12-04-2013 22:22:39 | ||
---|---|---|
wadloper96
|
Op 30 april 2013 vind er troonwisseling plaats in Amsterdam. In Amsterdam verwachtte ze een drukkere Koninginnedag dan gewoonlijk. Er zijn wel enkele opvallende dingen over de dienstregeling: *Internationale treinen eindigd/begint in Ut met uitzondering Berlijn IC die eindigd/begint in Amf. *Vanaf Lw/Gn is er geen rechtstreekse verbinding van/naar Asd. Je moet overstappen in Lls of Amf naar Asd. *Vanaf Twente is er wel rechtstreekse verbinding van/naar Asd. Treinserie 1600 is opgeheven. In de pad van de 1600 rijdt treinserie 701500 Es-Asd. Trein 11600 is ook opgeheven en rijdt ook als trein 701500 Amf-Asd. *Intercity 1500 gaat als sprinter Ekz-Asd rijden en zal op alle tussengelegen stations stoppen. *Treinserie 5800 rijdt niet verder dan Asd ipv Hfd. Laatst bewerkt door wadloper96 op 12-04-2013 22:23, reden: foutje aangepast 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
12-04-2013 23:55:09 | ||
---|---|---|
IC140
|
Nog iets opvallends: alle treinen rond/van/naar Amsterdam blijven rijden tot 4:00 's nachts. |
13-04-2013 00:12:00 | ||
---|---|---|
Roy
|
Er zijn ook een groot aantal intercity's naar de plekken verder weg. Groningen, Enschede, Eindhoven. |
13-04-2013 00:16:06 | ||
---|---|---|
Wievank
|
Alle wijzigingen voor de treinen rond Asd: 120/220 Asd-Ut opgeheven, rijdt Ut-Duitsland 140/240 Asd-Amf opgeheven, rijdt Amf-Duitsland 800 Ehv-Mt opgeheven, rijdt Amr-Ehv 900 Asd-Shl opgeheven, rijdt Shl-Bd 1500 Asd-Amf opgeheven, rijdt Ekz-Asd en stopt op alle stations. 1600 is geheel opgeheven, 701500 rijdt Asd-Amf en eens per uur door naar Es (met 18/19 min op Amf) 2600 Asd-Vs opgeheven, rijdt Lls-Asd, 702600 rijdt Asd-Vs 3500 Std-Hrl opgeheven, rijdt Shl-Mt, 23500 rijdt Std-Hrl 4000 Utg-Asd opgeheven, rijdt Asd-Rtd, 704000 rijdt Utg-Asd 5700 Ledn-Gvc opgeheven, rijdt Ut-Ledn 5800 Asd-Hfd opgeheven, rijdt Avat-Asd, 705800 rijdt Asd-Hfd 9300 Asd-Shl opgeheven, rijdt Shl-Paris 25800 rijdt Asd-Hfd De wijzigingen in het OV binnen Amsterdam wijken meer af t.o.v. eerdere jaren. |
13-04-2013 00:35:34 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
een 705800 en 25800 op Asd-Hfd? Krijgen we een 10 minuten dienst voor Asd-Shl? (705800/25800/702600) En wat moeten de mensen op Shl-Amf? |
13-04-2013 00:41:45 | ||
---|---|---|
b2py
|
Omreizen. |
13-04-2013 00:45:25 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Shl-Amf kan op drie manier Shl-Asd-Amf (25800=>701500); Shl-Wp-Amf (4300=>5800); Shl-Ut-Amf (3500/3100=>500/(1)1700/12500) Mvg. Bart |
13-04-2013 00:53:09 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
De 3300, wordt die vervangen door de sprintercity 1500 of rijdt de 3300 gewoon Hnk - Hfd? |
13-04-2013 01:13:14 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Wel grappig om te zien dat als de 'hoge' nummers op zijn, dat er dan weer 'laag' genummerd wordt:P. Zo rijdt er een 5401, 4801, 4001:D. @Rico: 3300 rijdt ook gewoon. Laatst bewerkt door Iceman op 13-04-2013 01:13 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
13-04-2013 01:14:18 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Rijden beide, dus kwartrierdienst Hnk-Ass. Mvg. Bart |
13-04-2013 07:18:55 | ||
---|---|---|
mvd
|
Serie 6400 rijdt niet, 6800 rijdt Mtr-Ehv. |
13-04-2013 09:45:24 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Die gaat 4 minuten keren in Mtr en 6 in Ehv. Living on the edge. |
13-04-2013 09:51:59 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Quote702600 rijdt Asd-Rsd met 10 bakken VIRM, tussen Rsd en Vs rijdt de 22600 (?) met vanalles aan materieel.. |
13-04-2013 10:00:25 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Perrongebruik te Amf ziet er ook wel wat merkwaardig uit deze dag, wordt goed opletten voor de reizigers aangezien de even en oneven uren verschillen in perrongebruik. Normale situatie is de lange stop van de 1600 die 701500 wordt op spoor 7 met dan de trein naar Ut op 6 Maar op de uren met een 140 gaat die naar 7 en de 701500 naar 6, waardoor de 12500 weer naar 5a verhuist en 2 min. later vertrekt om de aansluiting vanuit Twente te behouden. 701500 zal dan wel omgerangeerd worden om niet in de weg te staan voor de 1700, waardoor de 11600 niet rijdt op Amfs-Amf. Daar rijdt overigens wel de 5800 extra op deze dag. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-04-2013 10:04:21 | ||
---|---|---|
robbertc
|
En dat komt weer omdat er op spoor 4 en 5 onvoldoende ruimte overblijft om de 5800 te keren. |
13-04-2013 10:14:05 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Waarom rijdt de IC uit twente niet in het eigen pad tot aan weesp om vanaf daar naar Asd te gaan? Spooropstelling Asd? Verder kan ik niets verzinnen. |
13-04-2013 10:49:49 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteEn de 700/12700 met IRM6 en de 500/12500 met 6 bakken ICM? Wel balen dat de IC uit Lw/Gn in Lls niet aan de 2600 wordt knoopt. Verder valt op dat er tussen 22.46 en tussen 0.07 uur geen trein vanuit Groningen naar Assen vertrekt. Normaal rijdt er een 12690 om 23.26 uur uit Gn, maar op 30 april voor de handigheid niet. Sowieso zijn alle ritten van de 12600 opgeheven en rijdt er in dat pad gewoon een 700. Behalve dus die van 23.26 uur, want dan rijdt er niks. De laatste mogelijheid vanuit Gn naar Zl is dus al om 22.46 uur. Dat het richting Gn drukker is kan ik begrijpen, maar je gaat me echt niet vertellen dat Gn tussen 22.46 en 0.07 leeg en verlaten is op Koninginnedag. Om 0.07 en 1.07 nog wel een trein naar Asn. Laatst bewerkt door woepje op 13-04-2013 11:08 |
13-04-2013 10:55:31 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Ach, vanaf Duivendrecht ben je met de metro bijna net zo snel in het centrum als met de 2600. De metro is traditiegetrouw altijd gratis op zo'n dag. |
13-04-2013 11:14:20 | ||
---|---|---|
woepje
|
Oh er zijn genoeg alternatieven en het is ook geen ramp ofzo. Maar een jarenlange rechtstreekse verbinding tussen Asd en het noorden wordt nu dus helaas om zeep geholpen. Gelukkig dat Twenthe nog wel rechtstreeks te bereiken is. |
13-04-2013 12:43:26 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Vorig jaar reed de 1500 (toen nog 4500;)) met Virm zesjes, dat was niet echt een succes. Dit jaar 8 bakken Virm/DDZ, hoop ik? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
13-04-2013 12:57:35 | ||
---|---|---|
robbertc
|
1500 met VIRM8, 1 omloop met 6. 12700 en 700 met ICM9-10 en VIRM8-10. 12500 en 500 met ICM7 of VIRM6. 1700 met ICM6-7. 1730/34 iets groter. |
13-04-2013 13:09:39 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Welke matriaal rijdt er dan langs t, gooi? 5700 serie (hoop op mddm en DDAR) 5800 serie ( denk op 8 SGM) |
13-04-2013 13:10:22 | ||
---|---|---|
abbm
|
Lijkt me dat de 6800 net als vorig jaar met SLT gaat rijden? |
13-04-2013 13:13:21 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Ik verwacht gewoon SLT in de 5700. Wel knipt men als men slim is de 4900 op Alm af om materieel vrij te maken voor het verlengen van andere sprinters. Dan kan je de 4900 met een materieelcompositie minder rijden. |
13-04-2013 13:21:26 | ||
---|---|---|
martw
|
Ook te maken met Koninginnedag, en wel de nacht van 29 op 30 april: er rijdt wederom een nachtnet van Sprinters op Gvc-Ut v.v. Dit houdt in: - Trein 9893 rijdt ook op Gdg-Ut, en blijft maar liefst 24 minuten stilstaan op Gd: van 0.20 uur tot 0.44 uur. Deze trein komt om 1.15 uur in Ut aan. - Trein 9895 rijdt ook na Gdg door naar Ut, maar doet dat volgens z'n "normale" schema. Deze trein rijdt op Wd-Ut daardoor slechts 8 minuten achter de 9893. - Van Gvc naar Ut volgt hier dan een halfuursdienst, te beginnen met trein 28577 (vertrek Gvc 0.57 uur, aankomst Ut 1.55 uur) en eindigend met trein 28589 (vertrek Gvc 3.57 uur, aankomst Ut 4.55 uur). - De andere kant op rijdt er ook een halfuursdienst, te beginnen met de 28586 (vertrek Ut 0.35 uur, aankomst Gvc 1.34 uur) en eindigend met trein 28598 (vertrek Ut 3.35 uur, aankomst Gvc 4.34 uur). Het opvallende aan deze nachtsprinters is ook dat deze, hoewel ze in Gdg geen IC's hoeven te laten passeren zoals overdag, hier toch gewoon 6 minuten lijken te blijven staan. Martijn He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-04-2013 14:16:25 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Is compensatie voor het niet rijden van de 900, deze is immers tegenwoordig toeslagvrij tussen Asd en Shl. |
13-04-2013 14:42:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
@martw: Het lijkt me dat die stationnementen komen door onderhoudsroosters. Hoe je een groep onder invloed zijnde reizigers daar rustig mee houdt is een volgende uitdaging. |
13-04-2013 18:06:37 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Er zijn in de nachten rond Koninginnedag geen onderhoudsroosters van kracht. |
13-04-2013 18:58:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ik neem aan dat 9893 niet voor het entertainment in Gdg staat... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-04-2013 19:33:00 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Nee, die zal zn oorspronkelijke dienstregeling rijden. |
13-04-2013 20:34:39 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Quote En dan leeg van/naar de Wgm via Dvd? |
13-04-2013 22:41:12 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Als de oostkant van Schiphol eruit ligt lijkt me dat toch niet te kunnen, ik zou zeggen dat ze met locs voor en achter rijden, zeker omdat op zondag de Fyra ook niet tussen Rtd en Bd rijdt (op zaterdag helemaal niet). He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-04-2013 22:42:58 | ||
---|---|---|
b2py
|
Die ligt er niet uit met qday hoor? |
13-04-2013 22:50:17 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Oh, nevermind, even in de war met 20/21 april, als er ook wordt gekort op de Fyra (met dat Schiphol-topic heb ik me vast vergist) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-04-2013 22:53:49 | ||
---|---|---|
b2py
|
Dat vermoeden had ik al |
14-04-2013 13:36:18 | ||
---|---|---|
AlmereOV
|
Hoe en waar kun je de materieelinzet van 30 april vinden? En ik las ook elders op internet, dat Amsterdam RAI door de verbouwingen e.d. op de 30 april gesloten wordt en er dus dan geen treinen stoppen aldaar. |
14-04-2013 14:02:12 | ||
---|---|---|
IC140
|
Materieelinzet zullen de collega's onder ons wel uit interne documenten hebben. Fyra gaat trouwens op 30 april leeg naar de Zaanstraat om daar te keren. |
14-04-2013 17:11:27 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Trein 9893 rijdt altijd Gvc-Ut. En die 24 minuten staan gebeurt doorgaans altijd op maandag en dinsdag. Op andere dagen varieert het van 3 tot 6 minuten. Groetjes, Emiel |
14-04-2013 17:37:11 | ||
---|---|---|
martw
|
Klopt, daar kwam ik ook achter nadat ik mijn bericht getypt had (en er al reacties op waren, dus veranderen zou de discussie een beetje uit z'n verband getrokken hebben). He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
14-04-2013 22:03:54 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Weet niet of et al gemeld was maar thalys 4345 rijdt met een speciale afscheids bestickering rond inmiddels %02% MCN ASD |
14-04-2013 23:39:51 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik ben zelf wel benieuwd naar de inzet van mDDM, MAT en ICRm; zijn deze soorten ook in de geknipte 2600 te zien bijvoorbeeld? |
15-04-2013 06:32:54 | ||
---|---|---|
robbertc
|
MDDM o.a. in de 9800, 2 in de 4600. Mat64 verzorgd geheel de 6000, 13600 en 16000 en ook in de 22600, 5000 en 5500. ICRm in de 1900, 3600 en ic-pendel Ehv-Bd in de avond. SLT verhuisd voor een deel naar alle sprinters rond Ehv. |
15-04-2013 08:00:25 | ||
---|---|---|
luuktrein
|
Uit de reisplanner leidt ik af dat de 9600 en 5200 beiden in een strakke kwartiersdienst worden doorgetrokken naar Vl. De 1900 wordt opgeheven op Vl-Ehv. Verder opvallend: de drukte-indicatoren rond Ehv zijn alvast op "grote drukte" gezet. |
15-04-2013 09:34:04 | ||
---|---|---|
AlmereOV
|
Vraagje: kan iemand voor mij kijken wat voor leuke materieel-samenstellingen we op deFlevolijn gaan zien op Koninginnedag? |
15-04-2013 14:24:15 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Als ik een gok mag doen: Heel veel twaalf-bakken-VIRM, gekoppelde DDZ, en SLT'tjes. |
15-04-2013 14:31:14 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Voor de 2600 was inderdaad al uiteengezet dat deze met VIRM10 zou gaan rijden, en het moet al raar lopen, wil er geen SLT in de overige Sprinters gaan rijden. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
15-04-2013 17:01:23 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Maar nou wil de interpretatie van Bert13 natuurlijk niet alles zeggen.. De 2600 is namelijk in Asd geknipt. Het deel Asd-Lls zit in Asd aan de 701500 Asd-Amf/Es gekoppeld. Wordt een mengeling van VIRM10 en ICM10-12. In de 4600 een mengeling van DDAR, SGMm en SLT. |
15-04-2013 17:31:22 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Dit klinkt wel als leuk voor de hobbyist. |
15-04-2013 17:42:28 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik had even verkeerd gelezen, en had Asd voor Lls aangezien. En omdat VIRM12 me op Asd-Lls wat sterk leek, besloot ik, bij gebrek aan andere reacties, even de boel samen te vatten. Beetje flauw om het dan zo te brengen, terwijl ik niet in de plansystemen kan kijken.. Maar de variatie is voor ons natuurlijk zeker leuk meegenomen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
15-04-2013 17:47:25 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Tikkeltje flauw inderdaad, maar aan de andere kant kun je beter geen dingen 'gokken', dat kan verkeerde verwachtingen geven.. |
15-04-2013 19:46:05 | ||
---|---|---|
AlmereOV
|
Ik neem aan dat de 4300 en 4900 met gekoppelde SLT's gaan rijden? Komt hier ook nog wat anders qua materieel bij? Vorig jaar reed er in de 4300 / 4600 (toen nog aan elkaar gekoppeld) nog een setje SGMm-II+SGMm-III+SGMm-III. In ieder geval bedankt voor het antwoord! Top! |
15-04-2013 19:52:04 | ||
---|---|---|
robbertc
|
4900 / 5700 met SLT6, 4300 met SLT10 Dit jaar wel weer 8 SGMm, maar dan in de 5800. |
15-04-2013 21:08:11 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDe 1900 gaat bovendien 5 minuten eerder weg uit Ehv richting Tb. Vanaf Tb weer in het normale pad door richting Bd. |
15-04-2013 22:08:51 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Bedankt voor de info! |
15-04-2013 22:42:00 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Aparte dienstregeling op 30 april tussen Ut en Ah (vv). De gehele dag voor zover ik kan zien de normale zaterdagdienst. Alleen waar normaal de 3100 stopt met rijden rijdt ie nu nog even door, 3x ri Ut en 7x ri Ah. Deze extra 3100 stoppen te Db, Klp en Ed. Db en Klp dus 4 treinen per uur want de 3000 rijdt ook. De 3000 ri Ah/Nm rijdt ook nog even door waar ie normaal stopt. In een halfuursdienst met als laatste vertrek 3.53 uur uit Asd. Onderweg stopt ie (ALLEEN voor uitstappen, niemand die bv vanaf Ut nog ri het oosten wil?) te Asa, Ut, Klp en Ed. Db dus gek genoeg niet. De andere ri rijdt er een extra 3000 om 0.31 uit Ah en midden in de nacht een stopper (7595) naar Ut (v Ah 2.45). Iemand enig idee waarom er dit jaar zo lang wordt doorgereden? Ervaringen dat de laatste treinen afgelopen jaren erg druk waren of puur voor de kroning? Maar dan kan ik de extra's ri Ut/Asd niet plaatsen laat op de avond en in de nacht. Laatst bewerkt door henri1972 op 15-04-2013 22:51 |
15-04-2013 22:48:11 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Er zullen ook personen zijn die niet in Amsterdam of Utrecht koninginnedag willen vieren, maar in Arnhem. Daarnaast zal er materieel terug moeten naar de plaats waar het de dag erna nodig is. Btw: Ede-Wageningen is Ed, Niet Ew. Mvg. Bart |
15-04-2013 22:54:16 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Quote Dat eerste geloof ik graag maar is nooit zo geweest dat er extra's reden. Vandaar de vraag. Maar als dat de reden is vind ik het wel vreemd dat de extra's vanaf Asd alleen stoppen voor uitstappen. Zelfs Ut heeft geen instap mogelijkheid. Ew is aangepast. Bedankt! |
15-04-2013 23:06:22 | ||
---|---|---|
Roy
|
Ik vraag me af hoe ze mensen er uit willen laten en willen verhinderen dat er mensen instappen? Politie bij elke deur? |
15-04-2013 23:10:17 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De treinen naar Gn rijden zelfs maar in één richting. |
15-04-2013 23:11:41 | ||
---|---|---|
wadloper96
|
QuoteMisschien als ze gaan controleren en iemand een kaartje Ed-Ah bijvoorbeeld heeft een boete. Zonder gekheid er worden meer mensen verwacht dan normaal in Amsterdam en om drukte te voorkomen rijden ze ook in de nachten zodat er late feestgangers niet massaal in de vroege ochtend brak in de trein zitten. Laatst bewerkt door wadloper96 op 15-04-2013 23:12 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
15-04-2013 23:21:40 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteDie richting zal vast Gn zijn dan Nee maar dat was mij dus ook al opgevallen. Er komen bij wijze van 80 treinen aan in Gn tot diep in de nacht, maar de laatste IC (de 786) naar Zl vertrekt om 22.46 uur al. De laatste stopper naar Zl is de 9186 om 22.24 uur uit Gn. En dan hebben we nog twee schattige stoppertjes naar Asn om 0.07 en 1.07 uur. Nou die dingen mogen ze wel met 12 bakken IRM gaan rijden om al het volk, wat sinds 22.46 uur staat te wachten, af te kunnen voeren. Krankzinnig. Kan iemand hier enige verklaring voor geven? Ik weet ook wel dat veel mensen denken dat alles ten noorden van Zwolle het einde van de wereld is, maar zelfs in Gn wordt ook gewoon Koninginnedag gevierd... En nu ik toch op dreef ben. Het blijft eigenlijk best humoristisch als je je bedenkt dat het centrum van Gn vol is en op het moment dat de mensen huiswaarts keren, er besloten wordt om gewoon volgens het boekje van een halfuursdienst naar een uursdienst te gaan bij Arriva. Elk jaar hetzelfde riedeltje en hetzelfde feest als gevolg. Ook slim om dan een trein uit Lw op bijv 4a te laten binnenkomen, die zwart van de (dronken) mensen staat, en vervolgens deze trein te proberen af te rangeren. Laatst bewerkt door woepje op 15-04-2013 23:33, reden: Arriva feestje |
15-04-2013 23:45:44 | ||
---|---|---|
b2py
|
Laatste trein is de 798 v. 01:46 |
15-04-2013 23:49:02 | ||
---|---|---|
henri1972
|
die staat niet in de reisplanner op ns.nl voor de nacht van 30 april op 1 mei. |
15-04-2013 23:52:34 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ok, dan is de NS planner niet bijgewerkt. Ik vond het al zo vreemd en totaal onlogisch. Je laat heel Gn volstromen met treinen, maar er gaat er bijna geen meer uit. |
16-04-2013 06:07:00 | ||
---|---|---|
robbertc
|
798 hoort niet vanuit Gn te rijden. 790 moet de laatste zijn, zal binnenkort wel in de reisplanner verschijnen.. |
16-04-2013 07:52:00 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Frappant: de reistijd van de sprinter Ehv-Vl is gelijk aan die van de IC. Ehv-Hm duurt 3 minuten langer (stoppen in Hmb en Hmh) Hm-Dn duurt even lang (ondanks stoppen in Hmb) Hm-Hrt is een minuut sneller (plus een minuut haltering verwijderd) Hrt-Br is een minuut sneller Br-Vl is 2 minuten sneller Quote Eindhoven Stratumseind is dan ook koppenlopen tijdens Koninginnedag. |
16-04-2013 08:32:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteTrein 790 rijdt als stopper van Gn (v 23.26) tot aan Lls met 10 bakken ICM. Daarna door als IC naar Gvc. Om 0.46 uur vertrekt nog een IC uit Gn met het exotische nummer 830794 (?) dat met 10 bakken VIRM rijdt. Vanaf Asdz door als 794 naar Gvc. Vervolgens nog een 830798 (Gn v 1.46) naar Gvc (vanaf Asdz als 798). |
16-04-2013 09:29:37 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De wijzigingen in het zuiden: * Tussen 13.00 en 15.00 uur rijdt er een extra Sprinter Dn-Ehv v.v. onder serienummer 25200. Dn v 18/48, Btl a 26/56. Andere kant op Btl v 04/34, Dn a 12/42. Dit wordt met SLT6 gereden. * 5200 rijdt Tbu-Vl en met SLT (10 bakken). * 4400/9600 rijdt Nm-Ht-Dn-Vl en met SLT (10 bakken). Kwartiersdienst Ehv-Vl dus. Of SLT handig is met al die late treintjes versus bezopen reizigers is de vraag... * 1900 rijdt Ehv-Gvc met TD10 en ICM (10/11 bakken). * 800 rijdt Ehv-Amr met VIRM10 (enkele late treinen rijden naar het zuiden wel door naar Mt). * 3500 rijdt Mt-Shl met VIRM10. * 6800 rijdt Ehv-Mtr met SLT8. |
16-04-2013 09:33:58 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Quote QuoteDat valt er nog wel wat te herstellen: onderhoudsroosters liggen er inderdaad niet maar treinen liggen er nog wel in alsof er nog onderhoudsroosters zijn... |
16-04-2013 09:57:25 | ||
---|---|---|
b2py
|
Wellicht zodat mensen niet voor verassingen komen te staan omdat hun trein ineens eerder reed? |
16-04-2013 10:05:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat lijkt me niet de reden, anders laat je ook niet de hele dag de 1900 5 minuten voor de normale tijd uit Ehv naar Gvc vertrekken. |
16-04-2013 10:22:42 | ||
---|---|---|
Ht
|
QuoteVind dit wel zeer optimistisch als er zoveel stellen al uit dienst zijn. Worden het allemaal setjes van 2x V? |
16-04-2013 10:27:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het wordt wel eens over het hoofd gezien, maar de voormalige stilstandcarrousel van circa 20 stellen is ook op de baan. Of anders gezegd: er zijn nog steeds maar liefst 62 plan V's actief. |
16-04-2013 10:27:34 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Volgens mij gaat dat prima, als ze rondom Eindhoven worden weggehaald en de reserves ingezet. Edit: te laat Laatst bewerkt door jorgo op 16-04-2013 10:28 |
16-04-2013 10:30:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De 5000 rijdt alleen Ddr-Bd en in een uursdienst. Dat kost dus maar 2 omlopen die elk maar door een los stel gereden wordt. De 6000/13600/16000 rijden volgens mij allemaal met setjes van 2x Plan V. Dat zijn dus 10 omlopen x 2 stellen = 20 stellen. De 25600 (dus niet 22600) Rsd-Vs rijdt met setjes van 1x SLT 6, 1x SLT 4, 1x ICM III, 1x VIRM IV en een setje van 2 stellen Plan V. Zat variatie dus hier, waarbij de verschillen in capaciteit tussen bepaalde treinen wel bijzonder groot is. Vooral een losse ICM III lijkt me erg karig. Laatst bewerkt door ZJ37 op 16-04-2013 10:32 |
16-04-2013 12:05:04 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteDus als ik het goed begrijp zijn die 830794 en 830798 LM ritten tot Asdz en vanaf daar reizigerstreinen naar Gvc? In elk geval wel fijn dat de 790 om 23.26 wel rijdt en met 10 bakken ICM, want het gat tussen 22.46 uur en 0.07 uur zou gewoon te groot zijn. Normaal rijdt er op vr/za een 12690 maar kennelijk hebben ze eerst de hele 12600 serie uit het systeem gehaald, maar de vervangende ritten nog niet in de reisplanner verwerkt. |
16-04-2013 12:17:06 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Ik ben wel benieuwd wat de juridische basis daar dan voor is. Je zit in de trein van Ed naar Ah mét een geldig kaartje en toch krijg je een boete? Groetjes, Emiel (die zoals elk jaar vrij is op 30 april en dus gevrijwaard is van al het gezeur) |
16-04-2013 17:25:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
@woepje: nee die treinen zijn volgens mij gewoon toegankelijk (waarom zouden anders onderweg steeds stoppen). Ik ken het gebruik van die 83xxxx nummers niet en wellicht reisinfo ook niet en dus daarom ontbreken in de reisplanner. |
16-04-2013 17:30:33 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Zijn LM-ritten. |
16-04-2013 19:00:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Huh, waarom stoppen ze dan onderweg? |
16-04-2013 22:28:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Treinreiziger.nl heeft nog een mooi overzichtje van de gigantische hoeveelheid extra nachttreinen: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/oranjedienstregeling_2013:_nachttreinen_rond_amsterdam_in_nacht_30_april_op_1_mei-145186 Op sommige lijnen is hierdoor bijna non-stop treinverkeer gedurende de nacht waarbij de extra treinen nog dwars tussen de allervroegste treinen van 1 mei door rijden. (Bv. als je Asd - Ddr plant krijg je op een zeker moment aansluitingen van extra treinen op de eerste sprinters van de woensdag. De extra treinen in de 2200 doen trouwens Ass-Rtd rechtstreeks volgens de planner, maar rijden wel via Hlm aan de reistijd te zien. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-04-2013 22:45:30 | ||
---|---|---|
robbertc
|
In aansluiting op deze extra treinen, rijdt vanaf +/- 4.00 NachtNet 1400 Ut-Asd-Rtd v.v. weer tot aanvang reizigersdienst op 1 mei, 2x per uur. |
16-04-2013 23:14:53 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Daarbij is er voor de reis Asd - Ut tot 4:08 een kwartiersdienst (800 +3000), die wordt dan weer teruggebracht naar een halfuursdienst (1400) en om 6:08 al weer aan de ochtendspits begint met een halfuursdienst (800 + 300). De andere kant op rijdt er tot 0:55 de normale dienst. Om 1:13 en 2:13 is de route alleen te doen via Shl en merkwaardig genoeg begint de 1400 pas om 3:37 (1415). |
17-04-2013 06:30:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Metkwaardig, tot ongeveer 3.30 zou de 2600 2x pu de functie van de 1400 Rtd-Shl-Asd moeten over nemen. |
17-04-2013 08:56:03 | ||
---|---|---|
zugführer
|
Ja, maar dat is niet Ut-Asd toch? Daar had DingeZ het volgens mij over namelijk |
17-04-2013 09:16:20 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ri Ut rijden de treinen 3000 en 800 ook door tot 4. |
17-04-2013 09:24:59 | ||
---|---|---|
zugführer
|
Precies maar ri Asd kan het dus alleen maar via shl en zit er nog een gat tussen 2.13 en 3.37 ook. Dat is toch wel opmerkelijk te noemen... |
17-04-2013 09:41:09 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Volgens mij is er op geanticipeerd dat heel Nederland naar Asd gaat, en het circus aan extra treinen ziet dan vooral op het afvoeren van de meute. In die optiek is het helemaal niet zo vreemd dat er meer treinen Asd uitgaan dan inkomen. Met vriendelijke groet, Robin |
17-04-2013 10:10:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Quote800 + 3000 rijden ook vanuit Ut naar Asd tot 4.00.. |
17-04-2013 10:18:47 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Die staan dus ook nog niet in de reisplanner.. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-04-2013 10:40:29 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Als ik de link aanklik dan krijg ik een tekst op mijn scherm: 404 pagina niet gevonden. En een aantal tips wat men kan doen. |
17-04-2013 10:41:42 | ||
---|---|---|
b2py
|
Treinreiziger.nl invoeren en zelf zoeken op de website. |
17-04-2013 10:48:04 | ||
---|---|---|
john2
|
Dat bedoelde ik ook met tips. En die tip stond al gelijk aangegeven met een link via Google. Hoef men hier maar op teklikken. |
17-04-2013 13:22:35 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteKom op zeg, iemand mag toch wel aangeven dat de geplaatste link een error geeft? Leuk die oneliners, maakt het er alleen niet gezelliger op %03% Gr Joop mcn Lls |
17-04-2013 18:03:56 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote probeer deze eens: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/oranjedienstregeling_30_april_2013:_nachttreinen_rond_amsterdam-145186 |
17-04-2013 19:02:57 | ||
---|---|---|
john2
|
Anton, hebbes. Mijn dank is groot. Laatst bewerkt door john2 op 17-04-2013 19:05, reden: Meer informatie er bij gezet. |
17-04-2013 19:10:13 | ||
---|---|---|
rfhkappers
|
Quote Beste mensen, om voor mij onduidelijke redenen mag je bij de treinen die tussen 1 en 4 uit Asd vertrekken alleen in Asd instappen en op de stopstations alleen uitstappen. Daarom worden er rare reisadviezen getoond als je op een onderwegstation wilt instappen (bijv. Ut-Asd via Shl). Ik denk dat NS dat nog even moet aanpassen voor trajecten waar normaal gesproken (=op een zaterdag) ook na 1 uur nog treinen rijden. Paul de Graaf |
17-04-2013 19:25:24 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteJohn vraagt tips hoe hij het moet aanpakken, prima gedaan toch? Dat ik geen gratis link heb komt omdat ik mobiel zat. |
17-04-2013 21:59:23 | ||
---|---|---|
Roy
|
Gek genoeg rijden er 4 extra treinen naar Enschede, waarvan je in de eerste 2 (1:45 en 2:15 a es) wel mag instappen in Almelo en die laatsten 2 van (3:15 en 4:15 À es) niet. Om terug te komen op eerdere berichten: Er rijden tot half 3(v asd) rechtstreekse intercity's en vanaf dan geeft de reisplannen nog 3 adviezen met minimaal een uur overstap in Zwolle of Apeldoorn. Dus ook met de reguliere treinen verder. Niet ideaal, zal wel lekker onrustig worden als te veel mensen dat doen. |
18-04-2013 06:54:12 | ||
---|---|---|
train85
|
Er komt vanaf 25 April een oranje Virm op de baan, zie ook: http://www.refdag.nl/nieuws/anp/binnenland/ns_zet_oranje_koningstrein_in_1_731971?localLinksEnabled=false |