Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
24-05-2018 10:29:23
aarclay
aarclay
We zijn scherp


Choo choo.....
 

24-05-2018 19:07:27
timtrein
timtrein
Ik dacht, ik schrijf gewoon over wat hier staat, dan klopt het wel %08% helaas...  

10-06-2018 00:22:13
mat64Hidde
mat64Hidde
904 van stichting mat'64 heeft vrijdag op eigen kracht gereden tussen Amersfoort en Utrecht en terug. Daarna is hij gesleept door de 9901 en 2454 naar Blerick voor het multi event.

Bron: https://nl-nl.facebook.com/pg/Stichtingmat64/posts/
 

10-06-2018 08:31:51
wilcot
wilcot
Op het multi event wordt aangegeven dat de 904 te huren is via railexperts  


21-06-2018 11:57:33
dennismunn
dennismunn
Op vrijdag 22 juni wordt de 466 overgebracht naar Blerick. Hier zal het stel worden voorbereid op zijn nieuwe leven als uithangbord voor het KWF. Tijdtafel is bekend. Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit het makkelijkste kenbaar kan maken?  

21-06-2018 12:19:39
train85
train85
Je kan een bericht naar de webmaster sturen, via het contactformulier/Feedback ( https://www.somda.nl/feedback/ ) op de website. Die zorgt er wel voor dat het hier op de website komt.

Laatst bewerkt door train85 op 21-06-2018 12:20
 

21-06-2018 12:34:03
dennismunn
dennismunn
OK, dank voor de tip. Ik heb een bericht gestuurd.

Alvast in het kort:

HLM 9:43
GDM 10:56
BTL 11:28
EHV 11:50
BR 12:36

Transport wordt verzorgd door Volker.
 

21-06-2018 17:03:18
HZwoferink
HZwoferink
Quote
wilcot (zo 10 jun 2018 08:31:51 https://www.somda.nl/forum/12856/p664151/): Op het multi event wordt aangegeven dat de 904 te huren is via railexperts
Check, dat geven ze nu ook aan op hun site: https://railexperts.nl/wordpress/?page_id=388

Laatst bewerkt door HZwoferink op 21-06-2018 17:04


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

22-06-2018 08:18:43
wyke2207
wyke2207
De Plan V NS 466 stond op donderdagochtend 21-06-2018 in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS geparkeerd juist naast de DE II 180. Ik denk dat het stel daar jl. woensdag is neergezet.  

22-06-2018 09:12:53
dennismunn
dennismunn
Dat klopt inderdaad. Helaas moest dit gebeuren in verband met plaatsgebrek in de werkplaats. Gedurende de nacht liep er bewaking met hond, want het is niet de beste plaats om een museumstel neer te zetten...

Door fantastische medewerking van veel mensen bij NS hebben we toestemming gekregen om het stel snel naar Blerick over te brengen, waar we veilig binnen kunnen staan. Samen met veel ander historisch treinmaterieel. Via stichting Store hebben we daar ruim 80 meter spoor kunnen huren, waardoor er ook plaats is voor ander materieel wat onder ons attest gaat rijden.
 

22-06-2018 12:15:10
wyke2207
wyke2207
Je kunt er inderdaad op wachten daar. Je materieel wordt voor je het weet onder gekladderd daar. Goed dat er bewaking was. Ik heb de 466 vanmorgen gefotografeerd bij vertrek vanaf Haarlem NS. Getrokken werd de 466 door de Volkerrail 203-5 Tyke. Foto's zijn te zien op de Facebookpagina Mat.64 Plan V en op OV Vrienden.  

24-06-2018 20:37:26
dennismunn
dennismunn
Foto's en filmpje van het transport van de 466 zijn te vinden op de Facebook pagina:

https://www.facebook.com/karelrocks

Laatst bewerkt door dennismunn op 25-06-2018 12:39
 

21-11-2018 13:42:22
mat64Hidde
mat64Hidde
De mat'64 466 (Karel) heeft sinds kort een officele website:
www.karel.rocks

Hier staat o.a. de eerstvolgende ritten en hier kan je zien wat de nieuwe kleurenstelling wordt.

Laatst bewerkt door mat64Hidde op 21-11-2018 13:56, reden: Link aangepast
 

21-11-2018 13:52:41
train85
train85
Kan je de link aanpassen?  

21-11-2018 15:32:15
yappa
yappa
De link werkt prima, wordt alleen door Somda niet als link herkend  

21-11-2018 16:05:18
Oldskool
Oldskool
Handmatig .nl achter gezet, en dan kom ik uit bij een rockpodium. De link is geen link.  

21-11-2018 16:07:28
dennismunn
dennismunn
De link is correct. Geen .nl er achter zetten. https://www.karel.rocks Dus met een 's' aan het eind maar Somda haalt die S in de link er vanaf. Blijkbaar kan de code nog niet overweg met de nieuwe lange domein extensies.

Laatst bewerkt door dennismunn op 22-11-2018 12:04
 

21-11-2018 16:19:53
dennismunn
dennismunn
Deze werkt overigens ook: http://www.apekop.nl

Laatst bewerkt door moderator op 23-11-2018 09:35, reden: Aanklikbaar gemaakt
 

25-08-2019 23:13:25
mat64Hidde
mat64Hidde
Mat64 904 heeft inmiddels ongeloofelijk veel ritten gereden en vandaag heeft Karel's facebookpagina bekend gemaakt dat de 466 weer rijvaardig is! %02%  

26-08-2019 07:55:17
train85
train85
Dan donderdag en vrijdag onderhoud. Als dat allemaal lukt mag die de baan op.
Ja de 904 heeft 18 slagen Ehv-Dn v.v. gemaakt in het hele weekend.
 

26-08-2019 09:18:41
mvanuden
mvanuden
Quote
train85 (ma 26 aug 2019 07:55:17 https://www.somda.nl/forum/12856/p710793/):
Ja de 904 heeft 18 slagen Ehv-Dn v.v. gemaakt in het hele weekend.


... maar stond vanochtend gekoppeld met de werkende/walmende 2454 in Amersfoort. Toch iets aan de hand dat deze niet op eigen kracht kan rangeren?
 

26-08-2019 09:22:56
gvttreinen
gvttreinen
mss naar bovenleidingloos spoor?  

27-08-2019 10:14:10
mich
mich
Rijdt inderdaad zo lastig naar de werkplaats voor onderhoud zonder bovenleiding  

31-08-2019 17:32:53
mat64Hidde
mat64Hidde
Via https://www.facebook.com/pg/karelrocks/posts/ heeft de stichting van de 466 bekend gemaakt dat er donderdag 5 september een uitgebreide proefrit met de 466 zal worden gereden. 'Details volgen spoedig.'  

06-10-2019 15:23:48
mat64Hidde
mat64Hidde
Quote
Stichting mat64 op facebook (https://www.facebook.com/Stichtingmat64/posts/2739051979480020): Plukbakken eindelijk afgevoerd.

Gisterenmorgen was het dan zover. Na maanden van afwachten en plannen zijn onze bakken ABk 461 en Bk 460 afgevoerd naar sloper Hoeben in Kampen.

Wat ging hier aan vooraf...
Een aardige tijd geleden zijn we als stichting in contact gekomen met Veiligheidscentrum Spinel in Dordrecht. Ze wilden de Bk-bak van de 460, die daar in januari 2006 neergezet is, afvoeren en alleen de ABk behouden. Als stichting waren we al op zoek naar reserveonderdelen. We zijn toen overeengekomen dat we de Bk 460 gingen overnemen, onderdelen ter plaatse zouden verwijderen en voor afvoer van de bak zouden zorgen. De Bk 460 is vervolgens door medewerkers onder handen genomen en zijn alle mogelijke technische onderdelen verwijderd ten behoeve van onze voorraad. De snijbrander was tijdens deze werkdagen onze beste vriend. Nadien is de Bk 460 draaistelloos tijdelijk aan de kant gezet, wachtend op afvoer. Een bijzondere dank gaat uit naar de Stoom Stichting Nederland voor het beschikbaar stellen van een snijbrander.

Terwijl we hier mee bezig waren, kwamen we ook in contact met Veiligheidscentrum Zeeland in Vlissingen. Zij hadden sinds 2007 de 461 staan en wilde de ABk-bak afvoeren. Ook met hen zijn we tot een overeenstemming gekomen voor overname van de ABk 461 ten behoeve van onderdelen en afvoer van de bak.

Voor de afvoer van de beide bakken zijn we in contact gekomen met Hoeben in Kampen, niet onbekend met de sloop van mat'64. En zo kon na maanden afwachten en planning van de transporten beide bakken tegelijkertijd naar Kampen worden vervoerd. Het transport werd verzorgd door De Haan uit Nijkerk.

Als eerste kwam gisterenmorgen de ABk 461 aan in Kampen. Hiervan moesten nog vele technische onderdelen verwijderd worden, aangezien dat vooraf in Vlissingen niet mogelijk was. Enige tijd later kwam de Bk 460 er naast te staan en daar zijn nog enkele technische onderdelen van verwijderd. In de middag kregen we nog hulp van twee leerlingen van de Techniekfabriek te Zwolle, waarvoor onze dank.

Wellicht rijst nu de vraag: ABk 461+Bk 460, dat is een 'compleet stel', waarom behouden we deze niet? Een eenvoudig antwoord daarop is: de ABk 461 is in uitermate slechte staat na een verblijf van zo'n 12 jaar in weer en wind direct aan zee. Het zou een enorme inspanning opleveren om deze bak weer in goede staat te krijgen. Verder brengt twee treinstellen op de baan hebben met zich mee dat de onderhoudskosten en de tijd die medewerkers aan de instandhouding moeten besteden verdubbelen. We vonden dit scenario niet realistisch. Ons hoofddoel is vooral het op voorraad hebben van technische onderdelen. We kunnen nu een draaistelrevisie uitvoeren, zonder dat de 904 stil moet bijven staan.


Kort samengevat: De ABk 461 uit Vlissingen en Bk 460 uit Dordrecht zijn gesloopt%04% en de onderdelen zullen worden gebruikt in de 904.

Er is ook nog goed nieuws van de stichting: De eerstvolgende rit met passagiers zal 13 december plaatsvinden tussen Amf en Mt.

Laatst bewerkt door mat64Hidde op 07-10-2019 00:21, reden: De afkorting van Maastricht verbeterd.
 

06-10-2019 16:06:12
martijn
martijn
Mt  

06-10-2019 17:29:05
broek53
broek53
De post op facebook is van 3 oktober, dus e.e.a. heeft zich kennelijk op 2 oktober afgespeeld.  

07-10-2019 00:37:35
wouterder
wouterder
Was op 1-10 een plan V bak gesignaleerd op een dieplader op de snelweg, dus nog wel eerder denk ik.  

07-10-2019 20:02:00
timtrein
timtrein
Op 2 oktober kwamen de bakken aan bij Hoeben, dus in elk geval de eerste bak zal wel op 1 oktober zijn opgeladen en vertrokken.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-11-2019 20:20:56
martijn
martijn
Op 24 november gaat Karel 466 via een flinke omweg, deels toegankelijk voor publiek, terug van Zutphen naar Blerick. https://www.facebook.com/karelrocks/  

14-11-2019 22:31:39
dennismunn
dennismunn
De rit zit vol. Aanmelden is niet meer mogelijk. Hou Facebook in de gaten voor nieuwe ritten.

Quote
martijn (do 14 nov 2019 20:20:56 https://www.somda.nl/forum/12856/p715740/): Op 24 november gaat Karel 466 via een flinke omweg, deels toegankelijk voor publiek, terug van Zutphen naar Blerick. https://www.facebook.com/karelrocks/
 

20-11-2019 22:58:00
ToH
ToH
09:10 Zutphen
10:00 Zwolle
10:40 Almere
10:58 Bussum zuid
11:03 Hilversum
11:31 Utrecht
12:16 Den Bosch
12:48 Breda
13:08 Roosendaal
13:59 Rotterdam
14:26 Gouda
15:18 Amsterdam
15:48 Breukelen
15:55 Utrecht
16:46 Den Bosch
17:13 Eindhoven
17:50 Blerick
 

26-11-2019 14:50:26
mat64Hidde
mat64Hidde
De eerder aangekondigde rit van de 904 naar Maastricht gaat volgens https://www.facebook.com/events/516195908958019/ helaas niet door.
'This event was canceled'
 

26-11-2019 16:01:53
abbm
abbm
Als je verder leest, blijkt dat de oorspronkelijke organisator het niet meer organiseert maar de Stichting Mat'64 zelf. We moeten verder Facebook zelf in de gaten houden  

25-03-2020 16:12:50
rob46
rob46
De eerste beelden van De Karel - 466 - in de nieuwe outfit. https://www.facebook.com/142174509738649/posts/555476961741733/


57 jaar OV-fotografie.
 

25-03-2020 16:53:24
Oldskool
Oldskool
Smaken verschillen, maar naar mijn bescheiden mening is dit jasje echt niet fraai %03%  

25-03-2020 17:17:06
bacr
bacr
Ik wilde niet de eerste zijn met die opmerking...  

25-03-2020 17:21:50
Spw
Spw
Heel strak  

25-03-2020 17:34:44
vrijgezel
vrijgezel
Quote
Oldskool (wo 25 mrt 2020 16:53:24 https://www.somda.nl/forum/12856/p723712/): Smaken verschillen, maar naar mijn bescheiden mening is dit jasje echt niet fraai %03%


Een herhaling van zetten uit 1995 toen Railhobby treinstel 374 van een eigen "RailHobby" kleurenschema voorzag. Ook toen gold: "zo veel smaken, zo veel meningen". Al was de meerderheid niet echt enthousiast! De tijd zal het leren of de (meeste) meningen ook die kant op gaan of toch meer positieve reacties oplevert.
 

25-03-2020 17:43:46
SunKeeper
SunKeeper
Als er geen stellen bewaard zouden blijven hadden we daarover kunnen klagen. Nu blijven er een paar stellen bewaard en steken mensen daar tijd, moeite en geld in en dan is het weer niet goed. %03%  

25-03-2020 17:45:06
broek53
broek53
Het gaat hier niet om het bewaren van een plan V, maar om een actietrein of zo.  

25-03-2020 18:06:17
thom
thom
Quote
SunKeeper (wo 25 mrt 2020 17:43:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p723717/): Als er geen stellen bewaard zouden blijven hadden we daarover kunnen klagen. Nu blijven er een paar stellen bewaard en steken mensen daar tijd, moeite en geld in en dan is het weer niet goed. %03%

Och, hobbyisten zijn eigenlijk nooit tevreden, alsin, zoveel mensen zoveel meningen. Altijd wel iemand dus die het niks vind dus als eigenaar/museum moet je daar wel gewoon een beetje doorheen prikken vind ik.
 

25-03-2020 18:58:55
Oldskool
Oldskool
Quote
SunKeeper (wo 25 mrt 2020 17:43:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p723717/): Als er geen stellen bewaard zouden blijven hadden we daarover kunnen klagen. Nu blijven er een paar stellen bewaard en steken mensen daar tijd, moeite en geld in en dan is het weer niet goed. %03%
En daarom moet ik dan mijn mening over het nieuwe jasje maar voor me houden? %03% Dacht het niet. %08%
 

25-03-2020 19:08:23
SunKeeper
SunKeeper
Ook mijn reactie is als mening bedoeld. %08%

Verder vindt ik zelf dat wanneer het je lukt om een stel van NS te verkrijgen, je er qua uiterlijk mee mag doen wat je wilt zolang die rijvaardig blijft.

Hoogstwaarschijnlijk is de kans klein dat er in de toekomst nog veel van die initiatieven zullen worden opgezet als nieuwere materieelsoorten terzijde zullen gaan. Ik zie niet iemand even een compleet ICM of DDZ-stel in eigen beheer nemen.

Al zijn uiteraard de wonderen de wereld nog niet uit.
 

25-03-2020 19:38:09
sjoerd
sjoerd
Het is dat het veel werk is, anders zou je aan een 1 april grap denken.  

25-03-2020 20:37:22
sjoerd
sjoerd
In aanvulling daarop: ik bedoel het niet als kritiek. Ten slotte zijn heel wat materieeltypes in andere kleuren geschilderd in de loop van hun leven. En van de kleinere goederenboeren is vrijwel geen loc gelijk aan een andere, en dat vinden we dan weer boeiend...  

11-05-2021 21:45:24
Jasper-N
Jasper-N

Hallo mede hobbisten/spotters,

Ik vroeg mij iets af op het gebied van de mat 64.

Naar mijn weten zijn er drie treinstellen bewaard de: 466, 876 en de 904, nu zit het zo dat er twee bakken Bk zijn overgebleven, weet iemand wat hun sitautie is? En dan nog een vraag bij spoorwegen tv was ook een mat 64 te zien bij de volgende aflevering weet iemand welke dat is en hoe haar sitautie is? https://www.youtube.com/watch?v=DBFIFd57VJc&t=103s op 0:30 seconden.

 

11-05-2021 22:34:44
train85
train85

Die 2 bakken die je daar zag in Haarlem zijn paar jaar geleden gesloopt.

 

11-05-2021 23:31:27
aarclay
aarclay

En dat zijn de Bk1 en B rijtuig van de 522. Die hebben in het najaar van 2010 nog dienst gedaan als (halve) meettrein voor in het het Siemens testcentrum in Wildenrath voor het meten van stoorstromen bij NS materieel. Op 10 mei 2017 zijn deze twee bakken gesloopt. Op 20 september 2011 werden de Bk2 en AB al gesloopt.

Hiermee is er een eind gekomen aan de Plan-T serie.



Laatst bewerkt door aarclay op 11-05-2021 23:33
 

12-05-2021 07:19:30
martijn
martijn

Bedoel je de Bk 962, Bk 964 die ook een tijdje naast station Lelylaan hebben gestaan? Die zijn sinds februari 2018 in Enschede in gebruik als oefenobject bij Trainingscentrum Oost-Nederland (Troned).

(Ook de ABk 460, Bk 461, 472, 477 hebben een dergelijke bestemming gekregen overigens)



Laatst bewerkt door martijn op 12-05-2021 07:20
 

12-05-2021 13:22:35
aarclay
aarclay

En dit is duidelijk de Plan T 522

ibb.co

 

12-05-2021 14:24:56
martijn
martijn

Ja klopt, ik reageerde op de 1e vraag. Die beide Bk's hebben trouwens ook nog 2 maanden als 'treinstel' in Haarlem gestaan. Onder andere voor de overplaatsing van een stroomafnemer van de 522.

 

12-05-2021 21:43:48
bnv
bnv
Quote
martijn (12-05-2021 07:19:30):

Bedoel je de Bk 962, Bk 964 die ook een tijdje naast station Lelylaan hebben gestaan? Die zijn sinds februari 2018 in Enschede in gebruik als oefenobject bij Trainingscentrum Oost-Nederland (Troned).

(Ook de ABk 460, Bk 461, 472, 477 hebben een dergelijke bestemming gekregen overigens)


De 477 is destijds naar Weeze (D) gegaan,. Staat die daar nog steeds?

 

13-05-2021 08:04:24
martijn
martijn

Volgens Railwiki wel. En op Google Maps is het stel ook nog te zien.

 


13-05-2021 18:06:04
Jasper-N
Jasper-N

Waar dan precies? Straat, wijk ect. En de 472?



Laatst bewerkt door Jasper-N op 13-05-2021 18:06
 

13-05-2021 18:27:10
VIRMm1
VIRMm1
Quote
Jasper-N (13-05-2021 18:06:04):

Waar dan precies? Straat, wijk ect. En de 472?


https://www.google.nl/maps/@51.5933234,6.1592021,144m/data=!3m1!1e3

 

13-05-2021 18:36:29
DDZ7504
DDZ7504

En nu als klikbare link: Maps




DDZ in dienst, ik blij!
 

21-12-2021 23:05:11
scooter
scooter

Zoals te lezen in de nieuwsberichten gaat stel 904 begin volgend jaar over naar de Stichting 2454 CREW.

De Stichting mat '64 heft zichzelf dan op.

De 2454 CREW begint zo een aardige verzameling te krijgen

 

02-01-2022 02:30:34
mat64Hidde
mat64Hidde

Ik zit wat onderzoek te doen naar de bakwisselingen van de Mat'64 op de Somda Railwiki en ik zie dat bij een hoop treinstellen staat dat ze hun bak hebben gewisseld ivm "bouwschade"?
Wat is daar bij Werkspoor gebeurt? 😲

 

02-01-2022 09:17:17
diesels
diesels

Weinig. Bij Talbot in Aken echter is er brand geweest tijdens de bouw van Plan V

 

02-01-2022 13:35:30
mat64Hidde
mat64Hidde

Oh ja. Ik ging er vanuit dat alles voor de 841 door Werkspoor was gemaakt maar dat is niet zo.
Ik zie inderdaad dat er brand is geweest in Talbot maar dat was in 1972 terwijl de datum van de bakwisselingen 1970 is.

 

18-01-2022 10:32:01
Jasper-N
Jasper-N
Quote
Jasper-N (13-05-2021 18:06:04):

Waar dan precies? Straat, wijk ect. En de 472?


Hai, ik was nog erg benieuwd van de situatie van de 472, weet iemand die?

 

18-01-2022 10:36:46
DDZ7504
DDZ7504
Quote
Jasper-N (18-01-2022 10:32:01):
Quote
Jasper-N (13-05-2021 18:06:04):

Waar dan precies? Straat, wijk ect. En de 472?


Hai, ik was nog erg benieuwd van de situatie van de 472, weet iemand die?


Met het bestaan van Treinposities is dat niet moeilijk te vinden: Treinposities




DDZ in dienst, ik blij!
 

18-01-2022 13:17:02
train85
train85

Nog steeds oefenobject in Wijster.

 

18-01-2022 13:29:28
Jasper-N
Jasper-N

Danku

 

18-01-2022 14:52:56
phantom
phantom

Dat zelfde lot heeft een andere plan V ook maar dan in Dordrecht,al ben ik daar het nr van vergeten.

 

18-01-2022 15:30:04
mat64Hidde
mat64Hidde

460.

 

18-01-2022 16:10:29 1
martijn
martijn

Hieronder staat een handige link naar de Railwiki, daar zijn alle bewaarde Plan V-bakken terug te vinden 😉

 

18-01-2022 18:05:05
rob46
rob46
Quote
mat64Hidde (18-01-2022 15:30:04):

460.


ABk 460 staat nu nog in Ddr, de Bk is bij Hoeben gesloopt.

 

19-01-2022 14:36:02
phantom
phantom

Bedankt voor dat nummer.
Maar als er 1 deel is gesloopt,en er staat toch een compleet stel,dan moet ik binnenkort is even gaan proberen of ik kan zien wat er dan voor in de plaats is bij gezet.
Want ik meende een paar maanden terug een compleet stel te zien daar.

 

19-01-2022 14:53:51 1
mat64Hidde
mat64Hidde

Ik ben in oktober nog geweest bij de 460 in Dordrecht en d'r staat nog maar 1 bak. De andere bak is gesloopt door Stichting Mat'64.
Foto door mij

 

19-01-2022 15:27:26
aarclay
aarclay

Je bedoelt 'gestript door Stichting Mat'64 en door een slopersbedrijf gesloopt'?
Stichting Mat'64 sloopt zelf geen treinen.



Laatst bewerkt door aarclay op 19-01-2022 15:28
 

19-01-2022 15:35:41
train85
train85

Meer info is te vinden op de Facebookpagina van Stichting Mat64. Zoek dan naar de berichtgeving van 3 Oktober 2019. Daar staat de hele uitleg.

 

19-01-2022 22:06:27
PKP
PKP

Misschien nog een opvallend detail om erbij te vermelden dat hun min of meer illegaal gestalde goederenwagen type Gs te Almelo compleet met een enorme voorraad Mat 64 onderdelen is gesloopt. Deze wagen stond eerst jarenlang te Depot Hengelo.

 

19-01-2022 22:31:04
aarclay
aarclay
Quote
train85 (19-01-2022 15:35:41):

Meer info is te vinden op de Facebookpagina van Stichting Mat64. Zoek dan naar de berichtgeving van 3 Oktober 2019. Daar staat de hele uitleg

www.facebook.com

 

20-01-2022 13:21:07
phantom
phantom
Quote
mat64Hidde (19-01-2022 14:53:51):

Ik ben in oktober nog geweest bij de 460 in Dordrecht en d'r staat nog maar 1 bak. De andere bak is gesloopt door Stichting Mat'64.
Foto door mij


Van die kant heb ik het niet kunnen bekijken,dan heb ik me dus blijkbaar vergist in het voorbij rijden 😊

 

20-01-2022 19:32:23
timtrein
timtrein
Quote
PKP (19-01-2022 22:06:27):

Misschien nog een opvallend detail om erbij te vermelden dat hun min of meer illegaal gestalde goederenwagen type Gs te Almelo compleet met een enorme voorraad Mat 64 onderdelen is gesloopt. Deze wagen stond eerst jarenlang te Depot Hengelo.


Dat is ook bijzonder, hij stond destijds bij de vernieuwing in Hengelo al in de weg maar is toen nog gered. Kennelijk was nu het geld op?

 

21-01-2022 20:59:00
PKP
PKP

Zat vol met bruikbare onderdelen van Mat 64. Ik hoorde dat de eigenaren van de wagen, en vooral de inhoud "onbekend" waren.

Het geld op lijkt me wat vreemd, immers er waren verzekeringsgelden genoeg, of was dat allemaal al uitgegeven aan ? ? .

 

03-10-2023 14:21:44
aarclay
aarclay

Zojuist heb ik in RailMagazine gelezen dat één van de koppen van de 951 die al jaren op de Houtrakpolder staat naar het Spoorwegmuseum gaat. Maar eerst zal die kop opnieuw gestraald en geschilderd worden bij NS Techniek in Haarlem.



Laatst bewerkt door aarclay op 03-10-2023 14:22
 

10-10-2023 12:51:16
mat64Hidde
mat64Hidde

ABk 951 is vandaag neergezet in Het Spoorwegmuseum. Deze heeft inmiddels zijn 1e klas coupés verloren en staat grotendeels in de grondverf.

Bk 951 staat nog in Amsterdam.

 

10-10-2023 15:00:17
Rolffiej19
Rolffiej19

Ehhh alleen de cabines waren toch nog over van de 951 of mis ik iets ?

 

10-10-2023 15:32:27
train85
train85

Ja.

 

10-10-2023 15:35:45
thom
thom
Quote
Rolffiej19 (10-10-2023 15:00:17):

Ehhh alleen de cabines waren toch nog over van de 951 of mis ik iets ?


Klopt, maar 1 van de koppen die was doorgebrand achter de erachter liggende 1e klas coupe :)

 

10-10-2023 15:51:49
phantom
phantom

Wat moet het nsm dan met een schijnbaar half verrot mat64 stel ?
(hoe compleet is dat ding nog ? )

 

10-10-2023 16:06:49
broek53
broek53

Het gaat om een cabine, niet meer.

 

10-10-2023 16:37:48 2
vrijgezel
vrijgezel
Quote
Rolffiej19 (10-10-2023 15:00:17):

Ehhh alleen de cabines waren toch nog over van de 951 of mis ik iets ?


Van de 951 waren van beide bakken de koppen tot aan het eerste balkon afgesneden van de rest van de bakken.

 

10-10-2023 21:42:31
Rolffiej19
Rolffiej19

Ah check dan is het duidelijk, danku ;)

 

11-10-2023 16:02:14
phantom
phantom
Quote
broek53 (10-10-2023 16:06:49):

Het gaat om een cabine, niet meer.


Ah duidelijk,merci voor de info.

 

11-10-2023 16:15:54
DDZ7504
DDZ7504

En hier een foto van de inmiddels in Utm aangekomen kop.




DDZ in dienst, ik blij!
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl