Ontwikkelingen "Jan Kiepura"
Forum: Algemeen - Buitenlands spoor
08-03-2013 21:04:20
b2py
b2py
Waarschijnlijk vanaf 1 juli 2013 rijdt de EuroNight Jan Kiepura niet meer tussen Amsterdam en Warschau.

http://www.rynek-kolejowy.pl/41152/PKP_Intercity_likwiduje_pociag_EN_Jan_Kiepura.htm

VERTAALD MET GOOGLE TRANSLATE!:

Intercity elimineert NL "Jan Kiepura"

Sinds 1 juli PKP Intercity elimineert EuroNight "Jan Kiepura" dienst tussen Warschau en Amsterdam - leerde "Railway Market". Dat is de enige verbinding Intercity EuroNight categorie en op hetzelfde moment het verlaten van de verste westelijke deel van de Poolse luchtvaartmaatschappij in Europa. Het meest waarschijnlijk, echter, op de internationale routenetwerk cut PKP Intercity is voorbij.

Hij zei: "marktgerichte railway" Marek Ganko, bestuurslid van de vakbond van SA geleiders Wars, de informatie die door de beheermaatschappij medewerkers Wars toont aan dat vanaf 1 juli, PKP Intercity-verbinding EuroNight "Jan Kiepura" elimineert. Pools carrier reeds verzonden informatie in casu Duitse spoorwegen Deutsche Bahn, in samenwerking waarmee de trein werd gebruikt. Hun reactie zal zeer belangrijk, omdat de Duitsers kan Intercity straf oproep tijdens de ontmanteling tijdschema vereisen.
Informatie over de bedoelingen van het verminderen van de aansluiting op het net door PKP Intercity verscheen voor een paar dagen, maar de vervoerder heeft tot nu toe niet onthuld over wat nu precies het noemen. Niet goed doen vandaag. - Zoals voor internationale gesprekken, op het moment dat ik niet kan bevestigen de liquidatie van een van hen - zei ze, "Market Oriented railway" Susan Szopowska, een woordvoerder van PKP Intercity.

Zoals uiteengezet in de dienstregeling Intercity steunt 46 internationale gesprekken, of 2 meer dan vorig jaar (Comenius naar Breclav en Varsovia naar Boedapest). - Beslissingen over mogelijke liquidatie van enkele treinen gedicteerd door de daling van de financiële prestaties, moet worden overeengekomen met zowel de MTBiGM en buitenlandse partners. De gesprekken zijn nog niet afgerond - onderstreept de Susan Szopowska.

Ganko merken, beweert echter dat de opkomst bij de trein NL "Jan Kiepura" PKP Intercity mag niet klagen. - Ik rijd de trein en de passagiers in mijn mening is het niet ontbreekt - zei hij, "marktgerichte spoorweg." Daarom geleiders Wars Trade Union SA heeft aangevraagd bij de minister van Verkeer en Waterstaat Slawomir Nowak aan de brief, die tegengesteld is aan de liquidatie van de trein "Jan Kiepura".

- Voor ons is het een heel belangrijk ding, want dat betekent uraat banen voor ten minste 20 procent. werknemers - legt Marek Ganko. - Zijn eliminatie betekent dat wij aanbieden is een combinatie van de Russen, die moeten branden op een andere aansluiting lopen door Polen naar West-Europa - waarschuwt de representatieve vakbonden in het bedrijf Wars. Wij herinneren u eraan dat vorig jaar Russian Railways een oproep in de nacht het aansluiten van Moskou naar Parijs via Warschau gelanceerd.

EuroNight Connection "Jan Kiepura" is in het routenetwerk van de internationale Intercity vele jaren. Aanvankelijk werd uitgevoerd op de route Warschau - Brussel. Tijd wordt de relatie gewijzigd. Later ging hij naar Frankfurt en uiteindelijk naar Amsterdam. Deze verbinding wordt vaak gekozen door reizigers die willen profiteren van de Amsterdamse luchthaven of wilt Schiphol Vluchten naar Parijs om een ​​vrij redelijke prijs te krijgen. Treinkaartje prijzen "Jan Kiepura" om te reizen van Warschau naar Amsterdam start vanaf 29 euro.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 17-04-2013 11:37, reden: topictitel aangepast
 

08-03-2013 21:35:08
bart84
Moderator
bart84
Juist, lijkt me duidelijk. Gelukkig is Pools een van de wereldtalen en is dat bericht voor iedereen te begrijpen.


Mvg. Bart
 

08-03-2013 21:37:47
daniel_ddr
daniel_ddr
Linkje plakken in Google translate en het is iets begrijpelijker. Met de nadruk op "iets" want ook Google spreekt niet al te best Pools aan de vertaling te zien


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

08-03-2013 22:22:57
sfj
Betekent dit dan dat de hele trein waarin dit rijtuig (of deze rijtuigen) meerijden opgeheven wordt? Sorry, maar ik ben niet zo handig met knippen en plakken
Voor de discussiewaarde en levensvatbaarheid zou het dan ook bevorderlijk en gewenst zijn dat de reeds vertaalde tekst (met uiteraard een kanttekening over het vertalen en de bronlink) in de openingspost vermeld wordt


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 


09-03-2013 04:52:17
nohab
nohab
Deze trein heeft vanaf Amsterdam ook nog rijtuiggroepen naar Kopenhagen en Praag, dus het hoeft niet meteen te betekenen dat die hele trein wordt opgeheven. De rijtuiggroep naar Warschau is wel de mooiste met die Poolse en Wit-Russische rijtuigen, en af en toe zelfs Russische.

Laatst bewerkt door nohab op 09-03-2013 04:53


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

09-03-2013 09:31:59
ZJ37
ZJ37
En de verbinding is er toch ook niet mee verdwenen? Tenminste als je met dat Wit-Russissche rijtuig mee tot Polen mag reizen.  

09-03-2013 10:33:48
john2
john2
Quote
sfj (vr 08 mrt 2013 22:22:57 https://www.somda.nl/forum/13137/p439400/): Betekent dit dan dat de hele trein waarin dit rijtuig (of deze rijtuigen) meerijden opgeheven wordt? Sorry, maar ik ben niet zo handig met knippen en plakken
Voor de discussiewaarde en levensvatbaarheid zou het dan ook bevorderlijk en gewenst zijn dat de reeds vertaalde tekst (met uiteraard een kanttekening over het vertalen en de bronlink) in de openingspost vermeld wordt

SFJ, dan ben jij niet de enigste die niet zo handig is in knippen en plakken. Ik ben hier ook niet zo handig in. En ik neem aan dat men ook in Warschau in en uit kan stappen in de trein die van en naar Rusland gaat.

Laatst bewerkt door john2 op 09-03-2013 10:34
 

09-03-2013 10:44:43
frer
frer
Het gehele traject Berlijn-Warschau wil men schrappen. De koersrijtuigen naar Minsk en Moskau hebben dus geen "drager-trein" meer en zal dus ook het einde voor deze koersrijtuigen betekenen...
Er gaan wel Geruchten dat CityNightLine misschien met eigen rijtuigen de verbinding naar Warschau zou willen overnemen, de koersrijtuigen naar Minsk/Moskau zouden dan ook kunnen blijven rijden.
 

09-03-2013 10:48:22
AgentX
AgentX
Dus als ik het goed begrijp blijft er in het eerste geval een "Jan Kiepura" naar Berlijn over?  

09-03-2013 10:59:56
zugführer
zugführer
Een "Jan Kiepura" naar Kopenhagen en Praag lijkt me. De tak naar Warschau en eventuele koersrijtuigen verder is het enige wat dan opgeheven wordt.  

09-03-2013 11:32:03
NDS
NDS
De rijtuigen naar Minsk en Moskau ziet ik steeds minder vaak. beide rijtuigen tegelijk heb ik al een tijd niet gezien en ik heb ook al treinen gezien waar geen van beide in zat, dus van die 2 rijtuigen moet je het ook niet hebben.

Daarnaast valt me op dat de hele trein langzaam aan steeds korter word. De trein op volle lengte heb ik al maanden niet meer gezien( 4 rijtuigen naar Kopenhagen, 1 naar Moskau, 1 naar Minsk, 5 naar Warschau en 4 naar Praag), bij totaal 10 a 11 rijtuigen houd het wel op.

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

09-03-2013 14:52:59
treinefan
treinefan
Dat komt omdat de Euro Night sinds 8 december niet meer naar Moskou gaat. De trein rijdt standaard op elke maandag, woensdag en vrijdag naar Minsk, vanwege een rijtuigtekort zit daar soms ipv een wit-Russisch een Russisch rijtuig in. Samen zal je ze inderdaad niet meer aantreffen.  

09-03-2013 22:29:34
vrijgezel
vrijgezel
Quote
NDS (za 09 mrt 2013 11:32:03 https://www.somda.nl/forum/13137/p439434/): Daarnaast valt me op dat de hele trein langzaam aan steeds korter word. De trein op volle lengte heb ik al maanden niet meer gezien( 4 rijtuigen naar Kopenhagen, 1 naar Moskau, 1 naar Minsk, 5 naar Warschau en 4 naar Praag), bij totaal 10 a 11 rijtuigen houd het wel op.

Groetjes Michiel


De lengte van de trein(-en) heeft/hebben te maken met het seizoen; in het laagseizoen zijn minder rijtuigen nodig (zie ook https://www.somda.nl/forum/12760/Spots+internationale+treinen+dienstregeling+2013/).
 

09-03-2013 22:35:29
ZJ37
ZJ37
Hoeveel reizigers zouden er ueberhaupt vanuit Nederland met die rijtuigen naar Minsk of Moskou reizen? Op paar vingers te tellen?  

13-03-2013 22:17:02
maurits
maurits
Even nog een nuance in dit topic. Het opheffen van de Jan Kiepura per 1 juli is allerminst zeker. De PKP heeft een lijst van 4 treinen gepubliceerd die mogelijk per 1 juli opgeheven gaan worden, hierop staat inderdaad de Jan Kiepura maar ook de EuroCity "Wawel" Hamburg-Katowice (tot december 2012 reed deze trein nog naar Krakow).

Het definitieve besluit over het opheffen is echter nog NIET gevallen en er is (ook binnen Polen) nogal aardig wat verzet tegen. Ook Deutsche Bahn is druk bezig om de Polen op andere gedachten te brengen. Er ligt ook een exploitatieovereenkomst tot december 2013 en DB zet zich 100% in om de Polen hieraan te houden. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat de trein tot december 2013 gewoon blijft rijden.

Het uiteindelijke besluit over het blijven rijden van de trein zou wel eens kort voor de datum van 1 juli kunnen vallen, de PKP heeft er een naam in opgebouwd om dit soort dingen pas kort voor de deadline te beslissen. Net zoals het aanpassen van dienstregelingen zonder dit door te geven aan het Europees Dienstregelingscentrum (waar Hafas haar data uit haalt) of het onverklaarbaar lang blokkeren van reserveringen tot kort voor de vertrekdatum.

Ik pleeg de afkorting PKP nog wel eens anders uit te leggen waarbij de eerste P staat voor "Prutsende" en de laatste P voor "Polen". De middelste "K" mag u zelf invullen


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

14-03-2013 10:28:59
rolandrail
rolandrail
kalkulerende %08%  

16-04-2013 16:29:41
maurits
maurits
Goed nieuws van het Jan Kiepura-front: DB heeft zojuist gecommuniceerd dat de trein ook na 1 juli 2013 blijft rijden! De toekomst is voorlopig zeker t/m december 2013.

Ook voor 2014 staat waarschijnlijk een nachttrein Amsterdam-Warschau in de planning, mogelijk met DB-materieel als de PKP zich alsnog uit de samenwerking terugtrekt.

Goed nieuws dus!


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

16-04-2013 17:20:23
Tsaar
Tsaar
Ik heb een aantal keer gereisd met die trein.

Heen vindt ik ze opvallend leeg vanaf Amsterdam. Wat er in Keulen, Hannover en verder bij komt weet ik niet. De volgende dag in Polen zit er wel wat volk in.

Ik heb die trein terug uit Minsk mee gemaakt. Vanaf Minks zat die helemal vol. Toen de trein in Keulen stopte stapte de meeste uit. In Utrecht stapte de laatste reizigers uit. Ik zelf bleef tot Amsterdam en had een privé rijtuig.De reizigers waren half (Wit-)Russische/Duitse gezinnen.
 

16-04-2013 21:06:25
maurits
maurits
Het treindeel naar Polen/Minsk zal vooral drijven op de vrij grote aantallen Oost-Europeanen die in het Ruhrgebied wonen, dat verklaart ook de toeristische route via Keulen en het zuidelijke Ruhrgebied.

De treindelen die als CNL naar Kopenhagen en Praag rijden zijn wel vrij populair vanuit Nederland, ook omdat de CNL's fietsen meenemen (in tegenstelling tot de ICE). Het treindeel naar Kopenhagen is in juni, juli en augustus vaak helemaal volgeboekt, ook omdat het goede aansluitingen naar de rest van Scandinavië biedt.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

17-04-2013 10:02:36
Hoera63
Hoera63
Zou één van de heren moderator de titel misschien kunnen aanpassen naar "Ontwikkelingen Jan Kiepura"?  

17-04-2013 11:37:30
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
bij deze gebeurd  

17-04-2013 14:55:25
Roland55
Roland55
De "Jan Kiepura" EN 447 / 447 zullen in de 2014 dienstregeling niet meer terugkomen.
In de plaats daarvoor komt er een CNL 457 / 456 Asd - Praha v.v. met koersrijtuigen naar Kopenhagen én Warszawa. Tussen Hannover - Asd v.v. volstrekt identieke dienstregeling.
De PKP rijtuigen rijden tussen Berlin-Warszawa mee met EC 41 / 40, zaterdags in aparte trein.
De rijtuigen Minsk / Moskou zijn hiermee tevens geheel verdwenen, ook naar Basel trouwens !!
 

17-04-2013 22:43:39
maurits
maurits
Hm, de rijtuigen meenemen met EC41/EC40 betekent een nog latere aankomsttijd en vroegere vertrektijd uit Warschau. Bovendien kun je in Warschau nog net de achterlichten van de "Vltava" naar Moskou uitzwaaien (ervan uitgaande dat die in z'n huidige pad blijft rijden), waardoor die verbinding ook slechter wordt.

Het zou prettig zijn als de diverse spoorwegmaatschappijen dergelijke doorgaande verbindingen beter afstemmen.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

18-04-2013 00:39:54
henri1972
henri1972
Quote
Roland55 (wo 17 apr 2013 14:55:25 https://www.somda.nl/forum/13137/p445822/): De "Jan Kiepura" EN 447 / 447 zullen in de 2014 dienstregeling niet meer terugkomen.
In de plaats daarvoor komt er een CNL 457 / 456 Asd - Praha v.v. met koersrijtuigen naar Kopenhagen én Warszawa. Tussen Hannover - Asd v.v. volstrekt identieke dienstregeling.
De PKP rijtuigen rijden tussen Berlin-Warszawa mee met EC 41 / 40, zaterdags in aparte trein.
De rijtuigen Minsk / Moskou zijn hiermee tevens geheel verdwenen, ook naar Basel trouwens !!


En hoe gaat de drg na Hannover eruit zien?
Zelfde tijdens zoals nu of gaat dat aangepast worden?
Naar Praha via Magdeburg-Leipzig lijkt me logischer dan zoals nu via Berlin.
Als er dan in Magdeburg wordt gesplitst in Praha/Warszawa krijg je ook in Berlin betere aankomst tijden dan nu het geval is.
 

27-05-2013 10:48:44
heenenweer
heenenweer
Tot en met 14/12/2013 (aanpassing van de internationale dienstregelingen) zal de Jan Kiepura blijven rijden (bron: PKP Intercity te Warschau).

Ik heb echter van diezelfde klantendienst een officieel schrijven ontvangen dat er nog geen enkele beslissing is genomen voor wat betreft 2014 (dus het voorvermelde in de berichtgeving is pure speculatie).

Ik denk dat we meer gaan weten rond de periode van de deadline op de FTE-conferentie "reizigers" (meestal in Ljubljana georganiseerd voor alle UIC-leden en hun onderaannemers) om een antwoord op de vraag te krijgen: Gaat PKP door met dit produkt vanaf 15/12/2013 ?

PS: Deadlines voor Internationale Dienstregelingen:
FTE C Personenverkehr 08.–12.07.2013
WMPS Personenverkehr 19.–23.08.2013

Laatst bewerkt door heenenweer op 27-05-2013 11:01