31-12-2010 12:01:13
stefanvdw
stefanvdw
Ik zat me eens af te vragen, gaan ze geen extra Bvk rijtuigen ombouwen naar DDZ? Nu staat er ook een aantal Bvk's aan de kant met botsschade en het is niet geheel ondenkelijk dat 'DDZ' ook minimaal een DDZ Bvk zal moeten missen door botsschade. In dat geval staat gelijk een hele stam aan de kant bij gebrek aan vervanging. Bij VIRM4 had men bijv. een extra ingerichte kopbak laten maken die nu zelfs al in gebruik is.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 31-12-2010 12:01
 

31-12-2010 12:57:20
thom
thom
En een extra VIRM kopbak laten bouwen is wat anders omdat dat een nieuwbouwserie was en daar de mallen nog van zijn en dat in 1 moeite doorging.

Als je nu een extra Bvk wilt hebben, hoe moet je eraan komen dan ?
Want volgens mij is het aantal stammen gebaseerd op het aantal Bvk's, dus waar wil je die Bvk vandaan halen?
 

31-12-2010 13:01:18
stefanvdw
stefanvdw
Er staat er sowieso 1 met relatief lichte schade aan de kant(zijdelingse botsschade Zl vorig jaar) die naar ik gelezen heb op de nominatie staat gesloopt te worden. Even een extra bak aan het eind van het productieproces meenemen is ook geen probleem, geldt ook voor het bouwen van die extra kopbak VIRM4. Voorwaarde is wel dat die Bvk beschikbaar is natuurlijk Als er simpelweg geen Bvk meer beschikbaar is kan dat ook een antwoord op mijn vraag zijn.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 31-12-2010 13:04
 

31-12-2010 13:04:54
thom
thom
Dan vraag ik me de gradatie van die schade af, want men gaat echt geen bak slopen als de schade niet zo groot is...  


31-12-2010 13:13:25
plant
plant
Het aantal stammen is volgens mij vastgesteld d.m.v. het aantal mABk's (50 stuks). Voldoende Bvk's over dus.


Youri
 

31-12-2010 13:15:34
thom
thom
Ohja, Goedemorgen, lekker duf bezig hier... %07%

Laatst bewerkt door thom op 31-12-2010 13:16
 

31-12-2010 14:19:16
timtrein
timtrein
Tsja dan kun je alles wel reserve houden. Kans lijkt me groter dat een mDDM niet beschikbaar is, dan dat een stuurstand schade heeft, dus dan lost het nog weinig op.  

31-12-2010 15:05:40
klaass16
klaass16
Een bak slopen??

NS heeft al veel materieel aan de kant, zoals defecte SLT treinstellen

Laatst bewerkt door klaass16 op 31-12-2010 20:50
 

31-12-2010 15:37:25
Pim530
Pim530
6 stuurstanden achter elkaar loopt nou eenmaal wat lastig door...  

31-12-2010 16:57:13
broek53
broek53
Quote
klaass16: Een bak slopen?? NS heeft al materieel tekort,
Helemaal niet. NS komt zowat om in het materieel. Dat het in onvoldoende mate rijvaardig is, is een andere zaak. Nog meer materieel ongereviseerd op reserve laten staan, verandert daar niets aan / is tamelijk zinloos.
 

31-12-2010 17:43:35
ns1700
ns1700
kijk maar bij Ldd, daar staan nog 3 bvk's naar mijn weten...

Laatst bewerkt door ns1700 op 31-12-2010 17:43


groeten uit Spoorzone
 

31-12-2010 19:41:44
dlm4yjp
dlm4yjp
In de werkplaats van Hlm staan er ook 3:
- De Bvk van de aanrijding te Zl, komt in de eerste DDZ te zitten.
- De Bvk van de Halfweg, welke als airco proefmodel heeft gediend en zal gesloopt worden (voorkant in puin).
- De Bvk die brand heeft gehad (staat in de oude loods), welke bijna hersteld is totdat de NS opeens besloot deze niet meer nodig te hebben en zal ook gesloopt worden.

Altans, zo waren de plannen tijdens de C-tracks excursie.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-12-2010 20:47:27
thom
thom
Plannen kunnen zo morgen wel weer anders zijn %08%  

01-01-2011 13:38:39
kevinevers
kevinevers
Uit welke bakken bestond stam 7879 eigenlijk voor de aanrijding met die Arriva bus in 2009? De Bvk was de 270 7079.  

02-01-2011 17:15:11
ZJ37
ZJ37
De 7865 heeft vanmorgen voor het eerst weer in de reizigersdienst gereden. Leeg Bkh-Ledn en daarna 5721. Vervolgens ook nog een slag Alm, maar de stam staat inmiddels op Utoz.  

02-01-2011 18:19:04
MDDM
MDDM
De 7853 staat al 3 dagen GDST op Llso. Daar hebben wat lieve mensen een nitraat bommetje in een prullenbak gedeponeerd. Met als resultaat dat de plaats waar ooit de prullenbak en tafeltje zaten, de wand totaal verwoest is. Tevens zitten er in diverse wanden allerlei scheuren. Zal als ik vanavond de kans heb even wat foto's maken van de schade.

Edit: foto van de schade: http://twitpic.com/3mh4la

Laatst bewerkt door MDDM op 03-01-2011 11:53


Gr Joop mcn Lls
 

02-01-2011 21:31:07
aarclay
aarclay
Quote
dlm4yjp:
- De Bvk van de Halfweg, welke als airco proefmodel heeft gediend en zal gesloopt worden (voorkant in puin).


Was dit niet de DD-AR die de 419 een fatale kopstoot heeft gegeven?


Choo choo.....
 

02-01-2011 21:35:11
dlm4yjp
dlm4yjp
Daar zat ik mij achteraf ook af te vragen, maar wist dus niet zeker of die bak nog in Ldd of Hlm stond


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 21:42:30
aarclay
aarclay
Hlm, dat werd tijdens de C-Tracks excursie gezegd.
Maar wat was er dan in Halfweg gebeurd?


Choo choo.....
 

02-01-2011 21:47:19
TheKnitter
TheKnitter
Google is je vriend
Eerste resultaat: http://www.nu.nl/algemeen/2031478/zeven-gewonden-bij-treinbotsing-halfweg.html

En de Bvk die voor die aircoproef gebruikt werd/word is die de 419 heeft aangeraakt (op negatieve zin)

Laatst bewerkt door TheKnitter op 02-01-2011 21:50
 

02-01-2011 21:47:34
nls911
nls911
Quote
dlm4yjp: In de werkplaats van Hlm staan er ook 3:
- De Bvk van de aanrijding te Zl, komt in de eerste DDZ te zitten.
Is de eerste Bvk die in DDZ komt te zitten niet de 7023 van proefstam 7823? Verder wordt er hier gesproken over 3 Bvk's die zware schade zouden hebben. In het materieel overzicht staan er echter vier buiten werking:

7040, 7041, 7072 en 7079. Delft1700 roept dat er tevens nog 3 Bvk's in Ldd zouden staan. Volgens mij halen we allen wat door de war?

Laatst bewerkt door spiketrain op 02-01-2011 22:42, reden: Quoot aangepast.
 

02-01-2011 21:48:14
kevinevers
kevinevers
Daar reed stam 7879 op een gelede Arrivabus http://www.michelvanbergen.nl/2009/06/28/foto-awakenings-bus-doormidden-na-botsing-met-trein-in-halfweg/  

02-01-2011 21:49:35
dlm4yjp
dlm4yjp
The Knitter, dat doe je verkeerd, zo verwijs je iemand naar google http://www.lmgtfy.com/?q=treinongeval+halfweg

EDIT: De DDZ airco-proef Bvk is inderdaad van de aanrijding met de 419, ik heb even mijn eigen foto's van de open dag vergeleken met die van de aanrijding te Halfweg.

De Bvk te Hlm had juist boven de buffers veel schade, de Bvk van de Halfweg had óók veel schade aan de onderzijde (zodanig dat het draaistel ter plekke is vervangen voordat deze werd afgesleept naar Hlm).

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 02-01-2011 22:06


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 22:12:29
kevinevers
kevinevers
Dit is Bvk 7079 van Halfweg: http://kevinevers.nl/IMG_16611.JPG (foto genomen uit de trein)  

02-01-2011 22:15:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Okee, óf die betreffende Bvk heeft 2 maal zo'n erg ongeluk gehad, of we zitten hier nummertjes te verdraaien?

Bvk 7079 = DD-AR 7879 immers%05%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 22:20:59
kevinevers
kevinevers
Ja vergelijk mijn foto http://kevinevers.nl/IMG_16611.JPG eens met die van deze http://www.michelvanbergen.nl/2009/06/28/foto-awakenings-bus-doormidden-na-botsing-met-trein-in-halfweg/

Als je dan kijkt naar die postzegel boven het eerste onderste raam en boven de deur.

Welke bakken zaten nog meer in stam 7879 tijdens de aanrijding?

Laatst bewerkt door kevinevers op 02-01-2011 22:22
 

02-01-2011 22:23:16
mark
mark
Kortom, wat zich in Hlmwph bevindt en waarom:
7821 is in september 2010 uit de dienst gehaald om als prototype voor DDZ te fungeren.
7840 is in januari 2009 in Ldd met plan V 419 gebotst.
7841 is in mei 2009 in Zl met een goederentrein gebotst.
7872 is in november 2006 uitgebrand in Hd(?)
7879 is in juni 2009 dus met een bus gebotst in Hw.

De Bvk's die in Ldd op reserve stonden (de Bvk's 270 7014 en 270 7077) rijden inmiddels weer rond in de stammen 7814 en 7877.
 

02-01-2011 22:24:34
dlm4yjp
dlm4yjp
nevermind, ik zit zelf de nummertjes te verdraaien

(overigens, nog een mooie foto van de schade aan de onderkant van de 7079 alhier: http://www.flickr.com/photos/fotografie_opzolder/3667148655/in/photostream/)

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 02-01-2011 22:26


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 22:27:48
aarclay
aarclay
Quote
mark: 7872 is in november 2006 uitgebrand in Hd(?)


Nee, vlakbij Zl:

http://binnenland.nieuws.nl/194879
Die is ook DDZ-proto geworden voor een paar bakken. Try-out voor het interieur, waarna hij mee wordt genomen in de DDZ-modernisering.

Laatst bewerkt door aarclay op 02-01-2011 22:28


Choo choo.....
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


02-01-2011 22:28:05
mark
mark
De rijtuigen van stam 7879 zijn na de aanrijding overigens naar stam 7814 gegaan, zie ook https://www.somda.nl/forum/7570/p232616/Samenstelling+van+DD-AR+wijzigingen/ voor meer nummertjesinfo.
Quote
aarclay:
Quote
mark: 7872 is in november 2006 uitgebrand in Hd(?)


Nee, vlakbij Zl:

http://binnenland.nieuws.nl/194879
Die is ook DDZ-proto geworden voor een paar bakken. Try-out voor het interieur, waarna hij mee wordt genomen in de DDZ-modernisering.
Helaas, dit was stam 7810. De twee uitgebrande bakken (mABk 390 7739 en Bv 280 7208) zijn daarna inderdaad hersteld en try-out-bakken geworden, nadat de 7208 nog enkele jaren te Hlmkr heeft gestaan. De overige twee rijtuigen zijn met een nieuwe mABk en Bv weer als 7810 de baan op gegaan.

Laatst bewerkt door mark op 02-01-2011 22:32
 

02-01-2011 22:40:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Hoe zit het dan met die Bvk die in de oude loods staat?
(Deze was qua casco bijna volledig hersteld na een grote brand, maar opeens moest van de NS dit klusje gestopt worden nadat er bijna een miljoen euro in was geinvesteerd).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 22:44:28
mark
mark
Geen idee, is ook alweer een tijdje geleden dat ik nog wel eens administratie van dit soort nummertjes deed. (oftewel matsms bijhouden %02%)  

02-01-2011 22:49:17
Rinse
Rinse
Dit zou wel eens Bvk 270 2072 kunnen zijn die op 1 december 2006 in de brand werd gestoken ergens tussen Amersfoort en Zwolle (bron: Spoor & Tram editie 19, pagina 15). Hierbij raakte de Bvk zeer zwaar beschadigd.  

02-01-2011 22:49:43
kevinevers
kevinevers
Hey dat topic kende ik nog niet%08%..

Welke mABk moet dit dan zijn: http://kevinevers.nl/diverse/x.jpg Deze fotografeerde ik in juni 2006.

EDIT: Dat zou de 7739 kunnen zijn?

Laatst bewerkt door kevinevers op 02-01-2011 22:54
 

02-01-2011 22:57:36
dlm4yjp
dlm4yjp
Overigens hier een collage van de betreffende Bvk in de oude loods te Hlm: http://www.flickr.com/photos/dlm4yjp/5317061159/ blijft een vreemd gezicht


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 22:57:43
Rinse
Rinse
Dat is waarschijnlijk mBBk 390 7739 van de brand in Zwolle ja. Die vond immers plaats op 13 maart 2006.  

05-01-2011 17:15:46
110573
110573
Dit is mijn schema:

- 7040, botsing met 419, wordt gebruikt voor aircoproef in Nedtrain Haarlem, wordt waarschijnlijk gesloopt

- 7072, brand in putten op 1 December 2006, werd casco hersteld in Nedtrain Haarlem, de klus werd onverwachts gestopt door de NSR,

- 7041, botsing in Zwolle met loc 16xx op 29 Mei 2009, staat aan de kant in Haarlem,

- 7079, botsing met gelede Arriva bus in Halfweg op 28 Juni 2009, staat nu in de Driehoek, wordt waarschijnlijk gesloopt

- 7208, brand op de IJsselbrug in Zwolle op, staat nu in Nedtrain Haarlem,

- 7272, brand op station Harderwijk op 9 November 2007, staat nu in de Driehoek, wordt waarschijnlijk gesloopt

- 7555, botsing in Zwolle met loc 16xx op 29 Mei 2009, staat nu in Nedtrain Haarlem, wordt waarschijnlijk gebruikt als try-out voor de DDZ revisie

- 7739, brand op de IJsselbrug in Zwolle op, staat nu in Nedtrain Haarlem, wordt waarschijnlijk gebruikt als try-out voor de DDZ revisie

Het is niet goed bekend wie op welk moment waar is. De 7041 of de 7072 is gebruikt voor het DDZ verflaagje met dichte zijruitjes. Ook wordt er een Bvk gebruikt voor testen met de inbouw van een statische omzetter (zie een pagina terug)

Laatst bewerkt door 110573 op 06-01-2011 16:02
 

05-01-2011 19:02:47
maxje
maxje
Je bericht klopt niet helemaal. De 7041 of 7555. Heeft in Zwolle een botsing gehad. Maar welke is het%08%
Ik lees hierboven stam 7841. Dus ik neem aan Bvk 7041?

Laatst bewerkt door maxje op 05-01-2011 19:04
 

05-01-2011 19:12:22
klaass16
klaass16
de 7041 en 7555 zijn betrokken geweest bij die aanrijding.  

05-01-2011 19:17:47
maxje
maxje
Oh ik dacht dat maar 1 bak aan de kant stond van die stam toen der tijd  

06-01-2011 15:57:52
110573
110573
Dat dacht ik eerst ook, maar in een ander topic las ik dat de 7555 daar ook bij hoorde. Dat is ook wel logisch als je kijkt naar de foto's van dat ongeluk.

Weet iemand of die Bvk nog in de loods in Haarlem staat? Als dat niet zo is zullen ze die wel gebruikt hebben als proefkonijn voor de DDZ outfit.

@Mark: Ik dacht dat ze de 7208 als slooprijtuig hadden aangewezen. Als die inderdaad hersteld is, moet dat een grote klus zijn geweest, want dat metaal was helemaal verbogen van de hitte.

Laatst bewerkt door 110573 op 06-01-2011 16:06
 

16-01-2011 11:37:35
broek53
broek53
Quote
kevinevers: Uit welke bakken bestond stam 7879 eigenlijk voor de aanrijding met die Arriva bus in 2009? De Bvk was de 270 7079.

Laat ik dat nu toevallig tegenkomen: 270 7079, 280 7240, 380 7525 en 390 7744.

Laatst bewerkt door broek53 op 16-01-2011 11:38
 

25-01-2011 15:26:52
dutchtrain
dutchtrain
Heeft er iemand intussen al wat meer foto's van het vernieuwde exterieur? Ik neem aan dat er hier ook mensen op de site rondhangen die in de werkplaats Haarlem werken  

25-01-2011 15:48:16
thom
thom
Alleen mogen die dat zomaar niet naar buiten brengen  

25-01-2011 16:10:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Het word, zoals in het prototype was, een kruizing tussen VIRM-4 en de oude ddar banken, dunne banken, maar geen aparte zitting, een bank weer dus. 2e klas blauw, 1e klas Rood.
Het plafond in de bovenverdieping word erg mooi en functioneel: er zit een fraai gatenpatroon in welke dient als luchtvoorziening.
Echter spreken we hier over een prototype, praktijk kan anders worden.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

25-01-2011 16:18:41
Pim530
Pim530
Dat is het interieur toch?  

25-01-2011 16:34:28
110573
110573
De laatste foto's die ik zag waren die in de RailMagazine (deze kwam een paar dagen geleden uit). Alles wat daar in staat weet iedereen hier zo'n beetje al denk ik. Het enige nieuwtje is dat de presentatie aan de pers in April is. Dus dat wordt nog even wachten  

25-01-2011 16:48:22
rob46
rob46
Prototype DDZ wordt: mBk 390 7703+ABv 380 7510+Bv1 280 7205+ABvk 270 7021.
ABvk 270 7041 is als proefbak voor interieuropbouw+nw.beschildering gebruikt en mABk 390 7739 gebruikt men als proefbak voor de belijning van de Intercity-outfit.

Laatst bewerkt door rob46 op 26-01-2011 09:40


57 jaar OV-fotografie.
 

25-01-2011 19:09:49
aarclay
aarclay
Ik heb de try-out al gezien van binnen:
http://94.100.125.28/1009900001-1009950000/1009915801-1009915900/1009915899_5_7tBG.jpeg (Bron: Ns-Koppeling)

Zie hier het plafond, voor de rest zag het er wel bekend uit (als men de designtekeningen wel eens heeft gezien). De deurknoppen waren verchroomde stukken bestek ofzo, zag er wel 'shabby' uit. En de banken waren tijdelijk, en verder hing het met losse schroeven vast.

Laatst bewerkt door aarclay op 25-01-2011 19:10


Choo choo.....
 

25-01-2011 21:09:32
joaska3
joaska3
Quote
rob46: Prototype DDZ wordt: mABk 390 7703+ABv 380 7510+Bv1 280 7205+ABvk 270 7021.
ABvk 270 7041 is als proefbak voor interieuropbouw+nw.beschildering gebruikt en mABk 390 7739 gebruikt men als proefbak voor de belijning van de Intercity-outfit.

De proto DDZ bestaat uit één mBk, één Bv1, één ABv en één ABvk.%06%
 

25-01-2011 21:21:53
lex_t
lex_t
Vandaag: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/01/treinen_ns_gerepareerd.html
In spiegelbeeld, dat wel..
 

25-01-2011 21:34:23
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
joaska3:
Quote
rob46: Prototype DDZ wordt: mABk 390 7703+ABv 380 7510+Bv1 280 7205+ABvk 270 7021.
ABvk 270 7041 is als proefbak voor interieuropbouw+nw.beschildering gebruikt en mABk 390 7739 gebruikt men als proefbak voor de belijning van de Intercity-outfit.

De proto DDZ bestaat uit één mBk, één Bv1, één ABv en één ABvk.%06%


Wat Rob46 zegt is het enige goede antwoord en klopt ook
 

25-01-2011 21:40:12
broek53
broek53
Met dien verstande dat de motorbak een mBk wordt (en dus geen mABk blijft), daar heeft joaska gelijk in.  

28-01-2011 00:06:20
martijnmet
Moderator
martijnmet
Martijnmet: een aantal berichten zijn verwijderd, de desbetreffende heren weten waarschijnlijk wel waarom.  


05-02-2011 10:42:13
TMPJ
TMPJ
De filmer is mij onbekend, maar iemand heeft een paar videootjes gemaakt van de ombouw van een aantal stellen. Wellicht interessant!

http://www.youtube.com/watch?v=ElRF5IUMbag
http://www.youtube.com/watch?v=yWBFLgB-jEY
http://www.youtube.com/watch?v=ed1lduNXAMY
 

05-02-2011 11:29:57
110573
110573
Ik denk zo dat de filmer ook maar beter onbekend kan blijven

Het is nu trouwens wel voor het eerst te zien hoe de IC lijn over de ramen van de mDDM loopt
 

05-02-2011 12:18:03
dutchtrain
dutchtrain
Wel jammer dat ze bij die motorwagen ervoor hebben gekozen om het blauw niet zoals de tussenrijtuigen te doen... Na de deuren dus naar beneden lopend... Ik ben echt zo benieuwd hoe dat eruit gaat zien als geheel stel

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-02-2011 19:57, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

05-02-2011 14:39:56
aarclay
aarclay
Oud filmpje dus, december....

Ik neem aan dat er inmiddels al (deels) een interieur erin geplaatst is?


Choo choo.....
 

06-02-2011 23:36:22
dh3201
dh3201
Grappig, ik heb het zien van de eerste beelden van een Bvk in de DDZ beschildering een schets gemaakt hoe een hele stam eruit zou komen te zien. En de band zoals ik op de mBk heb getekend klopt precies met hoe het in bovengenoemde filmpjes van een mBk is te zien!


Shqiperise-lopers?
 

06-02-2011 23:49:23
aarclay
aarclay
Komen er ook nieuwe koersdisplay's op de zijkant, met LED-jes zaols VIRM en ICMm, of weer die segment-display's?


Choo choo.....
 

07-02-2011 11:48:47
dutchtrain
dutchtrain
Quote
dh3201 (zo 06 feb 2011 23:36:22 https://www.somda.nl/forum/7770/p317241/): Grappig, ik heb het zien van de eerste beelden van een Bvk in de DDZ beschildering een schets gemaakt hoe een hele stam eruit zou komen te zien. En de band zoals ik op de mBk heb getekend klopt precies met hoe het in bovengenoemde filmpjes van een mBk is te zien!
Zou je die schets kunnen laten zien?

Quote
aarclay (zo 06 feb 2011 23:49:23 https://www.somda.nl/forum/7770/p317245/): Komen er ook nieuwe koersdisplay's op de zijkant, met LED-jes zaols VIRM en ICMm, of weer die segment-display's?
Er komen nieuwe in zoals ICMm.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 07-02-2011 12:11, reden: dat kan ook wel in 1 bericht ;-)
 

07-02-2011 22:10:26
dh3201
dh3201
Bij deze de schets: http://img145.imageshack.us/img145/4594/ddz.png


Shqiperise-lopers?
 

07-02-2011 23:35:12
dutchtrain
dutchtrain
Quote
dh3201 (ma 07 feb 2011 22:10:26 https://www.somda.nl/forum/7770/p317477/): Bij deze de schets: http://img145.imageshack.us/img145/4594/ddz.png
Nice! Thanks, ik hoop dat we die snel kunnen aanschouwen op het Nederlandse Spoor
 

07-02-2011 23:41:26
aarclay
aarclay
In april komt de pers-presentatie...

Laatst bewerkt door aarclay op 07-02-2011 23:42


Choo choo.....
 

08-02-2011 00:20:28
kevinevers
kevinevers
Hoe kan je je daarvoor aanmelden?  

08-02-2011 00:29:27
aarclay
aarclay
Ik denk dat je een pers-kaart moet hebben, en die krijg je niet zomaar, je moet namelijk journalist zijn en bij de NvJ bekend zijn.
http://www.nvj.nl/perskaarten/

Ik heb geen idee of ze bij de presentatie (die waarschijnlijk op het terrein van NedTrain plaats zal vinden) ook daarop controleren, maar zo'n moment is ook alleen voor de pers bedoeld.


Choo choo.....
 

08-02-2011 00:29:31
broek53
broek53
Als je tot de pers behoort, word je daarvoor uitgenodigd. Overigens zal er in april wel geen presentatie plaatsvinden, want het project loopt ernstig achter op de planning - te oordelen aan het feit dat een bezoek aan Wenen al is uitgesteld van mei naar (op zijn vroegst) september.  

08-02-2011 00:36:05
aarclay
aarclay
Dat klinkt niet best. En voor de klima-kamer is ook een wachtrij zeker, wat de boel weer vertraagd?

Maar hoe kan je de status van de modernisering nu omschrijven? Er zijn films uitgelekt waarin de buitenkant zo goed als af is, behalve de binnenkant. Is het interieur inmiddels al (deels) geplaatst?
Was even benieuwd...

Laatst bewerkt door aarclay op 08-02-2011 00:36


Choo choo.....
 

08-02-2011 01:03:33
broek53
broek53
De klimaatkamer kent geen wachtrijen, maar gewoon een planning.  

08-02-2011 08:46:10
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Quote
dh3201 (ma 07 feb 2011 22:10:26 https://www.somda.nl/forum/7770/p317477/): Bij deze de schets: http://img145.imageshack.us/img145/4594/ddz.png

Dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om het óf bij beide kopbakken zo te doen, óf om-en-om te doen (hoog-laag-hoog-laag-hoog-laag)


Met vriendelijke groet, Robin
 

08-02-2011 10:33:26
AgentX
AgentX
Ach, je kan op dh3201's manier wel goed zien welke kant voor rijdt  

08-02-2011 12:06:27
dutchtrain
dutchtrain
Quote
aarclay (di 08 feb 2011 00:36:05 https://www.somda.nl/forum/7770/p317511/): Dat klinkt niet best. En voor de klima-kamer is ook een wachtrij zeker, wat de boel weer vertraagd?

Maar hoe kan je de status van de modernisering nu omschrijven? Er zijn films uitgelekt waarin de buitenkant zo goed als af is, behalve de binnenkant. Is het interieur inmiddels al (deels) geplaatst?
Was even benieuwd...
Dit vraag ik me ook af, alleen word onze vraag niet beantwoord... Echt balen, dat zwijgrecht van mensen die die dingen ombouwen!
 

08-02-2011 12:09:44
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Voor zover ik enige autoriteit heb, gun ik iedereen zwijgrecht hoor %08%

Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 08-02-2011 12:09


Met vriendelijke groet, Robin
 

08-02-2011 13:31:24
mren
mren
Aangezien niemand gehouden is mee te werken aan zijn eigen veroordeling, is zwijgrecht een wettelijk recht in ons land.  

08-02-2011 19:09:52
Jeffrenzo
Jeffrenzo
dat geldt alleen voor bewijs waarvan het bestaan afhankelijk is van de wil van de verdachte. dus niet voor DNA etc., maar dit is een trein forum en geen rechten forum, dus ontopic gaan lijkt me het beste

Ik ben ook wel benieuwd naar de DDZ, ondanks dat ik hem in het begin lelijk vond vind ik hem er toch steeds mooier uit zien, dus kan niet wachten tot die klaar is.


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

08-02-2011 22:37:17
thom
thom
Quote
dutchtrain (di 08 feb 2011 12:06:27 https://www.somda.nl/forum/7770/p317572/):
Quote
aarclay (di 08 feb 2011 00:36:05 https://www.somda.nl/forum/7770/p317511/): Dat klinkt niet best. En voor de klima-kamer is ook een wachtrij zeker, wat de boel weer vertraagd?

Maar hoe kan je de status van de modernisering nu omschrijven? Er zijn films uitgelekt waarin de buitenkant zo goed als af is, behalve de binnenkant. Is het interieur inmiddels al (deels) geplaatst?
Was even benieuwd...
Dit vraag ik me ook af, alleen word onze vraag niet beantwoord... Echt balen, dat zwijgrecht van mensen die die dingen ombouwen!

Niks te maken met zwijgrecht, dat is gewoon een stukje bedrijfsgeheim.

Nedtrain verbouwt die treinstellen als order voor NSR, en het zijn ook hun treinen. En aangezien NSR zelf hun informatie publiceert via persberichten hoort dat niet uit te lekken via Nedtrain...
 

08-02-2011 23:20:33
dutchtrain
dutchtrain
Het was ook meer als grap bedoeld kerel  

08-02-2011 23:25:38
thom
thom
t'Wordt langzaamaan laat hé %08%  

09-02-2011 11:26:00
dutchtrain
dutchtrain
Ja precies

Laatst bewerkt door SleutelMan op 09-02-2011 12:13, reden: Bij het laatste bericht hoef je niet te quoten
 

09-02-2011 20:17:39
joaska3
joaska3
Quote
dutchtrain (ma 07 feb 2011 11:48:47 https://www.somda.nl/forum/7770/p317309/):
Quote
dh3201 (zo 06 feb 2011 23:36:22 https://www.somda.nl/forum/7770/p317241/): Grappig, ik heb het zien van de eerste beelden van een Bvk in de DDZ beschildering een schets gemaakt hoe een hele stam eruit zou komen te zien. En de band zoals ik op de mBk heb getekend klopt precies met hoe het in bovengenoemde filmpjes van een mBk is te zien!
Zou je die schets kunnen laten zien?

Quote
aarclay (zo 06 feb 2011 23:49:23 https://www.somda.nl/forum/7770/p317245/): Komen er ook nieuwe koersdisplay's op de zijkant, met LED-jes zaols VIRM en ICMm, of weer die segment-display's?
Er komen nieuwe in zoals ICMm.

Volgens mij worden de huidige bestemmingsaanduidingen gewoon herplaatst.

Laatst bewerkt door joaska3 op 09-02-2011 20:17
 

09-02-2011 22:48:01
dutchtrain
dutchtrain
Nee hoor, want die dingen gaven nogal wat problemen, en dus heeft men besloten ze te vervangen. Dat is wat ik heb gehoord aantal weken terug.

Laatst bewerkt door dutchtrain op 09-02-2011 22:48
 

19-02-2011 11:37:28
dutchtrain
dutchtrain
Heeft er nog iemand nieuws en/of foto's? Want het is maar wat stil in dit topic..  

19-02-2011 13:50:23
thom
thom
Als je nog wat geduld hebt, dankomt dat vanzelf....

Nual meerdere keren is hier aangegeven dat het personeel dat allemaal zomaar niet mag fotograferen en publiceren, dus wat denk je nu ?
 

19-02-2011 13:55:11
Geerrritt
Geerrritt
op twitpic gevonden, een foto van het interieur http://twitpic.com/403eps  

19-02-2011 15:23:31
lamar
lamar
Als je ook naar die andere foto's kijkt wordt het een beetje icmm achtig. Wel een hele verbetering t.o.v. het oude.

Laatst bewerkt door spiketrain op 20-02-2011 11:01, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

19-02-2011 17:13:16
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
SleutelMan: Een aantal berichten verwijderd. De desbetreffende gebruikers weten wel waarom.  

19-02-2011 18:42:30
microshit
microshit
Gelukkig zijn ze dus van dat lelijke paars/groen ontdaan, daar kon ik me nog het meest aan ergeren.

Wat is er overigens al bekend over het inzetgebied? De IC Ut-Zl rijdt volgens mij altijd met DDAR, dus ipv daarvan - maar daar heb je zoveel stammen niet voor nodig.
 

19-02-2011 18:43:42
john563
john563
er komen andere display's in, heb ze zelf in mijn handen gehad...  

19-02-2011 18:46:00
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
microshit (za 19 feb 2011 18:42:30 https://www.somda.nl/forum/7770/p319825/): Gelukkig zijn ze dus van dat lelijke paars/groen ontdaan, daar kon ik me nog het meest aan ergeren.

Wat is er overigens al bekend over het inzetgebied? De IC Ut-Zl rijdt volgens mij altijd met DDAR, dus ipv daarvan - maar daar heb je zoveel stammen niet voor nodig.


De stoptrein Zl-Ut rijdt met DD-AR ja. De IC rijdt met ICMm. Inzetgebieden weet ik niet, maar series zoals de 2600, 3400, 8800/2000 lijken mij op zich wel een logische keuze (als ik het even rond Den Haag bekijk dan).

Maar goed, de revisie van het hele zooitje moet nog beginnen (het prototype is nog geeneens af), dus het is ook een kwestie van afwachten.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 19-02-2011 18:46
 

19-02-2011 18:46:21
Erikvd12
Erikvd12
De eerste klasse afdelingen zagen er nog wel goed uit. Dat kun je van de tweede klas afdelingen met de planken niet zeggen. Inclusief dat je nogal vaak kan struikelen bij de verhogning bij de banken.  

20-02-2011 01:05:57
CB
CB
Ja en 3700/3900? Daar rijden nu ook DD-AR's op als intercity.  

20-02-2011 01:24:51
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
Erikvd12 (za 19 feb 2011 18:46:21 https://www.somda.nl/forum/7770/p319828/): Inclusief dat je nogal vaak kan struikelen bij de verhogning bij de banken.


Dat stukje deed me toch weer even herinneren aan een vriend die hiermee de mist in ging: die struikelde over het opstapje en knalde daardoor met z'n hoofd tegen het bagagerek, voor wie leedvermaak leuk vindt is dit natuurlijk om keihard van te lachen

Maargoed, on-topic weer: Betreft de banken, ze zijn toch net even weer wat anders geworden dan met de C-tracks Excursie, toen waren de banken nog banken en zoals op de foto te zien is, is het toch echt 2 stoelen geworden i.p.v. 1 geheel.
Ben trouwens wel benieuwd hoe de bovenverdieping word, tijdens de excursie kwam het plafond nogal laag over, lager dan V-IRM.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

20-02-2011 12:39:50
mat64
mat64
als ik later dan met de 5600 moet mooi met bus naar amf / mooi niet dat ik dat stuk in SGMm of SLT ga %08%  

20-02-2011 12:53:34
Joey666
Joey666
Zal wel de sneltreinen en langzame intercity's gaan rijden.
Bijvoorbeeld de 4900 serie. (Langzame intercity/sneltrein)

Inzet gebied? Geen flauw idee
Neem aan niet de stoptreinen. Geen 5000/5600/5700 serie.
 

20-02-2011 13:26:58
klaass16
klaass16
de DDZ zou gebruikt worden voor de IC diensten,

Waarschijnlijk zal het DDZ niet meer in de 5600 komen.

SGMm in de 5600 misschien een optie?%08%


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

20-02-2011 15:53:12
TheKnitter
TheKnitter
Er zijn duidelijke plannen voor SLT in de 5600...


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

21-02-2011 11:09:12
maigoda
maigoda
Ik ben benieuwd wat de huidige reizigers in de ochtendspits gaan vinden van twee maal SLT-6 als vervanging van twee maal mDDM.
Groetjes,
Emiel
 

21-02-2011 11:17:32
jorgo
jorgo
Als je de twee maal mDDM vervangt door evenveel bakken DDZ ben je ook aanzienlijk capaciteit kwijt. En méér bakken zal wel niet passen aan veel perrons.

Wat betreft dat de bank op ICMm lijkt: qua kleur misschien. Qua vorm lijkt het me meer op een VIRM-stoel. Het is allemaal wat rechter en wat minder diep dan bij ICMm. Ik ben kortom benieuwd of het comfort überhaupt dat van VIRM kan benaderen: die is tenminste wat ruimer in de breedte. Van de andere kant, als de airco rustig gaat zijn en het rijcomfort (wegligging) blijft zoals ie is, kan het wel wat voordeeltjes opleveren t.o.v. zowel ICMm als VIRM. Maar dat is het detailniveau.
 

25-02-2011 13:05:42
110573
110573
Ik was gisteren in Haarlem en daar zag ik door de ramen van de oude loods de 7072 staan met dichtgemaakte ramen. Waarvoor is dat?

Verder stonden iets verderop -tussen de andere schadebakken- de 7555, deels hersteld en gestript, en de 7040 met een uitsparing voor de airco.
 

01-03-2011 22:56:30
dutchtrain
dutchtrain
Is er trouwens al iets bekend over de koppen van het DDZ? Krijgen die hun oude automatische koppeling terug, zo ja, op dezelfde plaats? Of worden de buffers weggehaald om een scharfenberg koppeling te kunnen plaatsen? Ik neem aan dat het oude stoot en trekwerk er weer op komt te zitten, maar ik dacht, ik vraag het even