10-05-2011 20:00:04 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote Shit gesnaaid, deze staat daar de hele week voor verwarming proeven in de nacht, moet wel opmerken dat de raamranden straks toch een andere kleur krijgen. Dit is echt wel de eerste echte, die kopbak die jullie op foto hebben zal echt gesloopt worden. |
10-05-2011 20:33:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die raamranden zagen we ook bij de ICMm 4011 toen deze af was. Lijkt meer reflectie van de zon? Choo choo..... |
10-05-2011 20:51:17 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Vet stoer man! Waarom zouden die raamlijsten een andere kleur moeten krijgen? Dat is toch niet nodig? Ik vind het wel modern staan eerlijk gezegt! Nooit gedacht dat die nieuwe kleuren er zo stoer uit zouden komen te zien! Vet gaaf! (nu nog een foto van de zijkant ervan en ik ben blij![]() |
16-05-2011 19:15:38 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik vroeg me af wat er nu eigenlijk met de handgrepen van de binnendeuren is gedaan? In het prototype hadden ze toen dagelijkse gebruiksvoorwerpen in metaal gegoten. Is dit nog doorgegaan, het zag er in ieder geval erg apart uit. Laatst bewerkt door aarclay op 16-05-2011 19:15 Choo choo..... |
16-05-2011 19:18:40 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Dat is door gegaan... Laatst bewerkt door spiketrain op 16-05-2011 19:20, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
16-05-2011 19:35:59 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
ik heb ook nog een vraagje, is er in de DDZ ook weer een automatische fluit aanwezig. |
16-05-2011 20:16:43 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Wat voor voorwerpen moet ik me daarbij voorstellen? |
16-05-2011 20:18:33 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik lees twee pagina's terug: Quote Laatst bewerkt door thom op 16-05-2011 20:20 |
16-05-2011 21:20:50 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
SORRY, dan heb ik niet goed gekeken |
18-05-2011 18:11:32 | ||
---|---|---|
Sam
![]() |
DDZ kopbak is intussen verplaatst en stond niet meer op zijn vertrouwde plekje bij de kapotte DD-AR bakken. |
18-05-2011 20:37:40 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Klopt, in tegenstelling daarvan stond op de Spaarnwoudekant, als ik het goed zag, een ICM-0 middenbak staan, maar hou me daar niet al te goed aan vast, zag het ook maar in een flits vandaag ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
19-05-2011 11:35:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even een overzicht van de bakken die gebruikt zijn/worden bij het DDZ project: Bvk 270 7040 - Botsing met de 419, gebruik voor proef DDZ-airco-inbouw en afgevoerd. mABk 390 7739 - Prototype voor interieur, en afgevoerd. Kwam uitgebrand van de IJsselbrug. mABk 7703 - Stam 7821, echte prototype DDZ Bv 7205 - Stam 7821, echte prototype DDZ ABv 7510 - Stam 7821, echte prototype DDZ Bvk 7021 - Stam 7821, echte prototype DDZ (bron: Spoor Editie 22) En dan hebben we volgens het boek (zie foto, blz. 16) ook nog de ABv 380 7555, die als eerste binnen genomen werd. Maar dat was dan toch de mABk 390 7739. Dus er zijn twee bakken geweest voor de try-out van het interieur? Laatst bewerkt door aarclay op 24-05-2011 08:59 Choo choo..... |
19-05-2011 11:37:44 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Hoe kunnen ze de 390 7739 nou afvoeren als ze 50 stammen willen maken? Er zijn maar 50 motorwagens. |
19-05-2011 11:41:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik citeer wat er in dat boek stond. Ik denk dat het een foutje is, want ik keek er ook naar met de gezichtsuitdrukking van "WTF"...![]() Choo choo..... |
19-05-2011 12:20:01 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ja dat is niet correct inderdaad want de 7739 wordt gewoon DDZ![]() MCN ASD |
19-05-2011 14:25:58 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Quote Het was inderdaad ICM, maar het was de B-bak van de 4236! Gisteren nog staan fotograferen van dichtbij!;) Voor de geïnteresseerden (niet heel bijzonder, wel leuk): http://img718.imageshack.us/img718/5629/img8628u.jpg Laatst bewerkt door Jannn2009 op 19-05-2011 21:58 |
19-05-2011 21:49:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Enigst over gebleven losse ICM-0 bak is die van de 4005, en 1 die omgebouwd in een ICM is beland. |
19-05-2011 22:54:53 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat is de middenbak van de 4007, die in de 4044 terecht is gekomen ter vervanging van de AB 4044 die ooit brandschade heeft gehad. De AB 4005 staat op de Bkd, t.b.v. het NSM. Laatst bewerkt door AgentX op 19-05-2011 22:56 |
19-05-2011 23:01:28 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
@Jannn2009: Hmmz, hoe ik nou in hemelsnaam op een ICM-0 kwam weet ik nu helemaal niet meer nu ik de foto zie, das inderdaad een gewone ICM bak ![]() Maargoed, is er eigenlijk al iets bekend over de datum voor de klimakamer (i.v.m. vertraging DDZ project)? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-05-2011 22:45:48 | ||
---|---|---|
Sam
![]() |
Vandaag stond de DDZ kopbak weer op zijn vertrouwde plekje bij alle andere kapotte DD-AR bakken in Hlmwph. Laatst bewerkt door Sam op 20-05-2011 22:48 |
22-05-2011 22:25:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Was eigenlijk al ergens gemeld dat de 7802 (die met de gewijzigde samenstelling) in Haarlem is binnengerold op 5 mei om DDZ te worden? Soort van proto-stam/stel, begreep ik, nadat de 7821 tot pre-try-out is gebombardeerd. Daarvan loopt de behandeling dermate achter dat een bezoek aan de Klimakammer al tot september is uitgesteld. Laatst bewerkt door broek53 op 22-05-2011 22:25 |
23-05-2011 00:21:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote hehe ja dus%08% MCN ASD |
23-05-2011 07:49:10 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Ik heb wel de Bvk 7002 zien staan bij de werkplaats algelopen week, vergeten te melden, dus bij deze een 'check'! |
24-05-2011 09:18:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het komt er op neer dat de mABk 7739 en de ABv 7555 beiden een try-out van het interieur kregen. Kan iemand mij de reden vertellen waarom er twee bakken voor werden gebruikt, gezien ik een leuke samenvatting + review schrijf over het DDZ project. Choo choo..... |
24-05-2011 12:36:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Misschien omdat een mABk nogal anders ingericht moet worden? |
24-05-2011 18:40:43 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Precies, een tweedeks rijtuig is bij lange na geen enkeldeks rijtuig, en andersom. En ach, er zijn toch zat rijtuigen![]() |
24-05-2011 19:18:13 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
misschien een beetje off-topic vraag ![]() |
24-05-2011 19:26:10 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
vorige pagina:Quote als het er precies 3 zijn is het morgen als het niet weer is uitgelopen, maar las dat de klimakamer al tot september is uitgesteld dus nog onzeker wanneer Zoomzoomzoom |
24-05-2011 22:01:36 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-05-2011 14:28:04 | ||
---|---|---|
nedtrain25
![]() |
vandaag nagevraagd wat de nummering van de stammen gaat worden. DDZ-4 worden de 7500en DDZ-6 worden de 7600en waarbij de motorwagen het volgnummer word. dus de 7821 die nu in haarlem staat met mABk 390 7703 word straks de 7503 |
03-06-2011 18:26:51 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Leuk om te weten! Is er verder nog enig nieuws te melden omtrent DDZ? |
04-06-2011 00:00:00 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Ja, maar dat vertellen ze lekker niet ![]() nee ff serieus: dit lijkt mij net zoiets als vragen naar een drgl: als er nieuws is dat openbaar mag zijn, wordt dat hier heus wel gemeld Laatst bewerkt door daniel81 op 04-06-2011 00:00 |
09-06-2011 23:24:21 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Kwam zojuist langs Hlmwpz en er stond nog slechts 1 Bvk op het spoor langs de sloot, de rest van het 'DD-AR kerkhof' stond er niet meer. Zijn deze ergens anders heen verplaatst of zijn ze richting sloop? Tevens kon ik loc 1725 ook niet meer ontdekken, nadat deze enkele weken present is geweest... |
09-06-2011 23:53:49 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Er zijn in Maart van dit jaar een aantal DD-AR/DDM 1 rijtuigen gesloopt die daar in het rijtje stonden. |
10-06-2011 00:36:05 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Afgelopen weekend stond alles er nog, en vandaag was alles weg op één rijtuig na, vandaar dat het me opviel en dus de vraag.![]() |
10-06-2011 12:33:00 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Die staan uit het zicht van de weg naast de grote loods, vanuit de trein kun je ze alle 3 zien staan , en ook de 1725 die met een DDAR rijtuig + DDZ MDDM staat![]() MCN ASD |
10-06-2011 14:40:58 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
QuoteDDZ-mDDM? Is er ook al een DDZ motorwagen klaar dan? ![]() |
10-06-2011 14:43:10 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
als je gister na 15:30 over de weg had langs gereden had je hem kunnen zien staan. We hadden hem verscholen achter de 9514,maar die ging gister de dienst in. |
10-06-2011 14:51:46 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Oei, dan was ik net te laat want ik ben er wel langsgereden!:D Ben echt heel erg benieuwd naar het geheel!;) Geduld is een schone zaak echter..!![]() |
10-06-2011 22:48:08 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
QuoteHeb je het nu over die DDZ motorwagen? |
10-06-2011 23:11:09 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
DDZ-motorwagens rijden al jááááren rond DoeDelZak %08% Lees gewoon even goed wat er staat. John heeft het over de motorwagen die verscholen staat achter de 9514, maar nu de 9514 weer de dienst in is gegaan, is de DDZ dus zichtbaar. Als de mDDZ (heet dat ding zo?) zélf de dienst in was gegaan had je'm na 15:30 dus níet meer kunnen zien staan ![]() Of snap ik jouw vraag niet? ![]() |
10-06-2011 23:17:33 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
het ding heet nu mBk |
10-06-2011 23:20:17 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Ik bedoel meer de type-aanduiding. 'Vroeger' was het DDM-2 en DDM-3 met daaraan een mDDM (die een mABk was). Nu DDM DDZ heet, vroeg ik me af of die motorwagen dan voortaan ook mDDZ heet. |
10-06-2011 23:23:40 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
het ding heet gewoon mBk, de stam is een DDZ. |
10-06-2011 23:28:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om het nog wat ingewikkelder te maken: de term DD-AR wordt vervangen door DDZ. De type-aanduiding DDM in principe niet. Althans: zover ik weet. M.a.w.: DD-AR bestaat uit rijtuigen DDM-2 en DDM-3 plus een mDDM (of een 1700) en DDZ ook![]() ![]() ![]() |
10-06-2011 23:38:39 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Tsja de reden om voor DDZ te kiezen was ingegeven uit het feit dat men DD-ARm niet erg smakelijk vond klinken. Maar als de m bij de DDM blijkt te horen ipv bij de DD-AR, dan had men dus de type-aanduiding DD-AR kunnen behouden en zo'n stam uit DDMm ruitijgen kunnen laten bestaan. Dat het ding uit de stoptreindiensten verdwijnt is dan in principe geen argument, de term VIRM ontstond ook op het moment dat er al lang geen sprake meer was van interregiodiensten. na ja het beestje heeft in elk geval een naam en laten we'm dan ook maar zo noemen. Laatst bewerkt door daniel81 op 10-06-2011 23:41 |
11-06-2011 13:24:25 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteDat mogen de nummertjes- en typeaanduidingenfreaks zelfs bepalen, zodat we daar over een paar jaar weer oeverloos over kunnen discussiëren ![]() |
15-06-2011 23:36:34 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
DDARm vond ik wel lache klinken, maar gelukkig is het dat niet geworden, stel je voor zeg... Kijk papa, daar komt een darm aan! (mocht iemand met z'n zoontje treintjes aan het spotten zijn)![]() |
19-06-2011 21:38:38 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Geen nieuwe ontwikkeling, maar wel een aardig weetje. Bvk 280 7061 heeft geen bakcodeplaatje meer aan de stuurstandzijde. Dit rijtuig raakte op 5 december 1996 zwaar beschadigd in Amersfoort doordat het door het stootjuk schoot. Bij het herstel is een deel van de kop vervangen en daarbij het bakcodeplaatje verdwenen. Foto: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2011_1069.jpg |
19-06-2011 22:02:31 | ||
---|---|---|
jeroen
![]() |
Ben je zeker van het nummer? Ik heb net even het boek ongevallen op Nederlands spoor bekeken van Rob en Marcel van Ee en daar staat dat Bvk 7061 op 24 december 1993 in Zaamdam tegen een viaduct is gebotst en Bvk 7016 op 5 december 1996 in amersfoort niet op tijd tot stilstand is gekomen met daarbij een foto dat cabine+balkon van Bvk krom is/gedemonteerd zijn |
19-06-2011 22:29:37 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Railmagazine zegt hezelfde. 270 7061 bij het betreffende ongeval te Zd en de 270 7016 te Amf. |
20-06-2011 10:47:07 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
@ jeroen & j.jager: jullie hebben gelijk. Het nummer dat ik melde klopte, maar ik heb me vergist in het incident. |
20-06-2011 12:41:40 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Zo te zien is de DD-AR 7401 van loc gewisseld,, 7401 reed eerst met loc 1701, nu 1708%08% Ik was in de war met stam 7407 en loc 1707,, mijn excuses Laatst bewerkt door klaass16 op 20-06-2011 13:18 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
20-06-2011 13:15:47 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Is al zo sinds 12 apr, zie https://www.somda.nl/ddar/1708 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-06-2011 20:01:40 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Om ca 17.40 zag ik aan de Hw kant bij de Haarlemse werkplaats iets staan wat een neus had en een plek voor een pantograaf had. Ik was te laat om het goed in me op te nemen. |
23-06-2011 01:09:22 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Edit door admin: zeg dan niets Laatst bewerkt door admin op 23-06-2011 08:23 |
26-06-2011 17:29:37 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Ben je er al achter wat het was? Welke rijtuigen staan er nu eigenlijk al buiten die klaar zijn? |
26-06-2011 20:06:25 | ||
---|---|---|
279
![]() |
soms staan er ook dingen zonder neus..... |
29-06-2011 15:10:47 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele nutteloze berichten verwijderd. Groet, Spiketrain |
06-07-2011 18:40:35 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Is er al nieuws wanneer het 1e stel naar Wenen gaat? Week 30/31 gaan ze niet halen denk ik, want het is maar stil rond het project. Laatst bewerkt door dutchtrain op 06-07-2011 18:41 |
06-07-2011 18:44:47 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Relax, als er nieuws rond zou zijn dan zou dat hier wel gemeld worden![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-07-2011 18:45 |
13-07-2011 13:06:12 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Met dank aan koosmat64 in de shout: http://www.youtube.com/watch?v=JPiRmtXLobk |
13-07-2011 14:28:35 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Mooi filmpje! Zag ik nu dat de WC alleen met een knopje te openen is en niet met een klink? Hoe gaat dat dan als het een keer kapot gaat? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-07-2011 14:38:48 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Dat systeem werkt al jaren goed in Duitsland![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
13-07-2011 15:16:00 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
@ Filmpje Ik vind die 1ste 4zitje ook niet mooi ingedeeld in de 1ste klas. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
13-07-2011 16:24:29 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Goed is een groot woord. Je kan de deuren ook met de hand openen ![]() |
13-07-2011 16:34:00 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Dat klopt ook, ik zelf heb er geen problemen mee gehad %08% Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
13-07-2011 16:36:20 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
In Duitsland is ooit eens een keer de brandweer er aan te pas gekomen om een man te bevrijden die opgesloten zat in het toilet omdat het knopje om de deur open te doen, het niet meer deed... Uiteindelijk is de beste man bevrijd door de ruit van het raampje van buitenaf aan het perron in te slaan. Oja, nog wat info over DDZ, komende maand wordt er nog druk aan gewerkt en is ie in elk geval nog niet klaar. Laatst bewerkt door treintim op 13-07-2011 16:39 |
13-07-2011 17:01:36 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik neem aan dat de binnensluiting handmatig met een draaiknop of handel zal werken. Choo choo..... |
13-07-2011 19:06:00 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
ik vind het er wel strak uitzien eigenlijk, alleen die hoekbankjes zijn wat raar. maar beter dan het was met die houten planken (erger kunnen de nieuwe stoelen niet zijn) Laatst bewerkt door Dr_Thodt op 13-07-2011 19:06 Zoomzoomzoom |
13-07-2011 20:06:19 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zag ik nou goed dat er in de eerste klas zelfs een klapzitting zit? (rechts in de hoek, begin van het filmpje)![]() |
13-07-2011 20:20:55 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ja, moet kunnen toch?![]() |
13-07-2011 21:23:06 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Een verstelbare klapzitting met automatische rugmassage%08% |
13-07-2011 21:38:38 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
QuoteIs bij M6 van de NMBS ook gewoon een knop en waarom ook niet? Dat er mensen in opgesloten raken geloof ik direct, maar dat gebeurd ook vaak genoeg bij de huidige toiletten. Alles kan kapot. ![]() |
13-07-2011 21:41:39 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: topic opgeschoond. Groet, Spiketrain |
13-07-2011 21:51:57 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Quotenou dat heb ik gezien in een dosto hoe goed dat werkt! druk op de knop om de deur te openen en at zien ik daar....? een vrouw in volornaat op de pot zitten. het arme mens wist niet hoe ze het had onder de vele toeschouwers die opdat moment op dat balkon stonden. dus zodoordacht veilig is dit ook nog niet.je denkt dat de deur dicht zit maar dan!! OWEE. |
14-07-2011 13:43:27 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
kan een ontwerpfout zijn... het systeem wat je al jaren op stations aantreft met knop (de automatische toiletten) sluiten automatisch als je de deur achter je dichtdoet. Dus het hoeft niet. Eerst maar eens zien wat er gebeurd als de eerste DDZ klaar is![]() ontopic: Interieur ziet er bekend uit, een mix van dezelfde stoelen als ICMm (tenminste, lijkt er wel op), met gelukkig wel de oplossing van stopcontacten onder de stoel zoals in VIRM-4, de oplossing bij ICMm vind ik persoonlijk niet zo handig (ook wegens de beperkte ruimte daar rond het stopcontact, bepaalde adapters passen daar dus niet in...) |
14-07-2011 15:02:40 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dat was bij de ICMm-IV's ook al opgelost toch? |
14-07-2011 15:45:35 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Sowieso is dat geen ontwerpfout... Net zoals iedere normale WC moet je deze op slot doen, in duitsland zit er dan ook een hele mooie knop met een sleutel erop die opvallend knipperd als je naar binnen gaat. Dat de WC's op het station dat niet hebben is eerder een ontwerpfout: je laat 1x de deur uit je handen glippen en hij valt in het slot... Pas 20 minuten later, wanneer het alarm afgaat (maakt echt een kabaal!) gaat het slot er pas af... %09% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-07-2011 11:02:20 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Ik vind niet dat die stoelen op ICM lijken. Qua kleur/materiaal misschien wel, maar ze moeten echt wat rechter en smaller zijn. ICM stoelen zijn voor Nederlandse begrippen vrij schuin en dat gaat in DDZ niet passen... Het model heeft meer weg van VIRM stoelen, als ik het zo zie. We wachten het af! |
15-07-2011 11:08:23 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
dat ben ik met je eens! Laatst bewerkt door spiketrain op 15-07-2011 11:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
17-07-2011 20:29:33 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Worden er nu meer DD-AR bakken binnen gebracht? Aangezien de ICMm stellen bijna klaar zijn met de revisie. Laatst bewerkt door spiketrain op 18-07-2011 08:19, reden: Passage m.b.t. stopcontact verwijderd http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
17-07-2011 20:40:54 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Ik denk dat ze eerst wachten met de resultaten van het prototype, voordat ze de rest binnen gaan brengen. Ik kan er ook volledig naast zitten hoor. |
17-07-2011 21:54:03 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Zeg dan niks... |
18-07-2011 08:21:53 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: de discussie over stopcontacten is afgesplitst: https://www.somda.nl/forum/10664/Stopcontacten+in+de+trein/. Hier graag weer verder over DDZ. Groet, Spiketrain |
19-07-2011 10:28:41 | ||
---|---|---|
nedtrain25
![]() |
Vrijdag 22 juli worden er weer Bvk wisselingen uitgevoerd te Ldd. Te weten dat de Bvk's van de 7401 en 7822 worden gewisseld. Dus dan worden het de 7801 en de 7422. Dan is de waarschijnlijk de 7801 de volgende kandidaat voor ombouw naar DDZ. Overigens moeten er 5 stammen DDZ in december aan NSR geleverd zijn. |
19-07-2011 14:58:53 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Wat is precies het nut van het omwisselen? Is dat puur om het feit dat die verwisselde Bvk niet omgebouwd zal gaan worden en dus terzijde komt te staan? |
19-07-2011 16:33:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Dat is al eens genoemd, dacht ik. Volgens mij zoveel mogelijk gelijke revisiedatums per stam. Dick van den Hoven |
19-07-2011 17:03:42 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
op pagina 7:Quote Laatst bewerkt door Dr_Thodt op 19-07-2011 17:04 Zoomzoomzoom |
20-07-2011 00:01:22 | ||
---|---|---|
mdewidt
![]() |
Fotootje van Twitter gevist: http://twitpic.com/5sebu9 Groeten uit Haspengouw |
20-07-2011 11:34:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Hehe dat ziet er wel heel strak uit moet ik zeggen![]() MCN ASD |
20-07-2011 14:31:28 | ||
---|---|---|
dutchtrain
![]() |
Dat ziet er inderdaad strak uit! Wat ben ik toch benieuwd naar het eindresultaat zeg! Gelukkig hoeven we daar niet lang meer op te wachten!![]() |
07-08-2011 11:01:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De ex-7802, thans 7501, is in Haarlem in de testfase gekomen. Reken er daarom maar op dat het nog ettelijke weken gaat duren. De stam gaat vrijwel zeker niet naar de Klimakammer in Wenen, maar naar het testcentrum DB Minden. |
07-08-2011 13:19:01 | ||
---|---|---|
daniel10
![]() |
Wat willen ze in Minden testen? |
08-08-2011 16:00:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nu overvraag je me %09%. Aangekondigde loc/bakwisseling tbv DDZ: 7409 en 7876 worden 7809 en 7476. |
08-08-2011 17:55:17 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Krijgen de bakken individueel ook een nieuw nummer? Waarop worden de stamnummer nu gebaseerd? (ik kon het zo snel niet terug vinden in het topic. Ik weet niet of het al eens eerder gevraagd is) |
08-08-2011 18:16:37 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
De motorwagen wordt in ieder geval bepalend voor het stamnummer, vandaar dat de 7802 nu 7501 wordt vanwege motorwagen 7701 |
08-08-2011 18:38:36 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Het lijkt me dat de bakken gelijk een twaalfcijferig UIC nummer krijgen in plaats van het huidige zevencijferige nummer. Daarnaast verandert van sommige bakken ook de indeling, waardoor het indelingbepaldende deel van het nummer ook wel verandert. Zo wordt de oude mABk straks mBk en de oude Bvk wordt ABvk. Shqiperise-lopers? |
08-08-2011 20:34:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Van de nieuwe UIC-nummers weet ik nog niets, maar de zevencijferige nummers zullen denkelijk ook wel gehandhaafd blijven (dat is bij VIRM-4 toch ook zo?). Zoals hierboven al gemeld, gaat het volgnummer van de motorbak (mBk)het treinstam/treinstelnummer bepalen. Dat is dan zo'n beetje voor het eerst dat een treinstelnummer niet bepaald wordt door een A-bak (of door een van de A-bakken) - ff afgezien van stellen die geen A hadden, in casu de Wadlopers. |
08-08-2011 20:40:23 | ||
---|---|---|
bdk766
![]() |
Quote 7476 was vanochtend al als 4831 onderweg. Groeten uit Floradorp |