Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad 3 februari 2014
RailWiki.nl
Wijzigingsblad 3 februari 2014
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
13-12-2013 21:32:10
BGM104
BGM104
Quote
lol (vr 13 dec 2013 19:04:22 https://www.somda.nl/forum/11041/p479162/): Weet iemand trouwens of het integraal VIRM gaat worden in de 8800 of alleen een aantal omlopen?

op de wel bekende website komt vast de materieelinzet per wijzigingsblad februari 2014 te staan. Je kan er vanuit gaan dat in wijzigingsblad februari hetzelfde staat als in Dagplan materieel vanaf 6 januari.
 

15-12-2013 17:44:13
spiketrain
Moderator
spiketrain
Een niet van toepassing zijnde discussie is verwijderd. Bovendien is e.e.a. elders op het forum terug te vinden.


Groet, Spiketrain
 

03-01-2014 17:59:13
BGM104
BGM104
In Lw gaat de BSO wijzigen, de 12700 gaat in 8 min op de 12700 keren en doet dat op spoor 4. De 12500 gaat keren op de 12500 langs spoor 3. De 12500 krijgt hierdoor een gesloten omloop en dit lijkt geheel ICM (comfort injectie!) te gaan worden.  

03-01-2014 18:07:58
BGM104
BGM104
Quote
lol (vr 13 dec 2013 19:04:22 https://www.somda.nl/forum/11041/p479162/): Weet iemand trouwens of het integraal VIRM gaat worden in de 8800 of alleen een aantal omlopen?

Zoals de plannen nu zijn: vrijwel alleen ICM in de 8800.
 


03-01-2014 18:27:43
ricohallo
ricohallo
Quote
BGM104 (vr 03 jan 2014 17:59:13 https://www.somda.nl/forum/14324/p481624/): In Lw gaat de BSO wijzigen, de 12700 gaat in 8 min op de 12700 keren en doet dat op spoor 4. De 12500 gaat keren op de 12500 langs spoor 3. De 12500 krijgt hierdoor een gesloten omloop en dit lijkt geheel ICM (comfort injectie!) te gaan worden.

Waar halen ze dat ICM dan vandaan?

Laatst bewerkt door ricohallo op 03-01-2014 18:28
 

03-01-2014 18:34:38
michaben
michaben
Als de 12500 niet meer op de 12700 keert is er genoeg ICM voor de 12500. De reden dat er 's middags VIRM in de 12500 rijdt is dat het ICM materieel dan in de 12700 gekeerd is, in de ochtend rijdt de 12500 al integraal met ICM. Vind het wel opvallend dat de keringen van de 12700 nu voor de 3e keer in een half jaar aangepast worden, en nu juist weer naar een krappe kering dus.

Laatst bewerkt door michaben op 03-01-2014 18:35
 

03-01-2014 19:08:00
BGM104
BGM104
De 700/12700/2100/2200 gaat naar verwachting integraal VIRM worden.  

03-01-2014 22:30:06
lol
lol
Quote
BGM104 (vr 03 jan 2014 18:07:58 https://www.somda.nl/forum/14324/p481625/):
Quote
lol (vr 13 dec 2013 19:04:22 https://www.somda.nl/forum/11041/p479162/): Weet iemand trouwens of het integraal VIRM gaat worden in de 8800 of alleen een aantal omlopen?

Zoals de plannen nu zijn: vrijwel alleen ICM in de 8800.


De NS had een paar weken terug toegezegd dat vanaf 6 januari a.s VIRM in de 8800 gaat rijden. Dit vanwege overvolle treinen (en het geklaag daarover) in de spits in deze serie. Dit kan natuurlijk per 3 februari weer veranderen maar dan komt het probleem natuurlijk weer terug. Maar goed, we zullen zien.


Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen
 

03-01-2014 23:59:33
ricohallo
ricohallo
Misschien wel alleen de probleemtreinen met VIRM?  

04-01-2014 00:24:46
AgentX
AgentX
Vergeten we niet het "schommelfenomeen" wat zich voornamelijk afspeelt tussen Woerden-Bodegraven-Alphen?  

04-01-2014 00:59:17
ricohallo
ricohallo
Ik weet niet of de NS daar echt veel prioriteit aan geeft, al zeggen ze van wel. En VIRM kan soms ook veel schommelen hoor, alleen ICMm is een stuk wilder.  

04-01-2014 01:56:43
guuglurg
guuglurg
Per 6 januari wordt de omloop 8814/25/22/33/etc. met VIRM gereden (1 stel).

Per 3 februari overigens niet meer, maar wie weet wordt dit dan ook via dagplan geregeld.

Laatst bewerkt door guuglurg op 04-01-2014 01:59
 

04-01-2014 09:12:51
abcde
abcde
Quote
michaben (vr 03 jan 2014 18:34:38 https://www.somda.nl/forum/14324/p481628/) : ... Vind het wel opvallend dat de keringen van de 12700 in Lw nu voor de 3e keer in een half jaar aangepast worden, en nu juist weer naar een krappe kering dus.

Doordeweeks zou de 12700 in Lw kunnen keren op de 9000, de stopper Lw - Mp.

Hiermee krijgt iedere trein uit Hr een kering van zo'n 26 min in Lw. Nadeel is dat daardoor VIRM in de 9000 komt te rijden, wat overdag overkill is.

Laatst bewerkt door abcde op 04-01-2014 09:27
 

04-01-2014 10:09:15
Pim530
Pim530
... en in de spits ook. Dat de 12500 integraal ICMm moet worden en kennelijk 's ochtends al is verbaast me, aangezien daar en in de 500 een half jaar geleden juist IRM is gaan rijden omdat enkele spitstreinen te krap waren.  

04-01-2014 13:14:56
BGM104
BGM104
Quote
abcde (za 04 jan 2014 09:12:51 https://www.somda.nl/forum/14324/p481664/):
Quote
michaben (vr 03 jan 2014 18:34:38 https://www.somda.nl/forum/14324/p481628/) : ... Vind het wel opvallend dat de keringen van de 12700 in Lw nu voor de 3e keer in een half jaar aangepast worden, en nu juist weer naar een krappe kering dus.

Doordeweeks zou de 12700 in Lw kunnen keren op de 9000, de stopper Lw - Mp.

Hiermee krijgt iedere trein uit Hr een kering van zo'n 26 min in Lw. Nadeel is dat daardoor VIRM in de 9000 komt te rijden, wat overdag overkill is.

Door de perronlengte van max 4 bakken op spoor 1 te Mp zit je dan ook vast aan VIRM IV terwijl je in de 12700 ook met 6jes wil kunnen rijden. Als je angst hebt voor kort keren 12700 te Lw zou je een treinstel op reserve kunnen zetten in Lw (evt. alleen buiten de spits, dan zal er vast al wat over staan). Personeel zal wel lang keren, dus dat is er. Je hebt alleen een RET mcn nodig om het ding tijdig langs het perron te krijgen vanaf een opstelspoor.

Laatst bewerkt door BGM104 op 04-01-2014 13:15
 

04-01-2014 13:24:06
BGM104
BGM104
Quote
Pim530 (za 04 jan 2014 10:09:15 https://www.somda.nl/forum/14324/p481667/): ... en in de spits ook. Dat de 12500 integraal ICMm moet worden en kennelijk 's ochtends al is verbaast me, aangezien daar en in de 500 een half jaar geleden juist IRM is gaan rijden omdat enkele spitstreinen te krap waren.

De 12561 met 8 bakken ICM gaat wel krap worden. De 12557 en 12565 staan nu met 10 bakken ICM in het wijzigingsblad. Zoals guuglurg al aangaf kan dagplan ook nog zaken aanpassen, info dus met disclaimer.
 

04-01-2014 14:17:18
DDZ7504
DDZ7504
Hoe weet je dat eigenlijk, hoeveel bakken die treinen horen te krijgen?  

04-01-2014 14:38:35
bart84
Moderator
bart84
Personeel van NS kunnen dat vaak in de Railpocket zien of op kantoor.


Mvg. Bart
 

04-01-2014 16:09:22
DDZ7504
DDZ7504
Personeel van de NS?! Oooooh, dan snap ik het wel! Dankje voor je antwoord  

04-01-2014 16:57:55
guuglurg
guuglurg
Voor wat betreft de 1900:
Waarschijnlijk gaat er ICR/DDZ/ICM rijden in ongeveer de verhouding 5:4:2, waarbij er in Gvc nog wel eens gewisseld wil worden met ICM/IRM buiten de spits, en er in Vl niet altijd lang gekeerd wordt. Het ICR komt er in ieder geval al vanaf 06/01 in.

Ook de 44/9600 gaat (ook vanaf 06/01) gemengd rijden met waarschijnlijk 1 omloop DDZ, 3 SGMM en 4 MAT. De 7000 wordt m.i.v. overmorgen ook weer integraal MAT ipv SGMM.

De wijzigingen in de 7/21/22/12700 gaan overigens nog niet aankomende week in.

Laatst bewerkt door guuglurg op 04-01-2014 17:37
 

04-01-2014 18:13:46
MDDM
MDDM
Quote
bart84 (za 04 jan 2014 14:38:35 https://www.somda.nl/forum/14324/p481692/): Personeel van NS kunnen dat vaak in de Railpocket zien of op kantoor.
In de Railpocket alleen actuele materieel inzet.


Gr Joop mcn Lls
 

04-01-2014 18:34:13
Amazonous
Amazonous
Daarnaast kun je het soms schatten op basis van het wel/niet gebruik van perronfases en bijvoorbeeld de inzet van rijdend personeel wanneer de diensten weer openbaar zijn.  

04-01-2014 19:42:56
MasterE
MasterE
Quote
MDDM (za 04 jan 2014 18:13:46 https://www.somda.nl/forum/14324/p481714/):
Quote
bart84 (za 04 jan 2014 14:38:35 https://www.somda.nl/forum/14324/p481692/): Personeel van NS kunnen dat vaak in de Railpocket zien of op kantoor.
In de Railpocket alleen actuele materieel inzet.


Ook de planning staat in de railpocket.


Mcn Asd
 

04-01-2014 21:50:25
MDDM
MDDM
Maar niet weken/maanden van te voren toch? Alleen wat er op de dag van bekijken is gepland meen ik. Verder absoluut niet interessant


Gr Joop mcn Lls
 

04-01-2014 22:38:12
martw
martw
Quote
guuglurg (za 04 jan 2014 01:56:43 https://www.somda.nl/forum/14324/p481657/): Per 6 januari wordt de omloop 8814/25/22/33/etc. met VIRM gereden (1 stel).

Per 3 februari overigens niet meer, maar wie weet wordt dit dan ook via dagplan geregeld.

Dan hoop ik voor de reizigers alleen maar dat men echt moeite gaat doen om dat ene stel wel echt een zesje te maken; als het een viertje is, is dat immers nog kleiner dan 6 bakken ICM die er nu al rijden en dat schiet natuurlijk helemaal niets op.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

04-01-2014 22:54:52
stel172
stel172
Quote
guuglurg (za 04 jan 2014 16:57:55 https://www.somda.nl/forum/14324/p481708/): Voor wat betreft de 1900:


Ook de 44/9600 gaat (ook vanaf 06/01) gemengd rijden met waarschijnlijk 1 omloop DDZ, 3 SGMM en 4 MAT. De 7000 wordt m.i.v. overmorgen ook weer integraal MAT ipv SGMM.




Als ik het goed heb zitten er minimaal 8 SGMM en op de 7000. Is bekend waar de rest heen gaat?
 

04-01-2014 23:36:23
guuglurg
guuglurg
Nouja, met 3 SGMM bedoel ik 3 omlopen 4400/9600 die met SGM rijden. Dat is hopelijk in de spits 2x SGM, waardoor dat uitkomt op 6 diensten SGM. Verder gaat (vanaf 03/02) de 17415/14/23/22/31 en 17448/57/56/65 met SGM rijden, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft.

Laatst bewerkt door guuglurg op 04-01-2014 23:36
 

05-01-2014 00:04:31
train85
train85
Ahha SGMm weer terug in die trein.  

05-01-2014 01:25:54
MasterE
MasterE
Quote
MDDM (za 04 jan 2014 21:50:25 https://www.somda.nl/forum/14324/p481730/): Maar niet weken/maanden van te voren toch? Alleen wat er op de dag van bekijken is gepland meen ik. Verder absoluut niet interessant


Klopt helemaal.


Mcn Asd
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


05-01-2014 13:12:28
FST
FST
Quote
BGM104 (vr 03 jan 2014 19:08:00 https://www.somda.nl/forum/14324/p481634/): De 700/12700/2100/2200 gaat naar verwachting integraal VIRM worden.


Voor de capaciteit op de (12)700 is VIRM welkom. Ik ben laatste tijd een paar keer vanaf Ledn naar Gn gereisd en elke keer zat de trein flink vol, vooral ten noorden van Dvd.

Voor het comfort is het wel jammer dat je zo lang in VIRM moet zitten.

Het lijkt me wenselijk dat er naast de (12)700 ook een rechtstreekse IC tussen Asd en Gn komt die ook via de Hanzelijn rijdt. In Alm / Lls zijn altijd veel overstappers van/naar Asd. Dat verklaart dat de drukte in de (12)700 zich vooral in het noordelijke deel van het traject voordoet.

Laatst bewerkt door FST op 05-01-2014 13:13
 

05-01-2014 18:20:30
broek53
broek53
Die komt er niet. De 2600 gaat straks zelfs in Almere C keren, dan wordt de (12)700 dus nog drukker.  

05-01-2014 23:06:45
treinjoop
treinjoop
De 2600 gaat keren in Alm? Dat waren toch de plannen voor de 4900? Daarbij komt dat je maar 3/4 minuten keertijd zou hebben.  

05-01-2014 23:20:28
Klaasje
Klaasje
Als je de sporen afwisselt kan je ook in 34 minuten keren. Als je de 2600 op de 4900 keert (kan niet ivm treinlengtes en koppelingen treinseries in o.a. Utrecht) dan kan je in een minuut of 10 keren.

Als de verbouwing in 2016 af is kan je ook keren op de keersporen.

Laatst bewerkt door Klaasje op 05-01-2014 23:21
 

05-01-2014 23:28:48
broek53
broek53
Ter voorkoming van misverstanden: ik heb het niet over de korte termijn vwb het keren van de 2600, ik reageerde op de algemene opmerking van FST die met de 2600 door zou willen naar Groningen.
Keren van de 2600 komt in beeld als de keersporen bij Alm klaar zijn die in 2016 aangelegd worden.

Laatst bewerkt door broek53 op 05-01-2014 23:30
 

08-01-2014 20:24:01
rogier
rogier
Quote
guuglurg (za 04 jan 2014 16:57:55 https://www.somda.nl/forum/14324/p481708/): Ook de 44/9600 gaat (ook vanaf 06/01) gemengd rijden met waarschijnlijk 1 omloop DDZ, 3 SGMM en 4 MAT.


Er rijden sinds 6 januari op weekdagen twee composities met MAT in de 4400 / 9600. Dit betreft de treinen 9615 t/m 4488 en de (7)9616 t/m 4484. Beide in de ochtendspits versterkt tot zes bakken.

Daarnaast vinden er 's avonds uitwisselingen plaats te Nm en rijden ook de volgende treinen met MAT:
- 4481 / 9683 / 9688 (los stel, vermoedelijk afkomstig van 4468-V);
- 4471 / 9673. Deze treinen bestaan uit twee stellen, waarvan een vermoedelijk afkomstig van 4424-V. Staat het andere stel de rest van de dag te niksen in Nm?


Reiziger met hoofdletter R......
 

27-01-2014 17:04:38
BGM104
BGM104
Voor de volledigheid de adviesaanvraag van NS bij het LOCOV http://www.locov.nl/Images/Locov%202014-3503%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20februari%202014_tcm311-348364.pdf
Hierin minuten wijzigingen voor de 4000, 8800, 5800 en 800.
 

27-01-2014 20:49:06
daniel_ddr
daniel_ddr
Die minutenwijziging voor de 5800 is wel een rare. Men stelt dat dit een piekligging met 0 minuten tussen aankomst en vertrek is, maar uit de NS-planner krijg ik toch echt een aankomst om .13/.43 vanuit Avat en vertrek om .15/.45
Met een minuut later vertrekken wordt 5600 -> 5800 (schijnt gewenst te zijn dat die gaan aansluiten) trouwens nog wat meer een sluitseinaansluiting dan het nu al is.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-01-2014 21:08:46
Klaasje
Klaasje
Piekligging gaat over overkruisen. Alleen moet ik heel hard nadenken om te weten waarmee dat ding dan overkruist en volgens mij is dat helemaal niets.  

27-01-2014 21:38:04
wouter15
wouter15
Hopelijk gaan ze de 8800 met wat meer bakken ICMm rijden want VIRM verdwijnt namelijk van het wijzigingsblad weer uit de treinserie. Weet iemand eigenlijk hoeveel bakken ICMm mogelijk is?  

27-01-2014 21:42:30
AgentX
AgentX
Voor april staat DDZ (VI) op de planning voor de 8800.  

27-01-2014 21:55:41
adital
adital
Quote
Klaasje (ma 27 jan 2014 21:08:46 https://www.somda.nl/forum/14324/p484266/): Piekligging gaat over overkruisen. Alleen moet ik heel hard nadenken om te weten waarmee dat ding dan overkruist en volgens mij is dat helemaal niets.


Volgens mij ligt het probleem vooral in de avond en het weekend, als de 5800 in Amf keert. Aankomst en vertrek zijn om .15/.45. Omdat beurtelings op 4a/5a gekeerd wordt, moet er dus één keer per uur gekruist worden. Die kruising zou op zich ook te voorkomen zijn door altijd door te rijden naar Avat en daar te keren.
 

27-01-2014 22:03:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat moet inderdaad het probleem zijn ja, wilde net hetzelfde schrijven. In het weekend door naar Avat is trouwens wel behoorlijk overkill als ik zie hoe leeg de 11600/11700 dan vanaf Amfs komt. Zelfs in de spits heb je voor het reizigersaanbod geen vier treinen per uur van Avat naar Amf en zes van Amfs naar Amf nodig. Ze dienen daar meer als wat ontlasting voor de 5600 en in geval van de ICs ook om de cross-platform overstaps mogelijk te maken.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-01-2014 22:09:45
lol
lol
Quote
wouter15 (ma 27 jan 2014 21:38:04 https://www.somda.nl/forum/14324/p484271/): Hopelijk gaan ze de 8800 met wat meer bakken ICMm rijden want VIRM verdwijnt namelijk van het wijzigingsblad weer uit de treinserie. Weet iemand eigenlijk hoeveel bakken ICMm mogelijk is?


8 bakken ICM is het maximum wegens de perronlengtes van Bdg, Apn en Ldl.

@Agentx: Wordt het integraal DDZ of alleen de omloop van de 8825 e.v.?


Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen
 

27-01-2014 22:12:32
AgentX
AgentX
Ik heb begrepen dat het in den beginne in elk geval in de spits DDZ zou worden, maar wellicht dat de "internals" dat nog verder in de toekomst kunnen kijken.  

27-01-2014 22:43:44
Klaasje
Klaasje
Je kan ook op de 5b binnenkomen en daar wachten tot vlak voor vertrektijd en dan vanaf de 6A vertrekken, dan is de hele kruising weg. Maar ik vraag mij af of de piekkruising niet toevallig wel gewoon de norm is bij Amersfoort. De norm is namelijk net zo goed de plaatselijk bekende waarde. Als je kijkt waar de rijwegen van die treinen elkaar nu eigenlijk kruisen, dan weet je dat het vanaf dat punt nog best lang duurt voor de trein stilstaat terwijl de nieuwe rijweg er al in kan. Dus ik denk zelf dat het helemaal niet zo'n probleem is.  

28-01-2014 06:48:02
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat het niet als probleem gezien werd is al duidelijk: anders was het niet zo gepland. Maarja, de heilige normen van ProRail...
Met vertrek via 6a moet je waarschijnlijk wel de 5600 op 6b plannen (past dat?) om die niet voor een rood inrijsein te laten lopen vermoed ik.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 28-01-2014 06:48


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-01-2014 07:40:48
Pim530
Pim530
Of je zet de 5600 gewoon op 7, maar dan moet je de 5800 weer geen minuut later laten vertrekken  

28-01-2014 08:09:43
daniel_ddr
daniel_ddr
Kan, maar er zit nou net zo´n mooie consequentheid in het spoorgebruik te Amf: alle treinen naar Ut vertrekken van 6, bijna alles naar Hilversum van 7 (alleen de 5800 in het weekend niet)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-01-2014 19:42:14
Pim530
Pim530
Tja, maar de 5800 van 6a doorbreekt dat ook al enigszins.  

28-01-2014 19:52:28
daniel_ddr
daniel_ddr
Hmm tja, als je toch op een perronspoor staat te keren is het natuurlijk wel zo reizigersvriendelijk om het instappen gewoon op 5B te laten plaatsvinden en dan te vertrekken met een rijweg via 6A.
Scheelt 1x/uur ook nog in de loopafstanden want naar de A-fase van perron 4/5 te Amf is het toch best een flinke wandeling vanuit de hal.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 28-01-2014 19:53


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-01-2014 19:12:29
mren
mren
HOORN - Reizigersorganisatie Rover bespreekt de West-Friese treinellende inmiddels ook met de NS. Het spoorwegbedrijf begint nu met het nemen van maatregelen, aldus Rover.

De NS laat de sprinter vanaf heden bij minder dan zeven minuten vertraging niet inkorten. Die marge wás vier minuten. Bij zeven minuten vertraging wordt de sprinttrein naar Schiphol ingekort tot station Hoorn, waarna deze niet doorrijdt tot station Kersenboogerd, waar de drukte vervolgens toeneemt.

Tussen Hoorn en Kersenboogerd gaat bovendien een extra machinist mee om sneller te kunnen keren. Tot slot gaat de Sprinter bij vertraging op het eindpunt Hoofddorp aan het perron keren, in plaats van op het opstelterrein. Dit om tijd te winnen. De NS hoopt een deel van de problemen op deze wijze te verhelpen.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article26653903.ece/Eerste-maatregelen-NS-in-West-Friesland
 

29-01-2014 20:19:27
broek53
broek53
Ach, wat jammer nou weer. De weg van gepruts in de marge om de gevolgen van een structureel foute dienstregeling een beetje te verzachten - kennelijk bijt men liever zijn tong af dan toe te geven dat er een klein beetje onverstandig een tikkie slechte dienstregeling gemaakt is.  

29-01-2014 23:17:13
DingeZ
DingeZ
Het is alsnog mogelijk om een lange kering in te voeren, je hebt alleen een extra omloop nodig. Dan zal in de ochtendspits de aankomende 3300 eerst aan het perron van spoor 2 wachten, zodra de 14500 voorbij is vertrekt een 3300 vanaf het opstelspoor naar spoor 1, dan gaat de wachtende van spoor 2 naar het opstelspoor. Aangezien de 1500 pas dik tien minuten later komt moet dat niet zo moeilijk zijn. Voor de avondspits kan het andersom. De vertrekkende 3300 gaat al een wat ruimere tijd van te voren naar spoor 1, zodat de aankomende direct door kan rijden naar het opstelspoor, om de 14500 de ruimte te geven.  

29-01-2014 23:38:44
Frontier
Frontier
Maar een extra omloop is precies wat ze niet willen, daarom is het bijna hilarisch om te zien in hoeveel bochten ze zich wringen om maar geen extra omloop in te hoeven voeren.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 


30-01-2014 08:29:22
MDDM
MDDM
Quote
DingeZ (wo 29 jan 2014 23:17:13 https://www.somda.nl/forum/14324/p484464/): De vertrekkende 3300 gaat al een wat ruimere tijd van te voren naar spoor 1, zodat de aankomende direct door kan rijden naar het opstelspoor, om de 14500 de ruimte te geven.
Tja, ware het niet dat het opstelspoor niet meer gebruikt mag worden


Gr Joop mcn Lls
 

30-01-2014 08:51:39
broek53
broek53
Hoezo? is het buiten dienst? Is er een besmettelijke ziekte uitgebroken? is het aan het openbare spoorwegnet onttrokken?  

30-01-2014 09:25:04
MDDM
MDDM
Ja, er heerst een smet en vloek op dat kopspoortje. Wat mij ter oren is gekomen is dat de vergunning niet meer geldig is.


Gr Joop mcn Lls
 

30-01-2014 12:29:31
broek53
broek53
Bij mijn beste weten is er helemaal geen vergunning voor het gebruik van het kopspoor. Om een milieuvergunning te ontlopen, wordt/werd er juist als treinbeweging gereden en niet als rangeerbeweging, en werd er niet afgerangeerd of bijgeplaatst.  

30-01-2014 12:45:57
Klaasje
Klaasje
Het is een los dienstregelingspunt geworden inderdaad.  

30-01-2014 14:39:53
broek53
broek53
Wat is er mis met de volgende redenering:
1. serie 3300 gaat met +7 nog door naar Hnk
2. bij een normale kering van 4 minuten gaat de tegentrein dan mi-ni-maal +4 uit Hnk
3. deze bijsturingsmaatregel is zo bedacht omdat een 3300 richting Schiphol kennelijk uit de voeten kan met een vertraging van +4.
4. als de 3300 4 minuten laten kan rijden, waarom zou je 'm dan niet structureel 2 a 3 minuten later laten rijden in de ochtendspits?
5. 3300 2 a 3 minuten later maakt ruimte om de 14500 in de ochtendspits in Hnk te laten stoppen.
In de tegenrichting werkt dat niet (de 3300 kan niet nòg sneller rijden), maar de ochtendspits is qua reizigersaantallen vele malen kritischer dan de avondspits en die heb je dan gered.

Schiet U maar !
 

30-01-2014 15:43:22
IC140
IC140
Je moet plannen met 5% speling en 3 minuten opvolging V na K, maar in de bijsturing hoeft men zich daar niet aan te houden?

Laatst bewerkt door IC140 op 30-01-2014 15:44
 

30-01-2014 17:48:28
FourRoses
FourRoses
Quote
broek53 (do 30 jan 2014 08:51:39 https://www.somda.nl/forum/14324/p484480/): Hoezo? is het buiten dienst? Is er een besmettelijke ziekte uitgebroken? is het aan het openbare spoorwegnet onttrokken?


In het zicht van een wethouder wellicht?
 

30-01-2014 18:04:02
bossie186
bossie186
Keert Mat '64 ook weer terug in de 7600 serie?  

30-01-2014 20:39:40
guuglurg
guuglurg
Nee.

Wel wordt de 7/21/22/12700 weer integraal IRM
 

31-01-2014 10:47:51
abcde
abcde
En daarmee de 500 en 12500 weer integraal ICM %02% ?  

31-01-2014 12:43:33
abcde
abcde
Is bekend of er van het wijzigingsblad febr. ook een overzicht materieelinzet beschikbaar is ?  

31-01-2014 13:31:59
Amazonous
Amazonous
De diensten staan nog niet online, dus voor nu zal dat overzicht er waarschijnlijk niet komen.  

31-01-2014 13:55:56
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
abcde (vr 31 jan 2014 10:47:51 https://www.somda.nl/forum/14324/p484575/): En daarmee de 500 en 12500 weer integraal ICM %02% ?
Da´s niet te hopen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-01-2014 16:22:27
guuglurg
guuglurg
500 blijft ongeveer zoals het nu is wat betreft materieelinzet, 12500 wordt integraal ICM.  

31-01-2014 17:23:19
279
279
van de 4x DDZ die vanavond eindigen in Ekz, gaan er 2 naar de Bkh.
waarschijnlijk komt er dus VIRM voor terug in de loop van het weekend.
 

31-01-2014 17:37:07
Rolffiej19
Rolffiej19
Of het is gewoon uitwisseling van die stellen dat ze naar Leidschendam gaan mischien ?

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 31-01-2014 17:37


MCN ASD
 

31-01-2014 20:02:44
oranjebank
oranjebank
Dus tot begin april rijdt er ICRm in de 1900 tussen DDZ/ ICM , MAT in de 7000 ? Nu treinfan t waarschijnlijk niet kan presenteren is t mij niet helemaal duidelijk.  

31-01-2014 21:22:10
guuglurg
guuglurg
Klopt helemaal. Mogelijk ook nog langer

Laatst bewerkt door guuglurg op 31-01-2014 21:22
 

31-01-2014 21:33:41
oranjebank
oranjebank
Ok thanks. %02%  

01-02-2014 14:39:46
abcde
abcde
Quote
Amazonous (vr 31 jan 2014 13:31:59 https://www.somda.nl/forum/14324/p484591/): De diensten staan nog niet online, dus voor nu zal dat overzicht er waarschijnlijk niet komen.

en komen die overzichten materiaal-inzet ook nooit meer op internet ? %04%
 

01-02-2014 20:16:35
Amazonous
Amazonous
Quote
abcde (za 01 feb 2014 14:39:46 https://www.somda.nl/forum/14324/p484683/):
en komen die overzichten materiaal-inzet ook nooit meer op internet ? %04%

Ik schrijf alleen dat ze nog niet op de interwebz staan Dus zolang geen insider die dienstkaartjes publiceert is het lastig overzichten maken. Ze zijn wel vaker laat.

Laatst bewerkt door Amazonous op 01-02-2014 20:23
 

02-02-2014 00:19:07
279
279
Quote
Rolffiej19 (vr 31 jan 2014 17:37:07 https://www.somda.nl/forum/14324/p484605/): Of het is gewoon uitwisseling van die stellen dat ze naar Leidschendam gaan mischien ?


nee het was Bkh voor vervolgdienst aldaar.
anders had ik wel vermeld dat er andere DDZ terug komt.
 

02-02-2014 10:12:34
broek53
broek53
14525 moet vanaf morgen rijden met 2 x IC4, volgens het wbl februari althans.  

03-02-2014 12:17:55
abcde
abcde
Wie kan vertellen welke treinen in de 500 en 12500 niet met ICM rijden? Doordeweeks en Zaterdags ?  

03-02-2014 16:16:20
martijn24
martijn24
500 doordeweeks is 511 520 524 531 535 544 548 555 559 VIRM
500 zaterdag is 524 535 548 559 VIRM
500 zondag is 524 528 535 539 548 552 559 563 VIRM

de 12500 is alleen ICM nu.




I

Laatst bewerkt door martijn24 op 03-02-2014 16:41
 

04-02-2014 20:44:37
BGM104
BGM104
Voor de vorm ook nog even de LOCOV reactie op de wijzigingen:
http://www.locov.nl/Images/Locov%202014-16198%20%20advies%20wijzigingen%20dienstregeling%20februari%202014_tcm311-348704.pdf
Mooi idee dat 2000 op 8800 keren te Ut.

En de reactie van NS daar op:
http://www.locov.nl/Images/Locov%202014-35175%20Besluit%20wijzigingsblad%20februari%202014_tcm311-348784.pdf

Leuk dat dit soort adviesrondes altijd plaats vinden als het wijzigingsblad al weken dicht is.
 

04-02-2014 20:52:34
robbertc
robbertc
De koppeling 2000-2800 (en de 8800 op zichzelf) is er juist in gekomen omdat de 2800 in 4 minuten op zichzelf keren in Ut geen succes was. Dat moet je niet willen terugdraaien, volgens mij..  

04-02-2014 21:09:30
AgentX
AgentX
Waarom werkt het in het weekend wel dan?  

04-02-2014 21:12:10
sfj
Omdat het dan een stuk minder druk is misschien?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

04-02-2014 21:14:05
michaben
michaben
Omdat er in het weekend helemaal geen 2800 op Ut komt.  

04-02-2014 21:59:37
robbertc
robbertc
Klopt, in het weekend splitst/combineert de 2800 in Gd met de (1)1700 en keert dus niet in Ut. Dan is het logisch dat dan de 2000 aan de 8800 gekoppeld zit. Met die kering an sich is ook niks mis.  

06-02-2014 21:56:20
wouter15
wouter15
Weet iemand eigenlijk of er al een materieeloverzicht voor dit wijzigingsblad te vinden is?  

06-02-2014 23:03:50
treinfan
treinfan
Ja; dat overzicht is er (nog) niet.  

07-02-2014 10:33:01
maxje
maxje
Paar dingen die mij opvielen dit wijziginsblad.

De 5200 bied geen aansluiting meer op de 3600 richting Bd. De 3600 heeft te Tb nu maar één minuut haltering en vertrekt al om .06/36. Alle tijden na Tb liggen voor de 3600 ook één minuut eerder. Waarom?

Rondom Ehv nog wat rijwegwijzigingen.
De 5200 vertrekt te Ehv al sinds DRGL 2014 van spoor 34, maar heeft daarbij nu een rijweg via spoor 35B en 35A om vervolgens wanneer de 9600 naar Ehv is gepasseerd vlak voor Ehb door te wisselen naar het binnenspoor. Niet handig want wanneer de 9600 +1 a 2 heeft heeft de 5200 dit automatisch ook. Het viel me hierbij wel op dat wanneer de 5200 deze rijweg nam er een goederentrein onderweg was naar spoor 17 welke tussen Ehv en Ehst voorbij rijdt.

De 9600 rijdt tussen Ehv en Btl nu via het buitenspoor en zit daarmee de 3500 niet meer in de weg wanneer deze een kleine + heeft.
 

07-02-2014 19:08:37
scooter
scooter
Wat betreft de 5200>3600,dit is al sinds dec en dus niet specifiek dit blad.Ik heb dat ook al in nieuwe dienstregeling 2014 gecommuniceerd  

17-02-2014 13:31:52
treinfan
treinfan
Voor de liefhebbers van lijsten, ze zijn er weer: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm  

17-02-2014 17:12:41
abcde
abcde
Gelukkig is dit overzicht er weer , bedankt !

Nu staat bij de IC 1900 div. keren VRM, bij de 3600 staat 1700ST.
Met beiden wordt toch ICR plus lok 1700 bedoeld, waarom dan dit onderscheid ?
 

17-02-2014 17:40:12
bossie186
bossie186
Wat is de serie 214**?  

17-02-2014 17:53:26
martw
martw
Dat is de nachtnettrein Ut-Ht-Ehv en Rtd-Ehv.

Laatst bewerkt door martw op 17-02-2014 17:54


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

17-02-2014 18:02:11
guuglurg
guuglurg
Quote
abcde (ma 17 feb 2014 17:12:41 https://www.somda.nl/forum/14324/p486085/): Gelukkig is dit overzicht er weer , bedankt !

Nu staat bij de IC 1900 div. keren VRM, bij de 3600 staat 1700ST.
Met beiden wordt toch ICR plus lok 1700 bedoeld, waarom dan dit onderscheid ?
Het verschil zit 'm in de MCN-diensten, hier staat ICR in de 3600 gewoon als 1700ST maar in de 1900 staat er op de een of andere manier niks waar het mat hoort te staan. In de HC diensten geen verschil (allebei VRM).
 

18-02-2014 12:54:56
abcde
abcde
Hartelijk dank. Nu waren er in het verleden ook wel de materieeloverzichten waarbij het aantal bakken werd weergegeven. Bv. bij ICM 3-7 of 8-12 bakken. Zijn deze overzichten er nu nog ('k ben niet gouw tevree %07% ) ?  

19-02-2014 01:45:42
guuglurg
guuglurg
Ja die overzichten, rechtstreeks afkomstig uit de diensten overigens, ben ik nu mee bezig, maar helemaal interessant is natuurlijk obv data van ovtijden een schatting te maken van het exacte aantal bakken. Handmatig is dat een beetje heel veel werk, ik weet echter niet precies hoe ik dat automatisch kan laten doen door de pc.  

19-02-2014 12:38:22
fred67nl
fred67nl
Hallo

Ik doe het zo;
http://www.4shared.com/office/gad1V8ijba/Overzicht_live_Ut_Ma-Vr_3-2-20.html

Het vergt wel wat knip en plak werk maar je hoeft niet alle stations van Nederland te doen. Qua tijd valt het mee.

Groeten,
Fred

Downloaden gaat zeer omslachtig zie ik. Zal vanavond wel eens kijken of dit anders kan.

Laatst bewerkt door fred67nl op 19-02-2014 12:41
 

19-02-2014 13:20:13
Amazonous
Amazonous
Natuurlijk kan dat anders %08% http://www.ovtijden.com/upload/Overzicht_live_Ut_Ma-Vr_3-2-2014.xls

Laatst bewerkt door Amazonous op 19-02-2014 13:21
 

19-02-2014 13:57:11
treinfan
treinfan
Quote
guuglurg (wo 19 feb 2014 01:45:42 https://www.somda.nl/forum/14324/p486208/): Ja die overzichten, rechtstreeks afkomstig uit de diensten overigens, ben ik nu mee bezig, maar helemaal interessant is natuurlijk obv data van ovtijden een schatting te maken van het exacte aantal bakken. Handmatig is dat een beetje heel veel werk, ik weet echter niet precies hoe ik dat automatisch kan laten doen door de pc.
Interessanter is om omlopen te reconstrueren, dus ik zal er daar binnenkort ook e.e.a. van online zetten
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad 3 februari 2014
RailWiki.nl