Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Serie 7000 naar half uurs dienst in de avond

Donderdag 18 apr 2013 - 15:50:38
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Ja, ik kan zo gauw geen topic vinden, waar dit in thuis hoort.
Berichtje dat de serie 7000 's avonds naar half uurs dienst gaat: www.refdag.nl
Wanneer, staat er niet bij, maar wel het voorlopige eind: 2024. Maar langzaam maar zeker wordt de 7000 steeds meer een echte trein. Ik kan me nog goed herinneren dat de 7000 alleen tot Aml reed en alleen in de spitsen half uur was.

Laatst bewerkt door dvdhoven op Donderdag 18 apr 2013 om 15:54:40

Dick van den Hoven

Donderdag 18 apr 2013 - 15:57:25
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Gaat pas in, in 2024? Het is nu al hard nodig...

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Donderdag 18 apr 2013 - 16:00:39
BjarneK
BjarneK
Twitter BjarneHgl Flickr bjarnekosmeijer
Als ik het zo lees is er een regeling aangenomen door de Overijssel-PS welke geld vrijmaakt om de NS om een halfuursdienst te vragen in de avonduren en dat deze regeling (en dus de halfuursdienst) eindigt in 2024.

Donderdag 18 apr 2013 - 16:22:20
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Dat schrijf ik toch ook? De start is niet bekend, voorlopig einde wel: 2024
Er zal nog wel onderhandeld moeten worden tussen Provincie en NS.

Dick van den Hoven

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 18 apr 2013 - 16:38:58
Mat75
Mat75
Las ergens start in september dit jaar.

Laatst bewerkt door spiketrain op Donderdag 18 apr 2013 om 18:23:41, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Donderdag 18 apr 2013 - 16:49:53
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Dan heb ik niks gezegd, dacht dat het pas in 2024 in ging

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Donderdag 18 apr 2013 - 18:52:08
wadloper96
wadloper96
Gaat de serie 7000 dan in de avond 1x per uur Dv-Aml en 1x per uur Apd-Dv-Aml rijden of 2x per uur Apd-Dv-Aml?

26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P

Donderdag 18 apr 2013 - 19:47:25
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Dat maakt voor de materieelbehoefte niets uit in elk geval: de lange kering in Apd van 46 minuten kan met een halfuursdienst weer gewoon 16 minuten worden zoals overdag ook.


Donderdag 18 apr 2013 - 20:09:05
daniel81
daniel81
Volgens de adviesaanvraag 2014 (waarin de avondhalfuursdienst op de 7000 al is opgenomen) gaat de 7000 in daluren in één richting een half uur verschoven worden, waarbij ik aanneem dat de efficiëntere inzet van materieel en personeel de achterliggende gedachte is.

Donderdag 18 apr 2013 - 20:17:40
mdj
mdj
7000 zou in beide richtingen een half uur verschoven worden:
"Op werkdagen wordt de gehele dag een halfuursdienst Deventer-Almelo geboden. Uitschijdingen halfuursdienst van Apeldoorn naar Deventer en visa versa wordt andere half uur".

Bij twijfel: gebruik beton.

Donderdag 18 apr 2013 - 20:38:07
floriss
floriss
Quote
dvdhoven (do 18 apr 2013 15:50:38 www.somda.nl): Ja, ik kan zo gauw geen topic vinden, waar dit in thuis hoort.
Berichtje dat de serie 7000 's avonds naar half uurs dienst gaat: www.refdag.nl
Wanneer, staat er niet bij, maar wel het voorlopige eind: 2024. Maar langzaam maar zeker wordt de 7000 steeds meer een echte trein. Ik kan me nog goed herinneren dat de 7000 alleen tot Aml reed en alleen in de spitsen half uur was.
Sterker nog de serie 7000 was tot in de jaren negentig een rechtstreekse afstammeling van de IC Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal - Deventer - Enschede.
Het treindeel uit Den Haag Centraal werd in Deventer afgekoppeld en vertrok na de IC als stoptrein met eindbestemming Enschede. Vanuit Enschede vertrok deze trein als eerste richting Deventer. Daar vond de hereniging plaats met het treindeel naar Rotterdam Centraal welke later uit Enschede vertrok.

Later is de stoptrein losgekoppeld van de IC-dienst en werd er een stoptreindienst gereden tussen Deventer en Almelo. In Deventer werd er dan gekeerd op een kopspoor langs de spoorlijn naar Zwolle.

Met de opening van de stations Apeldoorn Osseveld en Twello werd de stoptrein verlengd naar Apeldoorn.