die verbindt beide zijden van het station met het eilandperron.  

25-02-2013 20:50:53
broek53
broek53
Quote
Bert13 (ma 25 feb 2013 20:41:27 https://www.somda.nl/forum/12519/p437739/): Zo'n goederentrein in Aml een halfuurtje laten wachten, lijkt me iets goedkoper dan een heel nieuw perron (en een tunnel?!) te bouwen, om een conflict met een (onzichtbare) goederentrein te voorkomen.
Volgens mij heb je geen idee hoe dat werkt in capaciteitsverdelingsland. Dat gaat om Proncipes en niet om praktische zaken.
Overigens helpt het tamelijk weinig om een goederentrein een half uur te laten staan als het conflict zich voordoet met een strakke halfuursdienst%03%. Los van het feit dat de goederenvervoerders dan prompt een overbelastverklaring laten opstellen.
 

25-02-2013 21:03:40
Bert13
Bert13
Precies een half uur werkt niet nee, dat had ik ook al bedacht met al mijn wiskundig inzicht Ach ja, het blijkt inderdaad om principes te gaan, alleen de oplossing lijkt mij zoveel duurder dan naar verhouding nodig zou moeten zijn voor zo'n conflict.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-02-2013 21:06:52
dvdhoven
dvdhoven
Op dit moment is er een plan, dat dicht tegen uitvoering aan zit of al in uitvoering is om het zakspoor in Aml te verlengen voor een betere overstap van/naar Mrb.

Het idee van spoor 230 is ook best aardig. Je hebt al een kap. Je moet alleen de glaswand weghalen en een perron bouwen. Lift en trap zitten er vlak bij. De snackbar ook Alleen de overstap op andere treinen wordt er niet beter op.

En wat goederentreinen betreft, denk er aan dat we nog steeds te maken hebben met de goederentreinen, die volgens de regering moeten worden afgeleid. Weliswaar zijn dat minder dan eerst gedacht wegens bezuinigingen, maar toch. Allemaal theorie, goederenverkeer naar Noord Duitsland/Scandivië is nooit dik geweest, maar toch... Wordt ook wel aangeduid als Nanov geloof ik. In ieder zijn we in Deventer het zicht op het spoor al vast kwijt geraakt voor dit gebeuren, dat nooit zal komen.

@Bert13: de oplossing van spoor 230 is niet zo duur. Kijk maar eens met GoogleMaps/Streetview naar het stationsplein van Aml. Kost in feite alleen een perron, dat hoeft niet zo lang te zijn als je alleen voor een paar motorwagens bouwt.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 25-02-2013 21:13


Dick van den Hoven
 

25-02-2013 21:10:06
broek53
broek53
Quote
Bert13 (ma 25 feb 2013 21:03:40 https://www.somda.nl/forum/12519/p437745/): Precies een half uur werkt niet nee, dat had ik ook al bedacht met al mijn wiskundig inzicht Ach ja, het blijkt inderdaad om principes te gaan, alleen de oplossing lijkt mij zoveel duurder dan naar verhouding nodig zou moeten zijn voor zo'n conflict.
Is het ook. Overigens staat nergens dan Arriva zijn zin krijgt: Prorail heeft een methodiek om maatschappelijke kosten en baten af te wegen.
Omgekeerd ligt het eindpunt van Almelo - Mariënberg tamelijk idioot, natuurlijk.
 

25-02-2013 21:52:51
daniel81
daniel81
...vanuit de exploitatie gezien.
Voor de reiziger is het ideaal om in twee richtingen een cross-platform overstap te hebben.
 

25-02-2013 23:12:00
dennistd
dennistd
De overstap wordt pas langer als de trein waarop overgestapt moet worden meer dan vier bakken heeft. De kortste afstand (kop perron spoor 230->bovenkant trap middenperron) is 125 meter, en dat is het nu ook al naar de eerste deur als de trein op spoor 2 of 3 uit vier bakken bestaat. De overstap op de bussen verbetert in elk geval een heel stuk, en dat geldt ook voor een overstap op een korte trein. Alleen voor mensen die geen trap kunnen lopen wordt het nu lastiger (twee liften).  

25-02-2013 23:16:39
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (ma 25 feb 2013 20:50:53 https://www.somda.nl/forum/12519/p437743/):
Quote
Bert13 (ma 25 feb 2013 20:41:27 https://www.somda.nl/forum/12519/p437739/): Zo'n goederentrein in Aml een halfuurtje laten wachten, lijkt me iets goedkoper dan een heel nieuw perron (en een tunnel?!) te bouwen, om een conflict met een (onzichtbare) goederentrein te voorkomen.
Volgens mij heb je geen idee hoe dat werkt in capaciteitsverdelingsland. Dat gaat om Proncipes en niet om praktische zaken.
Overigens helpt het tamelijk weinig om een goederentrein een half uur te laten staan als het conflict zich voordoet met een strakke halfuursdienst%03%. Los van het feit dat de goederenvervoerders dan prompt een overbelastverklaring laten opstellen.
En dat is zo mooi aan Aml: de goederenpaden laten er richting Amf geen stop toe omdat ze anders te laat in Dv zijn en daar voor een nieuw conflict zorgen. En wat doet DB Schenker met de transitotreinen? Die laten ze in de 24 uur - afwijkend op de cargopaden - stoppen in Aml en gaan met dik negatieve rijtijdspeling door naar Dv.

Capaciteit verdelen is maar relatief.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-02-2013 23:17
 

25-02-2013 23:21:51
thijs
thijs
Wat is de reden dat DB Schenker stopt in Aml dan?  

26-02-2013 01:15:20
waalkade
waalkade
Quote
wadloper96 (ma 25 feb 2013 20:01:04 https://www.somda.nl/forum/12519/p437732/): En hoe zit het met Regio KAN%01% keerspoor Wc?
Dat zou samen met het station Nijmegen Goffert eind 2014 klaar moeten zijn.
Er is een redelijke kans dat het gaat lukken.
 

26-02-2013 09:35:18
dennistd
dennistd
Quote
thijs (ma 25 feb 2013 23:21:51 https://www.somda.nl/forum/12519/p437764/): Wat is de reden dat DB Schenker stopt in Aml dan?
Een machinistwissel denk ik, tijdje terug stond ik ook op Aml waar een volvo-trein stopte ter hoogte van de wissels op spoor 1, waarbij de machinist gewisseld werd.
 

26-02-2013 12:03:20
charta
charta
Quote
broek53 (ma 25 feb 2013 20:32:20 https://www.somda.nl/forum/12519/p437737/): Ja, daar is over nagedacht.

Maar niet over overlegd


Een beleidsbeslissing dus.
 

03-04-2013 09:30:53
visscher
visscher
Op de site van het Locov inmiddels het advies over deze Dienstregeling:
http://locov.nl/Images/Locov%202013-64802%20advies%20dienstregeling%202014_tcm311-340972.pdf

Even wat highlights:
- Negatief advies over inkorten 3300 tot station Hoorn.
- Aandacht voor extra spits toevoegers naar Deventer en haltering Almere Buiten.
- Aandacht voor schrappen van eerste/laatste treinen
- Aandacht voor combineren van Sprinter 9100: Groningen - Zwolle met de IC
- Aandacht voor het niet (opnieuw) onmogelijk maken van treinen Amsterdam -> Brussel buiten de HSL om.
 

03-04-2013 09:46:26
Harold27
Harold27
In punt 2.3 van dit advies wordt waarschijnlijk Zwolle-Emmen bedoeld, en niet zoals er staat Zwolle-Enschede.  

03-04-2013 09:55:23
Bert13
Bert13
Ik snap alle puntjes, maar:
- De spitstoevoegers naar/van Dv. Wat is op dit moment eigenlijk het nut van de 1525/1558 naar Dv? Volgens mij rijdt deze op Amf-Dv zo goed als leeg rond. Dat kan door de slechte aansluiting komen, maar volgens mij is deze een beetje overbodig.
- De stop in Almb. Is er niet genoeg materieel (SLT) beschikbaar om de Sprinters te vergroten? In principe heeft de 2600 genoeg speling om een haltering op Buiten te maken, de trein komt regelmatig veel te vroeg door Science Park (-3).
- Combineren van de 9100: volgens mij wordt daar of de Lw-tak, of de 9100 behoorlijk klein van, de mensen hebben nu al 12-15 minuten overstaptijd in Zwolle. Is dat niet genoeg?!


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

03-04-2013 09:57:52
jeanne
jeanne
't Is naar mijn mening een beetje ongelukkig bij elkaar geveegd, maar het staat er wel goed. Het is te hopen dat baanvak capaciteit aan de oostzijde van Zwolle nu integraal aangepakt gaat worden.


Jeanne Kok
 

03-04-2013 10:36:52
Klaasje
Klaasje
Dat de treinserie 2400 niet goed inpasbaar is klopt wel. Als je die inplant dan voldoet het niet meer aan de plannormen met de 4900 op de Flevolijn en de 4300 in Weesp. In de praktijk zal je zien dat dat wel weer losloopt maar dan komt zo'n trein wel eens een gele of rode lamp tegen, dat mag natuurlijk niet. (Desondanks komen treinen die wel aan de plannormen voldoen die ook regelmatig tegen, het is een soort schijnveiligheid.)

Eigenlijk geldt hetzelfde voor een extra stop van de treinserie 2600 op Almere Buiten. Qua rijtijden gaat het wel goed alleen zorgt een stop op Almere Buiten voor een opvolgingsconflict met de sprinter 4300.

Geef de schuld aan het ILT zou ik zeggen..

Laatst bewerkt door Klaasje op 03-04-2013 10:37
 

03-04-2013 11:03:34
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
Bert13 (wo 03 apr 2013 09:55:23 https://www.somda.nl/forum/12519/p443325/): - De spitstoevoegers naar/van Dv. Wat is op dit moment eigenlijk het nut van de 1525/1558 naar Dv? Volgens mij rijdt deze op Amf-Dv zo goed als leeg rond. Dat kan door de slechte aansluiting komen, maar volgens mij is deze een beetje overbodig.
Is dat niet vooral aan- en afvoer van materieel waar toevallig reizigers mee mee mogen?
Op het tijdstip dat de 1525 in Amf is komt de eerstvolgende tegentrein (1526) nog uit Dv dus daar kan die sowieso niet op keren.
Zelfde geldt voor die andere die je noemt: 1557 gaat als eerste door naar Dv, dus moet het materieel voor de 1558 ergens anders vandaan komen.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 03-04-2013 11:04


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

03-04-2013 11:05:15
Bert13
Bert13
Dat zou kunnen, maar dan wil ik het woord bakkilometers niet meer horen Amf-Dv omdat het materieel ook naar de Bkd kan.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

03-04-2013 11:37:04
Apda
Apda
Het materieel voor de 1558 komt van LM 71527 (Amf-Dv).  

03-04-2013 11:40:30
Bert13
Bert13
Juist, maar is die 1558 echt nodig, tegenspits op Dv-Amf?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

03-04-2013 13:32:00
broek53
broek53
Als het doorgaat, gaat in het aanstaande wbl juni de 1500 al op de schop wat dat betreft: 1520, 1563 en 1565 erin, 1555, 1558 en 1560 eruit.  

03-04-2013 13:49:07
treinjoop
treinjoop
Quote
Klaasje (wo 03 apr 2013 10:36:52 https://www.somda.nl/forum/12519/p443333/): Eigenlijk geldt hetzelfde voor een extra stop van de treinserie 2600 op Almere Buiten. Qua rijtijden gaat het wel goed alleen zorgt een stop op Almere Buiten voor een opvolgingsconflict met de sprinter 4300.

Geef de schuld aan het ILT zou ik zeggen..


De opvolging van de 4300 in Almere Buiten als de 2600 daar zou stoppen kun je goed maken door de 2600 2 minuten eerder te laten vertrekken van Lelystad Centrum. Deze vertrekt nu vier minuten na de 700/12700. Bij vertraging van meer dan +5 bij laats genoemde serie zou je de 2600 alvast naar Almere Centrum kunnen sturen en de 700/12700 daar laten passeren. Reizigers Zwolle - Amsterdam CS hebben dan alsnog een overstap.

Eventueel kun je om nog meer ruimte te creëren de 4300 1 minuut later laten vertrekken vanaf Almere Oostvaarders tot Weesp. Dan rijden de 4300 en 4900 met 3 i.p.v. 4 minuten achter elkaar.
 

03-04-2013 15:07:21
SchuurB
SchuurB
De hierboven besproken verwarring over de 7900 is een reactie hierop:

Quote
NS Adviesaanvraag (http://locov.nl/Images/Bijlage%201%20Locov%20dienstregeling%202014_tcm311-340338.pdf): De Combitunnel Nijverdal is, voorzien van dubbelspoor. Dit leidt tot een verbetering van de punctualiteit op de enkelsporige lijn, met name het trajectdeel Nijverdal-Heino-Zwolle. De aansluiting te Zwolle, op de Intercity naar de Hanzelijn, zal voorlopig een kritische blijven omdat het project ZwolleSpoort nog niet de gewenste infrastructuur voor Zwolle heeft opgeleverd. Voor de goede orde: de infrastructuur uitbreidingen die voortkomen uit de overbelastverklaring van Herfte-Zwolle zijn door ProRail ondergebracht in het project ZwolleSpoort. NS verwacht dat in de loop van 2013 besluitvorming plaatsvindt over het te realiseren infrastructuurplan en, in het verlengde daarvan, de financiering en uitvoeringsplanning.



en het antwoord van Locov verraadt dat zij ook niet precies weten hoe de vork in de steel zit.

Wat wel opvallend is de manier waarop de drgl vormgegeven is. In Nvd komt de trein uit Zl om .15 aan en de trein naar Zl vertrekt om .16. In Hno kom je vanuit Nvd aan om .30 en dat is ook de vertrektijd ri. Nvd. Als ze die minuut speling nou van Nvd naar Hno verleggen (immers in Nvd heb je een flink stuk dubbelspoor) dan betekent dat:
Nvd v .15
Hno a .29
Hno v .30
Zl a .41

En zo win je alweer een minuut qua aansluiting in Zl.
 

24-04-2013 20:54:55
Klaasje
Klaasje
Voor de liefhebbers: http://locov.nl/actueel/publicaties/locov_2013_81971_besluit_dienstregeling_2014.aspx