07-01-2011 19:02:07 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
NS meldt: Studenten OV-chipkaart: - Met een weekabonnement kun je in januari iedere zondag van 04.00 tot maandag 04.00 uur gratis in de 2e klas reizen. De actie is alleen geldig in NS treinen. Deze actie geldt alleen voor abonnementhouders en niet voor meereizende personen. - Met een weekendabonnement kun je voor € 2,50 reizen in de 2e klas met NS op werkdagen na 19.00 uur. Om gebruik te maken van dit aanbod koop je een Railrunnerkaartje in onze webshop op NS.nl of bij de kaartautomaat op het station. Deze actie geldt alleen voor abonnementhouders en niet voor meereizende personen. De actie is alleen geldig in NS treinen. http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1291823741870/zoutacties+voor+vaste+klanten?p=1160724828566 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
07-01-2011 19:05:30 | ||
---|---|---|
Pim530
|
niet eens in het weekend na 19:00...%03% |
07-01-2011 20:03:33 | ||
---|---|---|
Lionking
|
He dat is mooi. =) Ik zou de 30e net ergens heen en nu kan ik dat gewoon doen met een retourtje Bp - Gn omdat de rest gratis kan. Is altijd nog goedkoper dan een Hema kaartje. Laatst bewerkt door Lionking op 07-01-2011 20:27 |
11-01-2011 19:50:41 | ||
---|---|---|
eix
|
Quote Hoe bedoel je dat? Volgens mij heb je met een weekend-ov vrij weinig aan de mogelijkheid om in het weekend na 19.00 voor €2,50 te reizen... |
28-01-2011 12:47:28 | ||
---|---|---|
qj7141
|
De minister aan het woord: http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ienm/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2011/01/28/functioneren-spoor.html |
28-01-2011 13:08:20 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Gaat NS nou ook voor bijvoorbeeld Veolia omroepen, of wordt het aantal poppetjes op de post nu uitgebreid met allemaal aparte omroepers (over efficient gesproken). |
28-01-2011 13:16:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
De reisinfo gaat altijd al op contractbasis en of je nu met de een of met de ander een contract sluit, dat zal 'm niet uitmaken denk ik. |
28-01-2011 13:22:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wie mijn verhandeling inzake de aansturing van de gote knooppunten wel eens gezien heeft, zal overigens begrijpen dat ik van één zinsnede in het bijzonder erg bovenmatig blij word: "Naar het voorbeeld van het OCCR, acht ik het nodig dat op de lokale verkeersleidingposten de cruciale functies op één locatie per bedieningsgebied samenkomen. Deze zitten namelijk nu niet bij elkaar. Hiermee wordt de samenwerking tussen de verkeer- en treindienstleiders van ProRail en de medewerkers van de regionale bijsturingcentra van NS en andere vervoerders beter georganiseerd. Zij maken immers het lokale plan en sturen de treindienst feitelijk aan." Het lijkt zo weinig, en men beseft vermoedelijk zelf niet hoeveel dat gaat bijdragen aan het overeind houden van de knooppunten en daarmee van de treindienst bij grotere verstoringen. Destijds hebben collega's en ik weddenschappen gesloten hoe lang het zou duren voordat de fysieke splitsing van bijsturing en verkeersleiding in enige vorm ongedaan zou worden gemaakt. In maart 2001 gebeurde die splitsing in Amsterdam en het gemiddelde van de weddenschappen lag rond de vijf jaar. Maar goed: beter nu alsnog dan nooit. De zon schijnt, mensen - het is een mooie dag ! Laatst bewerkt door broek53 op 28-01-2011 13:22 |
28-01-2011 13:22:25 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Als VDU-houder mag ik in het weekend niet na 19:00 voor € 2,50, maar door de week wel, vind ik een rare verhouding. |
28-01-2011 13:27:50 | ||
---|---|---|
john2
|
broek53, heb je de weddenschap gewonnen? Of loop deze weddenschap nog? Laatst bewerkt door john2 op 28-01-2011 13:28, reden: type fout hersteld. |
28-01-2011 14:49:15 | ||
---|---|---|
279
|
de weddenschap loopt in maart af. dus nog even afwachten....... |
28-01-2011 15:50:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteInderdaad! %08% In het rapport wordt zelfs gesproken van het terugdraaien van de scheiding tussen het infrabeheer en vervoer, maar dat louter de Europese regels dat verbieden. Kennelijk is men door de jaren heen eindelijk eens wijs geworden (nu Europa nog). |
28-01-2011 17:04:21 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
En toch krijg ik een beetje een nare bijsmaak bij het idee "NS gaat de informatie verzorgen". Ik verwacht geen significante verbetering van de kwaliteit, dat kan ook wel geregeld worden zonder dat een marktpartij de informatie voor alle andere partijen gaat verzorgen. Evenzogoed vraag ik me af hoe objectief NS hierin kan blijven. Sinds 1 januari 2010 is door regelgeving van de Europese Unie het internationaal reizigersvervoer per trein vrijgegeven. Dit betekent dat een marktpartij (bijvoorbeeld de SNCF, maar dat kan echt iedere partij zijn die aan de eisen voldoet) een trein in kan leggen die naar een ander land rijdt zonder dat hiervoor de medewerking nodig is van de exploitant die daar de scepter zwaait... in Nederland NS op het hoofdrailnet. Wat nou als ik een trein inleg van Charleroi naar Amsterdam via Roosendaal/Den Haag. Ik vraag hierin niet de medewerking of toestemming van NS Hispeed, maar beconcurreert direct de Beneluxtrein/Fyra. Is het realistisch om dan te verwachten dat NS reizigers zonder meer van actuele reisinformatie voorziet over mijn direct concurrerende trein? Of zou NS toch stiekem wat mogelijkheden gebruiken om zichzelf te bevooroordelen ten koste van mijn reizigers, die daardoor bij mij komen te klagen terwijl ik machteloos sta? Of als ik in Stavoren op een perron sta, maar er geen treinen rijden i.v.m. een defect aan het spoor tussen Leeuwarden en Sneek. Is het dan te verwachten dat NS dit gaat omroepen, terwijl zij al minstens 5 jaar dat gebied niet eens meer berijden? Reisinfo bij NS? Alsjeblieft niet. |
28-01-2011 17:16:14 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Dat is weer de gebruikelijke 'geef Brussel de schuld van dingen die we zelf niet voor elkaar hebben'-retoriek. Er wordt nergens verplicht dat er zo'n rigoureuze splitsing plaats moet vinden. Als je naar iemand wil wijzen, wijs dan naar de Plesmanweg. Zie ook de uitgebreide artikelen op http://digitaleeditie.nrc.nl/digitaleeditie/NH/2011/0/20110119___/2_15/index.html (volgens mij wegens inlogproblemen voor iedereen toegankelijk) Laatst bewerkt door mren op 28-01-2011 17:17 |
03-02-2012 19:52:33 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Het jammere van geld is dat je het maar 1x kunt uitgeven. Aan de eerder uitgelegde vallende ijsklompen doe je heel weinig. En aan ijspegels aan een trein doe je ook weinig, zolang we niet accepteren dat het ook -13 in de trein is. Als de trein zelf warmer is dan 0 graden zal het ijs smelten en onder de trein weer vastvriezen. Je kunt 4 wisselverwarmingen rondom een wissel leggen, of een wissel 25 graden stoken, zodat het ijs snel smelt, maar dat kaat miljarden kosten. En laten we eerlijk zijn: voor een-twee dagen sneeuw in het jaar... In Zwitserland is men heel anders ingesteld. Daar heb je maanden lang sneeuw, terwijl dat hier enkele dagen is. Daarnaast heb je daar frequenties die veel lager liggen dan hier. Zie het "geklaag" als de frequentie gehalveerd wordt en alsnog elk half uur een trein rijdt. Dat is daar even iets anders. Bij twijfel: gebruik beton. |
03-02-2012 20:00:15 | ||
---|---|---|
rogier
|
Een tweetal observaties: 1. waarom ging het een jaar of 15, 20 dan een stuk beter op het spoor. De chaos bij dit beetje sneeuw is echt een gotspe. 2. laten NS en Prorail dan ook ophouden met allerlei showmaatregelen en beloftes en gewoon toegeven dat we dit normaal moeten vinden, omdat het ze eigenlijk geen ene ***** interesseert. Laatst bewerkt door rogier op 03-02-2012 20:00 |
03-02-2012 20:09:58 | ||
---|---|---|
b2py
|
15-20 jaar geleden reden we geen kwartiersdiensten en 8 treinen per uur op een spoor. |
03-02-2012 20:11:33 | ||
---|---|---|
jordy13
|
Weet iemand waar die Sleep 6400´en van DBS staan, en nu actief zijn? |
03-02-2012 20:12:45 | ||
---|---|---|
mdj
|
1: Veiligheidsverhaal. Wij/Nederlanders/Overheid accepteren niet meer dat er mensen het spoor op mogen, zonder dag het hele baanvak plat ligt. Netzoals dat we het baanvak stilleggen om "even" de wissels schoonbikken (alsin: ijs stuk slaan) zodat er weer een paar uur treinen kunnen rijden. Alleen wanneer doe je dat? En dat heb je niet in 5 minuten opgelost, dus hoe moet je dat uitleggen? Lees even dit: http://www.zijvanboven.nl/downloads/gepubliceerd%20artikel.pdf voor het geval dat "het hele baanvak stil leggen" niet belangrijk gevonden wordt... Laatst bewerkt door mdj op 03-02-2012 20:13 Bij twijfel: gebruik beton. |
03-02-2012 20:20:37 | ||
---|---|---|
edegroot
|
QuoteNou, het lukt dus blijkbaar ook niet als er slechts een fractie van dat aantal gaat rijden zo op een dag als vandaag. |
03-02-2012 20:22:54 | ||
---|---|---|
mdj
|
Als er op een traject 4x per uur een IC en 4x per uur een sPR rijdt en vervolgens halveer je de SPRfrequentie blijft er nog steeds 6 treinen per uur rijden. Bij twijfel: gebruik beton. |
03-02-2012 20:25:48 | ||
---|---|---|
b2py
|
Het is mij ook een raadsel waarom ze alleen sprinters eruit hebben gegooid. Ik zou ook teruggaan naar halfuursdiensten.. |
03-02-2012 20:36:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteNee, maar toen was 1 ijsklomp ook genoeg om een wissel onbruikbaar te krijgen. Een circus als vandaag de dag met tig partijen die langs elkaar werken, in combinatie met de jaarlijkse propaganda hoe geweldig de boel is voorbereid, wekt bij mij ieder geval het idee dat het op deze manier ook nooit beter zal worden. In de Tweede Kamer wil men al een debat over dit gebeuren. |
03-02-2012 20:37:37 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Er zijn ook genoeg intercitydiensten opgeheven (geweest) vandaag hoor Laatst bewerkt door treinfan op 03-02-2012 20:37 |
03-02-2012 20:40:00 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ja. Maar of dat de oorzaak is of juist het gevolg.... Bij twijfel: gebruik beton. |
03-02-2012 20:40:18 | ||
---|---|---|
b2py
|
Niet van te voren toch?? Ik zag alleen de spitsintercity naar Ekz staan. @ zj37 Ik heb het vandaag van dichtbij meegemaakt, we doen echt onze uiterste best om het te repareren! |
03-02-2012 20:48:13 | ||
---|---|---|
edegroot
|
QuoteVoor de zoveelste keer, terwijl dat juist één van de partijen is die een klomp %08% boter op hun hoofd hebben |
03-02-2012 20:52:36 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Zolang alle partijen pertinent blijven weigeren om te investeren in een winterbestendige infrastructuur zal er wel nooit iets verbeteren en zullen er elke winter dit soort taferelen zijn. Verder niet erg ('t zal mij uberhaubt een zorg zijn, ik nagenoeg nooit met de trein) maar geef het dan gewoon toe dat er doelbewust in feite niets gebeurt en dat dit volgend jaar, en het jaar daarop, en het jaar daarop, enzovoorts, weer zal gaan gebeuren bij de eerste de beste sneeuwbui. |
03-02-2012 21:01:19 | ||
---|---|---|
mdj
|
Dit was ook niet de eerste de beste sneeuwbui... Daarnaast is het bij Alkmaar, Amsterdam en Utrecht vrij heftig geweest. 10 centimeter is vrij veel voor Nederlandse begrippen. Bij twijfel: gebruik beton. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-02-2012 21:03:20 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Hou eens op zeg! %08% Of staat er iemand van ProRail naast je met een dubbelloops tegen je slaap? |
03-02-2012 21:03:30 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Het verbaast me toch steeds meer dat het spoor maar last blijft hebben van de sneeuw, terwijl er bij het overige OV toch wel verbetering in zit. Om een voorbeeldje te noemen hoe het ook kan: middenin de chaos van de avondspits van vandaag had Connexxion een waar leger aan personeel rondlopen op busstation Zuid bij Ut voor de informatievoorziening aan gestrande treinreizigers en om de drukte in goede banen te leiden. Ondanks dat de stad Utrecht nog spekglad was reed alles (slechts wat vertraagd) en was men zelfs nog wat extra bussen aan het regelen o.a. ri. Amf om zoveel mogelijk mensen mee te krijgen. En dat terwijl hun verkeersleiding het waarschijnlijk allesbehalve rustiger dan die van NS zal hebben gehad... @mdj: volgens dit kaartje (http://www.weerwoord.be/uploads/182201235054.png) ligt er slechts 1 tot 5 cm rond Utrecht. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 03-02-2012 21:05 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-02-2012 21:19:33 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
NS heeft geen verkeersleiding. De hele boel is gedecentraliseerd om alles beter en efficienter te laten verlopen he. |
03-02-2012 21:19:43 | ||
---|---|---|
hielkebuis
|
Ik heb een paar vrienden in Ut staan die wachten op CNL1319. Volgens website kubus.mailspool.nl/spoorkaart is deze trein al vertrokken uit Ut en op de actuele vertrektijden van m.ns.nl bij Ut staat deze trein er niet meer tussen. Op Ut zelf wordt omgeroepen dat de CNL een onbekende vertraging heeft. Kan iemand vertellen welke informatie betrouwbaarder is? En is kubus.mailspool.nl/spoorkaart sowieso nauwkering met internationaal verkeer? |
03-02-2012 21:21:49 | ||
---|---|---|
hielkebuis
|
Quote Wellicht is dat al een antwoord op mijn eerste vraag. |
03-02-2012 21:23:21 | ||
---|---|---|
mdj
|
QuoteNu ben ik neit heel goed in schatten (vooral als er bijna geen referentiepunten zoals rivieren zijn, maar ik zou Utrecht neerzetten op die kaart bij de 6-8cm. Bij twijfel: gebruik beton. |
03-02-2012 21:23:21 | ||
---|---|---|
mich
|
Het ging in Asd in ieder geval heel goed fout. Enkele tientallen treinen met reizigers hebben uren vastgestaan. Op een gegeven moment stonden er 3 Fyra's achter elkaar voor Asd te wachten tot ze konden binnenkomen. Reizgersinformatie ontbrak of was matig, personeel kreeg geen informatie waardoor er treinen zonder personeel zaten, een defecte Fyra op 15a en Virm op 14b blokkeerde de boel 2 uur lang, enz.... |
03-02-2012 21:24:15 | ||
---|---|---|
b2py
|
kubus mailspool werkt volgens de AV. Die dus wel eens inaccuraat is, en vooral met verstoringen. |
03-02-2012 21:41:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHeb er zelf genoeg doorheen gelopen, zo'n heel dik pak was het nu ook weer niet. Ging heel lang redelijk rustig en zo tussen 13 en 14 uur kwam er in korte tijd aardig wat bij. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-02-2012 22:07:13 | ||
---|---|---|
sik214
|
In oktober ofzo was er zo'n testdag van de winterdienstregeling. Men reed ongelofelijk groot. Vandaag zag ik geen langere treinen dan 6 bakken. Men moet Nederland zo indelen dat men 100% corridor gaat rijden waardoor er extreem weinig wissels nodig zijn voor de dienst. Bij die cruciale wissels zet je dan sneeuwploegen neer. De diensten die dan gereden worden rijdt je met maximale (dubbeldeks) capaciteit. Hiermee ben je veel flexibeler en heb je ook nog eens heel veel personeel over voor info voorziening. Laatst bewerkt door sik214 op 03-02-2012 22:07 |
03-02-2012 22:09:31 | ||
---|---|---|
FST
|
Quote Minister Schulz vindt extra asfalt en 130 rijden belangrijker dan goed OV. Kamerlid Aptroot maakt zich normaal ook alleen maar druk om de belangen van de automobilist, maar als het gesneeuwd heeft en het treinverkeer plat ligt dan krijgt het OV ook weer even zijn aandacht. Het is triest maar waar. |
03-02-2012 22:14:02 | ||
---|---|---|
rogier
|
Het rituele spel gaat gewoon verder: mijn speelt elkaar de zwarte piet toe, belooft beterschap (voor het zoveelste jaar op rij) en komt vervolgens met allerlei flut-excuusjes als het voor het zoveelste jaar op rij weer een puinhoop wordt. Overigens is dit niet een specifiek winterprobleem, de hele logistiek stort als een kaartenhuis in elkaar bij een beetje een verstoring. Het heeft even een paar uurtjes flink gesneeuwd en vervolgens is het tot einde dienst een rommeltje. Bij iedere willekeurige andere grote storing treedt hetzelfde effect op. Concreet wordt er vervolgens veel gepraat en gestudeerd, maar levert het 0,0 resultaat op. |
03-02-2012 23:09:07 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote En daarna gaat men weer over tot de orde van de dag... Shqiperise-lopers? |
03-02-2012 23:32:00 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Quote Feiten alstublieft |
03-02-2012 23:44:44 | ||
---|---|---|
markkegel
|
Tsja ik werk bij prorail (post Amersfoort) en dan kijk je toch wel op van de bevindingen hierboven. Want ik zat er vannavond van 15h00 tot 23h00 en heb geen enkele infrastoring van betekenis gehad, de wissels deden het gewoon oké een stevige sectiestoring tussen Apd en Sto maar die had niks met de winter te maken, zelfs de meeste treinen deden hun werk ook nog wel. Dan is het best frustrerend als in de media Prorail meteen weer de schuld krijgt. Want het grootste probleem vannavond was de afwezigheid van het treinpersoneel. En zonder daarbij de schuldvraag te stellen want ik heb geen idee waarom op bijvoorbeeld Ut wel treinen stonden maar geen machinisten. Wij zaten in ieder geval de hele avond te wachten op treinen die niet kwamen, en hadden echt zoiets van kom maar op wij zijn er klaar voor... Het zit hem meer in de PR denk ik. NSR kan als "commercieel" bedrijf gewoon een woordvoerder naar een microfoon sturen en zeggen "Prorail had zijn zaakjes niet op orde", daartegenover kan Prorail als overheidsorganistatie het tegenovergestelde niet maken. Zo...!!! de wissels in midden Nederland deden het gewoon!!! |
03-02-2012 23:52:37 | ||
---|---|---|
train85
|
Maar dan kom jij dus tot de conclusie dat er geen personeel was voor de treinen die er wel stonden? Er waarom zet prorail dan bij de verstoringen neer wisselstoringen ook te Amf? Dan klopt jou verhaal niet als prorail dat er neer zet. En als alleen bleek dat de machinisten er niet waren, had ik ook liever niet 4 uur in de kou gestaan op het station Klp waarvoor ik werd opgeroepen en tegen alle mensen moest vertellen dat er vele wisselstoringen zijn door heel het land en zelf Ut een paar uur stil werd gezet. En zo kan ik nog wel door gaan. |
03-02-2012 23:55:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat laatste is gelul: tussen 12 en 14 uur waren er op 8 cruciale plaatsen wisselstoringen en daar is de instorting begonnen. Dat is de schuld van ProRail, punt. Dat vervolgens NS geen kans ziet materieel en vooral personeellogistiek overeind te houden, is een waarheid als een koe. Dat is de reden dat de treindienst in de late middag niet meer overeind geholpen kon worden. Het aantal noodzakelijke regelingen passeert dan een kritisch punt en dat kan de organisatie niet aan, en als een sneeuwbal (haha) kegelen de laatste nog functionerende knooppunten om. Beide is dus waar: ProRail heeft weer gefaald in het berijdbaar houden van het net, NS kan de bijsturing van verstoringen van die omvang nog steeds niet aan. Laatst bewerkt door broek53 op 03-02-2012 23:56 |
04-02-2012 00:40:54 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Maar ja dan zal er toch eens berekend moeten worden wat de extra redundancy die je nodig hebt om dit soort storingen op te vangen kost. Maar Als Wp Amf en Asz plat gaan, Is er toch weinig te beginnen in de randstad. Met de beste bedoelingen is bijsturen alleen mogelijk door conducteurs die niet ingeroosterd staan in te zetten, maar het moge duidelijk zijn dat dit verre van een sinecure is. Om over het aantal treinen wat achter de hand is nog maar te zwijgen. Maar toch vind ik de vergelijking met alpenlanden etc. die hier nog wel eens gebezigd wordt een non vergelijking is. In nederland rijden we nou eenmaal minimaal een half uurs dienst op ieder station (uitzonderingen daargelaten) wat bij verstoringen nou eenmaal meteen voor "files" zorgt waar alpenlanden met lagere frequenties vele malen minder last van hebben. Maar toch blijft het een ouderwetse wan-prestatie van prorail. Want er zijn niet veel meer treinen van NS defect gegaan dan op iedere andere dag, so know who's to blame. |
04-02-2012 00:43:11 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Quote Een trieste check, op Asd was het binnendruppelen, heeeel langzaam keren, weer weg, en dan kon de volgende trein binnenkomen. Ik was met de 4650 de 3e in de rij, maar ik denk dat het hele blok Ass - Asd rond half vijf vol treinen stond. Trouwens: niks aan de hand rond Amf; ik heb de hele middag geen trein uit Amf binnen zien komen in Asd He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-02-2012 00:44:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ik kan niet wachten op het persbericht van Prorail dat ze bezig zijn met het aantal wissel te reduceren en dat dit in de toekomst veel ellende gaat voorkomen. Al vrees ik dat het effect van één wisselstoring al voldoende is om een halve corridor lam te leggen... |
04-02-2012 01:00:46 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Er is genoeg personeel, alleen zit dat in de kantines te wachten op instructies van een bijsturing die is ingericht op een normale dag met een enkele (kleine) storing. Meer personeel is bijna exponentieel meer werk. |
04-02-2012 01:55:55 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Nee, dat doet ProRail inderdaad stukken beter. Die sturen eveneens een woordvoerder naar de microfoon maar in plaats van naar een andere partij wijzen geeft ProRail maar meteen het weer de schuld.%08% |
04-02-2012 08:14:26 | ||
---|---|---|
greyhound
|
Met de ingewikkelde dienstrooster bij de NS, afgedwongen door het personeel dat geen rondjes rond de kerk wil rijden is bijsturing bijna onmogelijk. De commercielen deden het gisteren een stuk beter op hun enkelsporige trajecten. |
04-02-2012 08:25:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat ik zo aardig vind, is dat we dit topic helemaal niet hoeven te schrijven. Lees gewoon wat er vorig jaar en het jaar ervoor geschreven is, en je hoeft alleen de data te wijzigen. |
04-02-2012 08:36:41 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Wat een geleuter van de bovenste plank zeg....%07% Rondje om de kerk heeft hier totaal niks mee te maken. Dit is een calamiteit, dan maken we ons zeker niet druk om e.o.a rondje, maar wel om er voor te zorgen dat onze reizigers weer thuis komen. ( en zelf ook) Iedereen die dienst had, en (eindelijk) binnen kwam op grote knooppunten ( Ut-Asd-Rtd-Gvc) moest zich melden bij de management tafel, en werd naam en dienstnummer in het systeem gezet. Bijsturing wist precies wie waar was. Het wachten was op een seintje dat er weer gereden werd. Ik zelf heb maar +240 bij gelegd, boeit me geen reet. Dit was gewoon een dag die weer eens uitzonderlijk was Gr Joop mcn Lls |
04-02-2012 08:37:29 | ||
---|---|---|
rogier
|
Volgens de NS-site rijden de treinen volgens dienstregeling. De drie wisselstoringen en vele vertragingen van het moment horen daar dus ook bij? Ik leerde vroeger dat liegen niet mocht, maar kennelijk geldt dat niet voor NS. |
04-02-2012 08:52:16 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quotegisteren zeker niet op Gdm gestaan? Daar heb ik 1½ uur gestaan, en in die tijd geen trein gezien, geen informatie gehoord en geen enkel poppetje van Arriva mogen bespeuren...... maar ze hebben het goed gedaan. Niks, maar dan ook totaal niks tegen het personeel van Arriva, dat dat duidelijk is, ook die hebben hun stinkende best gedaan Gr Joop mcn Lls |
04-02-2012 09:00:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteZie je wel, zo voorspelbaar allemaal. Elk jaar kan ieder kind zien dat de vervolgchaos op het spoor veroorzaakt wordt door de diensten van het rijdend personeel - en zogauw iemand dat opmerkt, komt de reactie dat we zo hard werken en er tijd bij leggen etc. We praten echter over twee totaaaal verschillende dingen. Niemand ontkent dat er hard gewerkt wordt en tijd bijgelgd. Het probleem ligt niet in het psersonnel, maar in de DIENSTEN van het personeel. Een gecompliceerde personeeldienst maakt bijsturing honderden procenten lastiger dan een eenvoudige. Dat is gewoon zo, daar is geen ontkennen aan. Iets wordt veel minder snel een calamiteit als de zaak niet zo ingewikkeld zou zijn. Gisteren was er geen sprake van een calamiteit, of hooguit kortstondig tussen 12 en 15 uur. Alles dat daarna gebeurde, had niets meer met vastzittende wissels te maken, maar met het instorten van het kaartenhuis. |
04-02-2012 09:45:02 | ||
---|---|---|
geert
|
Geheel eens, en letterlijk zien gebeuren in Gvc en Ut. Wat dan wel opvalt is dat er kennelijk geen management is wat dit kan aansturen en opdrachten kan geven. Als al het personeel zich meldt bij het management (wie dat dan ook mag wezen) kan dit zelfde management je toch weer terug sturen met een lange trein? Kortom: Bij de eerste de beste grotere storing kan NS geen trein meer laten rijden de rest van de dag. Dat is toch, op z'n zachtst gezegd, vreemd. |
04-02-2012 10:41:11 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Gisteren ben ik als "geste" om 19:51 vanuit Utrecht naar Arnhem gebracht door de NS. De machinisten vroegen in niet zoveel bewoordingen nog enkele mega veren in hun reet. Als er bij mij op het werk iets mis gaat dan verwacht mijn baas ook dat blijf tot het opgelost is. Het maakt niet uit hoeveel uur ik er op toe leg, het probleem moet opgelost worden. Maar ja, ik zit dan ook elke dag achter mijn zelfde bureautje. Op microniveau wil ik best geloven dat iedereen zich voor de volle 120% ingezet heeft om er iets van te maken, maar als organisatie hebben zowel ProRail als de NS zich niet echt van hun beste kant laten zien. |
04-02-2012 10:44:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel: het is het verschil tussen een kasteel en een kaartenhuis. Het ene stort nu eenmaal sneller in dan het andere, pure and simple. Die analyse (ik begin nu ook maar aan een herhaling van mijn vroegere betogen) was begin jaren tachtig van de vorige eeuw niet anders. De poging om daar aan de basis iets aan te doen: procesvereenvoudiging, is toen in stakingen en rechtzaken gesmoord. Eind jaren negentig tot 2001 was dat niet anders en daarna heeft de NS-directie dat opgegeven. Tot er weer een durfal opstaat, mag je aannemen. Tot die tijd heeft men op alle fronten naar de verkeerde middelen gegrepen. Redding die van een centrale OCCR zou moeten komen. Ie-der-een die de jaren tachtig en negentig meegemaakt heeft, weet dat de treindienst gemaakt en gebroken wordt op de grote knooppuntstations. De HVL stond destijds bij een beetje verstoring hardstikke droog en kon in ieder geval niets meer zelfstandig regelen, en met het OCCR is dat niet anders. Een centrum waar iedere partij bij elkaar zit, is zeker nuttig en belangrijk voor het uitzetten van grote lijnen en strategie, maar niet voor de directe besturing van de treindienst. Die directe besturing is eigenlijk alleen maar uitgekleed. Zo had Amsterdam CS tot een jaar of drie geleden een coördinator treindienst, die bij de grotere verstoringen dictatoriaal ingreep om de perronsporen vrij te maken en vrij te houden, dus rangeerdienst opdrachten gaf en aan de verkeersleiding (tegenwoordig: de Bijsturing) vertelde welk materieel welke trein zou worden en of ze er maar even personeel op wilde zetten. Nu gebeurt dat niet meer en er is overduidelijk niets voor inde plaats gekomen: ik heb gisteren tijdens een gedwongen verblijf in Amsterdam (na een uur in de file vanaf Muiderpoort) mijn ogen staan uitkijken. Dat is nu iets waarvan ik met recht en reden kan zeggen: dat kwam in mijn tijd niet voor (ahum). Waarmee ik dus NIET zeg dat een goede en directe knooppuntbesturing het medicijn voor de kwalen is, maar wel eentje die de pijn verzacht en het eventuele instortmoment helpt uitstellen. Maar er is geen kruid gewassen tegen de situatie dat er voor elke trein personeel gezocht moet worden op zo'n knooppunt. Ik heb hele ideeën over hoe het wel zou kunnen zonder 365 dagen per jaar de spreekwoordelijke ronden rond de kathedraal te maken - maar daar heeft nog nooit iemand op de juiste plaats serieus naar geluisterd en erger nog: inmiddels stuurt men op een verkeerde analyse op de verkeerde dingen (treindienst al dan niet preventief uitdunnen, maar dan alleen op dienstregelinggebied). Zolang dat niet verandert, tikken we elk jaar dezelfde mails in dit topic. Laatst bewerkt door broek53 op 04-02-2012 10:47 |
04-02-2012 10:45:42 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nu de hamvraag: waarom rijden de treinen gisteren en vandaag niet volgens de aparte winterdienstregeling? De bedoeling was om die op dagen zoals gisteren en vandaag te gebruiken, omdat er dan makkelijker bijgestuurd kan worden. |
04-02-2012 10:48:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Precies, dat valt niet te begrijpen. De sneeuw was al een week verwacht enals je dan een noodscenario hebt (hoe belachelijk ook) valt volgens mij niet uit te leggen waarom je dat dan niet inzet. Het had nog helemaal planmatig gekund ook. |
04-02-2012 10:56:32 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Die winterDRGL had in ieder geval het grote infarct op de gooilijn kunnen voorkomen. Ik stond op Asz om richting Amf te gaan. Op het perron wisten we al dat er een wisselstoring was bij Wp maar als nog werd er een trein richting Wp gestuurd om natuurlijk bij Dmnz urenlang muurvast te staan (ik ben uiteindelijk via Asa naar Ut gegaan). Soms heb ik het idee dat de reiziger met zijn mobiel internet beter geinformeerd wordt dan de conducteurs. Laatst bewerkt door Nelis op 04-02-2012 10:57 |
04-02-2012 11:04:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Geweldig! Nu is ProRail weer aan de beurt: zoveel storingen dat "door diverse oorzaken" geen of minder treinen rijden. En daar gaan ze: achtereenvolgens storten Alkmaar, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam in. Mochten de storingen opgelost raken, dan komt het met de treindienst toch niet meer goed. Tot de late dienst van het personeel opkomt, dat dan weer wel. |
04-02-2012 11:13:38 | ||
---|---|---|
john2
|
De president directeur van de NS had er gisteren, 3 - 2- 2012, in een interview over dat de mensen van Pro rail die de wissels weer op orde moesten maken, sneeuw en ijsvrij, zelf ook vast zaten in de winterse files op de weg en dat het zodoende ook langer duurde voor dat deze mensen bij de betreffende wissels waren. Op de weg en luchthavens waren er ook problemen volgens deze persoon. Dat de mensen van Pro rail vast zitten in de files, kan worden voorkomen door bijvoorbeeld de mensen van Pro rail die de wissels vrij moeten maken een vaste toewijzing te geven van welke wissels ze moeten vrijmaken. |
04-02-2012 11:25:08 | ||
---|---|---|
b2py
|
Als ze gestationeerd zijn op strategische punten als Asd, Ut, Rtd en Gv (Gvc), en er gebeurt elder wat, bijvoorbeeld in Gd. Dan moeten die lui die kant op. En ja, file. |
04-02-2012 11:27:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep. En als je dus niet in staat bent om met de gebrekkige wisselverwarming de zaak gaande te houden, moet je dus afspreken waar je de wissels niet meer bedient en op de plaatsen waar de wissels wel omlopen, preventief de storingsploegen klaarzetten. |
04-02-2012 11:32:24 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Het lijkt toch wel zo eenvoudig... als je met dit soort omstandigheden te maken hebt gewoon zoveel mogelijk pendelen tussen twee grote stations. Als je dan al wissels vrij moet maken dan zijn dat degenen op de grote stations waar altijd wel personeel aanwezig is wat je er naartoe kunt sturen. Uiteraard wel iets waar je tijdig mee moet beginnen, want als er eenmaal wissels bij aansluitingen op de vrije baan vast gaan lopen krijg je het risico dat je die niet meer in de gewenste stand voor een pendeldienst krijgt en staat je wisselploeg alsnog in een file ernaartoe. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-02-2012 11:33:17 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteWat dan - voor mij althans - het verbazingwekkende is, dat dit in ieder geval al net zo lang voortduurt als mijn bijna 40-jarige loopbaan bij NS(R). Wat iedereen ook mag beweren, in 1972 was het net zo. Vroeger was echt niet alles beter. Alleen had je toen veel minder communicatiemiddelen, waardoor het nog lastiger was uit te vogelen waar personeel en materieel zich op hield. Dat zou nu toch eigenlijk beter moeten zijn. Dick van den Hoven |
04-02-2012 12:12:15 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
@Dick: was in die tijd - los van de mindere technieken - de zaak niet veel eenvoudiger op te lossen omdat er toen alleen een NS was en niet zoals nu tig partijen die geacht worden samen te werken? @daniel: Toen ik voor het eerst hoorde wat een nooddienstregeling inhield - dus pendelen tussen de stations - vroeg ik me af of men niet al een ernstige denkfout had gemaakt. Het aantal verschillende benodigde rijwegen is in dit plan namelijk velen malen groter in de meeste stations en dus het aantal wissels die omgelegd moeten worden ook. En als iets het probleem is in de winter... juist! |
04-02-2012 12:56:32 | ||
---|---|---|
zaza
|
En ook vandaag is het treinverkeer weer ernstig ontregeld. Gelukkig is het zaterdag en geen werkdag. Hopenlijk blijven vandaag de gebruikelijke one-liners in de ijskast, bij zulke extreem lage temperaturen (waar de problemen van vandaag door veroorzaakt zijn) mag toch wel duidelijk zijn dat hier iets van overmacht bij komt kijken. Bij windkracht negen hebben we ook te maken met ontregelingen, maar daar snapt iedereen het wel. |
04-02-2012 13:09:24 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Nee, in die tijd had je een soortgelijke complexiteit in de dienstroosters zoals het nu nog steeds is. Misschien nog wel complexer, er was vwb de machinisten ook nog een overgang naar het goederenvervoer, dat ook nog eens veel omvangrijker was. Natuurlijk was het feit, dat het één bedrijf was, wel erg belangrijk. Kortere lijntjes overal en veel meer handen en voeten om het werk te doen. Dat is zonder meer waar. Niemand stelde de competentievraag, je werkte allemaal bij dezelfde baas. Maar dat meerdere personeel had je ook wel nodig. Geen mobiels, alleen vaste telefoons. Dus je was ook heel snel mensen "kwijt", net als materieel. In die tijd vormden wissels net als nu, ook een probleem, maar ook hier had je meer personeel. Weg en Werken hoorde bij NS en stelde gewoon extra ploegen voor vegen, schoonmaken, sneeuw/ijs verwijderen. En ook het Ep personeel, dus het uitvoerend personeel hielp mee. Normaliter smeerden in Deventer de rangeerders de wissels, mooi werk voor de vroege dienst of een dagdienst, en als de wisselverwarming aan ging, smeerden ze extra. Wissels drogen erg snel uit bij het verwarmen. Laatst bewerkt door dvdhoven op 04-02-2012 13:14 Dick van den Hoven |
04-02-2012 13:13:23 | ||
---|---|---|
markkegel
|
Na mijn vorige betoog toch een beetje jammer dat teletekst nu vol staat met wisselstoringen. Ik denk ook dat je bij de temperaturen van vannacht ook niet meer mag verwachten dat alles het goed blijft doen, tenzij je een onbeperkte zak met geld hebt. V.w.b. rondje rond de kerk, dat zou in deze situaties wel helpen, en dat hoeft niet te betekenen dat je elke dag hetzelfde doet maar wel per dag. Daarbij komt dat oudere bijstuurders (toen medewerker verkeersleider) zoveel mogelijk probeerde het personeel zo snel als mogelijk weer terug te krijgen in hun eigen dienst. Nu liggen de roosters bij een verstoring van deze omvang zo overhoop dat het niet zo gek is dat het zeer moeilijk wordt overzicht te houden. |
04-02-2012 13:14:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
@zaza: Dan snap ik het evengoed niet, ja tenzij er een boom in de bovenleiding hangt. Men zit gewoon met paardenkleppen op te kijken hoe alles in de soep loopt... Laatst bewerkt door dlm4yjp op 04-02-2012 13:15 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-02-2012 13:53:44 | ||
---|---|---|
mercurious
|
Quote Prorail heeft bijna geen personeel meer wat ingezet kan worden bij storingen. Alles moet worden ingehuurd, je mag blij zijn als er bij werkzaamheden een Lwb aanwezig is die nog wel wat spoorkennis in huis heeft, en niet alleen de regeltjes weet. Bij het werken aan de baan moet tegenwoordig het treinverkeer zo bijgeregeld worden dat een veilige werkplek gemaakt kan worden. Even het spoor in is er niet meer bij. Bijsturing van personeel bij NSR zou mi. makkelijker kunnen worden gemaakt door machinisten EN conducteurs identieke diensten te geven. Bij welke verstoring ook, als je een mcn hebt, heb je OOK een cdt. Qua bijsturing scheelt dat al 30 a 40% tijd denk ik. |
04-02-2012 13:59:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteWel heel toevallig dan dat dezelfde regio de pineut is als gisteren. En volgens mij heeft het op andere plekken harder gevroren dan de plaatsen waar ik nu lees dat de wisseltjes niet werken. Laatst bewerkt door ZJ37 op 04-02-2012 13:59 |
04-02-2012 15:04:31 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Dat lijkt me nu een goed punt. Natuurlijk heb je voor IC-treinen (die vaak langer zijn) meerdere conducteurs nodig, maar dat kun je opvangen door HC's die extra meerijden of speciale Intercity-teams bestaande uit een machinist met meerdere conducteurs. Ergens anders in het topic las ik dat machinisten en conducteurs die met velen in het personeelsverblijf zaten, zich moesten melden bij een tafel. Ga me nou niet vertellen dat al het personeel wat zich meldt op een papier geschreven wordt en dat men dat vervolgens doorbelt naar de dienstdoende bijstuurder? Waarom kan NS-personeel niet in- en uitchecken met hun personeels-OV-Chipkaart. bij het betreden en verlaten van het personeelsverblijf, waardoor de bijstuurder direct inzicht heeft welk personeel er zit inclusief dienstlengtes en standplaats e.d.? Als het treinverkeer dan weer opgestart wordt, wijst de bijstuurder personeel toe aan een bepaalde trein, het personeel krijgt hiervan een melding op de PDA, bevestigen dit via de PDA en begeven zich naar de trein. Zo doe je dat in 2012. En last-but-not-least is het toch eens tijd om naar de personeelsdiensten te kijken, want volgens mij loopt het daar nu ook op vast. Op dag 1 drie slagjes Ut-Brn, daarna pauze en vervolgens nog 1 keer op en neer naar Lls, vervolgens op dag 2 een IC-dienst naar Gn rijden is ook variatie.... Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
04-02-2012 15:12:53 | ||
---|---|---|
webguy
|
Overigens is er ook gewoon onderzoek van de TU Delft dat het automatiseren van de bijsturing (of iig electronische hulpmiddelen voor het plannen) fouten kan voorkomen en de boel kan optimaliseren. Waarom blijft het zovaak hangen bij de bijsturig? Verder storte de informatievoorziening gisteren ook compleet in, tussen 15 en 18u was de NS, m.ns.nl en de NS API het niet. Op Nijmegen rond 16:30 stonden bijvoorbeeld ook de aanwijsschermen uit (TBPs deden het wel). Dat is een kwestie van meer servers neerzetten en de website kunen optimaliseren naar de omstandigheden. Het gaat al 3 jaar hetzelfde wat dat betreft... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
04-02-2012 15:14:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En als er wel wat op staat moet je nog afvragen of het overeen komt met hetgene dat zich op het station afspeelt, danwel of het consistent is met bijvoorbeeld een mobiele AV-staat. |
04-02-2012 15:38:13 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Ik denk dat de bijsturing wordt geconfronteerd met een onmogelijke taak als het uit de klauwen loopt zoals gisteren. Als je meekijkt op een werkplek van een bijstuurder personeel, valt het op hoeveel hij/zij zit te bellen. Er staan wel 5 of 6 schermen op het bureau, maar die worden vooral gebruikt om informatie uit te halen, niet om opdrachten door te geven. Een wijziging in een personeelsdienst wordt altijd nog doorgebeld en daarna handmatig aangepast in de systemen, dat kost ontzettend veel tijd. Als je dat alleen al zou kunnen automatiseren (nieuwe diensten sturen op de PDA en deze laten bevestigen door het personeel) in combinatie met het verplicht in- en uitchecken van personeel in het verblijf, dan speel je kostbare capaciteit vrij. In de toekomst is de volledige automatische bijsturing geen onrealistische optie. Als je het helemaal doorvoert krijgt het personeel alleen een begin- en eindtijd te horen en krijgen ze een automatisch gemaakt dienstkaartje in het verblijf. Het materieel wordt niet volgens een vaste omloop ingezet, maar er wordt per trein een zitplaatscapaciteit en comfortklasse gespecificeerd, zodra de onderhoudstermijn nadert wordt het materieel in een treinserie richting de werkplaats gestuurd. Alle criteria als dienstlengte, weg- en materieelbekendheid, variatie van het werkpakket, inzetbeperkingen van materieel e.d. kun je in een dergelijk systeem invoeren. Het is dan wel zaak om dat goed te doen, en om een zo'n systeem technisch genoeg betrouwbaar te maken. Technisch is zoiets al mogelijk, ik denk alleen dat NS en met name de vakbonden nog een lange weg te gaan hebben... Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
04-02-2012 16:06:43 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Als buitenstaander snap ik sowieso niet waarom er uberhaubt (ook als er geen verstoringen zijn) aparte diensten voor machinisten en conducteurs bestaan. Waarom worden die niet gewoon altijd samen gevoegd en de hele dag als een team op pad? Scheelt wellicht ook vertragingen op normale dagen. Overigens hebben in de luchtvaartsector bijvoorbeeld cockpit - en cabinepersoneel in 99% van de gevallen ook dezelfde vluchten op een dag. Grtz, Laatst bewerkt door Frontier op 04-02-2012 16:07 |
04-02-2012 16:56:50 | ||
---|---|---|
maigoda
|
De makke in gelijke diensten van mcn en hc zit hem in het feit dat er op treinen van 8 bakken en langer 2, danwel 3 hc's zitten. Elke hc vast aan een mcn-dienst koppelen lukt dus niet. Zelfs al zou je aan elke mcn een hc koppelen, heb je nog steeds hc-diensten nodig om de tweede of derde man te stellen. Groetjes, Emiel |
04-02-2012 16:59:46 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Met andere woorden: dat werkt alleen als de pendeldienstregeling uit de kast wordt gehaald. Ben benieuwd wat NS en Prorail gaan besluiten voor de uitvoering van morgen. Ze kunnen het (imagotechnisch) niet veroorloven om te beginnen met volledige dienst en daarna weer volledig in elkaar te zakken, een dag aangepaste dienstregeling zonder enige infrastoring roept ook weer discussie op. Lastig pakket zit je dan in. Laatst bewerkt door raymond16 op 04-02-2012 17:00 |
04-02-2012 17:03:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Opvallend te noemen. We kennen de uitdrukking 'nood breekt wet'... Maar kennen we 'nood breekt toiletdeur' al? Tussen Vught en Boxtel zijn passagiers uit een gestrande trein geëvacueerd. Tientallen reizigers moesten overstappen op een andere trein. Er werd een toiletdeur afgebroken om te gebruiken als loopplank. URL: http://nos.nl/artikel/337210-opnieuw-winterchaos-spoor.html De NS moet ook maar eens loopplankjes en laddertjes in de treinen ophangen. De Fyra en de GTW's an Arriva (en Veolia?) hebben die al. Choo choo..... |
04-02-2012 17:05:11 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Daarvoor kun je dus basisteams stellen die bestaan uit één machinist en één HC, en opstapdiensten van losse HC's die de langere treinen versterken. Dat hoef logistiek allemaal niet vreselijk moeilijk te zijn, in ieder geval niet moeilijker dan de huidige wirwar aan machinisten en HC's die ieder hun eigen weg gaan. Laatst bewerkt door maurits op 04-02-2012 17:07 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
04-02-2012 17:11:26 | ||
---|---|---|
Maartenvos
|
Hallo, weet iemand met welk materieel de NS de grootste problemen hebben? En is het nu weer zoals vorige winters dat de mat64 de redder in nood is? Groeten, Maarten |
04-02-2012 17:14:43 | ||
---|---|---|
mich
|
Virm gaat veel stuk in ieder geval. |
04-02-2012 17:15:29 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij zijn er niet veel materieel problemen. Mcn Asd |
04-02-2012 17:17:04 | ||
---|---|---|
sander14
|
QuoteOp die dag had het materieel geen last van de sneeuw en functioneerde alles gewoon. En als er echt sneeuw valt, vallen de treinstellen met bosjes uit. Overigens: een vergelijking met Zwitserland is ook niet meer mogelijk, ook daar rijdt nagenoeg niets meer... |
04-02-2012 17:20:38 | ||
---|---|---|
mren
|
Hoezo, nagenoeg niets? Afgelopen nacht tot -35 en vertragingen tot een half uur. |
04-02-2012 17:29:01 | ||
---|---|---|
maurits
|
Bovendien geeft de SBB op haar site keurig netjes een overzicht van tot op de trein nauwkeurig welke treinen ernstig vertraagd en uitgevallen zijn, dat lukt NS en Prorail van geen kant. Ik heb gisteravond meer dan een uur op Schiphol staan wachten waarbij twee aangekondigde Noordoost-IC's domweg niet zijn komen opdagen, terwijl ze in de actuele reisinformatie als rijdend stonden aangegeven. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
04-02-2012 17:43:49 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Quote's Avonds stonden nog steeds de aanwijsschermen uit. Er werd wel veel en goed omgeroepen, o.a. dat de uitschuiftreden bij Veolia uitgeschakeld waren. En er werd niet getreuzeld, de treinen uit de 3000 serie keerden zeer kort. Overigens lag gisteren middag een groot deel van het internet verkeer plat. |
04-02-2012 17:43:54 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteVorig jaar zijn er bij VIRM toch maatregelen genomen om ze sneeuwstuifproof te maken? Of zijn er nu andere oorzaken? |
04-02-2012 17:45:56 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Het zal dit keer wel geen stuifsneeuw zijn. |
04-02-2012 17:49:47 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Als calamiteiten-oplossing zou dan wellicht goed kunnen werken. Groetjes, Emiel |
04-02-2012 17:58:58 | ||
---|---|---|
aarclay
|
NS en ProRail weten het ook niet meer, er is weer miscummunicatie... Zitten ze beiden weer volgens een eigen weg alles op te lossen, of wordt er nu weer in deze calamiteit samengewerkt in het OCCCR? Laatst bewerkt door aarclay op 04-02-2012 18:01 Choo choo..... |
04-02-2012 18:00:42 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteSorry hoor, dat ik niet een reactie geef die niet in je straatje past. Het is met het in dienst melden en melden bij de management tafel de bedoeling, en zo werd het ook uitgevoerd, maar ja dat willen we niet weten, dat de hc en de mcn bij het op pad gaan, en bij elkaar blijven.:D Gr Joop mcn Lls |
04-02-2012 18:04:00 | ||
---|---|---|
john2
|
Ik lees in dit topic alleen over NS treinen. Maar hoe zit het met de regionale treinen van Veolia, Arriva, Connexxion en Syntus? Deze vervoerders hebben toch ook met dezelfde weersomstandigheden temaken. |
04-02-2012 18:04:02 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteAls er iets goed stuift dan is het wel de relatief droge sneeuw die er nu ligt... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-02-2012 18:12:35 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Men blijft aangeven op de AV van bijvoorbeeld Bunnik dat er een trein naar Rhenen gaat. Via Veenendaal C. Rijdt verder naar Arnhem bij de reis details. Is het niet mogelijk dat men een streep door Rhenen en Veenendaal C zet. Lijkt mij dat die trein in Rhenen helemaal niet komt. |