Mit Volldampf nach Amsterdam und Hoorn
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
22-03-2013 14:57:11
cameraman
cameraman
Beste stoomliefhebbers,

Op zaterdag 30 maart organiseert Nostalgiezug Reisen een rit naar Amsterdam waarbij de SSN 01 1075 vanaf Emmerich voor de trein zal komen en deze ook weer retour zal brengen.

Ik heb geen idee of deze reis doorgang vindt maar als dat wel zo is dan wil ik vragen wie erachter aangaat met de auto en of ik dan met je mee kan. Ik reis per trein dus kunnen we wellicht bij een station afspreken.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
 

22-03-2013 15:29:09
train85
train85
Hij komt via Venlo de grens over en niet Emmerich.  

22-03-2013 15:41:23
cameraman
cameraman
Heeft iemand een idee of men via Den Bosch - Utrecht of via Tilburg - Rotterdam rijdt?

Laatst bewerkt door cameraman op 26-03-2013 23:26
 

22-03-2013 15:54:24
damenster
damenster
route staat ook al op de site
Hinfahrt Bahnhof Rückfahrt

06:30 Köln Hbf 23:30

06:45 Leverkusen-Mitte 23:15

07:00 Düsseldorf Hbf 23:00

07:15 Wuppertal Hbf 22:45

07:40 Hagen Hbf 22:20

08:00 Witten Hbf 22:00

08:15 Dortmund Hbf 21:45

08:30 Gelsenkirchen Hbf 21:30

08:40 Oberhausen Hbf 21:20

09:40 Emmerich 20:40

12:20 Amsterdam 18:00

12:50 Hoorn 17:15
 


22-03-2013 17:02:37
train85
train85
Ik heb de info via het plannersysteem van het spoor.  

22-03-2013 17:23:43
cameraman
cameraman
Oeps
Dat betekent dat de rit doorgaat?
 

22-03-2013 17:28:04
rolandrail
rolandrail
Ja/Nee*
*doorhalen wat je niet wenst %08%
 

22-03-2013 22:35:04
thom
thom
Betekend niets meer dan dat ie de planning zit, maar 1 telefoontje en hij is net zo makkelijk weer uit het systeem...  

22-03-2013 22:42:34
train85
train85
Daar heb je gelijk in.  

23-03-2013 11:16:14
BGM104
BGM104
Emmerich zit in ieder geval dicht ivm bauarbeiten van de firma DB Netze, dus dat gaat hem sowieso niet worden. Venlo gaat een druk paasweekend krijgen.  

23-03-2013 11:23:36
Jack5812
Jack5812
En binnen een half uur van Asd naar Hn met stoomtractie gaat hem ook niet worden. Bij mij weten zijn stoomlocs niet toegelaten in de Hemtunnel. In dat geval zal de rit via Haarlem en Uitgeest gaan.

Laatst bewerkt door Jack5812 op 23-03-2013 11:24
 

23-03-2013 11:52:10
john2
john2
Ik neem aan dat er in tunnels ook afzuigingen zijn. Omdat er ook dieseltreinen door tunnels rijden. En de uitlaat gassen van de dieselmotoren van treinen moeten toch ook ergens naar toe.  

23-03-2013 12:30:56
snowie
snowie
Stoom gaat niet naar Hn, laatste stuk vanaf Asd is dieseltractie ....  

23-03-2013 12:32:03
Nelis
Nelis
ehm de laatste keer dat de SSN in Hn kwam ging de rit over alkmaar. Ik meende dat dit kwam door 1 van de bruggen tussen Zd en Hn de aslast van een stoomloc niet aankon. but correct me if I'm wrong  

23-03-2013 13:27:48
dhofmans
dhofmans
Enig idee wat voor dieseltractie dat dan zal zijn?

Dat is toch ook wat trouwens, denk je het te combineren , de 01 1075 en de SHM allebei in Hoorn (ik wist niet beter), gaat de stoomloc maar tot Amsterdam...
(het staat helaas inderdaad op de site van nostalgiezugreisen.de:
"Fahrt ab Emmerich bis Amsterdam und zurück mit Dampflok 01 1075')
 

23-03-2013 14:36:56
bart
bart
Tsja, had je ff eerder moeten zijn. Die 01 1075 is de laatste jaren al meerdere keren in Alkmaar en Hoorn te zien geweest.

Het verhaal beschreven over de aslast van deze loc en een brug waar hij niet overheen zou mogen, slaat denk ik eerder op de lijn Alkmaar - Den Helder dan op Zaandam - Hoorn.

Bij een rit naar Den Helder werd de loc vorig jaar (of alweer 2 jaar terug?) door een 2200 vervangen in Alkmaar omdat de 01 1075 te zwaar zou zijn om naar Den Helder te kunnen.
 

23-03-2013 15:35:28
Nelis
Nelis
Er bestaat een kaartje van waar welke lasten zijn toegestaan en waar niet. vanaf Hnk naar Ekz kan bijvoorbeeld niet en ook vab Hw naar Hd zijn zowieso niet toegestaan.  

23-03-2013 16:24:07
dhofmans
dhofmans
Ik heb hem gelukkig de afgelopen keren wel gewoon gezien hoor, als hij in Alkmaar kwam

Laatst bewerkt door dhofmans op 23-03-2013 22:42
 

23-03-2013 17:09:02
Ht
Ht
Quote
Nelis (za 23 mrt 2013 12:32:03 https://www.somda.nl/forum/13209/p441758/): ehm de laatste keer dat de SSN in Hn kwam ging de rit over alkmaar. Ik meende dat dit kwam door 1 van de bruggen tussen Zd en Hn de aslast van een stoomloc niet aankon. but correct me if I'm wrong
Kaartje gecheckt, gewoon toegelaten op traject Zd - Hn.
 

23-03-2013 17:24:35
Nelis
Nelis
Prorail heeft speciaal een kaartje voor de SSN 01 1075 gemaakt http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/GVS00094-V002.pdf op bladzijde 27. En de stoomloc zou idd zonder beperkingen via Pmr kunnen. Maar dat gaat nu dus duidelijk niet gebeuren.

Laatst bewerkt door Nelis op 23-03-2013 17:25
 

23-03-2013 17:26:24
maigoda
maigoda
Quote
john2 (za 23 mrt 2013 11:52:10 https://www.somda.nl/forum/13209/p441749/): Ik neem aan dat er in tunnels ook afzuigingen zijn. Omdat er ook dieseltreinen door tunnels rijden. En de uitlaat gassen van de dieselmotoren van treinen moeten toch ook ergens naar toe.

Klopt, maar om de een of andere reden is er nog nooit een stoomloc op eigen kracht door de Hemtunnel gereden, in tegenstelling tot de Velsertunnel en de Willemstunnel. Bello is volgens mij de enige stoomloc die onder stoom in de Hemtunnel is geweest, maar wel met dieselvoorspan tussen Asd en Zd vv ( zoals in 1989 en 1994).
Groetjes,
Emiel
 

23-03-2013 17:26:40
treinefan
treinefan
Via rheingold-zug.com (http://www.rheingold-zug.com/pdf/300313.pdf) is ook het één en ander te vinden. Ook zij zeggen nog dat het via Emmerich - Arnhem gaat. Van deze site kan ik ook opmaken deze trein gaat rijden met de historische Rheingold rijtuigen (incl. panoramarijtuig). Tot de grens zou ook de bijbehorende locomotief ervoor zitten, verder inderdaad de SSN.

Laatst bewerkt door treinefan op 23-03-2013 17:30
 

23-03-2013 17:33:13
maigoda
maigoda
Quote
Nelis (za 23 mrt 2013 17:24:35 https://www.somda.nl/forum/13209/p441796/): Prorail heeft speciaal een kaartje voor de SSN 01 1075 gemaakt http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/GVS00094-V002.pdf op bladzijde 27. En de stoomloc zou idd zonder beperkingen via Pmr kunnen. Maar dat gaat nu dus duidelijk niet gebeuren.

Die kaart klopt niet helemaal. Er staan baanvakken op in grijs waar de SSN in het verleden (ook recent) gewoon gereden heeft.
Groetjes,
Emiel
 

23-03-2013 18:01:37
Ht
Ht
Nu men het zegt, Zvt is daar een uitzondering op.

Even om deels terug te komen; waarom zou men niet met een stoomloc door de Hemtunnel gaan, ondanks dat deze groen gemarkeerd in document staat?
 

23-03-2013 20:34:16
dlm4yjp
dlm4yjp
Vanwaar de dieseltractie?
Er hangt al een zeer ruime halve eeuw een BVL tussen Asd en Hn in, of is men soms van plan het spoor van de SHM op te gaan?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-03-2013 20:56:34
sfj
geloof dat het wel de bedoeling is ja, helemaal naar Medemblik als er geen vertraging is


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

23-03-2013 22:01:57
ricohallo
ricohallo
Volgens mij is het de bedoeling dat de reizigers die naar Medemblik willen overstappen op een trein van de SHM, maar helemaal zeker weet ik het ook niet.  

23-03-2013 22:07:18
sfj
Ik ook niet maar vandaar "geloof dat" in mijn post zeker is wel dat wanneer het transport van ver vertraging heeft dat niet meer gaat aansluiten ...


Ik zelf ben hier thuis in Hoorn iig ter plaatse volgend weekend en zal hier wel een beetje verslag doen van de info die ik bij de vrienden van de SHM gaande de dag verkrijg !


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

23-03-2013 22:20:24
ricohallo
ricohallo
Ik ben er ook, maar dan met een oom van me, die vindt vooral die Rheingold rijtuigen gaaf.

Laatst bewerkt door ricohallo op 24-03-2013 17:09
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-03-2013 22:42:13
dhofmans
dhofmans
Ik ben er dus ook, we zien tegen die tijd wel wat voor tractie er nou voorzit als hij bij Hn aankomt %02%.  

23-03-2013 23:25:14
Tsaar
Tsaar
Zal mooi zijn als deze valt te combineren met de mat54 dnateurs rit. Ik ga zeker kijken op asd.  

24-03-2013 00:19:34
cameraman
cameraman
Quote
BGM104 (za 23 mrt 2013 11:16:14 https://www.somda.nl/forum/13209/p441739/): Emmerich zit in ieder geval dicht ivm bauarbeiten van de firma DB Netze, dus dat gaat hem sowieso niet worden. Venlo gaat een druk paasweekend krijgen.


Komt dat door de werkzaamheden tussen Dinslaken en Oberhausen-Sterkrade tussen 29 maart en 2 april?
 

24-03-2013 11:56:27
dhofmans
dhofmans
Ik heb nog even contact gehad met iemand van de Museumstoomtram Hoorn Medemblik, de Rheingold komt met een dieselloc aan in Hoorn.  

24-03-2013 12:16:02
sjoerd
sjoerd
Quote
dlm4yjp (za 23 mrt 2013 20:34:16 https://www.somda.nl/forum/13209/p441827/): Vanwaar de dieseltractie?
Er hangt al een zeer ruime halve eeuw een BVL tussen Asd en Hn in, of is men soms van plan het spoor van de SHM op te gaan?

Zeurmodus: Mwah, ik heb voor die waslijn rond mei 1974 in gedachten, want toen gingen de dieselvijven aan de kant. En dat is weliswaar al bijna 40 jaar, maar nog geen halve eeuw. %02%
 

24-03-2013 12:21:40
train85
train85
Quote
dhofmans (zo 24 mrt 2013 11:56:27 https://www.somda.nl/forum/13209/p441890/): Ik heb nog even contact gehad met iemand van de Museumstoomtram Hoorn Medemblik, de Rheingold komt met een dieselloc aan in Hoorn.
Klopt de 01 blijft achter te Awhv.
 

24-03-2013 12:24:33
dhofmans
dhofmans
Nou is de enige vraag nog, wat voor dieseltractie? %08% (ikzelf hoop op een 2200, zou dat kunnen of is dat uit de boze?)  

24-03-2013 13:28:07
waalkade
waalkade
Hoe houden ze die rijtuigen warm? Komt er in Hoorn een tramloc tijdelijk voor om te verwarmen?  

24-03-2013 13:37:56
dennistd
dennistd
Ik lees op de site van de SMMR: 'Op 30 maart 2013 gaat loc 2225 de samenwerking aan met de 01 1075 van SSN. Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk!' http://smmr.nl/Agenda/Agenda%20SMMR.htm

En op een andere pagina: 'Het is namelijk de laatste kans om de 2225 toonbaar te krijgen voor ons eerstvolgende optreden, dat gepland staat voor 30 maart 2013. De af te leggen afstanden zullen er op deze dag trouwens niet om liegen.' http://smmr.nl/Ritten%20met%20SMMR/Ritten%20en%20activiteiten%20in%202013.htm (onderaan)

Laatst bewerkt door dennistd op 24-03-2013 13:39
 

24-03-2013 13:42:17
fred67nl
fred67nl
Quote
maigoda (za 23 mrt 2013 17:33:13 https://www.somda.nl/forum/13209/p441800/):
Quote
Nelis (za 23 mrt 2013 17:24:35 https://www.somda.nl/forum/13209/p441796/): Prorail heeft speciaal een kaartje voor de SSN 01 1075 gemaakt http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/GVS00094-V002.pdf op bladzijde 27. En de stoomloc zou idd zonder beperkingen via Pmr kunnen. Maar dat gaat nu dus duidelijk niet gebeuren.

Die kaart klopt niet helemaal. Er staan baanvakken op in grijs waar de SSN in het verleden (ook recent) gewoon gereden heeft.
Groetjes,
Emiel


Een kaart van Prorail die niet klopt? Kan ik me niet voorstellen. En wat bedoel je met recent? De kaart is ingegaan op 01-11-2012.
 

24-03-2013 15:10:42
maigoda
maigoda
Recent bedoel ik dat de 23 023 in 2008 nog in Goes is geweest voor een rit naar de SGB. Enige tijd daarvoor heeft de 23 023 gereden op Ledn-Hfd-Hfdo (precieze jaartal weet ik niet uit m'n hoofd, maar zal niet lang daarvoor zijn geweest. De VSM 23 071 is een keer in Kampen geweest, al is dat al zeker een jaar of 10 geleden. De 01 1075 heeft gereden Roosendaal-Essen in 1992. En volgens mij is de 01 1075 ook wel eens de grens over geweest bij Venlo. En de 01 1075 mag weer wel op Roermond-Dahlheim komen, maar de 23 023 niet? Zal geen asdruk-probleem zijn, lijkt me.

Ik heb het idee dat deze kaart deels voortgekomen is uit het feit dat er op bepaalde baanvakken stoomtractie heeft plaatsgevonden, hetzij door de SSN, hetzij door de VSM. Enige jaren terug stond Hengelo-Enschede nog niet op het kaartje van de 01 1075. Dat staat hij nu wel, omdat de loc daar een keer geweest is (2006). Verder mag de 01 1075 niet meer rijden op Arhnem-Winterswijk-Zutphen vanwege de assentellers.

Tot slot nog een aanvulling: de 01 1075 gaat 11 mei naar Goes: Roosendaal-Goes staat niet op de kaart.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 24-03-2013 15:13
 

24-03-2013 21:48:57
BGM104
BGM104
Quote
cameraman (zo 24 mrt 2013 00:19:34 https://www.somda.nl/forum/13209/p441851/):
Quote
BGM104 (za 23 mrt 2013 11:16:14 https://www.somda.nl/forum/13209/p441739/): Emmerich zit in ieder geval dicht ivm bauarbeiten van de firma DB Netze, dus dat gaat hem sowieso niet worden. Venlo gaat een druk paasweekend krijgen.


Komt dat door de werkzaamheden tussen Dinslaken en Oberhausen-Sterkrade tussen 29 maart en 2 april?


Correct
 

25-03-2013 10:06:30
rolandrail
rolandrail
Quote
fred67nl (zo 24 mrt 2013 13:42:17 https://www.somda.nl/forum/13209/p441915/): Een kaart van Prorail die niet klopt? Kan ik me niet voorstellen.
O ja, Prorail maakt nooit fouten hè. O zalige onschuldige wereld %08%
 

25-03-2013 14:36:38
daniel81
daniel81
Er staan inderdaad wel meer onvolkomenheden in dat document.
De 52 3879 rijdt inmiddels al jáááren bij de VSM; van de VSM mag de 23076 trouwens ook de hoofdbaan op als ik me niet vergis.
De VSM heeft al op de Hanzelijn gereden. En zowel de 01 1075 als de 3737 hebben Apd-Apdvam ook al met succes afgelegd (de laatste alweer in 1989 %03%)
 

25-03-2013 15:57:24
sik214
sik214
De 3737 zelfs nog rond 2000 tijdens een TnT!  

25-03-2013 17:48:23
fred67nl
fred67nl
Quote
rolandrail (ma 25 mrt 2013 10:06:30 https://www.somda.nl/forum/13209/p442068/):
Quote
fred67nl (zo 24 mrt 2013 13:42:17 https://www.somda.nl/forum/13209/p441915/): Een kaart van Prorail die niet klopt? Kan ik me niet voorstellen.
O ja, Prorail maakt nooit fouten hè. O zalige onschuldige wereld %08%


Weer een ilusie armer %08%
 

26-03-2013 23:27:54
cameraman
cameraman
Heeft iemand een idee of men via Den Bosch - Utrecht of via Tilburg - Rotterdam rijdt?  

27-03-2013 00:06:33
rolandrail
rolandrail
Ut natuurlijk, niet te lang door dat suffe Brabant maar gewoon linea reacta door de mooiste stad van Nederland. Al was het maar om m'n poezen te laten grommen, die hebben een fikse hekel aan stoom, te veel lawaai  

27-03-2013 01:11:18
ZJ37
ZJ37
Hopelijk voor de stoomliefhebbers wordt de dienstregeling van die stomer nog een beetje conflictvrij gelegd, want als ProRail stoer zijn werk blijft doen dan kegelt - als ze consequent is - die rit er morgen helemaal uit.  

27-03-2013 08:17:27
rolandrail
rolandrail
ProRail consequent, proest, hihi %08%  

27-03-2013 11:21:32
ZJ37
ZJ37
Tja, 1 minuut voor de 4000 uit hetzelfde spoor op vanaf Asd naar Sgra is niet erg netjes natuurlijk. Los van dat een stationnement te Asd van 1 minuut verre van reeel is om iedereen uit te laten stappen, maar dat terzijde.  

27-03-2013 11:42:34
rolandrail
rolandrail
"bent, not break" Ik kan me niet permiteren het achterste van m'n tong te laten zien maar er valt v.w.b. aanschrijvingen maken door een paar vervoerders nogal wat te verbeteren inderdaad. Uiteindelijk mag de trdl het in de praktijk oplossen, het is voor zover ik weet nog nooit voorgekomen dat een trein wordt opgeheven door een rammelende aanschrijving.  

27-03-2013 12:27:01
BGM104
BGM104
Er is een speciale ProRail afdeling om treinen op te heffen die (ernstige) conflicten genereren. Deze CV monitoring afdeling toetst o.a. op opvolg- en overkruisconflicten. Onder de wat cynischer ingestelde planners staat de afdeling ook wel bekend als de verdeelpolitie

Voor zover bekend zijn alle opgeheven treinen in de bijsturing weer opnieuw ingelegd, want in de bijsturing kan alles en heeft men van normen nog nooit gehoord

Laatst bewerkt door BGM104 op 27-03-2013 12:32
 

27-03-2013 12:31:26
ZJ37
ZJ37
BGM is me net voor: dit is inderdaad de gang van zaken tegenwoordig. Vandaar mijn opmerking van 1:11 uur waarin ik (nog steeds) benieuwd ben of Prorail zo consequent is om ook een rit als deze er zonder pardon uit te gooien.

Overigens worden conflicten wel door de 'verdeelpolitie' opgemerkt en doorgegeven aan betreffende vervoerder (in dit geval Railion) met het verzoek er iets aan te gaan doen. Dit moet dan zijn opgelost op de dag van de levering voor de betreffende dag en anders is het adios treintje.

De opgeheven treinen worden doorgegeven aan de bijsturing ter voorkoming dat ze via een achterdeur doorgang vinden. Maar of ze daar ballen hebben om een opgeheven trein gewoon te laten staan, dat betwijfel ik. En bovendien lijkt me het ook in veel gevallen niet eens nodig, maar dat is een andere discussie.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 27-03-2013 12:38
 

27-03-2013 14:48:19
cameraman
cameraman
Terug naar het begin van dit topic. Niemand die er achteraan gaat?  


27-03-2013 14:59:51
Bert13
Bert13
Ik heb het die middag/avond nogal druk, maar misschien kan ik voor die tijd wel even naar Asd, hangt ook een beetje ervan af of de aankomsttijd redelijk gehaald wordt Stoomloc op Asd is natuurlijk best uniek zo anno 2013.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

27-03-2013 18:07:38
WLE 21
WLE 21
Op een ander forum is ook het één en ander over de rit te vinden: http://www.rc-mvw.nl/index.php/forum/20-11-treinen/4717-tee-in-purmerend
(Modelbouw Vereniging Waterland).
 

27-03-2013 21:42:26
KvdLee
KvdLee
Ik ga naar Asd smiddags en savonds. De diesel met rijtuigen weet ik nog niet precies waar. Maar ze gaan iig op de plaat weet iemand of je ook met je museumkaart mee kan met de trein op de shm lijn?  

27-03-2013 22:00:27
Nelis
Nelis
ja dat kan. Ik ben zaterdag ook te vinden langs, als het even kan wordt Db de plek.  

28-03-2013 06:09:33
thieskes
thieskes
De trein komt toch via Venlo het land in? Volgens mij heb je er dan niet van aan om op Db te gaan staan


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

28-03-2013 23:19:02
bart
bart
Ook leuk, weer eens een 2200'tje naar Hoorn.

Asd - Hn heen in 30 minuten en Hn - Asd terug in 45 minuten; gaat hij terug over Amr?

Laatst bewerkt door bart op 28-03-2013 23:19
 

28-03-2013 23:53:40
ricohallo
ricohallo
Of hij moet soms wachten voor andere treinen wat in totaal en kwartier duurt.  

29-03-2013 06:42:07
Bert13
Bert13
Hebben jullie het linkje van v.prins niet gezien?
Quote
Amsterdam (7) 11:45-11:46
Westhaven 11:57-12:12
Hoorn (3) 12:55



He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-03-2013 08:19:54
WLE 21
WLE 21
88300: Rtng 05.34-Bd 06.29-Ehv 07.22-Vl 08.08 (2225+01 1075)
38100: Vl 09.24(2a)-Ehv 10.06(6)-Ht 10.31(5b/4a)-Htn 10.57-11.03-Ut 11.15(10)-Ac 11.31(2)-Asd 11.45/46 (8)-Awhv 11.57 (01 1075+10rtg.+2225)
38100: Awhv 12.12-Zdk 12.30-Pmo 12.42-Hn 12.55(3) (2225+10rtg.)
38101: Hn 16.33(3)-Pmo 16.49-Zdk 17.04-Awhv 17.18 (2225+10rtg.)
38102: Awhv 17.48-Asd 17.42/43(5a)-Ac 18.00(3)-Ut 18.25(12)-Ht 19.04 (4a)-Btl 19.14/18(3)-Ehv 19.37(18)-Vl 20.17(2a) (01 1075+10rtg.+2225)
88301: Vl 21.24-Ehv 22.11-Brd 23.32/36(2)-Rtng 23.56 (2225+01 1075)
Driehoeken 01 1075:
92550: Awhv 12.30-Hrp 12.45
92551: Hrp 13.13-Ass 13.20(6)-Asd 13.26(3b)
92552: Asd 13.30-Awhv 13.44
 

29-03-2013 08:21:41
Bert13
Bert13
Dank u zeer!


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-03-2013 17:33:01
bart
bart
Ook bedankt vanuit deze kant! In Hoorn moet er trouwens nog wel wat gerangeerd worden, gezien het aankomst- en vertrekspoor (3), is overigens niet echt praktisch als de SHM-lijn ook bereikt moet worden... ?

Daarbij is 10 bakken + loc is een lange trein voor Hoorn.

Ben benieuwd hoe dat allemaal in zijn werk zal gaan.
 

29-03-2013 17:37:29
sfj
10 bakken museummaterieel scheelt heel wat meters ten opzichte van 10 bakken ddar. Ik verwacht dat het past. Huidige baklengten van 26 meter zijn pas sinds mat64 gebruikelijk.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

29-03-2013 17:41:27
Bert13
Bert13
Precies, en met 276m nuttige lengte moet dat precies passen.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-03-2013 17:46:15
bart
bart
Zullen die Rheingold-rijtuigen niet langer zijn dan gemiddelde Nederlandse museum-rijtuigen?  

29-03-2013 17:58:12
Jack5812
Jack5812
Ik lees net op onderstaande link dat de trein uit 9 rijtuigen bestaat.
http://www.rheingold-zug.com/pdf/fahrplan%20310313.pdf
 

29-03-2013 18:11:42
john2
john2
Quote
bart (vr 29 mrt 2013 17:46:15 https://www.somda.nl/forum/13209/p442718/): Zullen die Rheingold-rijtuigen niet langer zijn dan gemiddelde Nederlandse museum-rijtuigen?

Ik neem aan dat de Rheingold rijtuigen dezelfde lengte zullen hebben dan een Intercity rijtuig. Omdat de Rheingold rijtuigen ook in de internationale treindienst als Intercity dienst hebben gedaan.
 

29-03-2013 19:47:48
fred67nl
fred67nl
Ik heb info gevonden over de TEE-Rheingold.
Volg link;
http://www.dbtrains.com/nl

Ga zelf maar bladeren %08%


Groeten,
Fred
 

29-03-2013 19:48:24
reisthijs
reisthijs
Het zijn Rheingold-rijtuigen uit de jaren '60, die hebben gewoon de moderne baklengte van 26,4 m.

Uitzondering is dan natuurlijk wel de Speisewagen uit 1928.
 

29-03-2013 21:30:02
NovioSites
NovioSites
Doorkomst spoor 6 te Ehv is ook onlogisch, je zou toch van spoor 7 uitgaan wat ook door cargo's gebruikt word, dan komt het geheel immers niet onder de kap door

Laatst bewerkt door NovioSites op 29-03-2013 21:30
 

29-03-2013 21:43:43
WLE 21
WLE 21
Trein 38100 zou 290 meter moeten zijn (dus met beide locs).
In Hoorn word de trein weggerangeerd naar spoor 4.
 

29-03-2013 23:58:49
sfj
Aha, volgens mij past 290m zelfs op slechts 4b Maar niet meer het SHM-spoor op (via 6b) dus ?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

30-03-2013 00:12:53
ZJ37
ZJ37
Quote
NovioSites (vr 29 mrt 2013 21:30:02 https://www.somda.nl/forum/13209/p442743/): Doorkomst spoor 6 te Ehv is ook onlogisch, je zou toch van spoor 7 uitgaan wat ook door cargo's gebruikt word, dan komt het geheel immers niet onder de kap door
Op spoor 7 zou wel eens een goederentrein kunnen staan wachten.
 

30-03-2013 01:14:09
NovioSites
NovioSites
Dat zou kunnen ja, bij omleiding worden de kolen- en ertstreinen wel vaak even geschouwd door de machinist. Blijkbaar word dat in de drgl ingepland. Ik hoop dat het maken van een leuke foto mogelijk is zonder de trein langs het perron af rijd, erg zonde als je de wielen niet ziet.  

30-03-2013 06:08:12
thieskes
thieskes
Dan zou ik zelf voor Eindhoven Beukenlaan kiezen om het risico te vermijden. Als je op het middenperron gaat staan is de kans dat er perron voor de wielen zit heel klein


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

30-03-2013 07:16:16
NovioSites
NovioSites
Mits ze hem over juist het binnenste spoor laten rijden, trein moet immers richting Ht. Ik verwacht dat je in Ehv wel dusdanig ver naar voren kan lopen dat je de trein kan pakken voor hij het station bereikt. Maar uiteraard is Beukenlaan plan B wanneer dat niet zo blijkt te zijn  

30-03-2013 11:06:37
john2
john2
Quote
fred67nl (vr 29 mrt 2013 19:47:48 https://www.somda.nl/forum/13209/p442727/): Ik heb info gevonden over de TEE-Rheingold.
Volg link;
http://www.dbtrains.com/nl

Ga zelf maar bladeren %08%


Groeten,
Fred

Dank voor de tip om zelf tegaan bladeren. %08% reisthijs gaf ook al het antwoord zonder dat ik hoefde tebladeren.