06-06-2013 13:36:40
sjaak72
sjaak72
Het wisselen van BvK 7012 voor Bvk 7061 in DDZ 7549 is administratief volgens mij niet correct verwerkt. Ik zag vanmorgen op de BvK dat de laatste 2 cijfers voor het controlecijfer 61 zijn.
De nummers van de overige bakken niet kunnen controleren.
 

06-06-2013 13:43:42
sfj
Wat ik er van heb kunnen maken is dit :
(94 84 426) 4061-1 1164.012
3094-3 1166.042
2023-3 1162.023
8049-2 1168.049
De laatste nummers uiteraard de bakplaatjes.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

06-06-2013 19:00:52
Rolffiej19
Rolffiej19
7528 is inmiddels ook afgeleverd en rijd samen met de 7508 in de 14500 deze week


MCN ASD
 

06-06-2013 20:38:54
sjaak72
sjaak72
Quote
broek53 (vr 05 apr 2013 16:48:46 https://www.somda.nl/forum/7981/p443679/): Officieel vandaag terzijde: de 7451, die al een tijdje in Rotterdam niet-inzetbaar stond te wezen.

@ edit: Deze 7451 en de al langer terzijde staande 7419 zouden vanmiddag/vanavond zijn overgebracht naar Lelystad Opstel en gaan (met slag om de arm) woensdag naar de Dijksgracht.

De nieuwe 7528 gaat zondag naar de kuilwielenbank in Ldd en maakt maandag de afleveringsproefritten.


De 7528 is al sinds 10 april actief. Ik vermoed dat je de 7546 bedoelt welke volgens de planning de eerstvolgende DDZ is.

mDDM 7870 is al sinds 1 juni niet meer gespot. Ik vermoed dat deze nu ook bezig is met zijn opknapbeurt.
 


06-06-2013 20:46:11
sjaak72
sjaak72
Quote
sfj (do 06 jun 2013 13:43:42 https://www.somda.nl/forum/7981/p453496/): Wat ik er van heb kunnen maken is dit :
(94 84 426) 4061-1 1164.012
3094-3 1166.042
2023-3 1162.023
8049-2 1168.049
De laatste nummers uiteraard de bakplaatjes.


De 33e DDZ is de 11e stam waarin 1 of 2 bakcode nummers niet overeen komen met de voormalige DD-AR nummers.

@sjf; We kunnen ervan uitgaan dat de voormalige Bvk 7012 inderdaad in DDZ 7549 zit.
 

06-06-2013 22:49:57
vrijgezel
vrijgezel
Quote
sjaak72 (do 06 jun 2013 20:38:54 https://www.somda.nl/forum/7981/p453551/):

mDDM 7870 is al sinds 1 juni niet meer gespot. Ik vermoed dat deze nu ook bezig is met zijn opknapbeurt.


Reed dinsdag langs de Wph Hlm (langs de N200) en op het terrein stond de 7870; aannemelijk binnengenomen voor revisie.

Laatst bewerkt door vrijgezel op 06-06-2013 22:50
 

07-06-2013 11:08:42
sjaak72
sjaak72
7546 is gisteren door Karsten gespot te Gv.

De laatste 2 cijfers van het bakcode plaatje van de Bvk van stam 7549 sluit inderdaad op 12, rest van de cijfers niet kunnen lezen i.v.m. wachtende mensen achter me. Aan de vloer in de Bvk van stam 7549 kon je niet zien dat het een pas opgeleverde DDZ stam was.

mDDM 7850 is de volgende in het rijtje die in revisie mag. Stam is voor het laatst gespot op 4 juni. Ik vermoed dat deze stam al in Haarlem staat.
 

08-06-2013 20:03:31
SGMm2137
SGMm2137
mDDM 7850 doet vandaag nog dienst in de 44/9600.  

16-06-2013 19:01:12
broek53
broek53
De DDAR-rijtuigen op de Zaanstraat waarmee ruim twee weken geleden een dag lang is gerangeeerd, zijn gescheiden in twee rijen: eentje met rijtuigen die tzt naar Haarlem moeten voor revisie tot DDZ, en eentje met echt terzijde gestelde exemplaren, waaronder uiteraard alle Bvk's. Nummers heb ik helaas niet.

De vijf DDAR-stammen die in Amersfoort zijn geland en gestrand, gaan komende week naar de Dijksgracht, dat na het verwijderen van het DDM-1 en enig noodzakelijk bovenleidingwerk aldaar (!) bereid is ze te ontvangen.
 

16-06-2013 19:11:05
AgentX
AgentX
Er wordt bovenleiding verwijderd van de Dijksgracht, bedoel je dat?  

16-06-2013 19:27:57
broek53
broek53
Neen, onderhouden! Tsja, ik heb ooit mijn best gedaan (toen de Dgr in gebruik genomen werd voor terzijdegesteld materieel) dat het allemaal niet zo luxe hoefde en de bovenleiding al helemaal niet, maar ProRail is niet te stoppen als het om onderhoud gaat

Laatst bewerkt door broek53 op 29-06-2013 11:11
 

16-06-2013 20:20:45
AgentX
AgentX
Aha, ik begreep je laatste zin met het woord "verwijderen" erin verkeerd. Snap 'm zo  

17-06-2013 12:04:38
broek53
broek53
IJs en hittegolven dienende gaan komende nacht twee DDAR-stammen van Amersfoort GE naar de Wgm en drie stammen naar de Zaanstraat. Morgen worden zij dan in de loop van de dag naar de Dijksgracht gebracht, waarbij de drie van de Zaanstraat dan waarschijnlijk de laatste op eigen kracht rijdende DDAR'en-met-1700 zullen zijn.

@ edit: gaat NIET door, omdat de stammen niet uit Amf GE weg kunnen.

Laatst bewerkt door broek53 op 17-06-2013 15:24
 

17-06-2013 13:36:35
Hoera63
Hoera63
Gaan in verband met de aankomende tropische dagen de DDZ'jes nog buiten dienst of is het probleem met de klimaatsystemen inmiddels verhoplen?  

17-06-2013 13:51:17
broek53
broek53
Ze gaan niet op voorhand buiten dienst, zover ik weet

Voor de administratie: de 7546 is op 15/6 "voor NSR" geworden.
 

19-06-2013 00:14:56
broek53
broek53
En verder voor de lijstjes: inmiddels zijn ook in revisie gegaan de 7870 op 3/6 en de 7850 op 18/6.  

19-06-2013 09:33:51
lex_t
lex_t
Is die ooit in Zwolle afgebrande mDDM eigenlijk al gecompleteerd?  

19-06-2013 09:35:33
broek53
broek53
Neen, die gaat bij de laatste DDZ-IV die zal worden afgeleverd.  

24-06-2013 23:58:25
broek53
broek53
En weer for the record: op 19 juni zijn 12 DDAR-rijtuigen van de Dijksgracht naar de Zaanstraat gebracht en 13 in omgekeerde richting. Van de stammen die op Dgr en Zstr stonden opgesteld, staan de rijtuigen die gereviseerd gaan worden nu in de Zaanstraat (alle ABv's en de helft van de Bv's, en Bvk 7051) en de rijtuigen die minder toekomstvooruitzichten hebben (de Bvk's en de andere helft van de Bv's) op de Dijksgracht. Op de Zaanstraat staan nu 27 rijtuigen voor revisie, waaronder ook Bvk 7051 (de uitverkorene voor de stam met de herbouwde mDDM 7739).

Laatst bewerkt door broek53 op 01-07-2013 16:44
 

25-06-2013 00:50:25
oranjebank
oranjebank
En zijn er ook nog complete 7400 DDAR stammen over die geen 1 bak leveren voor de rivisie?

Edit ik lees nu net je bericht van de nog overgebleven stammen te Amf .

Laatst bewerkt door oranjebank op 25-06-2013 00:52
 

25-06-2013 07:16:16
broek53
broek53
Ook op de Dgr staan nog complete stammen. De 27 op de Zstr zijn ook niet alle rtgn die nog gereviseerd moeten worden; als ik het goed heb, moeten dat er in totaal 43 worden, waarvan er 2 al in behandeling zijn.  

25-06-2013 18:01:31
timtrein
timtrein
Er komen twintig zeswagenstammen, daarvoor zouden 40 tussenrijtuigen nodig zijn. Zouden er dan enkele reserve-rijtuigen komen? Zou wel zinvol zijn!  

25-06-2013 18:21:07
broek53
broek53
Zinvol vast, maar ik doel op de 3 rtgn voor stam 7539 (Bvk 7051, ABv en Bv)

Laatst bewerkt door broek53 op 25-06-2013 23:30
 

25-06-2013 22:57:38
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
broek53 (wo 19 jun 2013 09:35:33 https://www.somda.nl/forum/7981/p455375/): Neen, die gaat bij de laatste DDZ-IV die zal worden afgeleverd.

Quote
lex_t (wo 19 jun 2013 09:33:51 https://www.somda.nl/forum/7981/p455374/): Is die ooit in Zwolle afgebrande mDDM eigenlijk al gecompleteerd?


Is dat heel wel zeker? Deze mDDM is namelijk al een behoorlijke tijd meegelopen met het DDZ traject. Deze mDDM waren ze alweer aan het opbouwen toen het prototype van de DDZ nog niet eens op de baan was

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 25-06-2013 22:59


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

25-06-2013 23:31:49
broek53
broek53
Dat is zeker ja. Anders waren er ook allang rijtuigen naar Haarlem gegaan om met de 7739 een stam te vormen.

Laatst bewerkt door broek53 op 25-06-2013 23:32
 

26-06-2013 00:08:26
dlm4yjp
dlm4yjp
bizar dat het dan zo lang heeft geduurd, toen ik er was waren ze druk bezig de technische ruimte op te bouwen.
Ik had namelijk wel verwacht dat die na een paar maanden wel weer op de baan te vinden zou zijn, schijnbaar goed op verkeken dan


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

26-06-2013 01:00:40
Rolffiej19
Rolffiej19
Ding wordt gewoon gebruik om te testen denk ik zo

Edit: Vandaag 26-6 staat DDZ 7509 klaar voor aflevering te Hlm

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 26-06-2013 18:48


MCN ASD
 

26-06-2013 21:24:24
karsten
karsten
Reed vandaag inderdaad al de 5452.  

27-06-2013 08:13:41
KmNS1
KmNS1
Geen idee of het al bekend was, dan laat ik het hierbij, anders: Ik merk soms dat de deuren bij het openen in het verticale stuk blijven haken met een sissend geluid...  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


27-06-2013 10:09:18
Hoera63
Hoera63
Dat is inderdaad een kwaaltje wat ze hebben overgehouden na de revisie. Ik had het laatst bij het uitstappen ook op station Pt. Even m'n handen tussen de zwarte randen en even duwen loste dit probleem op.  

27-06-2013 10:44:08
plant
plant
Het DDM-materieel heeft voor zover ik weet altijd al moeite gehad met het openen van de deuren.
Ik kan me herinneren dat op trajecten waar DDAR heel gebruikelijk was, mensen niet meer opkeken van deuren die niet openschoven maar juist precies wisten wat ze moesten doen om ze open te krijgen.


Youri
 

27-06-2013 10:58:05
dlm4yjp
dlm4yjp
De welbekende trap tegen de deur inderdaad
Vooral Cas en Ass (hoog) doen het goed in het blijven vastzitten van de deuren.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 27-06-2013 10:58


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

27-06-2013 12:46:32
MasterE
MasterE
Dit komt al voor sinds de invoering van DDM, heeft dus niets met de revisie te maken. Een schop of duw geeft net dat tikje om over het dode punt heen te komen.


Mcn Asd
 

27-06-2013 14:58:25
treinefan
treinefan
Vandaag zijn er 3 stammen DD-AR overgebracht uit Amersfoort naar Amsterdam, het gaat om de locomotieven 1724, 1715 en 1704 met bijhorende stammen. Alleen van stam 7435 was de nummerplaat aanwezig.

Laatst bewerkt door treinefan op 27-06-2013 14:58
 

27-06-2013 15:02:48
ricohallo
ricohallo
Quote
MasterE (do 27 jun 2013 12:46:32 https://www.somda.nl/forum/7981/p456415/): Dit komt al voor sinds de invoering van DDM, heeft dus niets met de revisie te maken. Een schop of duw geeft net dat tikje om over het dode punt heen te komen.


Het probleem is naar mijn weten in ieder geval erger geworden na de revisie. Bij DD-AR heb ik het nooit gemerkt maar bij NID heb ik het regelmatig. Ik keek wel even op toen de conducteur een schop gad tegen de deuren. Ik heb ze eigenlijk altijd wel vanzelf open zien gaan na een tijdje.
 

27-06-2013 15:04:38
broek53
broek53
Quote
treinefan (do 27 jun 2013 14:58:25 https://www.somda.nl/forum/7981/p456426/): Vandaag zijn er 3 stammen DD-AR overgebracht uit Amersfoort naar Amsterdam, het gaat om de locomotieven 1724, 1715 en 1704 met bijhorende stammen. Alleen van stam 7435 was de nummerplaat aanwezig.
Uit mijn hoofd gezegd: 7435, 7439 en 7474. Ze zijn gesleept zeker?
 

27-06-2013 15:09:04
ricohallo
ricohallo
Ze hebben op eigen kracht gereden als ik het OD topic mag geloven.  

27-06-2013 15:17:13
treinefan
treinefan
Ja, alleen de 1704 reed niet op eigen kracht mee. Zie ook filmpje: http://www.flickr.com/photos/85236002@N07/9152077748/in/photostream/.

Laatst bewerkt door treinefan op 27-06-2013 15:31
 

27-06-2013 15:17:31
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
ricohallo (do 27 jun 2013 15:02:48 https://www.somda.nl/forum/7981/p456427/):
Quote
MasterE (do 27 jun 2013 12:46:32 https://www.somda.nl/forum/7981/p456415/): Dit komt al voor sinds de invoering van DDM, heeft dus niets met de revisie te maken. Een schop of duw geeft net dat tikje om over het dode punt heen te komen.


Het probleem is naar mijn weten in ieder geval erger geworden na de revisie. Bij DD-AR heb ik het nooit gemerkt maar bij NID heb ik het regelmatig. Ik keek wel even op toen de conducteur een schop gaf tegen de deuren. Ik heb ze eigenlijk altijd wel vanzelf open zien gaan na een tijdje.


Heb het tot nu toe vaker meegemaakt met DD-AR dan DDZ.
DDM-1, wat beschouwd werd als storingsgevoelig, maar 1 keer overigens...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

27-06-2013 15:37:14
MDDM
MDDM
Quote
treinefan (do 27 jun 2013 15:17:13 https://www.somda.nl/forum/7981/p456431/): Ja, alleen de 1704 reed niet op eigen kracht mee. Zie ook filmpje: http://www.flickr.com/photos/85236002@N07/9152077748/in/photostream/.
Kunnen/mogen ook maar 2x DDAR gecombineerd rijden. Vandaar dat de 1704 op sleeptouw is gegaan


Gr Joop mcn Lls
 

27-06-2013 15:55:39
sfj
Quote
broek53 (do 27 jun 2013 15:04:38 https://www.somda.nl/forum/7981/p456428/):
Quote
treinefan (do 27 jun 2013 14:58:25 https://www.somda.nl/forum/7981/p456426/): Vandaag zijn er 3 stammen DD-AR overgebracht uit Amersfoort naar Amsterdam, het gaat om de locomotieven 1724, 1715 en 1704 met bijhorende stammen. Alleen van stam 7435 was de nummerplaat aanwezig.
Uit mijn hoofd gezegd: 7435, 7439 en 7474. Ze zijn gesleept zeker?

Correct!

Edit: @treinefan ik doelde op de nummers, sorry

Laatst bewerkt door sfj op 27-06-2013 18:32


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

27-06-2013 16:01:24
treinefan
treinefan
Als je dit gesleept noemt: http://www.flickr.com/photos/85236002@N07/9152077748/in/photostream/.  

27-06-2013 16:45:53
maigoda
maigoda
Alleen de 1704+7474 werd gesleept. De andere twee stammen verzorgden de tractie.
Groetjes,
Emiel
 

27-06-2013 18:24:09
Mat64Rens
Mat64Rens
Weet iemand wat er gebeurt met loc 1713 en DD-AR 7477? En waa staan beide eigenlijk?

Groetjes Rens
 

27-06-2013 18:37:16
Jelmer
Jelmer
Is dit niet de langste DDAR stam/combinatie ooit?  

27-06-2013 19:09:29
timtrein
timtrein
Er is in 20 jaar tijd vast weleens vaker een stam door een koppelstel van de baan gesleept.  

27-06-2013 22:06:17
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
Jelmer (do 27 jun 2013 18:37:16 https://www.somda.nl/forum/7981/p456457/): Is dit niet de langste DDAR stam/combinatie ooit?


Kijk voor de gein is eens op de zaanstraat, daar staat een enorme sleep middenbakken DD-AR op spoor 1a/b. (gehele lengte van stootblok tot puntstuk wissel).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

28-06-2013 01:12:25
oranjebank
oranjebank
Quote
Mat64Rens (do 27 jun 2013 18:24:09 https://www.somda.nl/forum/7981/p456456/): Weet iemand wat er gebeurt met loc 1713 en DD-AR 7477? En waa staan beide eigenlijk?

Groetjes Rens


Ik dacht dat de 1713 anyway naar Mt was gegaan. Maar ik denk dat z'n stam in A'dam is achtergebleven.

En wow super die sleep van DDAR. Waaronder onze 7435 + 1715 van de rit!! %02%
 

28-06-2013 03:24:49
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
timtrein (do 27 jun 2013 19:09:29 https://www.somda.nl/forum/7981/p456460/): Er is in 20 jaar tijd vast weleens vaker een stam door een koppelstel van de baan gesleept.


Het zou wel is kunnen kloppen aangezien er naar mij weten nog niet eerder 3x DDAR+Lok aan elkaar gezet zijn ik weet wel van 2x MDDM + 1 DDAR+Lok %08%


MCN ASD
 

28-06-2013 11:04:42
dlm4yjp
dlm4yjp
3xDD-AR nee, maar langer wel: DDM-1 (3300) die een defecte dubbele stam DD-AR (14500) sleepte naar Zd.
Inmiddels een behoorlijke tijd terug, want er rijdt immers al jaren geen DDM-1 meer in de 3300


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

28-06-2013 11:28:38
koploper1
koploper1
Quote
Rolffiej19 (vr 28 jun 2013 03:24:49 https://www.somda.nl/forum/7981/p456524/):
Quote
timtrein (do 27 jun 2013 19:09:29 https://www.somda.nl/forum/7981/p456460/): Er is in 20 jaar tijd vast weleens vaker een stam door een koppelstel van de baan gesleept.


Het zou wel is kunnen kloppen aangezien er naar mij weten nog niet eerder 3x DDAR+Lok aan elkaar gezet zijn ik weet wel van 2x MDDM + 1 DDAR+Lok %08%


Wordt weleens gedaan als leeg materieel treinen.
technisch is het mogelijk alleen mag het niet vanwege 3 1700 loks die samen teveel vermogen afnemen.
De oplossing is dan om het achterste stel als sleper mee te sturen.
 

28-06-2013 11:32:58
dlm4yjp
dlm4yjp
Gaat je niet lukken hoor, je zit niet alleen met teveel vermogen, maar ook met je max. 4 cassettes voor de tractiesystemen. Met meer doet hij het simpelweg niet meer. Vandaar dat er bij 3 stammen of meer altijd gesleept moet worden, anders heb je helemaal geen tractie.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 28-06-2013 11:33


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

01-07-2013 16:43:13
broek53
broek53
Om de zaak hier compleet te houden, ook hier de melding dat de laatste twee DDAR'en 7400 op 28 juni van Amersfoort GE naar de Dijksgracht gesleept zijn door VR (de stammen die een tijd in Nijmegen gestaan hebben).

Vandaag zijn weer een stel stammen uitgeschud op de Dijksgracht en morgen worden negen revisiewaardige rijtuigen naar de Zaanstraat gebracht.

@edit: geprobeerd wordt dit met een Opvallend Ding als trekkracht te doen.

Laatst bewerkt door broek53 op 01-07-2013 17:39
 

01-07-2013 19:52:58
KvdLee
KvdLee
broek53: Welke rijtuigen zijn het? Ben wel benieuwd uit welke stammen die gehaald zijn.

Laatst bewerkt door spiketrain op 01-07-2013 20:02, reden: Onnodige vraag verwijderd.


Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl
 


01-07-2013 20:53:15
broek53
broek53
De nummers van de te reviseren rijtuigen volgen nog. De rijtuigen die morgen naar de Zaanstraat gaan, komen uit de stammen 7416, 7436, 7444, 7474 en 7476.  

02-07-2013 01:28:07
oranjebank
oranjebank
Als alle revisie-rijtuigen voor de DDZ6jes zijn verzameld blijft er dan geen enkele volledige DDAR 7400 stam meer over?  

02-07-2013 01:32:58
treintim
treintim
Correct.  

02-07-2013 01:35:01
Frontier
Frontier
Volgens de Railwiki blijven er 7 ABv's, 31 Bv's en 28 Bvk's over. In theorie zou je dus nog 7 stammen kunnen vormen en zelfs 9 als je van 2 Bv's ABv's zou maken.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

02-07-2013 09:59:14
lex_t
lex_t
In het kader van alle FYRA-perikelen zou ik maar niet meteen gaan slopen..  

02-07-2013 10:35:07
broek53
broek53
Er is in de verste verte geen sprake van sloop van welk ander materieel dan mat '64 dan ook.  

02-07-2013 12:55:49
AlmereOV
AlmereOV
Even terugkomend op lange gekoppelde DDAR'en: ik heb ooit (vraag me niet meer wanneer, lang geleden) wel eens een gekoppelde DDM-1 en DDAR+mDDM in dienst gezien op de Flevolijn.  

02-07-2013 13:05:19
broek53
broek53
Slepen kan, in dienst niet.  

02-07-2013 18:58:01
vrijgezel
vrijgezel
Of wat ik al eens meemaakte: een defect geraakte DDM1 werd met reizigers en al weg gesleept door een mDDM stam.
Dat was op 23 01 2006 en veroorzaakt door een spoorstaafbreuk sprak de 75 Hz beveiliging van de 1800 [1847, trekkend] aan en stam 7812 kwam de stam afslepen.

Maar hiermee dwalen we af van de ontwikkelingen rond DD-AR/DDZ!
 

02-07-2013 19:51:52
admin
Moderator
admin
Alle verhalen zijn mooi, maar nu wel graag weer on-topic.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

03-07-2013 18:55:55
Mat64Rens
Mat64Rens
Hallo Somda-Gebruikers

Omdat de E-Locs 1700 met DD-AR langs de baan staan, is er een Stichting DD-AR opgericht. Stichting DD-AR is druk bezig met het winnen van een DD-AR stam. Wij zoeken nodig mensen! Wij willen graag zoveel mogelijk likes! De stichting hoopt niet op onvriendelijke berichten over dit bericht! Like Stichting DD-AR op Facebook! https://www.facebook.com/StichtingDDar?ref=hl

Met vriendelijke groet,

Beheerder van Stichting DD-AR, Rens
 

03-07-2013 19:13:54
Bert13
Bert13
Hoe gaan zoveel mogelijk likes helpen tot het "winnen" van een DDAR-stam. Heeft NedTrain een wedstrijd uitgeschreven op Facebook?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

03-07-2013 19:21:51
admin
Moderator
admin
De promotie van de Facebook pagina zien we door de vingers en onze mening over de haalbaarheid van een dergelijke actie houden we voor ons, maar we willen hier verder liever geen discussie over.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

03-07-2013 20:06:46
broek53
broek53
Voor de administratie van deze en gene, de samenstelling van het transport van gisteren van de Dijksgracht naar de Zaanstraat:
270 7039+1724+1715+270 7035 (de trekkrachten)+ 380 7559 + 280 7257 + 380 7569 +280 7293 + 280 7271 + 380 7554 + 280 7275 + 380 7562 + 280 7247.

Op de Zaanstraat staan verder met bestemming revisie:
7236 7251 7252 7254 7255 7256 7258 7270 7276 7273 7274 7291 7292
7533 7535 7543 7544 7547 7552 7553 7558 7560 7561 7564 7568 7572

en 7051

Laatst bewerkt door broek53 op 03-07-2013 20:17
 

03-07-2013 21:51:28
niels25
niels25
Dan staan de te reviseren bakken bijna allemaal al apart, uitgaande van het voorgaande overzicht moeten er dan nog een viertal ABv bakken en een tweetal Bv bakken aan toegevoegd worden om aan 70 bakken van elk te komen.
Benieuw welke de laatste gelukkige zijn!

Laatst bewerkt door niels25 op 03-07-2013 21:58
 

04-07-2013 09:41:06
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53 (wo 03 jul 2013 20:06:46 https://www.somda.nl/forum/7981/p457431/): Voor de administratie van deze en gene, de samenstelling van het transport van gisteren van de Dijksgracht naar de Zaanstraat:
270 7039+1724+1715+270 7035 (de trekkrachten)+ 380 7559 + 280 7257 + 380 7569 +280 7293 + 280 7271 + 380 7554 + 280 7275 + 380 7562 + 280 7247.

Op de Zaanstraat staan verder met bestemming revisie:
7236 7251 7252 7254 7255 7256 7258 7270 7276 7273 7274 7291 7292
7533 7535 7543 7544 7547 7552 7553 7558 7560 7561 7564 7568 7572

en 7051
Dat betekent dus dat er nu 36 rijtuigen op de Zaanstraat staan, om afgeroepen te worden voor revisie. 1 rijtuig is als prototype al in revisie, zodat er nog 6 rijtuigen bij moeten komen. Heb ik het zo goed?
 

04-07-2013 10:15:35
broek53
broek53
Er is in Haarlem ook al een ABv2 in behandeling waarvan het nummer mij nu even ontschoten is, afkomstig uit de bekende rij die af en toe verhuist tussen station en RB. Nog vijf dus, is ook mijn conclusie.  

04-07-2013 16:31:56
broek53
broek53
mDDM-alarm: komend weekend gaan alle 7 nog in dienst zijnde stammen aan de kant (in afwachting van revisie) !

In principe gaan twee stuks direct naar Haarlem en vijf naar Amersfoort.

Laatst bewerkt door broek53 op 04-07-2013 16:51
 

04-07-2013 16:51:23
Iceman
Iceman
Heeft men enig idee hoe die 7 stammen worden opgevangen? Als ik de opvallende dingen topics zo lees gaat het met DDZ nou niet bepaald geweldig.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

04-07-2013 16:52:41
broek53
broek53
Sowieso was de er nog een geplande inzet van vier stuks (de 14500) die vervangen moet worden en de overige drie staan ook niet bepaald stil, neen.  

04-07-2013 18:04:21
b2py
b2py
Quote
Iceman (do 04 jul 2013 16:51:23 https://www.somda.nl/forum/7981/p457543/): Heeft men enig idee hoe die 7 stammen worden opgevangen? Als ik de opvallende dingen topics zo lees gaat het met DDZ nou niet bepaald geweldig.

Waarschijnlijk vakantieperiode waardoor minder treinen nodig, dat is althans een gedachtegang die ik mij kan voorstellen.
 

04-07-2013 18:20:36
sfj
Thans te Hn de 7545 als 3452/3475. Dit was de 7868, baknummers als volgt:
8045-0 1168.045 07-2013
2032-4 1162.032 07-2013
3083-6 1166.031 07-2013
4068-6 1167.035 07-2013


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

04-07-2013 18:23:48
dennisk
dennisk
Voor de liefhebbers:
Aanstaande zaterdag is de laatste inzet van mDDM.
Zaterdagavond gaan de laatste stellen aan de kant.
 

04-07-2013 19:09:41
KvdLee
KvdLee
Reden? Thnx voor het melden trouwens  

04-07-2013 19:12:19
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Dat was al eerder gemeld, zie ook bericht van broek53 van half 5  

04-07-2013 19:15:41
KvdLee
KvdLee
Opes, overheen gelezen, oké maar waarom die 5 naar Amf? Nog prima bruikbaar toch,?  

04-07-2013 19:16:53
timtrein
timtrein
Omdat dat nou eenmaal zo besloten is. Je moet niet overal logica achter proberen te zoeken bij het spoor...  

04-07-2013 19:30:14
robbertc
robbertc
Overschrijding van de A staat, dacht ik.  

04-07-2013 19:36:26
timtrein
timtrein
Allemaal tegelijk? Of is er iemand wakker geworden?  

04-07-2013 20:01:00
AgentX
AgentX
Quote
KvdLee (do 04 jul 2013 19:15:41 https://www.somda.nl/forum/7981/p457566/): Nog prima bruikbaar toch?


Dat is tegenwoordig geen reden meer. Tehcnisch gezien is de 01 1075 van de SSN ook prima bruikbaar in de NoordOost, of de 1900, maar die zal daar ook niet voor dergelijke ritten ingezet worden
 

04-07-2013 20:13:06
Klaasje
Klaasje
Nou hup.. In de 700 dan.. En even zwaaien voor hij de Schipholtunnel inrijdt.%08%

Maar om OT te blijven: Je zou denken dat enige reserve handig is zoals hierboven ook al is gezegd.

Laatst bewerkt door Klaasje op 04-07-2013 20:14
 

04-07-2013 20:48:57
robbertc
robbertc
Quote
timtrein (do 04 jul 2013 19:36:26 https://www.somda.nl/forum/7981/p457571/): Allemaal tegelijk? Of is er iemand wakker geworden?
Dat het hier nu pas gemeld wordt, wil niet zeggen dat het nu pas bekend is
 

04-07-2013 22:04:21
broek53
broek53
Aha, dan is er dus van alles ter vervanging geregeld in Dagplan...  

04-07-2013 22:09:33
broek53
broek53
Quote
robbertc (do 04 jul 2013 19:30:14 https://www.somda.nl/forum/7981/p457569/): Overschrijding van de A staat, dacht ik.
Quote
timtrein (do 04 jul 2013 19:36:26 https://www.somda.nl/forum/7981/p457571/): Allemaal tegelijk? Of is er iemand wakker geworden?
Het is kennelijk een beleidsbeslissing, want qua revisiedata (A-staat) hoefde het nog niet.
Wel nadert het punt waarop de planning van Haarlem en de revisiedata elkaar gaan kruisen. Volgende week moet de 7865 in revisie op de dag dat de A-staat verloopt, en de volgende stammen zouden een tot drie weken na het einde van die A-staat in revisie gaan. Maar dat is nog altijd wat anders dan dat alle stammen nu buiten dienst zouden moeten, lijkt mij zo.
 

04-07-2013 22:33:34
sjaak72
sjaak72
Quote
broek53 (do 04 jul 2013 10:15:35 https://www.somda.nl/forum/7981/p457479/): Er is in Haarlem ook al een ABv2 in behandeling waarvan het nummer mij nu even ontschoten is, afkomstig uit de bekende rij die af en toe verhuist tussen station en RB. Nog vijf dus, is ook mijn conclusie.


De keuze is dan uit de 7566 afkomstig uit de 7412 of de 7563 welke in de 7417 heeft gezeten. Materieeloverzicht op Somda gaat er nu vanuit dat beide waarschijnlijk niet gereviseerd gaan worden tot DDZ.
 

04-07-2013 22:35:00
sjaak72
sjaak72
Quote
sfj (do 04 jul 2013 18:20:36 https://www.somda.nl/forum/7981/p457550/): Thans te Hn de 7545 als 3452/3475. Dit was de 7868, baknummers als volgt:
8045-0 1168.045 07-2013
2032-4 1162.032 07-2013
3083-6 1166.031 07-2013
4068-6 1167.035 07-2013


Eindelijk weer eens een stam met kloppende baknummers.
 

05-07-2013 00:02:47
broek53
broek53
Quote
sjaak72 (do 04 jul 2013 22:33:34 https://www.somda.nl/forum/7981/p457591/):
Quote
broek53 (do 04 jul 2013 10:15:35 https://www.somda.nl/forum/7981/p457479/): Er is in Haarlem ook al een ABv2 in behandeling waarvan het nummer mij nu even ontschoten is, afkomstig uit de bekende rij die af en toe verhuist tussen station en RB. Nog vijf dus, is ook mijn conclusie.

De keuze is dan uit de 7566 afkomstig uit de 7412 of de 7563 welke in de 7417 heeft gezeten. Materieeloverzicht op Somda gaat er nu vanuit dat beide waarschijnlijk niet gereviseerd gaan worden tot DDZ.
Het is de 7563.
 

05-07-2013 12:02:42
M-BASS
M-BASS
Ik vraag me toch af hoe dat dat opgevangen wordt, om zo even 7 stammen uit de dienstregeling te halen. En dan DD-AR + 1700 & aantal mat '64 dat er dit jaar uitgehaald is. Hebben ze zoveel overschot gehad, zijn er veel schades gerepareerd, of worden de treinen korter? Iemand een idee?

Laatst bewerkt door M-BASS op 05-07-2013 12:03
 

05-07-2013 12:15:44
treintim
treintim
In het Mat'64-topic werd aangegeven dat er zo'n 20 stellen Plan V op reserve stonden. Misschien gaat men daarmee wat oplossen.  

05-07-2013 13:09:40
Hoera63
Hoera63
We zien het nu al: In de 3400 rijdt nu al twee dagen een omloop met SGMm in plaats van DDZ / mDDM. Er rijdt daar ook nog één mDDM'etje. Vanavond maar even voor het laatst langs het spoor gaan staan om de mDDM erop te krijgen...

En dan wordt het jagen op de eerste in reguliere dienst gaande DDZ-6! %08%
 

05-07-2013 13:12:28
ZJ37
ZJ37
Tevens zie je ook dat in Limburg wat V-tjes op hun beurt diensten van SGM overnemen in de 6800 en 6900. Niet struktureel, maar per dag verschillend.  

05-07-2013 13:13:30
dennisk
dennisk
Quote
dennisk (do 04 jul 2013 18:23:48 https://www.somda.nl/forum/7981/p457552/): Voor de liefhebbers:
Aanstaande zaterdag is de laatste inzet van mDDM.
Zaterdagavond gaan de laatste stellen aan de kant.
In tegenstelling tot eerdere berichten blijven de overige stammen nog in dienst.
Men probeert de stellen die nog niet aan hun revisie termijn zitten tot begin september in dienst te houden.
 

05-07-2013 19:38:10
broek53
broek53
Check! Te elfder ure is besloten dat de 7800-en niet terzijde worden gesteld, kennelijk omdat men de knopen (en het vervangend materieel) nog eens goed geteld had. De stammen vallen nu onder eenzelfde regime als de 7400-en vorige maanden: ze blijven rijden tot ze stuk gaan, in onderhoud moeten of aan het eind van hun revisietermijn zijn.
Dat laatste valt voorlopig mee: zoals gisteren gezegd, is de volgende die in verbouwing gaat, de 7865. Die gaat volgende week naar Haarlem, vrijwel exact op de dag dat de revisietermijn afloopt.
 

05-07-2013 20:53:26
thom
thom
Of een typisch gevalletje van een materieelafdeling die iets besloten heeft zonder maar even bij de buren van de planning te gaan kijken.... ?  

05-07-2013 21:11:52
mdj
mdj
Quote
Hoera63 (vr 05 jul 2013 13:09:40 https://www.somda.nl/forum/7981/p457658/): We zien het nu al: In de 3400 rijdt nu al twee dagen een omloop met SGMm in plaats van DDZ / mDDM. Er rijdt daar ook nog één mDDM'etje. Vanavond maar even voor het laatst langs het spoor gaan staan om de mDDM erop te krijgen... %08%

En dat terwijl een MDDM in de 7600 reed, ipv een SGM-III...


Bij twijfel: gebruik beton.
 

06-07-2013 11:34:15
jacokran
jacokran
Quote
thom (vr 05 jul 2013 20:53:26 https://www.somda.nl/forum/7981/p457737/): Of een typisch gevalletje van een materieelafdeling die iets besloten heeft zonder maar even bij de buren van de planning te gaan kijken.... ?
Ik ga er zomaar van uit dat er bij NS, net als bij veel andere organisaties, hele dikke muren met hoogspanning zitten tussen planning en operatie....