Werkzaamheden Zl-Amf 28 en 29 september
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
25-09-2013 12:45:49
abcde
abcde
A.s. zaterdag 28 sept. ligt Zl - Amf eruit.

Rijdt de 12727 (Gvc 8.04 uur via Lls naar Lw) dan met ICM, en zo ja hoeveel stellen ?

(vraag ivm. een daagje ICM-treinen, en de 12727 gezien kan worden als een omleidingsroute naar Zl)

Laatst bewerkt door abcde op 25-09-2013 13:09
 

25-09-2013 13:19:07
robbertc
robbertc
1 ICM-III.  

25-09-2013 17:15:42
abcde
abcde
1 drietje ??? Geen versterking ?

Terwijl reizigers uit Rotterdam, Den Haag, en ook Utrecht (via Dvd) naar Zwolle e.v. nu via de Hanzelijn de korste reistijd kwijt zijn. Ik verwacht daardoor nogal wat extra reizigers.

Laatst bewerkt door abcde op 25-09-2013 18:22
 

25-09-2013 19:02:52
Pim530
Pim530
Wat knus. Zijn ze niet, zoals de vorige keer, zo verstandig om Gn en Lw in Zl aan elkaar te knopen?

Edit: Excuses, de laatste keer dat dat voorkwam lag juist de andere kant eruit, maar dan nog lijkt me dat wel praktisch. Even slim omgaan met je materieel en kort keren in Lw...

Laatst bewerkt door Pim530 op 25-09-2013 19:03
 


25-09-2013 19:05:43
zugchef
zugchef
Nee. Reisplanner lijkt al te zijn aangepast want de 12500 komt aan op spoor 7 te Zl en keert dus terug naar Gn als 500. En vice versa idem.

Laatst bewerkt door zugchef op 25-09-2013 19:05
 

25-09-2013 19:07:30
robbertc
robbertc
Omreisadvies is via Dv, 3600 en 1600/1700 zijn wel wat versterkt.  

25-09-2013 19:30:46
dennistd
dennistd
Laat de 500 en 12500 dan in elk geval doorrijden van Amf naar Dv, dan heb je daar tenminste een snelle overstap op de 3600 ipv het kwartier nu..  

25-09-2013 20:23:05
adital
adital
Lijkt me sowieso sterk dat er geen versterking o.i.d. geregeld wordt op de Hanzelijn. Reisplanner geeft vanuit het noorden richting Ut/Gvc/Rtd het snelste advies via Dvd/Ledn. De 2600 rijdt ook niet door werkzaamheden Asdm - Wp, het is dus te hopen dat de andere kant op 's ochtends iets meer rijdt dan een ICM-III, anders wordt het wel erg gezellig in de polder vrees ik.  

25-09-2013 20:44:49
Pim530
Pim530
Quote
zugchef (wo 25 sep 2013 19:05:43 https://www.somda.nl/forum/13997/p468295/): Nee. Reisplanner lijkt al te zijn aangepast want de 12500 komt aan op spoor 7 te Zl en keert dus terug naar Gn als 500. En vice versa idem.


Handig, in twee minuten van 6 naar 5...
 

25-09-2013 20:50:54
robbertc
robbertc
Nou wordt ook net om trein 12727 gevraagd, die wat kort rijdt. Overige treinen zag ik met 1 stel VIRM en 2 stellen ICM. Klinkt nog steeds wat karig, gezien de (om)reisadviezen..  

25-09-2013 21:07:57
michaben
michaben
Die 1 stel VIRM zal waarschijnlijk dan ook nog eens een VIRM-IV worden. De 12731, 12735, en 12739 hebben ook allen spoor 6b gepland staan te Zl, waar maar max 5 bakken passen. En de planning is hier altijd erg consequent in, een VIRM-IV wordt op 6b gepland, een VIRM-VI op 6.

Laatst bewerkt door michaben op 25-09-2013 21:08
 

25-09-2013 21:31:30
robbertc
robbertc
Heb het gevoel dat die IC-stop in Dvd van de 800 of 3000 roet in het eten gooit van de oorspronkelijk bedachte omreisroute via Dv..
Want met alleen de omreizers uit Rtd (voor Gvc verandert er niks) hoeft de (12)700 niet nodig versterkt te worden. Nu Ut ook sneller via de Hanzelijn gaat, wordt het anders..
 

25-09-2013 21:47:09
j.jager
j.jager
Dat de 800 en 3000 op Dvd stopt zal mede te maken hebben voor reizigers naar o.a. Asd, dit aangezien er tussen Muiderpoort en Weesp ook niks rijd. De overstapmogelijkheid voor o.a. Ut is dan mooi meegenomen lijkt mij.  

25-09-2013 21:54:07
Pim530
Pim530
Quote
robbertc (wo 25 sep 2013 21:31:30 https://www.somda.nl/forum/13997/p468317/): Heb het gevoel dat die IC-stop in Dvd van de 800 of 3000 roet in het eten gooit van de oorspronkelijk bedachte omreisroute via Dv..
Want met alleen de omreizers uit Rtd (voor Gvc verandert er niks) hoeft de (12)700 niet nodig versterkt te worden. Nu Ut ook sneller via de Hanzelijn gaat, wordt het anders..


Maak je niet druk, Zl-Ut is altijd sneller via Asdz dan via Dv.
 

25-09-2013 21:55:33
adital
adital
Reizigers die voor Zl al in een 700/12700 zitten zullen sowieso niet zo snel kiezen voor 1/2 extra overstappen om via Dv in Ut te komen, hoewel die route normaalgesproken een stuk mooier en comfortabeler is dan via Asdz.  

25-09-2013 22:10:13
daniel81
daniel81
Omreizen via Dv wordt waarschijnlijk pas zinvol als de 1500 ook de hele dag doorrijdt naar Dv.

Ik krijg haast de indruk dat er een oud draaiboek uit de kast is geplukt, vanuit de tijd dat er nog geen Hanzelijn was en de Noordoost in Dv nog goed aansloot op de IJssellijn....
 

25-09-2013 22:13:50
Klaasje
Klaasje
Sowieso ritten de draaiboeken wat vreemd in elkaar. Op het moment dat de 2600 niet rijdt kan er prima een IC naar Utrecht rijden vanuit Flevoland in het pad van die trein in Flevoland. Dat is voor omreizende reizigers veel sneller.  

25-09-2013 22:31:23
daniel81
daniel81
In mijn dagelijske werk ben ik betrokken bij het organiseren van wegomleidingen. De truc is daar vaak: zet de omleiding zo dicht mogelijk bij de opbreking, dat is het gemakkelijkste in de verwijzingen. Met omreizen via Dv hoef je eigenlijk maar op twee plekken iets uit te leggen: in Amf en Zl. Ga je de 4900 laten doorrijden naar het noorden, dan moet je dus ook in Ut wat uitleggen en moet je in Zl twee dingen uitleggen, namelijk hoe men in Amf moet komen én hoe men in Ut kan komen. Dat kost meer energie en dat heeft NS er niet voor over (dat is de tweede verklaring die ik voor deze gang van zaken kan bedenken, naast degene die ik al eerder opschreef)  

25-09-2013 22:41:22
adital
adital
Quote
Klaasje (wo 25 sep 2013 22:13:50 https://www.somda.nl/forum/13997/p468325/): Sowieso ritten de draaiboeken wat vreemd in elkaar. Op het moment dat de 2600 niet rijdt kan er prima een IC naar Utrecht rijden vanuit Flevoland in het pad van die trein in Flevoland. Dat is voor omreizende reizigers veel sneller.


Dat valt ook vies tegen, met de 2600, vanaf Muiderberg in het pad van de 1500 naar Hvs en vanaf daar achter de 5700 (a Ut .05/.35) ben je op zijn vroegst .07/.37 in Ut, als er daar al plek is voor een extra kerende trein. Via Dvd is het vanaf Zl een minuut eerder (.06/.36)
 

25-09-2013 22:56:53
mdj
mdj
Quote
adital (wo 25 sep 2013 22:41:22 https://www.somda.nl/forum/13997/p468327/):
Quote
Klaasje (wo 25 sep 2013 22:13:50 https://www.somda.nl/forum/13997/p468325/): Sowieso ritten de draaiboeken wat vreemd in elkaar. Op het moment dat de 2600 niet rijdt kan er prima een IC naar Utrecht rijden vanuit Flevoland in het pad van die trein in Flevoland. Dat is voor omreizende reizigers veel sneller.


Dat valt ook vies tegen, met de 2600, vanaf Muiderberg in het pad van de 1500 naar Hvs en vanaf daar achter de 5700 (a Ut .05/.35) ben je op zijn vroegst .07/.37 in Ut, als er daar al plek is voor een extra kerende trein. Via Dvd is het vanaf Zl een minuut eerder (.06/.36)


Zl 0:18/0:48
Alm 1:00/1:30
Kv 1:14/1:44
Ut 1:38/2:08

Vanaf Ut kun je keurig in het eigen 12500/500-pad naar Rtd crossen.

Dit betekent overigens voor reizigers (ten noorden van)Zl-Ut(en verder) +30. Met de huidige oplossing mag heb je ook +30 via Dv, maar alleen als de 140(indien op tijd, evenals indien de 3600 op tijd) of de 1500 rijdt. Het overgrote deel van de dag heb je gewoon +45.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

25-09-2013 23:06:20
adital
adital
1500 rijdt de hele dag alleen Asd - Ekz v.v. door werkzaamheden Asd - Wp, 140 rijdt daardoor van/naar Shl in het pad van de 1600. Sowieso +45 dus, dan is het inderdaad op zich niet gek om de 500/12500 via Alm richting noorden te sturen. Tussen Ut en Amf zal een bediening met 5600 en 1700/11700 wel voldoende zijn.

Laatst bewerkt door adital op 25-09-2013 23:06
 

26-09-2013 05:23:49
anton_
anton_
Quote
daniel81 (wo 25 sep 2013 22:10:13 https://www.somda.nl/forum/13997/p468324/): Omreizen via Dv wordt waarschijnlijk pas zinvol als de 1500 ook de hele dag doorrijdt naar Dv.


Kan het zijn dat dit nog in de reisplanner verwerkt moet worden?
Als ik namelijk zondag ochtend van Tilburg naar Breda wil reizen zie ik ook dat er geen enkele trein rjdt tussen 5 en 10 uur 's ochtends. Ook wordt er geen vervangende bus ingezet. Dit lijkt me wat onwaarschijnlijk

Laatst bewerkt door anton_ op 26-09-2013 05:45
 

26-09-2013 12:27:52
abcde
abcde
Quote
robbertc (wo 25 sep 2013 19:07:30 https://www.somda.nl/forum/13997/p468296/): Omreisadvies is via Dv, 3600 en 1600/1700 zijn wel wat versterkt.

Wordt hierdoor zaterdag nog ICRm ingezet in de 3600 ? en zo ja in welke ?
 

26-09-2013 12:34:00
robbertc
robbertc
Neej, zo ver gaat het niet. Rijdt wat meer IRM6 als gebruikelijk in het weekend.  

26-09-2013 12:37:41
abcde
abcde
Nog 1x, IC 1629 (8.37 Shl to Es) staat normaliter met 1x ICM IV. Wordt deze zaterdag verlengd ?  

27-09-2013 08:42:03
robbertc
robbertc
Ja, die staat dan weer wel met 7 bakken gepland zaterdag  

27-09-2013 11:34:51
abcde
abcde
Dank je Robbert. Mocht het te gortig worden in de 12727 dan hoop ik over te stappen naar de 1629.  

27-09-2013 12:04:48
robbertc
robbertc
Ben benieuwd!  

27-09-2013 12:22:58
daniel81
daniel81
Quote
robbertc (wo 25 sep 2013 19:07:30 https://www.somda.nl/forum/13997/p468296/): Omreisadvies is via Dv, 3600 en 1600/1700 zijn wel wat versterkt.


Nu spreekt de NS zichzelf toch wel tegen.
Ze communiceren dagelijks: 'er zijn vaak spoorwerkzaamheden in het weekeinde, plan uw reis daarom op ns.nl'

Vervolgens doe je dat, in dit geval voor een reis Ut-Zl, en dan krijg je een reisadvies dat via Dvd 16 minuten sneller is dan via Dv.

Dan vraag ik mij af hoe ik als argeloze reiziger die braaf de NS-instructies volg, kan weten dat het omreisadvies via Dv is. Dan moet NS zelf toch ook kunnen bedenken dat het omreisadvies van de reisplanner via Dvd is en dat het dus nodig is de Hanzelijn te versterken?

Laatst bewerkt door daniel81 op 27-09-2013 12:24
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


27-09-2013 12:55:04
robbertc
robbertc
Volgens mij gaat dit hele topic er al over dat het hier dus niet goed lijkt te gaan %03%  

27-09-2013 13:17:40
daniel81
daniel81
Klopt, maar eigenlijk was m'n vraag algemener bedoeld (hoewel ik dat door de later toegevoegde zin wat ontkrachtte)
Mijn vraag is eigenlijk wat nu precies een omreisadvies is. Vroeger was het duidelijk: dan waren er foldertjes waarin stond: reis van x naar y via z'.
Maar nu wordt iedereen naar de reisplanner verwezen. Is het advies dat daaruit rolt dan ook per definitie het omreisadvies?

Laatst bewerkt door daniel81 op 27-09-2013 13:17
 

27-09-2013 16:02:01
Pim530
Pim530
Ik ben ook inderdaad bang dat hier weinig goed gaat. De werkzaamheden van vorige week betreffende Almere - Weesp waren dan weer perfect geregeld.  

27-09-2013 17:05:45
anton_
anton_
vorige week zondag toch heel wat mensen zien staan tussen Zl en Amf  

27-09-2013 17:09:52
MDDM
MDDM
Dat is dan wel een ander traject dan Alm - Wp v.v.


Gr Joop mcn Lls
 

27-09-2013 18:00:59
anton_
anton_
Zl - Amf was de omleiding route voor treinen Zwolle - Almere - Schiphol en voor treinen Berlijn - Amsterdam CS dit i.vm met werkzaamheden Almere - Weesp en Deventer - Apeldoorn

Laatst bewerkt door anton_ op 27-09-2013 18:01
 

27-09-2013 18:49:12
Pim530
Pim530
@anton Dat klopt, maar dat waren gevallen waarin de omroep van de HC in gebreke bleef (geen melding dat de trein door zou rijden op de volgende serie in Amf) of mensen zich weer eens slecht verspreidden.