Werkzaamheden Apd-Dv-Rsn
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
26-02-2013 23:13:28
wadloper96
wadloper96
Hallo, er is op 2/3 maart 2013 werkzaamheden tussen Apd en Rsn.

-INT 140/240 krijgt als eindbestemming Shl en stopt extra te Asdz en Dvd.
-Trein 1528 start niet te Dv maar te Amf.
-Intercity 1600/1700 rijden wel maar krijgt andere tijden.
-Sprinter 7000 (Apd-Aml/Es) rijdt alleen Rsn-Aml/Es

Vertrek Dv:
140/240 richting Apd: 02 uit Dv. Lijkt geïnterneerd in de serie 1600.
140/240 richting Hgl: A 06 V 07
1600/1700 richting Apd ongewijzigd
1600/1700 richting Es: A 08/38 V 09/39
3600 richting Zl: A 21/51 V 22/52 spoor 4
Blijft maar liefst 7 minuten stil te Zp
3600 richting Zp: ongewijzigd maar vertrekt vanaf spoor 4.

1600/1700 wacht 9 minuten lang te Apd.

Er rijdt stopbussen tussen Dv en Apd en een stopbus Dv-Rsn.
Wat gaan ze doen met de werkzaamheden?
Het lijkt me duidelijk dat spoor 2/3 is afgesloten aangezien geen enkele trein via spoor 2/3 zal vertrekken/aankomen.

Laatst bewerkt door admin op 27-02-2013 09:27, reden: Krachtterm verwijderd


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

26-02-2013 23:21:37
dennistd
dennistd
Door het integreren van de 140/240 in de 1600 verliest Es 1x per twee uur zijn aansluiting met het westen (er rijdt geen pendel Es-Hgl v.v.)  

26-02-2013 23:49:00
niels arno
niels arno
Quote
wadloper96 (di 26 feb 2013 23:13:28 https://www.somda.nl/forum/13098/p437885/): Hallo, er is op 2/3 maart 2013 werkzaamheden tussen Apd en Rsn.
Wat gaan ze doen met de werkzaamheden?
Het lijkt me duidelijk dat spoor 2/3 is afgesloten aangezien geen enkele trein via spoor 2/3 zal vertrekken/aankomen.

Ik neem aan dat er werkzaamheden zijn aan het nieuwe perron langs spoor 2.

Laatst bewerkt door admin op 27-02-2013 09:27, reden: Het originele bericht is gewijzigd
 

27-02-2013 07:28:54
dvdhoven
dvdhoven
Het nieuwe perron bestaat nog niet, dus daar kun je geen werkzaamheden aan doen. Verder komt het nieuwe perron langs spoor 1, niet langs spoor 2. Dat wordt weer een doorrijdspoor. Wel zat spoor 2 laatst al vol kleurige markeringen. Meestal de voorbode van werkzaamheden.


Dick van den Hoven
 


27-02-2013 07:54:15
martijn
martijn
Quote
wadloper96 (di 26 feb 2013 23:13:28 https://www.somda.nl/forum/13098/p437885/): Wat gaan ze doen met de werkzaamheden?
Geloof het of niet, maar er zijn elk weekend (en zelfs daarbuiten) werkzaamheden aan het spoor en dat in het hele land! En schrik niet; door het ruimen van enkele bommen is er de weekenden na komend weekend weer beperkt treinverkeer rond Dv: https://www.somda.nl/forum/12984/Bommen+ruimen+bij+Deventer+maartapril+2013/

Laatst bewerkt door admin op 27-02-2013 09:28, reden: Het originele bericht is gewijzigd
 

27-02-2013 09:31:17
midniight
midniight
Gek al die bommen? Nee. Ze liggen waarschijnlijk bij de spoorbrug. Tot 1982 geloof ik, heeft er een enkelsporige noodbrug gelegen. Resten van de bruggen staan onderaan de beide zijdes van de ijssel. Aan de Twello-zijde staat een poot, en aan de Deventer-zijde staat een monument met een stuk van de verwoeste brug.


Twello, mooi gat op de Veluwe!
 

28-02-2013 00:53:25
mren
mren
Quote
dennistd (di 26 feb 2013 23:21:37 https://www.somda.nl/forum/13098/p437886/): Door het integreren van de 140/240 in de 1600 verliest Es 1x per twee uur zijn aansluiting met het westen (er rijdt geen pendel Es-Hgl v.v.)


En zondags een aansluiting van 28 minuten op de stadsbussen in Enschede...
 

28-02-2013 08:21:15
gvttreinen
gvttreinen
Werkzaamheden betreffen idd voor het nieuwe zijperron.
In dit weekeinde worden werkzaamheden verricht aan kabels & leidingen t.b.v. bouw nieuwe zijperron.
Volgens FOT (Functie Ontrekkings Tekening) zijn de sporen 1, 2 en 3 buiten dienst van zaterdag 1.00 uur t/m maandag 5.00 uur, de sporen 4 en 5 buiten dienst op zaterdag 1.20 t/m 6.20, zondag 1.20 en 7.00 en maandag 1.20 t/m 5.00 uur.
Verder wordt in Deventer spoor 23 vernieuwd maar dit heeft geen invloed op de treindienst.
 

28-02-2013 09:33:28
dvdhoven
dvdhoven
Ze zijn al een tijd bezig met kabels in het perron en die zullen wel het spoor moeten kruisen. Verder zijn ze overal rond Dv bezig met kabels, oa bij Spa.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 28-02-2013 09:33


Dick van den Hoven
 

28-02-2013 19:43:48
maurits
maurits
Het valt me op dat de treinvervangende bussen slechts tussen Twl en Rsn rijden, van Twl naar Apd ben je maar liefst 40 minuten onderweg via Dv en van/naar Apdo rijdt er een taxibusje naar Apd.

Volgens mij ligt er een prima provinciale weg tussen Twl en Apd, waarom rijden die stopbussen niet gewoon naar Apd? Ik kan me voorstellen dat je lastig bij station Apdo kunt komen, maar dan zou je eventueel bij een bushalte in de buurt kunnen stoppen (met goede bewegwijzering) of met Syntus afspreken dat de stadsbuslijnen die in de buurt komen toegankelijk zijn met NS-vervoersbewijzen.

Dit soort geklungel lijkt me een misplaatste zuinigheid. Werkzaamheden zijn prima, maar zorg dan wel voor goed vervangend busvervoer.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

28-02-2013 20:24:23
wadloper96
wadloper96
Stopbus kan prima vanaf Dv de N334 op via Twl en weg vervolgen naar Apdo. Vanaf Apdo via de tunnel, Deventerstraat en Marktplein door naar Apd station of via americahal en Matenpoort naar het station. Ik snap niet waarom er zo gedoe is terwijl het ook simpel is. En aangezien het in het weekend gebeurd en de wegen rustig zijn...


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

28-02-2013 20:41:45
mdj
mdj
Apeldoorn Busstation-Molenstraat/Sophialaan-Wapenrustlaan-Deventerstraat-Twello. (goh: huidige route van lijn 15 en dat is ca 20 minuten reistijd). Reizigers van/naar Apeldoorn Osseveld via de stadsbus (lijn 5) sturen.

Laan van Osseveld/Laan van Erica/Matenpoort wil je bij een evenement in het Omnissportcentrum of Americahal mijden. (en anders ook ivm de staat van het wegdek)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-02-2013 20:58:36
dvdhoven
dvdhoven
Quote
wadloper96 (do 28 feb 2013 20:24:23 https://www.somda.nl/forum/13098/p438157/): Stopbus kan prima vanaf Dv de N334 op via Twl en weg vervolgen naar Apdo. Vanaf Apdo via de tunnel, Deventerstraat en Marktplein door naar Apd station of via americahal en Matenpoort naar het station. Ik snap niet waarom er zo gedoe is terwijl het ook simpel is. En aangezien het in het weekend gebeurd en de wegen rustig zijn...
Ik weet niet welke tunnel je bedoeld. Naast Apdo ligt een busbaan onder het spoor door, maar daar mag treinvervangend vervoer geen gebruik van maken. En verder is Apdo gewoon slecht te bereiken voor grotere voertuigen. En verder ga je uit de richting Deventer komend, niet via de Markt naar het station, maar via de Wapenrustlaan, langs het kanaal, Molenstraat Centrum en dan de Sophialaan. Zo heeft het vervangend busvervoer in het verleden ook altijd gereden.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 28-02-2013 21:03


Dick van den Hoven
 

28-02-2013 21:02:35
mdj
mdj
Quote
dvdhoven (do 28 feb 2013 20:58:36 https://www.somda.nl/forum/13098/p438160/): Ik weet niet welke tunnel je bedoeld. Naast Apdo ligt een busbaan onder het spoor door, maar daar mag treinvervangend vervoer geen gebruik van maken. En verder is Apdo gewoon slecht te bereiken voor grotere voertuigen.

Tunnel Zutphensestraat (nabij de Intratuin), vermoed ik.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-02-2013 21:04:21
dvdhoven
dvdhoven
Excusez, maar dan begrijp ik er niks meer van. Daar kom je toch helemaal niet?


Dick van den Hoven
 

28-02-2013 21:36:33
mdj
mdj
Klopt. Wadloper96 probeert routes te verzinnen om vanaf vanaf Twl naar Apd te kunnen.
1: Of rechtdoor via de Deventerstraat
2: of linksaf via de Laan van Osseveld en dan
a: of via de Zutphensestraat (tunnel Intratuin, heel erg om..)
b: of via de Laan van Erica (langs Omnisport, Americahal, Apdm en Matenpoort; niet handig want op zaterdag staat dit hier vast.

Laatst bewerkt door mdj op 28-02-2013 21:38


Bij twijfel: gebruik beton.
 

28-02-2013 23:14:20
maurits
maurits
Quote
mdj (do 28 feb 2013 20:41:45 https://www.somda.nl/forum/13098/p438159/): Apeldoorn Busstation-Molenstraat/Sophialaan-Wapenrustlaan-Deventerstraat-Twello. (goh: huidige route van lijn 15 en dat is ca 20 minuten reistijd). Reizigers van/naar Apeldoorn Osseveld via de stadsbus (lijn 5) sturen.



Ja, dat leek me ook een prima route na een korte blik op Google Maps. Als je nou met de doorgaande stopbus echt in de buurt van Apdo wilt komen dan sla je desnoods even de Laan van Osseveld, draait een rondje op de rotonde bij de Veenhuizerweg, stopt even bij de bushalte daar en vervolgt de route richting Apd/Twl. Je zit dan ook centraal in de wijk en het is ongeveer 500 meter lopen vanaf het perron, wel even netjes wegwijzers neerzetten


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

01-03-2013 05:34:49
wadloper96
wadloper96
Werkzaamheden rondom Dv zijn volgensmij al begonnen. Er stond een blauwe tent bij spoor 3b/4b en bij de zijvleugel van het station zijn ze al bezig met kabels. Ben benieuwd hoe het van het weekend eruit gaat zien.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

01-03-2013 07:09:57
dvdhoven
dvdhoven
De werkzaamheden zijn allang begonnen. Ze zijn al weken bezig met kabels en leidingen.


Dick van den Hoven
 

01-03-2013 08:36:11
midniight
midniight
Ik heb het idee dat men aan de zijde van dvge aan het werk gaat. Daar staan de mooie oranje strepen op de weg buiten de hekken. En aan het eind van perron van spoor 2 ligt daar nu een soort trapje.


Twello, mooi gat op de Veluwe!
 

01-03-2013 10:03:26
daniel81
daniel81
Quote
maurits (do 28 feb 2013 19:43:48 https://www.somda.nl/forum/13098/p438143/): Het valt me op dat de treinvervangende bussen slechts tussen Twl en Rsn rijden, van Twl naar Apd ben je maar liefst 40 minuten onderweg via Dv en van/naar Apdo rijdt er een taxibusje naar Apd.
Dit soort geklungel lijkt me een misplaatste zuinigheid. Werkzaamheden zijn prima, maar zorg dan wel voor goed vervangend busvervoer.

Inderdaad allesbehalve klantvriendelijk, en zo'n pendelbusje laten rijden van Apd naar Apdo terwijl een stadsbus dezelfde route rijdt is dan weer verspilling. Gewoon met Syntus afspreken dat lijn 5 en 15 met NS-vervoerbewijzen toegankelijk zijn.
Of nog mooier: een aangepaste drgl waardoor de IC's in Twl kunnen stoppen. Als ze 7 minuten in Apd stilstaan (ri Dv) is dat in díe richting in elk geval mogelijk, en de andere kant op zal er toch ook iets bedacht moeten kunnen worden?
 

01-03-2013 12:21:51
rogier
rogier
Quote
maurits (do 28 feb 2013 19:43:48 https://www.somda.nl/forum/13098/p438143/): Het valt me op dat de treinvervangende bussen slechts tussen Twl en Rsn rijden, van Twl naar Apd ben je maar liefst 40 minuten onderweg via Dv en van/naar Apdo rijdt er een taxibusje naar Apd.

Een soortgelijke situatie deed zich enige tijd geleden ook voor bij Hmbv, waar reizigers richting Ehv eerst naar Hm moesten.
Hoe verhouden zich dit soort manoeuvres eigenlijk tot de vervoersconsessie, die een minimale bediening van 1x per uur _per richting_ voorschrijft? Of geldt dat niet bij werkzaamheden?


Reiziger met hoofdletter R......
 

01-03-2013 19:28:13
maurits
maurits
Als een station heel afgelegen ligt of moeilijk bereikbaar is, dan kan ik me voorstellen dat je een apart taxibusje laat rijden om de reistijd van de doorgaande busreizigers te verkorten. Volgens mij wordt bijvoorbeeld Hemmen-Dodewaard door een apart busje bedient bij werkzaamheden Ah-Tl omdat dit vanaf de A15 lastig te bereiken is.

Het grappige is echter dat de provinciale weg tussen Apd en Rsn overal keurig netjes in de buurt van de stations komt (behalve Apdo) en vrijwel direct langs de spoorlijn loopt, geen enkele beperking dus in infrastructuur en landschap.

Quote
daniel81 (vr 01 mrt 2013 10:03:26 https://www.somda.nl/forum/13098/p438216/):
Of nog mooier: een aangepaste drgl waardoor de IC's in Twl kunnen stoppen. Als ze 7 minuten in Apd stilstaan (ri Dv) is dat in díe richting in elk geval mogelijk, en de andere kant op zal er toch ook iets bedacht moeten kunnen worden?


Zou ook kunnen, maar dan moeten de treinen niet langer zijn dan 6 bakken, anders past het niet langs het perron.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

03-10-2013 08:44:39
dvdhoven
dvdhoven
Maar even in dit topic.

As weekend 5/6-10-2013 zijn er diverse werkzaamheden in/rond Dv.
Uit de De Stentor begreep ik dat:
- Er wordt op het station aan de bovenleiding gewerkt, bij spoor 1 staan de masten te dicht op het spoor en er zijn al nieuwe masten verder naar achteren geplaatst
- De nieuwe lift wordt geplaatst, dat zal wel de hele trappenhuisconstructie betreffen
- Er wordt thv Dvge spoor vernieuwd
- Bij de Rivierenwijk, beter Deltawijk, wordt er fietstunnel ingeschoven
- Net zuid van de A1 wordt de fundering gemaakt voor een onderdoorgang naar het bedrijventerrein A1. Voorlopig is dat een exclusief feestje voor Van der Valk, want dat is de enige, die zich tot dusver voor dit terrein gemeld heeft.

Van de werkzaamhedenpagina van NS, begrijp ik dat vervangende bussen naar Zp en Rsn/Wdn vertrekken van de Scheg bij Dvc. Er staat nl dat er een pendelbus tussen Dv en Dvc rijdt en de bussen van Dvc vertekken.


Dick van den Hoven
 

03-10-2013 11:47:56
AgentX
AgentX
Dat laatste lijkt me een goede oplossing. Met tientallen bussen dwars door het Deventerse centrum gaan rijden is niet zo handig. Bovendien ligt Dvc direct aan de weg naar Almelo, en praktisch naast de snelweg. Dat zal een hoop in reistijd schelen, schat ik in.  

03-10-2013 16:29:33
edje
edje
Nou praktisch naast de snelweg, zou ik ook niet willen zeggen.

Deventer, ligt 3,8 km van de snelweg (8 min)
Deventer Colmschate ligt 3,1 km van de snelweg (5min)

Dus zoveel sneller is het niet en ik denk met die extra overstap eigenlijk alleen maar onpraktischer.
Voordeel wel is dat je op colmschate een enorme parkeerplaats hebt.
 

03-10-2013 17:12:30
AgentX
AgentX
Je moet vanaf Dv een druk centrum door voordat je bij de A1 bent, en vanaf Dvc pak je gewoon de N348, die geheid sneller is.

Maar de parkeerruimte bij de Scheg zal inderdaad de voornaamste reden zijn.
 

03-10-2013 17:33:05
edje
edje
Richting Centrum loopt een brede 4 baans weg, tot aan de sluizen.
Ken Deventer redelijk goed.
 

03-10-2013 17:45:19
dvdhoven
dvdhoven
Het is vooral het ruimteprobleem bij het station. Daar is al een deel van het busstation tijdelijk als bouwplaats ingericht en als er allerlei klussen rond het nieuwe perron worden verricht, kunnnen die ook nog eens ruimte vreten.
Zo te zien wordt de parkeerplaats direct naast station Colmschate gebruikt, daar staan nu borden dat de parkeerplaats afgesloten is van 03-10 t/m 08-10. En daar is net ruimte vrijgekomen; een aantal noodgebouwen zijn net afgebroken.
Komt overigens toch wat ongelukkig uit. Zaterdag start bij De Scheg het nieuwe ijsseizoen, dus het zal wel druk worden daar. Mensen kunnen voor een appel en een ei naar binnen. Appels en eieren gaan naar de voedselbank.


Dick van den Hoven