07-03-2012 17:36:39 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Quote In de periode dat de 7538 in ter bezichtiging Amsterdam stond heb ik alle bakken nagekeken op de aanwezige bakcodes. Aan de perronzijde heb ik alleen de oude bakcodeplaatjes met ongewijzigd nummer gevonden. En aan de niet perronzijde zie ik op mijn foto's ook maar één plaatje zitten. Verder is op de kopzijde van de rijtuigen een sticker met gegevens aangebracht. Daarop staat ook het oude baknummer vermeld: mBk 1168 ABv 1162 Bv1 1163 ABvk .... (geen nummer, alleen aanduiding) Nog een foto van de gegevens op de kopzijde en het bakcodeplaatje van de mBk bak van treinstel 7538: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2012_0346-0347.jpg Is er ditmaal dan alleen administratief een nieuw bakcodenummer toegekend dat niet met een plaatje op de bakken zelf is aangebracht? |
08-03-2012 00:32:22 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Een paar berichten hierboven hadden we het er al over. Ik zal het nog even voor je samenvatten: Er zijn nieuwe bakcode's toegekend, waarvan het typenummer in de MEESTE gevallen met 100 is verhoogd: ABv: 1262 (voorheen 1162 en 1165) ABvk: 1264 (voorheen 1164 en 1167) Bv1: 1263 (voorheen 1163 en 1166) Bv2: 1269 (voorheen 1163 en 1166) mBk: 1268 (voorheen 1168) De '1' in het typenummer valt weg in het volledige UIC-nummer Het driecijferige telnummer wordt bepaald door het aantal dat het betreffende rijtuig in zijn DD-AR rijtuigserie had (dus niet DDM-2 en DDM-3 los genomen zoals vroeger!). Voorbeelden: - ABv 7556, bakcode 1165.023 wordt 1262.056 - Bv 7302, bakcode 1166.050 wordt 1263.102 - Bv 7209, bakcode 1163.009 wordt 1262.009 - Bvk 7078, bakcode 1167.045 wordt 1264.078 Let op: dit zijn fictieve voorbeelden, deze rijtuigen kunnen ook gesloopt worden en dus geen renovatie ondergaan Ik hoop dat je hier wat aan hebt voor je site ![]() Laatst bewerkt door 110573 op 08-03-2012 00:33 |
08-03-2012 08:07:06 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Ik snap je uitleg, maar mijn punt was nu dat hetgeen er op de rijtuigen van de DDZ 7538 is aangegeven nu juist niet overeen komt met de theorie. Voorbeeld: mABk 390 7038 7738 had het bakcodenummer 1168.038 Na de verbouwing tot mBk zou volgens de uitleg het bakcodenummer 1268.038 moeten zijn/worden. Op de bak staat echter nog steeds het oude bakcodenummer aangegeven. Zowel op het bakcodeplaatje als op de stickers. En dat is dus ook bij de andere bakken het geval. |
08-03-2012 17:22:46 | ||
---|---|---|
279
![]() |
vandaag een proefrit met 7501 van Hlm naar Lls en terug. de 7529 zou meegaan als 2e voertuig in beide richtingen, maar is uiteindelijk achtergebleven in Hlm. Laatst bewerkt door 279 op 08-03-2012 17:30 |
08-03-2012 18:33:47 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Weet iemand hoeveel toiletten er in één DDZ viertje zitten? |
08-03-2012 18:41:09 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik denk dat we standaard aan kunnen houden dat een 4'tje er 2 heeft en een 6'je er 3 heeft ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
08-03-2012 19:27:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zijn er al proefritten geweest met twee gekoppelde DDZ'jes? Heb er geloof ik nog niks van meegekregen? ![]() ![]() Choo choo..... |
08-03-2012 19:32:26 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Laatst stond een melding van Iceman én spiketrain in het OD van de 7529 en 7538 die samen van Gv naar Hlm toe gingen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
08-03-2012 21:47:50 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Quote Quote Quote Ik vraag me af of de 7807 nu in revisie is, daar deze sinds 28 februari niet meer is gespot en ik ben benieuwd wanneer de 7501, 7503, 7529 en 7538 ingezet kunnen worden in de 2600. |
08-03-2012 21:50:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 7807 is op 28/2 in Haarlem binnengelopen. Naar de inzet ben je niet als enige benieuwd ![]() |
08-03-2012 21:55:21 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Ik gok op 19 maart 2012 |
08-03-2012 22:40:25 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Ik gok haast zeker op 12 maart. hou zondag de binckhorst in de gaten. Laatst bewerkt door john563 op 08-03-2012 22:41 |
08-03-2012 23:21:24 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteIk heb om 13:30 wel de 7538 gezien op Lls, en later rond 14:30 op spoor 6 te Asd. Gr Joop mcn Lls |
09-03-2012 00:23:28 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Naar mijn weten is het alleen administratief en blijven de bekende geponste plaatjes bij de opstap gewoon 116x. |
09-03-2012 08:36:52 | ||
---|---|---|
Johan-41
![]() |
hadden ze het beter op de oude manier kunnen doen, gewoon aan a achter het bakcodenummer, dus 1168a (en na een volgende wijziging/renovatie b en zo verder) |
09-03-2012 16:17:15 | ||
---|---|---|
279
![]() |
7529 is vanmiddag van Hlm naar de kuilwielenbank HSA te Wgm gegaan. |
11-03-2012 15:16:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zaterdag is in Haarlem gewerkt aan de 7529 en 7538. De verwachting (althans in Hlm) is dat het proefbedrijfje in de serie 2600 maandag met deze stellen van start zal gaan. |
11-03-2012 17:35:14 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Was voor een 2tal assen die gedraaid moesten worden. En is zatermorgen rond 10:15 vertrokken richting Hlm. |
12-03-2012 00:08:26 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
7529 en 7538 vandaag afgeleverd. |
12-03-2012 00:43:56 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
In OdR 2012-3 een artikel over deze ombouw. In een kadertje staan de diverse deurknoppen van de tussendeuren uitgelegd. Dit keer geen bedreigde diersoorten zoals bij DDM-1, maar 'verbannen of verboden' voorwerpen uit de trein. Voor de fotografen: Verzamel ze alle 9! ![]() |
12-03-2012 01:10:20 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die spuitbus vind ik nog wel het geniaalste![]() Die kauwgom zag ik nog niet direct toen ik in de DDZ was. Later bleek dat die vage druif dus een zooitje bijelkaar gekleefde bubblegum-belletjes moest voorstellen. Vroeger was het alleen nog maar kunst op de wanden (denk eens aan de ICM en ICR), maar nu ook ook nog tastbaarder ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 12-03-2012 01:13 Choo choo..... |
12-03-2012 08:13:32 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Een kennis meldt mij dat DDZ vandaag gaat rijden in treinen 2628, 2647, 2636 en 2655. Met vriendelijke groet, Robin |
12-03-2012 09:54:10 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Combi 7538 7529 gisteren rond 17.00 uur van Hlm naar Gv/Gvc Mcn Asd |
12-03-2012 11:05:38 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Stellen 7529+7538 om 10:56 voor het e erst vanuit Gvc naar Asd met reizigers!! |
12-03-2012 12:49:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Fijn dat hij rijdt. Morgen ga ik een poging wagen vanaf Gvc.. Maar nu ben ik benieuwd, zijn er mensen hier die de eerste zijn eerste rit met reizigers mee hebben mogen maken? Werd er door de NS nog getrakteerd op iets dergelijks? Zo'n rit is op zich al een feestje waard, lijkt me? Choo choo..... |
12-03-2012 12:51:45 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
We kregen een foldertje:p. Geen gebak dus zoals bij de 1e rit van SLT. Nu was dat gebak toen totaal niet te eten, dus dat heb ik niet gemist;). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
12-03-2012 12:52:39 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Er werden flyers uitgedeeld, waarop een DDZ met een "nieuw" koersdisplay stond (ipv het DDAR-display wat er nog op zit) en er werd in uitgelegd wat alle symbooltjes betekenen, en wie de ontwerper van de deurknoppen was![]() Ik ben in Ass nergens op getrakteerd. ![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
12-03-2012 12:55:19 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
De ontwerper van de 'deurduwers' is overigens 'Onno Poiesz'. Wie kent hem niet:D. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
12-03-2012 13:01:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Iemand die hem kan inscannen![]() Met wat mazzel zullen ze genoeg flyers hebben voor morgen, maar toch... ![]() Choo choo..... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-03-2012 13:50:50 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
ik heb de 2e slag Vanaf Gvc naar Asd de 7529 in een schitterend zonnetje kunnen vereeuwigen als eerste Ddz in de reizigersdienst. De plaatjes hiervan volgen later. |
12-03-2012 14:54:26 | ||
---|---|---|
JcJay
![]() |
Had m met toeval in zn eerste slag van Asd naar Gvc... (om 11:55) uit Sloterdijk... 2 stellen, btje overkill, maar ach (ze hadden natuurlijk ook met losse stellen 2 omlopen kunnen rijden). Mooi dingetje, alleen deed de automatische omroep het nog niet... Stoelen doen me denken aan die van de mat'54. Als je rechtop zit steek je er met je hoofd bovenuit, even met je hoofd lekker naar achteren leunen zit er ni bij... En dan ben ik maar 1.78m... |
12-03-2012 18:30:43 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Iemand de rijtuignummers van de 7529 al genoteerd? De rijtuignummers van de 7538 zijn hier al ergens genoemd en komen zover ik weet ook overeen met de geplande nummers. Dat in tegenstelling tot de rijtuignummers van de 7503. Shqiperise-lopers? |
12-03-2012 19:12:47 | ||
---|---|---|
bruno
![]() |
7529: mBk: 94 84 4268029-4 ABv: 94 84 4262004-3 Bv: 94 84 4263002-6 ABvk: 94 84 4264025-6 7538: mBk: 94 84 4268038-5 ABv: 94 84 4262002-7 Bv: 94 84 4263006-7 ABvk: 94 84 4264001-7 |
12-03-2012 19:30:37 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Ik heb op mijn Flickr pagina even wat foto"s gezet van de 7529+7538 Die de primeur hadden om gezamelijk als eersten gecombineerd de reizigersdienst tussen Gvc en Asd te gaan verzorgen. Gelukkig was ook het weer Perfect. het is een serie van een aantal foto"s.. zie:http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/6976669379/in/set-72157627702059255/ |
12-03-2012 19:50:28 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote De foutieve nummers van de 7503 waren eenmailig, de rest valt vanuit de DD-AR nummers te berekenen het schema een paar berichten hierboven ![]() |
12-03-2012 23:35:41 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Als ik alles goed begrepen heb, komen er 30 viertjes en 20 zesjes. Inderdaad gebaseerd op 50 stuks voormalig Mddm die hierin meedoen, dus er komen in totaal 50 stammen. Blijven er zo'n 60 bakken over dier hierin niet meedoen. Is al bekend wat daar mee gaat gebeuren? Meer Mddm is er niet en 1700'en wil men ook niet meer. Wat dan wel? |
12-03-2012 23:56:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Omdat ik niet even weet waar hij zou passen, dan toch maar hier omdat hier een speciek aantal dingen in voorkomen. Ik heb in 3D een filmpje gemaakt van de DDZ (3D is uit te schakelen) hierin komt voor: -Deurfluit + piep + knipperlamp -WC deur + stem -Deurstoring op Schiphol (1 bak lijkt wel volledig dienst te weigeren, de lampen waren ook uit) -De positie van de prullenbakken (erg mooi opgelost%05%) -en nog meer natuurlijk ![]() Het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=pMEkZJaK4Kw Laatst bewerkt door dlm4yjp op 12-03-2012 23:58 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-03-2012 00:41:50 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Zoals het er nu voorstaat: niets! Er is wel even sprake geweest van revisie van deze bakken in combinatie met DDM-1 tussenrijtuigen, maar dat ging toch niet door. Het rare is dat men deze bakken volgens mij helemaal niet kan missen. Inzet is ook niet goed mogelijk door de scheve verhouding van de overblijfselen: 6 ABv, 32 Bv en 25 Bvk. Van deze restjes kun je hoogstens 6 vierwagenstammen maken (7 met terugbouw van gedeclasseerde 7508). Mocht het huidige plan doorgaan zullen de bakken wel even samen met DDM-1 verpieteren op de Dgr en daarna gesloopt worden, maar dat kan zomaar eens nog een hele tijd gaan duren ![]() |
13-03-2012 00:47:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zet die overige DD-AR rijtuigen in de 'DD-AR versie 2', voor het stoptreinmaterieel![]() ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 13-03-2012 00:52 Choo choo..... |
13-03-2012 00:51:44 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Nu wil ik de pret niet drukken, maar de reden dat DDZ is ontworpen als IC-materieel had een reden. Iets met sprinters en gelijkvloerse instap. Met vriendelijke groet, Robin |
13-03-2012 08:16:46 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteWant? Bv's kan je toch ook prima tot ABv's verbouwen? Gebeurd bij de DDZ-ombouw immers ook (mABk naar mBk en Bvk naar ABvk) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-03-2012 14:44:22 | ||
---|---|---|
Rinse
![]() |
Quote Dat klopt, maar dat kan je oplossen door er een nieuw gebouwd rijtuig tussen te voegen dat wel een gelijkvloerse instap heeft. Dat doet men in Zwitserland ook met de RE450 treinstammen (http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_450), voor een plaatje van een nieuwe stam zie http://3.bp.blogspot.com/-k4S5aRRp77w/Tmpi9fVdAbI/AAAAAAAACMQ/DGTlIRMwtvI/s1600/RE%2Bnach%2BSt%2BGallen%2Bin%2BChur%2Bmit%2BDPZ%2B-%2BP1110555%2BNET.jpg. Probleem waar je dan hier in Nederland tegen aanloopt is dat het dan waarschijnlijk een enkeldeksrijtuig moet zijn aangezien dubbeldeksrijtuigen in Nederland geen gelijkvloerse instap hebben. Je kunt het rijtuig dan natuurlijk wel dezelfde hoogte als de DDAR rijtuigen geven en dezelfde kleur, waardoor het toch een samenhangend geheel is. Ik zie het er persoonlijk niet van komen, maar het is een theorie mogelijk om DDAR geschikt te maken voor gelijkvloerse instap. Je zal dan alleen een extra module ertussen moeten voegen. Laatst bewerkt door Rinse op 13-03-2012 14:46 |
13-03-2012 14:59:25 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Quote*speculaasmode aan* Pak een aantal 1800'en, DDM-1 en de restanten van DDAR, reviseer de boel als DDZ met 1800 en geschikt voor 200 km/h, schilder ze in zuurstok, en ga tussen Ut - Asd - Shl - Rtd rijden. Tussen Ut - Asd met 200 km/h als hogesnelheidstrein en tussen Shl en Rtd via de HSL. *speculaasmode uit* Zo zou ik het graag zien. Ik weet het, gaat niet gebeuren en is te duur, maar het idee is leuk. Laatst bewerkt door Hoera63 op 13-03-2012 15:00 |
13-03-2012 15:10:19 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ehm, juist, droom lekker verder ![]() Volgensmij als ze gaan doen wat jij zegt kreeg je één grote knal: 1. oud materieel opvoeren naar 200 2. het bovenstaande zal IVW wel laten ontploffen Maarjah, die 1800 vindt ik wel een leuk idee op de HSL: geeft mooie vonken, geknetter, geknal en een hoop rook %02% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-03-2012 15:11:49 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
dat betekent dus een 1800 geschikt maken voor 25 kV en ETCS. Denk dat het goedkoper is om DDM-1 aan te passen naar gebruik met een 186'er![]() |
13-03-2012 15:13:08 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Overigens, speculeren en wensen/fantaseren is niet hetzelfde. Het gaat in bovenstaande bijdragen niet om speculeren. Laatst bewerkt door jorgo op 13-03-2012 15:13 |
13-03-2012 15:17:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Tja, als we toch zo beginnen, zet dan gewoon een ICE of Thalys voor de stoptreindiensten waar nu SLT rijdt. Dan heb je tenminste een toilet.... Slaat nergens op ![]() Speculeren: kansberekeningen maken, gegrond op bep. gegevens Ik geef die fantasie hierboven geen enkele kans, ik beschouw dit meer als onrealistisch ![]() Even terug naar de inzet de DDZ (of moet ik nou maar eens NID gaan zeggen ![]() Weten we dat ook weer... Ook werd er in dit treinstel vandaag diverse mensen geinterviewd voor de Volkskrant. Ook de conducteur was trots op dit treinstel en liet de reizigers over de omroep weten dat ze met vragen over de nieuwe pictogrammen bij het personeel aan konden kloppen. De folders/flyers waren blijkbaar op. Laatst bewerkt door aarclay op 13-03-2012 15:20 Choo choo..... |
13-03-2012 16:48:34 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Volgens mij kan je samen met DDM-1, dat nu toch geschikt is voor een 1700 (hoewel ik niet weet of je tussenrijtuigen DDM-1 zou kunnen plaatsen tussen een 1700 geschikt voor DD-AR en een DD-AR Bvk?), een mooi aantal viertjes of vijfjes, wat je wilt, met loc creëren. |
13-03-2012 20:07:55 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
QuoteAl een tijdje is de standaard perronhoogte bijgesteld van 84 cm naar 76 cm. Dubbeldeksrijtuigen die op die perronhoogte een instap hebben op de onderverdieping zijn er ook. Dus de mogelijkheden zijn er inmiddels wel. Laatst bewerkt door luytjes op 13-03-2012 20:08 |
13-03-2012 20:42:08 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Alles kan, maar of NS er behoefte aan heeft is vers twee. De hoeveelheid resterende bakken is te weinig om er een echt fatsoenlijke serie van te maken, ombouw met gebruik van DDM-1 bakken loont niet (wordt te duur) en je zit inderdaad met de bruikbaarheid voor mindervaliden. Dus de kans is groot dat de hele meuk, DDM-1 incluis, naar de sloop gaat. Wellicht met een paar jaar uitstel totdat er extra stoptreinmaterieel in dienst is. |
13-03-2012 21:31:58 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Nee, zo'n grote en dure ingreep doe je niet als je geen grote revisie uitvoert. Ik heb het hier namelijk over een inzet van restjes ongereviseerd DD-AR na de DDZ revisie. Bv's moet je casco aanpassen als je ze wil ombouwen tot ABv. Een ABv heeft een totaal andere raamindeling en stoelindeling. |
13-03-2012 21:34:31 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat 'moet' helemaal niet. Bij ICRm lopen stoelen en ramen ook niet gelijk. |
13-03-2012 21:36:15 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Helaas, de 1700 is aangepast vóór DDM-1 en niet andersom. Een inzet in combinatie met DD-AR moet wel goed mogelijk zijn, maar dat vergt wel een ombouw van het remsysteem ed. |
13-03-2012 21:38:24 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Nee, oké, "moeten" is inderdaad een groot woord. Alsnog is het ombouwen van een Bv tot ABv, ook als je geen rekening houdt met de raamindeling, een erg grote ingreep voor eventuele tijdelijke inzet. |
13-03-2012 21:52:18 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
De ombouw van het remsysteem is niet eens nodig, altans, je kan ermee rijden mits je niet met EP wilt remmen ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-03-2012 22:21:41 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Het is en het blijft toch een economisch verhaal. De vraag is wat kost de aanschaf van een SLT met toilet en wat kost de aanschaf van een motorwagen voor een DD-AR stam inclusief het renoveren van de bestaande wagons. Tel hierbij ook de onderhoudskosten op voor een nog zuiverder vergelijk. Persoonlijk ga ik voor de optie motorwagens bijbestellen, maar aangezien de NS de 3e levering SLT niet in contract heeft omgezet i.v.m. het toiletprobleem, verwacht ik eerder dat de NS kiest voor een nieuwe levering SLT met toilet of voor een levering stoptreinmaterieel wat zich al bij andere vervoerders heeft bewezen. |
13-03-2012 22:45:51 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Dat laatste is denk ik precies wat er gaat gebeuren, alleen zal de levering niet op korte termijn gaan gebeuren denk ik zo. Het probleem is dat door de zesdelige DDZ stammen straks huidige Darretjes worden 'aangebroken' en dat het door de scheve verhouding (te veel Bvk's en Bv's) straks nauwelijks meer mogelijk is met deze bakken te rijden. Ben oprecht benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. |
13-03-2012 22:55:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Buiten dienst stellen, samen met de 1700-en. |
13-03-2012 23:02:13 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Nieuwe motorwagens kan je wel vergeten, dat slaat nergens op als je nog locs over hebt. Tevens heb je dan motorwagens die 40 jaar meekunnen en rijtuigen die nog 20 mee kunnen.Quote |
13-03-2012 23:49:15 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Als de gelijkvloerse instap werkelijk het probleem is, lijkt mij de meest voor de hand liggende logische optie het toevoegen van een rijtuig met gelijkvloerse instap. Vraag me af wat duurder is, een rijtuig met gelijkvloerse instap toevoegen aan een DDAR-stam of een tussenbak-met-WC toevoegen aan een SLT. Trouwens, zolang als er SGMm rondrijdt hebben toch sowieso niet alle sprinters een gelijkvloerse instap? Dan kan in elk geval tot dat moment DDAR nog mee. |
14-03-2012 08:19:34 | ||
---|---|---|
gummbahla
![]() |
Wat veel mensen hier volgens mij over het hoofd zien, is dat het niet alleen een kwestie is van een extra bak toevoegen. Bij hergebruik van DDAR zal het materieel dat niet gebruikt is voor DDZ zeker een revisie moeten ondergaan. Verder geldt wat mren ook zegt: een nieuw rijtuig toevoegen aan een setje bestaande rijtuigen is kapitaalvernietiging, omdat het nooit z'n volle levensduur gebruikt zal worden. De keuze is dus: investeren in revisie + nieuwbouw met relatief korte levensduur, of nieuw materieel met lange levensduur aanschaffen. Hobbymatig is het allemaal leuk, maar de NS zal gewoon voor nieuw materieel gaan. |
14-03-2012 10:08:21 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Niet helemaal waar, met de nieuwe tussenrijtuigen kun je later een complete stammen maken%06% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-03-2012 10:12:34 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Alle mooie plannen en wilde speculaties ten spijt. Er is geen sprake van aanschaf van nieuwe tussen rijtuigen![]() Gr Joop mcn Lls |
14-03-2012 12:17:45 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Je kan natuurlijk ook een bestaand DDM-tussenrijtuig voorzien van een midden-instap, ongeveer naast het draaistel, op perronniveau. Dat stukje van het rijtuig laat je enkeldeks en de trappen schuif je iets op. |
14-03-2012 12:27:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Wat denk je dat vergt aan aanpassing aan het casco...? Je vloer, en trappenhuis is grotendeels de stevigheid van je bakconstructie, daar ga je niet ff in zagen... t'Is gewoon heel simpel, stoptreinmaterieel moet een lage instap hebben met als effect dat NS het DDAR materieel na revisie doorschuift de IC dienst in en zoekt men voor het stoptreinverkeer de oplossing in ander (nieuw) materieel. Daarmee zet NS die bakken economisch in, ze waren toch aan revisie toe en op deze manier is die zonder grote ingrepen te doen. Simpelweg neemt men het slopen van de overige bakken daarbij op de koop toe. De bakken DDM-1 zijn anders dan DDM2/3 en vergen een compleet nieuwe enginering en andere aanpak van revisie en daarna zullen ze nog steeds afwijkend zijn. Dat kost een kapitaal extra, terwijl NS zonder die bakken al voldoende IC materieel heeft, dus waarom zal NS dat aangaan... ? Laatst bewerkt door thom op 14-03-2012 12:28 |
14-03-2012 12:35:56 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Zoveel maak dat kennelijk niet uit, bij ICMm is er tenslotte ook 1 bak ICM-0 gereviseerd. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-03-2012 15:03:26 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
ja omdat dat goedkoper was geweest dan nieuwbouw waarschijnlijk van de AB en doordat ze waarschijnlijk voldoende onderdelen van ICM hebben het zonde vinden om de 4044 toendertijd aan de kant te gaan schuiven |
14-03-2012 15:41:25 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Alleen jammer dat vrijwel geen van de onderdelen pastte ![]() Volgens nedtrain was dat een behoorlijke uitdaging en had het project daardoor ook flinke vertraging opgelopen (wat later wel weer is ingehaald). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-03-2012 16:11:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Reden te meer om er met DDAR/DDM-1 niet aan te beginnen. Overigens spreken we wat de 4044 betreft wel over een inmiddels heel andere tijd en is men bij het besluit ertoe ook niet over een nacht ijs gegaan. Lang is het standpunt gehuldigd dat twee reserve-kopbakken op een park van 136 stellen ook niet verkeerd zou zijn... Laatst bewerkt door broek53 op 14-03-2012 21:23 |
14-03-2012 17:22:06 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
Beste mensen, zondag ben ik van plan om met het boekenweekgeschenk te gaan reizen, nu wil ik graag gaan kijken naar de NID/DDZ, weet iemand of deze zondag ook ingezet gaat worden? Met vriendelijke groet, Jens. Favoriete treinen: ICMm, DM'90, DDZ |
14-03-2012 17:24:30 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
zover bij mij in ieder geval bekend is het voorlopig proefbedrijf op ma-vrij met 2 slagen Gvc-Asd v.v. Dus niet op zondag... |
14-03-2012 18:08:22 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik heb begrepen dat DDZ ook in het weekend word ingezet in de serie 2600. |
14-03-2012 18:53:22 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Als het plan wordt doorgevoerd om de overige rijtuigen te reviseren en om te bouwen dan komen ook de tussenwagens van de DDM-1 om de hoek kijken om de scheve verhouding recht te trekken. |
14-03-2012 22:12:25 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Ik heb het over tijdelijke inzet van DD-AR, na DDZ revisie, niet over een eventuele 2e DDZ serie. Dat eerste blijkt nu echter dus niet te gaan gebeuren ![]() |
16-03-2012 19:36:09 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
beste Leden, mocht dit weekend de DDZ/NID ook worden ingezet, is het dan ook zo dat hij op de zelfde momenten rijdt als op maandag tot en met vrijdag of zit hier een wijziging in? Met vriendelijke groet, Jens. Favoriete treinen: ICMm, DM'90, DDZ |
16-03-2012 19:44:59 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Hij reed vandaag al niet wegens deurproblemen, en normaliter willen ze hem in het weekend niet inzetten, dus dit weekend dan waarschijnlijk ook niet. Denk ik. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-03-2012 19:51:52 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Quote Als het inderdaad zo mocht zijn dat alles aan de kant gaat wat overtollig is in verband met de grote revisie(die ruim 60 bakken bedoel ik), betekent dat toch een behoorlijke capaciteitsvermindering. Kan mij niet voorstellen dat dit met SLT 's wordt opgevuld terwijl de revisietermijnen van Plan V ook niet onbeperkt verlengd kunnen worden. Tenzij men er gewoon wat bij op zet zoals dat bij de T'tjes volgens mij ook wel gebeurd is. En instroming van nieuw materieel zit er ook niet aan te komen voorzover ik kan overzien. Hoe gaat dit opgelost worden? |
17-03-2012 18:40:29 | ||
---|---|---|
PlanX
![]() |
Voor wie geen informatie folder heeft die in de trein lagen. http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/6844068172/in/set-72157629277260051 |
17-03-2012 18:47:51 | ||
---|---|---|
jwalk1
![]() |
laten we hopen dat hij morgen rijdt, dan kan ik hem in het echt gaan bewonderen. %02% Met vriendelijke groet, Jens. Favoriete treinen: ICMm, DM'90, DDZ |
17-03-2012 18:55:58 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Ohh die folder, die heb ik een paar weken terug ook als personeel thuis gekregen! Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
18-03-2012 16:29:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Even terug naar de discussie van de vorming van de DDZ-stellen? Konden ze niet alleen maar zesjes op de baan brengen, of was dat niet toereiken met de bakken die er tot nu toe nog overbleven? Choo choo..... |
18-03-2012 16:36:55 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Een deel van de viertjes wordt later verlengt tot zesjes. Maar ik denk dat zo sneller mogelijk meer stellen hebben. Als er dan eentje uitvalt kunnen ze blijven rijden. |
18-03-2012 17:06:26 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Eerst 50 viertjes, daarna worden er 20 verlengd tot zesjes. Mcn Asd |
18-03-2012 19:00:28 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote77 ABv, 101 Bv lees ik op railfaneurope. Dat zijn dus ruim minder dan de 200 tussenbakken die je nodig zou hebben voor 50 zesjes. Maar buiten wat mogelijk is gaat het natuurlijk vooral om wat nodig is. En kennelijk was 20 zesjes voldoende. |
19-03-2012 01:38:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De DDZ was vrijdag dus uit de dienst gehaald wegens deurproblemen, en wss maandag ook niet... Ik las op een ander forum dat de groene meld-lamp 'Deuren Dicht' uitviel, en dat van één bak een schuifdeur niet werkte? Nu vraag ik me af, zijn er tijdens de revisie dan ook aanpassingen aan dit systeem gedaan, waardoor het opeens niet meer naar behoren werkt? Laatst bewerkt door aarclay op 19-03-2012 01:38 Choo choo..... |
19-03-2012 06:50:40 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Toen ik laatst de deuren hoorde sluiten leken ze veel meer herrie te maken dan gebruikelijk voor een DDAR. Of dat komt omdat het systeem simpelweg gereviseerd is, of omdat er echt iets fundamenteel veranderd is, weet ik niet. Youri |
19-03-2012 08:17:21 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Dat komt omdat waarschijnlijk de luchtdempers schoon zijn. Maar ik vermoed, gezien hoe erg de deuren aangepast zijn, dat er inderdaad wat dingen veranderd zijn. De deuren van de betreffende bak krijgen wèl het sluitsignaal binnen, alleen ze sluiten niet (knipperlicht boven de deur, deursluitlamp aan de buitenzijde en deurpiep werken wel). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-03-2012 20:10:39 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Het DDZ-duo vandaag weer actief in de 2600-serie |
20-03-2012 22:02:22 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dus de deurkwaaltjes zijn inmiddels uit de wereld geholpen? |
21-03-2012 00:18:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 16 maart is stam 7831 in Haarlem binnen genomen voor verDDZ-ing. Op 21 maart staat voorzichtig de aflevering van de 7501, nu geheel aangepast, gepland. |
21-03-2012 09:38:41 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
er is het 1 en ander veranderd in de deuren, maar ga morgen wel kijken wat. 7513 staat voor proefrit op vrijdag a.s. Laatst bewerkt door john563 op 21-03-2012 09:39 |
21-03-2012 17:57:08 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
7501 is vandaag beproefd... |
24-03-2012 18:08:46 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Iemand al een idee hoe de omlopen maandag weer verder zullen gaan? Vrijdagmiddag was er geen DDZ meer in dienst. Ik zag rond 15:00 3(!) stellen te Bkh staan. |
24-03-2012 18:23:11 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ik zag vrijdag tegen 12en nog twee stellen vertrekken van Ass hoog richting Asd. |
24-03-2012 19:32:36 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dat klopt, zie ook de Recente Spots, en het Opvallende Dingen-topic van de dag: na de 2636 (+16) zijn de 7529+7538 uit de dienst gehaald. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
24-03-2012 22:32:59 | ||
---|---|---|
Daeleatana
![]() |
De 7529+7538 hadden donderdag nog steeds problemen: in de 2636 kwamen deze op het puntje van het perron van Laa, aan de kant van Gvc, stil te staan vanwege 'een technisch m ankement'. Te Ledn en Shl wouden steeds twee schuifdeuren niet sluiten, waardoor er op deze stations ongeveer 5 min stilgestaan werd. Niet verwonderlijk dus dat ze weer uit dienst gehaald zijn... Overigens zijn de deurproblemen dus nog niet verholpen: de twee 'weigerende' deuren konden alleen handmatig gesloten worden... |
24-03-2012 22:33:39 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Ik ben vrijdag met die twee stellen in trein 2636 meegereden van Gvc naar Shl. De trein stond eerst ruim 5 minuten stil te Den Haag Laan van NOI in verband met een technisch probleem, en hadden vervolgens problemen met de deuren te Ledn en Shl (enkele malen de deuren sluiten en weer openen voordat alles meeging met sluiten). Later hoorde ik op Shl dat inderdaad de rit in trein 2647 opgeheven was, de stellen zullen dan wel leeg zijn teruggegaan naar Den Haag. Overigens, de test "is het interieur en rijgedrag beter en comfortabeler dan VIRM" heeft DDZ, ondanks de technische problemen, glansrijk doorstaan ![]() Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
24-03-2012 22:46:10 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
jazeker het is gewoon een topper geworden. hulde aan haarlem voor dit stukje vakwerk. Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten. Laatst bewerkt door spiketrain op 24-03-2012 22:51 |
24-03-2012 23:22:44 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Quotedat is natuurlijk wel een persoonlijke constatering ![]() Gr Joop mcn Lls |
25-03-2012 10:34:01 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Het schommelen van VIRM in aanmerking nemend, is het rijgedrag van ander materieel al heel snel beter natuurlijk. Maar het blijft persoonlijk. |