10-06-2019 12:17:32 | ||
---|---|---|
nohab
|
Knap? Nee hoor, is gewoon eigen aan de mens. Op facebook is het echter tot kunst verheven. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
10-06-2019 12:39:50 | ||
---|---|---|
NDS
|
Voor mensen die net als ik niks met facebook te maken willen hebben, het staat ook gewoon op lok-report met een foto erbij; https://www.lok-report.de/news/europa/item/11577-schweden-erster-alstom-lint-auf-der-inlandsbanan-eingetroffen.html Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
10-06-2019 18:17:21 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteHoezo Sicco, zou dit de 35 zijn. Het was wel de meest recent gangbare van de vijf. 57 jaar OV-fotografie. |
11-06-2019 06:37:12 | ||
---|---|---|
diesels
|
Dat was degene die vanwege de door jou genoemde reden als eerste rap opgeknapt zou worden voor presentatie in Zweden volgens de Polen. |
02-12-2019 21:44:21 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Ik vond een filmpje van de ingebruikname bij de Inlandsbanan: https://youtu.be/nWfob5BtMqc |
02-12-2019 22:11:29 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Nummer 35 dus (zie 2:21) Grappig dat ze ook nog de originele Syntus bekleding hebben op de stoelen. |
02-12-2019 22:46:46 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Ook grappig om op 0:53 'Extra trein' op het koersbord te zien staan |
03-12-2019 08:40:23 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteWordt op een later moment aangepast met nieuw interieur. |
03-12-2019 08:55:09 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Volgens opschrift rijdt-ie "fossielvrij". Waar stoken ze mee? |
03-12-2019 08:58:39 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Ik zie daar bij 1:21 een instaptrede voor de lage perrons, is die origineel of hebben ze die aangepast? |
03-12-2019 09:42:11 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteBlauwe diesel. |
03-12-2019 09:48:20 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Zit er al jaren op. Anders was het instappen zo lastig als dat ding ergens op het emplacement stond. |
03-12-2019 22:10:28 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Op 0:06 zie je aan het UIC nummer dat het treinstel nog in Nederland is ingeschreven.Quote |
03-12-2019 22:14:45 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Niets bijzonders bij verkoop tegenwoordig. Overschrijven naar een nieuw land van inzet is niet verplicht en bovendien tegenwoordig een enorme en prijzige papierwinkel. Nieuw inschrijven is makkelijker en blijkbaar ook interessant voor de diverse goederenwagenverhuurders, er zijn hele series recent geleverde goederenwagenseries die Nederland nooit zien maar er wel geregisteerd zijn. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
03-12-2019 22:45:32 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Op 0:53 staat ook nog "Extra trein" in het Nederlands voorop de trein. |
03-12-2019 22:49:46 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Zoals Trainplaza bijna exact 24 uur geleden ook meldde |
03-12-2019 22:51:34 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Excuus, ik had beter moeten lezen |
04-12-2019 00:32:04 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Op 13 en 14 januari 2020 is Zweden in Rail Away met een dubbele aflevering over de Inlandsbanan op de trajecten: Mora - Östersund - Sorsele en Sorsele – Gällivare. Wie weet zien we nog wel een LINT rijden. Quote Is die actuele lijst misschien ergens te zien? Laatst bewerkt door aarclay op 04-12-2019 00:38 Choo choo..... |
04-12-2019 01:01:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Die lijst is het nationaal voertuig register, en dat is niet openlijk toegankelijk. Dat is ook zo omvangrijk dat je daar niet zelf even een kopie op een website van maakt |
04-12-2019 19:59:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het ging mij meer om de namen die er ingeschreven staan. Anyway, al zou die wel openbaar zijn dan was een kopie zo gemaakt. Maar dat is mijn intentie ook niet. Laatst bewerkt door aarclay op 04-12-2019 20:00 Choo choo..... |
04-12-2019 20:37:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Je bedoeld de namen van de voertuighouders als overzicht, ook dat zal een aardige lijst zijn maar ik meen die ergens vaag weleens op het internet gezien te hebben maar waar.... |
04-12-2019 20:51:48 | ||
---|---|---|
edward
|
Wellicht www.era.europa.eu |
04-12-2019 21:02:27 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
De meest recente VKM lijst vind je hier: https://www.era.europa.eu/sites/default/files/registers/docs/iu_vkm_publiclist_117_en.pdf |
04-12-2019 22:17:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Kijk, thanks Choo choo..... |
06-12-2019 18:56:45 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Voor wie nog rode Twents Lintjes wil platen, niet te lang wachten. In de kerstvakantie worden er minstens 2 van de 3 nog rode stellen verBlauwnet |
07-01-2020 15:19:58 | ||
---|---|---|
Rob357
|
Is dit gelukt? Welke stellen hebben de Blauwnet bestickering gekregen? |
07-01-2020 15:23:33 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
Als ik het goed gezien heb is geen van de in 2019 nog rode stellen blauw gestickerd. In ieder geval heb ik zelf om 13:34 de 43 en 44 zien staan op Zpge, allebei nog rood. Laatst bewerkt door FLIRT2525 op 07-01-2020 16:30 |
07-01-2020 16:27:19 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Operatie blauwnet is mislukt, 40,43 en 44 blijven voorlopig (mede gezien de defecten stand) nog wel even rood... |
07-01-2020 18:08:52 | ||
---|---|---|
martijn
|
Dan maar gelijk een RRReis-jasje |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-01-2020 19:00:19 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Stel 38 is eindelijk weer terug uit Duitsland van botsschade. Na een powerpack wissel komt deze weer in dienst, en dan zullen ook de laatste rode linten in Winterswijk blauw gemaakt worden. |
04-02-2020 22:14:32 | ||
---|---|---|
edje
|
Op dit moment staat stel 43 in Winterswijk bij Transit Oost in de loods om zijn Twents bestickering in te ruilen voor een blauwnet bestickering. Hierdoor blijft alleen nog stel 44 deze week rood, daarnagaat ook deze laatste rode lint naar Winterswijk voor de nieuwe stickers. Dus wil je nog een foto maken, wees dan snel. |
05-02-2020 08:26:22 | ||
---|---|---|
rob46
|
Wanneer is de 40 dan blauw geworden..? 57 jaar OV-fotografie. |
05-02-2020 11:58:11 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Vorige week, maandag naar Winterswijk, vrijdag retour. |
05-02-2020 20:25:15 | ||
---|---|---|
edward
|
Quote Wellicht ergens gemist, maar waar en wanneer heeft de 38 deze botsschade opgelopen? |
05-02-2020 21:13:09 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Vorig jaar tijdens rangeren op de 41 gebotst. |
06-02-2020 08:30:56 | ||
---|---|---|
mkns
|
Vanochtend in 31213 in de nog steeds rode 44 gereden. |
05-11-2020 12:17:16 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Op de railwiki staat onder "Inzet bij Arriva" de 35 als rijdend in de 32200/32300 in drgl 2018, 2019 en 2020, maar deze is in 2019 naar Zweden verhuisd (zie eerder in dit topic). Bovendien moet daar sowieso alleen serie 32300 staan, want de 32200 wordt en werd volledig met GTW gereden. Laatst bewerkt door umbusko op 05-11-2020 12:19 |
12-02-2021 16:03:15 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Keolis Lint nr. 42 wordt vandaag door een ander stel naar Bh gesleept en daar tussen (is de verwachting) 20:00 en 21:00 door een Loc opgehaald voor verder transport naar Alstom Braunschweig. Daar zal volgende week een begin worden gemaakt met het herstel na de aanrijding met een heftruck bij Mk. |
12-02-2021 16:59:53 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Niet helemaal juist. Linten zijn ook in de 32200 te zien. Normaal heel af en toe, in pediodes dat de 32300 niet rijdt regelmatig. Dit om de Linten in conditie te houden. |
12-02-2021 17:38:17 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Interessant, ik reis toch al flink wat jaren over de Maaslijn en heb het zelf nog niet meegemaakt. Maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. :) Ik kan me wel een of twee berichten van hier op Somda herinneren, maar dat is al erg lang geleden. |
12-02-2021 18:16:55 | ||
---|---|---|
martijn
|
Een week alweer om precies te zijn 😉 |
12-02-2021 18:33:18 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Quote Helaas gaat het transport door mij niet bekende problemen toch niet door... Volgende week poging 3 |
12-02-2021 18:36:46 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Oei, ik moet beter opletten merk ik al. Dat bericht had ik gemist. 😊 |
12-02-2021 19:18:11 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote ik werk er ;) |
12-02-2021 20:26:51 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Ik geloof je ook wel hoor ;) We zijn elkaar vast al wel eens (onbewust) tegengekomen. |
12-02-2021 22:16:55 | ||
---|---|---|
tieske05
|
Ik woon er zelfs aan en had 5-2 de lint voor 't eerst in Swalmen achter de lens. Betrof stel 30. |
24-02-2021 22:35:17 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Getuige deze foto op Flickr is het transport een week later op 20-02-2021 alsnog gelukt. Laatst bewerkt door wouterder op 24-02-2021 22:35 |
25-02-2021 20:18:12 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Correct, op Vrijdag tussen de 36 en 38 in naar Bentheim gebracht en daar aan de loc gekoppeld. Vervolgens op zaterdag rond een uur of 10 in de ochtend vertrokken richting Alstom. |
07-07-2021 19:55:34 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Vandaag is de 42 weer teruggekomen van herstel. Door 2 Lintjes opgehaald in Bh en naar Hgl gesleept. Na een onderhoudsbeurt zal ie weer in dienst komen. |
09-01-2024 12:46:03 1 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De vijf LINT'jes voor het Zweedse Inlandsbanan worden nog niet ingezet, meldt RailColor News (paywall) aan de hand van een verklaring van Inlandståg. Inzet van de gemoderniseerde ex-NS dieseltreinstellen zal plaatsvinden vanaf herfst/winter 2024 op de 1,067 km lange route Mora – Gällivare.
Volgens de website van de Inlandsbanan heeft de LINT een flinke upgrade (geen paywall) gekregen, met zelfs een bistro erin. |
30-03-2024 09:03:36 1 | ||
---|---|---|
ToH
|
Arriva LINT 37 heeft als naam "Ridders van het eerste uur" gekregen.
"Vanaf 8 maart rijdt er een trein met de naam ‘De ridders van het eerste uur’ op het Nederlandse spoor. De trein is vernoemd naar 17 dappere machinisten die 25 jaar geleden op de eerste gedecentraliseerde spoorlijn Almelo – Mariënberg gingen rijden. In recordtempo zijn deze buschauffeurs omgeschoold tot machinist. Ze waren daarmee de eerste machinisten die voor een regionale vervoerder de trein gingen rijden." |
30-03-2024 16:00:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Grappig. Met de bewering dat het de eerste machinisten waren die voor een regionale vervoerder gingen rijden, doet men overigens wel anderhalve eeuw aan spoorgeschiedenis tekort, maar vooruit |
30-03-2024 16:05:55 1 | ||
---|---|---|
Xander140
|
|
30-03-2024 19:15:36 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Het is natuurlijk ook wat je de nadruk op legt. In Zweden ligt die veel meer op comfort en hebben ze ook minder reizigers te vervoeren. De Syntus waren echt gemaakt op zoveel mogelijk capaciteit. Volgens wikipedia.org/ hebben ze in Nederland 8 eerste klas en 130 tweede klas. De Zweedse stellen hebben 17 eerste klas en maar 61 tweede klas volgens inlandsbanan.se Dat scheelt toch een hele hoop. |
30-03-2024 21:33:25 | ||
---|---|---|
Rsb
|
Afstanden in Zweden zijn natuurlijk ook wat groter. Wel kan je je natuurlijk afvragen in hoeverre de capaciteit zoals die in Nederland werd geboden nodig was en er andere keuzes, lees meer comfort, had kunnen worden geboden |
31-03-2024 11:48:53 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat hangt denk ik grotendeels af van de wens van de vervoerder. |