08-09-2006 18:48:27
TreinOFiel
TreinOFiel
Als ik in de DRGL bij Vdm kijk op 23/24 september, zie ik dat er NS IC's rijden naar Zb . Het lijkt me echter dat dit niet klopt (het is nl. de DE-II of 23'er van SSN), bovendien wijken de tijden af van http://www.stadskanaalrail.nl/arrangement/stardagen2006.pdf ...%03% Welke moet ik geloven?

Groeten,
T-o-F
 

08-09-2006 18:58:27
luc2
luc2
Als de opdrachtgever aan NS de opdracht geeft treinen in te leggen en deze de karakteristiek IC meekrijgen, dan zijn het dus NS IC's. Dienstregelinginfo van de vervoerders zelf is de theorie, wat anderen daarvan maken en wat de praktijk wordt, is de vraag.

Laatst bewerkt door luc2 op 08-09-2006 18:58
 

08-09-2006 19:29:46
salieri
salieri
Cool, eindelijk eens wat te doen in Zb%02%  

08-09-2006 19:41:43
train85
train85
Ik vind het ook raar ja, heb net gekeken en er staan NS IC's in van Zuidbroek naar Veendam. Ik denk zelf dat de DE-II 186 daar gaat rijden in die paden. Want de SSN staat duidelijk aan gegeven.  


08-09-2006 19:43:04
spotter
spotter
Ik ga er toch naar toe op de 24e, dus ik zal wel eens kijken.  

08-09-2006 19:48:42
train85
train85
Ik ga er zelf de 23e heen kan ik met de stoomtrein mee van groningen naar veendam.  

08-09-2006 19:56:04
salieri
salieri
Ik ga gewoon beide dagen%08%  

08-09-2006 20:10:48
TreinOFiel
TreinOFiel
Ben beide dagen ook langs het spoor te vinden in Veendam/Wildervank (en natuurlijk ook even meerijden met de DE-II naar Zb)

Groeten,
T-o-F
 

08-09-2006 20:27:22
TreinOFiel
TreinOFiel
Quote
luc2: Als de opdrachtgever aan NS de opdracht geeft treinen in te leggen en deze de karakteristiek IC meekrijgen, dan zijn het dus NS IC's.


Lijkt me sterk dat NS de opdrachtgever is, de STAR heeft het namelijk georganiseerd (met Arriva als sponsor, dus zeker niet NS).

Groeten,
T-o-F

Laatst bewerkt door TreinOFiel op 08-09-2006 20:27
 

08-09-2006 20:40:27
luc2
luc2
Quote
Trein-o-Fi: Lijkt me sterk dat NS de opdrachtgever is, de STAR heeft het namelijk georganiseerd (met Arriva als sponsor, dus zeker niet NS).
Ik schrijf "Als de opdrachtgever ***aan*** NS...", niet "NS is de opdrachtgever."

Verbaasde groeten,
Luc

Laatst bewerkt door luc2 op 08-09-2006 20:41
 

08-09-2006 20:46:07
TreinOFiel
TreinOFiel
Oops Niet goed gelezen, excuus!

Groeten,
T-o-F
 

08-09-2006 20:51:08
Somda
Somda
De dienstregeling van Arriva en de eventuele aanpassingen bij werkzaamheden en het inleggen van extra treinen, wordt nog steeds gedaan bij NSR Logistiek. Ook het aanpassen van Railion treinen en van andere vervoerders (Syntus, Rail4Chem, ERS, etc) op dagplan-nivo gebeurt daar.

SSN bijvoorbeeld, laat dit doen bij Railion. Die gebruiken voor de stoomtreinen dan vaak de bekende 38000 treinnummers.

Vooralsnog wil men er nog niet aan om alle vervoerders zelf te laten plannen in het huidige VPT.

Laatst bewerkt door Somda op 08-09-2006 20:51
 

09-09-2006 02:46:55
thom
thom
Echter is men met dat laatste toch zeker wel mee bezig om de mogelijkheid te scheppen.
Weliswaar in een nieuw systeem, geen VPT geheten meer...

Laatst bewerkt door thom op 09-09-2006 02:47
 

09-09-2006 07:01:26
dvdhoven
dvdhoven
Jazeker dat nieuwe systeem heeft als bouwnaam HOPP (Herontwerp Plan Proces) en als echte naam DONNA (betekent niets, fantasienaam).
De projectgroep voor HOPP is een samenwerkingsverband tussen ProRail en NS Reizigers.
Voor alle infragebruikers zijn voor de acceptatietest al accounts ingevoerd en binnenkort beginnen demo's voor de diverse infragebruikers.
DONNA is verdeeld in 3 hoofdgebieden:
- Basisuren
- Basisdagen
- Bijzondere dagen
Bij DONNA zal ook echt de scheiding worden doorgevoerd. De infragebruikers kunnen voorstellen doen, maar de infraverdeler van ProRail zal ze al dan niet honoreren en toewijzen.


Dick van den Hoven
 

09-09-2006 09:50:40
admin
Moderator
admin
Heren, erg interessant, maar niet echt meer on-topic. Graag even een nieuw onderwerp starten als jullie hierover verder willen praten


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek