29-12-2013 15:02:54
henkd
henkd
Er zijn nieuwe ontwikkelingen voor de HSA/GOLS. Zie ook dit bericht op de HSA website:

Sinds 2002 is de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek (HSA) actief voor wat betreft het behoud van en het rijden met historisch openbaar vervoer materieel uit de Achterhoek. Voortgekomen uit de vereniging het GOLS-station, die alweer bijna 30 jaar bestaat, hebben onze twee organisaties samen inmiddels een reputatie hoog te houden op het gebied van de historische verslaglegging van het openbaar vervoer van de Achterhoek en van Winterswijk in het bijzonder. En dat niet alleen op papier of op modelbaannievau; in de achterliggende periode zijn verschillende echte vervoermiddelen aan onze collectie toegevoegd, zoals de ‘Blauwe Engel’ uit 1954 en de T-Ford uit 1923. Dit is slechts een kleine greep uit de groeiende collectie OV-materieel en toebehoren die, tesamen met de prachtige archiefcollectie, uniformen en modelbaan van het GOLS-station, vragen om een structurele oplossing ten aanzien van het huisvesten van deze bijzondere museumstukken.

Lees verder op:

http://www.transitoost.nl/

Wilt u altijd op de hoogte blijven van de updates, volg ons dan op de sociale media:

https://www.facebook.com/TransitOost

https://twitter.com/TransitOost

Laatst bewerkt door admin op 02-01-2014 11:48, reden: Titel aangepast
 

30-12-2013 09:59:17
daniel81
daniel81
Ik weet niet hoe heilig Ww is in dit verband, maar er staan een heleboel oude stationsgebouwen in de Achterhoek; is er geen enkele geschikt voor dit doel?  

30-12-2013 10:02:43
sik214
sik214
Leuk initiatief!
Vraag me wel af hoe handig de locatie Ww is als je een DE-II zonder ATB-NG hebt. Je bent veel minder wendbaar.
 

30-12-2013 11:54:49
edje
edje
stationsgebouwen genoeg, maar alle bussen en de DE2 moet wel naar binnen kunnen.
En dat kan dan weer niet.

En Winterswijk als locatie, de meeste mensen en sponsor wonen en werken in Winterswijk, oftewel binding met het dorp is groot.
 


04-09-2014 11:23:55
dennistd
dennistd
DE2 186 van het GOLS-station zou op Open Monumentendag ritten gaan rijden op Ww-Dtc en Ww-Zp. Maar vorige week heeft Arriva de medewerking ingetrokken omdat ze niet de verantwoordelijkheid voor de ritten wil nemen, aldus de TC Tubantia van vandaag.  

04-09-2014 11:31:34
broek53
broek53
Kweenie of de 186 ATB NG aan boord heeft, maar ik denk eigenlijk van niet. En dan mag het stel Winterswijk niet uit; maakt niet uit welke vervoerder de verantwoordelijke vervoerder zou willen zijn.  

04-09-2014 11:33:07
sfj
De 186 was toch de enige met nog een ontheffing, tenminste dat heb ik hier al meerdere malen voorbij zien komen. Maar als Arriva toch niet mee wil werken is er geen vervoerder en dat zal het lastig maken.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

04-09-2014 11:41:11
marciekemp
marciekemp
Inderdaad de HSA heeft als enige nog de ontheffing om met ATB-E op ATB-NG spoor te rijden met normale snelheid en dit heeft zoals ik het heb begrepen te maken met dat ze midden in NG gebied zitten en er anders niet weg zouden komen. Wat het nu weer is met Arriva weet ik ook niet precies weet alleen dat ze lange tijd niet hebben gereden omdat ze moesten wachten tot Arriva het veiligheids plan rond had en dan konden ze weer verder met rijden onder de vlag van Arriva (waar ze eerder onder de vlag van Syntus reden)  

04-09-2014 12:00:01
dennistd
dennistd
Quote
sfj (do 04 sep 2014 11:33:07 https://www.somda.nl/forum/14392/p506983/): De 186 was toch de enige met nog een ontheffing, tenminste dat heb ik hier al meerdere malen voorbij zien komen. Maar als Arriva toch niet mee wil werken is er geen vervoerder en dat zal het lastig maken.
Van oudsher werd altijd onder de vlag van Syntus gereden, maar of die dat nog wil nu ze in de Achterhoek niets meer hebben? Hele tekst van het artikel http://pastebin.com/z76ybzJC

Laatst bewerkt door dennistd op 04-09-2014 12:07
 

04-09-2014 12:05:27
sfj
Dat was, naar mij verteld is, ook de reden waarom ze nu met Arriva in zee gingen. Stel is onlangs nog op en neer geweest naar Zutphen ook.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

04-09-2014 12:28:14
maigoda
maigoda
Quote
dennistd (do 04 sep 2014 12:00:01 https://www.somda.nl/forum/14392/p506989/):
Quote
sfj (do 04 sep 2014 11:33:07 https://www.somda.nl/forum/14392/p506983/): De 186 was toch de enige met nog een ontheffing, tenminste dat heb ik hier al meerdere malen voorbij zien komen. Maar als Arriva toch niet mee wil werken is er geen vervoerder en dat zal het lastig maken.
Van oudsher werd altijd onder de vlag van Syntus gereden, maar of die dat nog wil nu ze in de Achterhoek niets meer hebben? Hele tekst van het artikel http://pastebin.com/z76ybzJC

Ik denk dat de HSA niet helemaal op de hoogte is van de verplichtingen die een materieel-eigenaar tegenwoordig heeft, als ik de tekst op de link zo lees aangaande de verzekering. Om enige duidelijkheid te scheppen: die is gewoon verplicht voor een materieel-eigenaar. Via een vervoerder kan, maar is meestal vele malen durder dan er zelf een afsluiten. Maar vervoerders zitten er gewoon niet meer op te wachten om dat op hun verzekering te regelen, dus stellen ze een verzekering gewoon als eis om onder hun vlag te kunnen rijden. Daar kun je als materieel-eigenaar slechts twee dingen mee: stil blijven staan of verzekeren.
Groetjes,
Emiel
 

04-09-2014 15:17:01
thom
thom
Ik Denk dat je zelf ook iets te voorbarig bent met je conclusie.

Als je de afspraak maakt dat Arriva de verzekering zal regelen en dan een week voor een evenement daar ineens op terug komt is dat nou ook niet echt zo netjes en kun je dat HSA niet gelijk aanrekenen en dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze niet op de hoogte zijn van de regels...