18-10-2013 21:10:25 | ||
---|---|---|
muhle
|
Gelezen op de website van het Bedevaartcentrum; Vanaf 1 oktober 2013 zal er op de 1e zaterdag van elke maand geen treinstop meer plaatsvinden bij de kapellen van het Heiligdom. Vanaf dat moment zal er een bus klaar staan. De bus zal om ongeveer 11.10 uur vertrekken, na aankomst van de trein vanuit de richting Amsterdam en Haarlem Om 16.00 uur zal de bus terugrijden vanuit O.L.V. ter Nood Heiloo naar Castricum U dient wel bij het station Castricum uit te checken en in de bus weer in te checken. Zal dit het einde zijn van een bijzondere halte? Wellicht een aardig idee om eens te kijken naar bijzondere stops in Nederland van nu en in het verleden. |
18-10-2013 22:26:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Liempde, halte voor de Landbouwdagen. Als gevolg van 4-sporigheid verdwenen. |
18-10-2013 22:44:44 | ||
---|---|---|
lw-o
|
Leeuwarden achter de hoven |
18-10-2013 22:50:36 | ||
---|---|---|
Edb3
|
ja, want in de concept-netverklaring van 2015 van ProRail is de halte verdwenen. Naar verluidt ook vanwege ontstane 'onveilige situaties'; er schijnt één zuster te zijn die de sleutel van de pas aangebrachte hekken had-en laat die zuster nou een keer niet ter plekke zijn... de reizigers zochten een uitweg via de sporen... overigens was deze halte onder de evenementenhaltes nog unieker, omdat het slechts uit één perron bestond/bestaat en dus in één richting bediend werd. |
18-10-2013 22:51:21 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Heerenveen IJsstadion is er ook een, trouwens. |
18-10-2013 22:56:22 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Quote Eind 2017 is het voorbij als er diverse aanpassingen aan het spoor zijn geweest en er een tweede sneltrein komt te rijden, dan valt de halte niet meer in te passen. bron: http://www.fryslan.nl/8260/extra-sneltrein-groningen-leeuwarden-financieel-haalbaar/ |
18-10-2013 22:58:35 | ||
---|---|---|
edje
|
Hengelo FBK Stadion http://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/4155492550/ precies genoeg voor 2 bakken %08% |
18-10-2013 23:11:44 | ||
---|---|---|
Frontier
|
station Lisse 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
18-10-2013 23:29:16 | ||
---|---|---|
bultena
|
Stroe. |
18-10-2013 23:31:32 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Sdn. |
18-10-2013 23:57:55 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Daar stopte toch gewoon het hele jaar treinen volgens de dienstregeling? Dus die telt niet. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
19-10-2013 00:18:54 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Neen, in de DRGL staat enkel nog de doorkomst. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
19-10-2013 01:34:09 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Zonde dat Olv zo ten einde moet komen. Eerst zet je er een hek omheen, en dan is het ineens niet meer praktisch om als halte te dienen. Dat gaat makkelijk. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
19-10-2013 10:00:19 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Amersfoort Nimmerdor. Slechts 1 dag gebruikt, maar wel volledig opgetuigd met seinen e.d. Shqiperise-lopers? |
19-10-2013 11:14:40 | ||
---|---|---|
treinefan
|
De oude HSM halten Leusden en De Haar, dit waren wachterswoningen die uitgebreid werden met de functie van Halte. Na korte tijd werd hier alleen nog maar op verzoek gestopt vanwege het kleine aantal in- en uitstappers. Op het perron van Leusden stond een klokbel die de komst van een trein aankondigde. Volgens mij was dit wachtpost 44, welke vandaag de dag nog aan de resten van deze verdwenen spoorlijn staat. (bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=572157179488928&set=a.572156019489044.1073741833.561490123888967&type=3&theater) Laatst bewerkt door treinefan op 19-10-2013 11:28 |
19-10-2013 11:26:07 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Halte Leusden lag bij wachtpost 44. Mvg. Bart |
19-10-2013 11:28:58 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Ja bedankt, ik zag het ook toen ik het nog even na zocht . Heb het even aangepast. |
19-10-2013 11:53:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik denk niet dat we het over dergelijke stopplaatsen moeten hebben. Daarvan waren er destijds honderden in het land. |
19-10-2013 14:26:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Bij het stadion van de Graafschap (Doetinchem) heeft ook een evenementenhalte gelegen, ben de naam ervan even kwijt. Halte is ergens in de jaren '90 aangelegd en maar enkele keren gebruikt. |
19-10-2013 14:27:53 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Je bedoelt deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halte_Doetinchem_Stadion ? |
19-10-2013 15:06:52 | ||
---|---|---|
tochjo
|
Ik kan me nog wel herinneren dat tot eind 2006, voor de opening van station Gaanderen, treinen tussen Dtc en Ww extra stopten te Dtcs (Doetinchem stadion) als er een wedstrijd was. Volgens mij konden supporters toen met hun seizoenskaart met die treinen mee en ging het niet alleen om risicowedstrijden, zoals op Wikipedia staat. Tegenwoordig moeten supporters reizen naar station Dtc en vanaf daar wandelen naar het stadion. |
19-10-2013 16:24:45 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Almere Strand |
19-10-2013 16:53:04 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Er waren oorspronkelijk wel twee perrons. Uit de overlevering heb ik gehoord dat het verdwenen perron ooit slachtoffer is geweest van een ontsporing, waarbij dat perron omgeploegd werd en daarna niet meer hersteld werd, maar gewoon opgeruimd. Zie hier een foto uit de jaren 70 met beide perrons: http://stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=olvternood&num=4 Groetjes, Emiel |
19-10-2013 21:56:32 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Emiel, je hebt gelijk. Overigens begaat Stationsweb volgens mij een vergissing: een dienstorder vermeldt dat de halte in 1914 is gewijzigd in Rxp (Runxputte). Pas per 5 oktober 1947 is de naam wederom gewijzigd, toen tot Olv (onze Lieve Vrouwe ter Nood). Groet, Emiel. |
05-11-2013 07:53:09 | ||
---|---|---|
anton_
|
waarom staat deze discussie bij "buitenlands spoor" ? |
05-11-2013 08:07:32 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
scherp. Ik heb het even verplaatst naar "Algemeen". |