03-01-2014 23:13:33 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
In het vuilvervoer is momenteel een reorganisatie aan de gang. Het vuilvervoer word momenteel flink uitgedund. De vuiltreinen tussen Han en Vam rijd sinds kort niet meer. Ik heb ook gehoord dat de vuiltrein tussen nwh en Vam er ook mee stopt. Nu vraag ik mij ook af wat er gebeurt met de AZK vuiltrein aangezien HTRS er in maart mee stopt. Gaat deze straks ook naar LOCON of stopt deze vuiltrein er ook mee? Laatst bewerkt door nathanvos2 op 03-01-2014 23:14 |
04-01-2014 06:06:41 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Voor zover ik gehoord heb van andere spotters, stopt niet alleen Han - Vam maar ook Mttrix - Vam http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
04-01-2014 06:08:52 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Hoe komen ze dan van hun afval af, zelf verbranden of met een andere trein meegeven? |
04-01-2014 06:45:57 | ||
---|---|---|
nohab
|
Er zijn in Nederland meer vervoersmodaliteiten dan alleen de trein, zoals schip en vrachtwagen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
04-01-2014 07:34:19 | ||
---|---|---|
NovioSites
|
Ik vraag me dan af wat de omvang van deze reorganisatie is aangezien afgelopen week ook geen afvaltrein heeft gereden van/naar Sloe, maar dit kan natuurlijk verband houden met de feestdagen. It's nice to be important, but it's more important to be nice. |
04-01-2014 13:39:54 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Misschien heeft het te maken met het beëindigen van 'NS Spooraansluitingen'? http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=10&t=7420 |
04-01-2014 14:41:45 | ||
---|---|---|
phantom
|
Kan me van sommige bedrijven voorstellen dat als men mankracht,materieel,en kennis moet gaan verwerven voor een spooraansluiting in stand te houden,dat men er dan door kosten/baten verhalen de stekker eruit trekt. Vraag me wel af waarom men dit bij NS nou opdoekt,of is dit een andere manier om te zorgen dat je het goederenvervoer moeilijker bereikbaar maakt/houd voor bedrijven,om van ongemak en kosten af te komen ? Is een andere vraag gelijk in hoeverre heeft NS daar wat over te zeggen als prorail degene is die spoor en aansluitingen beheert en onderhoud. Dacht tenminste dat prorail "los" stond van NS als organisatie zijnde en ook qua regels en beleid,ofwel het zijn 2 verschillende bedrijven. (dus als de ene wat roept,waarom moet de ander daar dan gelijk gehoor aangeven als je "weinig" met elkaar van doen hebt als t gaat om onderhoud aan spoor) Maar mocht idd er een hoop vuilvervoer stoppen wordt dit dan allemaal naar vuilverbraning Moerdijk omgeleid ofzo ? Want daar lees ik niks over,dus die verbinding zou dan moeten blijven,toch ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-01-2014 14:48:26 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Geloof dat Phantom iets meer uitleg behoeft d.m.v. een vergelijking. Als Prorail de straat waar je aan woont beheert en NS (spooraansluiting) de oprit beheert, dan kan NS (voor zover het contract dat toelaat) beslissen om het beheer van de oprit niet meer te doen. De eigenaar van de oprit dient dan een andere beheerder te zoeken of t beheer in eigen hand te nemen. De eigenaar kan dan beslissen/vragen of Prorail dat wil doen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Mvg. Bart |
04-01-2014 15:28:02 | ||
---|---|---|
johan77
|
Dat het vuilvervoer uit Limburg per trein is gestopt heeft niets met NS of Prorail te maken. De verwerking van het vuilnis wordt tegenwoordig allemaal aanbesteed en de goedkoopst of beste bieding die mag het dan voor een bepaalde tijd doen. En dan is het zo maar mogelijk dat het dus niet meer naar Wijster gaat maar ergens anders wordt verwerkt. Hier in de regio Arnhem ging het vuilnis altijd naar de verbrandingsoven in Duiven en paar kilometer verderop. Maar een andere partij kon het goedkoper dus nu gaat het naar Coevorden en helaas niet per spoor. Dit komt mede door het overschot aan verbrandingscapaciteit in Nederland, er wordt zelf afval geimporteerd om de ovens draaiende te houden. Mvg, Johan. |
04-01-2014 16:05:19 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Na Limburg zal ook het Apeldoornse vuilvervoer gaan stoppen. Per 1 juli 2016 gaat dit afval naar Duiven en Coevorden. Aangezien ze daar geen spooraansluiting hebben, zal dit over de weg gaan gebeuren. Het Locon bakkie zal dan werkloos worden (als deze het tot dan nog volhoudt). Meer info / bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/lagere-afvalnota-in-verschiet-1.3867940 |
05-01-2014 16:35:16 | ||
---|---|---|
alle46
|
QuoteGrappige club is dat toch, die NS. Om (vermoedelijk) bedrijfstechnische redenen roepen we: Sorry jongens, niet onze "core-busines" (lees, verdienen we niks mee). Dus, toedeloe en red je maar ermee! School voorbeeld van innovatief denken.%06% Laatst bewerkt door spiketrain op 05-01-2014 17:04, reden: Quoot hersteld. |
05-01-2014 16:50:08 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteBron? Volgens mij is hier helemaal geen sprake van. Van ''horen zeggen'' hebben wij hier niks aan. |
05-01-2014 18:12:22 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Het vervoer zal wel over de weg gaan. Met het openstellen van diverse grenzen komen er vast een hoop goedkope chauffeurs beschikbaar... Shqiperise-lopers? |
05-01-2014 20:53:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Tsja, het is geen verplichting dat NS die service uitbaat, als jou vaste tuinier er morgen mee stopt moet je toch ook op zoek naar een ander? |
05-01-2014 21:18:33 | ||
---|---|---|
sik214
|
Op de eigen site (http://www.nsspooraansluitingen.nl/) wordt er met geen woord over gerept... Los van de core-business, moet NS niet van dit bedrijfsonderdeel af vanwege (Europese) regels (mededinging/monopolie)? |
05-01-2014 22:53:05 | ||
---|---|---|
alle46
|
Quote In dat laatste geval misschien eerst maar beginnen bij de stations? |
06-01-2014 10:48:29 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteDe vuilverbranding in Coevorden heeft wel een spooraansluiting op Coevorden Heege. Maar of Apd-Co per trein interessant is voor SITA zal wel niet gezien de lage prijs waarvoor ze het contract doen. |
06-01-2014 10:50:24 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteOok in Nwh is een nieuw contract a.s maar is nergens concreet gesteld dat wat overblijft voor naar Wijster van het spoor verdwijnd. Maar dat risico bestaat logischerwijs wel door een dan nog lager vervoersvolume. |
30-01-2014 20:48:46 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Er zijn nu drie vuiltreinen: de eerste vanuit Wijster heeft wagons voor achtereenvolgens Apd, Cra en Nwh. De tweede doet een rondje VAM-At-Tbi-Krag en de derde Sloe-Mdk. Er is dus geen sprake van beëindigen vervoer, hooguit herschikking van de overgebleven treinen. En de AZK-trein Hlm-Hrp doet RRF vanaf 1 februari. |
31-01-2014 11:06:40 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Met dank voor de informatie, maar voor de duidelijkheid: Mttrix en Han zijn wel exit. Eventueel komende exits duren nog even inderdaad Laatst bewerkt door rolandrail op 31-01-2014 11:06 |
31-01-2014 11:30:38 | ||
---|---|---|
FourRoses
|
Wat gebeurt er met de aansluiting van Essent in Gn? Soms staan er afvalwagons op, nu een mat '64. |
31-01-2014 12:41:08 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Per 1 juli 2016 wordt het restafval van Apd door SITA verwerkt en gaat dan naar Coevorden en/of Duiven http://pers.sita.nl/contractrestafvalvoorSITA_nl.html. Laatst bewerkt door dvdhoven op 31-01-2014 12:41 Dick van den Hoven |
31-01-2014 19:38:28 | ||
---|---|---|
thieskes
|
het transport wordt nog aanbesteed staat in het artikel, geen idee waar in Coevorden het afval dan heen gaat maar in principe zou het altijd nog via het spoor kunnen http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
31-01-2014 20:27:42 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat is ergens in Coevorden Heege. Dus wel spoor in de buurt. Dick van den Hoven |
09-09-2015 22:09:11 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Ik zat wat te googelen op dit onderwerp, en kwam op dit topic uit. Waar is de wagenset met containers van de AZK trein gebleven? Ik had inmiddels ook vernomen dat in 2016 het vuilvervoer vanaf Noordwijkerhout overgaat naar de Sita, ten nadele van het spoor. Er worden nu overigens dagelijks al vrachtwagens geladen onder dezelfde put als voor de wagons. Zou jammer zijn aangezien het VAB in Noordwijkerhout toch een flink raccordement heeft wat dat dan weer in onbruik raakt. |
09-09-2015 22:13:05 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die wagens staan al een tijdje op Feijenoord als ik de berichten heb gevolgd. Het vervoer is sinds een maandje ofzo gestopt en de wagens zijn vrij snel daarna door een V100 van RRF daarheen gebracht. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-09-2015 22:15:50 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Oke,bedankt voor je snelle reactie. Er zal inmiddels al wel een aanzienlijk overschot zijn van die wagens (met blauwe containers) van al het andere gesneuvelde vervoer neem ik aan. |
09-09-2015 22:19:15 | ||
---|---|---|
sfj
|
De AZK had geen blauwe containers, die dingen waren bruin. De treintjes naar Wijster (door LOCON gereden) rijden met blauwe wagens. Die treintjes rijden nog steeds. offtopic: ik zie dat je geen mailadres in je profiel hebt staan, wil je dat even toevoegen? thanks Laatst bewerkt door sfj op 09-09-2015 22:19 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-09-2015 22:20:01 | ||
---|---|---|
gertjan
|
QuoteZullen we het op IJsselmonde houden, Fo is al een tijdje opgebroken. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-09-2015 22:21:49 | ||
---|---|---|
sfj
|
Mag ook, ik dacht dat men het Feijenoord noemde. In ieder geval vlak na de tunnel vanuit Rtd ri. Barendrecht. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-09-2015 22:42:06 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Klopt, de bruin/paarse AZK containers zijn overigens iets smaller dan de andere blauwe ACTS containers dus dat maakt ze weer wel voor gewoon wegvervoer op vrachtwagens geschikt. Met een overschot bedoelde ik eigenlijk dat er intussen van die blauwe wagens wel wat veel moeten zijn? Van al het andere gesneuvelde vervoer van afgelopen jaren. |
09-09-2015 22:52:35 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De AZK trein is opgedoekt? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-09-2015 22:55:26 | ||
---|---|---|
sfj
|
Jazeker, al ruim een maand. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-09-2015 22:57:22 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ik vroeg me al diverse keren af waarom er geen trein gereed stond voor vertrek als ik er op het normale tijdstip langs reed, mysterie ook weer opgelost. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-09-2015 23:06:34 | ||
---|---|---|
sfj
|
Helaas pindakaas, gelukkig hebben we de herinneringen nog ... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-09-2015 23:20:36 | ||
---|---|---|
timtrein
|
In de loop van 2016 rijdt alleen het Kragge/Sloe-vervoer naar Moerdijk volgens mij nog. Als die ook sneuvelt is er weer een tijdperk afgesloten... |
10-09-2015 12:39:13 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Kraggevervoer rijd al niet meer, als het goed is, want die zat aan het vervoor van Tbi en At gekoppeld. FR1908 |
10-09-2015 14:06:16 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Welzeker, volgens Locon rijdt dat nog steeds (avond en/of nacht). Overigens is er nog een kans dat het vervoer uit Apdvam in 2016 naar Coh gaat: daar heeft Sita ook een vuilverbrandingsinstallatie met spooraansluiting. Het is nog niet zeker of dat vervoer dus exit is dan. |
25-09-2015 13:59:01 | ||
---|---|---|
mren
|
Wie nog interesse heeft in de ontwikkelingen: morgen kun je het zelf aan de directeur van Locon vragen en wel in de voormalige NedTrain-werkplaats in Zwolle! Zie http://nvbs.com/toon.php?pag=Afdeling_Jongeren#a55 en/of https://www.facebook.com/events/1471091289866125/ |
07-10-2015 21:15:24 | ||
---|---|---|
robje007
|
Net vernomen van een machinist dat de Locon 9701 over 2 a 3 weken zal worden ingezet op de VAM lijn in Apeldoorn. Nog iets is dat in 2016 ongeveer rond Augustus de afvaltrein in Apeldoorn verdwijnt en zal worden vervangen door vrachtwagens die dagelijks rijden. Laatst bewerkt door robje007 op 10-10-2015 11:43 |
31-05-2016 21:23:43 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Nadat vandaag voor het laatst de huisvuiltrein heeft gereden in Noordwijkerhout, hierbij een topic over de verdere ontwikkelingen. Via de zoekfunctie heb ik geen bestaande discussie gevonden, en anders kunnen deze samengevoegd worden. Via via heb ik gehoord dat de laadtoren in Noordwijkerhout zeer binnenkort wordt gesloopt. Ook de spooraansluiting zal dan verdwijnen. Tot 1 juli blijft dan het vuilvervoer van Crailoo en Apeldoorn naar Wijster gaan. Maar daarna zijn er ook weer grote wijzigingen te verwachten. Vanaf de bovengenoemde datum zal het vervoer door Locon naar Coevarden gereden gaan worden en dan verder Duitsland in via de lijn van de Bentheimer Eisenbahn. De stamlijn naar Wijster zal door Prorail gesaneerd gaan worden. Hiermee eindigd dan weer een lokale bediening. De precieze bediening en tijden is nog niet bekend, maar zeker is dat de frequentie wordt gehalveerd. Dus de ene week 3x, de week erop 2x. Vanaf Crailoo wordt hoogstwaarschijnlijk met een 99 gereden. Voor de bediening van ApdVAM zou het bakkie weer terug gaan komen! De komende vijf jaar zijn we dus nog zeker van dit type vervoer. Hoe de uitvoering precies zal worden, kunnen we hier bij gaan houden. |
31-05-2016 21:27:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat de stamlijn opgebroken word en daardoor een bediening vervalt hoef je denk ik Prorail niet aan te rekenen, want die heffen echt niet zomaar een in gebruik zijnde spooraansluiting op. Grotere kans dat men gewoon de aansluiting opgezegd heeft, en Prorail daardoor gelijk het geheel opruimd. |
31-05-2016 21:32:31 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Vuiltrein Nwh reed vandaag niet voor het laatst, het heeft nog een maand. Aldus personeel ter plaatse. Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
31-05-2016 21:37:17 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Nieuw geopend topic over afvalvervoer is samengevoegd met een reeds bestaand topic. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
31-05-2016 22:27:47 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Cmb kan overigens niet met een elektrische locomotief bediend worden, dus er zal nog wel een dieselloc aan te pas komen. In ieder geval interessant: bedankt voor de informatie! |
31-05-2016 22:35:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Werd dat niet altijd in samenwerking met de buurman Railpro gedaan? |
31-05-2016 22:55:55 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Ja, Railpro haalt de wagens van de overgavesporen en brengt ze naar de vuilinstallatie en v.v., maar de overgavesporen zijn niet elektrisch te berijden (geen bovenleiding). Er kan natuurlijk wel elektrisch gereden worden tot Amf/Hvs/Ndb en vanaf daar met een diesel, maar dan zit je met een loc die het grootste deel van de dag niets doet. Het mooiste zou zijn als de 600 in Ndb of Hvs zou mogen komen. |
31-05-2016 23:05:37 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote 933 heeft geen waslijn Maar Railpro haalt en brengt idd de wagens op het emplacement. LOCON heeft ook minder dan een half uur nodig om ze weer op te pikken 's middags daardoor, geen rangeerwerk verder. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
01-06-2016 09:13:10 | ||
---|---|---|
Michael98
|
Na het beëindigen van het vuilvervoer zitten de wissels die toeleiden naar Krag en Indaver in de Sloe op de klem. |
01-06-2016 10:09:31 | ||
---|---|---|
Edb3
|
QuoteCorrect, contract is tot 1 juli. Dan is het echt schluss voor Nwh. |
02-06-2016 00:39:31 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Hoe kom je erbij dat in Noordwijkerhout zo 'zeer binnenkort' alles gesloopt en gesaneerd word? Ik heb namelijk 4 weken terug nog een werknemer gesproken die vertelde dat alles incl spooraansluiting intact blijft. Vrachtwagens worden beladen onder de stortkoker waar nu nog de treinen worden beladen, dit gebeurt hier al jaren zo. De chauffeur krijgt bij het inwegen een portofoon om contact te houden met de kraanmachinist in het gebouw. Overigens gaat dit vuil straks grotendeels naar het AEB in Amsterdam en de mogelijkheid om dit per spoor te doen is wel onderzocht maar ook weer niet rendabel genoeg. |
01-07-2016 18:38:45 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Het vuilvervoer van en naar Crailoo lijkt nog te rijden: er werden tien Slps'en opgehaald (twee lege overigens). De bediening was vandaag in ieder geval met een V100 en een BB 1600 (203 160 en 9909). Ook stonden bij het overslagstation nog wagens met containers, zoals gebruikelijk. |
01-07-2016 18:45:41 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Crailoo en Apeldoorn zullen dan ook gewoon doorgaan, met als enige wijziging een eindbestemming ergens in Duitsland i.p.v. Wijster. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-07-2016 18:48:27 | ||
---|---|---|
martijn
|
Coevorden ligt nog in Nederland hoor |
01-07-2016 18:49:03 | ||
---|---|---|
PimTH
|
QuoteDat weet ik, maar even een bevestiging van het nieuws. |
01-07-2016 18:54:25 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Zowel de aansluiting in Nwh als in Wijster blijven vooralsnog bestaan, er is nog geen saneringsvoorstel geweest.... |
01-07-2016 19:01:23 | ||
---|---|---|
Apda
|
Quote Dat wel, maar het afvalverwerkingsbedrijf staat op de grens met de vuilverbranding in Duitsland en de energiecentrale in Nederland. Zie (beluister) dit reclamefilmpje: https://www.youtube.com/watch?v=cTZihRVWsRU |
01-07-2016 19:08:05 | ||
---|---|---|
martijn
|
Je hebt gelijk, dacht dat de sporen van de EVI in Nederland lagen, maar ze liggen net aan de Duitse zijn, parallel aan de grens. Dan is het toch 'ergens in Duitsland' |
01-07-2016 21:58:48 | ||
---|---|---|
bnv
|
Dat zal dan waarschijnlijk zijn op het industrieterrein Coevorden-Emlichheim. Slim bedacht als het zo is: men omzeilt ingewikkelde regelgeving in verband met grensoverschrijdend afval dat aan procedures onderhevig is en eveneens extra geld kost als het al mag. Het is dan nog net geen grensoverschrijdend afval. |
09-08-2016 12:09:26 | ||
---|---|---|
FourRoses
|
QuoteVan 6 t/m 7 november zijn er werkzaamheden gepland aan de overweg bij Nwh. Omschrijving: vervangen overweg en vernieuwen sporen. Wellicht dat er wat wordt losgekoppeld. |
09-08-2016 12:15:10 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Prorail die dingen gaat vervangen voordat iets opgebroken wordt, waar hebben we dit soort dingen eerder gezien. Maar zover ik gehoord heb is er nog niets definitiefs geregeld rond de spooraansluiting te Nwh. |
09-08-2016 12:34:33 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Gisteren zag ik om 15:30 inderdaad weer een oranje hippel staan op Apd. 'k Heb 'm nog niet weer zien rijden, maar de voortekenen zijn in elk geval goed%02% Laatst bewerkt door daniel81 op 09-08-2016 12:34 |
09-08-2016 13:07:44 | ||
---|---|---|
martijn
|
Is de 9702, staat er alweer een aantal dagen. |
10-08-2016 08:51:12 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Ik ben laatst een vuiltrein vanuit Coevorden tegengekomen bij Dalfsen. Dit zijn inderdaad goede voortekenen. |
10-08-2016 09:09:34 | ||
---|---|---|
martijn
|
Die treinen rijden al bijna anderhalve maand via Dalfsen. Denk dat Daniel81 de voortekenen dat de hippel weer ingezet gaat worden bedoelt |
10-08-2016 13:06:58 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Quote Ik neem aan dat er ook weer gerangeerd moet worden vanwege de treinen naar Coevorden. Daar doel ik op met goede voortekenen. |
10-08-2016 19:17:50 | ||
---|---|---|
edje
|
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/file-door-haperende-trein-in-apeldoorn-1.6255647 hippeltje toevallig vandaag al in gebruik? |
10-08-2016 20:09:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De foto bij het gelinkte artikel laat zien van niet Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2016 01:54:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Maar die hoeft niet actueel te zijn Maar een 600'tje heeft weer geen slip beveiliging volgens mij. |
11-08-2016 06:07:15 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Deze loc stond afgelopen zondag wel in Apeldoorn. |
11-08-2016 07:59:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Check van dat laatste. De 9702 stond toen ook nog niet direct bereikbaar, namelijk opgesloten tussen twee 9900´en. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2016 09:02:44 | ||
---|---|---|
sik214
|
De loc van (weigerende) dienst was echt de 203 160. |
11-08-2016 20:48:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Bewuste lok stond vanmiddag rond 16.50 uur op Amfge trouwens. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2016 21:43:22 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quoteja en deze bedoelde ik dus. |
21-08-2016 09:53:22 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Ik neem aan dat er inmiddels een aardig overschot is aan wagens en containers, waar zijn deze allemaal gebeleven? De voormalige AZK wagenset staat nog steeds thv Rotterdam Lombardijen, en in de Waalhaven staan een aantal wagens zonder vuilcontainers. Maar dat is lang niet alles lijkt me. |
21-08-2016 10:36:10 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Geloof dat het hier al eens gemeld is, maar in Haanrade (Landgraaf) staan er ook nog. Mvg. Bart |
21-08-2016 10:42:08 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Amersfoort staan er veel, net als Ijsselmonde inderdaad. Bij Haanrade ben ik ze vorig jaar met de werkzaamheden daar niet tegengekomen. FR1908 |
21-08-2016 10:51:22 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Op Amf staan wagens ex-Sloe-vervoer, op IJsm die van ex-Hlm, op Han en Krag staan wagens van eerder gesneuveld vuilvervoer (At, Tbi, Krag, Mttrix & Han). |
21-08-2016 11:56:09 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er waren toch in Wijster ook wagensets neergezet? |
23-08-2016 00:31:52 | ||
---|---|---|
robje007
|
Quote'Persoonlijk' denk ik zelf dat de 9702 nog niet ingezet wordt, omdat het rangeerlichtje bovenop de loc mist. Op dag 1 tijdens de werkzaamheden in Amersfoort zat die er nog wel op. En daarna miste die op de een of andere dag opeens...vaag verhaal maar wel een opvallend iets... Laatst bewerkt door robje007 op 23-08-2016 00:34, reden: citatie vergeten |
23-08-2016 00:50:49 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Kragge zelf staat ook goed gevuld met wagens, als het goed is. FR1908 |
23-08-2016 07:29:51 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Klopt en die moeten voor eind van het jaar daar weer verwijderd worden iov eigenaar Railmotion. |
06-12-2016 21:29:32 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Ik reed vandaag langs de A1 bij Barneveld en zag tot mijn verbazing thv. Barneveld 1 draagwagen met 3 Spaarnelanden containers op een stukje spoor als blikvanger langs de weg staan. Wat de link is met de achtergelegen Vuilnisbelt van vink recyling is me niet duidelijk, sloop? Laatst bewerkt door arjanm op 06-12-2016 21:30 |
06-12-2016 22:33:47 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Nee, de bedoeling is dat op het terrein van Vink een railterminal voor containeroverslag zal worden gebouwd. Maar mogelijk dat ze dus ook een stuk vuilvervoer per spoor op zich willen nemen? |
07-12-2016 12:07:38 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Het contract met de vvuilverbrander in Coevorden is voor een jaar of vijf en alle andere contracten gaan via wegvervoer en die krijg je echt niet terug naar het spoor, dat kun je helemaal vergeten. |
08-12-2016 20:02:18 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Aan de andere kant van het spoor, ook naast de Vink staan 2 wagens. Zonder containers. Het achterliggende terrein wordt de laatste dagen erg leeg gemaakt.... |
08-12-2016 20:06:12 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Wat zou je zeggen van een bouwterrein t.b.v. de bouw van de Harselaartunnel? De bekende overweg gaat namelijk vanaf 2-1-17 dicht voor auto's, waarvoor er een omleidingsroute bij Vink is ingesteld. |
09-12-2016 11:37:57 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteDie viel mij maandagmiddag op al. Rond 16.30u stond ie er, maar ik kan met niet herinneren dat ik hem om 12u ook al gezien had. Of ik keek die kant niet op, kan ook natuurlijk |
29-04-2017 13:15:58 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Bij de werkplaats in Roosendaal staan een flink aantal Slps wagons gestapeld zonder draaistellen en containers. Laatst bewerkt door arjanm op 29-04-2017 13:18 |
16-05-2017 22:36:46 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Per 5 mei jl. rijden alle treinen via het nieuwe opstelspoor met bijbehorende brug naar Coevorden Heege, in plaats van eerst naar station Coevorden te rijden. https://www.spoorpro.nl/goederenvervoer/2017/05/05/rangeren-in-coevorden-verleden-tijd-met-nieuwe-spoorboog/ |
02-11-2017 17:15:20 | ||
---|---|---|
2296
|
Te Cmb hebben ze onder de stortkokers waar de vuilwagens beladen werden bouwpuin gestort zodat er nu een vrachtwagen onder kan om het afval verder te vervoeren. Cmb was nog één van de weinige locatie's die per spoor afval vervoer had totdat Locon al zijn vervoer staakte. |
02-11-2017 20:30:06 | ||
---|---|---|
mattie
|
Er staan op Cmb nog wel twee slepen afvalwagens met containers. |
02-11-2017 20:50:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Op de zanderij staat ook nog een set die laatstelijk nog gebruikt werd, en in Roosendaal staan ze nog rijen dik en hoog opgestapeld. |
14-03-2018 20:00:39 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Zijn er nog ontwikkelingen met de wagons, is er nog iets afgevoerd of staan er nog steeds wagensets in het land? |
14-03-2018 20:30:59 | ||
---|---|---|
sik214
|
In Apd staan nog altijd 3 schade wagons, los van elkaar. |
14-03-2018 20:43:26 | ||
---|---|---|
mattie
|
In Amf staat ook nog een sleep. |
14-03-2018 20:50:39 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Op 2 maart is een wagenset type Slps vanuit Amersfoort door onder meer Rail Force One naar Tsjechië gebracht. |
14-03-2018 21:56:40 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
En eerder dit jaar heeft RRF ook al een sleep Slps'n de grens over gezet naar Bh. |
15-03-2018 11:17:33 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Schijnbaar zijn ze in Tsjechië goed in het reviseren van goederenwagens. Zag onlangs nog een vijftal prachtig gereviseerde wagens met de datum 6 en 7 maart 2018 in de Czech EXPRESS naar Antwerpen. Afgelopen week zag ik in Duitsland het ACTS vuilvervoer wagentype rijden. Voor staalvervoer. Laatst bewerkt door waalkade op 15-03-2018 11:22 |
15-03-2018 11:19:56 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Zal voor namelijk de prijs zijn van de revisie. |