18-12-2020 11:36:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan lijkt de werkplaats daar een rare lokatie, want zoveel ruimte heeft men daar doorgaans niet over? |
18-12-2020 13:10:26 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De 7631 stond er voor schadeherstel naar aanleiding van de botsing in Zp. |
18-12-2020 13:11:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, maar wyke2207 noemt Haarlem NS en volgens mij bedoelt hij daarmee de overgavesporen aan de westkant in het verlengde van spoor 1, de sporen 12, 13 en 14. |
18-12-2020 15:38:19 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Daar staan ze pas sinds kort, niet officieel vanwege het genoemde program. |
18-12-2020 16:11:46 | ||
---|---|---|
Jackv
|
Quote Klopt en deze sporen worden nooit gebruikt voor lang parkeren. Beide stammen heb ik bij ons binnen zien staan voor schadeherstel. Laatst bewerkt door Jackv op 18-12-2020 16:12 |
19-12-2020 00:09:27 | ||
---|---|---|
279
|
tot dat er een andere parkeerplek gevonden wordt, blijven ze daar staan in Aswpl staan de 7637+7534, in Amf o.a. de 7501+7513 (mogelijk naar Ehv). (aldus een nfl). |
20-12-2020 13:47:48 | ||
---|---|---|
Ventieldop
|
Quote Geen plek meer op de Dijksgracht over? |
20-12-2020 14:53:21 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Daar zal het langzamerhand wel aardig vol staan met SGM (en daar komt de komende tijd ook nog meer bij natuurlijk) |
20-12-2020 14:54:12 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ze moeten bereikbaar blijven voor de wekelijkse controle, is mijn eerste ingeving. Dijksgracht is geen locatie voor dat soort activiteiten |
21-12-2020 13:19:59 | ||
---|---|---|
Rob357
|
In Hengelo staan ook een aantal stellen (stuk of 7). Wat mij opvalt is dat alle stellen alle panto's tegen de draad hebben voor zover ik gezien heb. Is dat op meer plekken zo? En zoja, waarom? |
21-12-2020 16:57:02 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
DDZ is ongeschikt om "plat" weggezet te worden, zo laat ik mij vertellen. Dat is elders toch gebeurd en het werd nachtwerk om de stellen te "reanimeren". |
21-12-2020 18:57:37 | ||
---|---|---|
j.jager
|
In Onnen zag ik afgelopen zaterdag wat ik kon zien een stuk of 13 stellen en alle gewoon met de panto's tegen de draad. |
21-12-2020 20:02:24 1 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Stroomafnemer staat omhoog om luchtdruk en batterij spanning op een normaal niveau te houden. |
21-12-2020 22:12:55 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
DDZ's verliezen snel hun lucht (al is dat opzich niet zo erg) maar ook vrij snel hun batterijspanning. Gevolg is dat ze dan aan de voeding gehangen moeten worden wat niet op veel locaties kan en daar moeten ze dan ook nog eens heen gesleept worden door een andere DDZ of loc. |
22-12-2020 09:09:57 | ||
---|---|---|
mich
|
Kun je niet de juiste stotzen uitzetten? Van zaken die nog actief blijven als het stel uitstaat zoals bijvoorbeeld gsm-r voeding, t&t, Arr. |
22-12-2020 10:12:08 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Ze staan in parkeerstand. |
22-12-2020 11:26:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Sowieso kan het met het huidige vochtige en frissere weer geen kwaad de verwarming gewoon te hebben draaien, dat is een stuk beter voor het behoud van het interieur en de techniek. |
22-12-2020 12:05:27 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Dan moeten ze op gereed continu gezet worden. En wat ik er van weet staan ze dat niet. |
22-12-2020 13:52:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, dat zal ook inderdaad wel niet nu je het zegt, maar de techniek draait grotendeels wel en dat scheelt wel weer. |
22-12-2020 17:25:16 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Je batterijen vinden het sowieso niet leuk om een halfjaar zonder lading te staan, of je ze nou afkoppelt of niet. Dat >40 stellen aan de depotvoeding krijgen een beetje lastig is kan ik me iets bij voorstellen. |
22-12-2020 21:07:49 | ||
---|---|---|
Jackv
|
De 7631 en 7536 stonden vandaag nog steeds op de overgavesporen te Hlm, echter nu met stroomafnemers plat en seinen uit. |
22-12-2020 21:11:10 | ||
---|---|---|
279
|
volgens een nfl is Hrl het verzamelpunt to be... |
23-12-2020 10:34:56 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
7639 is op 22/12 van Zp naar Hrl gedirigeerd. |
23-12-2020 15:49:29 | ||
---|---|---|
279
|
de stellen van Hlm zijn onderweg naar Hrl. 2 andere stellen (ik heb geen nummers gekregen helaas) onderweg van On naar Hlm (spoor 14). de stellen van Aswpl zijn ook verkast naar Hrl. |
23-12-2020 17:55:51 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
On-Hlm 7612 en 7528
Hrl 7534, 7637 & 7639 Laatst bewerkt door MetroRET op 23-12-2020 17:56 |
24-12-2020 11:46:16 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote De 7631 is vandaag (24/12) op weg naar Hrl, om 11.28 door Ut gekomen. |
24-12-2020 14:46:05 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
14:30 stond 7631 naast tc in ehv, zo op het oog geparkeerd (rangeersein). |
30-12-2020 17:15:35 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Voor wie benieuwd is wat er met de extra rolstoel-toilet in de 7621 (ex 7521) gebeurd is die door de recente verlenging erbij kwam..... Laatst bewerkt door aarclay op 30-12-2020 17:19 |
23-04-2021 17:29:03 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Blijkbaar gaat NS opschalen vanaf begin mei, zie hier het artikel: https://www.nu.nl/coronavirus/6129218/ns-gaat-extra-treinen-inzetten-vanwege-toenemende-drukte.html Heeft iemand enig idee hoe het staat met DDZ, en het terug in dienst komen? Is dat nog steeds gepland voor half juni? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-04-2021 19:24:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor zover dat ooit echt gepland is geweest: in ieder geval gebeurt dat dan niet. Er wordt getwijfeld of september gehaald wordt. Laatst bewerkt door broek53 op 23-04-2021 19:25 |
24-04-2021 11:32:56 | ||
---|---|---|
abcde
|
Is voor evt inzet in September inmiddels de oorzaak van het probleem bij DDZ gevonden ? En vervolgens een oplossing hiervoor ? |
24-04-2021 11:39:29 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Intern is het zeer stil rondom de staat en problemen van die DDZ stellen. |
24-04-2021 12:42:12 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Probleem en waarschijnlijke oplossing zijn er, maar het is een behoorlijke wijziging die plaats moet vinden. De productie ervan draait op volle toeren, maar het gaat dus even duren voor er voldoende geproduceerd is. Vandaar dus ook wat Broek53 zegt: men hoopt op september, maar het is niet zeker of dat gehaald gaat worden. |
24-04-2021 13:29:43 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Ik heb het idee dat je niet meer dan dit mag vertellen, in dat geval heb ik daar begrip voor. |
24-04-2021 14:41:30 | ||
---|---|---|
Steen
|
Gaat het uberhaupt mogelijk zijn de volledige dienstregeling te rijden zonder DDZ? |
24-04-2021 15:13:38 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dat ligt eraan wat je verstaat onder een volledige dienstregeling. Alle treinen laten rijden gaat wel, maar of ze allemaal op de gewenste lengte kunnen rijden is een tweede. Maar het is lastig te voorspellen hoe druk de spits na de zomer zal zijn en of het dus nodig is de oude treinlengtes te herstellen. |
24-04-2021 18:01:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als ik het goed begrijp, wil men in september op zoiets als 90% van de sterkte van begin 2020 rijden - en zonder DDZ haal je dat niet. Het is niet voor niets dat er geen SGM meer is afgevoerd sinds februari bij wijze van druppel op de gloeiende plaat. |
25-04-2021 10:50:40 | ||
---|---|---|
john2
|
NS, stapsgwijs meer treinen, half juni 98% hervat. Bron, treinreiziger.nl. |
25-04-2021 20:47:51 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote En Treinreiziger zegt per juni 98%. Dan zou er DDZ moeten zijn om het aan te kunnen? Of we blijven met korte treintjes deze zomer zitten. Laatst bewerkt door bnv op 25-04-2021 20:49 |
25-04-2021 22:20:29 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Er zal geen DDZ gepland zijn. Overigens zullen de treinsamenstellingen niet bijster veel verschillen van die in voorgaande zomers. |
25-04-2021 23:17:06 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Die 98% gaat over het normaal aantal geplande ritten en zegt niets over de lengte van de ingezette treinen. Dat red je zelfs nog wel als je ook nog eens SGMm compleet buiten dienst stelt. |
26-04-2021 15:53:15 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Kan van de link een link gemaakt worden die het doet? Heb zelf geprobeerd via Google, maar krijg hier niks uit. |
26-04-2021 15:57:09 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
DDZ in dienst, ik blij! |
26-04-2021 17:36:33 | ||
---|---|---|
john2
|
DDZ7504, dank voor een link maken die het doet. |
28-05-2021 21:11:38 | ||
---|---|---|
Marco
|
Er leek een DDZ op On te staan met glimmende wielstellen op de meeste draaistoelen, behalve die van de motorwagen. Daarnaast stonden er een hele hoop wielstellen opgeslagen buiten. Heeft dat iets te maken met het weer in dienst stellen van de DDZ? |
28-05-2021 23:05:30 | ||
---|---|---|
ovtje
|
nee, in On is een opslag van wielstellen die vanaf de straat goed zichtbaar is. Er wordt te On inderdaad gewerkt aan het DDZ, want enkele weken geleden zag ik daar een stel naast de werkplaats staan op volgens mij spoor 111. De andere stellen stonden vrijwel allemaal op volgens mij de sporen 502-505. |
29-05-2021 00:29:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Onnen gaat inderdaad een wijziging uitvoeren aan de draaistellen van DDZ (of aangepaste draaistellen wisselen). |
31-05-2021 11:50:02 | ||
---|---|---|
gose91
|
Behalve op de motorwagen worden de blokkenremmen vervangen door een derde remschijf. Of dat op nieuwe of op de huidige, en dan gereviseerde, wielstellen is weet ik niet. |
31-05-2021 14:03:58 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Volgens mij worden die doorgewisseld. Oude eronderuit, nieuwe eronder en dan krijgt de oude zijn aanpassing en die belandt weer onder een andere trein. Streven was om in september minstens de halve vloot weer in dienst te hebben
Laatst bewerkt door VIRMm1 op 31-05-2021 14:04 |
31-05-2021 18:50:53 | ||
---|---|---|
gose91
|
Ja, dat zal Onnen doen. De aanpassing lijkt me werk voor Loopwerken in Haarlem. Ik weet niet of de wielstellen van DDZ een zitting voor derde remschijf voorbereid hebben. Anders worden het sowieso nieuwe wielstellen en dan op het draaistel nog remklauwen, cilinders en leidingen bouwen. Laatst bewerkt door gose91 op 31-05-2021 18:53 |
31-05-2021 22:04:56 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
De aanpassingen worden inderdaad in Haarlem gedaan, en dan komen de draaistellen die aangepast zijn er weer terug onder in On |
01-06-2021 09:30:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zorgen de blokkenremmen dus voor de onrustige loop? Slijt dat onregelmatig of zo? |
01-06-2021 09:57:21 | ||
---|---|---|
gose91
|
Het wielprofiel is zodanig dat vetergang wordt weggedempt. De blokkenremmen slijten ook het wielprofiel, al gaat dat in een heel laag tempo. DDZ blijkt er wel gevoelig voor dus zal men met deze aanpassing het effect weg willen nemen. |
11-06-2021 12:16:38 | ||
---|---|---|
Steen
|
In dit artikel wordt genoemd dat de DDZ pas weer vanaf dienstregeling 2022 ingezet gaan worden. |
11-06-2021 12:58:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Staat ook bij dat NS dat niet bevestigd en binnenkort zelf met meer info komt ;) |
11-06-2021 13:57:20 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Maar het klopt wel, volgens de interne berichten in de materieel app 😉 |
11-06-2021 14:16:16 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Meer een foutieve interpretatie van dat bericht. De situatie waarover gesproken wordt in dat bericht duurt tot het einde van het jaar, maar het bericht gaat niet over de herintroductie van de eerste stellen DDZ. Het zegt alleen iets over wanneer men verwacht de laatste stellen DDZ gereed te hebben en dat is een behoorlijk verschil. |
11-06-2021 14:38:55 1 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Klopt. Zoals ik al eerder schreef verwacht men in september (minstens) de halve vloot weer rijdend te hebben. Dienstregeling 2022 (welke begin december 2021 ingaat) moeten alle DDZ stellen weer dienstvaardig zijn. |
17-08-2021 10:17:54 1 | ||
---|---|---|
JakeBlack
|
Is er toevallig iemand die al weet of de DDZ het gaat halen om in september weer in dienst te komen? Met de heropening van de scholen straks na de vakantie gok ik dat die extra treinen toch voor enige verlichting kunnen zorgen. |
17-08-2021 15:22:44 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het enige dat nu duidelijk is is dat de 7637 proefritten rijdt. Mcn Asd |
17-08-2021 16:19:29 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Conclusie: met heel veel geluk is er in september welgeteld 1 DDZ beschikbaar... Dus moet de redding komen van de warme reserve SGM |
17-08-2021 19:03:28 1 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote
Om dat zo hard als "conclusie" te trekken gaat wellicht wat ver. Het zou theoretisch nog kunnen dat er 20 stellen zijn aangepast en dat die betreffende aanpassen met één stel wordt getest. Kan handig zijn om de vloot snel weer op de baan te hebben na goede testuitslag, kan minder handig zijn als de betreffende aanpassing onvoldoende blijkt te werken... |
17-08-2021 22:17:45 | ||
---|---|---|
bnv
|
Nu er aan de constructie een en ander veranderd is zullen ze een nieuwe toelatingsprocedure moeten doorlopen. Kan dus nog wel even duren mag ik veronderstellen en de toelatingsprocedure zou dan kunnen gaan starten nadat de testrirtten van nu succesvol verlopen zijn. |
17-08-2021 22:19:51 | ||
---|---|---|
thom
|
DIe procedure is alleen over datgene wat gewijzigd is, en alvorens men eraan begint zit daar ook een traject enginering aan vooraf waarbij eigenlijk al de conclusie moet zijn dat het afdoende gaat werken. |
20-09-2021 19:16:34 | ||
---|---|---|
Steen
|
Is er eig al meer bekend? in September zou het eerste stel weer gereed zijn voor in dienst treding, toch? |
20-09-2021 19:46:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
IL&T is uiterst moeilijk te overtuigen dat de oplossing goed is. Daar is het wachten op. |
24-10-2021 21:50:54 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Laatste nieuws wat ik de afgelopen dagen hoorde: Dat de trillingen bij DDZ weer terug zijn en ze voorlopig niet gaan rijden. |
24-10-2021 23:02:16 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Is het dan niet tijd om te overwegen om de aanbestedings-/selectieprocedure van DDNG te versnellen? 2027 is erg ver weg, je zou zeggen dat het sneller kan (problemen bij ICNG even genegeerd). Wellicht is het ook een optie om, zolang de 186'ers nergens anders nodig zijn, ICR langer op de baan te houden om bepaalde binnenlandse series te kunnen rijden? DDZ in dienst, ik blij! |
24-10-2021 23:42:30 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Twee lichpuntjes voorlopig kunnen zijn: 1. Het aantal reizigers blijft stabiel gaat niet stijgen tot het punt van voor Corona. 2. Er is nog instroom van SNG waar ze bijvoorbeeld de hele 3600 mee kunnen rijden en misschien andere IC lijnen ook. |
25-10-2021 00:01:04 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Quote Ik meende gehoord te hebben dat DDZ vanaf 12/12 wel weer in dienst gaat verschijnen, maar dat de instroom nog niet 100% is. Slecht 16 stellen, enkel zesdelige, zullen dan terug de baan op zijn voor het personenvervoer. Voordat DDZ helemaal ingestroomd zou zijn, zitten we in April 2022. |
25-10-2021 10:12:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Dat is waar, maar dan moet wel het SGM in dienst blijven. |
25-10-2021 11:41:41 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Quote Ja het probleem zit hem in dat de trillingen schijnbaar niet weg zijn. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het lang duurt voor het ILT groen licht geeft. |
25-10-2021 16:55:08 | ||
---|---|---|
gose91
|
Hoeft op zich niet eens op IL&T te wachten. Als de ingebouwde oplossing niet afdoende is, maar wel veilig, maakt dat voor IL&T niet echt wat uit. NS zal meer tijd uittrekken voor aanvullende testen. Misschien dat ze veel gegevens nodig hebben en daardoor meer stellen kilometers willen laten maken en daar de 16 stellen voor gaan gebruiken. Kortom, wordt aan gewerkt, maar helaas met tegenslagen... |
25-10-2021 18:06:48 1 | ||
---|---|---|
thom
|
Sowieso is DDZ ook niet aan de kant gezet door ILeT, maar door NS zelf. |
09-11-2021 16:00:33 | ||
---|---|---|
MaxBB
|
Zijn de trillingen er nogsteeds? In dat geval lijkt het me sterk dat de DDZ'jes de start van de nieuwe dienstregeling mee gaan maken helaas. |
18-11-2021 13:57:17 | ||
---|---|---|
ToH2
|
Op Twitter las ik dat er afgelopen weekend brand is geweest in een DDZ op Llso. Iemand die meer weer? |
18-11-2021 15:23:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Zonder al te veel in detail te treden waren er problemen met de batterijen die door de weinige inzet nu in slechte staat verkeren. Aan een oplossing wordt al gewerkt. |
18-11-2021 21:30:57 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Was het een flinke brand? |
18-11-2021 22:17:43 | ||
---|---|---|
ToH2
|
Geen idee, daarom vraag ik het hier. Weet ook niet welk stel het is. Kwam er vandaag met de trein langs, maar zag geen zwartgeblakerd stel. |
18-11-2021 22:36:48 | ||
---|---|---|
PKP
|
Veel rook, relatief weinig schade aan dit stel, behalve dat er nieuwe batterijen in moeten en wat bedrading vernieuwd moet worden. |
19-11-2021 08:50:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er zitten per 12/12 16 diensten voor DDZ6 in de omloop in de series 3600, 1600, 1700, 11600 en 11700. Daarbij moeten we niet de fout maken te denken dat dat betekent dat er dan ook daadwerkelijk een stuk of 18 stellen in dienst zullen zijn; de materieelomloop per wbl is een planning op langere termijn. Het lijkt wel goed te gaan overigens; deze week is bericht dat DDZ met de wijzigingen in dienst zal gaan. In februari zouden alle DDZ6-en weer in dienst moeten zijn en de eerste DDZ4-en. In de omloop zit, zo laat ik mij vertellen, een aantal extra binnenkomsten verwerkt in de Wgm, Ehv en Bkh voor het zgn "pellen" en voor metingen, dus het staat nog ietwat onder curatele. |
19-11-2021 12:41:59 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Is daarmee ook te zien of er nog SLT in de 2800 zit of SNG in de 3600 ? |
19-11-2021 12:44:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ik heb het idee dat het SNG in de 3600 er dan meteen uit gaat, de 2800 met SLT zou me niets verbazen als dat blijft tot DDZ4 weer geheel terug is. DDZ in dienst, ik blij! |
19-11-2021 12:56:54 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Wellicht dan inderdaad alleen doordeweeks de 2800 met SLT, want in het weekend gaat de 2800 keren op de 2000 in Ut, dus wellicht is inzet van ICM dan wel mogelijk. |
20-11-2021 14:05:16 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote De 2800 gaat per 12 dec volledig met ICM gereden worden |
20-11-2021 14:10:27 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Dan hoop ik wel dat er meer dan ICM7 gepland gaat rijden in de spits want 6 a 7 bakken is wel aan de krappe kant voor de 2800... DDZ in dienst, ik blij! |
21-11-2021 16:16:39 1 | ||
---|---|---|
279
|
Quote als alles goed gaat wordt dit stel vanavond mbv een 1700 van Llso via Amf naar On gesleept. helaas allemaal in het donker... |
24-11-2021 15:03:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
NS meldt dat DDZ vanaf 6 december geleidelijk weer ingezet zal gaan worden (zie het spoornieuws). Laatst bewerkt door broek53 op 24-11-2021 15:09 |
24-11-2021 15:05:54 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Het nieuwsbericht van NS is hier te lezen: nieuws.ns.nl |
24-11-2021 15:50:21 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
In de 3600 dus...
|
25-11-2021 09:51:10 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote Is ook goed te merken. Gisteren op Ahgons als de eerste DDZ stellen gezien terwijl ik langs fietste en zojuist op Ahbo ook een stel gezien. |
25-11-2021 16:00:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote 'Nieuw remsysteem', vacuumremsysteem.ingebouwd ofzo?? Volgens mij toch alleen extra remschijf aangebracht? |
25-11-2021 16:21:28 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan is het systeem toch aan gepast door een nieuw (deel) systeem bij te bouwen, en een andere te laten vervallen ? |
24-01-2022 19:23:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Als eerste van de DDZ-viertjes is de 7504 zojuist weer in dienst gekomen, als IC 1672; Treinposities DDZ in dienst, ik blij! |
24-01-2022 19:58:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan klopt je onderschrift nu helemaal ;) |
30-01-2022 03:58:28 | ||
---|---|---|
jochem
|
Recentelijk worden er steeds meer 4tjes weer in dienst gesteld, momenteel staan de 7502, 7530, 7534, 7540 en 7548 als dienstvaardig en dus inzetbaar in de reizigersdienst te boek. Als het goed is zullen er in de komende weken ook weer DDZ4 omlopen in de plannen komen. De 7528 in On is vooralsnog als plukstel benoemd, en hoogstwaarschijnlijk gaat de 7538 (nu nog op Gnvoz) hetzelfde lot tegemoet. Zowat alle 6en zijn weer in dienst, alleen de 7647 staat nog in On aan de kant met meerdere problemen. |
30-01-2022 12:55:14 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
7538 staat te wachten op afroep voor On en krijgt dan gewoon zijn indienststellingsbeurt. |
30-01-2022 13:32:24 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Waarom is er een plukstel aangewezen? Missen er zoveel onderdelen op andere stellen? of is dit gewoon al een besparingskwestie en is het stel niet per se nodig? |
31-01-2022 12:22:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote In het verleden hebben er wel vaker motorwagens mDDM aan de kant gestaan omdat er een tekort aan onderdelen voor was, dus heel verbazend is het niet. |
31-01-2022 14:19:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Nou, als je na een jaar stilstand van een compleet park nog steeds onderdelen tekort komt, doe je volgens mij toch iets niet goed. |