Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Infra-snelheid

Dinsdag 03 dec 2013 - 13:53:57
26000
26000
zoek na de INFRA stuk spoor (snelheid, stations (km stretch) ....
waar kan ik het vinden? (Download. ..?
heeft iemand een idee?

bij voorbaat dank voor

RS

Dinsdag 03 dec 2013 - 14:09:38
Klaasje
Klaasje
Komt uit een vertaalmachine?

In ieder geval zijn er niet breed beschikbare informatiebronnen over spoor met een heel hoog detailniveau. Sporenplan.nl komt het dichtst in de buurt.

Dinsdag 03 dec 2013 - 14:33:39
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Anders Netverkaring (www.prorail.nl) bijlage 16.

Dinsdag 03 dec 2013 - 15:15:38
26000
26000
Dank,

maar met snelheidsverminderingsbord+snelheidsbord+baanvaksnelheidsbord...

Laatst bewerkt door 26000 op Dinsdag 03 dec 2013 om 15:18:58

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 03 dec 2013 - 15:19:00
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Zoal eerder genoemd, Sporenplan: www.sporenplan.nl (klik Sporenplannen NL op kaart Actuele tekeningen uitgebreid).

Dinsdag 03 dec 2013 - 21:02:48
b2py
b2py
Quote
gvttreinen (di 03 dec 2013 15:19:00 somda.nl): Zoal eerder genoemd, Sporenplan: www.sporenplan.nl (klik Sporenplannen NL op kaart Actuele tekeningen uitgebreid).
Daar missen ze op heel veel baanvakken..

Dinsdag 03 dec 2013 - 21:31:17
maigoda
maigoda
Quote
gvttreinen (di 03 dec 2013 14:33:39 somda.nl): Anders Netverkaring (www.prorail.nl) bijlage 16.
Dat is slechts een algemeen overzicht, wat bovendien al achterhaald is. En plaatselijke snelheden die op korte stukjes hier en daar voorkomen staan niet in dit overzicht.

De enige bron is via Prorail of via een vervoerder. Die hebben de beschikking over gedetailleerde baanvak-tekeningen waar echt alles op staat (behalve dan weer de mogelijkheden in seinbeelden van lichtseinen).
Groetjes,
Emiel

Dinsdag 03 dec 2013 - 22:14:51
b2py
b2py
Ook daar zijn tekeningen van hoor.

Dinsdag 03 dec 2013 - 22:16:25
MDDM
MDDM
Geef aan 26000 dan een link, dan is ie geholpen

Gr Joop mcn Lls

Dinsdag 03 dec 2013 - 22:16:57
b2py
b2py
nvm.

Laatst bewerkt door b2py op Dinsdag 03 dec 2013 om 22:17:13

Dinsdag 03 dec 2013 - 22:21:13
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
BVS/WVK tekeningen maar dat zijn er zoveel dat het moeilijk is om daaruit een goed overzicht te verkrijgen.

Woensdag 04 dec 2013 - 00:14:01
maigoda
maigoda
Quote
b2py (di 03 dec 2013 22:14:51 somda.nl): Ook daar zijn tekeningen van hoor.
Ik heb ze nog nooit gezien of op wat voor manier dan ook in handen kunnen krijgen. Volgens mij zijn ze geclassificeerd als staatsgeheim.
Groetjes,
Emiel

Woensdag 04 dec 2013 - 08:28:29
mark7758
mark7758
OBE, OR en OS-bladen zijn al jaren. Die bladen zijn niet zomaar in te zien.
OBE+OS-bladen zitten standaard in de BVS en dus ook daar in te zien.
OR-bladen worden veel minder gebruikt in de huidige wereld.

OBE = Overzicht Baan Emplacement
OS = Overzicht Seinbeelden
OR = Overzicht Retour(kabels)

Mark
Emiel je bent toch machinist? Even bij de vakdeskundige vragen. Die zou ze ook moeten hebben.

Laatst bewerkt door mark7758 op Woensdag 04 dec 2013 om 08:29:46

Woensdag 04 dec 2013 - 08:48:15
broek53
broek53
Nuance: OBE-bladen zitten niet in de BVS, daarin zitten BVS-tekeningen (!) en de wegwijzers (WVK) en die geven lang niet dezelfde informatie. OS-bladen zitten alleen nog in naam in de BVS-en (er is nog altijd een rubriekje met een titel voor), maar ze worden niet meer meegeleverd.

Woensdag 04 dec 2013 - 09:03:11
mark7758
mark7758
De BVS+Wvk tekeningen worden direct uit het OBE-blad gegenereerd.
Info is dus eigenlijk gelijk. (Bij het Wvk blad wordt iets weggelaten, en bij de BVS weer iets anders.)
OS-bladen horen direct tot het SWOD en zouden mee geleverd moeten worden.
(Info over wat seinbeelden zijn en wat nog mogelijk is. Wens Prorail RVL. En zo niet dan doen we werk voor niets. Als er dan toch niemand naar kijkt.)

Woensdag 04 dec 2013 - 09:27:42
broek53
broek53
Het is wat off-topic, maar om dit niet in de lucht te laten hangen: de info die op de BVS-tekeningen en de WVK-tekeningen staat, is weliswaar afkomstig uit de OBE's, maar de OBE's geven veel meer info (secties, lassen, assentellers, ATB VV, noem maar op). OS-bladen gebruikt blijkbaar niemand meer buiten de ontwerpers en de railverkeerstechniek, want ze zitten echt niet in de BVS-en, ook niet elektronisch.

Laatst bewerkt door broek53 op Woensdag 04 dec 2013 om 14:36:30

Woensdag 04 dec 2013 - 09:33:02
mark7758
mark7758
Bedankt Michiel. Ik ga dit laten uitzoeken. Want dan doen we veel werk voor niets.

Woensdag 04 dec 2013 - 14:42:28
maigoda
maigoda
Quote
mark7758 (wo 04 dec 2013 08:28:29 somda.nl): Emiel je bent toch machinist? Even bij de vakdeskundige vragen. Die zou ze ook moeten hebben.
Dat klopt. En NSR werkt tegenwoordig met de Wegkennisbank. Daar staan seinbeelden niet in als zijnde OS. Hooguit als tip, maar die zijn er door de beheerders zelf in gezet op basis van waarnemingen. En tal van seinbeelden zijn bekend op basis van wegbekendheid. En met een beetje logisch nadenken zijn de meeste seinbeelden aan de hand van de tekening en de lokale omstandigheden ook wel te beredeneren.

Voordat het digitaal was, werkten we met de spoorwijzer: baanvakken en emplacementen per richting uitgetekend op A4-formaat. Daarnaast was er een archief met baantekeningen en daar stonden de baanvakken en emplacementen geheel op, dus beide richtingen. Die waren ook meestal minimaal op A3-formaat. Maar in beide was geen OS te vinden.
Groetjes,
Emiel

Woensdag 04 dec 2013 - 14:54:27
mren
mren
Quote
Klaasje (di 03 dec 2013 14:09:38 www.somda.nl): Komt uit een vertaalmachine?

In ieder geval zijn er niet breed beschikbare informatiebronnen over spoor met een heel hoog detailniveau. Sporenplan.nl komt het dichtst in de buurt.
BVS'en, topografische tekeningen, etc. bevinden zich ook in de archieven van de NVBS. Zie: nvbs.com

Zoals reeds vermeld: het is erg veel informatie, dus dat ga je waarschijnlijk niet 'zomaar' ergens op het www aantreffen.

Woensdag 04 dec 2013 - 16:46:45
sjoerd
sjoerd
Dat is juist, maar in het NVBS-archief bevinden zich BVS-en en tekeningen van historische aard; ik heb daar zelf veel voor getekend (1:2000). BVS-en van historische aard bevinden zich ook in het Utrechts Archief. Beide archieven zijn niet compleet. En je vindt er de huidige toestand naar alle waarschijnlijkheid niet. Voor zover mij bekend hebben beide archieven geen machinistenwegwijzers of het zou zeer summier moeten zijn.

Laatst bewerkt door sjoerd op Woensdag 04 dec 2013 om 18:38:04

Dinsdag 10 dec 2013 - 18:07:01
charta
charta
Quote
broek53 (wo 04 dec 2013 09:27:42 www.somda.nl): Het is wat off-topic, maar om dit niet in de lucht te laten hangen: de info die op de BVS-tekeningen en de WVK-tekeningen staat, is weliswaar afkomstig uit de OBE's, maar de OBE's geven veel meer info (secties, lassen, assentellers, ATB VV, noem maar op). OS-bladen gebruikt blijkbaar niemand meer buiten de ontwerpers en de railverkeerstechniek, want ze zitten echt niet in de BVS-en, ook niet elektronisch.
OS-bladen zijn ook gedigitaliseerd. Alleen vind ik ze onbruikbaar, want het valt niet mee om te scrollen en de juiste lijn te blijven volgen. Geef mij de papieren exemplaren maar.

Dinsdag 10 dec 2013 - 18:25:00
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
De BVS/WVK bladen zijn ook digitaal maar o, wat een belabberde kwaliteit want ze zijn digitaal uit de OBE getrokken en het lijkt er op dat ze cartografisch niet bewerkt zijn zodat ze er rommelig uit zien.
Hoeveel AFCA's (verzoek tot aanpassing) ik gestuurd heb voornamelijk over de cartografische kwaliteit maar ja, zolang er geen incidenten gebeuren als gevolg van of dankzij die kwaliteit dan blijft het aanmodderen.

Dinsdag 10 dec 2013 - 23:12:10
charta
charta
Zulke grote tekeningen heb ik toch het liefst op papier. Dat doet de "O" van "Overzicht" tenminste recht. Digitaal kun je beter spreken van BE- en -S-bladen, tenzij je een kamerbreed scherm hebt.