Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

Ontwikkelingen Lint-41

Dinsdag 30 apr 2013 - 09:25:11
broek53
broek53
Tot mijn verrassing bestaat er geen topic waarin de ontwikkelingen en verwikkelingen rond de Lint-treinstellen wordt bijgehouden. Nu er allerlei bewegingen gaande zijn rond revisie/verbouwing en conservering, lijkt mij zo'n topic wel op zijn plaats om het een beetje centraal te houden. Wie van de kenners doet de aftrap met een overzicht?

Dinsdag 30 apr 2013 - 11:42:16
mdj
mdj
De 36 is de eerste die gereviseerd is en staat dus in Hengelo.
Onder andere:
- Een nieuwe motor (daardoor maximumsnelheid van 130 ipv 120km/h)
- Nieuwe vloer
- Toilet (daardoor 12 zitplaatsen minder)
- Nieuw kleurtje, 4 witte paarden en Verkehrsrot. Dezelfde kleur als Ambassador 3171 en Optares 3307/5307 en 3309. (Twents ros)
- Camerabewaking.

Bij twijfel: gebruik beton.

Dinsdag 30 apr 2013 - 11:58:21
Erikvd12
Erikvd12
Twitter erikvandalen2 Youtube berkhofduvedec Flickr 93306820@N07
Heeft men ook eerste klasse ingebouwd in de 36? Ik had begrepen dat dit ook ingebouwd zou worden.

Dinsdag 30 apr 2013 - 12:05:18
wwijker
wwijker
Volgens mij is (mede op basis van de spots) de situatie momenteel als volgt:

lint 33 + 34 -> Arriva, staan momenteel in Ww.

lint 35 - 45 -> Syntus. Lint 36 is gereviseerd, lint 43 momenteel in revisie

lint 21 - 33 -> NSFS (- lint 31, die is gesloopt na botsing)
op 22 april zijn 4 stellen (21, 30, 25 en ?*) overgebracht van Ahb naar Gn voor conservering.
op 26 april zijn 4 stellen (23, 24, 26 en ?*) overgebracht van Ahb naar Gn voor conservering.
op 27 april zijn stellen 21, 30 en 25 overgebracht van Gn (na conservering) naar Amf.
* één van de twee vraagtekens is lint 22, andere weet ik niet.

Laatst bewerkt door wwijker op Dinsdag 30 apr 2013 om 12:12:07

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 30 apr 2013 - 12:41:50
reisthijs
reisthijs
Youtube reisthijsnl Flickr ReisThijs
Quote
Erikvd12 (di 30 apr 2013 11:58:21 www.somda.nl): Heeft men ook eerste klasse ingebouwd in de 36? Ik had begrepen dat dit ook ingebouwd zou worden.
Alleen de stellen die naar Arriva gaan krijgen eerste klas. De rode 36 voor Syntus als het goed is dus niet.

Dinsdag 30 apr 2013 - 12:43:26
rob46
rob46
Flickr /rob46/
11 ex.Syntusstellen staan voor verkoop tw. 21/30 en 32 en gaan/gingen vanaf Ahb via NedTrain Gn (conservering) naar de loods in Amf.
Stavaza: per 30-4
Ahb 27,29,32
Gn 22,23,24,26,28
wpl Amf 21,25,30

57 jaar OV-fotografie.

Dinsdag 30 apr 2013 - 12:56:34
nickeyboy
nickeyboy
Twitter @menke_nick Youtube treinenbus Flickr 57428273@N07
Quote
mdj (di 30 apr 2013 11:42:16 www.somda.nl): De 36 is de eerste die gereviseerd is en staat dus in Hengelo.
Onder andere:
- Een nieuwe motor (daardoor maximumsnelheid van 130 ipv 120km/h)
- Nieuwe vloer
- Toilet (daardoor 12 zitplaatsen minder)
- Nieuw kleurtje, 4 witte paarden en Verkehrsrot. Dezelfde kleur als Ambassador 3171 en Optares 3307/5307 en 3309. (Twents ros)
- Camerabewaking.
Moeten er geen nieuwe botsproeven gehouden worden voor de wijzigigde maximumsnelheid? Dan zou ik verwachten dat de lintjes er niet meer doorkomen met de verscherpte eisen.

Dinsdag 30 apr 2013 - 13:06:36
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Lint 31 is naar Stendal overgebracht maar nog steeds niet gesloopt toch?

Dinsdag 30 apr 2013 - 14:46:51
edje
edje
Flickr spoorkeerl
van de 31 is niks meer over, de schade bak was al zo goed als leeg, maar zo krom als een hoepel. De andere bak is terecht gekomen in de 44 of 45. Zo zijn er meer dingen hergebruikt.

De gereviseerde linten krijgen ook een ander Info systeem, met beeldschermen.
De vloer is inderdaad vernieuwd. De stoelen inderdaad niet.
Ik had de foto's al eerder geplaatst.

www.flickr.com De WC met daarvoor de invalideplek

www.flickr.com Het Twentse ros

www.flickr.com Het complete stel

www.flickr.com de 44 en de 36 bij elkaar.

Laatst bewerkt door edje op Dinsdag 30 apr 2013 om 14:48:06


Dinsdag 30 apr 2013 - 15:50:04
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Is de andere bak van de 31 toch nog hergebruikt? Daar was aanvankelijk wel sprake van maar mij staat bij dat dat in eerste instantie niet gebeurd was.
Heeft Lint eigenlijk ook ingeslagen bakcodenummers o.i.d.?

Woensdag 01 mei 2013 - 11:21:22
salieri
salieri
Ook gemeld in de opvallende dingen van vandaag (1 mei), maar tevens even voor het archief:

Lint 26 is uit de conservering, deze staat nu met Lint 23 op spoor 18 te Gn (gekoppeld). De 22 is zelfstandig vanaf opstel naar de werkplaats gereden voor conservering. De 24 staat achter het Technisch Centrum, reden is mij onbekend (deze is nog niet geconserveerd, er ontbreken namelijk afsluitingen op de uitlaatpijp).

Woensdag 01 mei 2013 - 11:43:08
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Ze zullen 1 lint wel gebruiken voor het afslepen van de linten die wel behandeld zijn, Linten hebben een andere koppeling dan Arriva of NS materieel.


Woensdag 01 mei 2013 - 11:51:17
salieri
salieri
Nee, want daar gebruiken ze loc 702 voor die al een lange tijd in Gn is gestationeerd

Woensdag 01 mei 2013 - 14:24:39
Geerrritt
Geerrritt
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar uit verschillende foto's haal ik dat de 22 niet in het rijtje van de 24 stond op Ahbo. Aannemelijk hebben ze niet de hele boel gerangeerd. Dus dat zou betekenen dat de 22 voorop heeft gezeten in het eerste transport en de 28 in het tweede transport.

Donderdag 02 mei 2013 - 14:12:08
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
salieri (wo 01 mei 2013 11:51:17 www.somda.nl): Nee, want daar gebruiken ze loc 702 voor die al een lange tijd in Gn is gestationeerd
Lijkt me sterk, met al die koppelingen voorop lijkt het me haast onmogelijk om daar de hulpkoppeling voor de lint ook op te krijgen.


Donderdag 02 mei 2013 - 14:37:00
spekmj
spekmj
Flickr 148379382
Hij was het toch echt. Als is de foto wat vaag. t.co
Ik zag namelijk vorige week donderdag hoe deze wat stellen kwam brengen en halen... helaas was ik aan de andere kant van het station en niet op tijd om de lok met de LINTen gekoppeld vast te kunnen leggen.

Laatst bewerkt door spekmj op Donderdag 02 mei 2013 om 14:38:47

Donderdag 02 mei 2013 - 15:09:33
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Ja dat hij daar staat geloof ik wel, maar om hem met een lint te koppelen schijnt lastig te zijn. Bij het plaatsen van de sleepkoppeling op de haak van de 700 lok, moet je de sleepkoppeling recht op plaatsen, om hem daarna te laten zakken in zijn horizontale positie. Maar recht erop zetten lukt niet omdat daar die gele rangeerkoppeling al zit.


Donderdag 02 mei 2013 - 16:56:39
spekmj
spekmj
Flickr 148379382
Het viel me wel op dat er 3 of 4 man op die loc zaten
Dus het zou best kunnen dat er extra mensen bij waren om te helpen met de koppeling.

Vrijdag 03 mei 2013 - 18:26:13
Geerrritt
Geerrritt
Gisteren zijn de laatste 3 Linten door VolkerRail 203-5 overgebracht naar Gn.

Vrijdag 03 mei 2013 - 18:43:49
j.jager
j.jager
En vanmorgen stonden er 4 geconcerveerde stellen gereed voor vertrek naar Amf, aleen weet niet waneer ze daar naartoe zullen gaan.

Vrijdag 03 mei 2013 - 18:44:34
martijn24
martijn24
Klopt dat waren de 27, 29, 32. De 27 stond al achter de TC van Gn vanmorgen. De VolkerRail 203-5 stond vanmorgen al klaar om 4 stellen naar Amf te brengen. In volgorde vanaf Gn achter de loc waren de 24, 22, 26 en 23.

Vrijdag 03 mei 2013 - 21:29:58
salieri
salieri
Quote
edje (do 02 mei 2013 14:12:08 www.somda.nl): Lijkt me sterk, met al die koppelingen voorop lijkt het me haast onmogelijk om daar de hulpkoppeling voor de lint ook op te krijgen.
Dan lijkt jou dat sterk, ik heb er zelfs foto's van. Waarom kan je dingen niet geloven als ze worden verteld?

Vrijdag 03 mei 2013 - 21:31:52
edje
edje
Flickr spoorkeerl
ervaring, met die sleepkoppeling


Vrijdag 03 mei 2013 - 21:33:16
salieri
salieri
Oke, maar het is toch echt gebeurd. En er zit een koppeling óp de koppeling van de loc. Zal straks de foto wel plaatsen...

EDIT: Voor degene die niks willen geloven wat er verteld wordt, bij deze een foto als bewijs:

i40.tinypic.com
i39.tinypic.com

Laatst bewerkt door salieri op Vrijdag 03 mei 2013 om 21:42:53

Vrijdag 03 mei 2013 - 21:46:00
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Oke ik geloof je, een nieuw type sleepkoppeling voor tussen twee soorten automatische koppelingen. een koppeling die ook voor mij nieuw is.

Ik heb altijd gewerkt met deze
www.nicospilt.com


Vrijdag 03 mei 2013 - 22:28:27
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Spotmeldingen behoren nog altijd thuis in het topic opvallende dingen.

Groet, Spiketrain

Zaterdag 04 mei 2013 - 08:02:25
Waaldrecht
Waaldrecht
Quote
edje (vr 03 mei 2013 21:46:00 www.somda.nl): Oke ik geloof je, een nieuw type sleepkoppeling voor tussen twee soorten automatische koppelingen. een koppeling die ook voor mij nieuw is.

Ik heb altijd gewerkt met deze
www.nicospilt.com
De 700 locs hebben gewoon een koppeling dat overal m.u.v BSI koppelingen gekoppeld kan worden. Deze koppeling is echt voor het slepen en hangt op de V100.

Zaterdag 04 mei 2013 - 17:53:17
thom
thom
Die 700 past écht niet direct op de AK van de lint hoor, want dan ram je de hoorn van de AK van de 700 finaal door de electrische koppeldoos van de lint heen...

Daarnaast is de pasvorm van AK zelf ook anders dus buiten dat gaat dat ook niet op, dus zou ik toch even verder kijken, dan te denken dat de 700 toch wel past...

Zaterdag 04 mei 2013 - 18:43:15
martijn24
martijn24
Vanmorgen werden de laatste 4 linten op spoor 18 gezet van Gn voor vervoer naar Amf. Treinstel 32 is als laatste behandeld en staat verder met stel 27, 29 en 28 klaar voor vertrek.

Zondag 12 mei 2013 - 17:04:15
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Vandaag werden de bij NedTrain Gn geconserveerde en terzijde gestelde Linten 27,28,29 en 32 door VR 203-5 naar Amf overgebracht. De in totaal elf Linten t.w. 21/30 en 32 zijn per 9-12 aan NSFS teruggeleverd en nu opgeslagen in de voormalige wagenloods Amf in afwachting van verkoop. Alle stellen zijn door VolkerRail vanaf Ahb via Gn naar Amf getransporteerd.Zie: www.flickr.com

57 jaar OV-fotografie.

Woensdag 15 mei 2013 - 12:24:31
abcde
abcde
Hoeveel Linten blijven nu gepland in Nederland ?
Enkele verbouwde stellen voor de nieuwe concessie Almelo - Marienberg. Blijven hiernaast op nog meer lijnen Linten rijden ?

Woensdag 15 mei 2013 - 13:03:07
floriss
floriss
Ook tussen Zutphen en Oldenzaal blijven nog Lint41 treinstellen rijden. Ik heb zo niet paraat hoeveel treinstellen daarvoor nodig zijn. Ook zijn er nog plannen om extra treinen te laten rijden in spitsuren tussen Goor en Oldenzaal.
Ik denk dat er in totaal een stuk of 10-12 treinstellen nog blijven rijden in Nederland.

Woensdag 15 mei 2013 - 13:15:38
martijn
martijn
Volgens mij is het al een aantal keer genoemd: 35-45 Syntus, 33 en 34 naar Arriva en dus 21-30 en 32 beschikbaar bij NSFS.

Woensdag 15 mei 2013 - 13:30:47
sik214
sik214
Volgens mij gaat de 35 ook terug naar NSFS, maar vervangt deze momenteel steeds een Lint die in revisie is (zoals eerder de 36).

Woensdag 15 mei 2013 - 18:07:06
Dre
Dre
Voor de omlopen in de 31200 zijn 5 stellen nodig, voor de spitsslagen Go-Odz nog eens 2. Totaal maakt dat 7 stellen in de rijdende dienst. 2 reserve lijkt me ruim voldoende. Ik neem aan dat een van de stellen bij Syntus nog afvalt. Wellicht gaat deze toch nog over naar Arriva, aangezien er met twee stellen van maandag t/m zaterdag geen reserve is en het mij onwenselijk lijkt meteen uitvallende treinen te hebben als er 1 stel defect is.

Woensdag 15 mei 2013 - 18:45:03
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Bij NedTrain in Hengelo hadden ze het er over dat Syntus 10 stellen in de nieuwe concessie meeneemt. En deze komen ook weer in Hengelo voor onderhoud.


Woensdag 15 mei 2013 - 18:57:05
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Dat klopt, 36/45. Zoals gezegd is de 35 tijdelijk invaller voor het stel (nu 43) dat in Stendal in revisie is/gaat.

57 jaar OV-fotografie.

Woensdag 15 mei 2013 - 19:15:30
edje
edje
Flickr spoorkeerl
36 is trouwens ook nog niet vrijgegeven, stel staat op 1 van de volker rail sporen en aan het ontbreken van de treeplanken, zijn ze nog niet klaar met het stel.


Zaterdag 18 mei 2013 - 09:33:44
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Gisteren (17-5) kwam de in Stendal gereviseerde en in de nieuwe kleurstelling rijdende Lint 36 op Zp-Odz in dienst.

Laatst bewerkt door rob46 op Zaterdag 18 mei 2013 om 11:29:15

57 jaar OV-fotografie.

Dinsdag 28 mei 2013 - 20:53:03
broek53
broek53
Weet iemand wanneer de gerenoveerde 43 uit Stendal is gearriveerd en welk stel (if any) er retour is gegaan?

Woensdag 29 mei 2013 - 00:01:50
bnv
bnv
Staat vanaf donderdag 23 (eerste keer door mij gesignaleerd), en staat er vanmiddag nog steeds, tegenover de Werkplaats in Hgl.
Mogelijke volgende kandidaat: de 39. (?) Althans: stond maandagochtend op het terrein van de werkplaats Hgl, normaal staan daar nooit Lintjes, die zijn daar ook niet in onderhoud. Vandaag (dinsdag) was die weg. Klein herstel of op weg naar Stendal(?).

Woensdag 29 mei 2013 - 00:12:41
broek53
broek53
De 39 werd vandaag in dienst gezien. Gekoppeld met de 36 nog wel

Woensdag 29 mei 2013 - 09:40:44
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Quote
bnv (wo 29 mei 2013 00:01:50 somda.nl): op het terrein van de werkplaats Hgl, normaal staan daar nooit Lintjes, die zijn daar ook niet in onderhoud.
Ik dacht juist dat ze sinds december weer in Hengelo in onderhoud waren


Woensdag 29 mei 2013 - 17:10:25
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Klopt Syntus heeft de Lintjes gewoon weer in Hengelo voor onderhoud, net zoals ze voor de tijd dat ze naar Voith gingen.


Dinsdag 20 aug 2013 - 16:54:00
rob46
rob46
Flickr /rob46/
De Arriva Linten 33 en 34 krijgen momenteel in de Wpl Zp hun Vechtdallijnbestickering. Inzet tzt op Aml-Mrb.

57 jaar OV-fotografie.

Dinsdag 20 aug 2013 - 22:07:45
Dre
Dre
En gezien de spots is na de stel nr. 41 de 40 naar Stendal vertrokken. Nu rijden de 35, 37, 38 en 39 nog in het geel/wit rond. Daarnaast zijn de 44 en 45 steeds vaker op Zp-Odz te zien. Het zal mij benieuwen welke stellen uiteindelijk nog door Syntus worden afgeschoven richting NSFS, aangezien 11 stellen me een beetje te veel lijkt voor een dienst waarvoor 7 stellen nodig zijn (5 voor de 31200 en 2 voor de spitsdiensten Go-Odz).

Dinsdag 20 aug 2013 - 22:30:43
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
10 stuks, is hierboven genoemd. Rijdt er niks met dubbele stellen?

Woensdag 21 aug 2013 - 00:04:52
Geerrritt
Geerrritt
Voor de spitsdiensten heb je 3 stellen nodig. Treinen gaan als LM van Go naar Mk, keren daar op spoor 722 en gaan dan weer als LM terug naar Go, om daar de reizigersdienst weer in te gaan.

Laatst bewerkt door Geerrritt op Woensdag 21 aug 2013 om 00:05:55

Woensdag 21 aug 2013 - 09:02:43
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
Geerrritt (wo 21 aug 2013 00:04:52 www.somda.nl): Voor de spitsdiensten heb je 3 stellen nodig. Treinen gaan als LM van Go naar Mk, keren daar op spoor 722 en gaan dan weer als LM terug naar Go, om daar de reizigersdienst weer in te gaan.
Was dat dan voor flauwekul ?
Als LM van je startpositie voor een dienst als 1st een rondje met lucht vervoeren om dan pas aan de dienst te beginnen
Ben erg nieuwsgierig naar de reden voor die ongein.

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Woensdag 21 aug 2013 - 09:07:25
peterselie
peterselie
het is niet zomaar bedacht, want anders heb je in Go een keertijd van maar 2 minuten en dat is wel erg krap, dus je rijdt dan vrijwel altijd met vertraging en dat op een enkelsporig baanvak.

Woensdag 21 aug 2013 - 09:11:42
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
peterselie (wo 21 aug 2013 09:07:25 www.somda.nl): het is niet zomaar bedacht, want anders heb je in Go een keertijd van maar 2 minuten en dat is wel erg krap, dus je rijdt dan vrijwel altijd met vertraging en dat op een enkelsporig baanvak.
Aha ok,das duidelijk.
Raar eigenlijk dat er blijkbaar op Go geen plek is om een trein te stallen zodat deze gelijk van dat punt af de dienst kan starten.

Laatst bewerkt door phantom op Woensdag 21 aug 2013 om 09:12:03

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Woensdag 21 aug 2013 - 09:12:19
sik214
sik214
Quote
phantom (wo 21 aug 2013 09:02:43 www.somda.nl):
Quote
Geerrritt (wo 21 aug 2013 00:04:52 www.somda.nl): Voor de spitsdiensten heb je 3 stellen nodig. Treinen gaan als LM van Go naar Mk, keren daar op spoor 722 en gaan dan weer als LM terug naar Go, om daar de reizigersdienst weer in te gaan.
Was dat dan voor flauwekul ?
Als LM van je startpositie voor een dienst als 1st een rondje met lucht vervoeren om dan pas aan de dienst te beginnen
Ben erg nieuwsgierig naar de reden voor die ongein.
Veelzeggend dit.... maar niet over de treindienst. Die wordt gewoon keurig uitgevoerd als een soort robuust kopmaken op Go-Mk v.v.

Woensdag 21 aug 2013 - 09:44:58
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Spoor 731 te Go wordt ingericht om te kunnen keren dus dan zijn de LM ritjes naar Markelo overbodig.

Woensdag 21 aug 2013 - 13:00:35
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
@ sik214,

Dat die treindienst goed uitgevoerd zal worden dat geloof ik best,maar daar ging het mij even niet om.
Onbekendheid met de spoorsituatie aldaar,kwam het nogal raar over dat er nergens een spoortje was/is om een treinstel te plaatsen voor die dienst.
En door dat die ruimte er schijnbaar niet is,er zo'n ogenschijnlijk raar LM ritje heen en terug nodig is om een dienst uit te voeren.
(net even op sporenplan gekeken en idd die ruimte is er niet,maar dat wist ik vanmorgen nog niet)
@gvttreinen,is dat dan mogelijk zonder de passeer mogelijkheid weg te halen of passeert men daar nooit zodat dat het een kop spoortje ofzo kan worden ?

Laatst bewerkt door phantom op Woensdag 21 aug 2013 om 13:01:25

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 21 aug 2013 - 13:07:12
daniel81
daniel81
Het gaat niet om een fysiek gebrek aan sporen, maar dat de beveiliging op Go het wisselen van rijrichting niet toelaat.

Woensdag 21 aug 2013 - 13:13:08
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Maar het aanpassen van de beveiliging maakt de keertijd nog steeds niets langer natuurlijk


Woensdag 21 aug 2013 - 13:17:11
sik214
sik214
Quote
phantom (wo 21 aug 2013 13:00:35 www.somda.nl): @ sik214,

Dat die treindienst goed uitgevoerd zal worden dat geloof ik best,maar daar ging het mij even niet om.
Onbekendheid met de spoorsituatie aldaar,kwam het nogal raar over dat er nergens een spoortje was/is om een treinstel te plaatsen voor die dienst.
En door dat die ruimte er schijnbaar niet is,er zo'n ogenschijnlijk raar LM ritje heen en terug nodig is om een dienst uit te voeren.
(net even op sporenplan gekeken en idd die ruimte is er niet,maar dat wist ik vanmorgen nog niet)
@gvttreinen,is dat dan mogelijk zonder de passeer mogelijkheid weg te halen of passeert men daar nooit zodat dat het een kop spoortje ofzo kan worden ?
Het ging mij erom dat je voor jou onbekende zaken direct en ongenuanceerd het stempel "flauwekul" en "ongein" opdrukt.

Woensdag 21 aug 2013 - 16:16:22
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Dat is idd in dit geval een haastige fout geweest.
------------------------------------------------------
Maar wat is er nu dan met die beveiliging op Go aan de hand dat dit keren nu niet kan ?
Ben een onbekende op dat beveiligings vlak,maar mist men daar dan iets dat keren aldaar niet mogelijk maakt ?

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Woensdag 21 aug 2013 - 16:54:27
broek53
broek53
Ja, seinen rond het overpad tussen de perrons.
Als een trein op het rechter perronspoor in de rijrichting gezien keert, staat voor een overpad dat niet zal sluiten. Komt hij op het linkerspoor binnen, dan gaat het overpad dicht en omdat de trein ervoor stopt en gaat keren, gaat dat overpad niet meer open totdat de trein vertrokken is.

Woensdag 21 aug 2013 - 17:08:36
john2
john2
Zoiets heb je ook in Nuth, Schinnen, Spaubeek en Geleen Oost met de voetgangersoverweg voor op de perrons tekomen. In de dienstregeling gaan er treinen over het linkerspoor vanaf Heerlen naar Sittard. Deze voetgangersoverwegen gaan ook niet open tot dat de betreffende trein vertrokken is en de overweg gepasseerd is. In Schinnen en Spaubeek heb je nog overwegen voor het verkeer bij de voetgangers overwegen.

Woensdag 21 aug 2013 - 17:29:13
martijn
martijn
En wat heeft dit precies met de LINT-en te maken?

Woensdag 21 aug 2013 - 17:36:05
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Gaarne weer terug naar de Linten a.u.b..

Groet, Spiketrain

Woensdag 21 aug 2013 - 22:42:52
110573
110573
Twitter Reclamebaan Flickr 11057
Check van een reeds (half)bestickerde Vechtdal-LINT voor de werkplaats te Zp

Donderdag 22 aug 2013 - 16:46:02
martijn
martijn
Inmiddels is meer dan de helft bestickerd: martijnvanvulpen.nl

Donderdag 22 aug 2013 - 23:19:20
peterselie
peterselie
Die Arriva Linten zijn momenteel van binnen qua interieur helemaal gestript. Heb nog geen idee hoe het nieuwe interieur eruit komt te zien

Vrijdag 23 aug 2013 - 13:12:34
Hoera63
Hoera63
Twitter Koplopermau Youtube Koplopermau Flickr Koplopermau
Vindt het (ook al is het een kleine foto) een mooi kleurenschema.

Vrijdag 23 aug 2013 - 13:15:55
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
peterselie (do 22 aug 2013 23:19:20 www.somda.nl): Die Arriva Linten zijn momenteel van binnen qua interieur helemaal gestript. Heb nog geen idee hoe het nieuwe interieur eruit komt te zien
Het zou me niks verbazen, als in de Lintjes, dezelfde stoelen komen als de overige stellen van de Arriva.
Natuurlijk veel gemakkelijker om namelijk maar 1 soort zitkussen op voorraad te moeten hebben.


Vrijdag 23 aug 2013 - 14:32:09
Geerrritt
Geerrritt
Op deze forum.fok.nl nog meer foto's van de Lintjes van iets dichterbij.

Vrijdag 23 aug 2013 - 18:54:14
marciekemp
marciekemp
De 2 vechtdal lijn linten zullen komend weekend naae duitsland gaan voor een complete motor revisie hoor ik net van een ander forum lid hier via whatsapp

Vrijdag 23 aug 2013 - 18:56:30
marciekemp
marciekemp
De 2 vechtdal lijn linten zullen komend weekend naae duitsland gaan voor een complete motor revisie hoor ik net van een ander forum lid hier

Vrijdag 23 aug 2013 - 19:17:47
kmark
kmark
Flickr markrail
Dat gaat dit weekend niet gebeuren, op z'n vroegst pas medio volgende week.

Vrijdag 23 aug 2013 - 23:30:03
ricohallo
ricohallo
Als nou zo'n LINT kapot raakt of in onderhoud moet, zal dan een (rode) GTW in (kunnen gaan) vallen?

Zaterdag 24 aug 2013 - 00:44:11
alle46
alle46
Flickr /albertus46/
Dan zal Arriva er een moeten huren bij Syntus.

Zaterdag 24 aug 2013 - 00:50:48
broek53
broek53
Of een eigen diesel-GTW laten opdraven uit het noorden.

Zaterdag 24 aug 2013 - 06:46:36
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Er zijn ook nog diesel GTW's van Arriva ten zuiden van het Vechtdal

Dick van den Hoven

Zaterdag 24 aug 2013 - 12:10:21
marciekemp
marciekemp
@kmark wat ik begreep dit weekend al, was diegene verteld door arriva personeel uit de werkplaats

Zaterdag 24 aug 2013 - 18:00:13
mdj
mdj
Er kwamen toch 3 linten? De 35 gaat tzt ook naar Arriva, nadat de linten van Syntus zijn gereviseerd?

Bij twijfel: gebruik beton.

Donderdag 29 aug 2013 - 00:57:38
broek53
broek53
Dat weet ik eigenlijk niet. Ben wel benieuwd.
De 33 en 34 zijn op 28 augustus naar Stendal vertrokken.

Vrijdag 30 aug 2013 - 20:03:00
broek53
broek53
Elders las ik dat de 40 op 26 (of 27) augustus is teruggekeerd. Is bekend of er al een volgend stel richting Stendal vertrokken is en zo ja, welk?

Donderdag 05 sep 2013 - 10:07:57
Harrstein
Harrstein
Wat mijn inmiddels is opgevallen is dat een deel van de herverplakte twents linten een ander interieur hebben gekregen. grijze stof met rode lijnen. ook zijn de plaatsen met 2 bankjes tegenover elkaar voorzien van een stopcontact van 90w onder de stoelen.

Donderdag 05 sep 2013 - 10:27:24
sik214
sik214
Quote
broek53 (vr 30 aug 2013 20:03:00 www.somda.nl): Elders las ik dat de 40 op 26 (of 27) augustus is teruggekeerd. Is bekend of er al een volgend stel richting Stendal vertrokken is en zo ja, welk?
De 35 t/m 45 zijn allemaal nog gespot op 2, 3 of 4 september, op de 42 na. Die is op 26/8 het laatst gespot, dat zal dus wel het stel zijn dat nu in Stendal is.

Donderdag 05 sep 2013 - 11:36:37
mkns
mkns
En hiervan zijn (volgens eigen waarneming) de 36, 40 en 41 voorzien van een nieuw uiterlijk. Waarbij er 1 stel (de 40 of 41) ook de interieur aanpassing (dus niet alleen het inbouw toilet) heeft gekregen.

Ritten uitgevoerd met dubbele stellen leveren nu vaak rood-/gele combinaties op...

Gaat er ook nog WiFi geinstalleerd worden? Syntus kan vandaag de dag niet meer achterblijven...

Donderdag 05 sep 2013 - 13:01:42
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
De 41 heeft het nieuwe interieur, niet volledig trouwens (de oude gele stangen zitten er bijvoorbeeld nog afgesleten in): spoornieuws.nl


Donderdag 05 sep 2013 - 17:24:30
Dre
Dre
En de 40 heeft ook een nieuw interieur, net als de 41 die reeds op 15-07 j.l. geleverd werd. (de stoelen ruiken zelf nog nieuw ) Vanochtend in de 31226 zelf mogen ondervinden.

Donderdag 12 sep 2013 - 07:12:20
mkns
mkns
Inmiddels rijdt ook de 43 in nieuwe kleuren. Het interieur moet nog vervangen worden. Een nieuwe vloer, het toilet, het nog niet actieve info display en de bewakingscamera's zitten er al wel in.

Donderdag 12 sep 2013 - 13:17:36
mdj
mdj
Het eerste treinstel dat in revisie ging was de 36, vervolgens is de 43 als tweede gegaan.
Derde treinstel is de 41 (vanaf hier is men nieuwe banken gaan plaatsen) en ook de 40 (als vierde treinstel) is gereviseerd. Op dit moment wordt treinstel 42 gereviseerd.

Dan rijden alleen de 35, 37, 38 en 39 nog rond in het oude vertrouwde geel/wit.

Bij twijfel: gebruik beton.

Donderdag 03 okt 2013 - 00:35:17
broek53
broek53
Nog even zeuren over het aantal treinstellen dat Syntus gebruikt. Tot nu toe gaan we ervan uit dat de 36-45 bij Syntus blijven. Ligt het echter niet voor de hand dat de 44 en 45 afvallen in december Almelo - Mariënberg overgaat naar Arriva? Anders zou Syntus ineens twee stellen meer op reserve hebben dan nu, en dat lijkt mij op zo'n klein parkje niet erg waarschijnlijk.

Donderdag 03 okt 2013 - 09:55:05
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
De kwartiersdienst Go-Odz is geschrapt, dus er zijn nog vier omlopen. Deze zullen waarschijnlijk allemaal met twee stellen gaan rijden denk ik (als wisselgeld voor het niet rijden van de kwartiersdienst). Dat zijn acht stellen, en één of twee op reserve lijkt me geen heel slecht plan.

Zie ook www.goorsnieuws.nl : "Syntus gaat wel langere treinen inzetten "

Laatst bewerkt door dennistd op Donderdag 03 okt 2013 om 09:56:28


Donderdag 03 okt 2013 - 17:25:32
verwoert
verwoert
Quote
broek53 (do 29 aug 2013 00:57:38 www.somda.nl):De 33 en 34 zijn op 28 augustus naar Stendal vertrokken.
Ik weet niet of het al bekend is, maar het gedeelte dat niet bestickerd is, zal voorzien gaan worden van een eerste klas afdeling. Omdat er nog laswerkzaamheden plaats moesten vinden, is de bestickering nog niet afgemaakt.

Donderdag 03 okt 2013 - 17:46:56
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Wat wordt er dan gelast?

Vrijdag 11 okt 2013 - 00:01:06
Harrstein
Harrstein
Zat net in de lint 42 (ja rond dit uur) die volgensmij net uit revisie is

en het viel me op dat deze werkende displays had. Niet dat deze veel infomatie gaven.

imgur.com

Wat me de afgelopen tijd trouwens opvalt is dat de laatste gereviseerde lintjes een paar stoelen mist op de "platforms" boven de motor. iemand enig idee wat de gedachte hierachter is?

Laatst bewerkt door Harrstein op Vrijdag 11 okt 2013 om 00:02:52, reden: brakke foto vervangen

Vrijdag 11 okt 2013 - 20:37:49
Dre
Dre
De 42 is idd kort geleden (waarschijnlijk zelf gisteren) teruggekomen uit Salzgitter. Eerste keer overigens dat ik de beeldschermen werkend zie. Vreemd daarbij dat ze nu "Syntus Overijssel" aangeven, aangezien vanaf 8 december a.s. onder de formulenaam "Syntus Twente/Twents" de bus- en treindienst uitgevoerd wordt.

Overigens laat deze foto wel prima het "probleem" bij Syntus zien, enige vorm van actuele reisinformatie. De Twitteraccounts zijn op 10 juni 'spontaan' uit de lucht gegaan en ook vertragingen worden maar mondjesmaat (en vaak veel te laat) op de stations omgeroepen.

Vrijdag 11 okt 2013 - 20:53:32
mdj
mdj
Quote
Dre (vr 11 okt 2013 20:37:49 www.somda.nl): De 42 is idd kort geleden (waarschijnlijk zelf gisteren) teruggekomen uit Salzgitter. Eerste keer overigens dat ik de beeldschermen werkend zie. Vreemd daarbij dat ze nu "Syntus Overijssel" aangeven, aangezien vanaf 8 december a.s. onder de formulenaam "Syntus Twente/Twents" de bus- en treindienst uitgevoerd wordt.
Blijkbaar werkt het systeem onder Syntus Twente nog niet. De bussen in de concessie ZHO (buslijnen 91, 92, 95, 96, 97) rijden onder Syntus Gelderland. (en geven dan wel de goede reisinformatie...)

Bij twijfel: gebruik beton.

Zondag 13 okt 2013 - 04:30:36
verwoert
verwoert
Quote
AgentX (do 03 okt 2013 17:46:56 www.somda.nl): Wat wordt er dan gelast?
Geen idee, dat vermeldde het artikel in de TC Tubantia niet.

Woensdag 23 okt 2013 - 00:07:21
Edb3
Edb3
Mag ik vragen welk treinstel nu voor revisie weg is? Hieronder las ik dat de 42 weer terug is, maar welk is nu in Stendal?

Woensdag 23 okt 2013 - 07:08:11
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
De 45 is 30 september voor het laatst gezien volgens de spots, dus wellicht dat stel (de rest is de afgelopen twee weken nog allemaal gezien).

Laatst bewerkt door dennistd op Woensdag 23 okt 2013 om 07:08:26


Woensdag 23 okt 2013 - 15:36:54
martijn
martijn
De 45 staat nu in Zp (in oude Twents huisstijl) dus die is het niet.

Woensdag 23 okt 2013 - 21:16:05
sik214
sik214
De 33 en 34 zijn nu in revisie. Ja, ik weet het, voor Arriva, maar misschien heeft Alstom geen verdere capaciteit.

Woensdag 23 okt 2013 - 21:46:41
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Quote
martijn (wo 23 okt 2013 15:36:54 www.somda.nl): De 45 staat nu in Zp (in oude Twents huisstijl) dus die is het niet.
Volgens het OD was de 45+38 vandaag bezig met een ritje NL, en gespot in Ht, O, Nm, Ah naar Zp.

57 jaar OV-fotografie.

Donderdag 24 okt 2013 - 07:55:18
Geerrritt
Geerrritt
Aan de hand van de spots, zou ik mijn geld op de 39 zetten.