05-12-2017 10:47:59
Rob357
Rob357
Quote
tonnie12 (wo 29 nov 2017 00:19:07 https://www.somda.nl/forum/13382/p633149/): Lint 42 is dinsdagavond aangekomen in Winterswijk.


Ik heb hem vandaag voor het eerst weer gezien als 31234 in Go om 10.00.
 

05-12-2017 14:26:54
marvinkok
marvinkok
Het is ook meteen de eerste Lint met Blauwnetstickers erop.  

07-12-2017 10:55:21
mren
mren
Er zit zelfs een stiltecoupe in de lintjes tegenwoordig.  

07-12-2017 12:23:32
Rob357
Rob357
Quote
marvinkok (di 05 dec 2017 14:26:54 https://www.somda.nl/forum/13382/p633753/): Het is ook meteen de eerste Lint met Blauwnetstickers erop.


Vandaag inderdaad gezien, ze zijn wel heel klein %03%

En over de "stiltecoupe", die is er inderdaad, maar zoals eerder gezegd, niet afgesloten en op de motor. Dus eigenlijk stelt het niet zoveel voor. Ik heb ook nog niemand gezien die zich er aan hield.
 


14-12-2017 07:54:49
Rob357
Rob357
Ik zie 41 nu ook voor het eerst in het blauw, in 31217A in Lochem. Nog niet gezien of het stel ook de Blauwnet stickers heeft.

Wat trouwens grappig is: blijkbaar is er nog geen Blauwnet 'opmaak' gemaakt voor de reisinformatie in de trein op de schermen. Daarom staat de actuele informatie nu op het scherm met de opmaak van Syntus Gelderland.
 

14-12-2017 08:33:50
marvinkok
marvinkok
Ja, de 41 heeft blauwnet stickers. Is zondag uit Winterswijk en maandagochtend in de dienst gekomen en na de spits afgetrapt in Hengelo voor onderhoud. Gistermorgen weer in de 31215 bijgeplaatst.  

15-12-2017 13:56:26
tonnie12
tonnie12
Lint 38 nu in Winterswijk voor omstickering  

15-12-2017 16:37:24
Dre
Dre
Quote
Rob357 (do 14 dec 2017 07:54:49 https://www.somda.nl/forum/13382/p634930/):
Wat trouwens grappig is: blijkbaar is er nog geen Blauwnet 'opmaak' gemaakt voor de reisinformatie in de trein op de schermen. Daarom staat de actuele informatie nu op het scherm met de opmaak van Syntus Gelderland.

Dat viel mij ook op. Ik had me eigenlijk voorgesteld dat de stijl zoals deze in de FLIRT's gehanteerd wordt ook naar de Lintjes overgezet zou worden. Als ze dan toch blauw willen, rij dan rond met Syntus Overijssel over tijdelijk nog met Syntus Twente.
 

21-12-2017 08:06:58
Rob357
Rob357
Ze zijn hier in de Kerst gedachte gekomen. Net als vorig jaar (en daar voor?) een kerstbel aan het begin van de automatische omroep. In ieder geval in stel 43 waar ik in zit. Hoe lang duurt het nog voordat er versiering komt? %03%

Laatst bewerkt door Rob357 op 21-12-2017 08:07
 

21-12-2017 12:42:59
marvinkok
marvinkok
Nog niet gehoord die kerstbel, meerdere stellen hadden geen automatische omroep meer sinds 10 december...

Nog niet gezien hier: Lint 37 wordt omgebouwd voor de vechtdallijnen als reserve voor Almelo-Hardenberg.
 

21-12-2017 12:49:02
broek53
broek53
Bravo!
Moet er dan ander interieur in of zo?
 

21-12-2017 13:33:38
marvinkok
marvinkok
Op OVNL wordt gesproken over vertrek naar Alstom in Duitsland op 2 januari voor ombouw naar Vechtdallijnen. Zou met een maand weer terug moeten zijn. Wat er precies aan wordt gedaan staat niet vermeld.  

21-12-2017 13:54:35
Rob357
Rob357
Quote
tonnie12 (vr 15 dec 2017 13:56:26 https://www.somda.nl/forum/13382/p635084/): Lint 38 nu in Winterswijk voor omstickering


Geen idee wanneer hij terug is gekomen. Maar ik zit nu in de blauwe 38 in 31250. Als ik het goed heb moeten alleen (40,) 43 en 44 nog? Ik heb beide vandaag nog in het rood gezien.

Weet iemand trouwens wat over 40? Komt die al snel weer terug? Die acht weken zijn toch voorbij?
 

21-12-2017 14:00:20
rob46
rob46
Quote
marvinkok (do 21 dec 2017 12:42:59 https://www.somda.nl/forum/13382/p635680/): Nog niet gezien hier: Lint 37 wordt omgebouwd voor de vechtdallijnen als reserve voor Almelo-Hardenberg.
Hoezo omgebouwd, de 37 had al sinds het Arriva stel is de status universeel inzetbaar. Daarom werd ie ook niet bestickerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-12-2017 14:31:00
dennistd
dennistd
Zit er al 1e klas ingebouwd dan?  

22-12-2017 00:29:15
wouterder
wouterder
tussen aanhalingstekens %08%  

08-01-2018 10:03:36
rob46
rob46
Zijn alle Blauwnet Linten inmiddels bestickerd . ?


57 jaar OV-fotografie.
 

08-01-2018 10:26:17
marvinkok
marvinkok
Nope  

08-01-2018 10:34:23
rob46
rob46
Welke rijden er nog in het rood rond.?


57 jaar OV-fotografie.
 

08-01-2018 10:45:58
edje
edje
Volgens mij nog steeds de 40 43 en 44.
Waarvan de 40 nog steeds in Duitsland is
 

08-01-2018 10:53:40
rob46
rob46
Okay, heren bedankt.


57 jaar OV-fotografie.
 

08-01-2018 17:26:41
marvinkok
marvinkok
Klopt helemaal  

03-02-2018 00:00:00
yappa
yappa
Hgl-Odz opheffen wegens gebrek aan materieel terwijl je Hgl-Bh ook al niet rijdt verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Was er niet één Duitse Flirt en bemensing daarvan die kon pendelen, desnoods Hgl-Odz bij gebrek aan medewerking van DB Netz?  

03-02-2018 16:35:41
Knoek
Knoek
Voor de zoveelste keer in zeer korte tijd geen treinen tussen Hengelo en Oldenzaal wegens het tekort aan treinen. Het wordt bijna standaard dat dit gedeelte van de verbinding richting Zutphen eruit gegooid wordt als ze geen treinen beschikbaar hebben. Het is nu zaterdag en dan willen ze op werkdagen ook nog met dubbele treinen rijden in de spits? Keolis kan het in het weekend al niet aan, laat staan doordeweeks! Kennelijk heeft men niet eens een Flirt op reserve staan die dit gedeelte over kan nemen, wat een bedrijf zeg.....

https://www.tubantia.nl/hengelo/geen-treinen-tussen-hengelo-en-oldenzaal~add1461a/
 

03-02-2018 16:44:07
Trainplaza
Trainplaza
Quote
edje (ma 08 jan 2018 10:45:58 https://www.somda.nl/forum/13382/p637117/): Volgens mij nog steeds de 40 43 en 44.
Waarvan de 40 nog steeds in Duitsland is


Als ik het OD topic van Donderdag 1 februari 2018 mag geloven is LINT 40 opgehaald, en weer in Nederland.

Quote
Het wordt bijna standaard dat dit gedeelte van de verbinding richting Zutphen eruit gegooid wordt als ze geen treinen beschikbaar hebben. Het is nu zaterdag en dan willen ze op werkdagen ook nog met dubbele treinen rijden in de spits? Keolis kan het in het weekend al niet aan, laat staan doordeweeks! Kennelijk heeft men niet eens een Flirt op reserve staan die dit gedeelte over kan nemen, wat een bedrijf zeg.....

https://www.tubantia.nl/hengelo/geen-treinen-tussen-hengelo-en-oldenzaal~add1461a/


Er staan op het moment 2 Linten in Eindhoven. Die zijn maandag weer inzetbaar, dus dan kan je alle slagen rijden, inclusief een rit gekoppeld

Laatst bewerkt door Trainplaza op 03-02-2018 16:47
 

03-02-2018 17:02:43
mren
mren
Maar ja, daar heb je als reiziger op zaterdag niets aan...  

03-02-2018 19:22:29
thom
thom
Nee, maar als men de keuze heeft een aantal treinen naar de werkplaats of bijv kuilwielenbank te moeten sturen en je hebt de keuze wanneer je dat kunt doen is het weekeind een betere keuze dan door de weeks.  

03-02-2018 19:30:58
Trainplaza
Trainplaza
En je moet ze sowieso al per 2 stuks naar de kuilwielenbank sturen, in verband met detectie  

03-02-2018 19:53:08
dennistd
dennistd
Quote
Trainplaza (za 03 feb 2018 16:44:07 https://www.somda.nl/forum/13382/p640152/):
Quote
edje (ma 08 jan 2018 10:45:58 https://www.somda.nl/forum/13382/p637117/): Volgens mij nog steeds de 40 43 en 44.
Waarvan de 40 nog steeds in Duitsland is


Als ik het OD topic van Donderdag 1 februari 2018 mag geloven is LINT 40 opgehaald, en weer in Nederland.
Klopt, maar die moet natuurlijk nog wel zijn reguliere onderhoud hebben en zou nu daarvoor bij NedTrain staan.

Ook schijnen ze naar wat ik hoorde de werktijden bij NedTrain Hengelo flink ingeperkt hebben nu de Buffels weg zijn, dus wat eerder 20 uur op één dag duurde kan nu zomaar drie dagen duren.

Laatst bewerkt door dennistd op 03-02-2018 19:53
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-02-2018 20:29:08
edje
edje
Quote
Knoek (za 03 feb 2018 16:35:41 https://www.somda.nl/forum/13382/p640151/): Voor de zoveelste keer in zeer korte tijd geen treinen tussen Hengelo en Oldenzaal wegens het tekort aan treinen. Het wordt bijna standaard dat dit gedeelte van de verbinding richting Zutphen eruit gegooid wordt als ze geen treinen beschikbaar hebben. Het is nu zaterdag en dan willen ze op werkdagen ook nog met dubbele treinen rijden in de spits? Keolis kan het in het weekend al niet aan, laat staan doordeweeks! Kennelijk heeft men niet eens een Flirt op reserve staan die dit gedeelte over kan nemen, wat een bedrijf zeg.....

https://www.tubantia.nl/hengelo/geen-treinen-tussen-hengelo-en-oldenzaal~add1461a/


Ja ja ja, dat je een hekel hebt, aan alles wat met Keolis te maken heeft, weten we nu wel...
In het weekend, staat er genoeg Flirt op reserve, maar het personeel van Zutphen Oldenzaal, heeft nu eenmaal geen bekendheid met de flirt en van de andere concessie, moet je dan wel personeel kunnen halen. Blijkbaar kon dat vandaag niet.
 

03-02-2018 20:48:09
didam2009
didam2009
Het word tijd dat die lijn ook onder de draad komt


Groeten uit het weinig spoorse Montferland
 

03-02-2018 21:09:00
abbm
abbm
En dan? %03%  

03-02-2018 21:13:25
bnv
bnv
Dat lijkt mij toch wel duidelijk: dat men niet alleen meer afhankelijk is van die paar Lintjes om de dienst te kunnen uitvoeren.  

03-02-2018 21:26:53
martijn
martijn
Een paar machinisten met Flirts leren omgaan is goedkoper (eventueel als tussenoplossing)  

04-02-2018 18:49:31
Knoek
Knoek
Quote
yappa (za 03 feb 2018 21:47:55.618412 https://www.somda.nl/forum/13382/p640172/): Hgl-Odz opheffen wegens gebrek aan materieel terwijl je Hgl-Bh ook al niet rijdt verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs. Was er niet één Duitse Flirt en bemensing daarvan die kon pendelen, desnoods Hgl-Odz bij gebrek aan medewerking van DB Netz?


Dat is ook mijn idee. Dat er geen bemensing voor een Flirt naar Oldenzaal zou zijn is de grootste flauwekul, omdat Bielefeld na 2 maanden nog altijd niet rijdt zouden vele medewerkers van Keolis Nederland tijdelijk thuis moeten zitten lijkt mij. Het is meer de onwil van Keolis om de zaakjes goed te willen regelen. En nee Edje, ik heb op zich geen hekel aan Keolis/Syntus maar ze maken er al jaren een potje van, ook qua busvervoer. Tja als jij alles goedkeurt wat Keolis momenteel in beide landen doet (en vooral niet doet)..... De kranten staan er vrijwel dagelijks vol van, dit zijn meer dan opstartproblemen hoor! Hier zit echt iets goed mis.

Loskoppeling van Oldenzaal-Hengelo van Hengelo-Zutphen lijkt me sowieso erg wenselijk, je gaat toch niet dieselen op een traject waar draad hangt? Als Keolis een extra Flirt 3 besteld kan daarmee de dienst naar Oldenzaal uitgevoerd worden. Dan houden ze ook een extra Lint over zodat de dienst naar Zutphen eindelijk eens fatsoenlijk uitgevoerd kan worden met dubbele rijtuigen in de spits. En als ze het helemaal goed willen doen dan bestellen ze een dubbeldeks Flirt die dan ingezet kan worden naar de drukke lijn richting Zwolle, een drietje van Es-Zwolle kan dan Oldenzaal gaan doen.

Laatst bewerkt door Knoek op 04-02-2018 18:51
 

04-02-2018 18:57:30
BasSNG2001
BasSNG2001
Het is al meermaals aangehaald dat de treindienst Zp-Hgl dan een onhaalbare kering van vier minuten krijgt in Hengelo.


#DiscoverEU
 

04-02-2018 19:32:16
didam2009
didam2009
Heeft Keolis geen Flirt in reserve die kan pendelen tussen Hengelo en Oldnzaal

Laatst bewerkt door didam2009 op 04-02-2018 19:32


Groeten uit het weinig spoorse Montferland
 

04-02-2018 19:37:48
Knoek
Knoek
Quote
BasSNG2001 (zo 04 feb 2018 18:57:30 https://www.somda.nl/forum/13382/p640246/): Het is al meermaals aangehaald dat de treindienst Zp-Hgl dan een onhaalbare kering van vier minuten krijgt in Hengelo.


Kennelijk niet want dat doen ze nu ook als ze het gedeelte naar Oldenzaal eruit gooien. Tevens wordt dit ook iedere zondag gedaan als Zutphen-Hengelo ieder half uur rijdt en OLdenzaal-Hengelo ieder uur. Niks onhaalbare kering dus.
 

04-02-2018 19:42:15
marvinkok
marvinkok
2 zelfs maar. Aan op. 14/.44, vertrek op. 16/.46 (op papier), dat is gewoon onmogelijk.
Toch fijn dat Knoek zeker weet dat er heel veel personeel over is, anders noem je de opmerkingen van iemand die dicht op het vuur zit geen flauwekul. Mag hij wel eens aangeven waar die zijn dan, want ik zie ze niet. Een beetje beter lezen op dit forum leert ook dat die machinisten gewoon de testritten doen gedurende de hele dag, dus er is helemaal niemand over.
Deze storing en alles er omheen verdiend geen schoonheidsprijs, zeker, maar het was even niet anders. Logistiek is dan Hgl-odz verbussen handiger dan wat anders.

Duitse Flirt gebruiken voor een eventuele pendel is sowieso geen optie gezien de problemen zich juist met de atb voordoen. Daarnaast kampen ook de zwenzwoka Flirts nog met wat kinderziektes waarvoor er nog een enkel stel aan de kant staat.
 

04-02-2018 19:45:44
marvinkok
marvinkok
Quote
Knoek (zo 04 feb 2018 19:37:48 https://www.somda.nl/forum/13382/p640250/):
Quote
BasSNG2001 (zo 04 feb 2018 18:57:30 https://www.somda.nl/forum/13382/p640246/): Het is al meermaals aangehaald dat de treindienst Zp-Hgl dan een onhaalbare kering van vier minuten krijgt in Hengelo.


Kennelijk niet want dat doen ze nu ook als ze het gedeelte naar Oldenzaal eruit gooien. Tevens wordt dit ook iedere zondag gedaan als Zutphen-Hengelo ieder half uur rijdt en OLdenzaal-Hengelo ieder uur. Niks onhaalbare kering dus.

Verdiep je eerst eens in hoe het gaat voordat je onzin uitkraamt.
Op zondag rijdt het hele traject een uursdienst, vanaf 1400 het hele traject een halfuursdienst, en vanaf een uur of 22 het hele traject weer een uursdienst.
Je hele verhaal klopt dus niet..
 

04-02-2018 21:00:19
mdj
mdj
En ook niet vroeger, toen reed juist Hengelo-Oldenzaal een halfuursdienst en Hengelo-Zutphen een uursdienst.

Laatst bewerkt door mdj op 04-02-2018 21:00


Bij twijfel: gebruik beton.
 

04-02-2018 21:21:32
Knoek
Knoek
Quote
Op zondag rijdt het hele traject een uursdienst, vanaf 1400 het hele traject een halfuursdienst, en vanaf een uur of 22 het hele traject weer een uursdienst.
Je hele verhaal klopt dus niet..


Dat weet ik ook allemaal wel hoor. Tot 14.00 uur is het dus wel zo en dat is mijn punt. HET KAN DUS WEL! Waarom ontken je het dan dat het niet zou kunnen, het gebeurt in de praktijk al een hele tijd. Juist jouw verhaal klopt van geen kant.

En over de testritten: Ik heb er dit weekend niet 1 gezien en ik woon aan het spoor! Is trouwens ook kwestie van prioriteiten stellen bij Keolis, of je gaat reizigers vervoeren met een Flirt van Zw-Es op Oldenzaal of je gaat testritten uitvoeren die toch tot minstens eind februari gaan duren.

Maarja Keolis doet het volgens jullie zo enorm geweldig goed en niemand die iets kritisch mag schrijven, nee dat soort mensen zitten er altijd naast. Dat de kranten er vol over staan en er zelfs geweld gebruikt wordt op Duitse trajecten door de wanprestaties van Keolis is allemaal niet waar he? Alleen jullie mening telt toch? Dat is de waarheid toch?
 

04-02-2018 21:44:34
marvinkok
marvinkok
En welke treinen zijn vandaag dan bijvoorbeeld kort gekeerd in Hengelo vóór 14 uur?

En je mag best kritisch zijn hoor, maar hou je dan aan feiten.

Dit weekend heeft er idd geen testtrein gereden. Waar al die machinisten gisteren dan waren, geen idee. Vraag het Keolis zelf zou ik zeggen...

Laatst bewerkt door marvinkok op 04-02-2018 21:48
 

05-02-2018 07:26:01
mdeen
mdeen
Quote
Knoek (zo 04 feb 2018 21:21:32 https://www.somda.nl/forum/13382/p640257/):

Dat weet ik ook allemaal wel hoor. Tot 14.00 uur is het dus wel zo en dat is mijn punt. HET KAN DUS WEL! Waarom ontken je het dan dat het niet zou kunnen, het gebeurt in de praktijk al een hele tijd. Juist jouw verhaal klopt van geen kant.


Voor 14:00 uur heeft de 31200 een kering van een half uur, dat is geen korte kering. Na 14:00 uur is de kering 2 minuten en is het net als voor 14:00 in Hgl aankomst op 3b en vertrek op 2a, dus geen korte kering.

Ik zie nergens dat het dus wel kan.

Laatst bewerkt door mdeen op 05-02-2018 08:37
 

05-02-2018 10:49:09
edje
edje
Quote
Quote
Knoek (zo 04 feb 2018 21:21:32 https://www.somda.nl/forum/13382/p640257/): Op zondag rijdt het hele traject een uursdienst, vanaf 1400 het hele traject een halfuursdienst, en vanaf een uur of 22 het hele traject weer een uursdienst.
Je hele verhaal klopt dus niet..


Dat weet ik ook allemaal wel hoor. Tot 14.00 uur is het dus wel zo en dat is mijn punt. HET KAN DUS WEL! Waarom ontken je het dan dat het niet zou kunnen, het gebeurt in de praktijk al een hele tijd. Juist jouw verhaal klopt van geen kant.

En over de testritten: Ik heb er dit weekend niet 1 gezien en ik woon aan het spoor! Is trouwens ook kwestie van prioriteiten stellen bij Keolis, of je gaat reizigers vervoeren met een Flirt van Zw-Es op Oldenzaal of je gaat testritten uitvoeren die toch tot minstens eind februari gaan duren.

Maarja Keolis doet het volgens jullie zo enorm geweldig goed en niemand die iets kritisch mag schrijven, nee dat soort mensen zitten er altijd naast. Dat de kranten er vol over staan en er zelfs geweld gebruikt wordt op Duitse trajecten door de wanprestaties van Keolis is allemaal niet waar he? Alleen jullie mening telt toch? Dat is de waarheid toch?


Testritten gebeuren niet onder de vlag van Keolis. Maar van een goederenvervoerder. Daarom is het niet mogelijk om reizigers mee te nemen.
 

05-02-2018 18:20:18
Knoek
Knoek
Quote
marvinkok (zo 04 feb 2018 21:44:34 https://www.somda.nl/forum/13382/p640263/): En welke treinen zijn vandaag dan bijvoorbeeld kort gekeerd in Hengelo vóór 14 uur?

En je mag best kritisch zijn hoor, maar hou je dan aan feiten.

Dit weekend heeft er idd geen testtrein gereden. Waar al die machinisten gisteren dan waren, geen idee. Vraag het Keolis zelf zou ik zeggen...


En dan zit je mij te beschuldigen dat ik niet weet waarover ik praat, volgens mij weet je zelf niet waar je over praat want mijn feiten kloppen dus grotendeels wel en die van jou niet. Dan moet ik het ineens aan Keolis vragen omdat jij het niet meer weet....
 

05-02-2018 18:28:55
marvinkok
marvinkok
Je bracht je opmerking over het niet rijden van de testtrein alsof ie überhaupt niet reed, terwijl je blijkbaar alleen zaterdag bedoelde. Dat had ik dan verkeerd begrepen.

Wat het keren in Hengelo betreft ben ik nog steeds benieuwd naar de ritten die volgens jou vóór 14:00 kort keren te Hgl vanuit Zp, want uit alle informatie die ik kan vinden rijdt alles vanuit Zp door naar Odz... Dat bedoel ik met feiten ipv van zeggen dat het onzin is dat er niet kort gekeerd kan worden (terwijl meerderen hier al aangeven dat het niet lukt...)
 

05-02-2018 18:37:37
Frontier
Frontier
Ik meen dat op zondagochtend de treinen die om .44 te Hgl arriveren niet naar Odz rijden?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

05-02-2018 18:53:10
BasSNG2001
BasSNG2001
Quote
Knoek (ma 05 feb 2018 18:20:18 https://www.somda.nl/forum/13382/p640386/):
Quote
marvinkok (zo 04 feb 2018 21:44:34 https://www.somda.nl/forum/13382/p640263/): En welke treinen zijn vandaag dan bijvoorbeeld kort gekeerd in Hengelo vóór 14 uur?

En je mag best kritisch zijn hoor, maar hou je dan aan feiten.

Dit weekend heeft er idd geen testtrein gereden. Waar al die machinisten gisteren dan waren, geen idee. Vraag het Keolis zelf zou ik zeggen...


En dan zit je mij te beschuldigen dat ik niet weet waarover ik praat, volgens mij weet je zelf niet waar je over praat want mijn feiten kloppen dus grotendeels wel en die van jou niet. Dan moet ik het ineens aan Keolis vragen omdat jij het niet meer weet....
Probeer nou niet in discussie te gaan met een Keolis-Chauffeur/machinist.


#DiscoverEU
 

05-02-2018 19:41:26
marvinkok
marvinkok
Quote
Frontier (ma 05 feb 2018 18:37:37 https://www.somda.nl/forum/13382/p640395/): Ik meen dat op zondagochtend de treinen die om .44 te Hgl arriveren niet naar Odz rijden?

Nee hoor, alles rijdt de volledige rit, uitgezonderd de opstart vanuit Goor en de de laatste 2 ritten tot Goor.
 

05-02-2018 21:01:32
IC2000
IC2000
Dat wat Knoek zegt klopte vroegâh (tot een jaar of 3 geleden) wel toen ik nog regelmatig met de trein naar Tukkerije reisde. Hoe het nu is weet ik niet.
En verder dat Keolis er een potje van maakt is wel duidelijk. In Utrecht dachten we dat het na Connexxion niet slechter kon... Keolis heeft het dik overtroffen.
Maar nu graag terug naar de Lint 41
 

05-02-2018 21:05:08
dennistd
dennistd
Quote
IC2000 (ma 05 feb 2018 21:01:32 https://www.somda.nl/forum/13382/p640421/): Dat wat Knoek zegt klopte vroegâh (tot een jaar of 3 geleden) wel toen ik nog regelmatig met de trein naar Tukkerije reisde.
Ik kan me echt niet herinneren dat er gepland gekeerd werd in Hengelo vanuit Zutphen. Wel werd er in Hengelo gekeerd vanuit Oldenzaal: vanaf Zutphen reed je op zondag naar Oldenzaal, dan een slagje Hengelo en terug naar Oldenzaal en dan weer naar Zutphen.
 

01-04-2018 16:56:42
Rob357
Rob357
Weet iemand waar Lint 38 is? Is het stel nog in dienst? De laatste spot is van 23 december 2017 terwijl de anderen allemaal veel recenter nog gespot zijn.

Verder de vraag of iemand weet hoe het met de bestickering zit van de Blauwnet stellen, hoe ver zijn ze met de laatste drie stellen (40,43,44)?
 

01-04-2018 17:45:50
selivio
selivio
De 38 staat bij Nedtrain in Hgl omdat er nog wat restwerk was na zijn revisie bij Shunter. Dit restwerk zou afgelopen week afgemaakt moeten zijn door Shunter en ze verwachten dat dit stel komende week weer inzetbaar moet zijn.

Het stickeren is tot nader order stilgelegd totdat ze weer genoeg vertrouwen hebben dat ze zonder problemen een stel aan dienst kunnen onttrekken(vanwege de beschikbaarheid van de overige stellen). Wanneer dat is is nog niet bekend.
 


01-04-2018 18:32:32
Rob357
Rob357
Quote
selivio (zo 01 apr 2018 17:45:50 https://www.somda.nl/forum/13382/p648197/):
Het stickeren is tot nader order stilgelegd totdat ze weer genoeg vertrouwen hebben dat ze zonder problemen een stel aan dienst kunnen onttrekken(vanwege de beschikbaarheid van de overige stellen). Wanneer dat is is nog niet bekend.


Bedankt voor je antwoord! Staat er behalve 38 nog meer aan de kant dan eigenlijk? Of zijn er zo vaak defecten? Toen 40 in Duitsland was zijn ze volgens mij ook gewoon door gegaan met bestickeren. Toen waren er dus regelmatig minimaal twee stellen tegelijk niet in dienst. Moeten er eigenlijk nog meer stellen naar Duitsland voor vloervervanging?
 

01-04-2018 23:37:04
marvinkok
marvinkok
Er zijn nog stellen die vloerrevisie moeten hebben, nummers zo even niet paraat. Ook dit is tijdelijk uitgesteld. Men kijkt of zowel de vloeren als het verblauwnetten gecombineerd kan worden met de revisie, dan wel regulier onderhoud. Het gaat de laatste tijd best goed met de linten, eigenlijk constant minstens 7 stellen inzetbaar,waarmee alle drukkere ochtendritten dubbel gereden kunnen worden.  

02-04-2018 11:54:18
rolandrail
rolandrail
Volgens een foto op de Fotopagina van Railmagazine op Facebook werd stel 37 op 30 maart van Whz naar Zp gesleept voor bestickering en interieurombouw. Voor wat het waard is  

25-06-2018 11:28:36
marvinkok
marvinkok
Zaterdag is de 39, na vrijdag door Nedtrain transportgereed te zijn gemaakt, door Shunter van Hgl naar Whz gebracht voor revisie.  

05-11-2018 16:46:21
marvinkok
marvinkok
Wat revisies betreft is zijn de 39 en 40 inmiddels klaar en is de 41 nu in Rotterdam.

Gisteren hebben de rode Linten (40, 43 en 44) Blauwnet stickers gekregen. Ze blijven wel rood met paard, maar alle SyntusTwente en Twents stickers zijn eraf.
 

11-01-2019 13:59:48
Rob357
Rob357
Misschien ben ik gek geworden (ik reis tegenwoordig veel minder met de Lintjes), maar klopt het dat Lint 41 verkeerd om staat? In de 31250 zit het toilet in rijrichting voorin.

Edit: met verkeerd om bedoel ik andersom dan hoe ze normaal altijd staan, over het algemeen staan alle Lintjes hetzelfde. Richting Zutphen het toilet achterin, de andere kant op dus voorin. Dit keer zat het toilet richting Zutphen voorin. Het stel lijkt dus ergens gedriehoekt te zijn.

Laatst bewerkt door Rob357 op 11-01-2019 15:40, reden: Zie edit
 

11-01-2019 14:02:21
cuneo56
cuneo56
Dadelijk in Zutphen na de kering komt het weer goed en zit het achterin  

11-01-2019 14:40:13
IJsbergsla
IJsbergsla
Herman Finkers had het toch verkeerd. Klaarblijkelijk is het citaat 'Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Hengelo is altijd wel ergens wat om te doen'  

11-01-2019 16:23:05
marvinkok
marvinkok
Klopt, is sinds de revisie in Rotterdam. Andersom terug gekomen.
Als het goed is komt komend weekend de 42 weer terug uit Rotterdam (en de 43 gaat dan die kant op) en die zal ook verkeerd om staan, dus worden dan samen weer gedriehoekt via Deventer.
 

11-01-2019 16:37:03
cuneo56
cuneo56
Vraagje , wat is het voordeel / reden dat de Linten daar in dezelfde richting zouden moeten staan?  

11-01-2019 16:44:17
aarclay
aarclay
Het legen van de toiletten?


Choo choo.....
 

11-01-2019 17:22:54
mkns
mkns
Quote
IJsbergsla (vr 11 jan 2019 14:40:13 https://www.somda.nl/forum/13382/p698162/): Herman Finkers had het toch verkeerd. Klaarblijkelijk is het citaat 'Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in Hengelo is altijd wel ergens wat om te doen'



Kleine off-topic correctie, dat was natuurlijk Almelo waar Herman Finkers het over had...
Gelukkig komen daar ook Linten, niet van Syntus/Keolis, maar wel met 1e klas 'compartiment". Zou op ZHO ook wel fijn zijn. Misschien in een toekomstige concessie... Voorlopig maar even genieten van de Stilte zone (boven 1 van de dieselmotoren).

Laatst bewerkt door mkns op 11-01-2019 17:24
 

11-01-2019 19:04:57
marvinkok
marvinkok
Quote
cuneo56 (vr 11 jan 2019 16:37:03 https://www.somda.nl/forum/13382/p698168/): Vraagje , wat is het voordeel / reden dat de Linten daar in dezelfde richting zouden moeten staan?

Zoals gezegd toiletten, en ook de aansluiting van de depotlucht in Goor. Dat kan bij de 41 nu niet vanaf het perron.
 

11-01-2019 19:28:28
cuneo56
cuneo56
Dank, voor het antwoord, dus van stel 41 kan eindelijk binnenkort het toilet geleegd worden%04%

Ik merk trouwens dat ik niet meer echt op de hoogte ben, dat een treinstel bij een nachtoverstand lucht nodig heeft is ook al iets nieuws voor me%02%
 

11-01-2019 20:01:32
thom
thom
Is niet perse nodig maar was bij Syntus al een gebruik sinds de plan U's aldaar.

Voordeel is dat er s'morgens niet op lucht gewacht hoeft te worden voor vertrek.
 

11-01-2019 22:03:39
marvinkok
marvinkok
Toilet kan gewoon geleegd worden, bedenk me nu dat het zelfs makkelijker is nu...
Lucht is in Goor voor de omwonenden, hoeft er niet al om 0500 lucht gedraaid te worden met de diesels
 

12-01-2019 01:16:15
aarclay
aarclay
Zolang er maar niet al te vroeg gore lucht is van de diesels%02%


Choo choo.....
 

12-01-2019 02:21:46
dennistd
dennistd
Het gaat meer om het lawaai dat de motoren maken.  

12-01-2019 09:19:37
aarclay
aarclay
True, maar het ging om de grappige woordcombinatie


Choo choo.....
 

12-01-2019 09:51:25
IJsbergsla
IJsbergsla
Idem bij de opmerking aangaande Finkers, overigens.  

12-01-2019 13:14:54
Dre
Dre
Quote
mkns (vr 11 jan 2019 17:22:54 https://www.somda.nl/forum/13382/p698172/):
Quote

Kleine off-topic correctie, dat was natuurlijk Almelo waar Herman Finkers het over had...
Gelukkig komen daar ook Linten, niet van Syntus/Keolis, maar wel met 1e klas 'compartiment". Zou op ZHO ook wel fijn zijn. Misschien in een toekomstige concessie... Voorlopig maar even genieten van de Stilte zone (boven 1 van de dieselmotoren).

Hopelijk wil Keolis dan ook eens experimenteren met een 1e klas die geen stiltezone is. Ook 1e klas reizigers willen wel eens een babbeltje met elkaar maken, maar Keolis maakt dat in de Flirt's op Es-Zl en Zl-Kpn niet mogelijk omdat alle 1e klas tot stiltezone gebombardeerd zijn. (de viertjes hebben er 2, dus daar kan er best kan best wel een 1e klas stiltezone vanaf).
 

12-01-2019 14:08:43
selivio
selivio
Je wens gaat uitkomen. De 1ste klas in de flirt 3tjes worden ont-stiltezoned in de komende periode(maar dat is een tikje of-topic).

Laatst bewerkt door selivio op 12-01-2019 14:09
 

13-01-2019 15:37:08
aarclay
aarclay
Is dat een maatregel vanwege dit?
https://www.rtvoost.nl/nieuws/305524/Raalter-politiek-wil-snel-oplossing-voor-uitpuilende-treinen-tussen-Raalte-en-Zwolle


Choo choo.....
 

13-01-2019 17:00:24
marvinkok
marvinkok
Nee. Gewoon vanwege het typische dat er alleen eerste klas stiltecoupes zijn.  

13-01-2019 21:11:27
dennistd
dennistd
Bijna goed: er zijn namelijk ook stiltecoupé's in de tweede klas. Je bedoelt dat er in de eerste klas alleen stiltecoupé's zijn en geen normale  

13-01-2019 22:19:01
marvinkok
marvinkok
Tis maar hoe je het leest, maar zo bedoel ik het idd wel. Geldt in eerste instantie voor de 4tjes.

On-topic: 42 is terug in Hgl na revisie en 43 is naar Rotterdam als laatste in de rij. 44 en 45 zijn jonger en gaan daarom (voorlopig) niet
 

28-02-2019 21:12:29
maurits
maurits
Nieuws over de stellen die opgeslagen staan te Amf, het Zweede Inlandsbanan koopt vijf stellen ten behoeve van de herintroductie van reguliere treinen tussen Östersund en Mora. Een bericht hierover op Drehscheibe: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,8859626

Het Zweedse origineel is hier te lezen: http://www.mynewsdesk.com/se/inlandsbanan-ab/pressreleases/nya-taag-foer-en-utvecklad-kollektivtrafik-2841841


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

28-02-2019 21:38:55
marvinkok
marvinkok
Stel 43 is weer terug van revisie, dus er zijn weer 9 stellen beschikbaar voor ZHO.  

01-03-2019 08:13:09
nathanvos2
nathanvos2
Volgens https://www.facebook.com/268960009876942/posts/1784565758316352/ gaan de 21 t/m 23, 27 en 35 richting Zweden.  

01-03-2019 16:41:26
wouterder
wouterder
Is twee berichten er boven ook al gemeld.  

02-03-2019 11:59:29
phantom
phantom
Mooi dat er wat stellen een 2e leven krijgen.
Worden ze hier kant en klaar voor gebruik gemaakt en bestickerd,of gaan ze rolvaardig ri zweden,is dat bekend ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

09-03-2019 12:59:54
wouterder
wouterder
Gisteren (08-03) heeft Shunter de 44 van Keolis overgebracht naar Whz. Toch eerder aan de beurt dan hier gemeld?  

13-04-2019 20:52:15
wouterder
wouterder
Vandaag is de 44 terug gekeerd in Hgl (nog steeds Twents rood). De 45 is mee terug genomen naar de Whz.  

29-04-2019 19:50:46
broek53
broek53
De 5 laatste, naar Zweden verkochte Linten gaan deze week (begin mei dus) naar een werkplaats in Polen voor de opknapperij en de nodige aanpassingen.  

29-04-2019 19:56:27
treinhobby
treinhobby
Voor de 'werkplaats' Amersfoort stonden vanmiddag een lint in Syntus (wit/geel/blauw) bestikkering en er (zo goed als) tegenaan eentje in het Veolia wit/rood.  

15-05-2019 09:35:44
broek53
broek53
Op 14 mei zijn de 3 laatste naar Zweden verkochten Linten achter een DB 189 vertrokken richting het Poolse Opole. Als ik het goed heb, waren dat de 21, 22 en 27.  

20-05-2019 10:57:48
Rob357
Rob357
Het viel me vandaag (en vrijdag) op dat stel 38 een blauw paneel onder de koppeling heeft zitten aan één kant. Aan de andere kant is net als bij alle andere (blauwe) stellen gewoon wit.

Laatst bewerkt door Rob357 op 20-05-2019 10:58
 

20-05-2019 13:12:50
marvinkok
marvinkok
45 heeft dat ook.  

20-05-2019 15:46:46
edje
edje
Dan zullen op 2 treinen die naar Polen zijn verplaatst dan 2 panelen missen.
De stellen die daar stonden, zijn namelijk behoorlijk geplukt. Hoorde ik van een van de monteurs uit Hengelo.
 

09-06-2019 11:09:53
rolandrail
rolandrail
De eerste ex-Nederlandse Lint is inmiddels in Zweden gearriveerd: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=617350512081145&set=gm.1887183908048418&type=3&theater&ifg=1


Rolandrail is verhuist van .net naar .nl
 

09-06-2019 11:34:26
edje
edje
Dat hebben ze snel gedaan....
Ik wens ze dan veel succes.
 

10-06-2019 00:19:03
aarclay
aarclay
Als ik zo lees is het nummertje 27!
Erg vlot trouwens!

Laatst bewerkt door aarclay op 10-06-2019 00:19


Choo choo.....
 

10-06-2019 08:43:55
rob46
rob46
Het lijkt mij dat ze abusievelijk type Lint 27 (BR 640) bedoelen ipv stelnummer 27.


57 jaar OV-fotografie.
 

10-06-2019 08:45:30
diesels
diesels
Het zou de 35 moeten zijn  

10-06-2019 09:05:17
gkw1969
gkw1969
Quote
rob46 (ma 10 jun 2019 08:43:55 https://www.somda.nl/forum/13382/p706297/): Het lijkt mij dat ze abusievelijk type Lint 27 (BR 640) bedoelen ipv stelnummer 27.


Vertaling van de tekst wordt je ook niks wijzer van:
LINT 27 was digglarer, maar ze zullen waarschijnlijk bij hen zijn. (Google Translate. Helaas lijkt het er op dat diggablare geen echt woord is.)

Waarschijnlijk hadden ze verwacht dat er een Lint 27 zou komen i.p.v. een Lint 41.
 

10-06-2019 11:24:13
rolandrail
rolandrail
De eerste die daar reageert zegt iets over Lint27 wat niemand hier begrijpt maar er wel allerlei conclusies aan verbind. Ik vind het knap.


Rolandrail is verhuist van .net naar .nl