18-05-2012 18:12:40
raoul1
raoul1
Is dat niet iets van de sandite installatie?  

18-05-2012 18:36:50
edje
edje
7426 was inderdaad een Sandite stel, dus het zal er wel mee te maken hebben gehad.  

21-05-2012 10:55:55
sjaak72
sjaak72
DD-AR 7813 vanmorgen gezien in de 3410 als de 7413 met baknummers 7553 - 7254 - 7226 en loc 1701. Treinstel 7433 gaat nu door het leven als de 7833 met mABK 7743?  

21-05-2012 11:22:06
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
MDDM (ma 07 mei 2012 21:38:27 https://www.somda.nl/forum/7770/p390242/): Laat NT eerst maar eens een goed werkende DDZ-VI in elkaar zetten. De IV die nu rond hobbelen zijn alles behalve storing vrij


Wat zijn de storingen nu nog dan?
Zover ik heb gelezen alleen deurenstoringen en lekkage bij de airco.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


21-05-2012 12:29:34
MDDM
MDDM
Niet alle storingen zijn hier te lezen


Gr Joop mcn Lls
 

22-05-2012 07:55:36
Bert13
Bert13
Quote
sjaak72 (ma 21 mei 2012 10:55:55 https://www.somda.nl/forum/7770/p391843/): Treinstel 7433 gaat nu door het leven als de 7833 met mABK 7743?
Dat kan ik bevestigen, de 7833 kwam net Asd binnen als 3918v, en had mABk 7743 bij zich.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

23-05-2012 15:15:03
dlm4yjp
dlm4yjp
Hoe zit het eigenlijk met de Airco's van de DDZ?
Ik zie tot nu toe maar half of niet werkende airco's.
(vanmiddag 7513 die in noodventilatie stond en afgelopen maandag eentje waarvan alleen de Airco op balkon 2 werkte).
Is dat per toeval of is er wat meer aan de hand?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-05-2012 18:49:31
AgentX
AgentX
Vandaag prima werkende airco\\\'s in de ABv van DDZ 7513.  

23-05-2012 18:53:21
dlm4yjp
dlm4yjp
In de ABvk dus niet

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 23-05-2012 18:53


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-05-2012 21:15:53
train85
train85
De 7536 werkte vandaag perfect met de airco tbv spoorwensdag. Moest wel daarvoor aan de airco gerepareerd worden afgelopen nacht.

Laatst bewerkt door train85 op 23-05-2012 21:16
 

26-05-2012 11:48:58
sjaak72
sjaak72
De 7410 is sinds 6 mei niet meer gespot. De 7874 was op 24 april voor het laatst gespot als defect en tot slot de 7838 is sinds 17 mei niet meer gespot.

Deze treinstellen zijn op dit moment allemaal in revisie voor DDZ?
 

26-05-2012 12:00:52
broek53
broek53
Neen, een 7400 gaat sowieso niet in revisie, de andere nummers staan niet in Haarlem. Maar het kan best zijn dat er rijtuigen gewisseld worden tussen de genoemde stammen: er komt zelden een stam naar Hlm in de samenstelling waarin hij jarenlang heeft gereden. In Haarlem aan het begin van afgelopen week: 7805, 7806, 7807, 7808, 7827 en 7831.  

26-05-2012 12:04:59
roadrunner
roadrunner
In het kader van uitwisselen van bakken:
Ik zag vandeweek de 7823 met de rijtuigen die eerder in de 7834 zaten (behalve de Bvk dan)

7823 was 7023+7526+7227+7728
7834 was 7034+7514+7224+7748

7823 is nu 7023+7514+7224+7748.
 

26-05-2012 12:21:27
sjaak72
sjaak72
De DDZ stam met daarin bvk 7004 staat niet meer in Haarlem, deze is rijvaardig opgeleverd?

Ik dacht voor de 7410 meer aan de mABK 7739 welke zonder rijtuigen in revisie is gegaan, maar deze kan natuurlijk ook worden voorzien van rijtuigen welke al in revisie zijn. Een mABK lijkt mij veel meer werk dan een rijtuig.
 

26-05-2012 12:43:27
broek53
broek53
De stam met de ex-Bvk 7004 is de 7502. Die is inmiddels afgeleverd, al kan het zijn dat hij nog weer even terug is voor enig gesleutel  

26-05-2012 15:03:50
damart
damart
Quote
sjaak72 (za 26 mei 2012 11:48:58 https://www.somda.nl/forum/7770/p392571/): De 7410 is sinds 6 mei niet meer gespot. De 7874 was op 24 april voor het laatst gespot als defect en tot slot de 7838 is sinds 17 mei niet meer gespot.

Deze treinstellen zijn op dit moment allemaal in revisie voor DDZ?


Donderdagavond zag ik bij Hlm, op het spoor naast de sporen richting Had, onder andere een DDAR staan. Als ik het goed heb onthouden was dat de 7838.
 

05-06-2012 21:59:07
Bert13
Bert13
Geen idee welke stam het eerst was, maar als het goed is heeft DDZ 7506 (nieuw) vandaag een proefritje Hlmwph - Gv gemaakt.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

06-06-2012 18:17:31
SGMm2137
SGMm2137
De groene bankjes van de reviseerde DDAR's krijgen een tweede leven als tas volgens de NS pagina op Facebook. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=460638130633025&set=a.237987746231399.73578.234539316576242&type=1&theater


(hsl)-mcn Ehv
 

06-06-2012 21:43:20
110573
110573
Even gezocht, maar kan het helaas niet terugvinden. Weet iemand in welke treinen DDZ op dit moment rijdt? Alvast bedankt  

06-06-2012 22:16:58
Bert13
Bert13
Ze hebben niet echt een vaste slag, maar ze zijn meestal in de slagen 2608-2627-2616-etc en/of 2610-2629-2618-etc te vinden.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

06-06-2012 23:17:05
110573
110573
Oké, bedankt!  

12-06-2012 21:57:06
sjaak72
sjaak72
Quote
Bert13 (di 05 jun 2012 21:59:07 https://www.somda.nl/forum/7770/p393883/): Geen idee welke stam het eerst was, maar als het goed is heeft DDZ 7506 (nieuw) vandaag een proefritje Hlmwph - Gv gemaakt.


Quote
sjaak72 (za 26 mei 2012 11:48:58 https://www.somda.nl/forum/7770/p392571/): De 7410 is sinds 6 mei niet meer gespot. De 7874 was op 24 april voor het laatst gespot als defect en tot slot de 7838 is sinds 17 mei niet meer gespot.

Deze treinstellen zijn op dit moment allemaal in revisie voor DDZ?


De 7410 en 7438 (voormalige 7838) waren vandaag en gisteren allebei actief in de 3400 en de 7874 is voor de somda gebruikers nog steeds zoek.

Ik lees momenteel weinig over problemen met de nieuwe DDZ treinen en aangezien de 7506 vandaag ook ingezet is in de reizigersdienst vraag ik me af of de treinstellen 7809 en 7817 momenteel in revisie zijn. De laatste spots van deze treinen was op 22-05 en 29-05 dit jaar.
 

12-06-2012 22:33:25
110573
110573
Ik meen ergens in een OD topic een keer te hebben gelezend dat de Bvk 7074 een klein brandje had in de batterij/omzetterkast. Misschien nog steeds in herstel?  

12-06-2012 23:12:15
aarclay
aarclay
Voor zover ik weet heeft NedTrain bij de ombouw van ICM naar ICMm een boekje uitgebracht waarin het ombouw-proces staat aangegeven per werkstation in de hal.

Is er ook zo een dergelijk iets beschikbaar van de DDAR -> DDZ revisie? Ik neem aan dat de ombouw ook via diverse standen gaat, zoals de eerste waar de bak gestript wordt. De tweede waar alles helemaal kaal wordt gemaakt, de derde waar de bak gegritstraald wordt, de vierde waar hij geverfd wordt etc....

Dus, is deze beschrijving er ook van de DDZ?


Choo choo.....
 

12-06-2012 23:54:06
broek53
broek53
Quote
sjaak72 (di 12 jun 2012 21:57:06 https://www.somda.nl/forum/7770/p394728/):
Quote
Bert13 (di 05 jun 2012 21:59:07 https://www.somda.nl/forum/7770/p393883/): Geen idee welke stam het eerst was, maar als het goed is heeft DDZ 7506 (nieuw) vandaag een proefritje Hlmwph - Gv gemaakt.


Quote
sjaak72 (za 26 mei 2012 11:48:58 https://www.somda.nl/forum/7770/p392571/): De 7410 is sinds 6 mei niet meer gespot. De 7874 was op 24 april voor het laatst gespot als defect en tot slot de 7838 is sinds 17 mei niet meer gespot.

Deze treinstellen zijn op dit moment allemaal in revisie voor DDZ?


De 7410 en 7438 (voormalige 7838) waren vandaag en gisteren allebei actief in de 3400 en de 7874 is voor de somda gebruikers nog steeds zoek.

Ik lees momenteel weinig over problemen met de nieuwe DDZ treinen en aangezien de 7506 vandaag ook ingezet is in de reizigersdienst vraag ik me af of de treinstellen 7809 en 7817 momenteel in revisie zijn. De laatste spots van deze treinen was op 22-05 en 29-05 dit jaar.
Erg vlot gaat het nog allemaal niet; de aflevering van de 7506 heeft ook weer langer geduurd dan gedacht. Daarentegen zijn nu ook de 7501 en 7502 weer hersteld en wel op de baan. nieuw binnengekomen sinds de vorige opgave is alleen de 7809 (wordt 7541).
 

13-06-2012 09:53:32
sjaak72
sjaak72
@ aarclay; Een open dag bij Nedtrain in Haarlem lijkt mij veel interessanter

@broek53; Liever eerst de kinderziektes eruit, dan later 50 treinen met problemen.DD-AR kan dankzij de vertraging een jaartje langer worden ingezet.
 

13-06-2012 10:01:45
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 7438 heb ik afgelopen zondag in een gewijzigde samenstelling gezien. Zie ook de OD van 10 juni.
@Broek53: Wat zijn de data van aflevering van de twee DDZ stellen en binnenkomst van de 7809? Dit voor de wiki.
 

13-06-2012 13:44:15
broek53
broek53
Quote
sjaak72 (wo 13 jun 2012 09:53:32 https://www.somda.nl/forum/7770/p394765/): @ aarclay; Een open dag bij Nedtrain in Haarlem lijkt mij veel interessanter

@broek53; Liever eerst de kinderziektes eruit, dan later 50 treinen met problemen.DD-AR kan dankzij de vertraging een jaartje langer worden ingezet.
Ja hoor, het is ook geen kritiek, maar er werd zo naar gevraagd.
 

13-06-2012 13:49:34
broek53
broek53
Quote
verwoert (wo 13 jun 2012 10:01:45 https://www.somda.nl/forum/7770/p394767/): De 7438 heb ik afgelopen zondag in een gewijzigde samenstelling gezien. Zie ook de OD van 10 juni.
@Broek53: Wat zijn de data van aflevering van de twee DDZ stellen en binnenkomst van de 7809? Dit voor de wiki.
De 7501 is vertrokken op 30 mei, de 7502 op 6 juni en de 7506 formeel op 8 juni. De 7501 en 7502 waren overigens ooit al in dienst, al geloof ik dat de 7501 nog niet in de reizigersdienst had gezeten.
De 7809 is op 29 mei binnengerold.
(Gegevens verschijnen overigens ook in Op de Rails.)
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-06-2012 14:09:48
Bert13
Bert13
De 7501 heb ik al wel een aantal keren in de reizigersdienst gezien hoor https://www.somda.nl/spots/m7501/0/9999/ De 7502 heeft inderdaad alleen nog maar lege ritjes gemaakt.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

13-06-2012 16:38:26
taigagaai
Moderator
taigagaai
@Broek53, dank voor de data. Ik heb ze inmiddels verwerkt in de wiki.  

17-06-2012 13:24:41
SGMm2137
SGMm2137
Ik heb toenstraks in DDZ 7506 gezeten en deze heeft wel een automatische omroep. Alleen is er geen aankondiging en geen logische volgorde.


(hsl)-mcn Ehv
 

18-06-2012 13:11:53
aarclay
aarclay
Voor de liefhebbers die meer willen weten over de ombouw van DD-AR naar DDZ, in de nieuwste RailMagazine van Juni wordt er een artikel aan besteedt. Ik heb deze nog niet gelezen, maar morgen haal ik deze direct even op.


Choo choo.....
 

26-06-2012 08:15:40
roco6705
roco6705
Er zijn weer bakken uitgewisseld. Ik zat gisteren in de 7862 (met mABk 7704), dus dan is er waarschijnlijk nu ook een 7442 (met loc 1714?)


Madness.
 

26-06-2012 15:02:10
110573
110573
In het artikel in de RM staat een tabelletje over de stammen DD-AR die DDZ worden.
Uiteindelijk is het de bedoeling om de 7801-7809, 7820-7833, 7845-7850, 7451 (7851 met herstelde mABk 7739) en 7852-7871 gereviseerd te hebben. Wat de logica achter deze verdeling is weet ik niet, wel dat er dus in ieder geval een volgorde in te ontdekken valt.
 

26-06-2012 15:22:49
idolaat
idolaat
Gaan ze eigenlijk eerst alle viertjes op de baan brengen en dan pas de zesjes, of gaat dat door elkaar lopen?  

26-06-2012 15:47:12
broek53
broek53
Drie mogelijkheden:
1. door elkaar
2. eerst 30 vieren, daarna 20 zessen
3. eerst 50 vieren, daarna van 20 vieren zessen maken.
zover ik weet, is daar nog geen definitief besluit over. Haarlem opteert denkelijk voor optie 2, NSR waarschijnlijk voor optie 3 in verband met de materieelpositie. (Alle kans dus dat het optie 1 wordt).
 

26-06-2012 17:51:01
Klaasje
Klaasje
Ik kan me toch voorstellen dat voor sommige treinen twee keer een vier wat aan de krappe kant is. Wat dat betreft zou een combinatie mij niet vreemd lijken maar we zullen het vanzelf zien.  

26-06-2012 18:57:12
sjaak72
sjaak72
Quote
110573 (di 26 jun 2012 15:02:10 https://www.somda.nl/forum/7770/p396379/): In het artikel in de RM staat een tabelletje over de stammen DD-AR die DDZ worden.
Uiteindelijk is het de bedoeling om de 7801-7809, 7820-7833, 7845-7850, 7451 (7851 met herstelde mABk 7739) en 7852-7871 gereviseerd te hebben. Wat de logica achter deze verdeling is weet ik niet, wel dat er dus in ieder geval een volgorde in te ontdekken valt.


De komende anderhalf jaar krijgen we dus nog 9 bakwisselingen van de stammen 7816 / 7817 / 7819 / 7834 / 7839 / 7874 / 7875 / 7876 / 7877 / 7420 / 7426 / 7429 / 7432 / 7446 / 7450 / 7455 / 7460 en 7464.
 

26-06-2012 19:45:22
railmagazi
railmagazi
Quote
idolaat (di 26 jun 2012 15:22:49 https://www.somda.nl/forum/7770/p396384/): Gaan ze eigenlijk eerst alle viertjes op de baan brengen en dan pas de zesjes, of gaat dat door elkaar lopen?
Het antwoord op die vraag staat in het artikel dat in het bericht voor het jouwe wordt aangehaald: het verlengen van twintig vier- tot zeswagenstammen vindt volgens de huidige planning plaats aansluitend aan de ombouw van de vijftigste en laatste DD-AR. Het eerste zesje moet dan in december op de baan komen; het laatste in april volgend jaar.

Laatst bewerkt door railmagazi op 26-06-2012 19:46
 

26-06-2012 21:36:55
sjaak72
sjaak72
Er moeten er als ik de mABK 7739 even niet meereken, nog 35 treinen verbouwd worden. Ik heb ergens in het forum gelezen dat als het project op gang komt er elke twee weken een DD-AR naar binnen gaat en er een DDZ uitkomt. 35 x 2 = 70 weken en dit is dan nog ongeveer anderhalf jaar, waarbij het eerste zesje mijn inziens december 2013 op de baan kan komen en de laatste in april 2014, mits de ombouw van 4 naar zes aansluitend plaatsvind.

Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Laatst bewerkt door spiketrain op 26-06-2012 21:41
 

27-06-2012 00:56:43
MasterE
MasterE
Volgens mij eerst 50 viertjes en daarna 20 verlengen naar zesjes.


Mcn Asd
 

27-06-2012 01:50:03
treintim
treintim
Op: http://sdrv.ms/MsI1uQ kunnen eventuele liefhebbers wat foto(bewerkingen) bekijken van afgelopen vrijdag met daarop de overbrenging van de defecte motorbak van DDZ 7503 van Hlmwph naar Ldd. De motorbak is inmiddels terug in Hlmwph.

Bij het bekijken van de foto's in het digitale album: ze worden in kleiner formaat dan oorspronkelijk weergegeven (en dan bedoel ik niet de thumbnails). Klik een keer op de foto voor het oorspronkelijke formaat.

Laatst bewerkt door treintim op 27-06-2012 02:57
 

28-06-2012 10:22:33
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik zat afgelopen week mijn foto's te bekijken die ik twee weken geleden had gemaakt. Hierbij viel het op dat bij het mBk rijtuig van de 7513 een soort van deuk zit in het plaatwerk op de plaats waar eerst de zijruit had gezeten. Het plaatwerk is daar in ieder geval niet strak. Ik heb er verder niet op gelet of andere rijtuigen dit ook hebben.  

29-06-2012 19:36:53
Bert13
Bert13
Nog niet langs zien komen: de 7462 is niet meer. Nu rijdt de 7862 rond, en de 7842 heeft loc 1714 overgenomen en is tot 7442 omgedoopt.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

30-06-2012 00:02:03
nedtrain25
nedtrain25
Quote
De komende anderhalf jaar krijgen we dus nog 9 bakwisselingen van de stammen 7816 / 7817 / 7819 / 7834 / 7839 / 7874 / 7875 / 7876 / 7877 / 7420 / 7426 / 7429 / 7432 / 7446 / 7450 / 7455 / 7460 en 7464.


waarschijnlijk nog een paar want er worden ook tussenbakken gewisseld
 

30-06-2012 01:05:21
110573
110573
Wordt er bij de tussenbakken ook een volgorde/serie voor de revisie aangehouden, net als bij de Bvk's (7001-7009, 7020-7033, 7045-7071)?  

30-06-2012 12:44:03
sjaak72
sjaak72
Ik zie twee treinstammen over het hoofd en deze worden als 1e uitgewisseld.

Bij de tussenbakken lijkt er een voorkeur te bestaan om de bakken met de zachte franse banken als eerste aan te pakken of vervangt men deze banken door de harde hollandse bankjes? Ik zie namelijk steeds meer bvk's verschijnen met daarin harde bankjes. Het zal waarschijnlijk wel toeval wezen.

Met de komst van 7526 gok ik dat de 7822 in revisie is gegaan, daar deze sinds 10 juni niet meer gespot is.
 

05-07-2012 13:39:39
KmNS1
KmNS1
Misschien heb ik het over het hoofd gezien of vergeten, dat dit al afwijkend bekend was, maar bij mijn filmpje http://www.youtube.com/watch?v=z8gX8xZQsTY&hd=1&t=15s is stamnummer 7536 met de volgende samenstelling te zien:
ABvk:..4263003
Bv:.....4263003
ABv:...4262005
mBk:...4268036
1 Raar dat de Abvk en Bv dezelfde nummer hebben.
2 Het is me ook opgevallen dat volgens de materieelsamenstellingen de ABvk 42640xx moet zijn...
3 In de materieelsamenstellingen staat ABvk 4264030 aangegeven ...
Ik hoop op de verklaring%08%

Laatst bewerkt door KmNS1 op 05-07-2012 13:59
 

05-07-2012 15:01:14
railmagazi
railmagazi
De 7536 bestaat uit 7736+7203+7505+7030 = 94 84 42 68 036-9 + 94 84 42 63 003-4 + 94 84 42 62 005-0 + 94 84 42 64 030-6.

Laatst bewerkt door railmagazi op 05-07-2012 17:18
 

05-07-2012 16:40:34
110573
110573
Bv 7203 (94 84 4 269 003-8) moet 94 84 4 263 003-4 zijn. De 269.000 serie is gereserveerd voor de Bv2 rijtuigen die later in de zesjes gaan komen. De 263.000 zijn de huidige DDZ Bv's.  

05-07-2012 17:19:09
railmagazi
railmagazi
Klopt helemaal. Bedankt voor het opmerken.  

05-07-2012 17:49:23
KmNS1
KmNS1
Bedankt! Maar is het dus een mensenwerk foutje dat er in het filmpje ABvk 94 84 42 63 003-5 ipv 94 84 42 64 030-6 staat?

Laatst bewerkt door KmNS1 op 05-07-2012 18:05
 

05-07-2012 18:37:10
110573
110573
Ja, gewoon een stickerraar die heeft zitten dromen waarschijnlijk Dit soort kleine foutjes gebeurden bij het bakcodestickeren van DD-AR ook regelmatig, omdat er dan een verkeerde basismal klaarligt. Valt die mensen ook niet kwalijk te nemen als je ziet hoeveel nummers er wel niet aan die dingen kleven.  


16-07-2012 22:15:33
agerritsen
agerritsen
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en vind het allemaal erg interresant. Vorige week heb ik een foto (http://www.nederlandsov.nl/treinen/NID/19) gemaakt van de 7538 waarbij de zijruit duidelijk zichtbaar is weggewerkt. Zou Nedtrain dit later nog aanpassen of zou het gewoon zo blijven rondrijden?  

16-07-2012 22:16:12
MDDM
MDDM
Dat blijft zo.


Gr Joop mcn Lls
 

16-07-2012 23:04:37
aarclay
aarclay
In het reviseringsproces voor de volgende DDAR treinen zal zit vast wel verbeterd zijn.


Choo choo.....
 

17-07-2012 09:22:18
treinefan
treinefan
Kun je binnenin ook nog zien dat er een raam zat?  

17-07-2012 13:42:32
broek53
broek53
Heden vandaag officieel in dienst: 7505 (ex-7807).  

17-07-2012 19:26:22
MDDM
MDDM
Quote
treinefan (di 17 jul 2012 09:22:18 https://www.somda.nl/forum/7770/p399269/): Kun je binnenin ook nog zien dat er een raam zat?
Dat is inderdaad gewoon nog te zien.


Gr Joop mcn Lls
 

17-07-2012 21:13:27
maigoda
maigoda
Quote
treinefan (di 17 jul 2012 09:22:18 https://www.somda.nl/forum/7770/p399269/): Kun je binnenin ook nog zien dat er een raam zat?

Zeker. De bakconstructie zelf is namelijk niet aangepast. De oude raamspijlen zijn er dus nog gewoon.
Groetjes,
Emiel
 

17-07-2012 21:45:49
treinefan
treinefan
Oké, dank voor de informatie, ik zal onderand is gaan kijken.  

17-07-2012 22:05:17
sjaak72
sjaak72
Quote
broek53 (di 17 jul 2012 13:42:32 https://www.somda.nl/forum/7770/p399285/): Heden vandaag officieel in dienst: 7505 (ex-7807).


De 7526 is tussen 26 juni en 3 juli een aantal keer gespot, dit treinstel is ook weer officeel in dienst? Ik vraag me ook af welke DD-AR treinstellen er momenteel in revisie zijn. Ik gok zo en zo op de 7822.
 

20-07-2012 09:43:12
broek53
broek53
IJs, weder en het slagen van de afnamerit dienende, komt vandaag de 7530 (ex-7831) in dienst.  

20-07-2012 10:26:35
railmagazi
railmagazi
Quote
sjaak72 (di 17 jul 2012 22:05:17 https://www.somda.nl/forum/7770/p399347/): Ik vraag me ook af welke DD-AR treinstellen er momenteel in revisie zijn.
In revisie zijn op dit moment de 7806, 7809, 7822, 7827, 7828 en 7857.
 

20-07-2012 10:41:00
sjaak72
sjaak72
Bedankt voor je reactie.  

20-07-2012 12:28:49
treinefan
treinefan
Wat was er gisteren aan de hand? Ik reed de hele morgen ongeveer in Noord Holland en heb geen DDZ zien rijden. In Ledn, Shl en Asd nog even wezen kijken of er 1 kwam zelfs.  

20-07-2012 12:38:49
train85
train85
Ze kunnen er soms weinig ingezet hebben. Ze rijden nog niet in alle treinen.  

20-07-2012 14:37:05
treinefan
treinefan
Wel vreemd dat ik er dan ook geen een tegen kwam. Ook onderweg niet.  

20-07-2012 15:29:17
train85
train85
Is niet vreemd de ene dag rijden er meer, dan de andere dag.  

22-07-2012 12:51:08
broek53
broek53
Quote
sjaak72 (di 17 jul 2012 22:05:17 https://www.somda.nl/forum/7770/p399347/):
Quote
broek53 (di 17 jul 2012 13:42:32 https://www.somda.nl/forum/7770/p399285/): Heden vandaag officieel in dienst: 7505 (ex-7807).
De 7526 is tussen 26 juni en 3 juli een aantal keer gespot, dit treinstel is ook weer officeel in dienst?
Op 25 juni afgeleverd - maar Haarlem is net een duiventil voor het DDZ. Er komen zeer geregeld stellen terug voor "garantiewerk", maar vooral ook vanwege defecte airco's en toiletten.
 

22-07-2012 20:09:54
aarclay
aarclay
Wat voor defecten zijn deze dan? Is het toiletsysteem niet hetzelfde als de ICM-4, waar tegenwoordig weinig problemen mee zijn?

Ja, okéde deur is anders, maar dat is niet zo storingsgevoelig lijkt me. En de airco-problemen dan, van wat voor storing hebben deze vaak last?


Choo choo.....
 

22-07-2012 21:56:36
mantaray
mantaray
Ik ben niet zo van het roddel circuit , maar vanmorgen in het personeels verblijf te rtd cs werd er verteld dat aankomende week bij temperaturen boven de 25 graden DDZ niet gaat worden ingezet. Dit door de lekkage van de airco die sluiting zou veroorzaken . Nogmaals dit waren roddels en geen bron weet iemand meer ???  

22-07-2012 23:10:00
mich
mich
Als de condens niet goed wegkan(ervaring mee met GTW) krijg je dat.  

22-07-2012 23:13:20
AgentX
AgentX
Er zou een kern van waarheid in kunnen zitten. Simpelweg omdat het met meer dan 25 graden vertoeven in een trein zonder airco niet erg aangenaam is.  

26-07-2012 16:18:53
Rolffiej19
Rolffiej19
@mantaray:

Die roddels zijn werkelijkheid geworden deze week tot nu toe nog geen DDZ inzet gezien %05%


MCN ASD
 

26-07-2012 20:05:45
AgentX
AgentX
Zaterdag zat er een in de 5400.  

26-07-2012 20:10:58
treinefan
treinefan
Ik heb gisteren ook weer gedeeltelijk tussen Gvc - Asd gereden, en er ook geen een zien rijden. Later in Asd gezeten en er ook geen gezien. Dus ik denk dat het verhaal wel klopt.  

27-07-2012 03:26:07
willemz
willemz
Het klopt inderdaad, tot nader order staan alle DDZ stellen ter zijde in verband met airco problemen. Bij een temperatuur van meer dan 24gr. valt de airco uit. Dit is natuurlijk onaanvaartbaar en slechte publiciteit..Ter voorkoming hiervan is besloten om voorlopig de DDZ uit dienst te nemen. (Nedtrain medewerker)  

27-07-2012 10:16:48
aarclay
aarclay
In Minden is de DDZ toch getest op hoge temperaturen, lijkt me?
Vreemd dat de airco nu opeens problemen lijkt te leveren?


Choo choo.....
 

27-07-2012 17:32:12
willemz
willemz
Nieuwe treinstellen, omgebouwde treinstellen, ze worden altijd beproefd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er nooit iets mis is bij vrijgave. Iedereen zal dat wel herkennen van de SLT. Het airco probleem is in onderzoek, een softwarefout.

(Nedtrain medewerker)
 

28-07-2012 01:12:13
aarclay
aarclay
Lekkage, een softwarefout? Ik zeg niet dat het niet kan, maar het klinkt wel apart...


Choo choo.....
 

28-07-2012 09:04:25
dlm4yjp
dlm4yjp
Of je vat het verkeerd op
Het uitvallen van de airco boven de 24 graden is een softwarefout.
De lekkage is probleem 2.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-07-2012 18:46:45
KmNS1
KmNS1
Inmiddels is er al weer een NID in de 2600 gespot. op dit moment denk ik zelfs op http://www.nsesoftware.nl/erikbaas/webcams/view.asp?nr=39&title=Amsterdam+CS,+IJzijde+Stationseiland&refresh=60&filename=http://asp01.amsterdam.nl/data/webcam-ijsei/IJsei.jpg een gekoppelde stel NID te zien.  

31-07-2012 21:23:47
train85
train85
Klopt om 16.49 uur uit Asd.  

01-08-2012 01:13:49
maigoda
maigoda
Twee uur later ook weer: stellen 7529+7538 zaten in de 2675. Was tevens m'n eerste DDZ-rit.
Groetjes,
Emiel
 

01-08-2012 18:39:59
roco6705
roco6705
Weer een bakkenwisseling geweest; vanochtend zat in tr. 5628 de 7820 (mABk 7728). Aannemelijk is er dus nu ook een 7434 met loc 1709.


Madness.
 

01-08-2012 19:09:35
mdj
mdj
Die 7820 reed gister ook al rond, maar gezien mijn kennis over de samenstelling van DDAR heb ik maar mijn mond gehouden.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

01-08-2012 22:44:59
dlm4yjp
dlm4yjp
Maak er maar een check van, 1709 stond afgelopen zaterdag met zijn stam in Hlm, op het welbekende opstelspoortje.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-08-2012 21:17:02
broek53
broek53
In Haarlem RB is een zeswagenstam geformeerd bij wijze van proef, bestaande uit bakken van de 7501 en 7503:
ABvk 7021 + Bv1 7205 + ABv 7510 + Bv1 7207 + ABv 7501 + mBk 7703. Stam zal in Leidschendam beladen worden met de spreekwoordelijke tonnen water en gaat eind volgende week proefrjden, voornamelijk om vast te stellen of de oleikoelers van de mDDM het wel aankunnen. Duimen dus dat het nog steeds/weer een graadje of 30 zal zijn !
 

15-08-2012 21:31:36
broek53
broek53
Haarlem RB meldt ook dat de gedeklasserde ex-ABv 7508 is binnengekomen als deel van stam 7857, die op 19 juli in revisie is gegaan.
Volgens de treinsamenstellingslijst van Somda zou deze overigens nog in stam 7429 moeten zitten, maar ik vermoed dat daar wat rijtuigen gewissels zijn net voordat de stam in revisie is gegaan.

Verder te vermelden de binnenkomst van stam 7824 voor revisie, op 7/8.
 

15-08-2012 21:45:36
kliko
kliko
Vanmiddag vanaf de weg af gezien bij de werkplaats in Haarlem van de overgebleven kopbakken van de 7501 was een tweetje gevormd.  

15-08-2012 23:35:33
279
279
Quote
broek53 (wo 15 aug 2012 21:17:02 https://www.somda.nl/forum/7770/p403709/): In Haarlem RB is een zeswagenstam geformeerd bij wijze van proef, bestaande uit bakken van de 7501 en 7503:
ABvk 7021 + Bv1 7205 + ABv 7510 + Bv1 7207 + ABv 7501 + mBk 7703. Stam zal in Leidschendam beladen worden met de spreekwoordelijke tonnen water en gaat eind volgende week proefrjden, voornamelijk om vast te stellen of de oleikoelers van de mDDM het wel aankunnen. Duimen dus dat het nog steeds/weer een graadje of 30 zal zijn !


volgens een nfl zou deze stam inmiddels bij de voormalige wpl Amf staan.
 

16-08-2012 09:27:43
Bert13
Bert13
Te Cas zag ik vanmorgen DDAR 7434 met loc 1709. Er is dan dus geen 7834 meer, maar wel een 7820, vermoed ik.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

16-08-2012 09:30:50
mdj
mdj
Rijdt al tenminste een week of 2 rond (zie berichten 1 augustus hierboven)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

16-08-2012 09:33:07
Bert13
Bert13
Mijn excuses, niet goed gelezen (of zie het als een bevestiging)


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

16-08-2012 10:10:13
110573
110573
Quote
broek53 (wo 15 aug 2012 21:31:36 https://www.somda.nl/forum/7770/p403716/): Haarlem RB meldt ook dat de gedeklasserde ex-ABv 7508 is binnengekomen als deel van stam 7857


Kan ik daar uit opmaken dat de 7508 op meer definitieve wijze tot Bv gaat worden verbouwd? Toch een beetje raar, aangezien het rijtuig dan als enige een andere raamindeling heeft... Misschien in plaats van een ABv in deze stam?
 

16-08-2012 11:11:39
timtrein
timtrein
Dat zal dus ongetwijfeld niet gebeuren, constructietechnsch is het gewoon een ABv.
Als er teveel is aangepast dan zou ik 'm gewoon terzijde stellen rijtuigen zat.
 

16-08-2012 11:34:14
AgentX
AgentX
De bak IS een ABv, dat er alleen tweedeklasse afdelingen in zitten wil niet zeggen dat hij ineens omgetoverd wordt tot Bv.  

16-08-2012 11:38:26
jeanne
jeanne
Ja, ja, als ze in de Hlmwph eens konden toveren! %08%