28-11-2012 22:36:47 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Bij revisie kan wel degelijk wat aangepast/vervangen worden. Alle componenten worden nagekeken, opgeknapt of vernieuwd. Schijnbaar is er wat mis gegaan bij het bestellen/maken van de koppelingsbout. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-11-2012 22:56:29 | ||
---|---|---|
sfj
|
Doet me denken aan een documentaire op discovery enige tijd geleden, waar na een crash werd ontdekt dat een toeleverancier slechte (40% kwaliteit) bouten had geleverd voor Airbus toestellen. Deze bevatten meer gips dan metaal... maar het zag er hetzelfde uit ... Misschien offtopic, misschien wel realiteit in deze tijden van so called "crisis" ? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
29-11-2012 08:08:05 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Bak 7284 zit inderdaad in stam 7478. Laatst bewerkt door sjaak72 op 29-11-2012 08:08 |
29-11-2012 10:08:52 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Zoiets kan het geweest zijn, maar iets simpels als een foutief label en je bent al zuur. Je zult maar perongeluk een breekbout aanmerken als een pasbout bijvoorbeeld... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-11-2012 18:41:30 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
QuoteIk heb vanmiddag dit topic teruggelezen, maar sinds september waren er geen stammen meer gemeld welke in revisie gingen en welke afgeleverd waren. De wiki wordt aan de hand daarvan bijgewerkt. |
29-11-2012 19:04:01 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Zie bovenstaand bericht van nedtrain25 van 3 november. |
29-11-2012 19:05:17 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Overigens reed de 7856 ook vandaag vrolijk zijn rondjes in de 4800, en is dus nog niet binnengenomen op Hlm voor ombouw. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-11-2012 19:06:24 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Mmm... Als je het verschil niet ziet tussen een pasbout en een breekbout, dan wordt het toch tijd om een blindenstok of geleidehond aan te schaffen. Groetjes, Emiel |
29-11-2012 19:17:30 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Precies, zulke verschillen zal men wel snel door hebben. Denk eerder dat een verkeerde soort staal is gebruikt, waardoor de bout minder hard is dan verwacht, en zoals men wel weet kun je de hardheid van de bout aflezen op de kop van de bout. |
29-11-2012 19:27:26 | ||
---|---|---|
1855
![]() |
Dat is niet de hardheid, maar de treksterkte. Laatst bewerkt door 1855 op 29-11-2012 19:27 |
29-11-2012 19:39:39 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Bij het doorlopen van de spots viel het mij op dat DD-AR 7429 en mDDM 7875 sinds 27-11-2012 gezien zijn als mDDM 7829 en DD-AR 7475. Laatst bewerkt door sjaak72 op 29-11-2012 19:42 |
29-11-2012 19:41:54 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote De spots geven aan dat mDDM 7862 sinds 16 november niet meer gespot is, misschien heeft deze de plek ingenomen van de 7856? mDDM 7826 is sinds 25-11 en DD-AR 7416 is sinds 21-11 niet meer gespot, maar deze duiken waarschijnlijk volgende week wel weer ergens op. |
29-11-2012 19:48:40 | ||
---|---|---|
nedtrain25
![]() |
Quote Waarbij ook de 280 7508 in de 7829 zit |
29-11-2012 19:55:01 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Had ik niet verwacht, maar het klinkt ook weer logisch als men de 7839 wil voorzien van de schadebakken 280 7272, 380 7555 en bvk 270 7051. De BV en aBV van de 7451 kunnen dan in combinatie met de 7829 weer gebruikt worden voor een zesje. Laatst bewerkt door sjaak72 op 29-11-2012 21:17, reden: nieuwe zienswijze |
29-11-2012 21:32:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Ligt er maar net aan hoe deze word gefabriceerd. In de luchtvaart is dat verschil namelijk soms maar 1 nummertje op de kop (gelukkig ook met een symbool er bij). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-11-2012 22:47:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In Haarlem staan voor verbouwing binnen (stand van 26/.11 jl): 7823 > 7548 7833 > 7543 7845 > 7522 7858 > 7510 7862 > 7504 7871 > 7540 |
30-11-2012 03:29:59 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Een breekbout heeft altijd een inkeping op het punt waar de breuk moet plaatsvinden als de belasting te hoog is. Een pasbout is een gladde bout zonder inkeping. Maar ht wordt nu denk ik wel wat offtopic. Groetjes, Emiel |
30-11-2012 12:29:23 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Waarom veranderen de laatste 2 cijfers van deze stellen zo ? Is het bij DDZ nu nog zo dat de laagste nummers (7501 etc.) de oudste stellen zijn, en de hoogste nr. de jongste stellen ? Of ligt dit geheel door elkaar ? |
30-11-2012 12:31:27 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Nee, de stammen in DDAR hebben hun volgnummer gekregen aan de hand van de Bvk (7050 -> 7850, 7051 -> 7451, bijvoorbeeld), terwijl dit bij DDZ gebeurt aan de hand van de motorbak. Zo geeft mBk 7701 nummer 7501. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-11-2012 22:55:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag nieuw in Haarlem: 7856 > 7533. |
05-12-2012 14:27:18 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
7446 heeft zn gedaante verwisseld in 7846 en tegelijk zn loc 1713 en rijtuig 7277 gestuurd naar de 7877, die nu verder door het spoorland gaat als 7477. |
08-12-2012 20:51:22 | ||
---|---|---|
jesseswabo
![]() |
Weet iemand of het nog gaat gebeuren dat de NID/DDZ in de 8800 gaat rijden? Zou wel ideaal zijn! |
08-12-2012 21:05:15 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
In de loop der jaren heb ik al van alles in de 8800 gezien. Plan V, SGM, VIRM en ICM planmatig, en ook nog wel een verdwaalde DD-AR met of zonder loc. Het zou me dus niets verbazen als ook DDZ hier t.z.t. al dan niet planmatig wat diensten verzorgt. Voorlopig is het in ieder geval niet gepland en mocht het (toch) gebeuren, dan wordt het ongetwijfeld hier ergens gemeld.![]() Met vriendelijke groet, Robin |
09-12-2012 10:30:23 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Locs zijn alleen toegelaten op Ledn-Wd met een maximum snelheid van 30 km/h. Alleen zijn er niet veel meer die dat nog weten. Groetjes, Emiel |
09-12-2012 11:43:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Afgelopen 6 december werd de 7540 als volgtrein van de Koninklijke Trein ingezet, voorzien van uitgenodigd proRail-personeel bij de Hanzelijn opening. Ik neem aan dat deze DDZ-trein nog maar net uit de werkplaats kwam? Choo choo..... |
09-12-2012 12:02:35 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
De trein heeft daarvoor in ieder geval een leeg matje Hlm-Lls gemaakt, volgens mij was die trein Lls-Zl de eerste "reizigers"trein![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
09-12-2012 12:03:10 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quote Waar staat dat? In het nieuwe boek "plaatselijke Regelgeving" in ieder geval niet ![]() Gr Joop mcn Lls |
09-12-2012 13:44:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Klopt, hij kwam ook vanaf opstel het station binnenrijden. Choo choo..... |
09-12-2012 13:59:11 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Ik kan me wel een beperking van 1700 loks herinneren, wat iets met de aslast te maken had, dat ze daarom niet op Wd-Ledn mochten komen. Maar ondanks dat heeft ook afgelopen jaar nog een aantal keer DDAR met 1700 in de 8800 reden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-12-2012 15:41:55 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Geen idee in welke regeling dat nog voor zou komen. Maar enige jaren geleden is er een keer een DDAR in de 8800 vanuit Ledn vertrokken met een 1700 voorop. De machinist is toen met een alarmoproep tot stilstand gedwongen door de trdl en mocht niet verder rijden. Het baanvak Ledn-Ldl is toen enige uren buiten dienst geweest omdat men ging "schouwen op schade". Verder wilde ze nog proberen de machinist (die van niets wist) "op te hangen", alleen bleek dat met geen enkele documentatie/regelgeving mogelijk te zijn. Wellicht kwamen ze er toen achter dat het nergens meer is gedocumenteerd en heeft men het toen maar laten varen. Maar in oudere baanvak-documentatie heeft het zeker gestaan. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 09-12-2012 15:43 |
09-12-2012 16:00:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het was mij tot nu toe ontgaan, maar het was de bedoeling dat er ingaande vandaag maar liefst 13 stammen-met-loc terzijde zouden worden gesteld. Dat komt overigens aardig overeen met de vermindering van het aantal LA-diensten. Op het laatst is vorige week besloten alleen 3 defecte stammen de status "terzijde" te geven, de overige tien blijven nog in dienst. Ik vermoed dat dat een wintermaatregel is - zo kom je nog eens makkelijk aan extra reserve! Terzijde staan nu de 7411, 7413 en 7437. De tien die het nu dus nog net gered hebben (maar dus wel op de nominatie staan om binnen afzienbare tijd terzijde te gaan) zijn 7410, 7412, 7414, 7415, 7416, 7417, 7418, 7434, 7443 en 7444. Laatst bewerkt door broek53 op 09-12-2012 16:13 |
09-12-2012 19:00:17 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
QuoteHet leeg matje was ongeveer een half uur voor de schouwloc, behorende bij het koninklijk vervoer, langs de Praamweg gekomen op weg van Almo ri Lls. |
09-12-2012 21:28:50 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Enig idee waar de stammen gestald staan en gaan worden? |
09-12-2012 22:09:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, dat weet NS zelf nog niet eens... De drie die nu terzijde zijn gegaan, staan volgens mij in Leidschendam. |
09-12-2012 22:13:41 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Is ook bekend uit welke bakken de drie stammen bestaan? De mat sms van de 7411 dateert van april 2012. Van de andere stammen dateert de sms van oktober. |
09-12-2012 22:18:21 | ||
---|---|---|
raoul1
![]() |
Quote De 7413 stond vanmiddag nog te Gv en de 7437 stond vrijdag nog te Ldd. De 7411 geen idee. |
10-12-2012 07:58:00 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Baksamenstelling van de 7411 voor het laatst door mij gecontroleerd op 20-11-2012, 7413 op 29-11-2012 en de 7437 ook voor het laatst op 29-11-2012. Ik denk wel dat we kunnen stellen dat de baksamenstelling van deze stammen overeenkomstig het materieeloverzicht op Somda is. |
10-12-2012 08:58:21 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Okee, dank je. |
10-12-2012 13:23:07 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Ik zag vanmiddag om 12.40 de 7419 in de 3430 rijden met loc 1704. De 7460 zal nu wel door het leven gaan als de 7860. Helaas had de 3410 vanmorgen 5 minuten vertraging, anders had ik ook nog de juiste bak nummers van de 7419 kunnen geven. |
10-12-2012 13:55:23 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Quote7411 staat te Aswplz. Garantie tot aan de voordeur. |
10-12-2012 15:11:45 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Quote Volgens een Mcn had was dat omdat op dat baanvak een aantal tunnels onder de spoorlijn zitten, die niet te zwaar belast mogen worden. Dat is er ook de oorzaak van dat de goederentrein met witgoed naar Alphen ad rijn altijd via de rijn-gouwelijn gaat. mvg, Met vriendelijke groet, |
10-12-2012 15:40:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bijna goed: het gaat om een paar van de talrijke bruggetjes onderweg. Die kunnen wel zwaar belast worden, maar niet op snelheid zogezegd. |
10-12-2012 16:07:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Volgens mij is het in de toelatingsdocumentatie te vinden waar dit materieel toegelaten is en ik meen ondermeer exclusief Apn - Wd. |
10-12-2012 16:23:30 | ||
---|---|---|
279
![]() |
7414 staat met een defect draaistel in Amr (afroep Wgm). 7540 staat met een defecte snelschakelaar in Hlm. in de serie 2100 rijdt vandaag heel veel DDAR / mDDM / VIRM ipv DDZ. Laatst bewerkt door 279 op 10-12-2012 16:24 |
13-12-2012 10:58:52 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteDeze was hier volgens mij nog niet gemeld, maar de wisseling heeft inmiddels plaats gevonden. |
14-12-2012 11:42:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Vandaag terzijde: de 7438. |
14-12-2012 13:06:06 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Ik heb als het goed is nog ergens de indienststellingscirculaire van de 1700 liggen. Ik zal eens kijken of er iets over de toelating op baanvakken in staat. Groetjes, Emiel |
14-12-2012 14:47:33 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Defect en terzijde i.p.v. een van de reeds 13 eerder genoemde treinstellen? De tussenbakken van de treinstellen welke terzijde worden gesteld worden gebruikt voor de 6-delige DDZ'en of worden hiervoor rijdende DD-AR treinstellen gebruikt? |
14-12-2012 21:28:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Terzijde, meer weet ik niet. De veronderstelling dat dat met een defect is, kan ik wel delen, maar zeker weten doe ik het niet. De tweede opmerking/vraag snap ik niet. Het lijkt mij een wat merkwaardig effect opleveren als je tussenrijtuigen uit rijdende stammen gaat halen; daar is een gebroken stam in Sassenheim niets bij ![]() Maarre: tussen nu en april gaan alle stammen aan de kant en worden er de tussenrijtuigen uit gehaald voor DDZ-verbouwing. Als ik goed geteld heb, bijna alle ABv's en de helft van de Bv's. |
15-12-2012 00:23:45 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Quote Ik heb het gevonden: Indienststellingscirculaire E-loc serie 1700 (19 december 1991) Pagina 3, 3. Toegestane trajecten. De locomotieven van de serie 1700 zijn op dezelfde trajecten toegelaten als de serie 1600, met twee uitzonderingen (zie brief lf3/600/91-1065, d.d. 16 augustus 1991 van Infra Beheer). Op de baanvakken: - Woerden - Leiden en - Geldermalsen - Tiel zijn de locomotieven verboden. Tot zover de documentatie. Groetjes, Emiel |
15-12-2012 01:28:02 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Interessant, toch hebben ze de afgelopen jaren (voordat er SGM kwam in augustus 2010) toch planmatig tussen Gdm en Tl gereden. Of zouden dat in de planning toch mDDM-stammen zijn geweest... Laatst bewerkt door plant op 15-12-2012 01:28 Youri |
15-12-2012 09:07:17 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Op het baanvak Gdm Tl zijn de bruggen aangepast t.b.v. de inzet van DDM1 met 1800-en (en daarmee ook geschikt voor DDM2/3 met 1700-en). |
15-12-2012 09:46:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het jaar weet ik niet meer, maar toen er DDM naar Tiel ging rijden, is het weekend voor de nieuwe dienstregeling de betreffende brug vervangen. |
15-12-2012 10:15:31 | ||
---|---|---|
maigoda
![]() |
Klopt inderdaad. Op Geldermalsen-Tiel is de 1700 en 1600/1800 reeds toegelaten. Naast dat DDM-1 er gereden heeft, is er enige jaren geleden ook DDAR+1700 en mDDM ingezet geweest. Groetjes, Emiel |
15-12-2012 11:33:12 | ||
---|---|---|
microshit
![]() |
Jep, zo rond 2009 werd "mijn" 6022 regelmatig gereden met 2xDDAR+1700 |
15-12-2012 11:34:24 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ja, ik kan mij de mDDM ook nog herrinneren. Was alleen doordeweeks geloof ik. In het weekend plan V. Met vriendelijke groet, |
15-12-2012 13:22:16 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Ik vroeg me af welke tussenrijtuigen gebruikt gaan worden voor DDZ, waarbij ik ervan uitging dat de DD-AR tot en met de ingang van dienstregeling 2014 in gebruik zouden blijven. Deze vraag is gezien bovenstaand antwoord niet meer relevant. In de rustigere gebieden zou eventueel een 1700 loc met een bvk ter compensatie van een plan V kunnen ![]() Laatst bewerkt door sjaak72 op 15-12-2012 13:23 |
19-12-2012 15:07:13 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Het valt mij op dat de interieurverlichting in DDZ regelmatig even uitvalt. Voornamelijk bij stops op stations, en bij stroomloze bruggen. Hoe komt dit? Bij ander materieel komt dit namelijk zelden voor. |
19-12-2012 19:00:19 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
LED verlichting, geen omvormertjes meer per tl buis Laatst bewerkt door spiketrain op 19-12-2012 19:10, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
19-12-2012 19:14:57 | ||
---|---|---|
NovioSites
![]() |
Aldus een nfl mij meldde via facebook zouden een groot aantal DDZ rijtuigen (ik neem aan complete treinstammen) te Nm staan op zoals hij noemt 'een zijspoor' (het is een busliefhebber![]() |
19-12-2012 19:15:55 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Zullen waarschijnlijk de DDM-1 rijtuigen zijn.![]() |
19-12-2012 19:16:04 | ||
---|---|---|
sfj
|
Dat zijn een stuk of 6 DDM1 stammen die daar de afgelopen weken vanuit Dgr naartoe zijn verhuisd vanwege ruimtegebrek. edit: ander lid van afdeling West Friesland was me voor ![]() Laatst bewerkt door sfj op 19-12-2012 19:16 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
19-12-2012 20:22:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteBij ICMm met 100 % zekerheid valt de leesverlichting uit en die stormachtige airco. |
19-12-2012 20:25:57 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Klopt. Ik hoorde pas nog van een mcn dat bij de oude beneluxhondekoppen ook weleens wat lichtjes knipperden. Met vriendelijke groet, |
19-12-2012 20:42:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In mijn herinnering was dat bij alle oude stroomijnstellen zo, en viel de ventilatie met een stofzuigerachtig geluid uit - alles om meteen weer te starten als de hoogspanning weer terug was. De verlichting schakelde over van de omvormer naar de batterijen en terug, als ik het goed heb. |
19-12-2012 23:37:35 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Helemaal gelijk, Michiel, maar gek genoeg blijft het bij ICMm licht wel aanstaan, in tegenstelling tot DDZ. |
20-12-2012 13:40:11 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Vanmorgen de nummers van de bakken van DDZ 7505 opgeschreven. Deze bestaat uit de bakken met nummers 8005-4, 2012-6, 3012-5 en 4007-4. De nummers voor de streepjes staan ook genoteerd in het materieel overzicht. Ik vraag me alleen af wat de betekenis is van de nummers achter de streepjes. Iemand die dit weet? |
20-12-2012 13:58:28 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Dat is het controlecijfer. Daarmee kan je nagaan of het gehele computernummer klopt. Zie bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlecijfer_(spoorwegen) Laatst bewerkt door martijnham op 20-12-2012 13:58 |
20-12-2012 14:13:30 | ||
---|---|---|
sfj
|
Hiermee kan je ook checken of je spots kloppen, Somda heeft zelf ook een UIC calculator: https://www.somda.nl/uic/ Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-12-2012 19:16:06 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Link doet het niet, maar nu ik wist waar ik moest zoeken vond ik onderstaande koppeling. http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlecijfer_%28spoorwegen%29 Thanx voor de reactie. |
20-12-2012 20:30:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zaterdag wordt de 7443 terzijde gesteld in de Zaanstraat. De Zaanstraat wordt het centrum van de terzijde gestelde DDAR; de 7413, 7437 en 7438 gaan daar ook heen en de 7411 staat er al. Het schuifplan is dus kennelijk DDM-1 naar Nm, Benelux ICR naar Dgr en DDAR naar Zstr. |
20-12-2012 21:08:43 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Ze hadden beter kunnen wachten tot de lente, zodat ze reservematerieel hebben met meer capaciteit dan een V'tje, voor de trajecten met wat kortere stations vooral handig. |
20-12-2012 22:33:17 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Zolang er hier zoveel treinen worden gemeld die planmatig te kort zijn, vind ik het überhaupt onlogisch om goed materieel terzijde te stellen. Of zijn er ook nog voldoende andere reserves om de vele te korte treinen op lengte te brengen, zoals NS beloofd heeft? |
20-12-2012 23:28:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nauwelijks. Het is op zichzelf ook betrekkelijk eenvoudig rekenen: er wordt meer gereden (Hanzelijn), het materieelpark is sinds vorig voorjaar niet uitgebreid en desalniettemin gaan er 13 DDAR uit - nadat vorig jaar DDM-1 al definitief uitgerangeerd was. Men trekke zijn eigen conclusies. |
20-12-2012 23:55:55 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Kortere treinen en korter keren.. |
21-12-2012 08:40:33 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Mag je daaruit de conclusie trekken dat NSR dus geen boodschap heeft aan alle klachten, niet alleen van passagiers, maar ook van bijvoorbeeld gemeentebesturen (Almere)? |
21-12-2012 08:46:01 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Het interieur en met name de meeste banken in de DD-AR en mDDM treinstellen zijn op. Het is daarom ook niet reeël om langer te willen doorrijden met DD-AR, gezien het feit dat de laatste mDDM treinstellen tussen nu en eind volgend jaar worden omgebouwd naar DDZ. Ik vraag me wel af hoever het DDZ programma is en welke treinstellen nu in revisie zijn. In het geval de ns extra materieel nodig heeft hebben ze genoeg locs en losse rijtuigen in Nijmegen staan. De rijtuigen die daar staan zijn volgens mij in betere conditie dan DD-AR. |
21-12-2012 08:47:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als je DDM1 bedoeld zal het niet schelen tov DDAR, bedoel je ICK zit je er wel naast aangezien die rijtuigen pas inzetbaar zijn na revisie. |
21-12-2012 08:48:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNee hoor, ik durf te wedden dat er een toezegging komt over langere treinen en ik geloof dat die zelfs al gedaan is door Meerstadt. Daar is Almere al eerder succesvol in geweest. Het discussiéren over almere Buiten en langere reistijden is mosterd na de maaltijd. Het wordt door Almere nu alleen maar weer gebruikt in de brandbrief om lekker te kunnen stapelen met klachten; dat heeft meer impact. |
21-12-2012 11:03:19 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Zo langzamerhand begrijp ik er heeeeeeeeelemaal niets meer van. Hoe zo, materieeltekort om treinen wat langer te maken? DD-AR, laat het maar rijden zolang dit functioneel is en nog niet in revisie hoeft. (of zijn de revisietermijnen verlopen van die stellen die aan de kant moeten?). DDM1: het is er, 1700'en eveneens beschikbaar (hoge nummers) ICR: beschikbaar nadat dit gestopt is op Asd-Brussel, weliswaar in Fyrakleuren maar het is er. Plan V: 26 stellen in de omloop bij een bestand van 69 stellen. Al met al: materieel genoeg lijkt mij. Maar.............men wil blijkbaar niet meer met 1700'en rijden want dat zou wel eens te duur kunnen zijn. (?) Voor plan V geldt dat overigens niet, overigens nog niet gezien dat er een groep terzijde gegaan is. Zal dus wel weer met geld te maken hebben, dat men het er niet voor over heeft, dat de klachten wel zullen wegebben, dat men dan niet met een financieel exploitatietekort zit, en dat het reizend publiek weer eens het nakijken heeft. |
21-12-2012 13:31:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De laatste conclusie deel ik niet per se, maar duidelijk is wel dat de materieelinzet is uitgeknepen als een citroen, of dat er gerekend is op een forse daling van het vervoer, of een combinatie van beide. Getalsmatig is er geen andere conclusie mogelijk. |
21-12-2012 13:52:54 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ach, als er wel wat meer oud materieel ingezet wordt gaan mensen ook weer klagen. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=155485 De instaphoogte is tevens ook de reden waarom dit materieel verbouwd wordt naar IC's. |
21-12-2012 15:36:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Allemaal waar en de redenen zijn ook wel duidelijk, maar dat gaat het nu niet om. Het gaat erom dat het inzetbare materieelpark aanzienlijk krimpt en dat daar tot nu toe niets tegenover staat, dus worden er in de spits in ieder geval in totaal minder zit- en staplaatsen aangeboden. Dat is de enige constatering. Dat blijft niet zo, want de geluiden dat er extra ICR-stammen ingezet gaan worden, zijn heel luid. Ik denk haast dat dat gebeurt in april, ter vervanging van de laatste tranche DDAR-met-loc (om nog maar gauw een beetje op het topic terug te keren). |
21-12-2012 16:37:36 | ||
---|---|---|
NovioSites
![]() |
Nu redeneer ik misschien raar, maar DDAR word verbouwd naar DDZ (iemand een idee hoeveel DDZ er nu eigenlijk al actief is, en hoeveel stellen er steeds in revisie/ombouw staan?), de volledige hoeveelheid SLT is nooit geleverd dus lijkt het mij dat er alleen een tekort is aan Sprinter-materieel? Dat lijkt me wel aardig verklaarbaar maar aan IC treinstellen kan naar mijn denken nooit een tekort zijn, tenzij veel materieel defect is natuurlijk. |
21-12-2012 17:06:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
neen, dat is dan ook een van de problemen: teveel IC, te weinig Sprinter. Oplossing zal zijn dat een deel van het DDZ domweg weer in stoptreindiensten wordt ingezet; het is het enige materieel dat in een aantal sprinter-series de rijtijden haalt. |
21-12-2012 17:33:39 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Ik begreep dat het de bedoeling is om ergens in het eerste kwartaal de volledige 5600-serie (Ut-Zl v.v.) met DDZ te gaan rijden, bijvoorbeeld. Zo wordt het qua materieelinzet helemaal lekker gevarieerd in Utrecht, nu de 5500 Ut-Brn weer met MAT rijdt! Bas |
21-12-2012 17:43:42 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
De trend in 2013 zal inderdaad worden dat DDZ steeds meer in de stoptreinen zal worden ingezet. Zeg maar waar nu DDAR rijdt.. In Flevoland komen er versterkingen aan per week 2 2013: 4316 en 4318 (SLT8 > SLT10), en trein 4320 en 4322 waren direct al naar SLT10 gebracht. Verdere versterkingen bijvoorbeeld in: 7019 en 27924. Bovendien worden er 4 DDZ'en uit de 2100/2200 gehaald (wegens slechte beschikbaarheid), wat de capaciteit daar ten goede moet komen. Alles door herverdeling en inzet reserve. |
21-12-2012 17:44:30 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Het is dat het antwoord al bekend is, anders zou je je toch bijna gaan afvragen waarom men er in vredesnaam IC materieel van heeft gemaakt.%03% |
21-12-2012 17:56:34 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Omdat stoptreinen een gelijkvloerse instap moeten hebben met het perron. |
21-12-2012 18:40:14 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
En NSR heeft recent een aanbesteding voor sprinter materieel de markt op gegooid. In 2017 geleverd dus dan zal NID weer in de ic diensten komen. |
22-12-2012 00:34:42 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
vandaag de 7522 de baan op gegooid. |
22-12-2012 09:32:09 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
en welke mDDM is er ingenomen? |
22-12-2012 10:09:54 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De voormalige 390 7722. Shqiperise-lopers? |
22-12-2012 12:27:07 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Bedankt voor je reactie, maar ik bedoelde welke mDDM gaat of is er nu in revisie gegaan. Ik gok zo en zo op de 7859 en 7860. |
22-12-2012 12:36:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Met "ingenomen" bedoel je "binnengenomen", zoals dat in de werkplaatsen heet. De 7859 is op 13/12 binnengenomen (wordt de 7511). In Haarlem nu: 7823 (>7548) sinds 19-10 7833 (>7543) sinds 24-10 7856 (>7533) sinds 30-11 7858 (>7510) sinds 6-11 7859 (>7511) sinds 13-12 7862 (>7504) sinds 19-11 |
22-12-2012 13:46:49 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Bedankt voor de reactie en binnengenomen klinkt ook wat beter dan ingenomen. |
22-12-2012 15:43:39 | ||
---|---|---|
jeroen
![]() |
Worden de bakken tijdens de renovatie geschildert of zoals bij de ICMm stellen bestickerd? |
22-12-2012 17:22:35 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Ze worden net als bij de ICMm revisie eerst geschilderd (bijna volledig geel met kleine reepjes blauw rond de ramen) en vervolgens bestickerd. |
22-12-2012 19:56:36 | ||
---|---|---|
NovioSites
![]() |
Quote Kan NSR niet beter weer gaan werken met 1 of 2 proeftreinstellen, want het bestellen van grote series ineens heeft getuige SLT alleen maar problemen opgeleverd en als dat in herhaling gaat, ga dan maar uit van 2020 ![]() |
23-12-2012 01:07:47 | ||
---|---|---|
Masjinist
![]() |
Nee, niet nodig, bestek van eisen stelt dat de keuze van de betreffende trein mede afhangt of de trein "winterhard" is. En daarnaast nog aan een aantal eisen moet voldoen. |