Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_8_april_2013 |
25-02-2013 16:47:04 | ||
---|---|---|
daniel81
|
In de adviesaanvraag van NS aan Locov voor drgl 2014 (http://www.locov.nl/Images/Bijlage%201%20Locov%20dienstregeling%202014_tcm311-340338.pdf) staat alvast een aangenaam nieuwtje voor april 2013: de 1520 en de 1563 wordt doorgetrokken naar Dv. Het heeft me van meet af aan al verbaasd dat deze NIET van/naar Dv reden, gelukkig heeft NS dat nu ook ingezien %02% Laatst bewerkt door SleutelMan op 09-03-2013 21:53 |
25-02-2013 17:38:46 | ||
---|---|---|
wadloper96
|
Verdere wijzigingen -Rechtstreekse verbinding Zwolle-Nijverdal-Almelo-Enschede. Eindelijk na 3,5 jaar werkzaamheden is er weer een rechtstreekse verbinding. -Treinserie 9000 Lw-Wv wordt doorgetrokken naar Mp. Vragen: -Treinserie 27900 ((Es-)Hgl-Dv-Zl) gaat die verdwijnen -Is qua treinmaterieel al bekend per april 2013? -Gaat er enkele stellen mat'64 terzijde aangezien de 27900 word opgeheven? 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
25-02-2013 18:57:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 27900 verdwijnt, ja. Een deel van het vrijkomende mat '64 verhuist (terug) naar de 4400/9600 om DDAR te vervangen. De 2100/2200 wordt helemaal (of bijna helemaal?) VIRM en het DDZ zwermt daarom verder uit; o.a. naar tweederde van de serie 14500. |
25-02-2013 19:15:52 | ||
---|---|---|
Iceman
|
14523/1556: 2 keer DDZ. 14525: 2 keer DDZ, dit worden in de middag de 14554 en 14560. 14527/14558: Virm6. 1529/14556: ICM7. 14521: Virm viertje tbv 2129a. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
25-02-2013 20:49:46 | ||
---|---|---|
treinefan
|
In de brochure voor medewerkers van NS Reizigers en NS Hispeed over de dienstregeling 2013 staat dat we vanaf dit wijzigingsblad geen DD-AR + loc meer tegenkomen. Gaat dat ook nog door? Wellicht dat daarom ook mat'64 teruggaat naar de 4400/9600 serie. Laatst bewerkt door treinefan op 25-02-2013 20:50 |
25-02-2013 20:51:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat gaat door, ja. Ze zijn althans allemaal uit de omloop. Laatst bewerkt door broek53 op 25-02-2013 20:52 |
06-03-2013 12:39:32 | ||
---|---|---|
rogier
|
De adviesaanvraag is te vinden op de site van het locov: http://locov.nl/Images/Locov%202013-41381%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20april%202013_tcm311-340484.pdf Reiziger met hoofdletter R...... |
06-03-2013 12:42:58 | ||
---|---|---|
geert
|
Worden nu per april ook de notoire te korte treinen aangepakt (856, 1718, 11720 enz)? |
06-03-2013 13:36:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
ik vind die adviesaanvraag altijd zo schattig in de zin dat het wijzigingblad allang is afgesloten als de vraag gesteld wordt. |
06-03-2013 13:40:46 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het voldoet daarmee ook niet aan de geest van de WP2000 nee. |
06-03-2013 14:43:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Hierin mis ik dan juist weer de treinen waar ik dit topic mee begon, de 1520 en de 1563. Hoe zit het daar nu mee? |
06-03-2013 16:34:07 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Er staan nogal wat foutjes in de brief waardoor het lijkt alsof de controleploeg op de typekamer wegbezuinigd is. 'Brandbreedte' is een mooi woord. Het valt me overigens op hoeveel treinen men in december vergeten is in te leggen, bij elk wijzigingsblad wordt zoiets gecorrigeerd en tussentijds eventueel per dagplan. Kennelijk krijgt men dat soms ook niet meer helemaal hersteld, zoals bij trein 591 waar in vijf nachten een conflict met onderhoudsroosters ontstaat. Slechte zaak als mensen zo van hun reismogelijkheid beroofd worden. Slordig. |
06-03-2013 16:57:32 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteVolgens mij pas per juni van/naar Dv. |
06-03-2013 17:33:55 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Hmm da's dan ook weer een beetje jammer, we gaan extra spitstreinen rijden beginnend in de rustigste tijd van het jaar qua spitsvervoer. Maar beter laat dan nooit |
06-03-2013 18:48:05 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die 591 is een apart geval, de 4088 (20 minuten na de 591) rijdt op Ma-Do wel gewoon Rtd-Ut, echter tussen Gdg en Ut als LM. In ieder geval tot Ut zou je nog een oplossing moeten kunnen bedenken voor de 591 lijkt mij, door de 4088 niet als LM te laten rijden maar met reizigers, desnoods als IC indien deze vanwege het onderhoudsrooster via de sporen zonder perron moet rijden. Echt fraai wordt het niet, de 4088 heeft al flink last van het onderhoudsrooster omdat er rond die tijd vaak maar 1 spoor is tussen Rtng en Nwk, maar beter dan niks zou ik zeggen. Laatst bewerkt door michaben op 06-03-2013 18:49 |
07-03-2013 15:12:10 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteNiet schrikken: 856 vanaf april met 10 (!) bakken VIRM. 1718 met 7 ICM en 11720 met 10 ICM. |
07-03-2013 15:14:32 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Erg netjes zeg, zo'n formaat hebben de reizigers alweer een tijdje niet meer gekend, mooi dat men in zag dat er nog altijd twee stellen nodig zijn. Nu nog even een paar weken doorbijten He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-03-2013 15:19:15 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het zit er wel met een riskante constructie in: een viertje start zijn dienst met 849a vanuit Amr en gaat er in Ehv dan af. Een uur later wordt het dan bij 856 voorop bijgeplaatst. Riskant omdat zo'n viertje de hele dag in Amr staat en bij de eerste de beste manco zou kunnen worden ingepikt voor wat anders. En van dat bijplaatsen, aftrappen en bijplaatsen krijg je ook niet altijd een gevoel van: 'dit gaat vast altijd goed'. Maar het begin is er. |
07-03-2013 15:27:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteAh, men probeert het door reizigers weg te jagen op te lossen dus. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 07-03-2013 15:27 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-03-2013 20:29:07 | ||
---|---|---|
rvk-97
|
Dat ze die eruit gaan halen is goed dom van ze! Aangezien ze al zo weinig sprintermaterieel hebben... |
07-03-2013 21:02:03 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Wat eruit halen? |
07-03-2013 21:06:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Is waarschijnljik een reactie op Quote |
09-03-2013 13:31:06 | ||
---|---|---|
AlmereOV
|
Een tijdje terug las ik ergens hier op het forum (ik weet niet meer precies waar) dat de 3600 vanaf april mogelijk met Mat'64 gaat rijden. Speelt dit plan nog of gaat dit niet door? |
09-03-2013 13:59:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is zelfs nooit een plan geweest, alleen een wild gerucht. |
09-03-2013 14:00:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ze zijn net bezig met een tel-proef in de ICM's op dit traject, dus ik houd mijn hart vast. Verder zal het geen bepaald comfort voor de reizigers zijn, vooral omdat je vanaf april weer heerlijke temperaturen kan krijgen. Liever een (lawaaige) airco dan een stel broeikas-plan v'tjes. Laatst bewerkt door aarclay op 09-03-2013 14:03 Choo choo..... |
09-03-2013 14:23:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een gerucht is een gerucht. Het is nonsens, het is flauwekul en bovenal is het op geen enkele manier logisch of te verklaren vanuit enige materieelbehoefte, kortom: het gebeurt niet. |
09-03-2013 16:56:40 | ||
---|---|---|
wadloper96
|
Hallo, kan topic veranderen naar: wijzigingsblad 8 April 2013 i.p.v wijzigingsblad april 2013? Klinkt fijner aangezien je kan weten wanneer het pas ingaat.%08% 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
09-03-2013 21:53:41 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
U vraagt, wij draaien |
10-03-2013 23:48:56 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Een overzicht van wijzigingen: - 21/2200 wordt integraal IRM - 34/48/54/14800 helemaal DDZ, mogelijk nog 1 omloopje MDDM over, of SGMM in 4800 (weekend) - 3500 krijgt doordeweeks 2 omlopen ICM, namelijk: 73521/3521/3536/3545/3560/3569 3518/3527/3542/3551/3566/3575/3574/3583/3582/73582 - in 4400/9600 worden 2 omlopen MDDM weer MAT, beginnend met 4417/9619/9624/4428 en 4414/4419/9621/9626 - om de DDAR+loc weg te werken wordt in 5600 wordt 1 DDAR -> MDDM (5614/5619/5626/5631/...), 2x DDAR -> DDZ (5618/5623/5630/5635/... en 5612/5617/5624/5629/...) en 1x DDZ weer MDDM (5616/5621/5628/5633/...). In het weekend integraal DDZ - de 6900 wordt SGMM, spitsomloop blijft met MAT rijden - enkele wijzigingen in 12600 (bijv. ma-vr 12619 IRM en 12684 ICM) - 1 omloop ICM verschijnt weer in 12700 (12723/36/47/60/71) - wijzigingen in 14500 (14556 -> ICM, 14560 -> DDZ) En iets wat ik zelf niet helemaal kan plaatsen, LM ritjes op maandag Ut-Utm, als 78303/4/5/6/7/8. Laatst bewerkt door guuglurg op 11-03-2013 00:29 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-03-2013 06:27:13 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Roestrijden op de Maliebaan, omdat die maandags niet wordt bereden. |
11-03-2013 08:07:14 | ||
---|---|---|
daniel
|
Waarom zijn daarvoor zes ritten nodig? Geldt hier niet de standaard vuistregel (minimaal 12 assen per 24 uur, toch?). Zomaar even benieuwd |
11-03-2013 08:30:09 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ligt het aan mij of staan die ritjes niet in het huidge wijzigingsblad? |
11-03-2013 09:48:18 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Per wbl april worden deze ritten aan het begin van de avond uitgevoerd, met een SGMm2. Vandaar meerdere slagen, waarschijnlijk. |
11-03-2013 10:34:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteNu was 818 al fors verkleind de laatste tijd, maar 3518 kan er nu ook wat van: van VIRM VI naar 2x ICM III. De hoeveelheid zitplaatsen in deze trein wordt bijna gehalveerd in de 1e klas (132 > 70) en de 2e klas gaat van 440 naar 304 zitplaatsen. Is het nou echt de bedoeling om iedereen te trein uit te jagen? Laatst bewerkt door ZJ37 op 11-03-2013 10:35 |
11-03-2013 10:41:26 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ach ja, de 4727 is zo ook even in een half jaar tijd verkleind van SLT10 naar SLT6, dit levert iedere dag achterblijvers op op Kbw. Ik denk dat de verkleining van de 3518 er ook mee te maken heeft dat volgens NS rond half april de zomervakantie weer begint. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
11-03-2013 10:42:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
je kunt in cynisme ook doorslaan: de zomer begint weliswaar altijd te vroeg, maar dan in het wbl juni. |
11-03-2013 17:47:11 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Verandert ook de ICM-inzet in het weekend van de 3500 en (12)700 ? Laatst bewerkt door abcde op 11-03-2013 17:47 |
11-03-2013 18:15:26 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
In de 3500 niet, 12700 ben ik niet zeker van. Laatst bewerkt door guuglurg op 11-03-2013 18:15 |
11-03-2013 23:18:48 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
ICM in de 3500, gaaf!%02% Worden dit twee setjes van 2x ICM-lll, of iets anders? |
11-03-2013 23:21:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ja klopt, want 3569 gaat de volgende dag op 3518. |
16-03-2013 15:41:45 | ||
---|---|---|
HanB
|
Quote Sinds kort heb ik dit interessante forum ontdekt omdat ik naar de logica van de materieelinzet zocht op het traject wat ik bijna iedere dag reis. Dit is Eml - Ut, de 5600 dus. Sinds een paar weken kwam ik "per ongeluk" in de DDZ terecht ipv de vertrouwde DDAR (of MDDM). Bij nader onderzoek rijden er meer DDZ's op 5600 alleen moet je wel het juiste treinnummer pakken. Nu lees ik hierboven dat volgende maand weer een wijziging gaat plaatsvinden. Hoe zeker is deze wijzing mbt de inzet van het materieel en hoe komt deze inzet tot stand? Feit is dat er meer DDZ's uit de revisie komen en er dus minder DDARs zullen overblijven. De planning gaf eerder aan dat in het voorjaar 2013 de ombouw gereed had moeten zijn maar daar lijkt het dus nog niet op. Wordt het toch eind dit jaar? |
16-03-2013 16:21:27 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Met de materieelsamenstellingen (https://www.somda.nl/matsms/) kom ik uit op 13 treinstellen die nog omgebouwd moeten worden, en 7 of 8 in revisie. Het is dus inderdaad nog zeker niet afgerond. Er zijn ook nog 12 DD-AR's met locomotief in dienst (de 74xx stellen). Die worden op dit moment nog niet omgebouwd, en die dragen er mogelijk ook aan bij dat je nog oude DD-AR treinen blijft zien. Laatst bewerkt door AlbertP op 16-03-2013 16:23 |
16-03-2013 17:52:36 | ||
---|---|---|
HanB
|
Het is duidelijk dat de ombouw nog niet gereed is en er nog DDAR's in de pijplijn zitten om omgebouwd te worden naar DDZ. Uit het wijzigingsblad en de reactie van guuglurg hierover begrijp ik dat er DDAR's uitgaan en DDZ's voor terugkomen maar dan niet 1:1. Voor een deel schuift men wat door of wordt er wat gewisseld. Dat begrijp ik niet helemaal want het zou toch voor de hand liggen om bv twee DDAR's eruit te halen en hiervoor twee DDZ's in de plaats te zetten? (of één als je er niet meer ter beschikking hebt...) Ik houd het anders wel in de gaten wat er de komende weken gaat rijden en 8 april is het ook zo. |
16-03-2013 20:11:45 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Nee, de MDDM's worden omgebouwd tot DDZ. De DDAR's gaan terzijde, rijtuigen daarvan zullen namelijk worden gebruikt om een aantal DDZ's te verlengen naar 6 bakken. Dat er toevallig meer MDDM in de 5600 komt heeft alleen maar te maken met een verschuiving, vanuit bijvoorbeeld de 4400/9600 serie waar MDDM deels wordt vervangen door MAT. |
18-03-2013 14:33:59 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote Een DDAR met loc vervangen door een DDZ. Is dat niet wat krap voor treinen als 4814, 3429 en 3431? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
19-03-2013 09:05:19 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ter bevestiging van dit verhaal: Ik ben even op de drukste dag van de week in het rustigste deel van de 3429 en 4814 (voorin) gaan zitten. De 3429 zat met mDDM al zitvol bij Cas, maar met wat passen en meten ging het precies. De 4814 was een heel ander verhaal. Deze reed met de 7476+1716, maar zat (voorste bak) vanaf Sptz zitvol, en vanaf Bll meer dan zitvol. Ook op Hlms - Ass moesten er enkele mensen staan. Dat is helemaal niet erg, maar volgens mij is het verschil in capaciteit tussen DDAR+loc (LA) en DDZ-IV (LBM) aanzienlijk te noemen. Personeel klaagt al over een overvolle trein als de 4814 met mDDM rijdt. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
28-03-2013 23:07:01 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Dus de 5500 blijft met MAT rijden?! %02% |
28-03-2013 23:09:21 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Ja. |
28-03-2013 23:12:22 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Super! %08% |
30-03-2013 13:38:31 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Intussen zijn de diensten ook te vinden op ns4ns.nl. Aanvulling op mijn bericht van 10 maart: -34/48/54/14800 integraal DDZ, muv SGMM in 14872/14889 doordeweeks en huidige SGMM omlopen in het weekend (in 4800) -ICM ook zondag in de omloop 3521/36/45/60/69 -MAT in 44/9600 in de volgende omlopen: Ma-Vr: 4414/19/9621/26/4430/35 etc. Ma-Vr: 9615/20/4424/29/9631/36 etc. Ma-Vr: 4417/9619/24/4428/33/9635 etc. Za: 4419/9621/26/4430/35/9637 etc. Za: 9619/24/4428/33/9635/40 etc. Za: 4423/9625/30/4434/39/9641 etc. Zo: 9619/24/4428/33/9635/40 etc. Zo: 9625/26/33/34/41/42 etc. -ICM in 12723/36/47/60/71 alleen Ma-Vr MDDM is per 8 april alleen nog maar te vinden in de 44/9600 en 5600. Laatst bewerkt door guuglurg op 30-03-2013 13:39 |
30-03-2013 14:01:43 | ||
---|---|---|
luuk1997
|
Hoe weet jij dat allemaal? Overigens heeft Rens Bloom (Treinfan) nog geen pagina gemaakt met de materieelvoorspellingen enz. |
30-03-2013 14:08:54 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
De bron staat er bij: ns4ns.nl Mvg. Bart |
30-03-2013 17:26:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 500/12500 lijkt ook weer eens op de schop gegooid te worden. In de ochtend worden de nu vrij rustige 12514/516 verlengd op ma-do. In de middag worden de 555/563 op maandag ingekort en de 12557 op ma-do. Waarschijnlijk verschuift ook de hele verdeling van drietjes en viertjes ICM weer, in het huidige wijzigingsblad was het al lastig deze uit elkaar te houden, veel treinen in deze series hebben dagelijkse verschillen van 1 of 2 bakken vanwege de omlopen van de ICM-III en ICM-IV stellen die men niet gelijk getrokken krijgt per dag. |
30-03-2013 20:51:44 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dat weet ik ook niet, maar een vlugge blik leert me dat er van een heel aantal treinen in de 500/1700 weer 1 of 2 bakken af gaan |
30-03-2013 21:01:07 | ||
---|---|---|
daniel81
|
De voorspelde 'enorme vraaguitval' verloopt kennelijk zo traag dat men meent het proces een handje te moeten helpen %03%. Zo wordt het een self-fulfilling prophecy |
30-03-2013 21:46:34 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En de NS snapt maar niet waarom de klanten NS zo matig waardeert, want o dat punctualiteitcijfer is zo goed. |
31-03-2013 10:34:23 | ||
---|---|---|
luuk1997
|
Quote 2 omlopen zei jij eerst. Zoals ik het nu bekijk, zijn het doordeweeks 3 omlopen i.p.v 2 en in het weekend wel 2 omlopen. Laatst bewerkt door luuk1997 op 31-03-2013 10:35 |
31-03-2013 11:16:20 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Hoe zit het dan na 16.53 op zondag in Nm? Dan is er een halfuursdienst van Nm - Ht. |
31-03-2013 13:57:38 | ||
---|---|---|
snowie
|
QuoteIk ben niet Treinfan, maar zou er voor kiezen om te vragen of hij een pagina wil aanmaken anders dan te constateren dat er geen is - het is nog altijd hobby |
31-03-2013 14:26:25 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
QuoteKlopt. Daarom is het ook een aanvulling op mijn eerdere bericht |
31-03-2013 14:55:06 | ||
---|---|---|
luuk1997
|
Quote Heb ik al gedaan, zelfs al enkele weken geleden. |
31-03-2013 15:21:43 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Het punt is meer dat je wat opdringerig over kwam, terwijl het treinfan vrijwillig vrije tijd kost. Nu de diensten online staan, kun je zelf ook al wel het een en ander uitpuzzelen, wat guuglurg al voor een groot deel voor je gedaan heeft He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
31-03-2013 15:30:07 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
QuoteDan komt er nog een extra omloop bij, de volledige omlopen op zondag: Ehv 9619 9624 4428 4433 9635 9640 4444 4449 9651 9656 4460 4465 9667 9672 4476 4481 9683 9688 Ht Ht 9625 9626 9633 9634 9641 9642 9649 9650 9657 9658 4462 4467 9669 9670 4474 4479 9681 9682 Ht Ht 9661 9662 4466 4471 9673 9674 4478 4491 Ht |
03-04-2013 15:43:24 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteVragen heeft geen invloed op wanneer de lijsten online verschijnen zolang de personeelsdiensten nog niet online zijn verschenen (wat dus pas afgelopen weekend gebeurde) Voor de fans: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013.htm |
03-04-2013 15:54:27 | ||
---|---|---|
daniel81
|
In dit artikel van de site van Rover http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchief/503-klacht-bij-inspectie-over-almere-buiten staat een interessante zin: "Voor reizigers tussen Deventer/ Apeldoorn – Utrecht, een ander traject waarover veel klachten komen, is er goed nieuws: na aanhoudend klagen door de consumentenorganisaties gaat NS nu meer directe treinen op dit traject inzetten zodat reizigers minder te maken krijgen met overstappen en volle treinen." Weet iemand waar dit over gaat? Worden er binnenkort extra treinen via dagplan ingelegd? |
03-04-2013 15:57:25 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Je zou zeggen dat dat om treinen als de 1520 gaat, maar dat is toch geen directe trein naar Ut He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
03-04-2013 19:28:22 | ||
---|---|---|
maurits
|
De 1500 geeft in Amf een prima overstap op de (12)500, het toevoegen van een extra 1500 tussen Dv en Amf creëert dus wel degelijk een extra verbinding met Ut. Het woordje "direct" zal ongetwijfeld verkeerd geplaatst zijn. Laatst bewerkt door maurits op 03-04-2013 19:29 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
03-04-2013 20:11:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Lijkt me niet dat dat woordje "direct" verkeerd geplaatst is, er staat immers dat de reizigers minder te maken krijgen met overstappen Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-04-2013 20:55:26 | ||
---|---|---|
luuk1997
|
Treinfan heeft de pagina gemaakt. Wat mij wel opvalt in de 44/9600, is dat bijv. in de 4454 op dinsdag en in het weekend DDAR ingezet gaat worden. De DDAR+Loc (7400) gaat toch weg vanaf 8 april? Laatst bewerkt door luuk1997 op 04-04-2013 20:56 |
04-04-2013 21:32:09 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ja, maak van die paar keer dat er DDAR staat maar MDDM van |
05-04-2013 09:23:54 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Is de reisplanner nog niet geüpdate of is het doortrekken van de 9000 naar Mp uitgesteld? |
05-04-2013 09:27:54 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik dacht dat dit vanaf mei of juni zou gebeuren |
05-04-2013 09:47:40 | ||
---|---|---|
train85
|
Vanaf 29 April zie ook op www.ns.nl |
05-04-2013 11:26:08 | ||
---|---|---|
jeanne
|
In Hafas offline staan vanaf 29/4 Lw v -:21 Mp a -:10 de 9024/30/54/58/62/66 en Mp v -:51 Lw a -:37 de 9023/51/55/59/63 genoteerd. |
05-04-2013 11:31:09 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Ah top, staat overigens inmiddels ook op de online Hafas. Laatst bewerkt door zugchef op 05-04-2013 11:31 |
05-04-2013 15:35:52 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Overigens schuiven de nieuwe patroon tijden t.o.v. de oude en fietsen ze door een aantal brugopeningen! Ben benieuwd hoe dat in de komende jaren gaat worden wanneer de 9000 van 08-20 uur gaan rijden? Jeanne Kok |
05-04-2013 16:08:43 | ||
---|---|---|
train85
|
Alle 9000 treinen die per 29 April gaan rijden, rijden door geen enkele brugopening. Wel krijgen ze problemen bij diverse bruggen als ze ook in de daluren gaan rijden. Maar dat kan simpel opgelost worden om dezelfde openingstijden aan te houden van wat ze ook in de spitsuren doen. |
05-04-2013 17:37:17 | ||
---|---|---|
luuk1997
|
Wat mij ook is opgevallen is dat trein 2199 op woensdag planmatig met SLT gaat rijden! |
05-04-2013 18:06:16 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Ten eerste reed ie daar al het hele jaar mee en ten tweede rijdt die alleen Asd-Ass |
05-04-2013 19:45:43 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Wat is eigenlijk het hele nut van die trein? Ik krijg het idee dat het stiekem een 4084 is die vervroegd één halte doorrijdt. |
05-04-2013 19:54:21 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Het is gewoon een 12199, alleen rijdt deze maar tot Ass ivm vage onderhoudsroosters. Zo'n zelfde constructie geldt met de 27408/24717;7408/7417, en nog enkele voorbeelden te Ass. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
08-04-2013 10:16:40 | ||
---|---|---|
HanB
|
Vandaag toch iets vreemds ivm het wijzigingsblad. Rit 5618 was vanmorgen MDDM (7850) ipv DDZ. Gevolg is dat 5623 zeer waarschijnlijk ook MDDM zal zijn. Opstartproblemen misschien? |
08-04-2013 11:24:13 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Sinds er DDZ bestaat, is het bijna dagelijkse praktijk dat mDDM's in DDZ-diensten zitten en omgekeerd. Verder heeft broek53 ergens anders op dit forum (ik meen het DDAR/DDZ topic) al eens aangegeven dat er een soort glijdende schaal inzit: doordat de verbouwing tot DDZ voortgaat, is er in de loop van een wijzigingsblad steeds meer DDZ beschikbaar. Daarmee wordt naarmate de tijd verstrijkt de kans dat er daadwerkelijk DDZ in een DDZ-dienst zit steeds groter. Verwacht overigens niet dat er structuur inzit: best kans dat morgen juist weer een andere trein met mDDM ipv DDZ rijdt. |
08-04-2013 19:21:17 | ||
---|---|---|
luuk1997
|
Bij ons ook in 44/9600 precies hetzelfde. Rit 4425 reed met 3x Plan V ipv mDDM. En 4453 reed met E-Loc 1720+DDAR 7475. Sinds vandaag zou toch al het DDAR+Loc terzijde gaan?! |
08-04-2013 19:52:04 | ||
---|---|---|
279
|
nee DDAR wordt volgens omloop niet meer ingezet. in de praktijk kun je de laatste stellen nog "overal" tegenkomen... |
08-04-2013 22:36:33 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Het wijziginsblad voorziet voor de 1580/1521 ICM. Maar ik heb het idee dat de 1580/1521 al enige tijd met een Virm viertje rijden (1521 zal wel een voorprestatie zijn voor een 2100/2200 op Asd). Voorheen was de 1521 een ICM4 die te Asd combineerde met de 1516, maar die komt nu al met 7 bakken uit Amf als ik het goed heb. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
09-04-2013 06:35:14 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Klopt, Dagplan. 1521 vonden ze met een ICM4 te klein, is er VIRM 4 van gemaakt (via 1580 wordt dat de 1521) |
09-04-2013 07:54:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Trein 539 in het vorige wbl met liefst 10 bakken ICM en nu ineens met een los drietje. Vanwaar dat enorme verschil? |
09-04-2013 07:59:20 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Klinkt als een trein die ook geen 10 bakken nodig heeft, dus waarschijnlijk 'logistieke redenen' (omloop, wel/niet kunnen aftrappen/bijplaatsen, mat op de juiste plek krijgen voor de middagspits, ...) |
09-04-2013 08:12:30 | ||
---|---|---|
sik214
|
Trein 1714 had vorig wijzigingsblad nog op ma een ICM 3+4, en di-vr een ICM 4. Gisteren (ma) was het een ICM 3 en vandaag een ICM 3+3. Wat is nu de standaard? |
09-04-2013 08:21:53 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteMaar een los drietje in 539, zou dat passen? Het vorige wbl kwam 528 met maar 2 stellen aan te Rtd en werd er een derde bijgeplaatst voor de veel rustigere 539. Nu is het helemaal anders: 528 komt met 3 stellen aan en vertrekt met 1 stel als 539. Elk wbl lijkt wel een soort loterij met sommige treinen. Laatst bewerkt door ZJ37 op 09-04-2013 08:22 |
09-04-2013 09:35:59 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ook met materieelplanning is iedere trein een loterij hoor. |
09-04-2013 10:14:48 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteDat de 528 met 3 stellen rijdt is wel een verbetering. Ik snapte ook nooit waarom de 532 wel met 3 stellen en de 528 maar met 2 kon. Maar inderdaad, een solo ICM 3 als 539 is redelijk karig, zeker op Ut-Zl. Hoe staat het op vrijdagmiddag eigenlijk? |
09-04-2013 10:20:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Op vrijdag rijdt 539 met 2x ICM III. Maar dan is 535 weer ingekort tot 3 bakken ICM, terwijl di-do 9 bakken worden ingezet. Er is bij vlagen geen touw aan vast te knopen waarom die enorme verschillen per dag zijn ontstaan. |
09-04-2013 10:26:19 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ik wist altijd wel dat die vrijdag omloop sowieso erg afwijkt, maar dit is inderdaad wel weer het uiterste. Ik mag overigens hopen dat er enorme hordes ICM's klaarstaan in Gn om de ritten naar Zl te versterken, zeker al ze met solo stellen komen aanzetten uit Zl. |
09-04-2013 22:07:31 | ||
---|---|---|
montrose
|
De 140 omloop heeft volgens mij een 1700 extra ( nu dus 5), welke overstaat in de Zaanstraat , waardoor er daar niet meteen omgelopen hoeft te worden. |
09-04-2013 22:28:46 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De hele 9100 (er zal vast wel ergens een uitzondering zijn) staat met ICM-IV gepland. |
09-04-2013 22:53:43 | ||
---|---|---|
woepje
|
Das lekker 'luxe' gepland, zeker als er ICM3 in de omloop van een ICM4 beland, bijvoorbeeld bij de 9117. Kan er zelf niet van profiteren want ik neem de 9100 nooit, uiteraard Laatst bewerkt door woepje op 09-04-2013 22:55 |
10-04-2013 00:09:24 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De 7900 van 12:49 uit Zl reed met één Buffel, tot grote teleurstelling van veel reizigers die tot bakbord '4' stonden opgesteld. Het zag er knus uit. |
10-04-2013 21:47:41 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Weet iemand waar het materieel van de 3561 en 3563 op werkdagen vandaan komt? Van de 3563 lijkt dit van de 3554 en 3552 te komen. Van de 3561 vermoed ik de 3146 en 3150, maar dit is vooral giswerk. Mvg. Bart |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_8_april_2013 |