26-04-2013 20:02:22 | ||
---|---|---|
john563
|
de 7532 zal voorlopig even op zich moeten laten wachten, is vanmiddag met het voorste draaistel van de ABvk naast de rails gekomen...... |
27-04-2013 07:14:29 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Dus als ik het goed begrijp is het ook over en uit voor de 1726? Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
27-04-2013 09:24:09 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Bakcode van de ABv 380 7560 is 1165.027. Nummer van de 380 7570 heb ik zelf niet genoteerd, maar gezien de andere bakcode die ik ken moet dit haast wel 1165.037 zijn. |
03-05-2013 18:38:41 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Let op aan alle DDAR + loc / mDDM vrienden die nog niks te doen hebben op 25 Mei !!! Je kan je nu nog tot en met zondag 5 mei aanmelden voor de afscheidsrit! http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=81&t=5384 Laat deze kans niet voorbijgaan. |
03-05-2013 19:16:49 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Nou begin ik te vermoeden dat ik blind ben want vanmiddag zag ik de 7521 weer, te Hn, en toen las ik 1165.032. Hetgeen wel gewoon met de 7565 overeenkomt. vorige keren erg gehaast bij stationnement.Denk dat ik de vorige keren de Bv1 heb bekeken ... UIC is nog steeds 94 84 42 64 063 - 7 op de buitenkant. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
04-05-2013 16:24:41 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
De stand van zaken voor DDAR met loc (niet terzijde staand): Nr. // Laatst actief // Status 7434 // 20 apr // Defect: Zlr 7435 // 6 mei // Actief: 4453 7436 // 1 mei // Defect: Ehv 7439 // 6 mei // Actief: 5846 7474 // 5 mei // GDST: Zlr 7475 // 6 mei // Actief: 3463 7476 // 25 apr // GDST: Nm 7477 // 6 mei // Actief: 3442 8 april waren er nog 11 7400 in dienst, nu 6, als het in dit tempo zou doorgaan blijft DDAR+loc nog op de baan tot ongeveer het begin van volgende wijziginsblad (9 juni). Edit: Veel DDAR wordt weer ingezet, daarom een update. Laatst bewerkt door guuglurg op 06-05-2013 15:30 |
04-05-2013 16:52:12 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat mag je hopen maar zodra er een defect optreed bij een stam is het einde oefening dus eigenlijk niet te voorspellen MCN ASD |
04-05-2013 20:04:29 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote De 7532 is vrijdagmiddag 4 mei om 12.15 door Bert13 gespot te Haarlem. Laatst bewerkt door sjaak72 op 04-05-2013 20:04 |
04-05-2013 20:07:56 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote Ter aanvulling: Afgelopen week zijn er 12 van de 13 mDDM treinstellen gespot. In het geval de revisie in dit tempo doorgaat is het over 24 weken echt voorbij met het DD-AR tijdperk. Het niet gespotte treinstel betreft de 7855. |
04-05-2013 20:20:18 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Quote En mag er hopelijk 1 van hen schitteren op 25 Mei!! |
04-05-2013 23:25:20 | ||
---|---|---|
279
|
Quote de afgelopen dagen waren er niet meer dan 3 stellen echt aan het werk. meestal 1x 14500, 1x 44/9600, 1x N-Holland. sommige van de "GDST" stellen staan al dagen op dezelfde plek.... |
04-05-2013 23:34:18 | ||
---|---|---|
john563
|
Quote klopt, zijn proefrit, op vrijdag 3 mei, anders draaistellen en koppeling waren voldoende, dus net aan een week uitstel..... |
04-05-2013 23:46:38 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
QuoteIk neem aan dat ze nog inzetbaar zijn, aangezien ik hier nog geen terzijdestelling-post voor deze stellen heb gezien. Alhoewel ik dat betwijfel voor de 7434 en 7436, deze zijn defect gemeld maar (blijkbaar) nog niet terzijde gesteld. Terwijl bijvoorbeeld de 7478 meteen na het defect op Wgm terzijde gesteld is. |
05-05-2013 00:05:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
7478 is ook nog steeds niet formeel terzijde gesteld, zover ik weet. Waarom weet ik niet, en hij staat op de Wgm alleen maar in de weg. 7436 had een vastgelopen tractiemotor van de loc, dus die mag je ook wel afschrijven, denk ik wel zeker. |
05-05-2013 10:35:14 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Als ik mij niet vergis is deze daarna nog ingezet. In ieder geval was nm op een gegeven moment DDAR loos. |
06-05-2013 22:28:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote7855 is op 25 april in Haarlem binnengerold (wordt 7518). Verder is de ruwe planning: 7826 rond 14/5, 7869 rond 27/5, 7870 rond 6/6, 7850 rond 19/6, 7854 rond 1/7, 7865 rond 11/7, 7832 rond 26/7, 7866 rond 13/8, 7867 rond 28/8, 7846 rond 9/9, 7860 rond 20/9 en 7848 rond 2/10. |
07-05-2013 15:53:59 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Beste mensen, kan iemand een lijstje maken van alle DD-AR stammen en de bijbehorende loc's die terzijde staan te Asdwpl (zaanstraat)??? Laatst bewerkt door iraj-smile op 07-05-2013 15:54, reden: aanvulling |
07-05-2013 18:58:49 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Nee, ga er zelf maar eens kijken. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
07-05-2013 19:05:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het terrein is niet toegankelijk, waarschuw ik voor de zekerheid maar even. |
07-05-2013 21:32:49 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
@Broek53 bedankt voor de info. Ik had verwacht dat de 7850 de 1 na laatste zou zijn (voor de 7739). @iraj-smile; er staat al heel wat informatie in het topic over terzijde gestelde DD-AR treinen met of zonder locs en de spots nalopen levert vast genoeg informatie op om een lijstje te kunnen maken. |
07-05-2013 22:26:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
De planning die ik gezien heb, gaat uit van de binnenkomst van de "7851" als laatste, ten behoeve van de 7739 ongetwijfeld - maar dat is natuurlijk onjuist, want als er een 7851 zou bestaan, dan had hij zelf een motorrijtuig %09%. Sommigen leiden hieruit af dat het de 7451 moet zijn die voor het leveren van ABv, Bv en Bvk naar binnen moet & dat kan best zijn, maar het is hoe dan ook een deel van een 7400 die die rijtuigen moet leveren. De 7539 wordt als laatste geleverd, in januari 2014 (planning, let wel...) IJs en weder dienende zal dan de eerste DDZ wel inmiddels binnen zijn voor velenging tot zeswagenstel. Laatst bewerkt door broek53 op 07-05-2013 22:27 |
07-05-2013 22:34:21 | ||
---|---|---|
sfj
|
De 7451 staat met de 1721 al enige tijd op de Dijksgracht te wachten ... wij kunnen niet wachten om de 7739 weer op de baan te zien! Bedankt voor al je uitgebreide informatie Broek53, waar zouden we zonder je zijn? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-05-2013 23:01:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vermoedelijk langs de baan, rustig wachtend op de dingen die komen gaan . Maar ja, ik kan het nieuwsgaren nog niet echt laten, sorry |
07-05-2013 23:05:30 | ||
---|---|---|
sfj
|
We waarderen het hier in ieder geval zeer (ik denk tenminste dat ik namens heel wat mensen hier spreek) ! Ken ook het probleem, nooit uitgevist raken (al is dat niet eens een echt probleem maar gewoon passie voor de hobby), zeker over mijn favoriete materieel ... Maargoed dit was wat offtopic, dus laten we het maar snel weer over DD-AR en DDZ gaan hebben. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
14-05-2013 23:13:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
7439 heeft zijn laatste kilometers in de reizigersdienst gereden, want is aan ondehoud toe - en dat gaat uiteraard niet meer gebeuren. Thans geparkeerd op spoor 51 in Amsterdam, bestemming voorlopig Amersfoort. Laatst bewerkt door broek53 op 15-05-2013 09:03 |
14-05-2013 23:31:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Uit de sleep rijtuigen die een paar keer heen en weer gesleept zijn tussen station en revisiebedrijf Haarlem zijn/worden een ABv en een Bv gahaald die als prototype voor de tussenrijtuigen gaan dienen voor de zeswagenstammen DDZ. dat is met name nodig voor de Bv, omdat de "Bv2" een paar andere kenemerken gaat krijgen dan de Bv's die nu in de stammen zitten. Men schijnt morgen al met het cascowerk te beginnen. Nummers van de rijtuigen nog niet bekend. |
15-05-2013 15:29:21 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
De keuze is dan uit bakken uit de stammen 7413 / 7417 en 7412 (7861). 7254 / 7266 / 7267 / 7269 / 7286 7553 / 7563 / 7566 |
15-05-2013 21:03:17 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Wat me opviel bij een aantal DDZ's afgelopen zondag, is dat er bij de deuren lampjes zijn geplaatst. Deze gaan branden zodra de deuren worden gesloten. Verglijkbaar met die van de ICRm. De DDZ's hadden deze niet bij aflevering. Foto: http://i885.photobucket.com/albums/ac60/NS-daniel/100_9231_zps64a05b9c.jpg Groetjes Daniël |
15-05-2013 21:06:24 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Die lampjes hebben er naar mijn idee altijd al gezeten |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-05-2013 21:13:33 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Als je met "altijd" bedoelt "sinds DDAR verbouwd is naar DDZ" dan heb je gelijk. |
15-05-2013 21:59:34 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Dat bedoel ik inderdaad. |
16-05-2013 08:26:40 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Ziet er trouwens lekker subtiel uit, doorbreekt precies de blauwe baan rond de deur daar... |
16-05-2013 11:58:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Waarom niet boven de deur, zoals bij ICRm? Dat was een stuk handiger geweest. Choo choo..... |
16-05-2013 12:12:45 | ||
---|---|---|
Bert13
|
"een stuk handiger", overdrijven is ook een vak... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-05-2013 12:26:47 | ||
---|---|---|
279
|
Quote maar de lampjes waren er eerder dan de blauwe baan.... |
16-05-2013 18:41:55 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Ohw, dan heb ik het misschien verkeerd gezien, maar ik heb toch ook echt DDZ's gezien die geen lampjes hadden. |
16-05-2013 18:47:48 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Hebben ze altijd gehad, zelfs het prototype in de werkplaats van haarlem had deze. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-05-2013 19:02:46 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ze zullen er inderdaad eerder opgezeten hebben, maar daarbij is op het vierkante plaatje eromheen de blauwe lijn doorgetrokken. Daardoor viel het waarschijnlijk niet op, zie http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/6201238709/ |
16-05-2013 20:14:25 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Ohwja, ik zie het nu. Slordig dat ze het er nu zo over heen monteren... |
17-05-2013 15:11:26 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik was het laatst in de 7538 in het toilet, gelukkig onderhand wel weer met de kleren aan, toen bleek dat de volgende liefhebber de deur van het toilet zonder problemen een centimeter of 5-10 open kon trekken. Lekkere privacy. Voor meer dan vijf centimeter zicht was het wèl nodig dat ik de deur eerst ontgrendelde. |
17-05-2013 19:36:54 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Was mij al eerder opgevallen in een andere treinstam; zie ook https://www.somda.nl/forum/7981/p419648/Ontwikkelingen+DD-ARDDZ/! |
18-05-2013 07:35:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote QuoteEn de winnaar is.... 7269. |
18-05-2013 09:36:40 | ||
---|---|---|
roco6705
|
Momenteel is ook de nieuwe 7508 (oude 7864) op de baan, gezien te Harderwijk in de 5628. |
18-05-2013 15:23:10 | ||
---|---|---|
edward
|
Bakwisselingen, wie kan het nog volgen?? 7534 met 263 031 en bakcode 1163.032 7532 met 263 029 en bakcode 1163.031 en zou Bv 230 zijn geweest in 7847 vervolg: 7521 met 263 029 en bakcode 1163.030, dus 7532 zou moeten rijden met 263 030. In het verleden is er dus blijkbaar bij DDM geschoven met rijtuignummer vs. bakcode. Laatst bewerkt door edward op 19-05-2013 16:48, reden: aanvulling |
18-05-2013 18:40:51 | ||
---|---|---|
nls911
|
Quote Afgelopen week gespot voor het laatst: 7826 11-mei 7832 13-mei 7846 18-mei 7848 17-mei 7850 15-mei 7854 14-mei 7860 17-mei 7865 17-mei 7866 17-mei 7867 13-mei 7869 17-mei 7870 17-mei Nu de 7508 (ex 7864) op de baan is verschenen, is de 7826 (wordt 7514) naar binnen gerold? |
19-05-2013 11:57:52 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Naast de 7269 is er geen aBV binnengekomen? De 7269 kunnen we over een paar maanden tegenkomen in de 1e 6-delige DDZ of gaat dit prototype na afronding DDZ project naar de sloop? Laatst bewerkt door sjaak72 op 19-05-2013 12:00 |
19-05-2013 12:27:38 | ||
---|---|---|
Arjan37
|
7501 staat in Amf, instructiedoeleinden of defect zoals eerder deze week ergens gelezen In de zomer die 7 weken duurt is de trein wat kleiner, want heel werkend Nederland is tegelijk 7 weken met vakantie! |
19-05-2013 12:29:04 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik kan me niet voorstellen dat er nog een rijtuig voor niets aangepakt wordt, men heeft de serieproductie van DDZ nu wel onder de knie en het gaat zoals ik lees om kleinere aanpassingen/afwijkingen. Een ABv opofferen is sowieso niet logisch, daar blijven er maar zes van over (waarvan een terzijde) die niet gebruikt worden, en 29 ABv's en 33 Bv's. Benieuwd of er nog rijtuigen als reserve bewaard blijven... |
19-05-2013 22:45:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
7269 wordt gewoon de eerste Bv2. Men wil zich alleen maar niet laten verrassen tijdens de serieproductie, daarom loopt de 7269 nu alvast mee. De ABv's zijn allemaal hetzelfde, dus daarvan wordt geen prototype gemaakt. |
20-05-2013 16:47:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote7826 is op 7 mei in Haarlem binnengenomen. Laatst bewerkt door broek53 op 20-05-2013 16:47 |
24-05-2013 15:50:34 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Effe een vraagje over de OBIS in de NID's. Ik maak regelmatig gebruik van trein 4081 die met NID rijdt, maar ik heb dus nog nooit een werkende OBIS gehad. Alleen maar van die reclamefilmpjes. Weet iemand hoe dit kan? Zat een tijdje terug in de 5400 en daar werkte het wel... |
24-05-2013 17:00:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat je het beter over DDZ kunt hebben, NID klinkt al voor geen meter en wordt door niemand echt gebruikt. |
24-05-2013 17:13:55 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Het klinkt misschien gek, maar op het wereldwijde web gebruik ik wel eens de zoekmachine "Google". Aardig wat resultaten met NID. Ik hoorde eerder wel eens de afkorting DDZ. Is deze nieuwe Intercity Dubbeldekker wat eerder de DDZ werd genoemd? DDZ was de werknaam tijdens de renovatie bij NedTrain. De gloednieuwe Intercity gaat als de nieuwe intercity dubbeldekker door het leven. Omdat het de ‘nieuwste’ is; spreken we kortweg over de ‘nieuwe Intercity’. Bron: de website www.ns.nl |
24-05-2013 17:20:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ja, dat is NS en dus geen Somda Maar zolang er reclame word afgespeeld is er ook reisinfo. Wanneer dat er niet is heb je het welbekende V-IRM in een donkere lucht foto, de andere bekende "Nu Internet, Straks Reizigersinfo" en uiteraard gewoon "Zwart"/uit. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
24-05-2013 17:26:01 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Ging mij om de constatering dat "niemand" het gebruikt OBIS: Vreemd dan dat ik het al die keren niet voorbij heb zien komen. Zal er volgende keer extra op letten. Laatst bewerkt door ruysdael op 24-05-2013 17:26 |
24-05-2013 17:41:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
7474 is op 22-5 in Zwolle uitgelopen en daarna naar de Bokkeduinen getransporteerd. Defect of aan zijn kilometers: hij wordt in ieder geval niet meer ingezet. |
24-05-2013 19:49:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteJe hebt tegenwoordig ook een VIRM in bollenveld-foto en als die te zien is heb je wel reclame en geen reisinfo Die laatste komt de laatste tijd nogal vaak voor, 'tis momenteel redelijk uniek als ik een trein heb waarin OBIS daadwerkelijk reisinfo toont (onafhankelijk van het materieeltype) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-05-2013 21:18:45 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wordt spannend voor de mensen die met de afscheidsrit meegaan dus, nog eentje in dienst? |
24-05-2013 21:27:35 | ||
---|---|---|
lesley001
|
Nee, nog meerdere. Op dit moment kunnen de volgende 3 nog worden ingezet: 7435 (+1715) 7475 (+1720) 7477 (+1713) |
24-05-2013 22:33:54 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het is te hopen dat de bijsturing, niet zelden geen onderscheid makend tussen MDDM en DDAR, morgen geen MDDM voorschotelt. Laatst bewerkt door ZJ37 op 24-05-2013 22:34 |
24-05-2013 23:38:02 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Voorlopig lijkt dat helemaal goed te komen He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
25-05-2013 01:44:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Het lijkt mij logischer dat de reclame tijdens een verbinding gewoon naar OBIS gedownload wordt en eens in de zoveel tijd geüpdate wordt. Dat verklaard waarom er gewoon reclame uitgezonden kan worden als de verbinding weg is. Continu die reclame streamen lijkt me een beetje zinloos ook. |
25-05-2013 22:06:45 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Dan wordt er al een tijd niet meer geupdate. Ik heb al in geen maanden een werkende OBIS is de VIRM gezien. Degene die wel werken laten trouwens de aansluitingen niet meer zien. Foutje of beleid. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
25-05-2013 22:24:13 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Afgelopen week zat ik nog in een 800 die bij het binnenrijden van Mt netjes een aansluitende stoptrein richting Valkenburg suggereerde. |
25-05-2013 22:25:50 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Wellicht zijn ze ergens mee bezig voor wat betreft de aansluitingen, ik had recent een aantal keer een trein die de aansluitingen van een station eerder toonde (dus bij aankomst Ut die van Amf bv.). Maargoed, dit gaat allang niet meer over DDAR/DDZ, wellicht kan dit verplaatst worden naar een OBIS-topic als dat er is (dacht het wel)? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-05-2013 22:55:15 | ||
---|---|---|
train85
|
De 7435 (van de SF rit) en de DDAR stam die eerder al een tijd op de Bokkeduinen stonden, aan de lijn naar Hilversum. Zijn beide rond 19:15 uur verdwenen uit het Amersfoortse. De 7474 staat nu nog te Bokkeduinen. |
26-05-2013 00:52:59 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Compleet lijstje van alle DDAR-stammen, voor zover op Somda gemeld: 7410 (terzijde) Dgr 7411 (terzijde) Aswplz 7413 (terzijde) Hlmwph 7414 (terzijde) Aswplz (?) 7415 (terzijde) Aswplz 7416 (terzijde) Dgr 7417 (terzijde) Hlmwph 7418 (terzijde) Aswplz 7419 (terzijde) Dgr 7434 (terzijde) Dgr 7435 (terzijde) GDST Amfge 7436 (terzijde) Ehv 7437 (terzijde) Aswplz 7438 (terzijde) Aswplz 7439 (terzijde) GDST Amfge 7442 (terzijde) Dgr 7443 (terzijde) Aswplz 7444 (terzijde) Dgr 7451 (terzijde) Dgr 7473 (terzijde) Dgr 7474 (niet inzetbaar) GDST Bkd 7475 (terzijde) Dgr 7476 (niet inzetbaar) GDST Nm 7477 (terzijde) Dgr 7478 (terzijde) Dgr Laatst bewerkt door guuglurg op 31-05-2013 00:57 |
26-05-2013 01:53:31 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ter aanvulling, de stammen in Hlm staan niet meer bij het station zelf maar bij Hlmwph, vergezeld door locomotieven 1707, 1708 en 1718, maar dat terzijde. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-05-2013 10:51:22 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Vraagje: de DDAR stammen bestonden ook wel eens uit een 3 delige stam + 1700 (de 7300 stammen). Maar welke stam nummers hebben zo gereden? Zelf weet ik de 7364, maar zijn er nog meer geweest? |
26-05-2013 11:07:05 | ||
---|---|---|
sfj
|
Dat zijn ze bijna allemaal wel eens geweest. Tot de komst van de motorwagens welke de locs in deze composities vervingen, totaal 50 stuks. Toen werd het de nu nog aanwezige 7800-serie. Maar lees de railwiki eens goed want dat staat daar in veel meer detail duidelijk beschreven. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
26-05-2013 11:11:39 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Quote Gister om 2357 stonden twee DDAR stammen gecombineerd op Amfge. Lokken in het midden waaronder de 1704. |
28-05-2013 16:23:17 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Vandaag nog naast gestaan. De 1715 & 1724. De stam van de 1724 aan Amsterdamse zijde FR1908 |
28-05-2013 21:21:51 | ||
---|---|---|
279
|
7435 is vandaag terzijde gesteld in Amf. |
28-05-2013 21:29:22 | ||
---|---|---|
b2py
|
Zijn toevallig de airco's van NID uitgezet ivm problemen? Had er vandaag twee en die waren allebei een Zweedse sauna. |
28-05-2013 21:32:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
De ene na de andere DDZ loopt in Haarlem binnen met als melding "klimaat". |
28-05-2013 21:34:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote7435 en al zijn voorgangers vanaf de 7478 zijn formeel nog niet terzijde gesteld. Ingezet mogen ze niet meer worden vanwege defect of noodzakelijk onderhoud. Het resultaat is wel hetzelfde, maar het is een subtiel verschil. |
28-05-2013 21:35:24 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote De 7435 had afgelopen zaterdag inderdaad zijn laatste rit |
29-05-2013 08:53:36 | ||
---|---|---|
Railmouse
|
DD-AR 7436 + 1717 staat al 3 weken in Ehv. Mag deze ook niet meer ingezet worden? Of is deze terzijde? |
29-05-2013 09:07:16 | ||
---|---|---|
lesley001
|
De 7436 is nog niet 'officieel' terzijde gesteld, maar heeft wel een defect en is op dit moment niet direct inzetbaar. |
29-05-2013 11:54:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bericht uit de samenleving: donderdag 30/5 rijden de 7475 en 7477 voor het laatst. |
29-05-2013 17:56:37 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Toch de tractiemotor die het uiteindelijk de das om deed, om hem niet meer te laten rijden? Tijdens de rit van afgelopen zaterdag kreeg ik al te horen van een mcn dat er al tractieproblemen waren, en bij Hde was er al een noodrem-ingreep na het vertrekken van de trein. Mogelijk dat dat er mee te maken had. Ook in de tweede klas miste er al een bankje.... Laatst bewerkt door aarclay op 29-05-2013 17:58 Choo choo..... |
29-05-2013 18:21:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Als stellen al in hun reservetijd rijden, dan kan een defecte ruitenwisser al zorgen dat het aande kant gaat... |
29-05-2013 21:09:04 | ||
---|---|---|
salieri
|
Hebben we met de 518 destijds ook gezien. Met een defecte cabineairco terzijde gesteld. |
29-05-2013 21:30:25 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteDe 1221 is dat inderdaad overkomen... Maar doordat er te weinig locomotieven 1700 waren, is hij toch nog hersteld en in dienst gesteld. Laatst bewerkt door taigagaai op 29-05-2013 21:31 |
29-05-2013 22:08:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de completigheid: de 7869 is op 23 mei in Haarlem binnengenomen om tot 7512 te worden getransformeerd. |
29-05-2013 22:18:57 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Zijn vanaf morgen dus echt alle DD-ARs met loc terzijde? |
29-05-2013 22:33:40 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Nee, na morgen worden ze niet meer ingezet maar officieel staan ze niet terzijde, aldus broek53 enkele posts geleden. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
29-05-2013 23:23:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, en tegen de tijd dat ze allemaal op de Dijksgracht staan, zullen ze fomeel wel de status "terzijde" krijgen. |
30-05-2013 00:17:11 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Het komt er in ieder geval op neer dat er dan geen DD-AR met loc meer rijdt. |
30-05-2013 00:19:20 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Helaas is dat helemaal juist! %04% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
30-05-2013 00:23:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Straks 14525 maar nemen; kon de laatste rit van de 7477 wel eens zijn (tenzij hij in de avondspits nog terug rijdt, maar dat zou onhandig zijn; de 7475 en 7477 moeten allebei naar Amersfoort GE.) |
30-05-2013 06:57:38 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Ik neem aan dat dus vandaag de 7475 nog in de 4800 rijdt en vanavond aan de kant wordt gezet om later naar Amf GE te gaan? |
30-05-2013 10:54:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 7475 is na 4818 uit de dienst gehaald en op de Wgm geparkeerd, de 7477 na 14525(a) idem. Laatste bericht is dat ze niet naar Amersfoort gaan, maar rechtstreeks naar de Dijksgracht (al wisselen dat soort ideeën nogal eens). Laatst bewerkt door broek53 op 30-05-2013 11:03 |
30-05-2013 13:59:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De DD-ARétjes staan nu allen dus terzijde, maar is er ook een uitzicht op de mDDM? Ik weet dat er in de 6900 nog mDDM rijdt. Tot waneer kunnen we deze nog zien, want deze gaan uiteraard ook de revisie in, en voorzover ik weet betreffen het nog ongeveer 15 stuks die nog rondrijden. Choo choo..... |
30-05-2013 14:36:33 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Er rijden op dit moment volgens mijn informatie nog tien mDDM's rond en de laatste gaat eind september / begin oktober in revisie. |
30-05-2013 15:01:33 | ||
---|---|---|
Bert13
|
In dit topic viel al te lezen dat de laatste DDZ-IV begin januari afgeleverd gaat worden, daaruit valt ook al enigszins af te leiden dat mDDM het niet veel langer gaat uithouden dan eind september/oktober. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-05-2013 19:15:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik heb een tijdje terug een lijstje gepost met de grove planning, zelfs per stamnummer. Laatst bewerkt door broek53 op 30-05-2013 19:16 |
30-05-2013 19:59:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAldus geschiedde, waarmee deze stammen hoog in het klassement eindigen. Het gebeurt niet vaak dat stellen die uit de rijdende dienst gehaald worden, een paar uur later al op hun terzijdestellingsplek staan. Kan het trouwens zijn dat de 7434 gisteren van Zwolle naar de Dijk is overgebracht? |
30-05-2013 21:30:37 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dat kan heel goed. Volker Rail + die stam stonden gisteren om 19.15 gereed voor vertrek op Zlr. Zie OD van gisteren. |
31-05-2013 03:51:41 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
7549 is inmiddels ook afgeleverd en staat nu op de wgm MCN ASD |