goederen op maaslijn noord
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
01-03-2013 10:11:27
jeroen16
jeroen16
sinds een tijdje rijd er enkele keren per week rond 1 uur in de nacht een goederentrein vanaf Venlo richting Nijmegen. Het lijkt erop dat de trein bestaat uit fccpps'en. Weet iemand hier toevallig iets meer van?  

01-03-2013 10:27:32
train85
train85
De 63840 (Lutdsm-Emn) rijdt in de nacht di/wo, wo/do, do/vr en vr/za over de maaslijn in het begin van de nacht.  

01-03-2013 10:52:23
jeroen16
jeroen16
ok, hartstikke bedankt!  

01-03-2013 11:00:51
rolandrail
rolandrail
Ik weet er nog meer van maar nadat een treinhobbyend uilskuiken de lokale politiek in de regio Goor e.o. op de drgl'n op m'n site had geattendeerd en die lokale politiek die informatie vervolgens misbruikte om voor de zoveelste keer te gaan klieren over een goederentrein langs hun villaachtertuin, werd ik daardoor gedwongen de complete drgl van die treinen te verwijderen.
Aangezien het treinhobbyend uilskuiken zich na de niet geringe ophef niet heeft gemeld blijven drgl'n over gevoelige trajecten dus voortaan ongepubliceerd op m'n site. Helaas, ik had je graag geholpen met tijden en details maar iemand anders heeft het al voor je vergald.
 


01-03-2013 11:03:39
ZJ37
ZJ37
En nu maar hopen dat de villabewoners aan de Maaslijn niet wakker worden nu. %08%  

01-03-2013 11:14:45
treinfan
treinfan
De wagens zijn overigens van het type Zacens  

01-03-2013 12:34:08
rolandrail
rolandrail
Ja jongens, je kunt van alles verklappen, ook op Flickr zijn er diverse hobbyïsten die ondanks de recente ophef toch vrij klakkeloos allerlei details melden die voldoende zijn voor vervelende villabewoners om te misbruiken bij hun protesten.
Als er voldoende onrust over ontstaat weerkaatst die uiteindelijk op mijn site en mijn bronnen en dan is het uiteindelijk helemaal over met alle goederendienstregelinginformatie. Al zo'n 15 jaar probeer ik hobbyïsten uit te leggen dat het verstandiger is een paar dingen niet te weten of te publiceren zodat de rest van de informatie wel openlijk beschikbaar blijft, maar hobbyïsten blijven erg hardleers.
Al die 15 jaar heb ik in overleg met o.a. DBS divers gevoelig vervoer zo veel mogelijk uit de hobbypubliciteit gehouden omdat het daardoor gedoogd wordt andere dienstregelingen wel te publiceren. Elke keer dat hobbyïsten hun eigen (exclusieve) foto's belangrijker vinden dan de hobby voor iedereen, komt de dag dichterbij dat het over is.
Geniet van wat wél gefotografeerd en vooraf verteld kan worden, je mist maar heel weinig van wat ondergronds blijft.
Dus dan maar geen foto van een nachtelijke goederentrein ergens, omdat je die niet "kunt" maken kan je al het andere gewoon wél fotograferen. Kleine prijs voor een groot genot.
 

01-03-2013 15:28:57
charta
charta
Blijkbaar slapen de bewoners langs de bovengenoemde lijnen zo vast, dat ze "onze" informatie nodig hebben om er achter te komen of er 's nachts treinen door hun achtertuinen rijden en zo ja, hoe laat dat dan is.  

01-03-2013 23:58:18
tjabbe73
tjabbe73
Zou mij niets verbazen als die mensen hier ook meelezen...%04%

Laatst bewerkt door spiketrain op 02-03-2013 07:26, reden: Respect a.u.b..
 

02-03-2013 11:38:50
sjoerd
sjoerd
Gelukkig wonen er slechts enkele lieden, die hopelijk weten en begrijpen dat zij naast een spoorweg wonen die voor alle verkeer is opengesteld. Je zou een voorbeeld willen stellen door nogmaals met vijftein beladen kolentreinen per dag met elk 49 kolenbakken en evenveel onbeladen, getrokken door stevige stomers of diesels de Maaslijn te berijden. Dan heb ik het nog niet over de dagelijkse acht goederentreinen van welke er twee ook nog onderweg rangeerden bij rond de twintig laad- en losplaatsen. Maar ja, dan moeten we al die goederensporen ook weer aanleggen want anders is er geen doorkomen aan.  

02-03-2013 14:44:44
maigoda
maigoda
Quote
charta (vr 01 mrt 2013 15:28:57 https://www.somda.nl/forum/13107/p438276/): Blijkbaar slapen de bewoners langs de bovengenoemde lijnen zo vast, dat ze "onze" informatie nodig hebben om er achter te komen of er 's nachts treinen door hun achtertuinen rijden en zo ja, hoe laat dat dan is.

Dat doet me denken aan een aantal notoire Schiphol-klagers. Een kleine kern van klagers, maar zij gingen op een gegeven moment door de mand toen bleek dat ze klaagden over diverse vliegtuigen op nachtelijke tijden die helemaal niet hadden gevlogen. Schiphol had deze tijden "laten uitlekken" en daar dachten de notoire Schiphol-klagers even fijn gebruik van te maken. Vond ik wel een interessant idee. Vooral om bloot te leggen hoe anti-Schiphol-fundamentalisten meenden te werk te moeten gaan. Maar dit terzijde.
Groetjes,
Emiel
 

02-03-2013 15:52:18
ZJ37
ZJ37
De klagers hadden dat zelf ook wel kunnen achterhalen op Flightradar of iets dergelijks.  

02-03-2013 17:57:58
maigoda
maigoda
Dat had je in in de jaren 90 van de vorige eeuw nog niet...
Groetjes,
Emiel