20-05-2016 12:01:22 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Het 4e en 5e perron zijn op dit moment al 400+ meter (het 6e ook, maar daar zit nu een vrij onhandige boog in), ik zie niet echt waarom men ze zou inkorten. |
20-05-2016 12:12:54 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ruimte maken? |
20-05-2016 12:23:41 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Maar als je ziet hoe dicht de nieuwe perronkap van 8/9 al bij de uiteinden van het perron komt valt toch af te vragen hoe men daar nog ruim 60 meter af wil halen zonder de hele kap weer aan te moeten passen. 11/12 heeft aan de zuidkant wel een iets kortere kap, maar da´s deels ook omdat die door de kromming die er nog in het perron zit niet afgebouwd kon worden (de fundering voor de palen van de kap zit al wel in het perron). En daar is het vooral het uitsteekseltje aan het perron langs spoor 12 waarvan je kunt verwachten dat het verdwijnt na het rechttrekken van de sporen/perrons aldaar. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 20-05-2016 12:25 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-05-2016 12:39:01 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Denk dat de genoemde lengtes niet de uiteindelijke werkelijke lengtes voorstellen, maar de genormeerde lengtes waar men bij ontwerp en planning van uit gaat/ is gegaan. |
20-05-2016 12:49:13 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Met 'ze' wordt hier Prorail bedoeld, die behouden hun werkgelegenheid als er over een paar jaar besloten wordt dat DSSU weer deels ongedaan gemaakt moet worden. |
20-05-2016 12:51:31 | ||
---|---|---|
b2py
|
Met ze bedoel ik zowel NS als ProRail, maar in meerdere mate NS. |
20-05-2016 12:52:50 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ahh zou kun je 'm ook lezen inderdaad %02% (waarbij de redenering dan is dat de infra het praktisch onmogelijk maakt om het HRN en daarmee de concessie op te knippen %06% ) Laatst bewerkt door daniel81 op 20-05-2016 12:53 |
20-05-2016 13:11:19 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote En zou het dan vast in de toekomst ook zo kunnen zijn dat de genormeerde lengtes worden aangehouden in plaats van de werkelijke lengtes van de perrons, waardoor er van alles genormeerd niet meer kan maar feitelijk nog wel zou kunnen....? (Retorische vraag....) |
20-05-2016 14:07:14 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
We kunnen allerlei complotten veronderstellen maar juist niet degene waarin er vooruit wordt gedacht op infragebied. |
20-05-2016 17:28:00 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Wellicht een rare vraag,maar hoelang is een eurostar treinstel ? Mocht er ooit een omleiding nodig zijn via pruispolen,past dan ook zo'n ding volledig aan een perron ergens ? (op de foto's van niet lang geleden leken me die dingen namelijk heel lang ,en dat is r maar 1 %08% ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
20-05-2016 17:36:20 | ||
---|---|---|
rick
|
Heel toevallig zijn die net geen 400 meter. |
20-05-2016 17:38:07 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteDie sets rijden dan gelukkig ook niet gekoppeld |
09-06-2016 18:17:30 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Reiziger moet juist niet wennen aan storing 9 juni 2016 Het blijft onaanvaardbaar dat er grote verstoringen van de treindienst zijn als er in Utrecht "één wisseltje kapot is''. "Daar hoeven reizigers niet aan te wennen, laat staan zich bij neerleggen," vindt reizigersclub Maatschappij voor Beter OV. Het is de club in het verkeerde keelgat geschoten dat een ProRail-woordvoerder gisteren stelde dat "we maar moeten wennen" aan storingen en vertragingen. Woensdagochtend was er veel vertraging en hinder op meerdere trajecten van en naar Utrecht Centraal, door een wisselstoring. Ook de dag daarvoor was er al een wisselstoring geweest. ProRail is er bezig aan een flinke klus, onder meer om de sporen om te leggen. In media legde ProRail uit dat "we er met zijn allen rekening mee moeten houden en eraan wennen." En: "Wil je naar een hoger niveau qua spoor, dan moet je hier doorheen." Lees verder op: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/reiziger_moet_juist_niet_wennen_aan_storing-147642 Laatst bewerkt door moderator op 09-06-2016 18:38, reden: Samengevoegd met DSSU-topic |
09-06-2016 20:35:33 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Prorail zet een spitsmonteur klaar bij het kritieke wissel: [https://www.rover.nl/actueel/1071-prorail-zet-monteur-klaar-bij-utrecht-cs] |
09-06-2016 20:53:06 | ||
---|---|---|
mren
|
Wat een symptoombestrijding... |
09-06-2016 20:55:33 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
En Rover zichzelf maar weer veren in de reet steken dat het op hun verzoek is... |
09-06-2016 22:53:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Symptoombestrijding? Zijn storingen dan symptomen? Ik denk dat dit prima gaat werken en dat de monteur het wissel eigenhandig opbreekt als het vaak gestoord is of het voor sanering zal aanmelden. Dat is wat je noemt slagvaardigheid! |
09-06-2016 23:10:35 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat zal inderdaad goed werken voor de kpi 'aantal wisselstoringen', maar de symptomen waar ik op doelde zijn natuurlijk zelf door 's lands infrabeheerder veroorzaakt met de sporenlayout. Maar goed, we hebben er tenminste een nieuw woord (althans in spoorse context) aan over gehouden: koningswissel. |
09-06-2016 23:14:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ach, en in Japan - zeker in Tokyo met zijn 10 wissels - daar werkt het allemaal zó goed. |
10-06-2016 05:44:54 | ||
---|---|---|
phantom
|
Daar kunnen we hier nog een voorbeeld aan nemen,ow wacht shit dat doen we helaas al %03% Dus het zal hier gegarandeerd/zeer waarschijnlijk,niet gaan werken dat copyeer gedrag %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-06-2016 08:32:07 | ||
---|---|---|
bacr
|
Nee, want we hebben het licht in het buitenland gezien en daarna moet het hier voor de helft minder geld gerealiseerd worden.... Laatst bewerkt door bacr op 10-06-2016 08:39 |
10-06-2016 09:03:19 | ||
---|---|---|
Roland55
|
Jammer, dat de bewuste Prorailers niet zijn gaan kijken in het station Brussel Centraal. Daar liggen maar 2 wissels !! |
10-06-2016 09:11:13 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Ik ben er benieuwd hoe de uit eindelijke situatie hier gaat uitwerken. Als alles af is zijn er wel uitwerk mogelijkheden. Bijv: Spoor 18/19 heeft 1 wissel als dit defect raakt ligt de complete verbinding Asd - Ht / Ah eruit straks alas alles af is kan er nog naar spoor 14/15 gewisseld worden (als ik de tekeningen goed in men hoofd heb zitten) vanaf utrecht Vaartsche rijn ligt er weer een wissel zodat de IC naar Ht toch weer de dive under in kan en de IC naar Ah kan uiteraard gewoon rechtdoor rijden. We gaan het beleven maar ik gok dat deze verbouwing nog wel een staartje krijgt. (zeker als we ooit weer een strenge winter krijgen en alles massaal opvriest) |
10-06-2016 09:13:20 | ||
---|---|---|
evangoor
|
QuoteSssssst. Voor je weet doen ze dat wel en komt er nog een verbouwing van Utrecht Centraal aan. Of proberen ze het in de Brusselse-vorm op Amsterdam. Net gehoord dat daar nog een overmaat aan wissels ligt, want met één perron uit dienst kon de hele treindienst nog worden gereden. Nou ja, op één spits serie na dan (voor ik iemand te kort doe...). |
10-06-2016 09:23:50 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Nou, wat je zegt is niet helemaal waar; in de tunnel tussen Brussel Noord en Brussel Kapellekerk liggen helemaal geen wissels. Maar voor en na de tunnel ligt een groot aantal wissels. Je kunt in elk geval vanuit beide richtingen op alle perrons komen. |
10-06-2016 11:50:48 | ||
---|---|---|
bacr
|
Overigens is regelmatig te zien dat de herziening van de sporenlayout leidt tot hogere doorrijdsnelheid. Zojuist (1143u) dubbele DBC 189ers met weisspunktH wagens (kolen?) uit ri Asd op hoge snelheid over spoor 18 ri Ah (?) |
10-06-2016 12:02:44 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
80 km/h lijkt hoog maar is het niet, alleen is de reiziger in Utrecht het nog niet gewend. Ik verwacht nog wel een campagne over respecteren van de markeringen op de perrons %08% |
10-06-2016 12:39:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ik zou (conform in Duitsland) omroepen dat 'binnen enkele minuten een doorgaande goederentrein over spoor x passeert, gelieve de perronkant vrijhouden', ook handig voor de hobbyist Laatst bewerkt door moderator op 10-06-2016 20:47, reden: Quoot verwijderd. |
10-06-2016 12:56:02 | ||
---|---|---|
b2py
|
"Achtung, zugdurchfahrt am gleis 19, bitte vorsicht. Achtung, ein zug fahrt durch am gleis 19, bitte vorsicht." Zoiets? Moeten ze wel perronspecifieke omroepen gaan mogelijk maken Laatst bewerkt door b2py op 10-06-2016 12:56 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-06-2016 13:14:02 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteDie trein ging als het goed is door de dive-under, richting Gdm. |
10-06-2016 13:18:33 | ||
---|---|---|
rysz
|
Tenzij het koningswissel rechtsleidend vastligt |
10-06-2016 21:49:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Check, dit viel me laatst ook al op, dat goederentreinen inderdaad met hogere snelheid over spoor 18 komen. |
10-06-2016 22:13:48 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Spoor 7 rg Asd idem. Laatst bewerkt door rolandrail op 10-06-2016 22:14 |
10-06-2016 22:37:35 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat is toch ook het hele idee achter DSSU? Mcn Asd |
10-06-2016 23:46:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteWaarom zou dat in Ut wel omgeroepen moeten worden en niet in Bd of Tb waar al jaren lang veel harder door het station werd gereden. In Bd is het teruggebracht naar 80 km/u en in Tb is het nog altijd 120 km/u. |
10-06-2016 23:48:38 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Waar staat dat hij dat ook niet op die stations wil doen? |
11-06-2016 00:56:58 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dan moet je het ook doen bij IC's die voorbij razen. Mcn Asd |
11-06-2016 07:51:27 | ||
---|---|---|
b2py
|
Wat Daan zegt |
11-06-2016 11:15:28 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteNou, volgens mij is het een cadeautje voor cargo omdat DSSU toch vooral bedacht is voor wisselsanering en om reizigerstreinen met hogere snelheid te laten vertrekken en aankomen. Maar goed, eigenlijk niet bijzonder inderdaad die cargo's %08% |
11-06-2016 11:20:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dan moet je het complete omroep systeem van een station aan gaan passen, aangezien alles aan elkaar geknoopt zit, dat is wel even een klusje... |
11-06-2016 11:22:34 | ||
---|---|---|
b2py
|
Hebben ze weer wat te doen |
11-06-2016 11:22:55 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
En iets nieuws in de treinaanwijsschermen programmeren is nog lastiger. Stel je voor dat je met rode letters "Pas op, passerende trein." erin zet... |
11-06-2016 12:04:06 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dat was in Denemarken 15 jaar geleden al heel gebruikelijk.... (op de rode letters na dan ) Shqiperise-lopers? |
11-06-2016 16:20:30 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ze krijgen het nu nog niet eens voor elkaar om op sommige plekken een spoorwijziging of ongeplande verstoring goed te communiceren. Misschien beter om daar eerst tijd en energie in te steken dan ineens druk te maken over doorrijdende treinen die al 100 jaar bestaan. |
11-06-2016 20:21:44 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Vanmiddag eens uitgebreid staan kijken bij de werkzaamheden in de spoorbak 12/14, had immers weleens hier (of elders) vermoedens over een perron breder dan de overkapping op spoor 12 gelezen. Gezien hoe men nu bezig is lijkt daar echter geen sprake van en beperken de werkzaamheden voor de verbreding van dit perron zich tot de beide uiteinden. Aan de noordzijde wordt het t.h.v. de Noordertunnel een heel klein beetje breder (perron 14 trouwens ook aan die kant). De extra ruimte die hierdoor tussen de sporen zit blijkt net buiten het perron nuttig gebruikt voor een bovenleidingsportaal. Aan de zuidzijde tot slot wordt de vrij forse kromming die er daar in perron 11/12 zit eruit gehaald en daarbij ook gelijk de perronkap een stuk verder doorgetrokken. Was eigenlijk al langer te zien daar, er zaten immers al wat funderingen voor de kap in het perron die vlak langs het randje stonden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-06-2016 21:31:24 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteZover hoef je niet weg te gaan, ook in Nederland is dit geweest. Op een aantal noordelijke stations met nogal smalle perrons had men een speciale tekst in de CTA, die op goederentreinen attendeerde. Dat moest later nog in de BEPAC opgenomen worden. Details zijn me verder ontschoten; we hebben het over de jaren 70/80 van de vorige eeuw. Dick van den Hoven |
12-06-2016 02:40:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat zou in theorie minder werk moeten zijn, aangezien de CTA's aangestuurd worden per perron, en niet zoals de omroep per statio... Maar ik herhaal, in theorie...... %03% |
12-06-2016 10:48:28 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Nog naast dat zo'n melding meer dan 16 tekens kent, herinneren we ons die beperking in InfoPlus nog? "Drgnde gdrntrein" is dan zo'n beetje het maximum wat het systeem zo aan kan%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-06-2016 11:20:56 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Doorgaande trein? Mcn Asd |
12-06-2016 12:43:01 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dit past ook: http://media.nu.nl/m/m1mxq60aonhl_wd640.jpg/station-almere-korte-tijd-ontruimd.jpg |
13-06-2016 05:44:44 | ||
---|---|---|
phantom
|
als dat past/kan,dan is 16 tekens als regel/flessenhals ook achterhaalt Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-06-2016 12:57:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Dit valt natuurlijk niet onder het format wat de CTA's normaal tonen en is wsl gewoon een hele overruling van Infoplus. |
13-06-2016 13:01:31 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dat kun je toch heel simpel creatief oplossen? We creëren de nieuwe eindbestemming 'Attentie' met de tussenstations 'doorrijdende' en 'trein'. %06% (geen 'goederen', want het kan net zo goed een LM, schouwtrein oid zijn) |
13-06-2016 13:37:39 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Dat zou je hopen, maar ik zie nu al voor me wat er dan gebeurt als er weer eens een "koningswissel" hapert op Ut: een vertraagde VIRM op spoor 18, een vertraagde VIRM op spoor 19, niemand die weet wat welke trein is en of hij wel verder kan richting Ht of Ah en ondertussen één CTA die een 7400 richting Rhn toont en een andere die toont: "Attentie via Doorrijdende en Trein" %08% En een omroep die meldt dat er geen treinen op Utzl stoppen. %08% |
13-06-2016 14:12:25 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
De 16-tekens beperking heeft met stationsnamen te maken. Teksten als "Niet instappen" e.d. kunnen gewoon. |
15-06-2016 11:35:06 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Toen ik gisteren met de Spr vanaf lunetten Utrecht CS binnen reed zag ik op een gegven moment vlak na waar vroeger de oude wissels lagen voor de IC's dat er 2 nieuwe seinen links stonden maar wel erg ver van het spoor af. Gaat hier nog wat met de psoren gebeuren? of is er iets fout geplaatst? (voor de duidelijkheid het is dus net voor de nieuwe tunnel naar utrecht opstel zuid) |
15-06-2016 11:36:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Volgens mij zijn dat de oude seinen, zijn afgekruist en zullen tzt verdwijnen. Er komt in ieder geval geen nieuw spoor maar er heeft daar spoor gelegen! |
18-06-2016 10:48:12 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Terug van vakantie lijkt het er op dat ook de NS afdeling alternatief vervoer niets meer snapt van het hele ombouw programma rond Utrecht. Dit weekend rijdt de serie 7400 o.a. niet tussen Ut en Bkl, maar dit keer stoppen er in Mas en Bkl wel Intercity's . Helaas niet dezelfde. Dus met een bus pendel Mas- Bkl zou je in mijn ogen alles afdekken. Maar wat doet NS businhuur? Men laat stopbussen Utrecht- Breukelen rijden. En dat dan ook nog eens in een kwartiers frequentie en met stop in Zuilen%02% In Zuilen waar je momenteel doordeweeks elk halfuur een sprinter ziet doorrijden, kan je nu elk kwartier per alternatief vervoer weg. Toen ik 3 weken geleden vertrok reed de vervangende bus enkel elk half uur en geen stoppende IC's Ik snap het ook niet mer.%04% |
18-06-2016 11:37:51 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Die stop van de intercity's beperkt zich tot uitsluitend dit weekend. En kennelijk schat men de vervoersvraag zo in dat er 4 bussen kunnen rijden tussen Ut en Bkl. Wat mij betreft een nogal overdaad qua aanbod in combinatie met de reguliere bussen. |
18-06-2016 11:55:09 | ||
---|---|---|
yappa
|
Zal vast iets te maken hebben met de jaarmarkt in Breukelen |
18-06-2016 21:10:39 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDe afdeling reisinformatie lijkt het net zo min nog te snappen... OBIS gaf in zowel de treinen vanuit Amf (naar 4 i.p.v. 8) als die uit Ht (naar 20 i.p.v. 7) doodleuk de in de normale jaardienst geplande aankomstsporen aan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-06-2016 23:14:56 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
In de 3000 stond ook spoor 5 als aankomstspoor ipv 19 op de schermen in de trein. Wel in het rood. |
18-06-2016 23:45:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
En volgens mij zit deze hele discussie in het verkeerde topic 😊😕😠|
02-10-2016 18:17:50 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik was al geen fan van DSSU maar nadat ik vanmiddag aan het eind van een tripje via Ut naar huis ging al helemaal niet. Door werkzaamheden bij Gdg! rijdt de museumpendel niet en mogen reizigers uit de sprinters 5500 / 5600 extra in Overvecht overstappen. Ondertussen groeit te Utrecht op de sporen 1,8,11 en 12 een laagje roest. Maar er zal ongetwijfeld wel iets onduidelijks in een relais huis gebeuren wordt me dan verteld.%02% Maar m'n vertrouwen in nut en noodzaak is nu wel helemaal weg ( niet dat dat veel was trouwens). |
02-10-2016 19:00:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, maar er waren vandaag wel degelijk werkzaamheden op Ut. En ik zag net gewoon een sprinter op spoor 11 binnenkomen, dus dat wegroesten valt wel mee. |
02-10-2016 19:32:07 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik kan enkel melden wat ik zie: geen werkzaamheden te zien en 3 a 4 sporen planmatig niet in gebruik! Mag ik dan een beetje heel erg verdrietig worden als reiziger. |
02-10-2016 19:45:11 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Keren op de buurtsporen zorgt overigens dan weer wel dat de IC-dienst in de richting Amf op de gebruikelijke frequentie kan blijven. Als je afwisselend op 8 en 11 zou willen keren krijg je in de huidige bouwfasering conflicten omdat wisselverbindingen die er in de toekomst wel liggen er nu nog niet liggen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
02-10-2016 20:16:58 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Maar dat deed je niet, je beweerde doodleuk dat de werkzaamheden bij Gdg de oorzaak waren van het opheffen van de sprinters. Je weet zelf ook dat dit pure onzin is! Het feit dat vanochtend de sporen 1 t/m 12 niet gebruikt werden lijkt me voldoende indicatie dat men iets aan het doen was in Utrecht, anders had men de intercity's naar Shl en Asd niet via de sporen 14 en 15 gestuurd en bussen ingezet naar Uto. Deze rijden sinds 13:00 weer, maar spoor 8 is blijkbaar wel buiten dienst, anders had men denk ik de intercity's uit Amf wel tot Wd laten rijden zoals bij de vorige keer dat er werkzaamheden in Gd waren. |
02-10-2016 20:27:51 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Heb het niet over vanochtend gehad. |
02-10-2016 21:44:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Je reactie is wat kort door de bocht en gebaseerd op zaken waar je niet de volledig weet van hebt blijkbaar. De museumpendel reed mede niet doordat er in Utrecht de Singelloop was waardoor de overweg van de Burgemeester de Reigerstraat gespert word. Daarnaast is men op Utrecht volgens mij ook een relaishuis aan het verhuizen, en zulke dingen gebeuren inderdaad zonder dat jij daar buiten wat van hoeft te zien, maar daarbij is nog steeds noodzaak om het treinverkeer te staken op de betroffen sporen... |
02-10-2016 22:26:57 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Toch nog even dan: er wordt omgeroepen dat de Museumpendel wegens werkzaamheden niet rijdt, en de planmatig niet gebruikte sporen konden wel voor de bijsturing gebruikt worden. Dus Tsja, raar dat ik er geen vertrouwen meer in heb? |
02-10-2016 22:33:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik zeg ook dat de pendeltrein mede door de Singelloop niet rijdt, niet dat dat de enige oorzaak is. Op Dld-Ut en Brn-Ut reden ook geen sprinters en was trein vervangend vervoer, dan zou het wel gek zijn dat de Pendeltrein wél zou kunnen rijden... Ook snap ik niet helemaal hoe je werkzaamheden bij Gdg betrekt op het niet rijden van genoemde treinen... Laatst bewerkt door thom op 02-10-2016 22:34 |
02-10-2016 22:48:53 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Simpel: de IC's uit Amf moeten in Ut keren wegens werkzaamheden achter Wd en doen dat via de sporen/ perronspoor van de Museum pendel en sprinters van de richting Dld. Dan kan ik de beperkingen een heel eind begrijpen, maar als je dan merkt dat er nog een paar perronsporen wel voor bijsturing beschikbaar zijn niet meer. |
03-10-2016 08:37:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Het is gewoon heel simpel: naar spoor 8 t/m 11 kan je in de huidige fasering slechts iets in een halfuursdienst sturen wat zichzelf niet kruist bij de binnenkomst van Ut, want je moet over hetzelfde spoor heen en weer. Als je dus vanwege de consequentheid alle ICs van hetzelfde spoor wilt hebben dan moeten die noodgedwongen naar de buurtsporen. Je zou dan in theorie wel de 5600 naar 8 of 11 kunnen sturen, maar het gevolg daarvan zou zijn dat er een 5500 een half uur op Uto staat te keren en dat verhindert op zichzelf al dat de 5600 doorrijdt (die zou in dat geval immers wel een IC moeten laten passeren). Dat is het handiger en duidelijker om de 5500 en 5600 op elkaar te laten keren. En nu waren er meen ik gisteren beperkingen waarin zelfs maar tot Bhv of Dld gereden werd, dus het zou best wel eens kunnen dat men ook op de hoge sporen ergens mee bezig was waardoor je daar niet overheen kon. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 03-10-2016 08:38 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-10-2016 09:05:48 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Mij bevalt DSSU tot nu toe eigenlijk wel: vanuit 's-Hertogenbosch ben je veel sneller in Utrecht, en ook de andere kant op gaat het wat sneller. Ik heb nou ook niet echt het idee dat DSSU op dagelijkse basis voor veel ellende zorgt? |
03-10-2016 10:28:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nee, meeste van die ellende wordt gewoon omgeleid. Ik noem goederentreinen tussen Ut en Amf die nu gewoon via Dmnz gaan. |
03-10-2016 10:44:45 | ||
---|---|---|
bert
|
Dat had ook zonder dssu gekund... |
03-10-2016 10:49:50 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Quote Hier kan ik me op het moment ook alleen maar bij aansluiten. en er is ook voldoende speling al in geval van calamiteiten. Ik ben zeer benieuwd naar de situatie na 23 Oktober als de herfst vakantie werkzaamheden gereed komen. Echter ben ik dan geen dagelijkse ns reiziger meer. Vergeleken met enkele jaren terug is het voor mij tot nu toe prima (daar de ongemakkelijkheden van al het werk niet mee gerekend zoals werkzaamheden midden in een werkweek beginnenen) |
03-10-2016 10:51:26 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
@ AlexNL: Waar iedereen voor vreest (ik ook) is dat de treindienst op een hele corridor beïnvloed wordt door één of andere kleinigheid vanwege de weinige bijsturingsmogelijkheden in Utrecht en omstreken. Maar zo lang er nog gebouwd wordt vallen er niet echt zinnige uitspraken te doen over hoe goed of slecht het gaat worden als alles klaar is. Het snellere in- en uitrijden van Utrecht is volgens niet iets waar iemand tegen is, je hoeft dat alleen niet per se te bereiken door genoegen te nemen met zo min mogelijk flexibiliteit. Had je een situatie met dergelijke ruimte voor en na het station in Duitsland of Zwitserland gehad, dan hadden er veel meer wissels gelegen en had je op de hoofdroutes ook met 80 of zelfs met 100 km/h kunnen binnenkomen en vertrekken. |
03-10-2016 11:02:27 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Dan had je heel Ut moeten oppakken en ca 700 meter ri Driebergen / Houten moeten verschuiven. |
03-10-2016 11:04:30 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Wanneer/waarom? |
03-10-2016 11:07:01 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Spoor 18b/19b was dan ook al op de goede plaats aangelegd, helaas nu ingekort%08% @SchuurB: aan de zuidzijde is meer dan genoeg ruimte voor wisselstraten (of nieuwe stations zoals Utvr), aan de noordzijde is ruimtegebrek. |
03-10-2016 11:07:40 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Ruimte voor ruime wisselstraten en doorschiet lengtes. |
03-10-2016 11:21:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Je kan een sporenlayout creëren waarbij treinen de wissels alleen rechtdoorgaand gebruiken, de wissels kan je gebruiken als bijstuurmogelijkheden en voor incidentele corridorafwijkende verbindingen (extra treinen, omleidingen). Dan heb je hetzelfde als DSSU alleen met een grotere flexibiliteit. |
03-10-2016 11:24:13 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
@ Waalkade: Ja, als je ProRail-normen aanhoudt. Ik schreef dus net: Zwitserland of Duitsland. Daar pakken ze de zaken anders aan en vooral in Zwitserland hebben ze veel ervaring met het bouwen van wisselstraten op plekken waar weinig ruimte is. Nu moet je daar ook geen wonderen van verwachten, en ik denk ook dat men aan de noordzijde 'vanuit elke richting naar elk spoor' niet voor elkaar zou hebben gekregen i.c.m. sneller binnenrijden. Er zouden wel wat meer wissels gelegen hebben en dus meer bijsturingsmaatregelen hebben bestaan. Ik snap ook wel dat dit onder het huidige ProRail een super-onwaarschijnlijk scenario is, maar het is niet natuurkundig onmogelijk en ook niet internationaal ongebruikelijk, wilde ik maar zeggen. @gvttreinen: Inderdaad, zoiets had ook gekund. Laatst bewerkt door SchuurB op 03-10-2016 11:25 |
03-10-2016 13:02:42 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Ja, maar de directe route kan niet meer MET. Dáár ging het me om. |
03-10-2016 13:04:36 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de tijdelijke aard van deze situatie? |
03-10-2016 13:28:23 | ||
---|---|---|
bacr
|
De tijdelijkheid van de aard van de situatie verhindert niet dat ook na het volledig gereed zijn van DSSU de verbinding alleen lukt door het doorwisselen van allerlei corridors, begreep ik eerder. Maw niet feitelijk onmogelijk, maar planningstechnisch een drama. Dat had met het een klein beetje loslaten van het corridor-dogma en het laten liggen van wat meer wissels beter opgelost kunnen zijn. Laatst bewerkt door bacr op 03-10-2016 13:29 |
03-10-2016 13:29:06 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Je bedoelt dat in de toekomst cargo vanaf spoor FE (dive-under uit Htn) naar spoor BA (fly-over richting Bkp) kan? (Sporenplan ter illustratie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/ut.gif) Laatst bewerkt door AgentX op 03-10-2016 13:29 |
03-10-2016 13:43:43 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Dat kan nu al met 60/80 km/h via spoor 11/12. Via spoor 7 en dan richting de lage sporen bij Uto heb ik ook al recent zien gebeuren. De andere kant op zou op het moment ook via 7, 11 of 12 moeten. Dat is volledig tegen de stroom in, dus vandaar dat alles van Amf naar Ut nu wordt omgeleid via Dmnz. Laatst bewerkt door treinfan op 03-10-2016 13:46 |
03-10-2016 13:53:56 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ja, maar dan rijd je dus inderdaad tegen de richting in tussen Ut en Bkp. Als ze nou één wissel neergooien tussen spoor 7/8 of spoor 8 weer aansluiten op 241 is heel het probleem voor één richting in elk geval opgelost. De vraag die mij opkomt is: het is toch nog een bouwput, dus waarom zou je dan niet wat opties openhouden? |
03-10-2016 13:56:11 | ||
---|---|---|
bacr
|
Het moet natuurlijk wel allemaal op 7 december klaar zijn hè.... |
03-10-2016 23:09:07 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDat is ook precies wat er gaat gebeuren: spoor 8 is in de eindsituatie weer verbonden met 241 en dan kan je in beide richtingen weet met doorgaande goederentreinen Amf-Gdm door Ut heen. Geen idee eigenlijk waarom ze spoor 8 niet al in een eerder werkweekend weer aan OZ gekoppeld hebben, maar dat zou wel een beveiligingstechnisch verhaal kunnen zijn (omdat aan de noordkant van spoor 8 immers de oude infra nog ligt, 11/12 werd ook pas weer aangekoppeld nadat het aan de noordkant ook op de nieuwe infra aansloot) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-10-2016 16:35:58 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het heeft even geduurd, maar in de dienstregeling van week 43 zijn ALLE sporen in DSSU in gebruik %08% Spoor 9 is vooralsnog beperkt tot enkele vroege en late ritten in dagplan, en in het weekend van 29-30 oktober voor de kerende (1)1700 vanuit Gvc vanwege werkzaamheden op Ut-Amf. Laatst bewerkt door michaben op 04-10-2016 16:36 |
12-10-2016 12:50:54 | ||
---|---|---|
yappa
|
Wat me nu opvalt: Zit er eigenlijk logica achter de letterborden op het perron? Op spoor 14/15 zit de A aan de oostzijde en loopt het op richting westen, maar spoor 12 heeft de letters precies andersom,met A in het westen oplopend naar het oosten. Als je dat binnen een al niet uniform doet,lijkt het me een onmogelijke opgave om daar in de reisinfo nog wijs uit te worden. |
12-10-2016 13:15:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De aannemer heeft maar wat gedaan bij het plaatsen van die bordjes. Ze hebben destijds de oude kap van 11/12 in één keer gesloopt en hadden daarna alle lettertjes dubbel liggen. Toen de eerste helft van de nieuwe kap vervolgens op spoor 11 gebouwd was zijn daar dus ook doodleuk alle letters twee keer opgehangen Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |