06-08-2013 20:37:00 | ||
---|---|---|
train85
|
Aankomende vrijdag 9 t/m zondag 11 augustus zijn er zoals bekend werkzaamheden tussen Uto-Hvs v.v. Daarom zou de gehele 5500 serie niet rijden en de 5700 via Brn in het pad van de 5500 omgeleid worden. Dat plan veranderd dus voor die 3 dagen. Er zijn geklemde wissels bijgekomen te Brn waardoor daar niet meer van spoor gewisseld kan worden. Dit heeft tot gevolg dat de 5500 serie weer ingelegd is. De 5700 serie rijdt Hvs-Ledn/Gvc v.v. Dus de reizigers moeten daarom in Brn extra overstappen. Reisplanner wordt bijgewerkt. |
06-08-2013 20:42:14 | ||
---|---|---|
mdj
|
Dus zowel in Hvs als in Brn...? Bij twijfel: gebruik beton. |
06-08-2013 20:48:56 | ||
---|---|---|
train85
|
Reizigers die van Ut naar Hvs willen moeten in Brn overstappen en pakken daar de 5800 en ook andersom. |
06-08-2013 20:51:17 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Waarom zijn die wissels geklemd en wat houdt NSR tegen Prorail te dwingen ze weer in dienst te nemen? |
06-08-2013 21:03:12 | ||
---|---|---|
charta
|
Zal wel weer een Japans idee zijn, maar op die manier ontneem je de planners en de reizigers een mooie omreisroute. |
06-08-2013 21:08:40 | ||
---|---|---|
rogier
|
Ook knap dat men er al zo vroeg achterkomt. Maar liefst drie dagen voor de aanvang van de werkzaamheden! (de NS-site heeft het nog gewoon over via Baarn omgeleide Sprinters overigens). Reiziger met hoofdletter R...... |
06-08-2013 21:12:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Die wissels liggen vast ook nog niet lang op de klem, en zeker niet structureel (er is geen wijziging op het Bedieningsvoorschrift (BVS), noch op de tekeningen. Wat er aan de hand is, weet ik niet, maar sinds elke dagen geldt ook een lange Tijdelijke SnelheidBeperking op het spoor Amersfoort - Baarn. Laatst bewerkt door broek53 op 06-08-2013 21:12 |
06-08-2013 21:13:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat is het zeker niet. Bij de vervanging van de beveiliging die hier in onderzoek is, is zeer recent uitgesproken dat de infra in Baarn niet gewijzigd zal worden. |
06-08-2013 21:29:43 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Was er niet een week of 2 terug een wisselstoring bij Brn? %06% Mogelijk geklemd om de storing te verhelpen? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
06-08-2013 21:31:02 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteDat gaat niet lukken. NSR is vandaag begonnen om eerst de vrijdag in orde te maken. Morgen wordt er gewerkt aan het weekend. |
06-08-2013 22:14:26 | ||
---|---|---|
sik214
|
De dwarsliggers rondom en onder het geklemde wissel (38?) moeten vervangen worden wegens scheurvorming. Dat kan niet even in een onderhoudsnacht vandaar deze beheersmaatregel tot het herstel ingeregeld is. |
06-08-2013 23:06:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaar ook de snelheidsbeperking dus. |
07-08-2013 16:28:38 | ||
---|---|---|
sik214
|
Is het iemand bekend wat de werkzaamheden zijn die ze op Uto-Hvs gaan doen? Spoorvernieuwen en aansluitwissels richting Utm (vanuit Hvs) saneren misschien? |
07-08-2013 16:33:49 | ||
---|---|---|
train85
|
Bovenbouwvernieuwingen te Bkp. Sporen Uto-Bln/Blo v.v. en Blz-Bln v.v. zijn buitendienst. |
07-08-2013 16:39:33 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteAls er een TSB van kracht is, wat is dan het bezwaar om die wissels met lage snelheid in afbuigende stand te berijden? |
07-08-2013 17:55:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ze mogen blijkbaar helegaar niet krom bereden worden. langzamer dan 40 gaat met goed fatsoen niet, tenzij je ook al het treinverkeer over de Gooilijn naar 10 of 20 km/h wil brengen. Een wisselstandafhankelijke TSB kan namelijk niet. |
07-08-2013 19:34:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteAanvullend op wat train85 al schreef: rond kruis Blauwkapel liggen al een tijdje nieuwe seinen en bijbehorende onderdelen klaar. Allicht dat men daar ook iets mee gaat doen komend weekend. Men is in ieder geval heel deze week al druk aan het graven langs de lage sporen aldaar. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-08-2013 20:09:40 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Wel weer typisch dat de 5789 van de dienstregeling van vandaag gepland staat vanaf Hvs via Brn-St-Dld naar Uto. Aldus m'n dienstkaartje. Ik ben benieuwd. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 08-08-2013 20:10 |
08-08-2013 20:20:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Klein detail, maar van Brn spoor 3 naar Ut toe hoef je niet afbuigend over wissel 38. Dat kan dus gewoon, maar het wordt natuurlijk wat onhandig als je treinen in de ene richting wel doorgaand kunnen rijden en in de andere richting niet. Met een laatste trein heb je daar geen last van Was tot Brn rijden met de 5700 (keren op spoor 1) met daar aansluiting op de 5500 geen optie trouwens? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-08-2013 21:35:48 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Zover had ik niet gekeken, maar inderdaad, wissel 38 wordt slechts doorgaand bereden, dus dan heb ik er geen last van. Groetjes, Emiel |
09-08-2013 10:35:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Grappig (hoewel...): ik lees net dat de wissels in Baarn komende nacht van de klem af gaan. |
09-08-2013 11:05:20 | ||
---|---|---|
train85
|
Ik hoop dat dat een grap is, want in week 35 bijvoorbeeld zijn we ook nog steeds daarvoor aan het aanpassen. |
09-08-2013 11:24:39 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteNee, want de overstaptijd zou dan ongeveer 0 minuten zijn. |
09-08-2013 11:35:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe berichtgever(s) ken ik niet als grappenmakers, m.a.w. ze zijn bloedserieus. Hooguit zou men wellicht iets verkeerd begrepen kunnen hebben. |
09-08-2013 12:12:01 | ||
---|---|---|
train85
|
Geen probleem nu weet ik het. Week 35 had een andere reden. |
09-08-2013 13:24:57 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote De betreffende TSB was maar over één spoor (spoor 809) dus het betrof alleen wissel 38A. Over spoor 810 was gewoon de plaatselijke snelheid van 110 te rijden. Groetjes, Emiel |
09-08-2013 14:04:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, maar het ging om de vraag waarom je het wissel niet in de kromme stand met lagere snelheid zou kunnen berijden. Per definitie zou dat dan een snelheid van minder dan 40 km/h moeten zijn. een wisselstand-afhankelijke TSB kennen we nu eenmaal niet, dus zou de snelheid dan ook terug hebben gemoeten voor het hoofdspoor, en dan is een kilometertje of 20/h erg ongewenst. |
09-08-2013 14:57:58 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Ik snap wat je bedoeld. Ik gaf de TSB-info gewoon even als informatie door. Groetjes, Emiel |