26-03-2012 09:12:27 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ik zag vandaag de 7824 rijden als 2616v, dat was voorheen de 7424. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
26-03-2012 16:15:35 | ||
---|---|---|
trdl85
|
Vandaag DDZ-solo proefbedrijf, geen daverend succes voor de 7538. Meerdere malen defect tussen Gvc en Gvm als trein 2630, uiteindelijk opgeheven en retour Bkh |
26-03-2012 19:42:02 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Quote De 7814 bestaat daarmee ook niet meer, die zag ik vanmiddag met loc 1724 rijden. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
27-03-2012 07:59:28 | ||
---|---|---|
Michaeldel
|
Hedenochtend om 07:30 uur een DDZ-stam buiten zien staan in Ldd. Nummer niet kunnen zien. |
27-03-2012 08:51:12 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ik weet niet of het hier moet, vanmorgen zat ik trein 5619 in de 7456 met lok 1716. Somda geeft aan dat dat onbekend materieel is. Dus kennelijk een nieuwe samenstelling. Ik herinner me nu iets van 7856 een tijdje terug. Dick van den Hoven |
27-03-2012 09:08:39 | ||
---|---|---|
2296
|
De 7856 heb ik zaterdag nog zien rijden tussen Hfd en Ut. Alleen niet op de samenstelling gelet. Laatst bewerkt door 2296 op 27-03-2012 09:08 |
27-03-2012 13:08:29 | ||
---|---|---|
robbertc
|
7856 rijdt vandaag nog steeds in de 5700. In de 5619 vanmorgen reed DDAR 7450. |
27-03-2012 14:18:11 | ||
---|---|---|
sik214
|
en volgens de materieelsamenstellingen rijdt de 7450 met loc 1716. Misschien binnen in een nummertje teveel doorgedraaid op de stam-kastjes? |
27-03-2012 14:22:19 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Bedankt, helder. Ik moet me vergist hebben. Dick van den Hoven |
31-03-2012 14:10:32 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: bericht dat thuishoort in topic opvallende dingen, verwijderd. Groet, Spiketrain |
31-03-2012 22:15:51 | ||
---|---|---|
sik214
|
Is er al bekend welke 50 Bvk's precies gekozen worden voor het DDZ-project? |
31-03-2012 23:10:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Twintig-tal zullen er dus aan de kant gaan. Ik denk wel dat de NS zo slim zal zijn om een aantal in de mottenballen-loods in Amf op te bergen, voor als er een klapper zal zijn gemaakt.... Choo choo..... |
01-04-2012 00:12:49 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Mijn vermoeden is dat men de 50 oudste exemplaren gaat gebruiken (7001-7039 en 7042-7052). Dit aangezien tot nu toe onder dit getal is gereviseerd. Hetzelfde zal denk ik gelden voor de tussenbakken, aangezien deze tot nu toe ook zo worden gewisseld dat de oudste exemplaren in de te reviseren stellen zitten tot nu toe. Dit is mijn kijk op de zaak, ik zeg niet dat het per defenitie waar is |
02-04-2012 09:44:48 | ||
---|---|---|
Iceman
|
7452 is de 7852 geworden. Ik zag het stel als trein 2616v. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-04-2012 19:42:07 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Weet iemand, misschien wel iemand die werkzaam is in het Rbd Hlm waarom de DDZ stellen hun trapjes in de baanruimer behouden hebben? (voor het treinstelnummer). Deze hebben na de verbouwing lijkt mij weinig nut meer daar de zijruiten gedicht zijn en de handgrepen ook verwijderd zijn. Een geheel dichtgemaakte en afgewerkte spoiler lijkt mij netter ogen,zou dit gewoon puur een kostenplaatje zijn,of heeft men er totaal niet bij stil gestaan? Ik persoonlijk vind het een raar gezicht........ Laatst bewerkt door ICMm4250 op 03-04-2012 19:43 |
03-04-2012 21:27:47 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Heeft iemand de computernummers van treinstam 7801 genoteerd? |
03-04-2012 22:11:58 | ||
---|---|---|
110573
|
Die kun je heel makkelijk berekenen uit de bakcodenummers (= UIC nummers 6 t/m 11) die ik een paar berichten terug gaf:Quote Laatst bewerkt door 110573 op 03-04-2012 22:19 |
03-04-2012 22:21:41 | ||
---|---|---|
sik214
|
Het berekenen wat het moet zijn en wat erop staat kan nou net weleens verschillend zijn. |
03-04-2012 22:28:56 | ||
---|---|---|
110573
|
Hoe bedoel je? Het is gewoon 94 84 4 + bakcodenummer (-1000) + controlecijfer. Men heeft dat alleen bij de 7503 fout gedaan, dat was een prototype... Laatst bewerkt door 110573 op 03-04-2012 22:30 |
03-04-2012 23:14:57 | ||
---|---|---|
sik214
|
Het kan toch nóg een keer fout gaan? Maar dit wordt een zinloze discussie. De vraag van martijnham was of iemand ze genoteerd heeft, niet wat het móet zijn. |
03-04-2012 23:25:39 | ||
---|---|---|
train85
|
Deze week is er geen DDZ gepland. Vorige weken hebben ze gereden, na aanleiding daarvan zijn er kleine dingetjes gezien door de reizigers en ook personeel die verbeterd kunnen worden. Dat gaat nu bij de stellen gebeuren die gereden hebben en die ook nog gebouwd worden. Om welke kleine storingen en kinderziektes gaat weet ik niet. Als alles goed gaat worden ze vanaf volgende week weer ingelegd. |
04-04-2012 00:06:58 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Misschien dat ze dan ook de trapjes in de baanruimer/schuiver/ mooi kunnen wegwerken. Het bevreemd me dat de kop totaal gestyled is (zijruitje dicht gemaakt,handgrepen van de kop verwijderd)echter zijn de tredes van de trapjes die hiervoor in de baanschuiver waren niet op een dusdanige manier weg gewerkt dat je een mooie strakke baanruimer zou krijgen.... Het is een beetje vergelijkbaar dat je in je appartement in je woonkamer een trap hebt zonder leuning om je aan vast te houden,en geen bovenverdieping hebt%08% Laatst bewerkt door spiketrain op 04-04-2012 07:33, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
04-04-2012 01:01:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDE storing waarom ze aan de kant zijn: de deurstoringen. |
04-04-2012 07:10:23 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Precies, en omdat de 7801 nu in de reizigersdienst heeft gereden heb ik de hoop dat iemand de nummers heeft genoteerd (of van zijn foto's kan herleiden). |
04-04-2012 08:51:08 | ||
---|---|---|
treinfan
|
7501, niet 7801 |
04-04-2012 20:14:35 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik kwam vanmiddag in Amr de aparte combinatie 7435+1715 tegen. Laatst bewerkt door Bert13 op 04-04-2012 20:14 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
05-04-2012 05:54:27 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Quote Quote Dick van den Hoven |
05-04-2012 21:05:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Heden proefritten van de 7538 vanuit Ldd naar Hlm (daar moet men waarschijnlijk ook wat aan de stam doen). Het kinderziektenoplossingscircus draait dus; NSR is niet van plan het profbedrijf voort te zetten zonder dat de in eerste instantie geconstateerde manco's hersteld en opgelost zijn (daar is het uiteindelijk ook een proefbedrijf voor). Ook een tweede afleveringsproefrit van de 7513 vanuit Hlm, op en neer naar Lelystad. |
05-04-2012 21:44:21 | ||
---|---|---|
279
|
de eerste rit vanaf Ldd strandde ergens tussen Ledn en Hg. "gelukkig" kon het stel zonder problemen terug, maar de 2e rit is opgeheven. volgens zeggen iets met losse kabels... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-04-2012 21:04:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
7513 (ex-7803) afgeleverd op 12 april. |
16-04-2012 21:36:54 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Rijden ze nou alweer eigenlijk? |
16-04-2012 21:46:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 7513 is vandaag in minstens twee treinen gezien. Maar wel in z'n eentje. Ik denk dat NSR de andere drie niet meer inzet totdat afdoende is aangetoond dat ze nu echt voldoen. |
16-04-2012 21:50:15 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Oke, dankjewel voor de verduidelijking |
17-04-2012 08:55:05 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote Deze treinstellen hadden toch problemen met de deuren? Deze problemen zijn ondertussen opgelost? |
17-04-2012 12:50:35 | ||
---|---|---|
abcde
|
In OdR van april staat vermeld, dat de DDZ na de 2600 worden ingezet op de 3900, de 2000 en 8800. Allemaal nog vrij losstaande IC's. Ben benieuwd waar ze in 2013 worden ingezet. Wellicht de Hanzelijn ? |
17-04-2012 15:40:12 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Quote Ik zag afgelopen weekend (Zondag) alle DDZ stammen op het emplacement Ldd staan dit waren de 7501,7529,7538 en die stonden er de voorgaande week ook dus ik denk idd dat er eerst e.a. definitief opgelost moet gaan worden alvorens ze weer ingezet worden. |
17-04-2012 17:15:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Die laatste opmerking van je was hier allang bevestigd anders, misschien ook even lezen wat anderen hier schrijven... ? |
17-04-2012 20:31:24 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHmm, verder proefdraaien op een enkelsporig baanvak... Of dat nu handig is. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-04-2012 20:38:01 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Probleem is? Gr Joop mcn Lls |
17-04-2012 20:54:31 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Dat een stel op een enkelsporig baanvak toch iets sneller in de weg staat als het defect raakt door een kinderziekte. Alhoewel, dat staat het op een dubbelsporig baanvak ook wel... tijdens het proefbedrijf met SLT geregeld gestrand achter een defecte SLT t.h.v. het toen nog dubbelsporige Vtn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-04-2012 21:07:25 | ||
---|---|---|
MDDM
|
De meeste problemen zaten (zitten) in de deur bediening. En daar heb je alleen hinder van op een station Gr Joop mcn Lls |
17-04-2012 21:22:39 | ||
---|---|---|
maurits
|
Leiden Lammenschans is een enkelsporig station Maar ik neem aan dat NS eerst de problemen wil oplossen, voordat de inzet grootschalig uitgerold wordt. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
17-04-2012 21:40:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaar een proefbedrijf, en als dat naar tevredenheid verloopt, moet eerst nog de serie 2600 gevuld worden en vervolgens de 3900 voordat men ooit aan de 2000/8800 toe komt. Dat duurt nog maanden. Laatst bewerkt door broek53 op 17-04-2012 21:53 |
17-04-2012 21:52:29 | ||
---|---|---|
MDDM
|
@Maurits: Dat is mij bekend En in die maanden hebben ze mooi de tijd om een betrouwbaar product van te maken Laatst bewerkt door MDDM op 17-04-2012 21:52 Gr Joop mcn Lls |
21-04-2012 12:17:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
7538 is retour Haarlem vanwege lekkage en de 7536 (nog niet afgeleverd)vertoonde soortgelijke druppels op een balkon; kennelijk condenswater van de klimaatinstallatie. De productie in Haarlem van DDZ is ietwat 'getemporiseerd' om de inmiddels opgestapelde aanloopproblemen het hoofd te bieden. M.a.w.: men slaat een weekje over voordat de volgende DDAR binnengenomen wordt. Laatst bewerkt door broek53 op 21-04-2012 12:17 |
21-04-2012 14:02:26 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Na de NID en de DDAR even te vergelijken wat betreft locatie 1e en 2e klas, is het volgende op te maken: -Bvk is verbouwd naar ABvk -ABv heeft boven minder 1e klas gekregen -mABk is nu mBk. Het volgende vraag ik mij af: Is de ruimte tussen de zitplaatsen ('steek') gewijzigd? De ramen zijn natuurlijk op dezelfde plaats gebleven waardoor het lijkt alsof de 2e klas-ruimte in de NID (DD-AR: 1e klas op die plaats) meer is dan waar de 2e-klas in de DD-AR vroeger ook al zat. Ook lijkt het nu of de steek hetzelfde is in de 1e-klas afdeling van de ABvk als in de 2e-klas afdeling (van de NID). Klopt dit |
21-04-2012 14:47:37 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Ja, de steek is gewijzigd. Kijk voor de indeling even op de powerpoint die hier een tijdje geleden gelinkt is. |
21-04-2012 14:58:06 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Was die plattegrond niet een voorlopig ontwerp? Klopt die nog met hoe het uiteindelijk is geworden? |
21-04-2012 16:50:23 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Ok, hier is dus ook te zien dat de vis-a-vis zitplaatsen niet meer goed lopen met de ramen. |
25-04-2012 17:30:49 | ||
---|---|---|
mren
|
Uit mn mailbox: "Hallo aan ieder die dit mailtje krijgt Zoals de meesten wel weten ben ik lid van de NVBS kalendercommissie. Voor het komende jaar komt er een pagina over dubbeldekkers in. We zoeken nog een mooie plaat van de nieuwe DDZ treinen. Liefst ongeveer zoals een van de twee foto's die ik op internet vond. Die kunnen we natuurlijk niet zomaar gebruiken. Dus als iemand iets soortgelijks heeft, wil die dan zo vriendelijk zijn om de foto met naam en toenaam en datum aan mij te sturen." Reacties aan renetramgek@chello.nl |
25-04-2012 18:54:23 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Wat mij opvalt is dat de DDZ stammen nog niet vermeld staan bij somdanieuws reizigersmateriëel . Zodat het overzichterlijker is welke stammen nog naar Haarlem werkplaats moeten en welke afgeleverd worden. Toen ICMm aan de beurt gebeurde dat wel. |
25-04-2012 22:58:16 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
is de DDZ inzet sinds vandaag soms uitgebreid? |
25-04-2012 23:00:16 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Schijnbaar, Hlmwph staat overigens ook al best wel vol met, zo op het zicht, afgeleverde DDZ'tjes (zag er stuk of 4 staan afgelopen weekend). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
25-04-2012 23:30:27 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Klopt, ik kreeg vandaag een Whatsapp'je van een kennis dat de inzet van DDZ per vandaag volledig is. Ze zijn als het goed is begonnen in: 2608, 2610 (2x) en de 2616. Laatst bewerkt door aarclay op 25-04-2012 23:30 Choo choo..... |
26-04-2012 07:29:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de volledigheid: Volledig betekent in dit geval dat de aanwezige stellen niet meer alleen een proefbedrijfje rijden (niet dat de hele 2600 al met DDZ rijdt). Dat betekent voor de bijsturing dat ze voorzichtig moeten zijn, want combineren met DDAR gaat niet. |
26-04-2012 17:45:58 | ||
---|---|---|
MasterE
|
7538 vanochtend 11.30 vanaf Asd afgevoerd naar Lld door 7501. ATB problemen. Mcn Asd |
27-04-2012 18:13:57 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
QuoteRijdt er vanaf nu ook DDZ in het weekend? |
27-04-2012 21:06:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, er is immers geen sprake meer van een beperkt proefbedrijf. Wellicht kunnen de kenners van Dagplan ons melden welke diensten er (sowieso) door DDZ gereden behoren te worden? |
27-04-2012 22:39:00 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Dat kan kloppen de 7529 reed solo trein 2672 en liep op zijn retour rit uit Asd uit te Gvc dus het blijkt dat er thans op dat de stellen buiten de spits ook ingezet worden. Stel 7501 die de gehele dag gezamelijk met de 7529 had gereden stond opgesteld op een van de kopspoortjes net buiten het station van Gvc en werd toen de 7529 was "uitgelopen" voorgezet om de laatste slag naar Asd te rijden. De 7538 was aanwezig op emplacement Leidschendam. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat de stellen 7501 en 7529 morgen ook te zien zullen zijn in de 2600 serie gezien de omloop waar ze afgelopen avond in reden. Ik heb van de genoemde stellen een paar leuke avondopname kunnen maken welke te zien zijn op: http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/6973865026/in/set-72157627702059255/ http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/7119943335/in/set-72157627702059255/ http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/7119947175/in/set-72157627702059255/ http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/7119945017/in/set-72157627702059255/ http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/6973858302/in/set-72157627702059255/ Laatst bewerkt door ICMm4250 op 28-04-2012 02:51 |
28-04-2012 11:00:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de administratie en met dank aan "Haarlem" de samenstelling van de stammen die nu in dienst zijn, met hun oorspronkelijke rijtuignummers: In volgorde van aflevering: Stam ex - ABk + Bv+ ABv +mBk 7503 7821 7021 7205 7510 7703 7501 7802 7002 7207 7501 7701 7538 7801 7001 7206 7502 7738 7529 7825 7025 7202 7504 7729 7513 7803 7003 7201 7503 7713 7536 7830 7030 7203 7505 7736 Dde 7503 (de pre-try-out-stam) staat al weer een tijdje in Haarlem voor aanpassingen en nawerk Verder staan nu in Haarlem in behandeling: Stam ex - ABk + Bv+ ABv +mBk 7502 7804 7004 7204 7528 7702 7506 7805 7005 7221 7511 7706 7526 7808 7008 7209 7506 7726 7505 7807 7007 7212 7512 7705 7530 7831 7031 7222 7509 7730 7507 7827 7027 7220 7507 7707 Laatst bewerkt door broek53 op 28-04-2012 11:01 |
28-04-2012 12:38:38 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Bedankt voor de samenstelling. Ik heb de betreffende materieelsamenstellingsoverzichten aangepast. |
28-04-2012 13:30:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Even een simpele vraag. Mogen we nog steeds van een mDDM-spreken, als we het over de mBk hebben? Of is die afkorting nu echt officieel afgevoerd sinds de DD-AR -> DDZ? Volgens mij wel toch, doordat de 1700-locs niet meer voor de DDZ's gebruikt worden? Laatst bewerkt door aarclay op 28-04-2012 13:33 Choo choo..... |
28-04-2012 13:36:31 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Volgens mij gebruik je het begrip mDDM om het van een DDAR+loc te onderscheiden. Het enige wat je (later nog) moet onderscheiden, is een DDZ-IV en DDZ-VI... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
28-04-2012 13:39:15 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
mDDM is bij mijn weten de afkorting voor motorrijtuig-Dubbeldeksmaterieel. |
28-04-2012 13:42:23 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Opzich is het best lastig: het is geen stamnaam (DD-AR) en geen rijtuignaam (mABk). Wat dan wel? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-04-2012 21:41:05 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
mijn dank voor deze info. |
28-04-2012 22:04:21 | ||
---|---|---|
timtrein
|
mDDM is de soortnaam van de motorwagen, net als Plan V de naam van de tweetjes mat'64 is. |
28-04-2012 22:06:47 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dat vind ik dan net weer niet helemaal de goede vergelijking, want de soortnaam van de koplopers, is dat dan ICM of Plan Z? |
29-04-2012 00:07:51 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Dit heeft te maken met de houdbaarheid van een systeem dat we kennen als plan-indeling (een overblijfsel van de planeconomie na WO II). Beide benamingen zijn gewoon juist, maar wie spreekt, er behalve Plan V, nu nog nog van Plan? Het zelfde kan je je ook bij de Sprinters afvragen, is het SGM of Plan Y? De termen Intercity materieel en Stadsgewestelijk materieel waren de oorspronkelijke projectstudies, die later ergens in de planindeling hun plaats vonden. Zij kwamen uiteindelijk aan het einde van het alfabet bij de Z en en de Y terecht. Laatst bewerkt door jeanne op 29-04-2012 00:51 |
29-04-2012 09:11:04 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Wellicht was mDDM een projectnaam net als we nu DDZ (NID) kennen. |
29-04-2012 11:13:09 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
neen, want de andere rijtuigen zijn geen mDDM, om het nog complexer te maken heb je ook nog te maken met DDM-2 en DDM-3. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-04-2012 11:25:43 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteOp de dienstkaartjes hebben we nu 3 begrippen DDAR,MDDM en DDZ Gr Joop mcn Lls |
29-04-2012 13:59:54 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteJawel, mDDM is de projectnaam. DDM-2 en -3 zijn de vervolgbestellingen van het DDM uit de jaren '80 en dus eigenlijk ook projectnamen. Dat mDDM ook gebruikt word om een stam met motorwagen te onderscheiden van een stam met loc is iets anders. |
29-04-2012 14:15:12 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Kan iets anders zijn, maar voor rijdend personeel wel van belang Gr Joop mcn Lls |
29-04-2012 14:35:34 | ||
---|---|---|
rick
|
Dat is zeker van belang, maar het was niet wat ik bedoel. |
29-04-2012 19:52:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote mDDM is ook een losse bestelling... |
29-04-2012 21:28:10 | ||
---|---|---|
john563
|
Bij het in bedrijfstellen praten we steeds meer van mBk en de andere kant ABvk. Het gekke is de mensen beginnen er al aan te wennen... |
29-04-2012 21:44:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Kan overigens mDDM niet gemakkelijk werken met DDM-1? Want als dit niet het geval is, had ik het liever mDDAR genoemd... |
29-04-2012 21:53:28 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Noem het gewoon een trein %03% Mcn NS International Rtd |
29-04-2012 22:00:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat is wellicht nog het allermakkelijkste |
29-04-2012 22:40:44 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Quote Da´s wensdenken achteraf en levert gewoon echt niets op! Laatst bewerkt door jeanne op 29-04-2012 22:43 |
30-04-2012 12:08:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Maja, ddar = ddm-2 en ddm-3 dus heet alles weer ddm |
30-04-2012 15:27:32 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Nee, want de mDDM is qua stuurstroom gebaseerd op de 1700 en de DDM-1 is qua stuurstroom gebaseerd op de 1600/1800. Je hebt dan hetzelfde probleem als je probeert te rijden vanuit de stuurstand van een DDAR-stam met 1800 achterop of een DDM-1 stam met een nog niet aangepaste 1700 achterop: het werkt niet. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 30-04-2012 15:28 |
30-04-2012 16:08:16 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ahja, dat was het, thanks %02% |
05-05-2012 10:18:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
4 mei is de 7501 teruggekeerd naar Haarlem voor wat herstellingen. Tevens is de 7806 voor de DDZ-ificering binnengenomen. De 7502 is aan het proberen om Haarlem te verlaten, maar dat is nog niet gelukt tot nu toe. |
05-05-2012 11:07:47 | ||
---|---|---|
ns1700
|
wat is er dan aan de hand met de 7501? reed eergister nog helemaal perfect namelijk. groeten uit Spoorzone |
05-05-2012 11:13:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Toevallig weet ik dat: iets met het Faiveleyblok in een van de cabines en iets met een toilet. |
05-05-2012 11:16:11 | ||
---|---|---|
ns1700
|
okee, tsja dan is het nodig. wel opvallend dat het vaak de toiletten zijn want het klinkt bijna alsof ze goed misbruikt worden. groeten uit Spoorzone |
05-05-2012 11:29:12 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Hoezo vaak? Ik heb het hier nog niet eerder voorbij zien komen, wel dat de airco lekt, maar over de wc niets... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-05-2012 11:41:04 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Overigens had ik nog een vraag: heeft DDZ nogsteeds dezelfde koppeleigenschappen zoals DD-AR betreft het max. aantal volledig (pneumatisch/mechanisch/elektrisch) te koppelen treinstellen (2 treinstellen bij DD-AR)? Of is dit ook aangepast? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-05-2012 12:29:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Aan de techniek is op een paar kleine dingen niets veranderd bij de revisie, dus zou ik niet weten waarom dat nu anders is... Pneumatisch zit er overigens nooit een maximum aan, technisch gezien... |
07-05-2012 16:32:28 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Maximale combi was dacht ik twee stellen, dus dat zal bij DDZ niet anders zijn. En als er zesjes bijkomen zal de maximale combi 10 bakken zijn (6+4). Groetjes, Emiel |
07-05-2012 16:47:53 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Kan dat laatste niet eens lastig worden met eventuele bijsturingen? |
07-05-2012 16:51:59 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Quote Waarom zou een combi van 6+6 niet kunnen dan? Dat zou volgends mij technisch gezien gewoon moeten kunnen rijden. met 2 Hc"s erop geen enkel probleem,en wat als een DDZ bestaande uit 6 bakken in opzending/sleep meemoet dan zal die toch getrokken moeten worden door een soortgenoot bestaande uit 6 bakken Laatst bewerkt door ICMm4250 op 07-05-2012 16:52 |
07-05-2012 16:53:49 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ja, ho, dan sluit je m al af, op die manier kun je ook 3x mDDM slepen, het gaat hier over het maximum in de reizigersdienst. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-05-2012 16:58:09 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
dan nog zou 6+6 moeten kunnen toch? |
07-05-2012 17:01:19 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Virm rijd toch ook in de reizigersdienst VI+VI? De praktijk is inderdaad meestal dat er gereden word met VI+IV maar dat heeft verder niets mee te maken dat het technisch gezien niet mogelijk zou zijn. Een MDDM rijdt toch ook gecombineerd met een DD-AR en zo nog vele combinaties.... En als DDZ gecombineerd word moet er toch altijd al en 2e HC op gesteld worden,dus of je nu (IV+IV) of (VI+IV)of (VI+VI) gaat rijden die 2e hc moet er altijd op. Laatst bewerkt door ICMm4250 op 07-05-2012 17:12 |
07-05-2012 18:42:15 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Foutje, ik was iets te snel. Uiteraard als twee stellen max is, dan kun je natuurlijk 6+6 rijden in de normale dienst. Groetjes, Emiel |
07-05-2012 21:38:27 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Laat NT eerst maar eens een goed werkende DDZ-VI in elkaar zetten. De IV die nu rond hobbelen zijn alles behalve storing vrij Gr Joop mcn Lls |
18-05-2012 13:51:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Te Hvsp zag ik DD-AR 7426 met wat opvallende apparatuur op het dak van het rijtuig direkt achter de loc. Leken op de 2 antennes, een vaste en de ander die flexibel is. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |