18-04-2013 15:50:38 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ja, ik kan zo gauw geen topic vinden, waar dit in thuis hoort. Berichtje dat de serie 7000 's avonds naar half uurs dienst gaat: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/meer_stoptreinen_op_lijn_deventer_almelo_1_732133?localLinksEnabled=false Wanneer, staat er niet bij, maar wel het voorlopige eind: 2024. Maar langzaam maar zeker wordt de 7000 steeds meer een echte trein. Ik kan me nog goed herinneren dat de 7000 alleen tot Aml reed en alleen in de spitsen half uur was. Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-04-2013 15:54 Dick van den Hoven |
18-04-2013 15:57:25 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Gaat pas in, in 2024? Het is nu al hard nodig... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
18-04-2013 16:00:39 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
Als ik het zo lees is er een regeling aangenomen door de Overijssel-PS welke geld vrijmaakt om de NS om een halfuursdienst te vragen in de avonduren en dat deze regeling (en dus de halfuursdienst) eindigt in 2024. |
18-04-2013 16:22:20 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat schrijf ik toch ook? De start is niet bekend, voorlopig einde wel: 2024 Er zal nog wel onderhandeld moeten worden tussen Provincie en NS. Dick van den Hoven |
18-04-2013 16:38:58 | ||
---|---|---|
Mat75
|
Las ergens start in september dit jaar. Laatst bewerkt door spiketrain op 18-04-2013 18:23, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
18-04-2013 16:49:53 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Dan heb ik niks gezegd, dacht dat het pas in 2024 in ging Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
18-04-2013 18:52:08 | ||
---|---|---|
wadloper96
|
Gaat de serie 7000 dan in de avond 1x per uur Dv-Aml en 1x per uur Apd-Dv-Aml rijden of 2x per uur Apd-Dv-Aml? 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
18-04-2013 19:47:25 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat maakt voor de materieelbehoefte niets uit in elk geval: de lange kering in Apd van 46 minuten kan met een halfuursdienst weer gewoon 16 minuten worden zoals overdag ook. |
18-04-2013 20:09:05 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Volgens de adviesaanvraag 2014 (waarin de avondhalfuursdienst op de 7000 al is opgenomen) gaat de 7000 in daluren in één richting een half uur verschoven worden, waarbij ik aanneem dat de efficiëntere inzet van materieel en personeel de achterliggende gedachte is. |
18-04-2013 20:17:40 | ||
---|---|---|
mdj
|
7000 zou in beide richtingen een half uur verschoven worden: "Op werkdagen wordt de gehele dag een halfuursdienst Deventer-Almelo geboden. Uitschijdingen halfuursdienst van Apeldoorn naar Deventer en visa versa wordt andere half uur". Bij twijfel: gebruik beton. |
18-04-2013 20:38:07 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote Sterker nog de serie 7000 was tot in de jaren negentig een rechtstreekse afstammeling van de IC Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal - Deventer - Enschede. Het treindeel uit Den Haag Centraal werd in Deventer afgekoppeld en vertrok na de IC als stoptrein met eindbestemming Enschede. Vanuit Enschede vertrok deze trein als eerste richting Deventer. Daar vond de hereniging plaats met het treindeel naar Rotterdam Centraal welke later uit Enschede vertrok. Later is de stoptrein losgekoppeld van de IC-dienst en werd er een stoptreindienst gereden tussen Deventer en Almelo. In Deventer werd er dan gekeerd op een kopspoor langs de spoorlijn naar Zwolle. Met de opening van de stations Apeldoorn Osseveld en Twello werd de stoptrein verlengd naar Apeldoorn. |