Weersperikelen op het spoor
Forum: Algemeen - Algemeen
30-12-2010 11:14:44
nielsie600
nielsie600
Quote
Michaeldel: @MDDM: Is op zich wel een verklaring voor. Arriva rijdt bijna alleen in Friesland en Groningen (Dordrecht - Geldermalsen uitgezonderd). En in het noorden was geen tot een zeer geringe hoeveelheid sneeuw gevallen.


Ik weet niet of je hier al bent geweest,maar gister riep een goede bekende uit Rotterdam dat hier juist meer sneeuw lag dan daar!
 

30-12-2010 11:16:02
daniel_ddr
daniel_ddr
@michaeldel: Tja, maar Arriva heeft op Ddr - Gdm ook slechts één dag de treindienst uitgedund tot een in Gr geknipte uurdienst na de flinke sneeuwval in de nacht van 18 op 19 december. Daarbij waren, in zeer grote tegenstelling tot de situatie bij NS, de wel rijdende treinen wel versterkt.
De 20e is men vervolgens weer normaal gaan rijden, die situatie was bij NS ook wel "iets" anders...

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 30-12-2010 11:16


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-12-2010 11:17:42
gummbahla
gummbahla
In de vandaag verschenen brief van IVW over het Zaandam-incident van 21 december http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/12_december/30/binnenland/tik_op_de_vingers_voor_ns.xml wordt een interessante aanbeveling gedaan voor het toekomstig voorkomen van zulke incidenten: het beschikbaar hebben van sleeptractie op tactische locaties in het land, alsmede het behoud van (overloop)wissels om op locatie te komen.

Dat eerste is een prima plan, maar ik ben benieuwd hoe men het in praktijk wil invoeren. Wie zou de verantwoordelijkheid moeten hebben? Aan de ene kant is het natuurlijk schuld van de vervoerder als zijn trein om technische redenen strandt. Aan de andere kant heeft de spoorbeheerder misschien wel het meeste baat bij een vrij spoor (want: meerdere klanten). Misschien een nieuwe tak van Prorail: Prorail-salvage?

Verder vraag ik me af of de tweede aanbeveling (behoud van wissels) een sneer is richting de plannen van Prorail om het aantal wissels drastisch te verlagen. Ik geloof namelijk niet zozeer dat overloopwissels daarvan betroffen zijn.

Al met al denk ik wel een interessant gebeuren, zeer benieuwd wat de uitwerkingen zullen zijn.

Laatst bewerkt door gummbahla op 30-12-2010 12:07
 

30-12-2010 11:25:53
Michaeldel
Michaeldel
Quote
nielsie600:
Quote
Michaeldel: @MDDM: Is op zich wel een verklaring voor. Arriva rijdt bijna alleen in Friesland en Groningen (Dordrecht - Geldermalsen uitgezonderd). En in het noorden was geen tot een zeer geringe hoeveelheid sneeuw gevallen.


Ik weet niet of je hier al bent geweest,maar gister riep een goede bekende uit Rotterdam dat hier juist meer sneeuw lag dan daar!


Ja, ik kom geregeld in Friesland, dinsdag nog, heb er enigzins zicht op, dus zou je op een andere manier van spreken tegen mij aan willen praten, dank je. Het onderwerp ging over de flinke hoeveelheid sneeuw die op 18 en 19 december viel. Toen bleven Friesland en Groningen buiten schot.
 


30-12-2010 11:27:10
ZJ37
ZJ37
Men maakt onderscheid in zogenaamde 'zwarte infra' met daarin alleen de hoogstnoodzakelijke wissels en de 'regenbooginfra', met hier en daar een overloopwissel of 'luxere' aansluitingen met extra mogelijkheden tot overlopen.

Als het aan Prorail ligt, gaat NS alleen nog maar corridor rijden, zodat de wissels ook echt minder noodzakelijk zijn. Dat kan natuurlijk niet overal, omdat NS ook niet overal strakke lijnvoeringen wilt en je kunt je afvragen of Prorail degene is die de vervoerder oplegt hoe hij zijn treinen moet gaan rijden en dus als soort commercie optreedt.

Het nieuwe emplacement van Ht is er wel een mooi voorbeeld van: Straks zijn de sporen 1 en 2 al helemaal niet meer te bereiken van en naar de richting Ut en zal EETC met zijn treinen via Nm moeten rijden (zal dan wel goedkoper zijn dan een extra wissel).
Het emplacement is dusdanig uitgekleed dat er weinig wissels meer zijn. En ja, dus minder kans op een verstoord wissel, maar volgens mij vergeet Prorail wel dat één verstoord wissel al voldoende is om de treindienst flink te moeten laten uitdunnen omdat alternatieve rijwegen domweg niet meer bestaan.
 

30-12-2010 11:35:04
qj7141
qj7141
Klinkt als: zoals ons grote voorbeeld in het land van de rijzende zon?  

30-12-2010 11:35:57
ari
ari
Quote
ZJ37: Heeft Bert Klerk al een afschrift van dat rapport?
Het is geen rapport maar een brief. Als je de brief leest zie je dat deze gericht is aan 'spoorwegondernemingen reizigersvervoer en infrabeheerders'.
 

30-12-2010 11:41:52
gvttreinen
gvttreinen
Quote
gummbahla:Dat eerste is een prima plan, maar ik ben benieuwd hoe men het in praktijk wil invoeren. Wie zou de verantwoordelijkheid moeten hebben? Aan de ene kant is het natuurlijk schuld van de vervoerder als zijn trein om technische redenen strandt. Aan de andere kant heeft de spoorbeheerder misschien wel het meeste baat bij een vrij spoor (want: meerdere klanten). Misschien een nieuwe tak van Prorail: Prorail-salvage?.
Ideetje; een aantal 6400`n in Prorailkleuren (..) en op strategische plaatsen plaatsen.
Valt dan onder de Ongevallenbestrijdingsploeg en DBSRN heeft genoeg 6400`n aan de kant staan dus kunnen wel een aantal missen.
 

30-12-2010 11:44:32
MDDM
MDDM
@Ari; Zie de knipoog bij de reactie van ZJ37.
@qj7141; In dat land is het ook niet altijd rozegeur een maneschijn


Gr Joop mcn Lls
 

30-12-2010 12:18:32
broek53
broek53
Quote
gvttreinen:
Quote
gummbahla:Dat eerste is een prima plan, maar ik ben benieuwd hoe men het in praktijk wil invoeren. Wie zou de verantwoordelijkheid moeten hebben? Aan de ene kant is het natuurlijk schuld van de vervoerder als zijn trein om technische redenen strandt. Aan de andere kant heeft de spoorbeheerder misschien wel het meeste baat bij een vrij spoor (want: meerdere klanten). Misschien een nieuwe tak van Prorail: Prorail-salvage?.
Ideetje; een aantal 6400`n in Prorailkleuren (..) en op strategische plaatsen plaatsen.
Valt dan onder de Ongevallenbestrijdingsploeg en DBSRN heeft genoeg 6400`n aan de kant staan dus kunnen wel een aantal missen.
Ze verkopen ze zelfs aan Eurotunnel - en eigenlijk is dat net zo'n situatie.
 

30-12-2010 12:23:08
nielsie600
nielsie600
Quote
Michaeldel:
Ja, ik kom geregeld in Friesland, dinsdag nog, heb er enigzins zicht op, dus zou je op een andere manier van spreken tegen mij aan willen praten, dank je. Het onderwerp ging over de flinke hoeveelheid sneeuw die op 18 en 19 december viel. Toen bleven Friesland en Groningen buiten schot.


Najaa,van de week is hier nog wat aardig gevallen,en toen reed arriva ook gewoon vrolijk door. Dus eigenlijjk snap ik niet dat er bij de ns zo'n groot probleem over dit beetje sneeuw wordt gemaakt.
 

30-12-2010 13:21:20
robbertc
robbertc
Quote
robbertc: Volgens mij is het grootste probleem van NS dat ze niet voldoende materieel op de baan hebben, om de treindienst fatsoenlijk uit te voeren (hoewel daar naar buiten toe angstvallig omheen gedraaid lijkt te worden).
Als je het over de duivel hebt: Zojuist op het radio 1 journaal meldt NS dat reizigers vanaf maandag rekening moeten houden met kortere treinen, wegens de defecte treinstellen, "maar dat er alles aan gedaan wordt om japanse toestanden te vermijden"...

Op teletekst worden ook de extra stops van de 800/3500 in Htn (daar gaat de viersporigheid) en van de 3700 in Wp genoemd.

Laatst bewerkt door robbertc op 30-12-2010 13:28
 

30-12-2010 13:29:04
broek53
broek53
Zou dat laatste een verborgen sneer zijn)) ?  

30-12-2010 13:35:25
jeanne
jeanne
Wat betreft interventie bij calamiteiten zou men wederom naar het Zwitserse model kunnen kijken van de interventietrein, de vroegere Lösch- und Rettungszug. Deze trein is op de vroegere cargosprinter van Windhoff gebaseerd en biedt in geval van calamiteiten tal van faciliteiten maar kan natuurlijk ook een trein afslepen.  

30-12-2010 13:35:37
broek53
broek53
Grosso modo naar ik verneem: de 800 standaard met 2x VIRM-IV en de 4500/1500 met 1x VI, 6000/16000/13600 standaard 2x plan V (vandaar de stops in Houten) en versterkingen manco op de Flevolijn (vandaar de stops in Weesp). DDAR van de 14500 naar de 2200 (vier stuks), de 3400 en de 3900 (vervanging VIRM). Dit alles volgende week; bij instroming van de DDM-1-stammen verhuist er uiteraard weer het nodige DDAR naar de bedreigde gebieden.  

30-12-2010 13:46:13
waalkade
waalkade
Quote
jeanne: Wat betreft interventie bij calamiteiten zou men wederom naar het Zwitserse model kunnen kijken van de interventietrein, de vroegere Lösch- und Rettungszug. Deze trein is op de vroegere cargosprinter van Windhoff gebaseerd en biedt in geval van calamiteiten tal van faciliteiten maar kan natuurlijk ook een trein afslepen.
Google eens op RDHL en ga dan naar artikel 66.
E.e.a. staat daar netjes omschreven.
 

30-12-2010 13:47:09
daniel81
daniel81
Men doet er inderdaad alles aan om Japanse toestanden in de vorm van het stipt uitvoeren van dienstregelingen te voorkomen%02%
Wat het wegslepen betreft: als ik de vergelijking trek met het hoofdwegennet, dan zie je ook dat het met name Rijkswaterstaat eraan gelegen is om zsm de snelweg weer vrij te maken. Die heeft daar dus ook voorzieningen voor getroffen. Dus om iets vergelijkbaars door Prorail te laten organiseren zou ik wel logisch vinden.
Ik weet niet of de omroepen op de stations en de mededeling op teletekst hier al is gemeld, maar de redenering klinkt uitterst merkwaardig: wegens minder reizigers en winterse omstandigheden een aangepaste drgl, houd rekening met vollere treinen. Minder reizigers dus vollere treinen
Trouwens wat is de logica om extra in Wp te stoppen? Voor mijn gevoel leidt dit eerder tot vollere dan tot legere 37/3900-en
 

30-12-2010 14:09:14
robbertc
robbertc
Is ook de bedoeling. Levert een rustigere 4300 (en 4600?) op..  

30-12-2010 14:11:59
ZJ37
ZJ37
Japanse toestanden in de brede zin van het woord, want door die extra stops te Htn kunnen de wissels bij Htn/Htnc ook weer in een vaste stand blijven liggen! %08%

Het gaat overigens om de volgende extra stops:
Wp: 3718/3720/3722 en 3763.
Htn: 818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.

Trein 3557 stopt niet vanwege de TD10 + loc die niet langs het perron te Htn past...
Wat het extra nut ervan is valt te bezien, nu een aantal zeer drukke 800-en (die in een recent verleden niet voor niks met 12 bakken VIRM reden), nu inderdaad met 8 bakken rijden en dat wordt tussen Ht en Ut voor de IC-reizigers al lekker wringen. Dus of de Htn-reizigers er nog bij gaan passen in de ochtend (of erger: de Ht-en-verder reizigers in de middag!).
 

30-12-2010 14:15:29
robbertc
robbertc
Nouja, in de stoptreinen (sprinters) zit weinig marge. Is al op vol gepland. IC's hebben vaak nog wel (sta)plekken over. Reizigers van/naar Htn zijn ook niet anders gewend  

30-12-2010 14:21:58
ZJ37
ZJ37
Euhh nee. Daar waar 6020 ooit met 2x DDAR reed, rijdt het volgende week met 2x Plan V. Ik voorzie al situaties dat stoptreinen Htn gaan overslaan en de IC er wel gaat stoppen...  

30-12-2010 14:24:18
jeanne
jeanne
Quote
waalkade:
Quote
jeanne: Wat betreft interventie bij calamiteiten zou men wederom naar het Zwitserse model kunnen kijken van de interventietrein, de vroegere Lösch- und Rettungszug. Deze trein is op de vroegere cargosprinter van Windhoff gebaseerd en biedt in geval van calamiteiten tal van faciliteiten maar kan natuurlijk ook een trein afslepen.
Google eens op RDHL en ga dan naar artikel 66.
E.e.a. staat daar netjes omschreven.



Ja, dat is allang zo, maar wat voegt jouw opmerking dat nog verder toe aan de mijne.

Ook hier is dus in het kader van de opsplitsing, i.v.m. zo broodnodige marktwering van een eens compleet spoorwegbedrijf, de kunde en kennis helaas verdampt. Heel eufemistisch noemen we dat de efficiëntie slag.

Laatst bewerkt door jeanne op 30-12-2010 14:24
 

30-12-2010 14:39:40
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53: Grosso modo naar ik verneem: de 800 standaard met 2x VIRM-IV en de 4500/1500 met 1x VI, 6000/16000/13600 standaard 2x plan V (vandaar de stops in Houten) en versterkingen manco op de Flevolijn (vandaar de stops in Weesp). DDAR van de 14500 naar de 2200 (vier stuks), de 3400 en de 3900 (vervanging VIRM). Dit alles volgende week; bij instroming van de DDM-1-stammen verhuist er uiteraard weer het nodige DDAR naar de bedreigde gebieden.
Heb wel een beetje het idee dat de 800 en 1500/4500 het kind van de rekening zijn geworden: in de 3000 rijden in de spits namelijk nog wel een aantal treinen ongewijzigd met 2x VIRM VI (3020/3061 bijvoorbeeld), om maar te zwijgen over 557/561 waarover ik in dit forum meer dan eens lees over lege zitplaatsen...
 

30-12-2010 14:46:30
jacokran
jacokran
Bedankt voor het overzicht!
Quote
ZJ37: Trein 3557 stopt niet vanwege de TD10 + loc die niet langs het perron te Htn past...
Ik zie het nog gebeuren dat een TD10 stam toevallig in een andere spitstrein terecht komt.... Wordt de stop in Ht dan alsnog geschrapt? Zit/ sta je dan met je goede gedrag in de trein, in de verwachting dat je er bij Htn uit kan.... Volgende halte: Den Bosch!
 

30-12-2010 14:46:49
broek53
broek53
Ja, ik denk ook niet dat men bij dagplan nu bepaald de tijd had om alle treinen eens rustig te heroverwegen. Waarom bij dit soort acties de 800 zo vaak de klos is en niet de 3000, ontgaat mij ook lichtelijk.  

30-12-2010 14:49:25
broek53
broek53
Quote
jacokran: Bedankt voor het overzicht!
Quote
ZJ37: Trein 3557 stopt niet vanwege de TD10 + loc die niet langs het perron te Htn past...
Ik zie het nog gebeuren dat een TD10 stam toevallig in een andere spitstrein terecht komt.... Wordt de stop in Ht dan alsnog geschrapt? Zit/ sta je dan met je goede gedrag in de trein, in de verwachting dat je er bij Htn uit kan.... Volgende halte: Den Bosch!
Het is een hardnekkig misverstand, dat bij NSR maar niet als zodanig wil doordringen: het is helemaal niet verboden om met te lange treinen langs een perron te halteren, zoals de stops van de 500/501 in Haren destijds en de stops in Enschede Drienerloo bij voetjeballen bewijzen.
Daarnaast vind ik het redelijk droeftoeterig als je een trein van 264 meter rijtuigen (plus loc) niet durft te laten halteren aan een perron van 270 meter...
 

30-12-2010 14:54:13
jacokran
jacokran
Weinig vertrouwen in de eigen meesters?  

30-12-2010 15:03:35
robbertc
robbertc
Remmarges e.d.  

30-12-2010 15:43:19
dlm4yjp
dlm4yjp
En daar isie weer... Het zoutkaartje!

Vanaf maandag 3 januari zal NS weer rijden volgens de reguliere dienstregeling. Wegens defect materieel zullen de treinen in ieder geval korter zijn dan gebruikelijk en zal het op een aantal trajecten veel drukker zijn in de spits. Om de drukte te verminderen, heeft NS geregeld dat u in januari toeslagvrij kunt reizen met Fyra tussen Rotterdam, Schiphol en Amsterdam.

Tevens introduceert NS het Zoutkaartje, waarmee u met 40% korting kunt reizen vanaf 3 januari tussen 9.00 uur en 16.00 uur en na 18.30 uur.

Ook dit Zoutkaartje is geldig op Fyra. Voor de voorwaarden kunt u terecht op www.ns.nl. Heeft u reeds een toeslag voor Fyra, in de vorm van bijvoorbeeld een maandabonnement, dan geldt onze coulance-regeling en betalen wij u terug. Klik hier http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging#coulanceregeling_fyra_abonnementenhouders"" voor meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

NS Hispeed


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-12-2010 15:45:09
maigoda
maigoda
Ik ben benieuwd wat dit met remmarges te maken heeft?
Groetjes,
Emiel
 

30-12-2010 15:45:44
broek53
broek53
Quote
robbertc: Remmarges e.d.
Wat ik maar wilde zeggen, is dat de loc helemaal niet langs het perron hoeft te staan. Alleen als er een sein direct na het perron staat en de loc loopt voorop, past het niet helemaal, anders is er geen echt probleem.
 

30-12-2010 15:53:35
MDDM
MDDM
Als je met de loc voorbij het sein komt, bel je de trdl, geef je uitleg en via porto geef je de hc op dat ie mag vertrekken. Is allemaal niet zo moeilijk. Is allemaal afgedekt in het handboek van de mcn.


Gr Joop mcn Lls
 

30-12-2010 15:56:40
robbertc
robbertc
Tja, er mag niet gepland worden dat treinen langer zijn dan de nuttige perronlengte..  

30-12-2010 16:29:31
broek53
broek53
Hoe doen jullie dat met Drienerloo en Haren dan?
Overigens is het niet waar: de nuttige perronlengte is een advies van Prorail waar de vervoerder van mag afwijken.

Laatst bewerkt door broek53 op 30-12-2010 16:30
 

30-12-2010 16:41:27
robbertc
robbertc
Drienerloo is max 7 bakken (hoewel ik gok dat de nuttige perronlengte daar 6 bkn is, 7 schijnt net te passen). Als er voetbal is, en de IC's stoppen in Esd, moeten te lange IC's worden ingekort. Haren is inmiddels 12 bakken lang (net als alle andere stations tussen Zl en Gn)

Laatst bewerkt door robbertc op 30-12-2010 16:45
 

30-12-2010 19:42:36
willy84
willy84
Van: http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1291823686748/dienstregeling+vanaf+maandag+3+januari?p=1160724828566
Quote

Dienstregeling vanaf maandag 3 januari

Normale vertrektijden. Treinen korter en daardoor drukker
Treinen rijden vanaf maandag 3 januari 2011 volgens de normale dienstregeling. Wegens defect materieel door de sneeuwperiode zijn treinen in ieder geval de komende weken korter dan gebruikelijk en zal het op een aantal trajecten drukker zijn in de spits. Om de drukte in de spits te verminderen, heeft NS een aantal maatregelen genomen.
•Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen;
•Reizigers tussen Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de Fyra van NS Hispeed reizen;
•Reizigers tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de ICE reizen;
•Ook heeft NS aan eigen medewerkers gevraagd niet in de spits te reizen;
•Om drukte in stoptreinen te verminderen, stoppen intercity's in de spits ook op de stations in Houten en Weesp om reizigers mee te nemen. De extra stops zorgen voor enige vertraging, waardoor het kan voorkomen dat aansluitingen niet altijd gehaald kunnen worden;
•Om reizigers goed te blijven informeren zal NS vanaf zondag 2 januari 2011 dagelijks om 12.00 uur via ns.nl en de media een prognose bieden over de verwachtingen voor de volgende dag.

Overzicht verwachte extra drukke trajecten in de spits:
•Geldermalsen - Utrecht
•Gouda - Utrecht
•Zaandam - Amsterdam Sloterdijk
•Amersfoort - Zwolle
•Rotterdam - Hoek van Holland



Wel mooi deze crea drgl!Het toont duidelijk aan dat de NS faalt qua materieel positie. Proberen wel gelijk sympathiek over te komen door een 'zoutkaartje' en toeslag vrij reizen. Iemand bekent of de Fyra al overloopt met reizigers?

Ik vraag me af hoe ze de 1500/700 extra laten stoppen op Weesp. Die rijden nu juist over de binnensporen op de stoppers van rondje randstad in te halen. Dat lijkt me lastig worden...
 

30-12-2010 19:47:23
dlm4yjp
dlm4yjp
Afgelopen maandag reisde ik met de Fyra, hij loopt zeker niet over, maar er zijn opvallend veel meer reizigers aanwezig. (3 tot 5 keer zoveel als gebruikelijk).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

30-12-2010 19:54:15
WesselE
WesselE
Even tussen al het geklaag door: ik vind het best netjes dat men nu de IC's in Htn laat stoppen, mogen ze altijd wel doen...!


'Okeh'
 

30-12-2010 19:58:07
broek53
broek53
Quote
willy84: Wel mooi deze crea drgl!Het toont duidelijk aan dat de NS faalt qua materieel positie. Proberen wel gelijk sympathiek over te komen door een 'zoutkaartje' en toeslag vrij reizen. Iemand bekent of de Fyra al overloopt met reizigers? Ik vraag me af hoe ze de 1500/700 extra laten stoppen op Weesp. Die rijden nu juist over de binnensporen op de stoppers van rondje randstad in te halen. Dat lijkt me lastig worden...
Dat doen ze dan ook niet; het zijn 3700-en en 3900-en die extra stoppen in Weesp.
 

30-12-2010 20:02:01
robbertc
robbertc
Niet de 3900, toch?  

30-12-2010 20:08:05
MDDM
MDDM
Alleen de 3700 gaat extra stoppen op Wp


Gr Joop mcn Lls
 

30-12-2010 21:03:00
jorgo
jorgo
Quote
willy84: Van: http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1291823686748/dienstregeling+vanaf+maandag+3+januari?p=1160724828566
Quote

Dienstregeling vanaf maandag 3 januari
...
•Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen;







Dat hele idee ontgaat me nu. 'Vaste reizigers' zijn toch reizigers die door de bank genomen een abo hebben, waardoor het hen vrijstaat op hun traject te reizen wanneer het hen uitkomt en op andere trajecten sowieso met 40% korting, ook in de avondspits. Wat heb ik gemist?
 

30-12-2010 21:04:17
jorgo
jorgo
Ik zie het zelf al, vaste reizigers mogen blijven en de incidentele naar de beperkte voordeeluren. Of het het verschil maakt is natuurlijk een tweede.

(Dat ik geen info vond kwam omdat ik die geanimeerde juffrouw van ns.nl om 'zoutkaartje' vroeg en vervolgens de melding kreeg dat dat geldig was tot 22 januari 2010. "Bent u geholpen met dit antwoord? ja/nee." En als je dan op nee krijgt krijg je een feedbackform. Kijk, dan is het menselijke aspect van de hele conversatie dan toch weer danig om zeep geholpen. Belachelijke interface, ik ben toch niet achterlijk? Maar goed, dat terzijde.)

Laatst bewerkt door jorgo op 30-12-2010 21:09
 

30-12-2010 21:48:43
willy84
willy84
Quote
jorgo: Dat hele idee ontgaat me nu.


De reden lijkt mij dood eenvoudig: sympathie kweken. Morgen kop in de krant van NS introduceert zoutkaartje en mensen kunnen buiten de spits met korting reizen. De gemiddelde lezer denkt dan: 'goh' wat goed zeg. En daar is het m.i om gedaan.
 

30-12-2010 23:17:46
raymond16
raymond16
Bert Meerstadt heeft een mooi rekensommetje gemaakt bij de NOS (http://nos.nl/artikel/208456-ns-rijdt-in-januari-met-kortere-treinen.html): "gemiddeld genomen heeft een trein 10% minder capaciteit. Als hij normaal 10 rijtuigen heeft, zijn het er nu 9". Als je bij het grootste deel van je materieel niet hoeft in te grijpen (ICMm, ICRm, DDAR en Plan V zijn immers redelijk op orde) compenseert die 0% capaciteitsverlies natuurlijk wel de 33% capaciteitsverlies in de 800 en nog veel meer procent in de stoptreinen Utrecht - Tiel/Breda. Het laat weer zien dat de directie van NS op dit moment meer met rekenkundige cijfertjes bezig is dan met hoe reizigers het daadwerkelijk ervaren. Dit soort marketing werkt alleen maar averechts lijkt me.

Laatst bewerkt door raymond16 op 30-12-2010 23:27
 

31-12-2010 00:31:34
Noodrem
Noodrem
Quote
willy84: Van: http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1291823686748/dienstregeling+vanaf+maandag+3+januari?p=1160724828566
Quote

Dienstregeling vanaf maandag 3 januari

Overzicht verwachte extra drukke trajecten in de spits:
•Zaandam - Amsterdam Sloterdijk





Maak daar maar gerust Kzd - Ass van. Ik houd mijn hart vast met al dat SLT aan de kant in de 4000... Ik stap iniedergeval deze week op in Utg om nog enige zekerheid te hebben dat ik op school ga komen.
 

31-12-2010 00:36:56
mark
mark
Quote
jorgo: Ik zie het zelf al, vaste reizigers mogen blijven en de incidentele naar de beperkte voordeeluren. Of het het verschil maakt is natuurlijk een tweede.
Lijkt me niet, mensen gaan immers niet voor hun lol in de spits met de trein, en zeker nu niet.
 

31-12-2010 09:23:30
dvdhoven
dvdhoven
Bert Meerstad heeft zojuist een sms'je aan alle NS'ers met een NS mobiel laten sturen, met het verzoek buiten de spits te reizen. Was getekend Bert Meerstad. Ook op InSite, de interne website van NS staat zo'n verzoek. En ook LogJournaal, de interne nieuwsbrief van NSR Logistiek bevat zo'n verzoek.
Alleen leeft er volgens mij een waanidee dat het voor de officiële ochtendspits niet druk zou zijn. Uit mijn eigen waarneming kan ik zeggen dat trein 1614 tot Amersfoort het met 2 stellen noggoed kan doen daarna echt druk, in trein 514 vanaf Amersfoort de 1e klas flink vol is, 2e klas nog wel ruimte en na Utrecht is die trein ook al vol. Trein 1716 en 716 zijn vanaf Amersfoort al vol.
En als de huidige Kerstsamenstelling blijft, dan wordt het echt voor de spits al staan. Nu rijden 1716, 1614, 716 en 514 met 2 stellen (3+3 of 3+4) en dat wordt dan echt (te) krap. Met 2 stellen is 1716 vanaf Apd vol.
Goed dat zijn wat details. Het zal op andere lijnen niet anders zijn. 's morgens rond 6:45 is het op Utrecht al een drukte van belang.


Dick van den Hoven
 

31-12-2010 09:34:17
broek53
broek53
Ter geruststelling: zover ik weet, rijdt de Noord-Oost op volle kracht, ook en met name omdat er geen echt ICM-probleem is. Van kerstsamenstellingen is in ieder geval geen sprake.  

31-12-2010 10:30:26
Jack5812
Jack5812
Quote
dlm4yjp: En daar isie weer... Het zoutkaartje!

Tevens introduceert NS het Zoutkaartje, waarmee u met 40% korting kunt reizen vanaf 3 januari tussen 9.00 uur en 16.00 uur en na 18.30 uur.

Ook dit Zoutkaartje is geldig op Fyra.

Heel leuk hoor dat zoutkaartje. Ik als voordeelurenkaarthouder schiet er niks mee op, behalve dan dat ik tussen 16.00 en 18.30 uur wel korting heb. Ik heb even contact gehad met de klantenservice ivm een eventuele compensatie, maar de nogal onvriendelijke dame zei dat daar voorlopig nog geen sprake van is.
Quote
Noodrem:
Quote
willy84: Van: http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1291823686748/dienstregeling+vanaf+maandag+3+januari?p=1160724828566
Quote

Dienstregeling vanaf maandag 3 januari

Overzicht verwachte extra drukke trajecten in de spits:
•Zaandam - Amsterdam Sloterdijk





Maak daar maar gerust Kzd - Ass van. Ik houd mijn hart vast met al dat SLT aan de kant in de 4000...

Ik zie ook vandaag weer een aantal solo SLT IV's rijden. Dat gaat idd nog wat worden...

Laatst bewerkt door Jack5812 op 31-12-2010 10:33
 

31-12-2010 13:36:30
martw
martw
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af waarom Gd-Ut in dit rijtje voorkomt...er rijden 8 IC's per uur.
En wat ik meestal zie is dat bijvoorbeeld de 2000 op Gd -> Ut in de ochtendspits vrij leeg is, omdat in Gd veel mensen de 2800 nemen. Hetzelfde gaat op in dezelfde richting voor de 500/1700, die ook veel rustiger is dan de 12500/12700/20500/21700 die er net voor zit.
Dus met een beetje betere spreiding (je komt hooguit 5 minuten later in Ut; voor reizigers met bestemming Ut is dat geen probleem dus) zou het prima moeten gaan.

De andere kant op zie ik vaak wel dat zowel de Gvc-tak als de Rtd-tak goed gevuld zitten, maar niet zo vol dat er niemand meer bij kan.

Of zou de vermelding Gd-Ut gelden voor Sprinter 9800? In dat geval ben ik blij dat ik nog een weekje vrij ben...

Martijn
 

31-12-2010 14:41:12
Pim530
Pim530
Quote
ajwkam: Marktwerking en verzelfstandiging is ook niet het probleem. Kijk naar Arriva, Syntus en Veolia die juist veel beter rijden dan overheids-NV "de NS".

Of kijk naar België, waar het ook een troep met veel defecten en uitval en is en men ook ontevreden is. Daar is de NMBS nog bijna zoals de oude NS was. Kortom, marktwerking en verzelfstandiging is niet de oorzaak; als de NS nog steeds de enige vervoerder was, was het waarschijnlijk net zo erg geweest. En dan was het in de gebieden waar nu andere vervoerders rijden wellicht nog veel erger geweest!


Infrabel ( of hoe dat dan ook heet ) gaat daar, net zoals hier ProRail, toch ook over de rails?
 

31-12-2010 14:43:09
dvdhoven
dvdhoven
Klopt, dat is Infrabel.
Met de ingang van de marktwerking moet elke Europese Lidstaat een onafhankelijke Infrabeheerder en - toewijzer hebben. Dat onafhankelijk wordt per land anders geïnterpreteerd.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 31-12-2010 14:44


Dick van den Hoven
 

31-12-2010 15:20:47
2296
2296
Vandaag in de Metro een stukje gelezen dat het in Duitsland ook niet veel beter is. Veel defecten en mensen in de kou laten staan. Matig of geen omroep berichten.
Met mobiel internet is men beter op de hoogte dan het personeel.
 


31-12-2010 15:44:17
john2
john2
Zou het dan een optie kunnen zijn dat NS personeel ook een mobiel heeft met internet.  

31-12-2010 15:53:28
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
de railpocket heeft toch al een internetverbinding?  

31-12-2010 15:57:35
MasterE
MasterE
De railpocket heeft geen internet verbinding, over enkele maanden krijgen we een nieuwe die wel over internet beschikt.

Mcn Asd
 

31-12-2010 16:07:33
kleine_man
kleine_man
Quote
ZJ37: Maar volgens mij exploiteer je per definitie een landelijke treindienst efficienter als je al je personeel en al je materieel overal kan inzetten en niet als je aan alles en iedereen labeltjes moet hangen en daarmee al die beperkingen oplegt.



Het is maar hoe je er naar kijkt. We nemen even de driehoek Arnhem-Den Bosch-Utrecht. Een machinsten dienst is bijvoorbeeld: Arnhem - Den Bosch, Den Bosch - Nijmegen, Nijmegen - Arnhem. Dit gaat goed zolang alles rijdt.

Vind er een verstoring plaats tussen Den Bosch en Utrecht, dan komt deze machinist niet in Utrecht en kan hij dus ook niet zijn aansluitende dienst naar Nijmegen rijden. De personele inzet van de NS staat bol van deze diensten. Zoals in het FD al aangeven is dat 1 van de oorzaken van de chaos die de laatste weken ontstaan is. Maar bijvoorbeeld ook ontstaat bij andere verstoringen. Als je personeel op kortere en lijngebonden inzet, kan je in het geval van calamiteiten ietsjes sneller schakelen.

Wat echter vergeten wordt in de hele discussie is het gemak waarmee alles tot "calamiteit" bestempeld wordt. Helaas niet alleen in de spoorwegsector, maar bijvoorbeeld het hele OV.

Kijk eens naar de gestrande trein in NH laatst. Het ontruimen zou gevaarlijke situaties opleveren. Welke? Het treinverkeer was toch gestaakt. Zolang er spanning op de bovenleiding staat, kan ik mij voorstellen dat het veiliger is om in de trein te blijven. Alles wat daarna gebeurde ligt aan de hulpdiensten, aangezien die 100% veiligheid verlangen (en niets minder genoegen nemen) is de reiziger de pineut.

Willen we af van deze winterse perikelen, dan zal ook het kabinet maatregelen moeten nemen. Alle spoorvervoerders hun maatschappelijk belang weer in het vizier moeten krijgen (wat door politiek afgedwongen kan worden). Er mensen met verstand en gezag komen die de boel vlot kunnen trekken, een soort IVW calamiteiten dienst.
 

31-12-2010 16:19:08
john2
john2
Zou het een beter idee zijn om treinpersoneel, zowel machinisten als conducteurs van begin punt tot eindpunt op een treinlijn telaten rijden? Bijvoorbeeld Maastricht - Alkmaar.

Laatst bewerkt door john2 op 31-12-2010 16:19, reden: type fout hersteld.
 

31-12-2010 16:28:46
Pim530
Pim530
Ik denk niet dat je dan lekker uitkomt qua rusttijden en lengtes van diensten  

31-12-2010 16:37:33
dennistd
dennistd
Personeel de hele dag op één lijn is ook geen goed idee, dan krijg je het 'rondje om de kerk'. Wat wel zou helpen denk ik is om een dergelijke personeelsplanning klaar te hebben liggen om te gebruiken wanneer er sneeuw e.d. verwacht wordt.  

31-12-2010 17:14:31
broek53
broek53
Quote
john2: Zou het een beter idee zijn om treinpersoneel, zowel machinisten als conducteurs van begin punt tot eindpunt op een treinlijn telaten rijden? Bijvoorbeeld Maastricht - Alkmaar.
Vanuit een aantal oogpunten wel, vooral vanuit het oogpunt dat je niet steeds treinen onderweg ziet stranden omdat er een mcn of hc niet is. Voor een winterscenario is het doorgaand bemannen van lange treinseries echter juist niet handig. Als er dan stremmingen optreden, heb je akgauw het personeel aan de verkeerde kant zitten - en in de winter is de neiging ook al gauw om treindiensten in te korten of om te gaan pendelen. Dat alles pleit ervoor om de personeeldiensten niet te ver van de standplaatsen af te laten gaan, maar heen en weer te laten rijden op één lijn en volgens een vast patroon.
 

31-12-2010 20:35:46
MDDM
MDDM
Voor 14 dagen terug, in het weekend heeft Lls een pendeldienst georganiseerd. 1 serie reed naar Hfd/hfdo, en 1 serie naar Asd. Personeel keerde gewoon en bij aankomst in Lls werd er van treinteam gewisseld. Dat liep heel goed. Alleen werd dat verder niet door gevoerd in de week volgend op het weekend. Met alle gevolgen van dien. Maar het management van Lls had in het weekend wel 4 treinen per uur geregeld, en alleen op zaterdag 2 treinen op moeten heffen ivm defect materieel. Het kan dus wel, beetje lijnsgebonden rijden, maar het moet dan ook wel verder overgenomen worden, door bijsturing e.d


Gr Joop mcn Lls
 

01-01-2011 15:20:17
mren
mren
Quote
broek53: Het is een hardnekkig misverstand, dat bij NSR maar niet als zodanig wil doordringen: het is helemaal niet verboden om met te lange treinen langs een perron te halteren, zoals de stops van de 500/501 in Haren destijds en de stops in Enschede Drienerloo bij voetjeballen bewijzen.


Helaas is dat er ook niet meer bij. Een tijdje terug reisde ik naar Enschede in een trein bestaande uit twee viertjes en werd te Deventer het achterste stel afgesloten en in opzending mee genomen 'omdat er een extra stop in Drienerlo gemaakt moet worden'. Dus extra reizigers leidt tot extra stop en daarom een trein met halve capaciteit
 

01-01-2011 15:22:58
broek53
broek53
Eens te meer een bewijs hoezeer NS de weg kwijt is, ik kan het niet anders zeggen.  

01-01-2011 15:36:28
mren
mren
RTL Nieuws heeft -naar eigen zeggen overigens- een overzicht van defecte treinen gemaakt: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/12_december/30/binnenland/treinen-kapot-overzicht.xml  

01-01-2011 15:48:00
thom
thom
Valt me nogwel een hoog aantal niet-NSR treinen op, terwijl die in verhouding veel minder aanwezig zijn...  

01-01-2011 15:55:49
Pim530
Pim530
Ja, trein 500/501, ik herinner mij inderdaad nog iets van m'n oppas destijds, dat ze bang was om die treinen te nemen omdat ze deels niet langs 't perron stopten  

01-01-2011 16:44:45
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
thom: Valt me nogwel een hoog aantal niet-NSR treinen op, terwijl die in verhouding veel minder aanwezig zijn...
Het valt mij meer op dat er van alle reizigerstreinen geen enkele Arriva-trein tussen staat. En da's toch wel de grootste regionale vervoerder...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-01-2011 17:40:36
ZJ37
ZJ37
En ik moet zeggen: Vermelde berichten komen uit de Prorail-dagverslagen en daarin lees ik inderdaad zelden iets over defecte treinen met grote gevolgen bij Arriva.

Wat RTL gedaan heeft is wel een greep uit al die meldingen. Waarom bepaalde meldingen wel of niet zijn gepubliceerd, weten alleen zij en lijken me redelijk selectief. Als ze alle infraproblemen zouden melden dan is die lijst vele malen langer, dus de pijlen zijn nu meer op de vervoerders gericht dan op Prorail.
 

01-01-2011 20:32:06
daniel_ddr
daniel_ddr
De pijlen op de vervoerders richten is op zich terecht... dat er nu al tijden minder en/of kortere treinen rijden ligt immers niet aan de infrastructuur.

Wat Arriva betreft: was dit persbericht (http://portal.ovinnederland.nl/toon_artikel.php?artikel_id=2436) toch nog 'n beetje terecht. Hoewel 't vol propaganda zit...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-01-2011 21:16:36
thom
thom
Quote
daniël_ddr: Het valt mij meer op dat er van alle reizigerstreinen geen enkele Arriva-trein tussen staat. En da's toch wel de grootste regionale vervoerder...

Is de vraag, gaan de treinen daar niet stuk, of heeft het minder inpact en wordt het niet gemeld oid...
 

01-01-2011 21:19:16
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik zag er ook een stremming bijstaan waarbij een defecte Veolia-trein het treinverkeer naar Landgraaf blokkeerde... heeft dat wel zoveel impact dan


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-01-2011 09:18:05
kleine_man
kleine_man
De defecte trein bij Heerlen was binnen 30 minuten weer weg. Bij Syntus duurde het bij 3 uur. Dat maakt verschil.

Alle vervoerders, behalve Arriva, zijn genoemd in het stuk van RTL. Gezien de journalistieke verantwoordelijkheid zou ik verwachten dat zij ook Arriva zouden noemen.

Wellicht heeft Arriva in het voren al enkele treinen preventief verkort zodat ze wat extra materieel achter de hand zouden hebben. Dit is lastig voor de reiziger, maar in geval van calamiteiten is het wel handig.

Wellicht dat iemand hier die in het Arriva gebied woont er een lichtje op kan laten schijnen.
 

02-01-2011 09:25:58
greyhound
greyhound
Quote
daniël_ddr:
Quote
thom: Valt me nogwel een hoog aantal niet-NSR treinen op, terwijl die in verhouding veel minder aanwezig zijn...
Het valt mij meer op dat er van alle reizigerstreinen geen enkele Arriva-trein tussen staat. En da's toch wel de grootste regionale vervoerder...


Veolia wordt ook niet vaak genoemd. Blijkbaar zijn de Spurts goede winterharde kwaliteitsproducten.
 

02-01-2011 09:45:16
TheKnitter
TheKnitter
Quote
kleine_man: Wellicht dat iemand hier die in het Arriva gebied woont er een lichtje op kan laten schijnen.

Onlangs was ik twee keer in Leeuwarden, en wat ik daar zie aan materieel Geen Dienst, is echt veel. In Leeuwarden telde ik er toen sowieso 8 stellen.
Volgens mijn zus die dagelijks Drp-Gn reist, is dat normale kost. In Gn staan er ook vaak stellen Geen Dienst. Daar is dus wel meer materieel achter de hand, lijkt mij.
 

02-01-2011 11:27:48
daniel_ddr
daniel_ddr
Op de MerwedeLingeLijn rijdt echter al het aanwezige materieel in de spits, maar daar heeft men ook wel effectieve maatregelen voor bij materieeltekort.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-01-2011 11:33:44
DE2
DE2
Quote
TheKnitter:
Quote
kleine_man: Wellicht dat iemand hier die in het Arriva gebied woont er een lichtje op kan laten schijnen.

Onlangs was ik twee keer in Leeuwarden, en wat ik daar zie aan materieel Geen Dienst, is echt veel. In Leeuwarden telde ik er toen sowieso 8 stellen.
Volgens mijn zus die dagelijks Drp-Gn reist, is dat normale kost. In Gn staan er ook vaak stellen Geen Dienst. Daar is dus wel meer materieel achter de hand, lijkt mij.


Heeft Arriva zowiezo niet wat extra stellen achter de hand omdat ze wat extra hebben gekocht voor richting Veendam??? Misschien dat ze daardoor wat ruimer in hun vel zitten in het noorden...

MVG. Frank


Groeten uit Alkmaar-Noord
 

02-01-2011 11:44:20
broek53
broek53
De dienst naar Veendam rijdt nu al tot Zuidbroek, dus daar houdt Arriva niets aan over (op misschien een versterkingsstel na).  

02-01-2011 13:47:58
timtrein
timtrein
Klopt, maar dat is pas sinds de dienstregelingswissel zo, idem voor de extra diensten naar Sneek. Dus langzamerhand is de benodigde capaciteit hier wel op zijn maximum.  

02-01-2011 15:11:09
Pim530
Pim530
De trein naar Zuidbroek reed in de vorige dienstregeling ook al hoor  

02-01-2011 19:37:50
j.jager
j.jager
In dit geval was het hier in het Noorden niet zo erg als op ander plaatsen in Nederland. 1 van de mankamenten waar ze bij de gtw tegen aa liepen was dat ze het toilet niet konden gebruiken, dit i.v.m. de vorst zodat ze de toilet niet kunnen legen en opnieuw van water voorzien. Een ander geval was dat ze soms niet konden combieneren waardoor sommige ritten aan de korte kant waren en op sommige trajecten moest worden overgestapt. Voor de rest ging het hier wel redelijk en reed veel ritten wel zoals het hoorde.  

02-01-2011 21:38:42
nielske90
nielske90
Overigens lag in het noorden ook veel minder sneeuw dan in de rest van het land, logisch dat men er dan ook minder last van heeft...  

02-01-2011 22:16:59
willy84
willy84
Dat is wat de poster voor jou net ook schrijft.

Speelt nog mee: geen bovenleiding die stuk kan gaan. En blijkbaar een kwalitatief goede trein die ook nog eens relatief nieuw zijn.
 

02-01-2011 22:19:33
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
willy84: ...die ook nog eens relatief nieuw zijn.


*kuch* SLT *kuch*

m.a.w.: iets wat nieuw is hoeft niet meteen degelijk te zijn


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-01-2011 22:41:19
willy84
willy84
Dat is iets dat duidelijk is. Gelukkig was de GTW voordat hij naar Nederland kwam al in het buitenland actief.  

02-01-2011 22:48:40
nielske90
nielske90
Even offtopic, maar dat wil niks zeggen: In najaar 2009 drie maanden met de Veolia-exemplaren gereisd waarbij ik toch al snel 10 tot 20 keer heb gehad dat de trein stilviel bij het in- of uitrijden van de stations. Opnieuw starten werkte dan wel, maar hiermee is hopelijk wel het fabeltje uit de wereld dat GTW geheel foutloos rijdt/heeft gereden en oerdegelijk zou zijn...

Laatst bewerkt door nielske90 op 02-01-2011 22:50
 

03-01-2011 10:30:51
WTW
WTW
Precies, viel mij ook gelijk op. Lijkt erop dat de Lints van Syntus ook een winterprobleem hebben.  

03-01-2011 14:26:57
eix
eix
Quote
nielske90: Even offtopic, maar dat wil niks zeggen: In najaar 2009 drie maanden met de Veolia-exemplaren gereisd waarbij ik toch al snel 10 tot 20 keer heb gehad dat de trein stilviel bij het in- of uitrijden van de stations. Opnieuw starten werkte dan wel, maar hiermee is hopelijk wel het fabeltje uit de wereld dat GTW geheel foutloos rijdt/heeft gereden en oerdegelijk zou zijn...

Dat was niet toevallig bij vertrek vanaf station Heyendaal waar bij vertrek vanwege een veiligheids-achtige ATB reden direct bij het wegrijden een remming wordt ingezet?

Of viel de trein volledig uit (motoren, verlichting etc)?
 

03-01-2011 17:04:05
john2
john2
Hoorde zojuist om 17.00 uur op de radionieuwsdienst dat de NS reizigers die een abonnement hebben, toch gecompenseerd worden. Op welke manier wordt aanstaande woensdag duidelijk. Er werd ook nog medegedeeld dat de directeur van Pro Rail opstap.  

03-01-2011 17:05:28
mdj
mdj
Mensen, die dus een VDU-kaart, een maand- of jaarabonnement hebben, krijgen een tegemoetkoming.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

03-01-2011 17:05:58
MDDM
MDDM
@John2 Compensatie reiziger: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=314684#p314684
Directeur van Prorail is ernstig ziek. Die stapt niet zomaar op, en loopt zeker niet weg van zijn verantwoordelijkheid.

Laatst bewerkt door MDDM op 03-01-2011 17:06


Gr Joop mcn Lls
 

03-01-2011 17:09:12
mdj
mdj
en een linkje naar een nieuwsbericht daarvan: http://www.nu.nl/binnenland/2414350/topman-prorail-treedt-terug-gezondheid.html


Bij twijfel: gebruik beton.
 

03-01-2011 17:14:50
alle46
alle46
Dan wens ik Claudia Zuiderwijk-Jacobs veel sterkte met wat er op haar af komt.
En Bert Klerk natuurlijk ook.
 

03-01-2011 20:08:52
ZJ37
ZJ37
Het ging blijkbaar naar NS maatstaven soepel vanmorgen (het is maar waar je de lat legt): http://www.treinreiziger.nl/actueel/spits_verloopt_soepeler_dan_gedacht-143221
Ik vraag me alleen af welke treinen dan niet in Htn hebben gestopt vanwege de lengte.
 

03-01-2011 20:12:25
TheKnitter
TheKnitter
Trein 3565 heeft er vermoedelijk niet gestopt. Elders las ik dat de trein Htn op de buitenste sporen passeerde %03%
En op Htnc of ieder ander station mocht niet gestopt worden. Reizigers voor Htn (die er echt waren) mochten vanuit Ht terug naar Htn...

Laatst bewerkt door TheKnitter op 03-01-2011 20:13
 

04-01-2011 09:07:23
gvttreinen
gvttreinen
De Gelderlander is ook mild: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/rivierenland/7902590/Vooral-rust-op-station-tijdens-spits.ece maar had in Culemborg moeten kijken i.p.v. Geldermalsen, vanaf Cl was het namelijk al staan!  

04-01-2011 18:14:07
lekbrug
lekbrug
Quote
gvttreinen: De Gelderlander is ook mild: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/rivierenland/7902590/Vooral-rust-op-station-tijdens-spits.ece maar had in Culemborg moeten kijken i.p.v. Geldermalsen, vanaf Cl was het namelijk al staan!


Was te verwachten. 800/3500 soms ook al gestopt in Cl?
Januari werk ik geen vroege dienst, mijn zitplaats in de 6014/16014 en in 6059/16061 is beschikbaar
Met Zuiderwijk bij Prorail hoef je niet blij te zijn: een aantoonbaar incapabele ex-ziekenhuisdirectrice. En ook niet de eerste ziekenhuisdirectrice in de RvB van Prorail
 

04-01-2011 18:17:35
MDDM
MDDM
Zullen we gewoon even afwachten tot de definitieve nieuwe top man/vrouw is aangesteld? Nu is deze dame tijdelijk/waarnemend baasje.


Gr Joop mcn Lls
 

07-01-2011 12:20:20
train85
train85
De extra IC's die deze week stoppen te Wp en Htn doen dat vanaf 10 januari niet meer. De stoptreinseries daar worden qua sterkte weer gezet op normale nivo.