21-03-2013 21:18:16 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Nadat Zwolle grote klap mislukt is, gaat Prorail het opnieuw proberen. Nu tussen Meppel en Heerenveen: http://www.refdag.nl/nieuws/anp/binnenland/geen_treinen_meppel_heerenveen_in_vakanties_1_724567?localLinksEnabled=false Ik wwet het, onze grote oosterbuur kan het nog veel beter, die mikt rustig een baanvak voor een jaar dicht. Laatst bewerkt door dvdhoven op 21-03-2013 21:20 Dick van den Hoven |
21-03-2013 22:28:45 | ||
---|---|---|
b2py
|
Als je overigens meer grote GIO's wilt weten, moet je even in dat ProRail document kijken wat ze laatst hebben verspreid. Met alle grote klussen in combi met RWS overzichtelijk. |
22-03-2013 07:25:15 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Ook als het de enige verbinding tussen twee plaatsen is? NS/Prorail zelf kan het ook beter. Nijverdal al vergeten? |
22-03-2013 09:17:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ja, de DB heeft meerdere keren voor langere tijd een baanvak gesloten en de mensen naar de bus verwezen. Dick van den Hoven |
22-03-2013 09:22:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVoor de zuiverheid der dingen: dit gaat om een grootschalige, maar 1:1-vernieuwing van een baanvak. Zwolle ging om een verbouwing waarbij alleen de perrons ongeveer op hun plaats zouden blijven liggen en al het andere gewijzigd. Zoiets als wat er met Enschede gaat gebeuren komende zomer. |
22-03-2013 09:48:12 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Tsja het mislukken van de klap Zwolle was nou eenmaal niet het mislukken van het concept 'x weken geen treinen'. Maar de reiziger is wel het kind van de rekening. De Arbo-eisen zullen wel verhinderen dat er enkelspoor gereden wordt.%03% |
22-03-2013 09:49:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In 2008 (dacht ik?) reden er een hele maand geen treinen tussen Vs en Bgn door grootschalige werkzaamheden. En dan heb je het over een baanvak van ruim 60 kilometer. Kan me herinneren dat het vervangend vervoer toen ook heel behoorlijk was geregeld. |
22-03-2013 11:26:40 | ||
---|---|---|
Chopper
|
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar over welke periode hebben we het? De vakanties, dat snap ik. Maar zijn er data bekend? |
22-03-2013 11:33:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat zou best kunnen, in de zin dat de sporen daar op een voor huidige maatstaven krappe spoorafstand (ik meen 3.80m). Daarnaast lees ik dat men ook aan de bovenleiding werkt en het zou goed kunnen dat dat (ook) de draagconstructies betreft; die staan namelijk op het punt om vervangen te worden. En dan kun je een enkelsporige buitendienststelling zeker vergeten. |
22-03-2013 11:59:00 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Betekent dat dan ook het einde van de betonnen portalen? Of is dat nog weer wat anders? |
22-03-2013 12:04:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is 'm. Al weet ik dus niet of dat nu al gaat gebeuren, maar er is hoe dan ook een enorm vervangingsprogramma in de maak voor die portalen. |
22-03-2013 12:20:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ik heb vooralsnog alleen gelezen dat er grote spoor/wisselvernieuwingen zijn en aanpassen spoorconstructies van diverse bruggen. En o ja, het perron van Swk wordt op hoogte gebracht. Laatst bewerkt door gvttreinen op 22-03-2013 12:21 |
22-03-2013 12:38:59 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteVolgens mij alleen hangdraden en zijwaartse bevestigingen vernieuwing. |
23-03-2013 15:41:53 | ||
---|---|---|
mv
|
Wat er aan info gezocht word.....kom niet verder als dit: Leeuwarden-Meppel zaterdag 23 en zondag 24 maart Oorzaak werkzaamheden Reisadvies * tussen Leeuwarden en Akkrum kunt u gebruikmaken van Snel- en stopbussen * de Intercity's van Akkrum naar Zwolle stoppen op alle tussengelegen stations Extra reistijd: 15 tot 30 minuten Waar staat vermeld dat ze er voor 3wkn eruit gaan dan?! Gr:MV |
23-03-2013 15:53:27 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Op de pagina waarnaar gelinkt wordt in de eerste bericht van dit topic |
23-03-2013 15:53:47 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Ik heb nooit gemerkt dat 'mijn' perron te kort was. Echter, die betonnen bovenleidingen zijn gewoon mooi, maar ja, ze zijn nu al rond de 63 jaar oud. Stelt niets voor met de Gooische Bogen van 72 jaar, of de resterende portalen van het middennet van 75 jaar. |
23-03-2013 16:02:02 | ||
---|---|---|
mv
|
Een link van dit dagblad zegt mij niks. Informatie rechtsstreeks bij ProRail op de website hecht ik veel meer waarde aan dan een stukje tekst uit een blaadje of website van dit blaadje. Projecten Noord Nederland: http://www.rsp-projecten.nl/ Surf je de site van ProRail af,word dit hele stukje niet eens aangegeven laat-staan benoemd. Laatst bewerkt door mv op 23-03-2013 16:03, reden: txt onjuist |
23-03-2013 18:01:47 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Het is 3 weken TOTAAL. Niet achter elkaar. |
23-03-2013 18:12:31 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
In http://blog.prorail.nl/wp-content/uploads/2013/03/Folder-RWS-en-ProRail.pdf (overigens wel degelijk te vinden via de website van Prorail) staan twee periodes van 9 dagen en nog wat los werk tot en met oktober. En als je het Reformatorische Dagblad al niet meer kunt geloven |
23-03-2013 18:18:24 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Er stond ook letterlijk 'totaal 3 weken'. Maar aan de reacties te merken leek het erop dat de mensen aan 3 weken achter elkaar dachten. |
23-03-2013 18:57:55 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote Het zijn Gotische bogen in 't Gooi. Mcn Asd |
23-03-2013 19:03:35 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Maar deze hebben als het goed is, recentelijk een opknapbeurt gekregen. De portalen die hier nu staan, zijn aan de bovenkant bij sommige ook van metaal. Maar 25 kV portalen vind ik wel mooi, maar dat zijn eigenlijk altijd 2 aparte, ipv 1 geheel portaal. |
23-03-2013 20:33:31 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Yep, in het najaar ook nog eens. En die portalen vervangen valt wel mee, het is zoals altijd veel minder erg als men in het begin van het project dacht... |
23-03-2013 20:39:58 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Ach ja, ze hebben het in de jaren '80 ook op grote schaal gedaan. Staat het ophogen van het perron (spoor 1) in Mp ook op de planning? |
26-03-2013 15:19:31 | ||
---|---|---|
mv
|
@ mvschoon: Kijk,daar hebben we wat aan!! Gr:MV Laatst bewerkt door mv op 26-03-2013 15:19 |
26-03-2013 17:59:25 | ||
---|---|---|
himym
|
QuoteEr lag vandaag wel een stapel stoeptegels op perron 1 en het was afgezet met hekken, dus wellicht dat dit al eerder gaat gebeuren |
27-03-2013 15:44:55 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Ja, ik las net dat de 9000 wordt doorgetrokken tot Mp op 01-05-2013. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen, komt er ook nog een CTA op het perron 1? |
27-03-2013 17:36:09 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Betreft 1x 9 dagen in week 27 en 1x 9 dagen in week 43 van dit jaar. Gelukkige is de firma BAM die dit werk voor een spotprijsje gaat maken..... |
28-03-2013 07:26:37 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteZe zijn inderdaad deze week begonnen met de aanleg en verhogen van het perron langs spoor 1 in Meppel. Moet dus voor 1 mei af zijn. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-03-2013 22:05:08 | ||
---|---|---|
jeanne
|
En inmiddels kunnen we in de krant http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDQQqQIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.steenwijkercourant.nl%2Fnieuws%2Fregio%2F268750%2Fperron-van-station-meppel-wordt-opgehoogd.html&ei=ZK9UUYqvNsiG0AXvvYDwBQ&usg=AFQjCNHb_HhYenf7wOKayfBqUg7ECL-Ong&sig2=vdlYibm3eh0rl4pSWhZQDg&bvm=bv.44442042,d.d2k&cad=rja kennis nemen van de werkzaamheden in Meppel. Edit: link aangepast Laatst bewerkt door jeanne op 28-03-2013 22:08 Jeanne Kok |
28-03-2013 23:25:21 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Ben toch wel benieuwd op welke basis je bovenstaande opmerking maakt... |
29-03-2013 11:01:02 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Hoeveel bakken moeten er kunnen staan op spoor 1? En komt er nog een CTA bij? |
29-03-2013 11:07:47 | ||
---|---|---|
martijn
|
Nu nog 4 bakken (langs het perron dan)... En die CTA is wel heel belangrijk voor je he! Laatst bewerkt door martijn op 29-03-2013 11:08 |
05-05-2013 20:14:38 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Zijn dit onderzetters voor de nieuwe portalen? Ze stonden hier te Swk http://www.flickr.com/photos/93306820@N07/8710341421/in/photostream |
05-05-2013 20:16:55 | ||
---|---|---|
marotrans
|
Nee, die lijken me veel te licht uitgevoerd en bovendien lossen ze die niet op een (stations)plein. Waarschijnlijk zijn dit funderingsblokken voor een zwaar hek of iets in die richting. |
05-05-2013 20:17:42 | ||
---|---|---|
sfj
|
Kan aan mij liggen hoor, maar die dingen lijken me eerder voor een hekwerk oid. Erg klein voor bovenleidingportalen ... edit: wat marotrans boven me net zegt. Laatst bewerkt door sfj op 05-05-2013 20:18 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
05-05-2013 20:20:37 | ||
---|---|---|
b2py
|
Volgens mij is dit voor de hoge seinen, maar dan zijn het er wel erg veel. Of toch voor de BVL-Portalen, dat is zeker mogelijk . |
05-05-2013 20:34:15 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Voor bovenleidingsportalen zijn ze veel te klein. Daar gebruiken normaal dit voor: http://energievoorziening.funnymedia.nl/onderdeelvdmaand/funderingen/fundering.htm Groetjes, Emiel |
05-05-2013 20:37:34 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Even iedereen weer wakker maken: er worden geen portalen vervangen dit jaar!~Pas verderop en nog niet bekend welke. Hooguit zeer klein aantal!! |
05-05-2013 20:40:57 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Ze leken er verdacht veel op, iig. Vooral de vier bevestigingen.. s' Avonds lagen ze er nog. |
05-05-2013 22:12:43 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Als je de link die ik drie berichten terug geplaatst heb nou even bekijkt, dan zul je zien dat ze er voor geen meter op lijken. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 05-05-2013 22:13 |
06-05-2013 06:45:31 | ||
---|---|---|
nohab
|
Funderingen voor bovenleidingmasten zijn veel zwaarder want die krijgen veel meer te verduren. Als je op die kleine voeten een bovenleidingpaal zou neerzetten zou die meteen omvallen. Dat zijn funderingen voor CTA's, lichtmasten e.d. Er zit ook een gat in dat dienst als kabeldoorvoer. Vergis je niet in de krachten die een bovenleidingportaal te verduren heeft. Gewicht en trekkracht van de bovenleiding zelf, wind, ijzel, regen, etc. Laatst bewerkt door nohab op 06-05-2013 06:47 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-05-2013 08:13:56 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote *Eigen gewicht van de bovenleidingspaal zal het grootste deel uitmaken voor de krachtenberekening. *Gewicht bovenleiding is een normaalkracht, (met andere woorden: als gevolg van deze kracht zal de fundering zakken en in hoogte verkorten, niet ombuigen) *De trekkracht van de bovenleiding is voornamelijk het moment (de kracht*hoogte in dit geval). Hierdoor zal hij ombuigen, niet zakken. *Windkracht is heel weinig, vergeleken met het moment en de gewicht van de bovenleiding en het eigen gewicht. *Regen, ijzel zijn geen krachten, maar in het ontwerp van de fundering zitten deze weersomstandigheden in de zogenoemde milieuklasse en zorgt voor een minimale dekking op het wapeningsstaal. (normale waarde van ongeveer 30-50 mm, een bovenleidingsportaal in Friesland valt in een niet zo'n hele zware milieuklasse, dus eerder 30 dan 50 mm) Daarnaast zul je niet moeten vergeten dat er te maken is met behoorlijke veiligheidsfactoren. Zo moet je rekenen met het Eigen Gewicht *1,2, de overige belastingen met *1,5. Bij de fundering voor een CTA vang je, bij een buitenexemplaar heel veel wind. Hierdoor speelt deze veel meer mee, waardoor je hem niet kunt verwaarlozen. Dit zijn eerder funderingen voor een stevig hekwerk of voor een lantaarnpaal dan voor iets groters. Bij twijfel: gebruik beton. |
06-05-2013 08:36:43 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteDat moment wordt ook door de fundering opgevangen, die zorgt er niet alleen voor dat de paal niet verzakt. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-05-2013 16:10:11 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Het zal wel iets voor de vernieuwing op het perron van Steenwijk zijn! De fijn, maar niet wonderschone, perron glaswand is gesloopt en er zal nu wel iets van standaard materiaal (met veel minder beschutting) voor terug komen. Ja we gaan er echt reuzen op voor uit, maar niet heus. Jeanne Kok |
06-05-2013 16:34:27 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Als het goed is wordt in juli het perron omhoog gehaald naar 76+ BS.... |
06-05-2013 17:16:19 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteHeb vanmiddag wat fotootjes gemaakt van het nieuwe perron 1 in Mp: http://www.flickr.com/photos/95517159@N03/8714496516/ 4 bakken lang, en (nog) geen CTA dus Wel 2 chipkaart-paaltjes. |
06-05-2013 22:00:55 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Quote Hoe hoog is het perron op dit moment, eigenlijk dan? Ik vond het inderdaad vreemd om te zien dat ze zowat alle ruiten weggehaald hebben. Maar die lelijke jaren '70 perronkap mag wat mij betreft ook wel weg, maar dat is dan weer geldverspilling.. |
28-06-2013 10:18:18 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Inmiddels is er afgelopen week op de losplaats Steenwijk een grote partij betonnen dwarsliggers verschenen. Tijdens de buitendienststellingsperiode van zaterdag 6 juli t/m zondag 14 juli rijden de treinen ten noorden van Heerenveen als 7125xx/7127xx. In deze periode gaat te Meppel de serie 91xx in zuidelijke richting naar spoor 1 en keren de series 125xx/127xx op spoor 2. Maar het meest opmerkelijke is wel dat de serie 90xx Mp-Lw gewoon zou blijven rijden volgens de NS reisplanner. Zouden ze ergens iets vergeten zijn? Laatst bewerkt door jeanne op 28-06-2013 11:25 Jeanne Kok |
28-06-2013 10:55:25 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Daar moet nog een update overheen komen in de reisplanner Uiteraard rijdt de 9000 niet. |
28-06-2013 12:51:55 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Inmiddels zijn er diverse dwarsliggers bijgekomen. Zelfs nog vrachtwagens zien rijden op de snelweg. Ik neem aan dat alleen de sporen worden vervangen, eveneens de ondergrond. Want als de bovenleiding zal worden vervangen, had ik al nieuwe constructies moeten zien. |
04-07-2013 11:16:08 | ||
---|---|---|
jordy13
|
En vandaag werden er nog meer dwarsliggers aangevoerd. Opmerkelijk is ter hoogte van Tuk (Swk-Wv)zijn allemaal gaten naast de bovenleidingsportalen gegraven, vervanging? |
04-07-2013 11:46:55 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Nee, in het baanlichaam zitten nog nog aardverbindingen en die moeten er ook uit als het spoor vervangen wordt. |
04-07-2013 20:38:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Maar op de site van Prorail staat wel degelijk dat er portalen worden vervangen. Die betonnen dingen uit de jaren 50 zijn hier en daar ook echt aan vervanging toe. |
05-07-2013 14:34:49 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Zijn geen aardverbindingen Roland, men gaat vanwege de vernieuwing de koppelspoorstaven verwijderen die tussen de portaalvoeten in de grond zitten. deze houden als het ware de portalen bij elkaar. Hier komen individuele klapankers voor terug. Dus er worden ook geen portalen vernieuwd, alleen hangdraden en wat klein werk. Laatst bewerkt door tjabbe73 op 05-07-2013 14:35 |
05-07-2013 18:13:03 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dan is 1 + 1 deze keer niet 2. Bij de aanbestedingen stond nog niet lang geleden dat er betonnen portalen vervangen moesten worden, maar dat behoeft natuurlijk niet tussen Meppel en Heerenveen te zijn. De plaats stond er niet bij of ik ben hem vergeten en ik weet ook niet hoeveel. Maar het is nu duidelijk. Die verbindingen tussen de portaalvoeten bestaan vaak uit een oude spoorstaaf. |
05-07-2013 20:42:08 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Bij de heraanleg van het spoor Wv-Swk in de jaren'73-'75 waren die dwarsverbindingen tussen de mastvoeten hier en daar grote lastpakken. Sommige zijn deels al verwijderd of ingekort. Jeanne Kok |