29-04-2013 11:58:56 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Op de loopdraaistellen neem ik dan aan. Laatst bewerkt door SleutelMan op 29-04-2013 20:39, reden: topic afgesplitst |
29-04-2013 13:17:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, dat had hogerhand dan ook wel 30 jaar geleden kunnen besluiten, dunkt mij. De 'grap' daarbij zal wel zijn dat wat voorheen het aanrijden van een stootjuk was, nu (ook) bestempeld wordt als (een poging tot) rijden door STS. |
29-04-2013 13:27:00 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Wel vraag ik mij af wat er met het remzand gebeurt. Bij trams is dat al jaren gemeengoed maar bij het grootspoor wil men daar kennelijk niet aan. |
29-04-2013 13:45:12 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteAch, er wordt nu eindelijk wat aan gedaan. Wat de achterliggende "grap" is doet eigenlijk helemaal niet ter zake. Gr Joop mcn Lls |
29-04-2013 13:45:52 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote1700, ICE en de V250 zijn er wel mee uitgerust. Gr Joop mcn Lls |
29-04-2013 14:30:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat is jouw mening en daar ben ik het niet mee eens. Je kunt van alles wel accepteren dat het "nu eenmaal zo is" en in dit geval doe ik dat ook gaarne, maar dat neemt niet weg dat ik de vraag waarom het 35 jaar lang niet is gebeurd, voor een forum ook relevant vind. De achterliggende "grap" vind ik bovendien wel interessant als grap, omdat voor het geld dat NS inmiddels aan schade aan Sprinters-die-door-jukken-gegaan-zijn het hele park misschien wel tweemaal van magneetremmen had kunnen voorzien. Dat kennelijk een andere administratie van het ongeval teweeg kan brengen wat decennia lang door feitelijke schade niet gebeurd is, vind ik wel weer 'lachuh'. Laatst bewerkt door broek53 op 29-04-2013 14:31 |
29-04-2013 14:32:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNS is sinds de invoering van de elektrische sectiescheidingen (ES-lassen) voor de beveiliging erg terughoudend met alles wat zand is. |
29-04-2013 15:21:59 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote De werking van de spoorbeveiliging is gebaseerd op spoordetectie middels spoorstroomloop. Zand werkt isolerend. Teveel zand kan de werking van de spoorstroomloop teniet doen en de werking van de beveiliging fundamenteel onderuit halen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vandaar zandstrooiers op voornamelijk alleen locs. Groetjes, Emiel |
29-04-2013 15:26:00 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Niet helemaal. In het algemeen geldt dat als je een juk aan ppuin gereden hebt, dat een STS is (er staat namelijk een afsluitbord op jukt en dat is een sein met een stopopdracht). Bij NSR intern doen ze er nog een schepje bovenop: ook als je alleen maar tegen het juk gerold bent zonder juk of materieel te beschadigen, wordt dat als een STS aangerekend. ILenT denkt daar anders over, maar bij NSR vinden ze dat gewoon. Overigens is dat beleid er al enige jaren en niet pas nu ingevoerd. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 29-04-2013 15:27 |
29-04-2013 16:17:55 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Waarom kunnen magneetremmen bij treinen alleen bij loopdraaistellen gemonteerd worden? Bij vele trams zitten ze wel op gemotoriseerde draaistellen namelijk. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
29-04-2013 16:50:52 | ||
---|---|---|
edje
|
Ruimte. Het zijn niet alleen de magneten, maar ook nog een hele constructie die de magneten vasthoudt. Bij een loopdraaistel heb je daar de ruimte wel voor, bij een motordraaistel zitten de tractiemotoren in de weg. En die zijn bij een treinstel behoorlijk fors. |
29-04-2013 17:23:21 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteDus als NSR-mcn mag je niets tegen een juk plaatsen? |
29-04-2013 17:40:21 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Correct. Ondanks dat ik in de rangeer-opleiding bij Railion ooit leerde dat je een loc ook mag wegzetten tegen het juk met een stopblok er voor, bij NSR mag dat dus niet! Groetjes, Emiel |
29-04-2013 17:48:52 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Inderdaad een ruimte-kwestie, zoals edje al aangeeft. En kijk maar bij al het bestaande materieel van NSR. SLT, VIRM, ICM en DM'90: overal zitten de magneetremmen op de loopdraaistellen. Groetjes, Emiel |
30-04-2013 21:53:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Daarnaast zou ik me ook nog kunnen voorstellen dat het met het gewicht te maken heeft, een motortruck is al zwaar genoeg natuurlijk. |
30-04-2013 22:51:11 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat valt denk ik wel mee. Een magneetrem-installatie zorgt nou ook weer niet voor een enorme gewichtstoename. En ook de totale asdruk van het geheel is meer afhankelijk van het bakgewicht dan van het draaistelgewicht. Groetjes, Emiel |
30-04-2013 22:52:47 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de entiteit ProRail doorkrijgt dat al dat extra meegetorste, deels ongeveerde gewicht het spoor extra doet slijten (zeker bij enigszins onronde wielen) - en hoe lang het dan gaat duren voordat dat invloed gaat hebben op gebruiksvergoedingen. In het Verenigd Koninkrijk maakt dat fors uit. |
30-04-2013 23:19:08 | ||
---|---|---|
charta
|
Quote En hoe zit het dan met het metaalslijpsel dat door de magneetremmen geproduceerd wordt. Dat zal zo hier en daar toch ook ongewenste overbruggingen van de ES-lassen kunnen veroorzaken. Volgens mij nog erger dan zand. |
30-04-2013 23:26:03 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Zand wordt veel meer gestrooid, bij optrekken en remmen. De magneetremmen alleen bij een snel/noodremming. Mcn Asd |
30-04-2013 23:35:19 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Dat veroorzaakt hooguit een onterechte bezetmelding. Zand kan veroorzaken dat er een onterechte vrijmelding ontstaat als je er genoeg van gebruikt. Wat zou nou het veiligste zijn? Groetjes, Emiel |
01-05-2013 00:08:13 | ||
---|---|---|
Frontier
|
35 jaar lang doet men niets en nu het einde van SGMm wellicht binnenkort al in zicht komt gaat men het probleem verhelpen? %03% Het zal wel aan mij liggen, maar dat vind ik toch op z'n minst zeer opmerkelijk en neigt naar iets met mosterd en een maaltijd. |
01-05-2013 00:11:24 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Wel nee! Die stellen gaan nog jaren mee. Gr Joop mcn Lls |
01-05-2013 00:25:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Met een beoogde indienstelling van de Sprinter NG in 2016-2017? |
01-05-2013 22:54:45 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dan zullen denk ik de tweetjes toch echt eerst gaan sneuvelen, dus men zal nog wel een jaar of zes profijt hebben van de magneetrem. 2013-2019 of zoiets. Laatst bewerkt door timtrein op 01-05-2013 22:55 |
01-05-2013 23:09:56 | ||
---|---|---|
charta
|
Quote Dat lijkt me duidelijk. Ik vroeg me al steeds af wat het probleem van zand kon zijn. Toch weer wat geleerd! |
02-05-2013 00:32:37 | ||
---|---|---|
NDS
|
Offtopic maar wel aanvullend: Wat zich dan bij vooral 2assige trams nog kan voordoen is dat bij het gebruik van te veel zand een wagen geïsoleerd komt te staan waardoor stroom niet meer via de rails afgevoerd kan worden omdat de wielen dan dus geen direct contact meer hebben met de rails. Personeel wat daarop dienst doet is als het goed is voldoende opgeleid om met dat soort situaties effectief om te gaan. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
02-05-2013 13:02:17 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Dat komt toch precies met de ervaringen in het verleden overeen: als er iets vernieuwd, verbeterd of geschilderd wordt, dan wordt het kort daarop gesloopt... Shqiperise-lopers? |
02-05-2013 19:56:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
De horinzon voor de Nieuwe Nieuwe Sprinters is inmiddels als 2018 en m'n kop eraf (bij wijze van spreken) als dat niet 2019 wordt. Als dan het SGM afgevoerd begint te worden, wordt het vanzelf 2020-2021 voor de laatste weg zijn. Dat maakt in ieder geval de rentabiliteittijd wat langer. |