3 daagse werkzaamheden Utrecht-Hilversum
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
06-08-2013 20:37:00
train85
train85
Aankomende vrijdag 9 t/m zondag 11 augustus zijn er zoals bekend werkzaamheden tussen Uto-Hvs v.v. Daarom zou de gehele 5500 serie niet rijden en de 5700 via Brn in het pad van de 5500 omgeleid worden.
Dat plan veranderd dus voor die 3 dagen.
Er zijn geklemde wissels bijgekomen te Brn waardoor daar niet meer van spoor gewisseld kan worden. Dit heeft tot gevolg dat de 5500 serie weer ingelegd is. De 5700 serie rijdt Hvs-Ledn/Gvc v.v. Dus de reizigers moeten daarom in Brn extra overstappen.
Reisplanner wordt bijgewerkt.
 

06-08-2013 20:42:14
mdj
mdj
Dus zowel in Hvs als in Brn...?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

06-08-2013 20:48:56
train85
train85
Reizigers die van Ut naar Hvs willen moeten in Brn overstappen en pakken daar de 5800 en ook andersom.  

06-08-2013 20:51:17
rolandrail
rolandrail
Waarom zijn die wissels geklemd en wat houdt NSR tegen Prorail te dwingen ze weer in dienst te nemen?  


06-08-2013 21:03:12
charta
charta
Zal wel weer een Japans idee zijn, maar op die manier ontneem je de planners en de reizigers een mooie omreisroute.  

06-08-2013 21:08:40
rogier
rogier
Ook knap dat men er al zo vroeg achterkomt. Maar liefst drie dagen voor de aanvang van de werkzaamheden!

(de NS-site heeft het nog gewoon over via Baarn omgeleide Sprinters overigens).


Reiziger met hoofdletter R......
 

06-08-2013 21:12:09
broek53
broek53
Die wissels liggen vast ook nog niet lang op de klem, en zeker niet structureel (er is geen wijziging op het Bedieningsvoorschrift (BVS), noch op de tekeningen. Wat er aan de hand is, weet ik niet, maar sinds elke dagen geldt ook een lange Tijdelijke SnelheidBeperking op het spoor Amersfoort - Baarn.

Laatst bewerkt door broek53 op 06-08-2013 21:12
 

06-08-2013 21:13:56
broek53
broek53
Quote
charta (di 06 aug 2013 21:03:12 https://www.somda.nl/forum/13792/p461980/): Zal wel weer een Japans idee zijn, maar op die manier ontneem je de planners en de reizigers een mooie omreisroute.
Dat is het zeker niet. Bij de vervanging van de beveiliging die hier in onderzoek is, is zeer recent uitgesproken dat de infra in Baarn niet gewijzigd zal worden.
 

06-08-2013 21:29:43
dlm4yjp
dlm4yjp
Was er niet een week of 2 terug een wisselstoring bij Brn? %06%
Mogelijk geklemd om de storing te verhelpen?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

06-08-2013 21:31:02
train85
train85
Quote
rolandrail (di 06 aug 2013 20:51:17 https://www.somda.nl/forum/13792/p461979/): Waarom zijn die wissels geklemd en wat houdt NSR tegen Prorail te dwingen ze weer in dienst te nemen?
Dat gaat niet lukken. NSR is vandaag begonnen om eerst de vrijdag in orde te maken. Morgen wordt er gewerkt aan het weekend.
 

06-08-2013 22:14:26
sik214
sik214
De dwarsliggers rondom en onder het geklemde wissel (38?) moeten vervangen worden wegens scheurvorming. Dat kan niet even in een onderhoudsnacht vandaar deze beheersmaatregel tot het herstel ingeregeld is.  

06-08-2013 23:06:14
broek53
broek53
Vandaar ook de snelheidsbeperking dus.  

07-08-2013 16:28:38
sik214
sik214
Is het iemand bekend wat de werkzaamheden zijn die ze op Uto-Hvs gaan doen? Spoorvernieuwen en aansluitwissels richting Utm (vanuit Hvs) saneren misschien?  

07-08-2013 16:33:49
train85
train85
Bovenbouwvernieuwingen te Bkp.
Sporen Uto-Bln/Blo v.v. en Blz-Bln v.v. zijn buitendienst.
 

07-08-2013 16:39:33
ZJ37
ZJ37
Quote
sik214 (di 06 aug 2013 22:14:26 https://www.somda.nl/forum/13792/p462005/): De dwarsliggers rondom en onder het geklemde wissel (38?) moeten vervangen worden wegens scheurvorming. Dat kan niet even in een onderhoudsnacht vandaar deze beheersmaatregel tot het herstel ingeregeld is.
Als er een TSB van kracht is, wat is dan het bezwaar om die wissels met lage snelheid in afbuigende stand te berijden?
 

07-08-2013 17:55:52
broek53
broek53
Ze mogen blijkbaar helegaar niet krom bereden worden. langzamer dan 40 gaat met goed fatsoen niet, tenzij je ook al het treinverkeer over de Gooilijn naar 10 of 20 km/h wil brengen. Een wisselstandafhankelijke TSB kan namelijk niet.  

07-08-2013 19:34:06
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
sik214 (wo 07 aug 2013 16:28:38 https://www.somda.nl/forum/13792/p462086/): Is het iemand bekend wat de werkzaamheden zijn die ze op Uto-Hvs gaan doen? Spoorvernieuwen en aansluitwissels richting Utm (vanuit Hvs) saneren misschien?
Aanvullend op wat train85 al schreef: rond kruis Blauwkapel liggen al een tijdje nieuwe seinen en bijbehorende onderdelen klaar. Allicht dat men daar ook iets mee gaat doen komend weekend. Men is in ieder geval heel deze week al druk aan het graven langs de lage sporen aldaar.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

08-08-2013 20:09:40
maigoda
maigoda
Quote
sik214 (di 06 aug 2013 22:14:26 https://www.somda.nl/forum/13792/p462005/): De dwarsliggers rondom en onder het geklemde wissel (38?) moeten vervangen worden wegens scheurvorming. Dat kan niet even in een onderhoudsnacht vandaar deze beheersmaatregel tot het herstel ingeregeld is.

Wel weer typisch dat de 5789 van de dienstregeling van vandaag gepland staat vanaf Hvs via Brn-St-Dld naar Uto. Aldus m'n dienstkaartje. Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 08-08-2013 20:10
 

08-08-2013 20:20:23
daniel_ddr
daniel_ddr
Klein detail, maar van Brn spoor 3 naar Ut toe hoef je niet afbuigend over wissel 38. Dat kan dus gewoon, maar het wordt natuurlijk wat onhandig als je treinen in de ene richting wel doorgaand kunnen rijden en in de andere richting niet. Met een laatste trein heb je daar geen last van

Was tot Brn rijden met de 5700 (keren op spoor 1) met daar aansluiting op de 5500 geen optie trouwens?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

08-08-2013 21:35:48
maigoda
maigoda
Zover had ik niet gekeken, maar inderdaad, wissel 38 wordt slechts doorgaand bereden, dus dan heb ik er geen last van.
Groetjes,
Emiel
 

09-08-2013 10:35:56
broek53
broek53
Grappig (hoewel...): ik lees net dat de wissels in Baarn komende nacht van de klem af gaan.  

09-08-2013 11:05:20
train85
train85
Ik hoop dat dat een grap is, want in week 35 bijvoorbeeld zijn we ook nog steeds daarvoor aan het aanpassen.  

09-08-2013 11:24:39
reisthijs
reisthijs
Quote
daniël_ddr (do 08 aug 2013 20:20:23 https://www.somda.nl/forum/13792/p462264/): Was tot Brn rijden met de 5700 (keren op spoor 1) met daar aansluiting op de 5500 geen optie trouwens?
Nee, want de overstaptijd zou dan ongeveer 0 minuten zijn.
 

09-08-2013 11:35:11
broek53
broek53
Quote
train85 (vr 09 aug 2013 11:05:20 https://www.somda.nl/forum/13792/p462312/): Ik hoop dat dat een grap is, want in week 35 bijvoorbeeld zijn we ook nog steeds daarvoor aan het aanpassen.
De berichtgever(s) ken ik niet als grappenmakers, m.a.w. ze zijn bloedserieus. Hooguit zou men wellicht iets verkeerd begrepen kunnen hebben.
 

09-08-2013 12:12:01
train85
train85
Geen probleem nu weet ik het. Week 35 had een andere reden.  

09-08-2013 13:24:57
maigoda
maigoda
Quote
broek53 (wo 07 aug 2013 17:55:52 https://www.somda.nl/forum/13792/p462103/): Ze mogen blijkbaar helegaar niet krom bereden worden. langzamer dan 40 gaat met goed fatsoen niet, tenzij je ook al het treinverkeer over de Gooilijn naar 10 of 20 km/h wil brengen. Een wisselstandafhankelijke TSB kan namelijk niet.

De betreffende TSB was maar over één spoor (spoor 809) dus het betrof alleen wissel 38A. Over spoor 810 was gewoon de plaatselijke snelheid van 110 te rijden.
Groetjes,
Emiel
 

09-08-2013 14:04:41
broek53
broek53
Zeker, maar het ging om de vraag waarom je het wissel niet in de kromme stand met lagere snelheid zou kunnen berijden. Per definitie zou dat dan een snelheid van minder dan 40 km/h moeten zijn. een wisselstand-afhankelijke TSB kennen we nu eenmaal niet, dus zou de snelheid dan ook terug hebben gemoeten voor het hoofdspoor, en dan is een kilometertje of 20/h erg ongewenst.  

09-08-2013 14:57:58
maigoda
maigoda
Ik snap wat je bedoeld. Ik gaf de TSB-info gewoon even als informatie door.
Groetjes,
Emiel