maurits
  | Quote brandsrus: Ten eerste viel er wel meer dan drie vlokken sneeuw, sommige plaatsen een halve meter. Ten tweede waait het flink en vriest het (onveilige situaties op ons nu al druk bereden netwerk).
In zowel Amf als Ut lag er minder dan 5 centimeter en waaide het niet harder dan windkracht 4 uit veranderlijke richtingen, een normale wintersituatie dus en niet extreem. Waarom ging dan wel in beide knooppunten het treinverkeer to-taal op z'n gat?Quote brandsrus: Tja... we hebben elk seizoen zoveel sneeuw of niet? Moeten we ineens allemaal sneeuwschuivers kopen enzo. Beheersen kost allemaal geld en dat is er niet en dan loopt het een keer gewoon de soep in. Beter goede berichten via de omroep dan niks laten horen. Je kunt je niet op alles instellen.
Nogmaals, zeker voor Amf en Ut was het GEEN extreme situatie. Nederland heeft een zeeklimaat en ligt vrij noordelijk. Dat betekent dat je rekening moet houden met sneeuwval, maar niet in grote hoeveelheden. Dus zoiets extreems als sneeuwploegen hebben we niet nodig, maar wel een goed werkende wisselverwarming. Maar zoiets simpels is zelf teveel gevraagd voor Prorail. En als men het dan in de soep laat lopen, is de informatievoorziening ook niks waard.Quote brandsrus: Euhm ja.. wat als er dan een dijk doorbreekt, moet Balkenende opstappen? Waanzin natuurlijk wat daar beweerd.
Wat er vanavond gebeurde was weertechnisch gezien geen dijkdoorbraak, maar een klein stuwtje wat open bleef staan. Als vervolgens half Nederland overstroomt, dan is het wel een reden om Balkenende aan te spreken, dat is de juiste vergelijking.
Er was vandaag (behoudens enkele gebieden in het noorden) geen sprake van een extreme weerssituatie. De sneeuwhoogte varieerde in Midden-Nederland van zo'n 5 tot 10 cm met weinig wind, en dat is heel normaal voor een zeeklimaat. Van een fatsoenlijke infrabeheerder verwacht ik dat de infra hierop berekend is, Prorail heeft haar zaken echter niet op orde...
Laatst bewerkt door maurits op Vrijdag 18 dec 2009 om 02:29:37
Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |