30-04-2013 09:25:11
broek53
broek53
Tot mijn verrassing bestaat er geen topic waarin de ontwikkelingen en verwikkelingen rond de Lint-treinstellen wordt bijgehouden. Nu er allerlei bewegingen gaande zijn rond revisie/verbouwing en conservering, lijkt mij zo'n topic wel op zijn plaats om het een beetje centraal te houden. Wie van de kenners doet de aftrap met een overzicht?

30-04-2013 11:42:16
mdj
mdj
De 36 is de eerste die gereviseerd is en staat dus in Hengelo.
Onder andere:
- Een nieuwe motor (daardoor maximumsnelheid van 130 ipv 120km/h)
- Nieuwe vloer
- Toilet (daardoor 12 zitplaatsen minder)
- Nieuw kleurtje, 4 witte paarden en Verkehrsrot. Dezelfde kleur als Ambassador 3171 en Optares 3307/5307 en 3309. (Twents ros)
- Camerabewaking.


Bij twijfel: gebruik beton.

30-04-2013 11:58:21
Erikvd12
Erikvd12
Heeft men ook eerste klasse ingebouwd in de 36? Ik had begrepen dat dit ook ingebouwd zou worden.

30-04-2013 12:05:18
wwijker
wwijker
Volgens mij is (mede op basis van de spots) de situatie momenteel als volgt:

lint 33 + 34 -> Arriva, staan momenteel in Ww.

lint 35 - 45 -> Syntus. Lint 36 is gereviseerd, lint 43 momenteel in revisie

lint 21 - 33 -> NSFS (- lint 31, die is gesloopt na botsing)
op 22 april zijn 4 stellen (21, 30, 25 en ?*) overgebracht van Ahb naar Gn voor conservering.
op 26 april zijn 4 stellen (23, 24, 26 en ?*) overgebracht van Ahb naar Gn voor conservering.
op 27 april zijn stellen 21, 30 en 25 overgebracht van Gn (na conservering) naar Amf.
* één van de twee vraagtekens is lint 22, andere weet ik niet.

Laatst bewerkt door wwijker op 30-04-2013 12:12


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-04-2013 12:41:50
reisthijs
reisthijs
Quote
Erikvd12 (di 30 apr 2013 11:58:21 www.somda.nl): Heeft men ook eerste klasse ingebouwd in de 36? Ik had begrepen dat dit ook ingebouwd zou worden.

Alleen de stellen die naar Arriva gaan krijgen eerste klas. De rode 36 voor Syntus als het goed is dus niet.

30-04-2013 12:43:26
rob46
rob46
11 ex.Syntusstellen staan voor verkoop tw. 21/30 en 32 en gaan/gingen vanaf Ahb via NedTrain Gn (conservering) naar de loods in Amf.
Stavaza: per 30-4
Ahb 27,29,32
Gn 22,23,24,26,28
wpl Amf 21,25,30


57 jaar OV-fotografie.

30-04-2013 12:56:34
nickeyboy
nickeyboy
Quote
mdj (di 30 apr 2013 11:42:16 www.somda.nl): De 36 is de eerste die gereviseerd is en staat dus in Hengelo.
Onder andere:
- Een nieuwe motor (daardoor maximumsnelheid van 130 ipv 120km/h)
- Nieuwe vloer
- Toilet (daardoor 12 zitplaatsen minder)
- Nieuw kleurtje, 4 witte paarden en Verkehrsrot. Dezelfde kleur als Ambassador 3171 en Optares 3307/5307 en 3309. (Twents ros)
- Camerabewaking.


Moeten er geen nieuwe botsproeven gehouden worden voor de wijzigigde maximumsnelheid? Dan zou ik verwachten dat de lintjes er niet meer doorkomen met de verscherpte eisen.

30-04-2013 13:06:36
rolandrail
rolandrail
Lint 31 is naar Stendal overgebracht maar nog steeds niet gesloopt toch?

30-04-2013 14:46:51
edje
edje
van de 31 is niks meer over, de schade bak was al zo goed als leeg, maar zo krom als een hoepel. De andere bak is terecht gekomen in de 44 of 45. Zo zijn er meer dingen hergebruikt.

De gereviseerde linten krijgen ook een ander Info systeem, met beeldschermen.
De vloer is inderdaad vernieuwd. De stoelen inderdaad niet.
Ik had de foto's al eerder geplaatst.

www.flickr.com De WC met daarvoor de invalideplek

www.flickr.com Het Twentse ros

www.flickr.com Het complete stel

www.flickr.com de 44 en de 36 bij elkaar.

Laatst bewerkt door edje op 30-04-2013 14:48

30-04-2013 15:50:04
timtrein
timtrein
Is de andere bak van de 31 toch nog hergebruikt? Daar was aanvankelijk wel sprake van maar mij staat bij dat dat in eerste instantie niet gebeurd was.
Heeft Lint eigenlijk ook ingeslagen bakcodenummers o.i.d.?

01-05-2013 11:21:22
salieri
salieri
Ook gemeld in de opvallende dingen van vandaag (1 mei), maar tevens even voor het archief:

Lint 26 is uit de conservering, deze staat nu met Lint 23 op spoor 18 te Gn (gekoppeld). De 22 is zelfstandig vanaf opstel naar de werkplaats gereden voor conservering. De 24 staat achter het Technisch Centrum, reden is mij onbekend (deze is nog niet geconserveerd, er ontbreken namelijk afsluitingen op de uitlaatpijp).

01-05-2013 11:43:08
edje
edje
Ze zullen 1 lint wel gebruiken voor het afslepen van de linten die wel behandeld zijn, Linten hebben een andere koppeling dan Arriva of NS materieel.

01-05-2013 11:51:17
salieri
salieri
Nee, want daar gebruiken ze loc 702 voor die al een lange tijd in Gn is gestationeerd

01-05-2013 14:24:39
Geerrritt
Geerrritt
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar uit verschillende foto's haal ik dat de 22 niet in het rijtje van de 24 stond op Ahbo. Aannemelijk hebben ze niet de hele boel gerangeerd. Dus dat zou betekenen dat de 22 voorop heeft gezeten in het eerste transport en de 28 in het tweede transport.

02-05-2013 14:12:08
edje
edje
Quote
salieri (wo 01 mei 2013 11:51:17 www.somda.nl): Nee, want daar gebruiken ze loc 702 voor die al een lange tijd in Gn is gestationeerd
Lijkt me sterk, met al die koppelingen voorop lijkt het me haast onmogelijk om daar de hulpkoppeling voor de lint ook op te krijgen.

02-05-2013 14:37:00
spekmj
spekmj
Hij was het toch echt. Als is de foto wat vaag. t.co
Ik zag namelijk vorige week donderdag hoe deze wat stellen kwam brengen en halen... helaas was ik aan de andere kant van het station en niet op tijd om de lok met de LINTen gekoppeld vast te kunnen leggen.

Laatst bewerkt door spekmj op 02-05-2013 14:38

02-05-2013 15:09:33
edje
edje
Ja dat hij daar staat geloof ik wel, maar om hem met een lint te koppelen schijnt lastig te zijn. Bij het plaatsen van de sleepkoppeling op de haak van de 700 lok, moet je de sleepkoppeling recht op plaatsen, om hem daarna te laten zakken in zijn horizontale positie. Maar recht erop zetten lukt niet omdat daar die gele rangeerkoppeling al zit.

02-05-2013 16:56:39
spekmj
spekmj
Het viel me wel op dat er 3 of 4 man op die loc zaten
Dus het zou best kunnen dat er extra mensen bij waren om te helpen met de koppeling.

03-05-2013 18:26:13
Geerrritt
Geerrritt
Gisteren zijn de laatste 3 Linten door VolkerRail 203-5 overgebracht naar Gn.

03-05-2013 18:43:49
j.jager
j.jager
En vanmorgen stonden er 4 geconcerveerde stellen gereed voor vertrek naar Amf, aleen weet niet waneer ze daar naartoe zullen gaan.

03-05-2013 18:44:34
martijn24
martijn24
Klopt dat waren de 27, 29, 32. De 27 stond al achter de TC van Gn vanmorgen. De VolkerRail 203-5 stond vanmorgen al klaar om 4 stellen naar Amf te brengen. In volgorde vanaf Gn achter de loc waren de 24, 22, 26 en 23.

03-05-2013 21:29:58
salieri
salieri
Quote
edje (do 02 mei 2013 14:12:08 www.somda.nl): Lijkt me sterk, met al die koppelingen voorop lijkt het me haast onmogelijk om daar de hulpkoppeling voor de lint ook op te krijgen.
Dan lijkt jou dat sterk, ik heb er zelfs foto's van. Waarom kan je dingen niet geloven als ze worden verteld?

03-05-2013 21:31:52
edje
edje
ervaring, met die sleepkoppeling

03-05-2013 21:33:16
salieri
salieri
Oke, maar het is toch echt gebeurd. En er zit een koppeling óp de koppeling van de loc. Zal straks de foto wel plaatsen...

EDIT: Voor degene die niks willen geloven wat er verteld wordt, bij deze een foto als bewijs:

i40.tinypic.com
i39.tinypic.com

Laatst bewerkt door salieri op 03-05-2013 21:42

03-05-2013 21:46:00
edje
edje
Oke ik geloof je, een nieuw type sleepkoppeling voor tussen twee soorten automatische koppelingen. een koppeling die ook voor mij nieuw is.

Ik heb altijd gewerkt met deze
www.nicospilt.com

03-05-2013 22:28:27
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Spotmeldingen behoren nog altijd thuis in het topic opvallende dingen.


Groet, Spiketrain

04-05-2013 08:02:25
Waaldrecht
Waaldrecht
Quote
edje (vr 03 mei 2013 21:46:00 www.somda.nl): Oke ik geloof je, een nieuw type sleepkoppeling voor tussen twee soorten automatische koppelingen. een koppeling die ook voor mij nieuw is.

Ik heb altijd gewerkt met deze
www.nicospilt.com
De 700 locs hebben gewoon een koppeling dat overal m.u.v BSI koppelingen gekoppeld kan worden. Deze koppeling is echt voor het slepen en hangt op de V100.

04-05-2013 17:53:17
thom
thom
Die 700 past écht niet direct op de AK van de lint hoor, want dan ram je de hoorn van de AK van de 700 finaal door de electrische koppeldoos van de lint heen...

Daarnaast is de pasvorm van AK zelf ook anders dus buiten dat gaat dat ook niet op, dus zou ik toch even verder kijken, dan te denken dat de 700 toch wel past...

04-05-2013 18:43:15
martijn24
martijn24
Vanmorgen werden de laatste 4 linten op spoor 18 gezet van Gn voor vervoer naar Amf. Treinstel 32 is als laatste behandeld en staat verder met stel 27, 29 en 28 klaar voor vertrek.

12-05-2013 17:04:15
rob46
rob46
Vandaag werden de bij NedTrain Gn geconserveerde en terzijde gestelde Linten 27,28,29 en 32 door VR 203-5 naar Amf overgebracht. De in totaal elf Linten t.w. 21/30 en 32 zijn per 9-12 aan NSFS teruggeleverd en nu opgeslagen in de voormalige wagenloods Amf in afwachting van verkoop. Alle stellen zijn door VolkerRail vanaf Ahb via Gn naar Amf getransporteerd.Zie: www.flickr.com


57 jaar OV-fotografie.

15-05-2013 12:24:31
abcde
abcde
Hoeveel Linten blijven nu gepland in Nederland ?
Enkele verbouwde stellen voor de nieuwe concessie Almelo - Marienberg. Blijven hiernaast op nog meer lijnen Linten rijden ?

15-05-2013 13:03:07
floriss
floriss
Ook tussen Zutphen en Oldenzaal blijven nog Lint41 treinstellen rijden. Ik heb zo niet paraat hoeveel treinstellen daarvoor nodig zijn. Ook zijn er nog plannen om extra treinen te laten rijden in spitsuren tussen Goor en Oldenzaal.
Ik denk dat er in totaal een stuk of 10-12 treinstellen nog blijven rijden in Nederland.

15-05-2013 13:15:38
martijn
martijn
Volgens mij is het al een aantal keer genoemd: 35-45 Syntus, 33 en 34 naar Arriva en dus 21-30 en 32 beschikbaar bij NSFS.

15-05-2013 13:30:47
sik214
sik214
Volgens mij gaat de 35 ook terug naar NSFS, maar vervangt deze momenteel steeds een Lint die in revisie is (zoals eerder de 36).

15-05-2013 18:07:06
Dre
Dre
Voor de omlopen in de 31200 zijn 5 stellen nodig, voor de spitsslagen Go-Odz nog eens 2. Totaal maakt dat 7 stellen in de rijdende dienst. 2 reserve lijkt me ruim voldoende. Ik neem aan dat een van de stellen bij Syntus nog afvalt. Wellicht gaat deze toch nog over naar Arriva, aangezien er met twee stellen van maandag t/m zaterdag geen reserve is en het mij onwenselijk lijkt meteen uitvallende treinen te hebben als er 1 stel defect is.

15-05-2013 18:45:03
edje
edje
Bij NedTrain in Hengelo hadden ze het er over dat Syntus 10 stellen in de nieuwe concessie meeneemt. En deze komen ook weer in Hengelo voor onderhoud.

15-05-2013 18:57:05
rob46
rob46
Dat klopt, 36/45. Zoals gezegd is de 35 tijdelijk invaller voor het stel (nu 43) dat in Stendal in revisie is/gaat.


57 jaar OV-fotografie.

15-05-2013 19:15:30
edje
edje
36 is trouwens ook nog niet vrijgegeven, stel staat op 1 van de volker rail sporen en aan het ontbreken van de treeplanken, zijn ze nog niet klaar met het stel.

18-05-2013 09:33:44
rob46
rob46
Gisteren (17-5) kwam de in Stendal gereviseerde en in de nieuwe kleurstelling rijdende Lint 36 op Zp-Odz in dienst.

Laatst bewerkt door rob46 op 18-05-2013 11:29


57 jaar OV-fotografie.

28-05-2013 20:53:03
broek53
broek53
Weet iemand wanneer de gerenoveerde 43 uit Stendal is gearriveerd en welk stel (if any) er retour is gegaan?

29-05-2013 00:01:50
bnv
bnv
Staat vanaf donderdag 23 (eerste keer door mij gesignaleerd), en staat er vanmiddag nog steeds, tegenover de Werkplaats in Hgl.
Mogelijke volgende kandidaat: de 39. (?) Althans: stond maandagochtend op het terrein van de werkplaats Hgl, normaal staan daar nooit Lintjes, die zijn daar ook niet in onderhoud. Vandaag (dinsdag) was die weg. Klein herstel of op weg naar Stendal(?).

29-05-2013 00:12:41
broek53
broek53
De 39 werd vandaag in dienst gezien. Gekoppeld met de 36 nog wel

29-05-2013 09:40:44
dennistd
dennistd
Quote
bnv (wo 29 mei 2013 00:01:50 somda.nl): op het terrein van de werkplaats Hgl, normaal staan daar nooit Lintjes, die zijn daar ook niet in onderhoud.
Ik dacht juist dat ze sinds december weer in Hengelo in onderhoud waren

29-05-2013 17:10:25
edje
edje
Klopt Syntus heeft de Lintjes gewoon weer in Hengelo voor onderhoud, net zoals ze voor de tijd dat ze naar Voith gingen.

20-08-2013 16:54:00
rob46
rob46
De Arriva Linten 33 en 34 krijgen momenteel in de Wpl Zp hun Vechtdallijnbestickering. Inzet tzt op Aml-Mrb.


57 jaar OV-fotografie.

20-08-2013 22:07:45
Dre
Dre
En gezien de spots is na de stel nr. 41 de 40 naar Stendal vertrokken. Nu rijden de 35, 37, 38 en 39 nog in het geel/wit rond. Daarnaast zijn de 44 en 45 steeds vaker op Zp-Odz te zien. Het zal mij benieuwen welke stellen uiteindelijk nog door Syntus worden afgeschoven richting NSFS, aangezien 11 stellen me een beetje te veel lijkt voor een dienst waarvoor 7 stellen nodig zijn (5 voor de 31200 en 2 voor de spitsdiensten Go-Odz).

20-08-2013 22:30:43
timtrein
timtrein
10 stuks, is hierboven genoemd. Rijdt er niks met dubbele stellen?

21-08-2013 00:04:52
Geerrritt
Geerrritt
Voor de spitsdiensten heb je 3 stellen nodig. Treinen gaan als LM van Go naar Mk, keren daar op spoor 722 en gaan dan weer als LM terug naar Go, om daar de reizigersdienst weer in te gaan.

Laatst bewerkt door Geerrritt op 21-08-2013 00:05

21-08-2013 09:02:43
phantom
phantom
Quote
Geerrritt (wo 21 aug 2013 00:04:52 www.somda.nl): Voor de spitsdiensten heb je 3 stellen nodig. Treinen gaan als LM van Go naar Mk, keren daar op spoor 722 en gaan dan weer als LM terug naar Go, om daar de reizigersdienst weer in te gaan.

Was dat dan voor flauwekul ?
Als LM van je startpositie voor een dienst als 1st een rondje met lucht vervoeren om dan pas aan de dienst te beginnen %03%
Ben erg nieuwsgierig naar de reden voor die ongein.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

21-08-2013 09:07:25
peterselie
peterselie
het is niet zomaar bedacht, want anders heb je in Go een keertijd van maar 2 minuten en dat is wel erg krap, dus je rijdt dan vrijwel altijd met vertraging en dat op een enkelsporig baanvak.

21-08-2013 09:11:42
phantom
phantom
Quote
peterselie (wo 21 aug 2013 09:07:25 www.somda.nl): het is niet zomaar bedacht, want anders heb je in Go een keertijd van maar 2 minuten en dat is wel erg krap, dus je rijdt dan vrijwel altijd met vertraging en dat op een enkelsporig baanvak.

Aha ok,das duidelijk.
Raar eigenlijk dat er blijkbaar op Go geen plek is om een trein te stallen zodat deze gelijk van dat punt af de dienst kan starten.

Laatst bewerkt door phantom op 21-08-2013 09:12


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

21-08-2013 09:12:19
sik214
sik214
Quote
phantom (wo 21 aug 2013 09:02:43 www.somda.nl):
Quote
Geerrritt (wo 21 aug 2013 00:04:52 www.somda.nl): Voor de spitsdiensten heb je 3 stellen nodig. Treinen gaan als LM van Go naar Mk, keren daar op spoor 722 en gaan dan weer als LM terug naar Go, om daar de reizigersdienst weer in te gaan.

Was dat dan voor flauwekul ?
Als LM van je startpositie voor een dienst als 1st een rondje met lucht vervoeren om dan pas aan de dienst te beginnen %03%
Ben erg nieuwsgierig naar de reden voor die ongein.

Veelzeggend dit.... maar niet over de treindienst. Die wordt gewoon keurig uitgevoerd als een soort robuust kopmaken op Go-Mk v.v.

21-08-2013 09:44:58
gvttreinen
gvttreinen
Spoor 731 te Go wordt ingericht om te kunnen keren dus dan zijn de LM ritjes naar Markelo overbodig.

21-08-2013 13:00:35
phantom
phantom
@ sik214,

Dat die treindienst goed uitgevoerd zal worden dat geloof ik best,maar daar ging het mij even niet om.
Onbekendheid met de spoorsituatie aldaar,kwam het nogal raar over dat er nergens een spoortje was/is om een treinstel te plaatsen voor die dienst.
En door dat die ruimte er schijnbaar niet is,er zo'n ogenschijnlijk raar LM ritje heen en terug nodig is om een dienst uit te voeren.
(net even op sporenplan gekeken en idd die ruimte is er niet,maar dat wist ik vanmorgen nog niet)
gvttreinen,is dat dan mogelijk zonder de passeer mogelijkheid weg te halen of passeert men daar nooit zodat dat het een kop spoortje ofzo kan worden ?

Laatst bewerkt door phantom op 21-08-2013 13:01


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


21-08-2013 13:07:12
daniel81
daniel81
Het gaat niet om een fysiek gebrek aan sporen, maar dat de beveiliging op Go het wisselen van rijrichting niet toelaat.

21-08-2013 13:13:08
dennistd
dennistd
Maar het aanpassen van de beveiliging maakt de keertijd nog steeds niets langer natuurlijk

21-08-2013 13:17:11
sik214
sik214
Quote
phantom (wo 21 aug 2013 13:00:35 www.somda.nl): @ sik214,

Dat die treindienst goed uitgevoerd zal worden dat geloof ik best,maar daar ging het mij even niet om.
Onbekendheid met de spoorsituatie aldaar,kwam het nogal raar over dat er nergens een spoortje was/is om een treinstel te plaatsen voor die dienst.
En door dat die ruimte er schijnbaar niet is,er zo'n ogenschijnlijk raar LM ritje heen en terug nodig is om een dienst uit te voeren.
(net even op sporenplan gekeken en idd die ruimte is er niet,maar dat wist ik vanmorgen nog niet)
gvttreinen,is dat dan mogelijk zonder de passeer mogelijkheid weg te halen of passeert men daar nooit zodat dat het een kop spoortje ofzo kan worden ?
Het ging mij erom dat je voor jou onbekende zaken direct en ongenuanceerd het stempel "flauwekul" en "ongein" opdrukt.

21-08-2013 16:16:22
phantom
phantom
Dat is idd in dit geval een haastige fout geweest.
------------------------------------------------------
Maar wat is er nu dan met die beveiliging op Go aan de hand dat dit keren nu niet kan ?
Ben een onbekende op dat beveiligings vlak,maar mist men daar dan iets dat keren aldaar niet mogelijk maakt ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

21-08-2013 16:54:27
broek53
broek53
Ja, seinen rond het overpad tussen de perrons.
Als een trein op het rechter perronspoor in de rijrichting gezien keert, staat voor een overpad dat niet zal sluiten. Komt hij op het linkerspoor binnen, dan gaat het overpad dicht en omdat de trein ervoor stopt en gaat keren, gaat dat overpad niet meer open totdat de trein vertrokken is.

21-08-2013 17:08:36
john2
john2
Zoiets heb je ook in Nuth, Schinnen, Spaubeek en Geleen Oost met de voetgangersoverweg voor op de perrons tekomen. In de dienstregeling gaan er treinen over het linkerspoor vanaf Heerlen naar Sittard. Deze voetgangersoverwegen gaan ook niet open tot dat de betreffende trein vertrokken is en de overweg gepasseerd is. In Schinnen en Spaubeek heb je nog overwegen voor het verkeer bij de voetgangers overwegen.

21-08-2013 17:29:13
martijn
martijn
En wat heeft dit precies met de LINT-en te maken?

21-08-2013 17:36:05
spiketrain
Moderator
spiketrain
Gaarne weer terug naar de Linten a.u.b..


Groet, Spiketrain

21-08-2013 22:42:52
110573
110573
Check van een reeds (half)bestickerde Vechtdal-LINT voor de werkplaats te Zp

22-08-2013 16:46:02
martijn
martijn
Inmiddels is meer dan de helft bestickerd: martijnvanvulpen.nl

22-08-2013 23:19:20
peterselie
peterselie
Die Arriva Linten zijn momenteel van binnen qua interieur helemaal gestript. Heb nog geen idee hoe het nieuwe interieur eruit komt te zien

23-08-2013 13:12:34
Hoera63
Hoera63
Vindt het (ook al is het een kleine foto) een mooi kleurenschema.

23-08-2013 13:15:55
edje
edje
Quote
peterselie (do 22 aug 2013 23:19:20 www.somda.nl): Die Arriva Linten zijn momenteel van binnen qua interieur helemaal gestript. Heb nog geen idee hoe het nieuwe interieur eruit komt te zien


Het zou me niks verbazen, als in de Lintjes, dezelfde stoelen komen als de overige stellen van de Arriva.
Natuurlijk veel gemakkelijker om namelijk maar 1 soort zitkussen op voorraad te moeten hebben.

23-08-2013 14:32:09
Geerrritt
Geerrritt
Op deze forum.fok.nl nog meer foto's van de Lintjes van iets dichterbij.

23-08-2013 18:54:14
marciekemp
marciekemp
De 2 vechtdal lijn linten zullen komend weekend naae duitsland gaan voor een complete motor revisie hoor ik net van een ander forum lid hier via whatsapp

23-08-2013 18:56:30
marciekemp
marciekemp
De 2 vechtdal lijn linten zullen komend weekend naae duitsland gaan voor een complete motor revisie hoor ik net van een ander forum lid hier

23-08-2013 19:17:47
kmark
kmark
Dat gaat dit weekend niet gebeuren, op z'n vroegst pas medio volgende week.

23-08-2013 23:30:03
ricohallo
ricohallo
Als nou zo'n LINT kapot raakt of in onderhoud moet, zal dan een (rode) GTW in (kunnen gaan) vallen?

24-08-2013 00:44:11
alle46
alle46
Dan zal Arriva er een moeten huren bij Syntus.

24-08-2013 00:50:48
broek53
broek53
Of een eigen diesel-GTW laten opdraven uit het noorden.

24-08-2013 06:46:36
dvdhoven
dvdhoven
Er zijn ook nog diesel GTW's van Arriva ten zuiden van het Vechtdal


Dick van den Hoven

24-08-2013 12:10:21
marciekemp
marciekemp
kmark wat ik begreep dit weekend al, was diegene verteld door arriva personeel uit de werkplaats

24-08-2013 18:00:13
mdj
mdj
Er kwamen toch 3 linten? De 35 gaat tzt ook naar Arriva, nadat de linten van Syntus zijn gereviseerd?


Bij twijfel: gebruik beton.

29-08-2013 00:57:38
broek53
broek53
Dat weet ik eigenlijk niet. Ben wel benieuwd.
De 33 en 34 zijn op 28 augustus naar Stendal vertrokken.

30-08-2013 20:03:00
broek53
broek53
Elders las ik dat de 40 op 26 (of 27) augustus is teruggekeerd. Is bekend of er al een volgend stel richting Stendal vertrokken is en zo ja, welk?

05-09-2013 10:07:57
Harrstein
Harrstein
Wat mijn inmiddels is opgevallen is dat een deel van de herverplakte twents linten een ander interieur hebben gekregen. grijze stof met rode lijnen. ook zijn de plaatsen met 2 bankjes tegenover elkaar voorzien van een stopcontact van 90w onder de stoelen.

05-09-2013 10:27:24
sik214
sik214
Quote
broek53 (vr 30 aug 2013 20:03:00 www.somda.nl): Elders las ik dat de 40 op 26 (of 27) augustus is teruggekeerd. Is bekend of er al een volgend stel richting Stendal vertrokken is en zo ja, welk?
De 35 t/m 45 zijn allemaal nog gespot op 2, 3 of 4 september, op de 42 na. Die is op 26/8 het laatst gespot, dat zal dus wel het stel zijn dat nu in Stendal is.

05-09-2013 11:36:37
mkns
mkns
En hiervan zijn (volgens eigen waarneming) de 36, 40 en 41 voorzien van een nieuw uiterlijk. Waarbij er 1 stel (de 40 of 41) ook de interieur aanpassing (dus niet alleen het inbouw toilet) heeft gekregen.

Ritten uitgevoerd met dubbele stellen leveren nu vaak rood-/gele combinaties op...

Gaat er ook nog WiFi geinstalleerd worden? Syntus kan vandaag de dag niet meer achterblijven...

05-09-2013 13:01:42
dennistd
dennistd
De 41 heeft het nieuwe interieur, niet volledig trouwens (de oude gele stangen zitten er bijvoorbeeld nog afgesleten in): spoornieuws.nl

05-09-2013 17:24:30
Dre
Dre
En de 40 heeft ook een nieuw interieur, net als de 41 die reeds op 15-07 j.l. geleverd werd. (de stoelen ruiken zelf nog nieuw ) Vanochtend in de 31226 zelf mogen ondervinden.

12-09-2013 07:12:20
mkns
mkns
Inmiddels rijdt ook de 43 in nieuwe kleuren. Het interieur moet nog vervangen worden. Een nieuwe vloer, het toilet, het nog niet actieve info display en de bewakingscamera's zitten er al wel in.

12-09-2013 13:17:36
mdj
mdj
Het eerste treinstel dat in revisie ging was de 36, vervolgens is de 43 als tweede gegaan.
Derde treinstel is de 41 (vanaf hier is men nieuwe banken gaan plaatsen) en ook de 40 (als vierde treinstel) is gereviseerd. Op dit moment wordt treinstel 42 gereviseerd.

Dan rijden alleen de 35, 37, 38 en 39 nog rond in het oude vertrouwde geel/wit.


Bij twijfel: gebruik beton.

03-10-2013 00:35:17
broek53
broek53
Nog even zeuren over het aantal treinstellen dat Syntus gebruikt. Tot nu toe gaan we ervan uit dat de 36-45 bij Syntus blijven. Ligt het echter niet voor de hand dat de 44 en 45 afvallen in december Almelo - Mariënberg overgaat naar Arriva? Anders zou Syntus ineens twee stellen meer op reserve hebben dan nu, en dat lijkt mij op zo'n klein parkje niet erg waarschijnlijk.

03-10-2013 09:55:05
dennistd
dennistd
De kwartiersdienst Go-Odz is geschrapt, dus er zijn nog vier omlopen. Deze zullen waarschijnlijk allemaal met twee stellen gaan rijden denk ik (als wisselgeld voor het niet rijden van de kwartiersdienst). Dat zijn acht stellen, en één of twee op reserve lijkt me geen heel slecht plan.

Zie ook www.goorsnieuws.nl : "Syntus gaat wel langere treinen inzetten "

Laatst bewerkt door dennistd op 03-10-2013 09:56

03-10-2013 17:25:32
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53 (do 29 aug 2013 00:57:38 www.somda.nl):De 33 en 34 zijn op 28 augustus naar Stendal vertrokken.
Ik weet niet of het al bekend is, maar het gedeelte dat niet bestickerd is, zal voorzien gaan worden van een eerste klas afdeling. Omdat er nog laswerkzaamheden plaats moesten vinden, is de bestickering nog niet afgemaakt.

03-10-2013 17:46:56
AgentX
AgentX
Wat wordt er dan gelast?

11-10-2013 00:01:06
Harrstein
Harrstein
Zat net in de lint 42 (ja rond dit uur) die volgensmij net uit revisie is

en het viel me op dat deze werkende displays had. Niet dat deze veel infomatie gaven.

imgur.com

Wat me de afgelopen tijd trouwens opvalt is dat de laatste gereviseerde lintjes een paar stoelen mist op de "platforms" boven de motor. iemand enig idee wat de gedachte hierachter is?

Laatst bewerkt door Harrstein op 11-10-2013 00:02, reden: brakke foto vervangen

11-10-2013 20:37:49
Dre
Dre
De 42 is idd kort geleden (waarschijnlijk zelf gisteren) teruggekomen uit Salzgitter. Eerste keer overigens dat ik de beeldschermen werkend zie. Vreemd daarbij dat ze nu "Syntus Overijssel" aangeven, aangezien vanaf 8 december a.s. onder de formulenaam "Syntus Twente/Twents" de bus- en treindienst uitgevoerd wordt.

Overigens laat deze foto wel prima het "probleem" bij Syntus zien, enige vorm van actuele reisinformatie. De Twitteraccounts zijn op 10 juni 'spontaan' uit de lucht gegaan en ook vertragingen worden maar mondjesmaat (en vaak veel te laat) op de stations omgeroepen.

11-10-2013 20:53:32
mdj
mdj
Quote
Dre (vr 11 okt 2013 20:37:49 www.somda.nl): De 42 is idd kort geleden (waarschijnlijk zelf gisteren) teruggekomen uit Salzgitter. Eerste keer overigens dat ik de beeldschermen werkend zie. Vreemd daarbij dat ze nu "Syntus Overijssel" aangeven, aangezien vanaf 8 december a.s. onder de formulenaam "Syntus Twente/Twents" de bus- en treindienst uitgevoerd wordt.


Blijkbaar werkt het systeem onder Syntus Twente nog niet. De bussen in de concessie ZHO (buslijnen 91, 92, 95, 96, 97) rijden onder Syntus Gelderland. (en geven dan wel de goede reisinformatie...)


Bij twijfel: gebruik beton.

13-10-2013 04:30:36
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
AgentX (do 03 okt 2013 17:46:56 www.somda.nl): Wat wordt er dan gelast?
Geen idee, dat vermeldde het artikel in de TC Tubantia niet.

23-10-2013 00:07:21
Edb3
Edb3
Mag ik vragen welk treinstel nu voor revisie weg is? Hieronder las ik dat de 42 weer terug is, maar welk is nu in Stendal?

23-10-2013 07:08:11
dennistd
dennistd
De 45 is 30 september voor het laatst gezien volgens de spots, dus wellicht dat stel (de rest is de afgelopen twee weken nog allemaal gezien).

Laatst bewerkt door dennistd op 23-10-2013 07:08

23-10-2013 15:36:54
martijn
martijn
De 45 staat nu in Zp (in oude Twents huisstijl) dus die is het niet.

23-10-2013 21:16:05
sik214
sik214
De 33 en 34 zijn nu in revisie. Ja, ik weet het, voor Arriva, maar misschien heeft Alstom geen verdere capaciteit.

23-10-2013 21:46:41
rob46
rob46
Quote
martijn (wo 23 okt 2013 15:36:54 www.somda.nl): De 45 staat nu in Zp (in oude Twents huisstijl) dus die is het niet.
Volgens het OD was de 45+38 vandaag bezig met een ritje NL, en gespot in Ht, O, Nm, Ah naar Zp.


57 jaar OV-fotografie.

24-10-2013 07:55:18
Geerrritt
Geerrritt
Aan de hand van de spots, zou ik mijn geld op de 39 zetten.